eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
145 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی که همه از سلول واحد پدید آمده‌ایم؟! انتظار دارم پاسخ شما منفی باشد. بلکه بفرمایید اساسا چنین حسی هیچ گاه به ذهن ما خطور هم نکرده. آیا این می‌تواند کنجکاوی شما را برانگیزد که چرا؟! احتمالا پاسخ شما به این سؤال نیز منفی است. زیرا چنان یکتایی بین دست و گوش و چشم و زبان و قلب و مغز و همه اجزاء و اعضاء بدن وجود دارد که اساسا غیر آن فرض هم نمی‌شود. اما گاهی بیماری‌هایی بدن را تهدید می‌کند که انسان دچار چالش با خود می‌شود. این چالش‌ها و تنش‌ها و تردیدها و توهین‌ها بین و در جان و ذهن و تن رخ می‌دهد و بیماری‌های روحی و روانی و جسمی متعددی را باعث می‌گردد. این یعنی آغاز فساد انسان. در چنین وضعی انسان شروع به پراکندگی و از هم‌پاشیدگی می‌کند و گاهی روند پوچی و فروپاشی تقویت و دنبال می‌گردد. همین خطر برای جامعه نیز وجود دارد. چرا اعضای بدن هیچ گاه نگران برتری و فروتری و پست‌تری خود نیستند؟! زیرا آنان خود را نه با یکدیگر که با «من» می‌سنجند. برای آنان مهم «من» است و هیچ دوگانگی و تفرقه و تردید بین خود و «من» قائل نیستند. برای آنان آنچه اهمیت دارد حفظ سلامت، آرامش و امنیت و سعادت «من» است نه خود. اساسا هیچ گاه به این فکر نمی‌کنند که یک خودی هست و یک من، که از هم جدا هستند. هر گاه بدن دچار این سؤال شود، آثار بیماری ظاهر می‌گردد. وقتی اجزاء و اعضاء یک مجموعه نسبت به کلیت آن مجموعه گرفتار دوگانگی شدند، آنگاه آن مجموعه بیمار است و خطر فساد و مرگ آن را تهدید می‌کند.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: جلوی هجوم زبان‌های بیگانه به زبان فارسی را بگیرید 🔹حالاها متأسفانه هجوم زبان‌های بیگانه هم زیاد شده. زبان‌های اروپایی غربی انگلیسی بالخصوص هجومش زیاد شده، همچین بی‌دریغ مصرف می‌کنند. 🔹به نظر من عکسش باید انجام بگیرد. واقعا نباید بگذارید حجم لغاتِ فرنگی در داخل زبان فارسی بیش از این شود. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های پارسال 🔹در آشوب‌های پارسال آشوبگران به چند روحانی جسارت کردند؛ در حرم حضرت عبدالعظیم چند جوان به جبران این عمل زشت عمامۀ من را بوسیدند. 🔹باید گذشت داشته باشیم و از هم بگذریم؛ کینه نداشته باشیم. 🔹من از خدا، خانواده و همۀ مردم از اینکه ممکن است در تبلیغ دین کم‌کاری کرده باشم عذرخواهی می‌کنم. @Farsna
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
23.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 دکتر حسین اسلامی هم‌ از آشفتگی فرهنگی کشور آتیش گرفته. 🔺فریاد او از گرایش های ضد فرهنگی؛ به چالش کشیدن اصول اخلاقی و فرهنگی بومی و ملی مردم ایران است.!!! 🔹حسین اسلامی ساروی استاد پیش کسوت،‌ واقف، نویسنده، یتیم‌خانه دار، کتابخانه‌دار و پژوهشگر است؛ او تمام وقتش را در مرکز ساری‌شناسی استقرار دارد. 