هدایت شده از آن روی غرب🗽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آمریکاییه نوشته دکتری که قراره پامو گچ بگیره داره ویدئو آموزش گچ گرفتن پا تو یوتیوب میبینه😂
الان بعضیا مینویسن چقدر خارجیا باکلاسن کم پاشون میشکنه که یادشون میره دکترا😊
#جهان_رو_واقعی_ببین
به کانال #آن_روی_غرب بپیوندید👇
https://eitaa.com/anroyegharb
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
یأس، پایه اعمال سلطه!
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸یکی از برداشتهای صحیحی که میتوان از فلسفه اسپینوزا وام گرفت، آن است که «نااُمیدی سوژههای منقاد(تسلیم)» تولید میکند. میشود اینگونه تفسیر کرد که قدرت مادی از طریق پمپاژ «غم»، سوژهها را مطیع و فرمانبردار نگاه میدارد. به بیان دیگر اصل متأثرکنندگی انسانها (غمگینسازی)، پایه اعمال سلطه است.
🔸پرواضح است، خروجی مأیوسسازی و ناامیدکردن انسانها، حس غمگینی و متأثرشدگی است. یأسآفرینی البته همیشه به صورت مستقیم و عریان رخ نمینماید. گاهی شکل امید واهی به خود میگیرد. پر پیداست سوژههای امیدوار، انسانهای آزاد، فعال، شاد و اهل حرکت هستند.
🔸برای تبدیل کردن انسانهای امیدوار به سوژههای منقاد، گفتار مأیوسانه صرف، کارگر نمیافتد. در اینجاست که امید واهی پاگیر افراد پرامید میشود. گفتمان سلطه، از طریق همین اصل متأثرکنندگی و غمگینسازی، سوژههای خود را ساخته و پرداخته میکند. چرا میگوییم سلطه، چون خروجی اعمال قدرت او تبدیل انسانهای امیدوار و آزاد به افرادی آرزواندیش و مقلد است.
🔸گفتمان سلطه تنها به معنای نظامسلطه یا جریان سلطه نیست. آنها تعین بیرونی و خارجی این گفتمان هستند، منظور «روابط سلطه» است که در درون همه اجتماعات داخلی امکان بروز و ظهور مییابد. بر اساس این برداشت، روابط سلطه حتی بین دو انسان متأثرکننده و تأثرپذیرنده امکان برقراری دارد. هر کس که بذر ناامیدی را در دل دیگری بکارد، ناخواسته آن فرد را تبدیل به سوژهای غیرآزاد و تسلیم شرایط و وضع موجود کرده است. از این نظر گسترش ناامیدی، بسترساز سلطه بیرونی یا همان جریان سلطه است.
🔸نسخه بدیل روابط سلطه در یک جامعه، وجود رابطهای است که در آن دو طرف همزمان روی یکدیگر تأثیرگذاری متقابل ولو با شدت و ضعف داشته باشند، نوعی همجوشی و پیوند شکل بگیرد. حس همافقی و همردیفی وجود داشته باشد. در این روابط امید جریان مییابد، حرکت خلق میشود و ایمان به راه شکل میگیرد.
🔸 بنابراین ضامن رهایی از روابط سلطه، مقابله با گفتار و گفتمان یأس است. سوژههای آزاد نیاز به امیدواری دارند، امیدواری فضا و محیط آزادی را بازتولید میکند و متقابلاً محیط یا کشور آزاد، امیدواری را. هر انسان امیدواری که کشوری آزاد میخواهد، باید مروج امید و ایمان به راه باشد. ناامیدی روابط سلطه را مستقر میسازد، همانطور که امیدواری روابط اجتماعی (ولایی) را.
@jafaraliyan
https://tn.ai/2934829
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫
حسین یکی
خدا یکی
کعبه شد یکی
کربلا یکی
یاحسین بگو شدی فدای کی؟
که حالا فدات میشن یکی یکی!
⏪۳۵روز تا اربعین🏴
❥•|𔓘عاشقان اللّه
➺ @loving_god1
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون شرح!
#استاد_پناهیان
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
♦️آرشیو پرونده ها (اینجا)
https://eitaa.com/parvandeha
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مغناطیس_حسینی
#اربعین_حسینی
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
♦️آرشیو پرونده ها (اینجا)
https://eitaa.com/parvandeha
هدایت شده از نر
پاسدار سعادت!
