eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
باید گریه کنیم اگر کسی رو که اسمش رو نوشتیم از صندوق دربیاد. چرا؟ چون مسئولیت پیدا می کنیم. چون بعد از اون دائم باید بدویم و سعی کنیم کار پیش بره. کار درست پیش بره. باید نقاط ضعف منتخبمون رو خودمون رفع کنیم. باید یارش باشیم. کمکش باشیم. باید اجازه ندیم چپ و راست بره. باید کمکش کنیم درست بره. این مسئولیت ماست. اما طرف چون رأیش برنده شده میاد وسط خیابون میرقصه. چون اصلا نمی دونه این یعنی چی!!! باید رشد کنیم و مردم سالاری رو رشد بدیم. باید مواظب مردم سالاری باشیم. باید سالار بودن رو تمرین کنیم. باید شایسته بشیم تا شایسته سالاری حاکم بشه. باید بشینیم و خوب فکر کنیم.
آمار مشارکت شبیه همان چیزی که سال 98 بود یعنی ملت یک مقاومت بزرگ از خودش نشون داده و یک فتنه عظیم رو در خودش هضم کرده. بله پیش نرفته ولی این به اون معنی نیست که کاری نکرده. بلکه کار بسیار زیادی انجام داده. از اونجایی که خیانت بسیار بزرگی واقع شد تمام ظرفیت ملت خرج خنثی کردنش شد. اجازه نداد تا پیش بریم. ایستادن در نقطه 98 با وجود طوفان‌های مرگ بار، یعنی پیروزی و پیشرفت. اون طوفان گذشت و قدرت خودش رو تخلیه کرد با خرابی‌هایی که به جا گذاشت، اما مردم هنوز زندگی سیاسی دارند. یعنی آماده‌اند برای مرحله بعدی. امیدوارم مسئولان پیام رو گرفته باشند و با تمام وجود درست کار کنند و تسلیم بازی‌های سیاسی و بازیچه‌های مجازی و کشمکش‌های کودکانه و گروکشی‌های ابلهانه نشوند.
آمار مشارکت شبیه همان چیزی که سال 98 بود یعنی ملت یک مقاومت بزرگ از خودش نشون داده و یک فتنه عظیم رو در خودش هضم کرده. بله پیش نرفته ولی این به اون معنی نیست که کاری نکرده. بلکه کار بسیار زیادی انجام داده. از اونجایی که خیانت بسیار بزرگی واقع شد تمام ظرفیت ملت خرج خنثی کردنش شد. اجازه نداد تا پیش بریم. ایستادن در نقطه 98 با وجود طوفان‌های مرگ بار، یعنی پیروزی و پیشرفت. اون طوفان گذشت و قدرت خودش رو تخلیه کرد با خرابی‌هایی که به جا گذاشت، اما مردم هنوز زندگی سیاسی دارند. یعنی آماده‌اند برای مرحله بعدی. امیدوارم مسئولان پیام رو گرفته باشند و با تمام وجود درست کار کنند و تسلیم بازی‌های سیاسی و بازیچه‌های مجازی و کشمکش‌های کودکانه و گروکشی‌های ابلهانه نشوند.
دشمن ما رو به چالش اثبات کشوند و ما در نقطه تثبیت ایستادیم. کار داریم تا نقطه ثبات. اگر صحنه رو ترک نکنیم و اجازه ندیم برخی برای دو سال بعد بازی‌سازی کنند، می‌توان امید ثبات را در سال 1404 به بعد داشت. به شرط اینکه تعطیل نکنیم بریم دنبال کارمون.
