هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جلوهگری ظرفیتهای اجتماعی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. جنگ ترکیبی کنونی، معطوف به تخریب و انهدام چند نقطهی کانونی دربارهی باطن و ارادهی جامعهی ایران است:
الف. امکان و گشودگی زندگی روزمره
(مسألهی نابودی زندگی)،
ب. توانمندی در ایجاد اجتماعات دینی عظیم
(مسألهی ازدسترفتن خیابان)،
ج. تداوم دینداری و دینمآبی در مردم
(مسألهی گذار از سنت دینی)،
د. تعلقخاطر مردم به حاکمیت سیاسی
(مسألهی زوال اعتماد سیاسی)،
ه. جریانداشتن حیات و نشاط در جامعه
(مسألهی فقدان امید)،
و. همبستگی و همصدایی اجتماعی
(مسألهی شکاف اجتماعی)،
ز. پیوستگی و استمرار نسلی ارزشها
(مسألهی گسست نسلی).
۲. خوشبختانه سیاست حکیمانه و خلاقانهی سازمان تبلیغات اسلامی در زمینهی صورتبندی و طراحی چنین اجتماع فخیم و فراخی، تمام ظرفیتها و امکانهای پیشگفته را فعال و نمایان کرد و مسألهها و چالشهای معطوف به آنها را به حاشیه راند. به رسم انصاف و ایمان، باید قدردان بود و آغوش سپاس گشود و دست ارادت فشرد.
۳. آنان که مناسکستیزی میکنند و دینداری نمایانشده را قشری میانگارند،
و آنان که سرگرم حواشی و لغزشهای جزئی هستند و توقع حداکثری از مهار کلاناجتماع دارند،
از چنین کارکردهای درخشان و فتوحات شیرینی غافل هستند. این تجربهی اجتماعی، حتی با وجود اینکه در نقطهی آغاز خویش قرار دارد، ستودنی است.
۴. کاش آن دسته از برادران انقلابی که قدرتنشیناند، اما بر طبل انسداد اجتماعی و فقر امکانهای مردمی میکوبند و مدعی غلبهی گسستها و غلیان قطبیتها در جامعه هستند، از این تجربه بیاموزند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از کوتاه و گویا
بسم الله الرحمن الرحیم
وای از این همه تناقض
روزگار عجیبیه. بزرگترین جشن خیابانی غدیر در تاریخ را چه رذیلانه زیر سوال می برند: یکسری که حرفی برای گفتن نداشتند، می گفتند از میدان امام حسین تا آزادی که ده کیلومتر نیست😮یک عده که تا چند وقت پیش سطل های زباله را کف خیابون آتش می زدند،نوشته اند چرا خیابون را کثیف کردند😨یکسری که مدام می گفتند که شما فقط گریه و عزا بلدید،نوشتند چرا مراسم شادی جعل می کنید😨. یک گروهی هم که در قبال آتش زدن اتوبوسها و آمبولانسها و اماکن دولتی و خسارات میلیاردی سکوت کردند، گفته اند چرا پول بیت المال را خرج عید غدیر می کنید😭
حالا می فهمم که چرا قرآن اینگونه طعنه زنندگان را عتاب می کند: وَیلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَة
برای عضویت در کانال کوتاه و گویا کلیک کنید👇
@kootahgooya
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دو دقیقهی طوفانی (پیشنهاد تیتر با شما)
🔻 فتنه ۱۴۰۱، اتحاد سران طاغوت علیه ایران
🔻 نگاه متفاوت ما با حضرت آقا!
🔻 پمپاژ امید در جامعه
🔻 دید امیدوارانه مقام معظم رهبری به آینده ناشی از چیست؟!
🔻 کمیت دشمنان یا کیفیت دوستان؟!
🔻 اختلاس مالی یا اهتمام کاری؟!