🔹دل مشغولی او زبان مازندرانی است؛ سالها تلاش کرد تا بالاخره مصوبه ای صادر شد که معلمان مجاز به گفتگو با زبان مازندرانی با بچه‌ها در کلاس باشند. 🔺آیا چنین آدمی با این اندیشه و روحیه حفظ سنت های ایرانی نباید از این ابتذال فرهنگی جاری خون گریه کنه؟! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم : من بعد از ائمه معصومین (ص) شخصی به جامعیت مقام معظم رهبری سراغ ندارم. بعد از ائمه معصومین در ۱۴۰۰ سال گذشته، شخصی به جامعیت مقام معظم رهبری سراغ ندارم. آیت‌الله خامنه‌ای جامعیت بیشتری از دارد. گفتگوی کامل: https://ensafnews.com/348376/ ـــــــــــــــــــــــ 🌀 رسانه باشید و دهید https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
📌امام حسن مجتبی (ع) و سیاست از امام مجتبی (ع) سؤال شد سیاست چیست؟ ایشان فرمود: سیاست سه چیز است؛ سه حق را اگر انسان در زندگی‌اش رعایت کرد یک انسان سیاست‌مدار است: ۱. رعایت کردن حقوق خداوند ۲. حقوق مردم ۳. حقوق اموات در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ابعاد سیاسی و اجتماعی این امام همام آشنا شویم. © دکتر محمد سجاد شیرودی ...👇 💯📮 @drshiroody 💯📮 @drshiroody 💯📮 @drshiroody
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی که
آن «من» واحد چیست؟ چگونه به وجود می‌آید؟ یک اجتماع چگونه جامعه می‌شود؟ و اساسا تفاوت اجتماع و جامعه چیست؟ تفاوت جامعه و اجتماع، در تفاوت اتفاق و اتحاد است. وقتی گروهی با هم توافق می‌کنند، یک جمع تشکیل می‌دهند. این جمع ساختگی است. حیثیتی بیرونی دارد. توافقات بین اجزاء این جمع بر اساس منافع شخصی است. هیچ ریشه مشترکی وجود ندارد. آنها در شاخه‌های زندگی خویش با هم به یک همکاری و همراهی رسیده‌اند. مادام که مانعی ذاتی و درونی و منافع معارض شخصی وجود نداشته باشد، این جمع باقی می‌ماند. جامعه محصول اتحاد است. اتحاد یک امر بیرونی نیست. یک خواستگاه درونی دارد. یک منبع روحانی و معنوی دارد. اساسا اتحاد مربوط به موضوع زندگی و حیات است. یعنی تا وقتی زندگی و حیات و منطق آن در جمعی وجود نداشته باشد، اتحاد معنی پیدا نمی‌کند. البته اتفاق از پایه و اساس منفی نیست. بلکه یک امکان ارزشمند است که اندیشندان و عاقلان از آن بسیار و به جا استفاده می‌کنند. اما اگر اتفاقی در برابر اتحاد قرار گرفت، آنگاه بایستی نسبت به آن تردید داشت. فهم درست و دقیق اتحاد به فهم درست دقیق از خودی و غیر خودی بازمی‌گردد. یعنی ما باید فهم خود از «خود» را تقویت کنیم تا مفهوم اتحاد را به درستی بفهمیم. «خود» دوایر و لایه‌های مختلفی دارد. برخی از این دوایر و سطوح عمیق‌تر، اصیل‌تر، جامع‌تر و کلی‌ترند. هر دایره و لایه از «خود» به میزان عمق و اصالت و جمعیت و کلیتش جدی‌تر و مهم‌تر است و مرجعیت تعیین و تصویب قواعد و چارچوب‌ها بر عهده اوست. چرا که حقیقت ناب‌تری از حیات و زندگی با آن به ما تعلق خواهد گرفت. در مورد لایه‌ها و دوایر «خود» پیش از این گفتگو کرده‌ایم. در اینجا قصد ما این است که بر آن اساس عرض کنیم که اگر بخواهیم اتحاد به معنی واقعی کلمه