وقتی در بند چیزی هستی به صفتش گرفتاری. اگر زندان تنگ است، به تنگی و تاری آن محدود می‌شوی و اگر پابند است به سختی و فشار آن دچار می‌گردی. اگر اسیر نفسی از نفوس عالم هستی، دیوارهای وجودش تو را در بر می‌گیرد و اگر بنده خدایی صفات او تو را پذیرایی می‌کند. صاحب اسماء الحسنی. او که صفاتش هیچ گاه از هیچ سمت و سو کرانه‌ای ندارد. آیا در بند او بودن احساس تنگی و فشار و تاری و عذاب دارد؟! واقعا چنین نیست. صفات او نیست که مرا می‌فشارد. این من هستم که خود را به دیوارهای کوچک نفس می‌فشارم و بیم دارم که از آن رها شوم. می‌ترسم از دست بدهم. در حالی که تنها هیچ همسایه‌ی همه است. اگر نتوانم هیچ بودن را بپذیرم، همه را نمی‌یابم و اگر همه را نپذیرم هیچ نمی‌یابم و همواره در توهم داشتن خیال‌پردازی می‌کنم و روزی که جدایی اتفاق می‌افتد گمان می‌کنم که از دست دادم. در حالی که در دست من نبود. او با من همراهی کرده بود و این کار را چنان بی‌دریغ انجام داده بود که باورم شده بود مال خودم است. واقعیت این است که در دنیا جز سایه‌ها را نپراکندند. آنها که بازی را انتخاب کردند با این سایه‌ها انس گرفتند و آنان که زندگی کردند با او. ارتباط با او عمیق‌ترین و محکم‌ترین ارتباطات است. بلکه تنها ارتباط. بقیه ارتباطات در گمان ما اتفاق می‌افتد و او اعتبار آن را تأمین می‌فرماید. وقتی این ارتباط قطع می‌شود، همه ارتباط‌ها بی‌معنی می‌گردد و تمام رشته‌ها پنبه می‌شود و از هم می‌گسلد. اینها را می‌دانم اما باور ندارم. بی‌ارتباطی و بلانسبتی و بی‌معنایی مرا فرامی‌گیرد در حالی که تنها معنی در عالم بندگی بود. کسی که رابطه بندگی را از دست می‌دهد، دیگر هیچ رابطه وثیقی نمی‌یابد. البته روشن است که ارتباط او با عالم آنی و کمتر از آنی قطع نمی‌شود؛ وگرنه چیزی باقی نمی‌ماند. موضوع ارتباط ما با اوست. کسی که ارتباط با خدا را از دست می‌دهد جهانش از هم می‌پاشد و غربت او را فرا می‌گیرد و دچار تنهایی می‌شود. همه آشنایی‌ها به واسطه اوست. انسان دچار بی‌نظمی می‌شود و شروع می‌کند به تعیین کردن و چیدن. در همین چیدن هم توسل پیدا می‌کند به اعتباری که او قائل شده و پای آن ایستاده. عهدی که با عالم دارد و آنچه بر خود واجب کرده. بدون آن عالم اعتباری ندارد که کسی رویش حساب کند. این پراکندگی‌های پر تکرار بی‌انتها حاصل بریده شدن از اوست و رفتارهای حداقلی با عالم و نظم‌های حداقلی و نتایج حداقلی و برخورداری حداقلی. تمام زحمت بندگی نزیستن در حصار بردگی است. زحمت رهایی است. پذیرفتن بی‌انتهایی. اما من می‌ترسم از این اتفاق عظیم و از آن فرار می‌کنم به کنج خودم. خودخواهی اجازه خداخواهی به من نمی‌دهد. اجازه بی‌مرز شدن. اجازه رهایی. اجازه زیستن در بیرون زندان نفس‌های تو در تو و پی در پی. زیستن در دنیای واقعی و نه دنیای سایه‌ها. من ترجیح می‌دهم در توهم داشتن بمانم تا اینکه با باور هیچ بودن به او بپیوندم. سطح من این است. پس نه ادعایی هست؛ نه اعتراضی. مانند کسی که از طناب نجات تقدیر آویزان است و به جای گرفتن آن و بالا رفتن از آن و رسیدن به قرارگاه امن او، دست و پا می‌زند و درد این بندگی را صدها چندان می‌کند. آری من درد بی‌دست و پایی خودم را می‌کشم و برای بریدن طناب تقلا می‌کنم. اگر می‌پذیرفتم حقیقت را، من می‌ماندم و زحمت بالا رفتن... حالا که ایمان ندارم به طناب نجات، وحشت افتادن دارم. می‌ترسم پاره شود و سقوط کنم. غم بالا رفتن دارم که خودم را و هر چه مال خودم می‌دانم از