🔹 برشی از گفتگوی تلویزیونی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از محمد جوانی
♨️عرض تبریک و خداقوت ویژه خدمت برادر عزیزم، استاد سیدمحمدحسین راجی
📍الحمدلله در چند روز اخیر پیوستن به کانال ایشان با رشد چشمگیری مواجه شده است و از 120k در آستانه فتح عدد 220k هستند؛ این از اتفاقات خوبی است که در پیامرسان ایتا افتاد و باید همه تلاش کنیم برای افزایش دامنه اثرگذاری افرادی همچون این سید عزیز
بالاخره امثال ایشان، با آثار مکتوب و روشنگریهای عرصه جهادتبیین، بخوبی اثبات شده هستند و انشاءالله مستدام باشند در مسیر الهی ...
@soada_ir
📍اما نگرانی حقیر از قلمبهمزدهای است که با بودجههای میلیاردی و پشتیبانی از منابع مشخص و نامشخص، در مجمع انقلابی پیامرسان ایتا جولان میدهند و بیسوادیشان را پشت اعداد فالوور پنهان میکنند؛ عجیب نیست که برخیشان در عین ادعای رسانهای بودن، از دوربین میترسند و از ضبط یک کلیپ معمولی هراس دارند؛ "تا مرد سخن نگفته باشد، علم و هنرش نهفته باشد"
📍نمونهی دیگری که چندروز اخیر موجب نگرانی بنده شد و بخاطر تلخ نشدن ایام غدیر ترجیح دادم زبان به کام گیرم، موضوع تبلیغ عدمفرزندآوری به بهانه عدمرسیدگی به تربیت صحیح فرزند، در یکی از کانالهای پرجمعیت دیگر ایتا بود!
جالب آنکه یک فرد #شکلاتی به بهانه غدیر، چندمیلیارد پول از بچهشیعهها جمع کرده و در آخر هم با ذهنناقصمادی خود، مخاطبان را توصیه به تکفرزندی یا نهایتا دوفرزندی میکند؛ که این خط مقابل دغدغهها و توصیههای قرآن و اهلبیت(ع) و رهبرمعظمانقلاب است!
والا بخدا بعضی وقتها فکر میکنم فهم و شعور #عبدالحمید بیشتر از برخی شیوخی است که هنوز درکی از #توازن_جمعیتی و #تله_جمعیتی ندارند؛ هرچند که اهداف سیاسی امثال عبدالحمید برای ما مشخص و واضح است...
📍اما، برای رفع شبهه و آشنایی با توصیههای رهبر معظمانقلاب این دومطلب را حتما ببینید و انتشار دهید:
Eitaa.com/CWarfare/1463
Eitaa.com/CWarfare/1979
🖋محمد جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی
@Cwarfare
زمانی که دست از دانه میشویی و دست به دامن زمین، در دل خاک به امانت میسپاریاش، او میماند و دو جهان.
جهانی که در خود فرو فشرده و جهانی که در آغوشش آرمیده.
پس از این دانه همان نسبت بین آن دو جهان است و نقطه اتصال و تلاقی و تفاهم آن دو...
موضوع تربیت بیش از اینکه دانه باشد، آن دو جهان درونی و پیرامونی است.
اگر توانسته باشی شاخصههای رشد و پیشرفت و تکثیر و بالندگی را در آن دو عالم نهادینه کنی، این دانه در جاده شکوفایی و بلوغ و حصول برگ و بار به سرعت خواهد تاخت و به مقصد خواهد رسید.
اگر دیدی که ناگزیری فرزندی را دائما با روشهای مصنوعی توسعه دهی، بدان در آن دو جهان دچار بیماری و ضعف و نقصانی...
این فتنهجوییها را در کنار مظلومنماییهای پسا فتنه قرار دهید.
کسانی که از تمام امکانهای خود برای فتنه خون بهره میبرند تا از پس آن پیراهن عثمان بر پا کنند و قرآن بر سر نیزه، فریاد خونخواهی بالا برند.
خونخواران اینچنین جان و مال و نام و ناموس مردم را ابزار قدرتطلبی خود میکنند.
جلوههایی از آن را در خیابانهای تهران میبینیم و جلوههایی را در خیابانهای زاهدان.