و به صورت پایدار و پدیدار وجود داشته باشد، باید متوجه عالی‌ترین و عمیق‌ترین و اصیل‌ترین و ذاتی‌ترین و جامع‌ترین و کلی‌ترین دایره و لایه از خود مراجعه کنیم و آن «بندگی خدا»ست. بندگی خدا ما را در یک حیثیت متحد و مشترک با تمام عالم وجود می‌برد. با پذیرفتن توحید و لوازم و امتدادهای آن، ما حیات طیبه‌ای را تجربه می‌کنیم که بر هر تعریفی از زندگی تقدم و تفوق دارد. ناگفته پیداست که حفظ تمام دوایر و سطوح «خود» تا جایی که آسیبی به این «خود» متعالی و متکامل و تام و تمام نرساند، لازم و ضروری است و حفظ آن واجب و قطعی. لذا می‌بینیم که شهید، «خود» فردی را فدای «خود» جامعه و «خود» ایمانی می‌کند و هیچ ابایی ندارد. نه تردیدی دارد، نه طلبی. نه ادعایی دارد، نه دعوایی. نه منتظر می‌ماند و نه منصرف می‌شود. شهیدانه زندگی کردن یعنی همین. زیست شهیدانه همان واکنش دست است، هنگامی که شیء سخت به سمت صورت حرکت می‌کند. همان واکنش پلک است. همان خم شدن تن است، هنگام نزدیک شدن خطر ضربه به بدن. شهیدانه زیستن یعنی فانی شدن در «خود» برتر و عالی‌تر. شهیدانه زیستن مراتبی دارد. بسته به مراتب کشف و شهود «خود» و استغراق و فنا در «خود» اصیل‌تر و کلی‌تر، انسان شهیدتر است. کشور عزیز ما ایران دارای لایه‌های هویتی و دوایر ماهیتی متعدد است. این از برجستگی‌ها و امتیازات ایران اسلامی است. تمام آنچه که برای منافق فرصت است تا ایجاد شکاف و گسست و شکست و بحران به وجود آورد، برای مؤمن فرصت است تا خودی‌ها و خودمانی‌ها را تحکیم و تقویت نماید. در نظر دوست، این تفاوت‌ها امکانات افزوده‌اند، نه تهدید برای تقسیم امکانات موجود. مردم در حکومت‌های مادی تهدید به شمار می‌آیند، زیرا رقیب حکومتند. زیرا زندگی در آنجا اجتماعی و توافقی است و نه جمعی و توحیدی. جامعه را اجتماعی می‌فهمد که به توحید دست یافته باشد. روح توحید وقتی بر جامعه‌ای نازل شد، یعنی وقتی دست خدا بر جامعه‌ای سایه انداخت و یعنی وقتی یاری و حمایت خداوند شامل جامعه‌ای شد، آنگاه حیات اجتماعی و زندگی جمعی معنی و حقیقت پیدا می‌کند و از سطح لفظ به واقعیت می‌رسد و آثار حیاتی خود را آشکار می‌سازد. زیست ولایی در فضای جمع توحیدی معنی پیدا می‌کند. ایرانیان از تاریخ باستان داستان توحید را باور داشته به آن ملتزم بودند. هزینه‌های زیادی نیز در این راه دادند؛ اما از آن دست برنداشتند. توحید در میان ایرانیان یک تجربه زیسته مضاعف و مداوم است. هر چه پیش‌تر رفته این اندیشه و ایمان و باور و امید تقویت شده و امتدادهای خود را پیدا کرده است. با ظهور اسلام و حضور آن در ایران، مردم ایران به صورت وجدانی آن را یافتند. با وجود عواملی که می‌توانست آتش عناد و لجاج را برانگیزد ایرانیان که «خود» توحیدی خویش را در آینه اسلام می‌دیدند، به سرعت با آن به یکپارچگی و یکدلی و یکدستی و یگانگی رسیدند.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
آن «من» واحد چیست؟ چگونه به وجود می‌آید؟ یک اجتماع چگونه جامعه می‌شود؟ و اساسا تفاوت اجتماع و جامعه