دست بدهم و درد آویزان شدن و فشار آمدن به نقطه تعلیق... همه را هم به حساب خدا می‌گذارم و از او گله دارم. کاش تسلیم شوم و اسلام بیاورم و ایمان پیدا کنم و به یقین برسم و رضایت دهم تا هم او خشنود شود و هم من و برسم به او و بیابم او را و این توهم داشتن را به گنج بودن رها کنم. مانند غریقی که فریادرسی می‌طلبد؛ اما وقتی نجات‌غریق می‌آید به سر و صورتش می‌کوبد، چون باور ندارد به او و فقط بی‌تابی می‌کند و فریاد می‌زند و دست و پا می‌زند. در حالی که همین دست و پا و نفس ابزار شنای او بود و حالا که شنا نمی‌داند، تسلیم شدن به اراده نجات‌غریق راه چاره است. اما من چون ایمان ندارم و تسلیم نیستم، او را می‌آزارم و می‌رانم و خود را.‌.. این رام شدن برای امام زمان، آرام شدن را به دنبال دارد و اهلی شدن در راه او اهل شدن را...
هدایت شده از میم صاد
💠 شیطان دهن بسته کیه؟!🤔 وجود مبارک پيغمبر(صلي الله عليه و آله و سلم) کلماتش مثل است. اين جمله نورانی هم از وجود نورانی پيغمبر است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ»؛ ۱ آن که بايد حق را بگويد و نگويد شيطان دهن‌بسته است؛ . . . گاهی شيطان می‌گويد بگو، گاهی شيطان می‌گويد نگو! گاهي مي‌گويد باطل را بگو، گاهي مي‌گويد حق را نگو! «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ». جانم به فدايت! 🎙 آیت الله جوادی آملی ۸ مهر ۱۴۰۲(درس خارج فقه) ✅ پ ن: این روایت بدرد این روزها می‌خوره! هم ملاک خوبیه برای انتخاب درست، هم بعضیا رو تکون میده که قفل دهن‌شون رو بشکنن و برای مشارکت بیشتر، کاری کنن. هنوز وقت هست، دوستان رو خوشحال کنی و دشمنان رو ناامید... ۱. فقه السنّة، ج۲، ص۶۱۱. 🪴 @mimsaad
🔻پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: إنَّ اللّه تعالی لَیَسْألُ العَبدَ فی جاهِهِ کَما یَسألُ فی مالِهِ، فیقولُ: یا عَبدی، رَزَقتُکَ جاها فهلْ أعَنْتَ بهِ مَظلوما، أوْ أغَثْتَ بهِ مَلْهوفا؟ ❇️ همان‌گونه که خداوند درباره دارایی بنده از او سؤال می‌کند، درباره مقام و موقعیت او نیز می‌پرسد و می‌فرماید: بنده من! من، مقام و موقعیت، روزی تو کردم. آیا به وسیله آن ستمدیده‌ای را یاری رساندی؟ یا به فریاد غمزده ای رسیدی؟
هدایت شده از 🇵🇸 عروج مدیا 🇮🇷
﷽ صبحتون سرشار از شادی🦋 🗓 یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ‌ 💬 موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم، بلکه این است که یک اشتباه را دوباره تکرار نکنیم. به خانواده بپیوندید👇🏻 🖥@oruj_media🖥 ⌨️@oruj_media⌨️
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ باید از روش موج به موج در گفتمان سازی بهره ببریم 🖋هانی ایرانمنش، مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی 🔰 مسأله کانونی حلقه میانی این است که من چگونه جامعه را به نقطه عزم جمعی در حل مسائل اجتماعی برسانم زیرا جانمایه پیشرفت همه جانبه عزم و ارده جمعی است و پیشرفت زمانی شکل می‌گیرد که عزم و اراده جمعی شکل گرفته باشد. ✔️ یکی از ویژگی‌های مهم حلقه میانی این است که اصلاح اجتماعی برایش مهم است و به دنبال این است که در نظام اسلامی امت را به سمت جریان و جهت تمدن سازی، عدالت و مبارزه با استکبار پیش برد. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
اگر آزادی درست فهم نشود و ولنگاری و بی‌شخصیتی و بی‌اعتقادی و بی‌در و پیکری معنی پیدا کند، آنگاه به سادگی اختیار را بی‌معنی می‌کند و انتخاب را زیر سؤال می‌برد.
