فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در تقویم آمریکا یک روز به نام(امام حسین علیه السلام) ثبت است. ‼️
🔸چرااینارو بما نمیگن؟
🔴خیلی دید نیه حتماً به ببینید
هدایت شده از کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
🟣از جملات زیر چه چیزی میفهمیم؟:
سهم دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ در کنکور
۱- سهم دهکهای اول، دوم و سوم (دهکهای محروم و کمبرخوردار و تحصیل کرده در مدارس دولتی): حدود ۲ درصد
۲- سهم دهکهای ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین دهکهای جامعه که عمدتاً در مدارس خصوصی یا همان غیردولتی درس خوانده و از فرزندان سرمایهداران هستند): بیش از ۸۰ درصد
۳- سهم دهک اول (ضعیفترین دهک جامعه): ۲ دهم یک درصد
۴- سهم دهک دهم (ثروتمندترین و مرفه ترین دهک جامعه): ۴۸ درصد
◀️و اما در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی
۱- دهک اول: حدود ۱.۳ درصد
۲- دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
◀️سهم ۳۰۰۰ نفر اول کنکور در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف
۱- سهم دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
۲- سهم دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
۳- سهم دهک ثروتمند و مرفه دهم: ۶۰ درصد
این یعنی
۱- تحقق آرزوهای مرحوم هاشمی (پرچمدار لیبرال سرمایه داری در ایران) در مانور اشرافیت
۲- همین فرزندان سرمایهداران و مرفهین بیدرد هستند که خوشی زیر دلشان میزند و در اغتشاشات و فتنهها با دشمن بیرونی همصدا شده و محیط دانشگاهی را با القاظ رکیک و زشت آلوده میکنند.
۳- جمهوری اسلامی؛ به سرمایه داری سلام کن
✅نتیجه اینکه
مسیری که پادوهای نظام سرمایه داری فراروی برای نظام ریل گذاری کرده اند باید فوراً تغییر کند و در غیر این صورت بیشک کشور را در فاضلاب نظام فاسد سرمایه داری غرق و نابود خواهد کرد
تنها راه برون رفت از این باتلاق، انقلاب اقتصادی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است.
✍دکتر متولیان
t.me/motevallian
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
📮 انتشارحداکثری با شما
♨️اینجا همه چیز مهم است👇
🌐کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
جبهه اصلاحات یک سگباز را به عنوان رئیس انتخاب کرد؛ لذا انتظار نداریم در موضوع غدیر جانب علی را بگیرد.
اصلاحات از بغض علی مدتهاست که از دین عبور کرده. تفالههای اعتقاداتش را در ولع قدرت قی کرده و چیزی جز بردگی شیطان برایش باقی نمانده.
شاید روزگاری هیچ کس باور نمیکرد این سوپر انقلابیها برای قدرتطلبی تا این حد ضددین شوند.
هدایت شده از درنگ
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟"
🖋مهدی افراز
🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود.
🔹این نقد با پیش فرضهای نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود.
🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است.
🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است.
▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛
🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید.
🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند.
🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود.
#جشن_غدیر
#مهمانی_ده_کیلومتری
#ایران_آینده🔽🔽
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از مواجهات
بنده هم تحلیل نصف و نیمه ای دارم که البته شاید چندان ناظر به مسائل و چالش های پیش آمده هم نباشد.
ولی بالاخره شاید در تحلیل این پدیده، اندک مددی رساند.
⭕️ رونق بزرگداشت اعیاد و مراسماتی چون غدیر امسال، میتواند به این چند عامل مرتبط باشد:
🔸 یکم: تکثیر الگوی اربعین
الگویی که چشمهای بسیاری را به خود خیره کرده
با برپایی موکب ها و پخش نذری ها و ...
با این تفاوت ها:
داخلی ایران است
شهر به شهر است
در قامتی محدودتر است
🔸 دوم: جذّابیت های مراسم
شامل:
+ آمدن دسته ی زیادی از مردم و همینکه: برویم ببینیم چه خبر است؟
+ پخش نذری به قصد لذّت و تبرّک
+ برنامه های متنوع از قبیل سرود، مسابقه، جایزه، بازی، و ...