مهم اینکه بدانی همه گرههای جهنمی یک فرشاندرکه زیر پای ملت بزرگ ایران پهن میشود.
جریانشناسی کلان رفتارهای ضد ایرانی را در حقد و کینه نسبت به امر ولایت و امتدادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و تمدنی آن میبینم.
در طول چند قرن سقیفه توسعه پیدا کرده و اختاپوس چند سر از هر سو علیه ناموس الهی ولایت چنگاندازی میکند.
اما اراده خداوند چیز دیگریست.
وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ﴿٥﴾ قصص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 پاسخ جالب رهبر انقلاب به یک شبهۀ مشهور
🔍 شما که میگید فرزند زیاد، خب اگر زیاد شدند، نمیتونیم تربیتشون بکنیم!
📣📣📣 فرزندآوری را جدی بگیرید
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغ_خوانی
📥 @mahdavi_arfae
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوربین مخفی | دعوای عروس و داماد سر اجاره خونه جلوی بنگاه
ببینین مردم براشون چیکار کردن؟
آدم روحش حال میاد میبینه همچین مردم مهربونی داریم
#ایران_اسلامی
@didebane_enghelab
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 دوربین مخفی | دعوای عروس و داماد سر اجاره خونه جلوی بنگاه ببینین مردم براشون چیکار کردن؟ آدم روحش
استحکام درونی یک ملت یعنی این.
وقتی ملتی ایمان و باور دارد، سرمایهدار معنوی است. امکانی که سرمایه معنوی به ملت میدهد، بسیاری از موانع مادی را کنار خواهد زد.
سلام علیکم ورحمت الله ،،،،،،
بحث حجاب قبل از دولت رئیسی هم وضع زیاد خوبی نداشت ،،،،بحث حجاب سالیان سال هست که عوامل نفوذی ودشمنان ومنفعت طلبها دارند در موردش کار میکنن ////برادر ،،،،،
نکته اینجاست که ما موضوعات رو نقطه ایی نگاه میکنیم و نه بصورت روندی وسیری؟!!!!!!!
واینجاست که با تحلیل نقطه ایی هم باعث میشیم حافظه خودمان تقلیل پیدا کنه هم حافظه مخاطب مان /،،،،،
عزیز دل شما وقتی سدی که جلوی آبی رو گرفته جهت استفاده درست از اون آب بشکنید و وردارید ،،،،،چی میشه سیل راه می افته و هرچه جلوش هست می ببر!!!!!درسته؟
خب یکی میاد میگه من درستش میکنم ////
شما انتظارت باید چی باشه ؟؟؟؟
اون آب رو جمع کنه ودوباره پشت سد ببره؟!!!!
این که شدنی نیست !!!هست ؟!
خب باید سعی کنه اون فشار آبی که سیل شده کنترل کنه وبعد از هدایت مسیر های انحرافی از تخریب بیشتر جلوگیری کنه !!!!
وبعد سد رو تعمیر کنه ومقاوم سازی کنه تا آبها دوباره پشت اون سد جهت استفاده صحیح جمع بشه ،،،،وآثار تخریبی که پیش اومده بازسازی کنه !!!!!!!!