به شهادت تاریخ ایرانیان پس از آشنایی و پذیرفتن اسلام چنان در آن پیش رفتند که تمام ظرفیت‌های خویش را با تمام ظرفیت‌های دین مبین اسلام پیوند زدند و پس از مدتی امکان نداشت زمینه‌ای در دین و دینداری اسلامی مورد توجه قرار گیرد و حضور و تأثیر ایرانیان در آن قابل انکار باشد. ایرانیان در طی 14 قرن این پیوند ذاتی را چنان استحکام بخشیدند که رشد دینداری و دینمداری از این آب و خاک و هوا جهشی دوباره یافت و با انقلاب اسلامی فصل جدیدی در دینداری ایران و جهان رقم خورد. دینداری مردم ایران، نه تنها مذهب شیعه و نه تنها دین اسلام و نه تنها حتی ادیان الهی و آسمانی توحیدی که اساس خداپرستی و معنویت‌گرایی در جهان را دچار انقلاب و تحولی عظیم و غیر منتظره کرد. امروز تمام مردم جهان به واسطه ایستادگی مردم ایران پای اندیشه توحیدی و انقلاب توحیدی، مدیون این ملت بزرگ هستند. زیرا استکبار جهانی می‌رفت که به تدریج تمام روزنه‌های دینداری و معنویت‌گرایی را با اندیشه‌های شیطانی جایگزین کند و اصل و اساس اندیشه دینی را چنان به پوچی و هیچی و فساد و تباهی بکشاند که جز ادیان شیطانی و عقاید مشرکانه ضد انسانی چیزی بر روی زمین باقی نماند. انقلاب اسلامی ایران ظرفیت‌هایی از انسان را در جهان آشکار کرد که پیش از آن گمان می‌رفت تنها در افسانه‌ها و اسطوره‌ها می‌توان مثال‌هایی از آن را یافت. انقلاب اسلامی ایران تاریخ زیست انسانی را به سرعت پیش برد و تقویت کرد. رشد انسان در جهان پس از انقلاب اسلامی با رشد آن پیش از انقلاب قابل قیاس نیست. مردم ایران برای احیای «خود» جهانی، شهادت‌طلبانه پا به صحنه حوادث گذاشتند و همانطور که انتظار می‌رفت مورد حقد و کینه افراد و افکار شیطانی قرار گرفتند و تقریبا هیچ روز و ساعت و دقیقه و ثانیه‌ای را نمی‌توان در طول تاریخ انقلاب نشان داد که این ملت زیر بار هجوم چندوجهی و چند لایه جریانات ضدایران و ضد اسلام و ضد انسان و تمدن انسانی نباشند.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
به شهادت تاریخ ایرانیان پس از آشنایی و پذیرفتن اسلام چنان در آن پیش رفتند که تمام ظرفیت‌های خویش را
ملت بزرگ ایران ولایت فقیه را احیاء کرد. ولایت فقیه مقدمه برپایی نظامی است که «خود» عالی و برگزیده انسانی را تضمین و پشتیبانی می‌کند. ملت بزرگ ایران شهیدانه زندگی کردند تا جهان احیاء شود. تا انسان زنده گردد. تا تاریخ و تمدن از زنجیر شیطان و شیطانیان رها شده، مسیر زندگی پاکیزه و برتر را در پیش گیرد. حال با این مقدمه می‌توان یک ایرانی اصیل مؤمن انقلابی را بهتر درک کرد و منطق رفتار او را بیشتر شناخت. می‌توان با این توضیحات دانست، آنان که دائما در تلاش هستند تا در بین مردم ایجاد تفرقه و شکاف کنند و آنان که سعی می‌کنند لایه‌های هویتی و دوایر ماهیتی ایرانیان را دچار اختلال و انحلال و اضمحلال کنند، چه نسبتی با ایران و ایرانی دارند. آنان که با دین مبارزه می‌کنند و احکام و اخلاق و اعتقاد و عرفان دینی را از بین می‌برند و یا نادیده می‌گیرند و