نکته: یکجا جمع بودن مردم و انجام رفتارهای نسبتا مشترک به این جذابیت می افزاید؛
همانند کارناوال هایی که در سراسر دنیا برگزار میشود.
🔸 سوم: ارادت ویژه به اهل بیت
این ارادت در بسیاری از مردم که الزاما به معنای خاص متدیّن هم نیستند وجود دارد؛
خصوصا آنهایی که تجربه ی شفاگرفتن یا گره گشایی داشته اند.
برای این دسته شاید خیلی فرقی نکند که به صورت محلی باشد یا ملّی. مهم اصل آن نذر و نیت است که انجام میشود.
🔸 چهارم: انجام کار به دست مردم
گرچه مساعدت دولت و نهادها هست ولی بالاخره همین مردم عادی اند که صحنه را میگردانند.
مردم بالاخره قصد داشته اند خدمتی کنند، حالا که امکانات هست، در شرایطی مساعدتر این کار را انجام میدهند.
در شهرهای کوچکتر کافی است هر فرد خادم، به برخی بستگان خود بگوید که برای پذیرایی و شرکت در مراسم بیایند، حتی با تبلیغات کم، جمعیت زیادی جمع میشود.
🔸 پنجم: ابراز هویت جامعه حزب اللهی
در شرایطی که نیروهای انقلابی:
طیف خود را حدّاقلی می بینند.
خیلی از رفتارهای اجتماعی عمومی را نمی پسندند.
طبعا اینجا مجالی می یابند تا عرض اندامی کنند
در این میان:
دینداران سنّتی را با خود همراه میکنند
با این مراسم مردم عمومی که الزاما دیندار عملی نیستند ولی اندک اعتقاداتی دارند را نیز سر ذوق و کیف می آورند
طیف انقلابی، اگر این مقدار احساس خطر نمیکرد، این میزان مایه نمیگذاشت
✍
هدایت شده از مدعی العموم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ یک دوربین مخفی متفاوت از دو لوکیشن
🔹 ۱- سوئد / یکی از پارک های استکهلم
🔹 ۲- ایران / مراسم عید غدیر و مهمونی ۱۰ کیلومتری در تهران
https://eitaa.com/ADLEMOLA
جشن غدیر از یک جنبه در تراز راهپیمایی ۹دی ۸۸ مردم بود.
شعاعی از اربعین بود و صورتی از جشن ملی ۲۲بهمن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ندای حیدر حیدری در میدان امام حسین (ع) در جشن ده کیلومتری #غدير طنین انداز شد
💚 بسم الله الرحمن الرحیم 💚
⏳امروز : دوشنبه
☀️ ۱9 تیر ۱۴۰۲ شمسی
🌙 21 ذی الحجه ۱۴۴۴ قمری
🌲 10 جولای ۲۰۲۳ میلادی
👇 ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
حدیث روز
امیرالمومنین علیه السلام
جوانمرد کسی است که بدی را با نیکی پاسخ دهد.
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🚩 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
۱. آیتالله خامنهای در بیانیهی گام دوم نوشتهاند: جمهوری اسلامی به اصول خود، بهشدت «پایبند» است و برایش مهم است که «چگونه» بماند.
۲. پس مسأله، «ماندن توأم با ارزشها» است، نه فقط «ماندن».
۳. ازاینرو آرزوی «جمهوری اسلامی بدون حجاب»، توهم مطلق است.
۴. «حداقل قطعی» نیز، پرهیز از کشف حجاب است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهه نودیا به عشق مولا یه کافه راه انداختن و عجب حرکت خفنی بود
ببینید و لذت ببرید 😍
وحشت دشمن از امتدادهای اربعین را درک میکنم. باید هم بترسند و به خود بلرزند.
اربعین را در تحریم خبری قرار دادند اما صورتهای متکثر آن هر روز پررنگتر و بالغتر ظاهر میشود.
