eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چندرسانه‌ای | foeq_ir
متن فوری سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده در رویداد آرمان ۵.pdf
5.35M
📃 | ارائه حجت الاسلام با عنوان «رویا؛ فناوری به حرکت در آوردن مردم» در رویداد آرمان ۵ در حسینیه هدایت 🗓 ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
آدم‌ها وقتی خدا را فراموش می‌کنند دچار فراموش کردن خود می‌شوند. آن حالت از خودبیگانگی در بین اهالی دنیا از این بابت است. وقتی موجودی از تو به تو نزدیک‌تر است و پیش و پس از تو وجود داشته و خواهد داشت؛ آنگاه با فراموش کردن آن امر کلی، این امر جزئی نیز از یاد خواهد رفت. یاد او دچار نیست‌هایی می‌شود که خودش هم در آن نیست. در خیال و وهم گم می‌شود.
انتخاب‌گر هوشمند ایرانی
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💠اصلاح مسئله‌ی پوشش مردم بدون اصلاح معماری شهری امکان پذیر نیست! ‼️سند محرمانه‌ی ساواک درباره‌ی دستور آمریکا و انگلیس برای تغییر هم‌زمان مدل معماری و پوشش زنان در ایران برشے‌‌ از جلسه‌‌ی سوم درسگفتــار استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هر قدمی که برمی دارید گوگل آن را ثبت می‌کند!😳 ✖️ نفوذ عمیق به حریم خصوصی همه کاربران حتی در گوشی‌های بدون سیم کارت و در حالت پرواز!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
❌ هر قدمی که برمی دارید گوگل آن را ثبت می‌کند!😳 ✖️ نفوذ عمیق #گوگل به حریم خصوصی همه کاربران حتی در
بی‌شک صاحبان قدرت و شهرت و ثروت و شهوت زمین هیچ خدمتی را رایگان در اختیار شما نمی‌گذارند. آنها ابزار به کارگیری رایگان شما را در اختیار دارند. چیزی که به شما پیشنهاد می‌دهند پیش و بیش از اینکه پاسخی باشد به نیاز شما برآوردن خواسته و خواهش آنان است. ابزار کنترل عمیق و مهار نرم و حکمرانی نامرئی به صورت رایگان توزیع می‌شود تا شما را به کلی مال خود کند. بدون اینکه بدانید یا بخواهید یا بتوانید که نخواهید، در خدمت آنان هستید. شما از جیب خود هزینه می‌کنید تا اطلاعات و موقعیت‌ها و پدیده‌های مورد نیاز ثبات برتری آنان را فراهم کرده در اختیارشان قرار دهید. بدون اینکه بدانید شما تحت سلطنت غرب هستید. حکمرانی غرب بر شما به آسانی اتفاق می‌افتد. شما با حکومت‌های خود می‌جنگید تا شرایط سلطنت بی‌چون و چرای غرب را بپذیرند. مردم به توهم امکانات بیشتر، استکبار غرب را در حادترین شرایطش بر خود روا می‌دارند. آنها با استفاده از پیشنهادات غرب و تسلیم شدن در برابر انتخاب‌های آنان شدیدترین نوع استبدادی را که بشر تجربه کرده بر خود روا می‌دارند و در این راه تمام موانع را خرد کرده کنار می‌زنند. بسیاری از ما نمی‌دانیم تا چه میزان در میدان حکمرانی غرب قدم می‌زنیم. وقتی چنین باشد، مسئله‌های ما غلط، مطالبات ما غلط، محاسبات ما غلط، خواهش‌های ما غلط و رفتارهای ما غلط خواهد بود. بی‌تردید پیچیدگی حکمرانی نرم در عصر حاضر از دید عموم مردم پنهان است. وحشتی که می‌تواند جامعه را در خود بپیچد مانع از آن است که ذهن بپذیرد و زبان بگوید و قلم بنویسد. در ساده‌ترین بیان باید بدانیم که گوشی‌های همراه قدرتمندترین سازمان کنترل همراه شماست. این همراه اول بزرگ‌ترین جاسوس، بزرگ‌ترین سلبریتی، بزرگ‌ترین ماده مخدر، بزرگ‌ترین حاکم و بزرگ‌ترین زنجیر بردگی است. هیچ حریم خصوصی برای شما باقی نمانده. حتی عمق ذهن شما و ته ته قلب شما تحت رصد این