هدایت شده از چندرسانه‌ای | foeq_ir
صوت کامل ارائه رویا؛ فناوری به حرکت در آوردن مردم (2).mp3
36.63M
🎙 | ارائه حجت الاسلام با عنوان «رویا؛ فناوری به حرکت در آوردن مردم» در رویداد آرمان ۵ در حسینیه هدایت 🗓 ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
هدایت شده از چندرسانه‌ای | foeq_ir
متن فوری سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده در رویداد آرمان ۵.pdf
5.35M
📃 | ارائه حجت الاسلام با عنوان «رویا؛ فناوری به حرکت در آوردن مردم» در رویداد آرمان ۵ در حسینیه هدایت 🗓 ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
آدم‌ها وقتی خدا را فراموش می‌کنند دچار فراموش کردن خود می‌شوند. آن حالت از خودبیگانگی در بین اهالی دنیا از این بابت است. وقتی موجودی از تو به تو نزدیک‌تر است و پیش و پس از تو وجود داشته و خواهد داشت؛ آنگاه با فراموش کردن آن امر کلی، این امر جزئی نیز از یاد خواهد رفت. یاد او دچار نیست‌هایی می‌شود که خودش هم در آن نیست. در خیال و وهم گم می‌شود.
انتخاب‌گر هوشمند ایرانی
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💠اصلاح مسئله‌ی پوشش مردم بدون اصلاح معماری شهری امکان پذیر نیست! ‼️سند محرمانه‌ی ساواک درباره‌ی دستور آمریکا و انگلیس برای تغییر هم‌زمان مدل معماری و پوشش زنان در ایران برشے‌‌ از جلسه‌‌ی سوم درسگفتــار استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هر قدمی که برمی دارید گوگل آن را ثبت می‌کند!😳 ✖️ نفوذ عمیق به حریم خصوصی همه کاربران حتی در گوشی‌های بدون سیم کارت و در حالت پرواز!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
❌ هر قدمی که برمی دارید گوگل آن را ثبت می‌کند!😳 ✖️ نفوذ عمیق #گوگل به حریم خصوصی همه کاربران حتی در
بی‌شک صاحبان قدرت و شهرت و ثروت و شهوت زمین هیچ خدمتی را رایگان در اختیار شما نمی‌گذارند. آنها ابزار به کارگیری رایگان شما را در اختیار دارند. چیزی که به شما پیشنهاد می‌دهند پیش و بیش از اینکه پاسخی باشد به نیاز شما برآوردن خواسته و خواهش آنان است. ابزار کنترل عمیق و مهار نرم و حکمرانی نامرئی به صورت رایگان توزیع می‌شود تا شما را به کلی مال خود کند. بدون اینکه بدانید یا بخواهید یا بتوانید که نخواهید، در خدمت آنان هستید. شما از جیب خود هزینه می‌کنید تا اطلاعات و موقعیت‌ها و پدیده‌های مورد نیاز ثبات برتری آنان را فراهم کرده در اختیارشان قرار دهید. بدون اینکه بدانید شما تحت سلطنت غرب هستید. حکمرانی غرب بر شما به آسانی اتفاق می‌افتد. شما با حکومت‌های خود می‌جنگید تا شرایط سلطنت بی‌چون و چرای غرب را بپذیرند. مردم به توهم امکانات بیشتر، استکبار