اربعین لبریز شده و در شهرهای ما جاری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقاً به این دلایل نمیخواهند که «جشن غدیر» پُررنگ شود…
آنها که از چنین تحولات و تغییراتی واهمه دارند، طبیعی است برای کمرنگکردن مراسمات پُرشوری نظیر «جشن ۱۰کیلومتری غدیر» تلاش کنند و دستوپا بزنند…
گاهی ترافیک را بهانه میکنند؛ گاهی از فقرا مایه میگذارند و کمکهای مردمی و خیرین را، بیتالمال، جا میزنند…
آنها مأمور شدهاند که نگذارند این تغییرات دیده شود؛ اما نور خدا هرگز خاموش نمیشود…
#انتشار_باشما
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
31.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علم در اختیار بوروکراتهای تجددمآب قرار گرفته است که قبلهشان غرب است و شاخصهای تجددی را میپرستند. در همهی دولتها هستند، بلکه دولتها همینها هستند. تفاوتی هم میان دولت لیبرالی و دولت انقلابی نیست. منطق، یکسان است و همهی کارگزاران در خدمت منطق واحد هستند. مسألهی اینان، حل مسألهی ما نیست، بلکه سجدهی رعیتمآبانه به عالم تجدد است. نانشان را از کیسهی مردم ایران میخورند و خدمتشان نصیب بیگانه میشود. ما دچار غربزدگی مضاعف شدهایم و ازاینرو، بردگی بیمزد را احساس نمیکنیم. ساختار و سیاستهای وزارت علوم، سالهاست که نسبتی با انقلاب ندارد و همآغوش تجدد شده است.
از جمله بزرگترین خطاهای آقای رئیسی، انتصاب این وزیر بود که نسبتی با اقتضاهای گام دوم انقلاب ندارد. کافیست به نوع و ضریب کنشگری او در زمینهی لایهی دانشگاهی و دانشجویی اغتشاشات بنگرید. شما کمترین حس و درکی از انقلابیگری او دارید؟! اینان کارمندان علم هستند نه آدمهای چرخش تاریخی و انقلاب معرفتی.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎴 حضرت علی علیه السلام
⭕️اَلعِبادَةُ الخالصةُ أَن لایَرجُوَ الرَّجُلُ اِلاّ رَبَّه وَ لایَخافَ اِلاّذَنبَه.
⭕️عبادت ناب و خالصانه آن است که شخص امیدی به جز خدای خود نداشته باشد و جز از گناه خود از أحدی نهراسد.
📜 (فهرست غرر، ص ٢٢٩)
هدایت شده از ⬛ بلاگرهای انقلابینما ⬛
اولین کسی که قمه زنی کرد چه کسی بود!؟
به گزارش لنگرخبر، اولین نفر سفیر فخیمه انگلیس بود که در سال ۱۲۹۶ در باغ سفارت انگلیس قمه زد و این جهل را هم، همانند بسیاری دیگر از خرافه و گمراهی به خورد ملت مسلمان داد و بابت این عمل پاداش گرفت! این هم عکس این سفیر قمه زن انگلیس که اسناد سوخته سالهای دور MI6 را منتشر کرد! در یکی از این اسناد در ارتباط با سنجش حماقت مردم٬ مربوط به سال ۱۳۲۸ آمده که خزینه ای در شوش با آبی کثیف و متعفن بود انگلیسی ها توسط آنتونی و رابرت شرلی در دوران صفویه و شاه عباس علم و طبل و زنجیر را مانند کاتولیک ها وارد ایران کردند، تا شیعه را از اصل حقیقت محرم که ظلم ستیزی است، دور و در گرداب خرافه و گریه زاری الکی فرو برند ماموری انگلیسی از MI6، خود را به کوری می زد و در حضور مردم٬ از آب گندیده خزینه می خورد و به چشم هایش می مالید و ادعا می کرد که شفا یافته! بعد از آن واقعه مردم برای تبرّک به خزینه هجوم و با نوشیدن آب آلوده و مالیدن آن بر سر و صورت خود از آن شفا طلب کنند! در این سند آمده که حماقت مردم به حدی هست که تا سالها می شود٬ آنها را بازی داد و سوارشان شد رابرت به همراه برادرش آنتونی در ۱۵۹۸ میلادی به ایران سفر کرد. آنتونی شرلی در ۱۰ آذر سال ۹۷۸ قمری (۱ دسامبر ۱۵۹۹ میلادی) به همراه ۵۰۰۰ اسب وارد ایران شد و تا اردیبهشت ۹۷۹ قمری (۱۶۰۰ میلادی) در ایران ماند. او از سوی لرد اسکس مأموریت داشت تا ارتش صفویان را تعلیم دهد. #سیدجیکاک_ها #خودشیفتگی #سایمون_گاری_چی