به آن پشت می‌کنند؛ آنان که قومیت‌ها و زبان‌ها و گویش‌ها و لهجه‌ها را ابزار خصومت و عناد و دودستگی و چنددستگی می‌کنند، آنان که ایران را از بسترهای تمدنی و تاریخی‌‌اش منعزل و منقطع می‌کنند و روح یأس و افسردگی و ناباوری و خشم و اندوه و ترس و تردید را در جامعه می‌پراکنند؛ آنان که فرهنگ و سنت و آیین ایرانیان را تحقیر و تخریب و تحریف و انکار می‌کنند و منکرات و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند؛ آنان که دشمنان تاریخی و تمدنی انسان ایرانی و خانواده ایرانی و اقوام ایرانی و زبان ایرانی و جامعه ایرانی را تکریم و تقویت می‌کنند و در برابر عناصر قوی و مؤلفه‌های قدرت و عوامل اقتدار ایران و ایرانی را تضعیف و تهدید می‌کنند؛ آنان که با رواج روحیه انکار و اسراف و اتراف و تکاثر و تفاخر و سستی و تنبلی و توهم و تخیل و راحت‌طلبی و کامجویی و برتری‌طلبی و زیاده‌طلبی و لاابالی‌گری و اباحه‌گرایی و بی‌قیدی و قانون‌شکنی و بی‌شخصیتی و هرهری گری و بی‌مسئولیتی و بلانسبتی و بی‌تکلیفی و دم‌غنیمتی و بی‌امتدادی و بی‌انگیزگی و بی‌آیندگی و بی‌ریشگی و بی‌اصالتی و بی‌فکری و بی‌دقتی و بی‌جامعگی و خودستیزی و خودانکاری و از خودبیگانگی و خودجرحی و خودزنی و خودخواهی، دانسته یا نادانسته، ابزار دست دشمنان ایرانند و سعی در نابودی ایران و ایرانی دارند. ایران زنده با تمام عناصر هویتی‌اش زنده خواهد ماند و گرنه دچار بیماری و فساد و افسردگی و پوسیدگی و نابودی خواهد شد. می‌توانید در اطراف خود بیابید کسانی را که شهیدانه برای ایران زندگی می‌کنند و کسانی که خودخواهانه جان و روان و تن ایران را زنده زنده می‌درند و می‌برند و می‌کنند و می‌خورند. کسانی که ایران را برای خود می‌خواهند نه خود را برای ایران. کسانی که در هر فرصتی جامعه ایرانی را به زشتی‌های «خود» ضعیف و بیمار حداقلی خودخواهشان مبتلا می‌کنند.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
ملت بزرگ ایران ولایت فقیه را احیاء کرد. ولایت فقیه مقدمه برپایی نظامی است که «خود» عالی و برگزیده ان
ولایت امتداد آن «من» توحیدی است که جامعه‌سازی کرده و شهیدانه‌ها حول آن طواف می‌کنند و از آن حمایت می‌کنند. ولایت منحصر در شخص یا مکان خاص نیست. سلسله رگ‌های جامعه است که در نقطه کشیده شده و معنی‌دار است. ولایت آن نسبت مساوی هر کس با «من» عالی انسانی است. نسبتی که هر چه پیوند انسان با توحید قوی‌تر و کامل‌تر باشد، نزدیک‌تر و آشکارتر است. ولایت ما را به بندگی خدا متصل می‌کند. خدایی که نسبت او با ما یکیست. هر چند نسبت هر یک از ما با او به میزان تلاشی است که برای رعایت جایگاه او و احقاق حقش انجام می‌دهیم. ولایت در واقع جریان یافتن محبت است. محبت به آن خود اعظم. محبت به آینده، محبت به زندگی، محبت به هر چیزی که نشانی از آن خود اعظم و نشانی از آینده و نشانی از زندگی باشد. محبت به پایداری و پدیداری انسان و انسانیت. همچنان که محل محبت قلب است و ولایت نیز از قلب سرچشمه می‌گیرد و جریان پیدا می‌کند. ولایت