غرب را در حادترین شرایطش بر خود روا می‌دارند. آنها با استفاده از پیشنهادات غرب و تسلیم شدن در برابر انتخاب‌های آنان شدیدترین نوع استبدادی را که بشر تجربه کرده بر خود روا می‌دارند و در این راه تمام موانع را خرد کرده کنار می‌زنند. بسیاری از ما نمی‌دانیم تا چه میزان در میدان حکمرانی غرب قدم می‌زنیم. وقتی چنین باشد، مسئله‌های ما غلط، مطالبات ما غلط، محاسبات ما غلط، خواهش‌های ما غلط و رفتارهای ما غلط خواهد بود. بی‌تردید پیچیدگی حکمرانی نرم در عصر حاضر از دید عموم مردم پنهان است. وحشتی که می‌تواند جامعه را در خود بپیچد مانع از آن است که ذهن بپذیرد و زبان بگوید و قلم بنویسد. در ساده‌ترین بیان باید بدانیم که گوشی‌های همراه قدرتمندترین سازمان کنترل همراه شماست. این همراه اول بزرگ‌ترین جاسوس، بزرگ‌ترین سلبریتی، بزرگ‌ترین ماده مخدر، بزرگ‌ترین حاکم و بزرگ‌ترین زنجیر بردگی است. هیچ حریم خصوصی برای شما باقی نمانده. حتی عمق ذهن شما و ته ته قلب شما تحت رصد این دستگاه است. میکروفون و دوربین گوشی شما صاحب دارد. شما بخش کوچکی از قابلیت‌های دستگاهتان را می‌دانید و استفاده می‌کنید. آنها بارها و بارها بیشتر از شما آن را می‌شناسند و به خدمت می‌گیرند. تکنولوژی به صاحبش وفادار است. هر جا که باشد برای صاحبش کار می‌کند. هر چند برای اقناع شما گوشه چشمی هم به شما داشته باشد. آنها همه اطلاعات را بدون رقیب و شریک می‌خواهند. لذا شما آموخته‌اید که اطلاعات شما اگر در دست شرکت‌های آمریکایی باشد امن‌تر است تا در دست شرکت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای ایرانی. شما در یک استعمار تاریخی عجیب به سر می‌برید. آنها تمام لحظات شبانه‌روز و در تمام نقاط شما را تحت نظر دارند و هر جا اطلاعات جذابی فراهم شد بر روی شما متمرکز خواهند شد و خواسته‌شان را اجابت خواهند کرد. شما به آنها اجازه داده‌اید تا تمام تقدیرات شما را در تمام لایه‌ها رقم بزنند و نفوذ حکومت‌های ملی و‌ منطقه‌ای و محلی و خانوادگی و شخصی را به صفر میل دهند. آنها با این ابزار شگفت‌انگیز شما را مال خود می‌کنند و شما برای رسیدن به این نقطه با تمام امکاناتتان علیه تمام داشته‌هایتان مبارزه می‌کنید. عقل منفصل ما، قلب منفصل ما امروز همین گوشی‌هاست. همین اینترنت، همین تلویزیون، همین تکنولوژی. ما ربات‌هایی هستیم در خدمت ایزارهای مدرن هوشمند. نه انسان‌هایی هوشمند دارای ابزار. ابزارسازها انسان را به نقطه بردگی عکیق کشاندند و تمام واقعیت‌های زندگی آنان را به مهار خود درآوردند. حواسمان باشد در کدام جهان زندگی می‌کنیم. ابزارها امیران ما هستند. پادشاهان عصر مدرن. الناس علی دین ملوکهم...