دستگاه است. میکروفون و دوربین گوشی شما صاحب دارد. شما بخش کوچکی از قابلیت‌های دستگاهتان را می‌دانید و استفاده می‌کنید. آنها بارها و بارها بیشتر از شما آن را می‌شناسند و به خدمت می‌گیرند. تکنولوژی به صاحبش وفادار است. هر جا که باشد برای صاحبش کار می‌کند. هر چند برای اقناع شما گوشه چشمی هم به شما داشته باشد. آنها همه اطلاعات را بدون رقیب و شریک می‌خواهند. لذا شما آموخته‌اید که اطلاعات شما اگر در دست شرکت‌های آمریکایی باشد امن‌تر است تا در دست شرکت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای ایرانی. شما در یک استعمار تاریخی عجیب به سر می‌برید. آنها تمام لحظات شبانه‌روز و در تمام نقاط شما را تحت نظر دارند و هر جا اطلاعات جذابی فراهم شد بر روی شما متمرکز خواهند شد و خواسته‌شان را اجابت خواهند کرد. شما به آنها اجازه داده‌اید تا تمام تقدیرات شما را در تمام لایه‌ها رقم بزنند و نفوذ حکومت‌های ملی و‌ منطقه‌ای و محلی و خانوادگی و شخصی را به صفر میل دهند. آنها با این ابزار شگفت‌انگیز شما را مال خود می‌کنند و شما برای رسیدن به این نقطه با تمام امکاناتتان علیه تمام داشته‌هایتان مبارزه می‌کنید. عقل منفصل ما، قلب منفصل ما امروز همین گوشی‌هاست. همین اینترنت، همین تلویزیون، همین تکنولوژی. ما ربات‌هایی هستیم در خدمت ایزارهای مدرن هوشمند. نه انسان‌هایی هوشمند دارای ابزار. ابزارسازها انسان را به نقطه بردگی عکیق کشاندند و تمام واقعیت‌های زندگی آنان را به مهار خود درآوردند. حواسمان باشد در کدام جهان زندگی می‌کنیم. ابزارها امیران ما هستند. پادشاهان عصر مدرن. الناس علی دین ملوکهم...
16.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دکتر علی شریعتی: ✔️زن، زندگی، آزادی 🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی...👇 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody
قصه ما اون بافتنی هست که از بافنده فرار می‌کنه و نمی‌دونه که داره شکافته می‌شه و هر چی دورتر می‌ره کمتر و کمتر می‌شه تا تموم می‌شه. بی‌شخصیت میشه. اما اگر صبر کنه تا به کمال خودش که بافنده در نظر گرفته برسه، داستان فرق داره. فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَهِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَهَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ اﻵْخِرَهِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ اﻵْخِرَهِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُم وقتی که بافتده با دستای مهربونش تار و‌ پود قضا و قدر رو به هم می‌بافه و جبر و اختیار رو به هم گره می‌زنه تا آخر سر لباسی مناسب و زیبا و شایسته برای محبوبش آماده کنه، بافتنی نمی‌دونه چی در انتظارشه. میل‌های سرد و سخت و زمخت و تیز رو می‌بینه که انگار با هم می‌جنگند و نخ تقدیر رو از هم می‌ربایند. گره‌هایی که تند و تند بر تن بافتنی می‌شینه و نقشی که بالا میاد. «وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» نخ دوست داره آزاد باشه. اما کدوم آزادی؟! فرار می‌کنه تا چی بشه؟! اگر دست هنرمند محبوب تو رو نبافه، گربه روزگار با بازیاش ناگزیر تو رو گره خواهد زد. اما گره کور. می‌شی کلاف سر در گم. فکر کن: زینت آنها می‌شویم و برای اید با آنها می‌مانیم. هر جا که باشند. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد. بریم تو نقشه خدا
فرق داره تفریح کارت باشه یا کار تفریحت...