امری قلبی و درونی و ذاتی است. لذاست که باعث اتحاد می‌شود و آن «من» واحد را ایجاد می‌کند. همچنان که محبت در قلب، امکان دوتایی ندارد، ولایت نیز چنین است. ولایت الله موجب انکار ولایت شیطان است و محبت الله و دوستان الله موجب نفرت و بغض نسبت به شیطان و دوستان شیطان و شیطنت‌هاست. القلب حرم الله. اگر ولایت غیر خداوند را در مملکت وجودمان راه دادیم، آنگاه از قلب محروم خواهیم شد و این حرم به روی ما بسته خواهد شد و ما ناچار در طبقات پایین وجودمان حبس و محدود خواهیم شد و سرچشمه‌های حیات انسانی را از دست خواهیم داد. مبارزه مردم ایران با استبداد پهلوی از همین جا نشأت می‌گرفت و مبارزه مردم ایران با استکبار جهانی نیز از همین منطق پیروی می‌کند. در واقع مردم ایران در فرایند خودسازی تمدنی و تاریخی خویش یک به یک عوامل «خود»ستیز را حذف و اصلاح می‌کند. لذا کاملا طبیعی است که شیطان از تمام امکانات و دسترسی‌های خود برای بر هم زدن نقش و نقشه ایرانی سوء استفاده کند و موجب زحمت و آزار ما گردد. اما به توفیق الهی مردم ایران با تمسک به اصل توحید و امتداد‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و نظامی و امنیتی آن اجازه نخواهد داد، شیطان به اهداف خود برسد تا ایران و ایرانی با رشد و پیشرفت به تراز انسان منجی و آینده‌ساز نائل آید. ما منتظر رؤیت خورشید ولایتیم... ما منتظران مهدی موعودیم... ما زمینه‌سازان ظهوریم و به این جایگاه می‌بالیم... ما امروز در تمام جهان حضور داریم... ما تقدیر تاریخ را بار دیگر به نفع انسان رقم خواهیم زد و شیطان را ناامید خواهیم نمود... اصالت و غنای تاریخی و تمدنی ما و انگیزه و مهارت اجتماعی ما به ما این امکان را می‌دهد که مدعی تغییر حال بد انسان امروز به حال خوب انسان فردا باشیم. ما در میانه میدان و راه برای آزادسازی ذره ذره زمین و زمان از شیطان با مال و جان و تن و منافع خود جهاد کرده‌ایم. ما شهیدانه زیسته‌ایم. ما جاودانگی را برگزیده‌ایم. ما همیشه زنده‌ایم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 میلاد حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم ✏️ رهبر انقلاب: میلاد امام مجتبی، امام حسن (علیه الصّلاة و السّلام)؛ حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله) که این نام را ایشان بر روی این مولود گذاشتند -و این خیلی با عظمت است، خیلی مهم است که پیغمبر این بزرگوار را، این کودک مبارک را «حسن» بنامند- ان‌شاءالله بر همه‌تان مبارک باشد. 🌙 | روز پانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر خواسته زنان غزه، کنار گذاشتن حجاب بود، اروپا ناوگان نظامی خود را برای حمایت از آنان میفرستاد. اگر خواسته مردان غزه همجنس بازی بود آمریکا فوراً ناوهای هواپیمابر را برای حمایت از آنان میفرستاد اگر خواسته ی کودکان غزه "تغيير جنسیت" بود همه‌ی سازمانهای بین المللی برای آنها اشک میریختند اما اینجا مسئله ایمان و کفر است و ایمان یتیم است ولی کفر طرفداران بسیار دارد 🆘@BBCNEWS1💻