الا ای شیرزن! ای آنکه حجت گشتی امّت را
به یک تن پاسبان بودی؛ کتابالله و عترت را
زمین خوردی و حکمالله از روی زمین برخاست
خطر کردی و شیطان باخت بازی با شریعت را
به رغم صورتیهایی که از ایثار میترسند
نترسیدی! تحمل کردی اقسام شناعت را
حمایت خواستی از کس؟ بسی حاشا! بسی کلّا!
خداباور اِبا دارد ز غیر از حق حمایت را
به رسم اولیا دعوت نمودی؛ نهیشان کردی!
اگرچه قوم فاسق برنمیتابند دعوت را
ز آرامش کشیدی دست؛ حق گفتی و ناحقها
کشیدند از تو معجر را؛ شکستند از تو حُرمت را
ملامتها شنیدی از ملامتگر، نرنجیدی
کتک خوردی و برپا داشتی امر ولایت را
زنان الگو گرفتندت؛ ولیکن درس میگیرند
بسی از مردها از تو! بَم و زیر شجاعت را!
سعادت را زمین انداخت؛ هرکس بیحجابی کرد
تو افتادی که برداری و بنشانی سعادت را
دعا کردیم رزقت را بگیری؛ لایقش باشی
ز مولایت علیِ عالیِ اعلا شفاعت را
✍ محمدحسین امینی
🔎 #ناهی_از_منکر #حجاب #ضرب_و_شتم #شیرزن
🕯کانال نشاط رهایی
https://eitaa.com/neshaterahaei
کعبه قبله توحید بود. اما کار به جایی کشید زنان بدون هیچ پوششی برای عبادت بتها حاضر میشدند.
مراسمی که با پدر ادیان توحیدی آغاز شد. با ابراهیم غیور...
اما شیطان قدم به قدم فساد و فحشا را چنان در مراسم الهی حج وارد کرد که شد آنچه شد...
جاهلیت محصول یک روند نزولی بلند مدت بود. انسان پله پله از مراتب خداخواهی فرود آمد و در حضیض خودخواهی فرو رفت.
شیطان این راه را پیش از این آزموده...
راه نرفته ما را شیطان هزار بار رفته و میداند چگونه فحشا را چگونه بر عزا تحمیل کند...
اگر از طرح ثقلین غافل نشدیم و از قرآن فاصله گرفتیم، در فهم اهل بیت به قهقرا خواهیم رفت. راه خدا صریح و روشن است.
فحشا و گناه علنی در مجلس اباعبدالله نمیگنجد. هیچ خیری در چنین مجلسی وجود ندارد. گناه آتش است. بر خیمه اباعبدالله که افتاد، قضا و قدر ما را میبرد به غروب عاشورا. تردید نکنید که اگر تردید کردید، پردهها دریده خواهد شد و آنچه نباید از حجاب بیرون خواهد افتاد. راهی که بازگشت ندارد.
قاعده این است: هر چه به نقطه کانونی ولیّ الله اعظم نزدیکتر شوی ابتلائات شدیدتر شود. کربلا صاحب الزمان نزدیک است. ریزشها و رویشها تعیین کنندهاند.
از نسل آدم چند نسل در کربلا به هم رسیدند؟!
چه کسانی از قافله حسین سهم داشتند؟!
چه کسانی به لشگر یزید دچار شدند؟!
پشت هر نفر نسلی به انتظار نشسته و در صلب هر یک جمعیتی در راهند.
آیا کدام یک از ما در شعاع کربلای مهدی قرار داریم؟!
هر چه نزدیکتر امتحان سختتر. جز اندکی باقی نمیمانند. ما از آنان هستیم؟!
آیا در امتداد ما کسی هست که در رکاب بقیة الله الأعظم خدمت کند تا فدا شود؟!
ما در میانه کدام سلسلهایم. زنجیره یزدیان یا شجره حسینیان؟!
هیچ گاه شیاطین را اینقدر آشکار و منافقین را اینقدر بیقرار ندیده بودم. اتفاقی در راه است. ولولهای بر پاست.