16.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دکتر علی شریعتی: ✔️زن، زندگی، آزادی 🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی...👇 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody
قصه ما اون بافتنی هست که از بافنده فرار می‌کنه و نمی‌دونه که داره شکافته می‌شه و هر چی دورتر می‌ره کمتر و کمتر می‌شه تا تموم می‌شه. بی‌شخصیت میشه. اما اگر صبر کنه تا به کمال خودش که بافنده در نظر گرفته برسه، داستان فرق داره. فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَهِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَهَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ اﻵْخِرَهِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ اﻵْخِرَهِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُم وقتی که بافتده با دستای مهربونش تار و‌ پود قضا و قدر رو به هم می‌بافه و جبر و اختیار رو به هم گره می‌زنه تا آخر سر لباسی مناسب و زیبا و شایسته برای محبوبش آماده کنه، بافتنی نمی‌دونه چی در انتظارشه. میل‌های سرد و سخت و زمخت و تیز رو می‌بینه که انگار با هم می‌جنگند و نخ تقدیر رو از هم می‌ربایند. گره‌هایی که تند و تند بر تن بافتنی می‌شینه و نقشی که بالا میاد. «وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» نخ دوست داره آزاد باشه. اما کدوم آزادی؟! فرار می‌کنه تا چی بشه؟! اگر دست هنرمند محبوب تو رو نبافه، گربه روزگار با بازیاش ناگزیر تو رو گره خواهد زد. اما گره کور. می‌شی کلاف سر در گم. فکر کن: زینت آنها می‌شویم و برای اید با آنها می‌مانیم. هر جا که باشند. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد. بریم تو نقشه خدا
فرق داره تفریح کارت باشه یا کار تفریحت...
تجربه ما از راه مستقیم زمانی که در راه باشیم یا در بیراهه مختلف خواهد بود. ولی خدا زمانی که جامعه‌ای در جاده هدایت قرار دارد به نوعی و به چیزی راهنمایی می‌کند و زمانی که جامعه‌ای در بیابان‌ها گمراه و سرگشته است، به نوع دیگری راهنمایی می‌کند. وقتی تو در بیراهه‌ها گرفتار شده‌ای و نیروی خود را صرف گمراهی کرده‌ای و حالا به اضطرار افتاده‌ای و می‌خواهی که ولی خدا نجاتت دهد، مسیر بازگشتت کدام است؟ شاید انتظار داشته باشی که او با معجزه‌ای از راه برسد و تو را بردارد و در متن جاده قرار دهد تا مسیرت را ادامه دهی. اما این فهم اشتباهی از هدایت است. زیرا در این صورت تو ساخته نخواهی شد. بایستی با همان راهی که رفته‌ای بازگردی اما این بار با تجربه و آگاهی و این همان ساخته شدن توست. مسئله فقط طی شدن راه نیست. آنچه که تغییر می‌کند تو هستی. ولی خدا موظف نیست که راه را طی کند. او پیش از این طی کرده و تو را انتقال می‌دهد. او موظف است کمک کند تو شروع کنی به حرکت. اگر حرکت نکردی و در جا زدی ولی خدا ناچار است تو را متناسب با پاسخ تو راهنمایی کند. اگر جان نداری از بیابان بازگردی باید بتوانی قوت بازگشتن را پیدا کنی. زندگی در بیابان را به حساب ولی خدا ننویس. راه رفتن در بیراهه‌ها تا برسی به جاده را به حساب ولی خدا ننویس. این از عواقب پیروی از شیطان و