#شرک_لیف #خرافات_پروری #دشمنشناسی
🧟♂گروه کشوری دشمن شناسی🧟♀
🏕قرارگاه سایبری منهاج
هدایت شده از تعلیقات
فاصله ذهن ما تا ذهن جوان امروز
(تحول در مرجعیت های فکری جامعه)
🔻 برای آنهایی که دنیا را از دریچه #ایتا نگاه میکنند و یا قبلتر از گسترش شبکههای اجتماعی از ورودیهای محدودی چون #کیهان و جوان و وطن امروز و ایران میدیدند و میبینند: همه چیز آرومه... ما در حال فتح الفتوح هستیم و انقلاب هر روز در پی تحقق آرمانی در پس آرمان دیگر است. جواب همه #شبهات هم روشن است و کلی کلیپ و تحلیل بصیرت آفرین داریم برای حل شبهه. کسی هم که کانال فارس و تسنیم و رجا و... ندارد حتما #اخبار_20:30 میبیند و بصیرتش ارتقا مییابد.
🔻 اما همه واقعیت جامعه این نیست. امروز منابع و ورودی دستگاه #تحلیل حداقل بخشی از جامعه و جوانان با ورودی و منابع ما متفاوت است. امروز بهشدت شاهد تحول در #منابع_خبری و #مرجعیت_فکری و تحلیلی هستیم. امروز بخش زیادی از جامعه تلویزیون جمهوری اسلامی را نمیبیند. بسیاری از چیزهایی که برای خبر معمولی است به گوش او هم نرسیده و دنیا و ایران را از دریچه دیگر و با عینکی متفاوت میبیند.
🔻 حدود یکسال پیش بعد از چندسال مجدد #تلگرام نصب کردم. فقط هم در کانالهای ضد انقلاب و یا اصلاحطلب عضو شدم تا ببینم چه خبر است. کافی است یک جوان عادی و یا یک انقلابی معمولی فقط یک هفته بخشی از تحلیلها و اخبار و یادداشتهای این افراد یا کانالها را بخواند به راحتی نسبت به انقلاب، آینده، ایران و... #ناامید و بدبین و افسرده و معترض و حتی ضدانقلاب میشود. #اینستاگرام و #تلگرام و #توئیتر و... برای خودشان جنگلی هستند که هیچ در و پیکری ندارند.
🔻 و ما نمیدانیم در ذهن آن جوانی که دیروز به خیابان آمد و شعار داد چه میگذرد. حتی گاهی نمیخواهیم باور کنیم که او دارای دنیای متفاوتی است و تا به دنیای او راه نیابی نمیتوانی با او وارد #گفتگو شوی. او #انقلاب آنطور که ما میبینیم، نمیبیند، او آنچه را ما دستاورد میدانیم هزیمت و شکست میداند.
🔻 چه نهادی متولی رصد است:
✔️ رصد مرجعیت های فکری جدید
✔️ رصد منابع خبری جدید
✔️ پایش و طبقهبندی محتوای تولیدی این مراجع و منابع جدید
✔️ پایش و طبقهبندی شبهات و گرههای ذهنی که ایجاد میشود
✔️ آینده پژوهی وضعیت فکری و تحلیلی آتی جامعه براساس این سنخ نگرش
(پاسخ به این پرسش که سامانه تحلیلی ذهن جامعه نسبت به حوادث خرد و کلان چگونه خواهد شد)
✔️ طراحی مرجعیت و منابع جدید پاسخگو
✔️ تولید محتوای متناسب با گرههای ذهنی ایجاد شده
✔️ طراحی فرآیند رسیدن محتوا به مخاطب اصلی و نه بازتکرار آن در چرخه باطل از جامعه انقلابی برای انقلابی
#تحلیل
#پیشنهاد
#مرجعیت_فکری
🆔 https://eitaa.com/taalighat
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
گاهی کسی میگوید"این چه حرفی بود که بالای منبر گفتید؟"
این اعتراض، انسان را تنظیم میکند.