سرعت سیر افزایش داشته به سوی گودی قتلگاه...
یک زمانی تقوا فقط یک گزاره داشت: به این درخت نزدیک نشوید...
انسان آنقدر در نافرمانی اصرار ورزید تا یک گزاره ساده را به هزاران هزار گزاره تبدیل کرد. وسواس یعنی همین.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | رسالت حوزههای علمیه؛ تبلیغ، تحقیق و موعظه
🎤 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور در یادداشتی به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر داوود مهدویزادگان دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به بررسی موضوع تبلیغ و اهمیت آن در حوزههای علمیه و ارتباط تبلیغ، تحقیق و موعظه پرداخته است.
🔹 مهمترین وظیفه ولی خدا هدایتگری امت است. اما همین وظیفه الهی شئون مختلفی دارد؛ از جمله آنها التفات به امور مغفولمانده یا از مرتبه اهمیت افتاده است. گاه ممکن است که جامعه ایمانی یا قشر خاصی از جامعه کارویژه اساسی خود را فراموش کرده یا بدان توجه درجهاولی نداشته باشد، در اینجا باید ولیفقیه چنین مسئلهای را اولاً فهم و شناسایی کرده و ثانیاً توجه مخاطب را به آن جلب کند و آنان را به عبور از آن مسئله فرابخواند و ثالثاً آنان را در این عبور هدایتگری کند؛ به عبارتی، در مسیر حق قرار دهد. این امر از نشانههای هدایتگری ولی خداست.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53481
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ امر به معروف و نهی از منکر، چرا و چگونه؟ (۲)
🌹 امام صادق (ع) خطاب به گروهى از اصحاب خود فرمود :
من حقّ دارم افراد بى گناه شما را به سبب گناهكارانتان مؤاخذه كنم. چرا حق نداشته باشم؟ در حالى كه وقتى شما از گناهِ فردى از افراد خود خبردار مى شويد، به او اعتراض نمى كنيد و با وى قهر نمى كنيد و تحت فشارش قرار نمى دهيد تا از گناه خود دست بردارد.
✍️ شرح: امر به معروف یعنی امر به #واجبات، نهی از منکر یعنی نهی از #گناهان
📖 قد حَقَّ لي أن آخُذَ البَريءَ مِنكُم بِالسَّقيمِ ، و كَيفَ لا يحِقُّ لي ذلكَ و أنتُم يَبلُغُكُم عَنِ الرَّجُلِ مِنكُمُ القَبيحُ و لا تُنكِرونَ عَلَيهِ و لا تَهجُرونَهُ و لا تُؤذونَهُ حتّى يَترُكَهُ.
📚 میزان الحکمه، ح ۱۲۸۲۹
📱 سبک زندگی متقین:
@mottagheen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این نکته حضرت اقا رو هم باید به تحلیل "اصلاح عاشورایی" اضافه کنم
عمق دینی نداشتن ، میدونی ینی چی؟
فهم دینی نداشتن ، میدونی ینی چی؟
@navad_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️یکی از تهدیدات جدید علیه جمهوری اسلامی اینه که خودمون همش برای خودمون حرف می زنیم
❇️راه حلش اینه که فکر کنیم قبل انقلابه ! منتها به علاوه امکانات بعد انقلاب
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از "احمدورمزیار"
🔴 سند خیلی محرمانه ساواک از برنامه بهائیان برای مسلمانان جهت تغییر نوع پوشش و ساختمان
📌متن کامل جهت سهولت در مطالعه👇
[ در جلسه محرمانه بهائیان مطرح شد ]:
♦جلسه ای با شرکت ۹ نفر از بهائیان ناحیه ۱۵ شیراز در منزل آقای فرهنگ آزادگان و زیر نظر آقای لقمانی تشکیل گردید.
♦بعد از قرائت نامه آقای ولی اله لقمانی در مورد ادیان جهان و آمار آنها و شهدای بهائیت سخن گفت. وی اضافه کرد، آقایان بهائیان بهتر است بیشتر مطالعه نمایند و از روی حقیقت قضاوت کنند تا بفهمند معنی بهائیت که امروز آزادی بیشتری دارند یعنی چه؟
♦در زمان قدیم احبا نمیتوانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمیتوانستند تبلیغ کنند اگر هم مبارزه ای مینمودند فورا آنها را میکشتند. لیکن اکنون آن تعصب ها کنار گذاشته شده است.