اولیاء شیطان است. این تجربه تلخ امروزت که در دوران توبه اتفاق می‌افتد هیچ ربطی به راه خدا ندارد. این همان درد بیراهه‌هایی است که ولی خدا دعوت می‌کرد تا دچارش نشوی. حالا که قرن‌ها انسان به انحراف رفته و چند روزی است که با خورشید انقلاب اسلامی تصمیم گرفته بازگردد به سمت امام زمان و تحت ولایت الهی و زعامت ولی فقیه زندگی پاک را تجربه کند می‌بینیم که عده‌ای دائم اعتراض می‌کند که چند دهه گذشته پس چه شد؟ طاغوت ما را تا عمق تاریکی گمگشتگی برده و ما را متناسب با اراده خود شکل داده و حالا در جهانی که آن طاغوت از آن برخواسته ولی خدا برخواست و اولیاء خدا حمایتش کردند و بندگان خدا لبیک گفتند و مسیر جامعه را تغییر دادند. از خارستان‌های عصیان و استبداد به سمت جاده بازمی‌گردیم و تجربه‌های تلخی داریم که هیچ کدام مربوط به مسیر حق نیست؛ بلکه لوازم توبه از مسیر انحراف است. درد می‌کشیم؟ البته در همین چند دهه نیز گاهی از توبه خویش توبه کردیم و پیروی اولیاء طاغوت کردیم. حتی در برخی لایه‌ها هنوز هم ولی خدا را نپذیرفته‌ایم. حتی ولایت‌پذیری ما نیز خالص نیست. اگر خالص بود خیلی زودتر از این بیابان خارج می‌شدیم. ما به جای اینکه خالصانه عبور کنیم، در بیابان اردوگاه می‌سازیم و تصمیم می‌گیریم که چگونه در آن زندگی مطلوب داشته باشیم. آری از شهر منصرف می‌شویم. زمانی می‌گذرد و می‌بینیم که ما با بیابان سازگاری نداریم و اعتراضش را به ولی خدا منتقل می‌کنیم. در حالی که ولی خدا ما را به جاده دعوت می‌کرد تا در آنجا با سرعت به سمت هدف حرکت کنیم. یک بیمار زمانی که سالم بود، توصیه‌های پیشگیرانه حکیم را نپذیرفت و دچار بیماری شد. حالا طبیب او را به سمت سلامتی می‌برد؛ اما او داد و فریادش را به داروی طبیب می‌زند. در حالی که تمام درد سهم همان عدم پرهیزی است که باعث بیاری شده است. مسیر درمان زمان‌بر است. بیمار از طبیب می‌خواهد که او را با مسکن فریب دهد. طبیب او را اصلاح می‌کند و بیمار می‌خواهد که فساد را با مسکن توجیه کند و بپذیرد. جمهوری اسلامی ایران اگر بر اساس اراده ولی فقیه طی شد، به سرعت جاده را خواهد یافت. اما اگر مردم هر روز به سمتی رفتند و ولی خدا ماند و توصیه‌هایش آنگاه نباید انتظار داشت که امور به سرعت اصلاح شود. در جمهوری اسلامی میزان هماهنگی ما دائما با انتخابات اندازه‌گیری می‌شود. مردم می‌توانند انتخاب کنند که با ولی خدا همراه شوند یا خیر. ولی خدا دعوت فرمود که در انتخابات شرکت کنید. چند درصد شرکت کردند؟ چند درصد شرکت نکردند؟ اینجا جامعه است و اولین مأموریت ولی خدا این است که جامعه از هم نپاشد. تا وقتی که آن 60 درصد آماده همراهی و حرکت نباشند این 40 درصد مأموریتشان آگاهی‌بخشی به آن 60 درصد است. وقتی همراهی صد در صدی شد، جامعه مسیرش را خواهد یافت. در این کاروان ساربان هوای آن ضعیف‌ترها را دارد. انتظار نداشته باشید جلوتر از همه برود و مردمش را رها کند. او اینجاست تا مردم را راهی کند به سمت صراط مستقیم. آواربرداری از طاغوت چند صده نمی‌تواند در چند سال اتفاق بیافتد. ساختن مانند ویران کردن سرعت و صورت ندارد. ساختن در طبیعت رشد اتفاق می‌افتد. فتأمل...