انسان گاهی احتیاج به این حرف دارد، چون خیال میکند چیز مهمی گفته و خبری است! اینکه یک جملۀ انتقادی به او میگویند، متعادل میشود.
اگر کسی سخنی علیه ما گفت، او مأمور خداست که ما را متنبّه میکند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
همیشه جهل از ندانستن نیست. گاهی بد دانستن باعث جهل است. خبرهای غلط ما را به جهل کثیف آلوده میکنند. گاهی دچار جهل سادهایم. به دنبال جواب میرویم. گاهی دچار جهل مرکبیم. مسئلهدار که شدیم به دنبال جواب میرویم. اما گاهی در یک روند طراحی شده مسئلهدار میشویم و سپس پاسخ داده میشویم.
این راهبری اگر توسط جریان نفاق صورت پذیرد با یک شبهه و سؤال غلط آغاز میشود و با یک پاسخ اشتباهتر خنثی میگردد. حالا این جاهل حود را عالم میپندارد و آمادگی شنیدن را از دست داده است.
چارهجویی برای این امر شایع در دوران رسانه از اهم وظایف مؤمنین است.
جهاد تبیین در اینجاهاست که پیچیده و دقیق میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی یه قناد #فقط_به_عشق_علی تموم شیرینی های مغازه شو بین مهمونای عید غدیر توزیع میکنه❤️
دمت گرم مشتی علی نگهدارت برادر👍👍👍👍🌺🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
به خدا قسم، مسأله واقعی، تعابیر «نفهم» و «الاغ» نیست!
مسأله، انتصاب صددرصد اشتباه این فرد به عنوان وزیر است،
و انحراف ساختاری در وزارت علوم،
و عدم تحقق تحول،و سکولار بودن فضای وزارت علوم،
و اینکه جوان متدین در اثر فشار اساتید دانشگاه، یا عذاب میکشد یا در نهایت، استحاله میشود.
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. شما با صد استدلال و ده طرح به وزارت علوم بروید و دعوت به تحول کنید. اتفاقی رخ نخواهد داد. چون در میانشان باور نیست یا ضعیف است. سخنتان یا شنیده نمیشود یا عمل نمیشود.
۲. انتخاب وزیر علوم از سوی آقای رئیسی، از آغاز اشتباه بود. ایشان فرصت جهش را گرفت. سه سال از دست رفت.
۳. برای جریان انقلاب، یک راه مؤثر وجود دارد و آن عبارت است از گفتمانسازی. باید برای تحول، ادبیات و هوادار ایجاد کرد. باید نیروی فشار اجتماعی را به صحنه آورد. این نیروی غیررسمی، حتی سیاست را هم به عقب خواهد راند. اگر جریان انقلابی، قوی باشد، موضعگیری مستمر و شفاف خواهد داشت و تا تغییر وزیر علوم پیش خواهد رفت. باید با تیغ نقد، تهریش تصنعی وزارت علوم را تراشید و تناقضها و تضادها را آشکار کرد. این ساختارهای بوروکراتیک، از بیرون تغییر میکنند نه از درون. نیروی پیشران، حلقههای میانی هستند. همهی قدرتنشینهای محافظهکار، از تبیین و روشنگری ما هراس دارند.
۴. درحالیکه وزارت علوم، مردابنشین و اداری بوده و مانده، استاد حسن رحیمپور ازغدی، یکتنه توانست موجساز و جریانپرداز باشد و خودآگاهی تاریخی بیافریند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
همیشه نقطهزنی از بصیرت نیست. برخی گراهای دقیقی دریافت میکنند تا بصیر به شمار بیایند.