♦اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و یا ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند.
♦به طوریکه من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند.
♦در ایران و کشور های مسلمان دیگر، هرچه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین فاتح دنیا بود و علی غالب دنیا البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم، اتمی که بدست بهائیان درست میشود اسلحه و مهمات بدست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته میشود.
♦این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین میروند و دنیای حضرت بهاء اله رونق میگیرد.
« گزارش محرمانه ساواک از جلسه بهائیان 1350/02/18»
#امیرکبیر_مچکریم
#فرقه_ضاله
#بهائیت
@dr_ahmadvarmazyar
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
♻️یکی از تهدیدات جدید علیه جمهوری اسلامی اینه که خودمون همش برای خودمون حرف می زنیم ❇️راه حلش اینه
نتیجه میشه خودخوری و عوارضش...
فتأمل...
/ ♦️نهم مرداد ۱۲۸۸ یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست
♻️ پس با هم این حادثه تکان دهنده رو مرور میکنیم تا اگاه شویم و نه عبرت ایندگان
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۹ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید!
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ -
.. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
یک زمانی تقوا فقط یک گزاره داشت: به این درخت نزدیک نشوید... انسان آنقدر در نافرمانی اصرار ورزید تا ی
شاهد مثال: گاو بنیإسرائیل...
راستش دین پاسخ به یک نیاز است. اگر مردم ساده میفهمیدند توحید را و اینطور در پیچ و تاب زمین گم نمیکردند خود را، الآن حالمان بهتر بود.
ما آنقدر در جزئیات غرق شدیم تا به اسفل السافلین مادیات رسیدیم...
آدمهایی که از درون شخصیت ندارند، از بیرون دچار حصارهای بیشمار میشوند.
خوددار که نباشی باید برای مهار شدن، آماده شوی. برای بلعیده شدن. برای مظروف شدن، برای زندانی شدن. به زنجیر کشیده شدن. برای اسارت. برای از بین رفتن آزادی.
بیا شعر ندهیم. انسان بیدر و پیکر قرن حاضر محدودترین انسان تاریخ است...
مجبورترین تجربه بشر بودن...
از وقتی که خفاشها روزها دنبال ظلمت میگردند تا کور بودنشان را جشن بگیرند، با شب انس گرفتهام.
نمیدانند در زمین هر جا که باشی زیر سایه خورشیدی...
خدا را چه دیدهای شاید آنچه را در خواب دیدم، شب به من هدیه داد...
نور بر آب نازل شد و شد مبدأ حیات. بهشت را از نور ناب آفریدهاند.
نار بر باد چنگی زد و شد مایه ممات. جهنم را از گدازه نار پروریدند.
هر دو در خاک آمیختند و به هم رسیدند. یکی خاک را میپراکند و میسوزد، دیگری آن را گرد آورده میسازد.
جدال نار و نور و آب و باد در زمین همیشگی است تا باز گردند به اصل خویش و خاک بماند و خاطراتش...
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
«امام، در اوّلین هفتههای انقلاب، مسئلهی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند.»(بیانات در دیدار مسئولان نظام، ۱۴۰۲/۰۱/۱۵)
https://khl.ink/f/52389
«الزاماً» و «قاطعاً»؟ آن هم «در اوّلین هفتههای انقلاب»؟ مقصود رهبر انقلاب از ارجاع به منطق امام خمینی چیست؟ یعنی امروز هم باید «الزام» و «قاطعیت» داشت؟
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
روایت مرحوم منذر از پیشگامی شیخشهید در انقلاب اسلامی
✍گزیدهای از مصاحبه سال ۸۹
🔸یک نکته است که بسیار اساسی و مغفول در تاریخ انقلاب است. مرحوم شیخ به فجیعترین وضع شهید شد. یاران او هم یا کشته شدند، یا منزوی شدند و یا تبعید شدند. ظاهراً فاتحه شیخ خوانده شد و زحماتش از بین رفت.