تجربه ما از راه مستقیم زمانی که در راه باشیم یا در بیراهه مختلف خواهد بود. ولی خدا زمانی که جامعه‌ای در جاده هدایت قرار دارد به نوعی و به چیزی راهنمایی می‌کند و زمانی که جامعه‌ای در بیابان‌ها گمراه و سرگشته است، به نوع دیگری راهنمایی می‌کند. وقتی تو در بیراهه‌ها گرفتار شده‌ای و نیروی خود را صرف گمراهی کرده‌ای و حالا به اضطرار افتاده‌ای و می‌خواهی که ولی خدا نجاتت دهد، مسیر بازگشتت کدام است؟ شاید انتظار داشته باشی که او با معجزه‌ای از راه برسد و تو را بردارد و در متن جاده قرار دهد تا مسیرت را ادامه دهی. اما این فهم اشتباهی از هدایت است. زیرا در این صورت تو ساخته نخواهی شد. بایستی با همان راهی که رفته‌ای بازگردی اما این بار با تجربه و آگاهی و این همان ساخته شدن توست. مسئله فقط طی شدن راه نیست. آنچه که تغییر می‌کند تو هستی. ولی خدا موظف نیست که راه را طی کند. او پیش از این طی کرده و تو را انتقال می‌دهد. او موظف است کمک کند تو شروع کنی به حرکت. اگر حرکت نکردی و در جا زدی ولی خدا ناچار است تو را متناسب با پاسخ تو راهنمایی کند. اگر جان نداری از بیابان بازگردی باید بتوانی قوت بازگشتن را پیدا کنی. زندگی در بیابان را به حساب ولی خدا ننویس. راه رفتن در بیراهه‌ها تا برسی به جاده را به حساب ولی خدا ننویس. این از عواقب پیروی از شیطان و اولیاء شیطان است. این تجربه تلخ امروزت که در دوران توبه اتفاق می‌افتد هیچ ربطی به راه خدا ندارد. این همان درد بیراهه‌هایی است که ولی خدا دعوت می‌کرد تا دچارش نشوی. حالا که قرن‌ها انسان به انحراف رفته و چند روزی است که با خورشید انقلاب اسلامی تصمیم گرفته بازگردد به سمت امام زمان و تحت ولایت الهی و زعامت ولی فقیه زندگی پاک را تجربه کند می‌بینیم که عده‌ای دائم اعتراض می‌کند که چند دهه گذشته پس چه شد؟ طاغوت ما را تا عمق تاریکی گمگشتگی برده و ما را متناسب با اراده خود شکل داده و حالا در جهانی که آن طاغوت از آن برخواسته ولی خدا برخواست و اولیاء خدا حمایتش کردند و بندگان خدا لبیک گفتند و مسیر جامعه را تغییر دادند. از خارستان‌های عصیان و استبداد به سمت جاده بازمی‌گردیم و تجربه‌های تلخی داریم که هیچ کدام مربوط به مسیر حق نیست؛ بلکه لوازم توبه از مسیر انحراف است. درد می‌کشیم؟ البته در همین چند دهه نیز گاهی از توبه خویش توبه کردیم و پیروی اولیاء طاغوت کردیم. حتی در برخی لایه‌ها هنوز هم ولی خدا را نپذیرفته‌ایم. حتی ولایت‌پذیری ما نیز خالص نیست. اگر خالص بود خیلی زودتر از این بیابان خارج می‌شدیم. ما به جای اینکه خالصانه عبور کنیم، در بیابان اردوگاه می‌سازیم و تصمیم می‌گیریم که چگونه در آن زندگی مطلوب داشته باشیم. آری از شهر منصرف می‌شویم. زمانی می‌گذرد و می‌بینیم که ما با بیابان سازگاری نداریم و اعتراضش را به ولی خدا منتقل می‌کنیم. در حالی که ولی خدا ما را به جاده دعوت می‌کرد تا در آنجا با سرعت به سمت هدف حرکت کنیم. یک بیمار زمانی که سالم بود، توصیه‌های پیشگیرانه حکیم را نپذیرفت و دچار بیماری شد. حالا طبیب او را به سمت سلامتی می‌برد؛ اما او داد و فریادش را به داروی طبیب می‌زند. در حالی که تمام درد سهم همان عدم پرهیزی است که باعث بیاری شده است. مسیر درمان زمان‌بر است. بیمار از طبیب می‌خواهد که او را با مسکن فریب دهد. طبیب او را اصلاح می‌کند و بیمار می‌خواهد که فساد را با مسکن توجیه کند و بپذیرد. جمهوری اسلامی ایران اگر بر اساس اراده ولی فقیه طی شد، به سرعت جاده را خواهد یافت. اما اگر مردم هر روز به سمتی رفتند و ولی خدا ماند و توصیه‌هایش آنگاه نباید انتظار داشت که امور به سرعت اصلاح شود. در جمهوری اسلامی میزان هماهنگی ما دائما با انتخابات اندازه‌گیری می‌شود. مردم می‌توانند انتخاب کنند که با ولی خدا همراه شوند یا خیر. ولی خدا دعوت فرمود که در انتخابات شرکت کنید. چند درصد شرکت کردند؟ چند درصد شرکت نکردند؟ اینجا جامعه است و اولین مأموریت ولی خدا این است که جامعه از هم نپاشد. تا وقتی که آن 60 درصد آماده همراهی و حرکت نباشند این 40 درصد مأموریتشان آگاهی‌بخشی به آن 60 درصد است. وقتی همراهی صد در صدی شد، جامعه مسیرش را خواهد یافت. در این کاروان ساربان هوای آن ضعیف‌ترها را دارد. انتظار نداشته باشید جلوتر از همه برود و مردمش را رها کند. او اینجاست تا مردم را راهی کند به سمت صراط مستقیم. آواربرداری از طاغوت چند صده نمی‌تواند در چند سال اتفاق بیافتد. ساختن مانند ویران کردن سرعت و صورت ندارد. ساختن در طبیعت رشد اتفاق می‌افتد. فتأمل...