این لیست هم یک گزارش تفصیلی چند ساعته از معرفی دقیق زیست‌شهرهای نوین مولّد است، از زبان دکتر جهانبخش: 0️⃣ مقدمه: آشنایی با فهرست مباحث دوره https://www.aparat.com/v/r5Cyj 1️⃣ قسمت اول: ارتباط فرهنگ و فضا، جهت‌داری ساختارهای اجتماعی https://www.aparat.com/v/rAp8l 2️⃣ قسمت دوم: از نظریه اجتماعی تا فضای اجتماعی https://www.aparat.com/v/feEnu 3️⃣ قسمت سوم: معرفی منتخبی از تجربه‌های جهانی https://www.aparat.com/v/deXrp 4️⃣ قسمت چهارم: معرفی طرح پیشنهادی (زیست‌شهرهای نوین مولّد) https://www.aparat.com/v/p4KXk 5️⃣ قسمت پنجم: امکان‌سنجی و ارزیابی طرح پیشنهادی https://www.aparat.com/v/euVXi 6️⃣ و 7️⃣ قسمت‌های ششم و هفتم: مروری بر برخی نمونه‌های ایرانی و بسترها و ظرفیت‌های قانونی https://www.aparat.com/v/uLXUn 8️⃣ قسمت هشتم: مثال‌هایی از نظامات اجتماعی جایگزین https://www.aparat.com/v/1nvNa 9️⃣ قسمت نهم: نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی https://www.aparat.com/v/ordUZ 🔟 پیوست: روایت رهایی از اغلال (ساختارهایی که منجر به سرپرستی سرمایه بر جامعه می‌شوند / نهادهای اغلال‌زدا) https://www.aparat.com/v/28qx4
🌀امام على عليه السلام: أَهْنَى الْعَيْشِ اطِّرَاحُ الْكُلَف‏. ✨گواراترین زندگی [در] دور انداختن تکلّف هاست. 📚تصنيف غرر الحكم، ۴۷۸ @abbasivaladi
ما تنها نیستیم... بسیاری در جهان هستند که با ما هفکر و همدل هستند؛ اما با تأخیر و تأخرهای مختلف و موانع و مشکلاتی امکان پیوستن به ما را نداشته‌اند. تبلیغات رسمی می‌گوید: شما تنهایید و بر خلاف جهت آب شنا می‌کنید. اما ما معتقدیم که جهان صنعت بر خلاف ذات و وجدان طبیعت در حال تحمیل خواسته خود بر عالم است و در این راه همه استعدادهای زمین و اهل آن را صرف حرکت خلاف جهت خود می‌کند تا همه چیز طبیعی به نظر برسد. اگر زبان ارتباط داشته باشیم و پذیرای زبان‌های دیگر باشیم مردمان فراوانی را خواهیم یافت که به چیزی می‌اندیشند که ما و به سویی می‌روند که ما و همان را می‌خواهند که ما. ما ملت از هم جدا افتاده‌ای هستیم که در اطراف زمین به دنبال یکدیگر می‌گردند تا جهانشان را شکل دهند. نظام سلطه از ما می‌خواهد تا خودمان را درون مرزهایمان حبس کنیم. او ما را تحریم می‌کند و از میان ما کسانی را استخدام می‌کند تا خودمان را بر خودمان ویران کند. باید بیاموزیم که ارتباط برقرار کنیم و گفتگو کنیم و صدایمان را برسانیم و صدایشان را بشنویم و مسائل مشترک بین‌المللی را طرح و دنبال کنیم و آن شخصیت جهانی خویش را بازیابیم. بگذار آنها بگویند که شما محدود و مطرود و دورافتاده‌اید. این خود ما هستیم که باید به متن جهان بازگردیم و دوران استعمار را پشت سر بگذاریم.