🔸اما نه! شیخ با قیامش و شهادتش، شکافی عمیق بین متن مردم و ملت با حکومت ایجاد کرد. [حکومت بعد از مشروطه] حکومتها همه کاری میکردند، تسمه از گرده مردم میکشیدند، هر چه میخواستند میکردند و به راه خود میرفتند. مردم هم به راه خود.
🔸و این مانع رسوخ غربزدگی به عمق وجود ملت ما شد چون گسست ایجاد کرد. [فهمیده بودند] این حکومت، حکومت ظلم و جور است. این حکومت، حکومت دین نیست، ضد دین است.
🔸[میدانستند] این حکومت روی استخوانهای خرد شدهی شیخ فضلالله بنا شده است. بنابراین حکومت یزیدی است. لذا حتی مردم حقوقبگیر دستگاه دولتی، حقوقشان را با پیشنماز محله، مرجع تقلید یا نمایندهی مرجع تقلید دستگردان
میکردند.
🔸حکومت همه کار کرد. سیاست و اقتصاد و فرهنگ رسمیآن همه خلاف اسلام و ضد اسلام بود. اما مردم از آن برکنار بودند. مردم راه خودشان را میرفتند. اگر این گسست ایجاد نمیشد، هفتاد سال تجربهی غربزدگی داشتیم.
🔸 تا مغزاستخوان جامعهی ما رسوخ میکرد. و زمانیکه امام پرچم قیام را بلند کرد، دیگر پاسخ اجابتی به او داده نمیشد. امام علم قیام را در جامعهای برافراشت که بین مردم متدین و توده ملت و حکومت تا بن دندان غرب زده گسست وجود داشت.
🔸به این دلیل [نوعی مقاومت اجتماعی ایجاد شده بود و حکومت] بی حجابی را با ضربه بر جامعه وارد و تحمیل کردند. روسری را [به زور] از سر زنان مسلمان کشیدند و چادرها را پاره پاره کردند و عمامهها را برداشتند و کتهای بلندی را که غیر روحانیون میپوشیدند از کمر قیچی کردند و... چون گسست ایجاد شده بود.
🔸شیخ فضلالله با خون خودش بزرگترین سد در برابر غرب زدگی را ایجاد کرد. گسست میان ملت متدین و حکومت صددرصد وابسته و تا بن دندان غوطه خورنده در فرامین استعمار. شیخ فضلالله پیروز شد. بالاترین پیروزی.
🔸مستمسک بزرگ علمای ما در طول دوران مشروطیت بعد از شیخ، اصل دوم متمم قانون اساسی است که شیخ مطرح کرد. مدرس با این اصل و در پرتو این اصل به مجلس آمد و مردم تهران و ایران شناختنش و به آن جایگاه رفیع وتأثیرگذار ش نایل شد.
🔸حاج آقا نورالله به این عنوان پرچم قیام را بلند کرد. آیتالله حاج آقا حسین قمیبا این عنوان بعد از شهریور 1320 آمد و منع حجاب را برداشت و بعضی مسائل دیگر را پیاده کرد. مثل ناظر شرعیات در کشور.
🔸رژیم میخواست مرحوم آیتالله کاشانی را در 1334 بکشد، اصل دوم به دادش رسید. امام را بعد از 15 خرداد میخواستند محاکمه صحرایی کنند و شهید کنند و این کار را میکردند. اصل دوم متمم قانون اساسی به دادش رسید.
🔸گفتند مجتهد مصونیت دارد. مجتهد میتواند مصوبات مجلس را وتو کند. حتی امام بعد از پیروزی انقلاب بارها به این اصل برای پاسخ دادن به شبهات مخالفین و معاندین و جا انداختن بعضی مسائل در جمهوری اسلامی، تمسک کرد.
🔸خوشبختانه نهاد شورای نگهبان هم بر همان مبنا باز تولید شد. این پیروزی کمینیست. این پیروزی بسیار بزرگی است. والا مردم ما آلوده به مسائل حکومت میشدند و غربزدگی تا مغز استخوانشان رسوخ میکرد.
🔸کما اینکه ما بعد از انقلاب که وارد در مدار شبکهی جهانی شدیم، عین ویروسی که از طریق اینترنت وارد کیس کامپیوتر شما میشود، ویروسهایی داخل جامعهی ما شد که نمونههایش را مثل بروز مسائل بی حجابی و مسائل دیگر میبینیم.