این لیست هم یک گزارش تفصیلی چند ساعته از معرفی دقیق زیست‌شهرهای نوین مولّد است، از زبان دکتر جهانبخش: 0️⃣ مقدمه: آشنایی با فهرست مباحث دوره https://www.aparat.com/v/r5Cyj 1️⃣ قسمت اول: ارتباط فرهنگ و فضا، جهت‌داری ساختارهای اجتماعی https://www.aparat.com/v/rAp8l 2️⃣ قسمت دوم: از نظریه اجتماعی تا فضای اجتماعی https://www.aparat.com/v/feEnu 3️⃣ قسمت سوم: معرفی منتخبی از تجربه‌های جهانی https://www.aparat.com/v/deXrp 4️⃣ قسمت چهارم: معرفی طرح پیشنهادی (زیست‌شهرهای نوین مولّد) https://www.aparat.com/v/p4KXk 5️⃣ قسمت پنجم: امکان‌سنجی و ارزیابی طرح پیشنهادی https://www.aparat.com/v/euVXi 6️⃣ و 7️⃣ قسمت‌های ششم و هفتم: مروری بر برخی نمونه‌های ایرانی و بسترها و ظرفیت‌های قانونی https://www.aparat.com/v/uLXUn 8️⃣ قسمت هشتم: مثال‌هایی از نظامات اجتماعی جایگزین https://www.aparat.com/v/1nvNa 9️⃣ قسمت نهم: نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی https://www.aparat.com/v/ordUZ 🔟 پیوست: روایت رهایی از اغلال (ساختارهایی که منجر به سرپرستی سرمایه بر جامعه می‌شوند / نهادهای اغلال‌زدا) https://www.aparat.com/v/28qx4
🌀امام على عليه السلام: أَهْنَى الْعَيْشِ اطِّرَاحُ الْكُلَف‏. ✨گواراترین زندگی [در] دور انداختن تکلّف هاست. 📚تصنيف غرر الحكم، ۴۷۸ @abbasivaladi
ما تنها نیستیم... بسیاری در جهان هستند که با ما هفکر و همدل هستند؛ اما با تأخیر و تأخرهای مختلف و موانع و مشکلاتی امکان پیوستن به ما را نداشته‌اند. تبلیغات رسمی می‌گوید: شما تنهایید و بر خلاف جهت آب شنا می‌کنید. اما ما معتقدیم که جهان صنعت بر خلاف ذات و وجدان طبیعت در حال تحمیل خواسته خود بر عالم است و در این راه همه استعدادهای زمین و اهل آن را صرف حرکت خلاف جهت خود می‌کند تا همه چیز طبیعی به نظر برسد. اگر زبان ارتباط داشته باشیم و پذیرای زبان‌های دیگر باشیم مردمان فراوانی را خواهیم یافت که به چیزی می‌اندیشند که ما و به سویی می‌روند که ما و همان را می‌خواهند که ما. ما ملت از هم جدا افتاده‌ای هستیم که در اطراف زمین به دنبال یکدیگر می‌گردند تا جهانشان را شکل دهند. نظام سلطه از ما می‌خواهد تا خودمان را درون مرزهایمان حبس کنیم. او ما را تحریم می‌کند و از میان ما کسانی را استخدام می‌کند تا خودمان را بر خودمان ویران کند. باید بیاموزیم که ارتباط برقرار کنیم و گفتگو کنیم و صدایمان را برسانیم و صدایشان را بشنویم و مسائل مشترک بین‌المللی را طرح و دنبال کنیم و آن شخصیت جهانی خویش را بازیابیم. بگذار آنها بگویند که شما محدود و مطرود و دورافتاده‌اید. این خود ما هستیم که باید به متن جهان بازگردیم و دوران استعمار را پشت سر بگذاریم.