ح
!✅حکایت روحانی اون شکننده سده ،،،،،وحکایت رییسی او کسیه که میخواد درست کنه ،،،،
در تحلیل هامون نقطه ایی نگاه نکنیم!!!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در تقویم آمریکا یک روز به نام(امام حسین علیه السلام) ثبت است. ‼️
🔸چرااینارو بما نمیگن؟
🔴خیلی دید نیه حتماً به ببینید
هدایت شده از کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
🟣از جملات زیر چه چیزی میفهمیم؟:
سهم دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ در کنکور
۱- سهم دهکهای اول، دوم و سوم (دهکهای محروم و کمبرخوردار و تحصیل کرده در مدارس دولتی): حدود ۲ درصد
۲- سهم دهکهای ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین دهکهای جامعه که عمدتاً در مدارس خصوصی یا همان غیردولتی درس خوانده و از فرزندان سرمایهداران هستند): بیش از ۸۰ درصد
۳- سهم دهک اول (ضعیفترین دهک جامعه): ۲ دهم یک درصد
۴- سهم دهک دهم (ثروتمندترین و مرفه ترین دهک جامعه): ۴۸ درصد
◀️و اما در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی
۱- دهک اول: حدود ۱.۳ درصد
۲- دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
◀️سهم ۳۰۰۰ نفر اول کنکور در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف
۱- سهم دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
۲- سهم دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
۳- سهم دهک ثروتمند و مرفه دهم: ۶۰ درصد
این یعنی
۱- تحقق آرزوهای مرحوم هاشمی (پرچمدار لیبرال سرمایه داری در ایران) در مانور اشرافیت
۲- همین فرزندان سرمایهداران و مرفهین بیدرد هستند که خوشی زیر دلشان میزند و در اغتشاشات و فتنهها با دشمن بیرونی همصدا شده و محیط دانشگاهی را با القاظ رکیک و زشت آلوده میکنند.
۳- جمهوری اسلامی؛ به سرمایه داری سلام کن
✅نتیجه اینکه
مسیری که پادوهای نظام سرمایه داری فراروی برای نظام ریل گذاری کرده اند باید فوراً تغییر کند و در غیر این صورت بیشک کشور را در فاضلاب نظام فاسد سرمایه داری غرق و نابود خواهد کرد
تنها راه برون رفت از این باتلاق، انقلاب اقتصادی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است.
✍دکتر متولیان
t.me/motevallian
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
📮 انتشارحداکثری با شما
♨️اینجا همه چیز مهم است👇
🌐کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
جبهه اصلاحات یک سگباز را به عنوان رئیس انتخاب کرد؛ لذا انتظار نداریم در موضوع غدیر جانب علی را بگیرد.
اصلاحات از بغض علی مدتهاست که از دین عبور کرده. تفالههای اعتقاداتش را در ولع قدرت قی کرده و چیزی جز بردگی شیطان برایش باقی نمانده.
شاید روزگاری هیچ کس باور نمیکرد این سوپر انقلابیها برای قدرتطلبی تا این حد ضددین شوند.
هدایت شده از درنگ
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟"
🖋مهدی افراز
🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود.
🔹این نقد با پیش فرضهای نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود.
🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است.
🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است.
▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛
🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید.
🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند.
🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود.
#جشن_غدیر
#مهمانی_ده_کیلومتری
#ایران_آینده🔽🔽
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از مواجهات
بنده هم تحلیل نصف و نیمه ای دارم که البته شاید چندان ناظر به مسائل و چالش های پیش آمده هم نباشد.
ولی بالاخره شاید در تحلیل این پدیده، اندک مددی رساند.
⭕️ رونق بزرگداشت اعیاد و مراسماتی چون غدیر امسال، میتواند به این چند عامل مرتبط باشد:
🔸 یکم: تکثیر الگوی اربعین
الگویی که چشمهای بسیاری را به خود خیره کرده
با برپایی موکب ها و پخش نذری ها و ...
با این تفاوت ها:
داخلی ایران است
شهر به شهر است
در قامتی محدودتر است
🔸 دوم: جذّابیت های مراسم
شامل:
+ آمدن دسته ی زیادی از مردم و همینکه: برویم ببینیم چه خبر است؟
+ پخش نذری به قصد لذّت و تبرّک
+ برنامه های متنوع از قبیل سرود، مسابقه، جایزه، بازی، و ...
نکته: یکجا جمع بودن مردم و انجام رفتارهای نسبتا مشترک به این جذابیت می افزاید؛
همانند کارناوال هایی که در سراسر دنیا برگزار میشود.
🔸 سوم: ارادت ویژه به اهل بیت
این ارادت در بسیاری از مردم که الزاما به معنای خاص متدیّن هم نیستند وجود دارد؛
خصوصا آنهایی که تجربه ی شفاگرفتن یا گره گشایی داشته اند.