🔸ما از طریق حکومتی که قبول داشتیم، وارد این شبکه شدیم. گریزی هم از آن نداشتیم. شیخ اگر این گسست را ایجاد نمیکرد ما وارد شبکهی سیاسی داخل و جهانی میشدیم و همان بلا به سرمان میرفت که قابل توصیف نیست.اما خون شیخ ما را حفظ کرد و علما هم متوجه این نکته [شده] بودند.
@jafaraliyan
(متن کامل این مصاحبه ۱۲سال پیش در نشریه فرهنگ عمومی منتشر شده بود)
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥 اتاق فرمان جنگ اینترنشنال شروع به کار کرد؛ دعوت به هرج و مرج، آشوب خیابانی در دستور کار اپوزیسیون!
📌 محسن سازگارا کارشناس پای ثابت اینترنشنال که بارها اذعان به خطدهی در اغتشاشات ایران کرده، اینبار بنا به گفته خودش فصل جدیدی از اعتراضات بخوانید اغتشاشات را در دستور کار خود و شبکههای ضد ایرانی قرار دادهاند.
📌مجری شبکه هم در اظهاراتی ناخواسته بیان داشت که به دنبال اتفاق مشابهی مانند سال گذشته است که بر آتش اغتشاشات در ایران بدمند!
🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی
@Cwarfare
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
♨️🎥 اتاق فرمان جنگ اینترنشنال شروع به کار کرد؛ دعوت به هرج و مرج، آشوب خیابانی در دستور کار اپوزیسیو
ای کاش فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد احیای کمیتهها و بسیج محلات پیگیری و اجرا میشد. جنگ محلهها راهبرد دشمن در چند سال اخیر است. باید به صورت موزاییکی با فتنه مقابله کرد...
هدایت شده از نر
از این دین دشمنساز!
دین در جمهوری اسلامی دین سابق نیست. ضریب سیاسی بودنِ دین صدها برابر قبل است! ضریب مسئولیتپذیری اجتماعیِ دین صدها برابر قبل است! شما وقتی یک موجودی را بردارید وجوه سیاسیاش را، وجوه مداخله اجتماعیاش را، وجوه مشارکت و مسئولیتطلبیاش را صدها برابر کنید؛ نسبت به قبل مخالفان بیشتری پیدا نمیکند؟
بدیهی است که اگر ما یک نظام واقعا اسلامی بوده باشیم؛ تظاهرات غیردینی و ضددینی در داخل و خارج کشور باید افزایش پیدا کرده باشد؛ که کرده!
این دین، دین سابق نیست؛ این دین وارد میدان شده و پای خود را عامدانه روی دُم خیلیها گذاشته! این دین بر شریانهای حیات اجتماعی، قدرت نظارت پیدا کرده. این دین تصدیگرِ اجتماعی شده! نشسته بر بلندترین جایگاه جامعه و اعلام تسلط کرده! واضح است که چنین دینی هم دوستهای بیشتر ساخته؛ هم دشمنهای خیلی بیشتر!
معلوم است که غیردیندارهای چنین جامعهای انگیزه بیشتر پیدا میکنند برای برونریزی! هم میدان وسیعی پیدا شده برای خود-دیگری کردن و هویتیابی و فرار از بیمعنایی؛ هم احساس یک رقیب قدر خیلی از آنها را بطور طبیعی به ورطه هراس موجودیتی انداخته؛ طبیعی است که نیاز دارند به تظاهرات وجودی.
معلوم است که میزان تغییر کیش و مذهب در چنین جامعهای بالا میرود! فردی که در این جامعه بودوباش داشته با تمام وجود حس کرده همهی جریانات زندگی او از رهگذر نسبت او با جریان دینی تعیین تکلیف میشود! دین، ۴۴ سال است که یک فیل بزرگ داخل اتاقِ زیستجهانِ اوست! کجای تاریخ اینقدر کلیدی بوده است دین؟!