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩
⏳امروز : چهارشنبه
☀️ 21 تیر ۱۴۰۲ شمسی
🌙 23 ذی الحجه ۱۴۴۴ قمری
🌲 12 جولای ۲۰۲۳ میلادی
👇 ذکر روز
🔔 یا حَیّ یا قَیّوم
🚩 آرامش در کلام نور ...
وَتَخْشَى النَّاسَ وَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَاهُ
سوره احزاب آیه ۳۷
از حرف مردم و قضاوتشون نترس!
چیزی که باید نگرانش باشی قضاوت خدا در مورد خودته...
🚩 زندگـی_مؤمنانـه :
شاد اما دلسوز !
ساده اما زیبا !
مهربان اما جدی !
سبز اما بی ریا !
و عاشق اما عاقل !
✍بدانیم .....
✨آیتالله بهجت:✨
اگر بخواهیم محیط خانه باصفا
و صمیمے باشد، فقط
بایدصبر،استقامت،گذشت و رأفت
را پیشه کنیم تا محیط خانه گرم ونورانے باشد اگر اینها نباشد برخورد پیش خواهد آمد
🍄 چه زیبا میگوید.....
"پرسید یکی" بهر چه دیوانه شدی؟
گفتم که چو عاشق بشوی ،می دانی..
مولوی
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🚩 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
نه حجاب تمام حق است و نه بیحجابی تمام باطل؛ اما قطعا هر حرام الهی قدمی از قدمهای شیطان و دروازهای به سوی جهان طاغوت و خللی بر آزمون تقواست و خداوند تنها از متقین میپذیرد.
از اعظم گناهان کبیره کوچک شمردن گناهان و اصرار بر آن و اعلان و اعلام آن است و آنچه در استقرار باطل از قتل شدیدتر است، فتنه است و فتنه چیزی جز آمیختن حق و باطل نیست.
این تصویر داستان فراوان دارد. اگر صورت نفاق نباشد، قطعا فوران جهالت هست.
توضیح دادن حرام شرعی و سیاسی وتلاش برای آمیختن آن با نور پاک اسلام و انقلاب از طرحهای منافقان و وسوسههای شیاطین انسی و جنی است.
تا زمانی که مدار توبه به کمال نرسیده نباید در خط مرجعیت فکری این و آن درآمد.
حریت بر خلاف تصور برخی یک اتفاق نیست، یک امتداد است...
توابین را بپذیریم؛ اما آنان را بر مسند راسخون ننشانیم.
توابین پس از ورود به جهان توحید، با حصن حصین ولایت فاصله بسیار دارند که باید بپیمایند.
فرآیند خلاص از شرک و اخلاص در توحید مسیری پر پیچ و خم از ابتلا و امتحان است.
أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنّا و هم لایفتنون؟!
با پیروی کورکورانه از عزیزانی که توشه اندکی برای سیر إلی الله دارند، بارشان را سنگین و راهشان را سخت نکنیم تا سبکبالتر به مقصد هدایت و ولایت دست یابند.
@daftaretamrin
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
۱. وقتی عملِ بینی و گونه و حجیمسازی فلان بخش بدن، به «ضرورتهای زنانه» تبدیل میشوند، زن نیز چیزی جز «بدنِ لذیذ» نخواهد بود.
۲. این بدنِ عروسکی، باید به «مصرفِ حداکثری» برسد؛ چه «مصرف لمسی» در خانه و چه «مصرف بصری» در خیابان.
۳. حالآنکه مفاهیم غیرت و عفت، دشمنان «عرضۀ اجتماعیِ بدن» هستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از شهید سید مرتضی آوینی
#مفتاح_همه_شرور
تنبلی و تن آسایی از خصوصیات ذاتی روح شهوت و مفتاح همۀ شرور است. بشری که هنوز از مرتبۀ روح شهوت به روح ایمان عروج نکرده است، از کار می گریزد و تنها انگیزه ای که او را به تحرک وامیدارد، طلب لذت است...
شهید سید مرتضی آوینی
کتاب گنجینه آسمانی
💠 پیج شهید سید مرتضی آوینی
{ مارو دنبــال کنیـد و به دوستـانتــون هم معرفی کنید }
صفحات ما در دیگر پیامرسان ها:
🆔@aviny_com