برای این دسته شاید خیلی فرقی نکند که به صورت محلی باشد یا ملّی. مهم اصل آن نذر و نیت است که انجام میشود.
🔸 چهارم: انجام کار به دست مردم
گرچه مساعدت دولت و نهادها هست ولی بالاخره همین مردم عادی اند که صحنه را میگردانند.
مردم بالاخره قصد داشته اند خدمتی کنند، حالا که امکانات هست، در شرایطی مساعدتر این کار را انجام میدهند.
در شهرهای کوچکتر کافی است هر فرد خادم، به برخی بستگان خود بگوید که برای پذیرایی و شرکت در مراسم بیایند، حتی با تبلیغات کم، جمعیت زیادی جمع میشود.
🔸 پنجم: ابراز هویت جامعه حزب اللهی
در شرایطی که نیروهای انقلابی:
طیف خود را حدّاقلی می بینند.
خیلی از رفتارهای اجتماعی عمومی را نمی پسندند.
طبعا اینجا مجالی می یابند تا عرض اندامی کنند
در این میان:
دینداران سنّتی را با خود همراه میکنند
با این مراسم مردم عمومی که الزاما دیندار عملی نیستند ولی اندک اعتقاداتی دارند را نیز سر ذوق و کیف می آورند
طیف انقلابی، اگر این مقدار احساس خطر نمیکرد، این میزان مایه نمیگذاشت
✍
هدایت شده از مدعی العموم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ یک دوربین مخفی متفاوت از دو لوکیشن
🔹 ۱- سوئد / یکی از پارک های استکهلم
🔹 ۲- ایران / مراسم عید غدیر و مهمونی ۱۰ کیلومتری در تهران
https://eitaa.com/ADLEMOLA
جشن غدیر از یک جنبه در تراز راهپیمایی ۹دی ۸۸ مردم بود.
شعاعی از اربعین بود و صورتی از جشن ملی ۲۲بهمن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ندای حیدر حیدری در میدان امام حسین (ع) در جشن ده کیلومتری #غدير طنین انداز شد
💚 بسم الله الرحمن الرحیم 💚
⏳امروز : دوشنبه
☀️ ۱9 تیر ۱۴۰۲ شمسی
🌙 21 ذی الحجه ۱۴۴۴ قمری
🌲 10 جولای ۲۰۲۳ میلادی
👇 ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
حدیث روز
امیرالمومنین علیه السلام
جوانمرد کسی است که بدی را با نیکی پاسخ دهد.
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🚩 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
۱. آیتالله خامنهای در بیانیهی گام دوم نوشتهاند: جمهوری اسلامی به اصول خود، بهشدت «پایبند» است و برایش مهم است که «چگونه» بماند.
۲. پس مسأله، «ماندن توأم با ارزشها» است، نه فقط «ماندن».
۳. ازاینرو آرزوی «جمهوری اسلامی بدون حجاب»، توهم مطلق است.
۴. «حداقل قطعی» نیز، پرهیز از کشف حجاب است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهه نودیا به عشق مولا یه کافه راه انداختن و عجب حرکت خفنی بود
ببینید و لذت ببرید 😍
وحشت دشمن از امتدادهای اربعین را درک میکنم. باید هم بترسند و به خود بلرزند.
اربعین را در تحریم خبری قرار دادند اما صورتهای متکثر آن هر روز پررنگتر و بالغتر ظاهر میشود.