معلوم است که روحانیت و نهادهای دینی در چنین جامعهای باید رتبه مرجعیت پایینتری نسبت به قبل از انقلاب داشته باشند! روحانیت در جمهوری اسلامی کار انجام داده؛ ایستادگی کرده؛ مرتکب گناه نابخشودنیِ کوتاهنیامدن شده! بیشمار دشمن ساخته برای خودش! هزارها اقدام اصلاحی و ارشادی انجام داده که روحانیتِ غیرمسئولِ پیش از انقلاب مطلقا انجام نداده بود. چرا توقع داشته باشیم این روحانیت محبوبتر از روحانیت پیش از انقلاب باشد؟! مگر کسی شک دارد که «مقام بیمسئولیت» محبت میآورد؟!
ما اتفاقا منتظریم اراده برای تظاهرات غیردینی و ضددینی در جامعه به بیش از نصاب فعلی برسد؛ چون یک جمهوری اسلامیِ واقعی هرگز پایش را از روی دُم فاسق و مرتد و کافر و مُضلّ برنمیدارد!
اتفاقا نقد ما به نظام این است که چرا برای مهار این ارادهها، از سازوکارهای «طرد دینی» به قوت قبل بهره نمیبرد؟
اتفاقا ما منتظر احیاء همان تدابیر هوشمندانهٔ طرد هستیم که دشمنان خدا را برای همیشه از این مملکت فراری داد.
اتفاقا ما میگوییم «تکفیر» تا ابد یک شدنیِ دینی است؛ «تفسیق» تا ابد یک ممکنِ دینی است؛ «ارتداد» تا ابد یک واقعیت دینی است؛ و ما میگوییم مُضلّ را تا ابد میشود با سرِ بالا «تضلیل» کرد!
اتفاقا ما خواهان احیاء قاطعیت دینی هستیم؛ چون شک نداریم از بیحجابی و همجنسبازی و شرب خمر و فحشاء گرفته تا دزدی از بیتالمال و نفوذ جریانی و نفوذ شبکهای و مکاسب محرمه و تربیتهای انحرافی؛ کافی است چوب قاطعیت دینی بلند شود و صداوسیما از خواب برخیزد و بلندشدنِ این چوب الهی را خبری کند؛ تا غالب این «موانع رشد» بدون حتی نیاز به برخورد عینی برگردند به همان سوراخهای نموری که در دهه اول زیستگاهشان بود!
علامه شهید مرتضی مطهری رضوانالله فرمودند:
در اجرای قانون الهی رأفت و مهرتان به مجرم گل نکند؛ زیرا اسلام همانگونه که نسبت به افراد علاقه میورزد به اجتماع نیز علاقمند است. بزرگترین گناه گناهی است که در نظر انسان کوچک آید و بیاهمیت تلقی گردد. امیر المؤمنین میفرماید: أشد الذنوب ما استهان به صاحبه (نهج البلاغه ، حکمت ۳۴۰) سختترین گناهان گناهی است که گناهکار آنرا آسان و ناچیز پندارد. شیوع گناه تنها چیزی است که عظمت گناه را از دیدهها میبرد و آن را در نظر فرد ناچیز جلوه میدهد. و لذا اسلام میگوید هنگامی که گناهی انجام گرفت و این گناه در خفاء کامل نبود و افرادی بر آن آگاهی یافتند باید گناهکار مورد سیاست قرار گیرد یا حد بخورد و یا تعزیر شود. در فقه اسلامی به طور کلی گفتهاند ترک هر واجب و انجام هر حرامی اگر حد برای آن تعیین نشده تعزیر دارد. "تعزیر" کیفر کمتر از مقدار "حد" است که بر طبق نظریه حاکم تعیین میگردد. در اثر گناه یک فرد و اشاعه آن، اجتماع یک قدم به گناه نزدیک شد و این از بزرگترین خطرات است برای آن. پس باید گناهکار را به مقتضای اهمیت گناهش کیفر داد تا باز اجتماع به راه بر گردد و عظمت گناه از دیدهها بیرون نرود. بنابر این خودِ کیفر و نقمت، مهری است که نسبت به اجتماع مبذول میگردد. / جاذبه و دافعه علی؛ ص۲۷
و هو القاهر
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
✍ محمدحسین امینی
🔎 #دین_سیاسی #قاطعیت_راهبردی #طرد_دینی #خادم_نامحبوب
🕯کانال نشاط رهایی
https://eitaa.com/neshaterahaei