اربعین لبریز شده و در شهرهای ما جاری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقاً به این دلایل نمیخواهند که «جشن غدیر» پُررنگ شود…
آنها که از چنین تحولات و تغییراتی واهمه دارند، طبیعی است برای کمرنگکردن مراسمات پُرشوری نظیر «جشن ۱۰کیلومتری غدیر» تلاش کنند و دستوپا بزنند…
گاهی ترافیک را بهانه میکنند؛ گاهی از فقرا مایه میگذارند و کمکهای مردمی و خیرین را، بیتالمال، جا میزنند…
آنها مأمور شدهاند که نگذارند این تغییرات دیده شود؛ اما نور خدا هرگز خاموش نمیشود…
#انتشار_باشما
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
31.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علم در اختیار بوروکراتهای تجددمآب قرار گرفته است که قبلهشان غرب است و شاخصهای تجددی را میپرستند. در همهی دولتها هستند، بلکه دولتها همینها هستند. تفاوتی هم میان دولت لیبرالی و دولت انقلابی نیست. منطق، یکسان است و همهی کارگزاران در خدمت منطق واحد هستند. مسألهی اینان، حل مسألهی ما نیست، بلکه سجدهی رعیتمآبانه به عالم تجدد است. نانشان را از کیسهی مردم ایران میخورند و خدمتشان نصیب بیگانه میشود. ما دچار غربزدگی مضاعف شدهایم و ازاینرو، بردگی بیمزد را احساس نمیکنیم. ساختار و سیاستهای وزارت علوم، سالهاست که نسبتی با انقلاب ندارد و همآغوش تجدد شده است.
از جمله بزرگترین خطاهای آقای رئیسی، انتصاب این وزیر بود که نسبتی با اقتضاهای گام دوم انقلاب ندارد. کافیست به نوع و ضریب کنشگری او در زمینهی لایهی دانشگاهی و دانشجویی اغتشاشات بنگرید. شما کمترین حس و درکی از انقلابیگری او دارید؟! اینان کارمندان علم هستند نه آدمهای چرخش تاریخی و انقلاب معرفتی.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎴 حضرت علی علیه السلام
⭕️اَلعِبادَةُ الخالصةُ أَن لایَرجُوَ الرَّجُلُ اِلاّ رَبَّه وَ لایَخافَ اِلاّذَنبَه.
⭕️عبادت ناب و خالصانه آن است که شخص امیدی به جز خدای خود نداشته باشد و جز از گناه خود از أحدی نهراسد.
📜 (فهرست غرر، ص ٢٢٩)
هدایت شده از ⬛ بلاگرهای انقلابینما ⬛
اولین کسی که قمه زنی کرد چه کسی بود!؟
به گزارش لنگرخبر، اولین نفر سفیر فخیمه انگلیس بود که در سال ۱۲۹۶ در باغ سفارت انگلیس قمه زد و این جهل را هم، همانند بسیاری دیگر از خرافه و گمراهی به خورد ملت مسلمان داد و بابت این عمل پاداش گرفت! این هم عکس این سفیر قمه زن انگلیس که اسناد سوخته سالهای دور MI6 را منتشر کرد! در یکی از این اسناد در ارتباط با سنجش حماقت مردم٬ مربوط به سال ۱۳۲۸ آمده که خزینه ای در شوش با آبی کثیف و متعفن بود انگلیسی ها توسط آنتونی و رابرت شرلی در دوران صفویه و شاه عباس علم و طبل و زنجیر را مانند کاتولیک ها وارد ایران کردند، تا شیعه را از اصل حقیقت محرم که ظلم ستیزی است، دور و در گرداب خرافه و گریه زاری الکی فرو برند ماموری انگلیسی از MI6، خود را به کوری می زد و در حضور مردم٬ از آب گندیده خزینه می خورد و به چشم هایش می مالید و ادعا می کرد که شفا یافته! بعد از آن واقعه مردم برای تبرّک به خزینه هجوم و با نوشیدن آب آلوده و مالیدن آن بر سر و صورت خود از آن شفا طلب کنند! در این سند آمده که حماقت مردم به حدی هست که تا سالها می شود٬ آنها را بازی داد و سوارشان شد رابرت به همراه برادرش آنتونی در ۱۵۹۸ میلادی به ایران سفر کرد. آنتونی شرلی در ۱۰ آذر سال ۹۷۸ قمری (۱ دسامبر ۱۵۹۹ میلادی) به همراه ۵۰۰۰ اسب وارد ایران شد و تا اردیبهشت ۹۷۹ قمری (۱۶۰۰ میلادی) در ایران ماند. او از سوی لرد اسکس مأموریت داشت تا ارتش صفویان را تعلیم دهد. #سیدجیکاک_ها #خودشیفتگی #سایمون_گاری_چی
#شرک_لیف #خرافات_پروری #دشمنشناسی
🧟♂گروه کشوری دشمن شناسی🧟♀
🏕قرارگاه سایبری منهاج
هدایت شده از تعلیقات
فاصله ذهن ما تا ذهن جوان امروز
(تحول در مرجعیت های فکری جامعه)
🔻 برای آنهایی که دنیا را از دریچه #ایتا نگاه میکنند و یا قبلتر از گسترش شبکههای اجتماعی از ورودیهای محدودی چون #کیهان و جوان و وطن امروز و ایران میدیدند و میبینند: همه چیز آرومه... ما در حال فتح الفتوح هستیم و انقلاب هر روز در پی تحقق آرمانی در پس آرمان دیگر است. جواب همه #شبهات هم روشن است و کلی کلیپ و تحلیل بصیرت آفرین داریم برای حل شبهه. کسی هم که کانال فارس و تسنیم و رجا و... ندارد حتما #اخبار_20:30 میبیند و بصیرتش ارتقا مییابد.
🔻 اما همه واقعیت جامعه این نیست. امروز منابع و ورودی دستگاه #تحلیل حداقل بخشی از جامعه و جوانان با ورودی و منابع ما متفاوت است. امروز بهشدت شاهد تحول در #منابع_خبری و #مرجعیت_فکری و تحلیلی هستیم. امروز بخش زیادی از جامعه تلویزیون جمهوری اسلامی را نمیبیند. بسیاری از چیزهایی که برای خبر معمولی است به گوش او هم نرسیده و دنیا و ایران را از دریچه دیگر و با عینکی متفاوت میبیند.
🔻 حدود یکسال پیش بعد از چندسال مجدد #تلگرام نصب کردم. فقط هم در کانالهای ضد انقلاب و یا اصلاحطلب عضو شدم تا ببینم چه خبر است. کافی است یک جوان عادی و یا یک انقلابی معمولی فقط یک هفته بخشی از تحلیلها و اخبار و یادداشتهای این افراد یا کانالها را بخواند به راحتی نسبت به انقلاب، آینده، ایران و... #ناامید و بدبین و افسرده و معترض و حتی ضدانقلاب میشود. #اینستاگرام و #تلگرام و #توئیتر و... برای خودشان جنگلی هستند که هیچ در و پیکری ندارند.
🔻 و ما نمیدانیم در ذهن آن جوانی که دیروز به خیابان آمد و شعار داد چه میگذرد. حتی گاهی نمیخواهیم باور کنیم که او دارای دنیای متفاوتی است و تا به دنیای او راه نیابی نمیتوانی با او وارد #گفتگو شوی. او #انقلاب آنطور که ما میبینیم، نمیبیند، او آنچه را ما دستاورد میدانیم هزیمت و شکست میداند.
🔻 چه نهادی متولی رصد است:
✔️ رصد مرجعیت های فکری جدید
✔️ رصد منابع خبری جدید
✔️ پایش و طبقهبندی محتوای تولیدی این مراجع و منابع جدید
✔️ پایش و طبقهبندی شبهات و گرههای ذهنی که ایجاد میشود
✔️ آینده پژوهی وضعیت فکری و تحلیلی آتی جامعه براساس این سنخ نگرش
(پاسخ به این پرسش که سامانه تحلیلی ذهن جامعه نسبت به حوادث خرد و کلان چگونه خواهد شد)
✔️ طراحی مرجعیت و منابع جدید پاسخگو
✔️ تولید محتوای متناسب با گرههای ذهنی ایجاد شده
✔️ طراحی فرآیند رسیدن محتوا به مخاطب اصلی و نه بازتکرار آن در چرخه باطل از جامعه انقلابی برای انقلابی
#تحلیل
#پیشنهاد
#مرجعیت_فکری
🆔 https://eitaa.com/taalighat