امام کاظم (علیه السلام) : به خدا قسم خیر دنیا وآخرت را به مومنی ندهند، مگر به سبب حسن ظن و امیدواری او به خدا و خوش اخلاقی اش و خودداری از غیبت مومنان. بحارالانوار ، ج۶ ، ص۲۸ (اللهم عجل لولیک الفرج)
هدایت شده از اخبار سوریه
این نقشه، سیستم عصبی کره زمین است که بشر ساخته است. کابل‌های فیبرنوری که قاره‌های مختلف را از بستر دریاها به هم متصل و باعث تبادل اطلاعات می‌شود. منابع غربی مدعی هستند که یک کشتی در باب المندب باعث قطع چهار کابل انتقال دیتا بین قاره‌ای شده و کارشناسان در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن ترافیک را روی کابل‌های سالم منتقل کنند. باتوجه به اینکه غربی‌ها هیچ مدرک و مستندی برای متهم کردن ارتش یمن در حمله و قطع این کابل‌ها نداشته و ندارند، حالا کشتی را بهانه کرده‌اند. بدون شک هر اتفاقی برای این کابل‌ها افتاده باشد کار خود آنگلوساکسون‌ها است، همان کسانی که خط لوله گاز نورداستریم را قطع کردند اینجا هم نقش آفرین بودند. @syriankhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غزه امروز نقطه عطف زمین و انسان است. همانجایی که جبهه باطل خود را در آنجا مجهز کرده تا هیمنه جهانی‌اش فرونریزد. امکان‌های بسیاری در اختیار دولت‌ها و ملت‌هاست تا مانع ادامه این ظلم شوند؛ اما سکوت آنان و حتی همراهی با نیروی شرّ مطلق اسرائیل باعث شده این مصیبت بزرگ همچنان امتداد داشته باشد. رگ‌های حیاتی رژیم صهیونیستی از میان کاخ‌های اعراب می‌گذرد. کلید مرگ رژیم سرطانی صهیونیستی زیر دست مسلمانان است؛ اما حمایت عملی و علنی آنان از اسرائیل به این شیطان مجسم اجازه می‌دهد تا تمام هنجارهای پذیرفته شده از هر شکل و نوعش را نادیده بگیرد. آیا ما نیز با آنان همراهیم؟! برخی از ما هنوز در صحنه غزه در کنار دیو پلید کودک‌کش ایستاده‌ایم و حمایت اساسی از آن داریم. همان کسانی از ما که شیطان بزرگ، آمریکا را حق مطلق می‌فهمند، امروز نمی‌توانند در کنار مردم غزه بایستند. این یعنی ما هنوز ناخالصیم. برخی از ما مرددیم به خاطر احتمال اختلاط حق و باطل. اما سؤال اینجاست که این وسواس از تعهد و تقید به حق است یا به واسطه تمکین بر وسواس خناس و غلبه نفاق؟! قطعا در هیچ مرزبندی شرعی و عرفی و قانونی چنین ستمی توجیه ندارد و روا داشته نمی‌شود. رفتار اسرائیل با مردم غزه حتی با مناسبات انسان و حیوانات و انسان و گیاهان و انسان و اشیاء نیز خوانایی ندارد. اسرائیل هیچ اندازه‌ای را برای محق بودن خویش باقی نگذاشته و اسراف در ظلم و ستم را به منتهای خودش رسانده. تمام کسانی که به نحوی علیه اسرائیل موضع نمی‌گیرند، در گناه اسرائیل شریکند و عقوبت شدید و سخت تاریخی این جهانی و عظیم و دردناک آن جهانی گریبانگیر آنان خواهد بود.
باور نکن که خدای این کودک مظلوم به تو رحم خواهد کرد، اگر می‌توانستی قدمی برداری و پرهیز کردی. پرهیزکاری در انکار ظلم، رواداری ستم است. هیچ نقطه‌ای منطقة الفراغ نیست. وقتی او زنده زنده می‌پوسید و می‌فرسود و چشم‌هایش جهان را تماشا می‌کرد و نگاهش زندگی را تمنا می‌نمود و تنش ذره ذره آب می‌شد و خونش خشک می‌گشت تا تمام شود، ما مشغول چشم‌پوشی از باطل و همراهی با نظام حاکم شیطانی جهانی بودیم. آری ما... اگر ما از تردید و دودستگی و تزلزل و تفرقه رها می‌شدیم و آن «ما»ی یکپارچه هماهنگ علیه طاغوت شکل می‌گرفت، آنگاه شیطان نمی‌توانست اینگونه در زمین علیه انسان طرح و نقشه خویش را پیش برد و فرزندان آدم را در تحریم و اسارت، ذره ذره با شکنجه به مرگ دردناک محکوم نماید. فریاد این دختربچه مظلوم فلسطینی ما را به لبه پرتگاه جهنم قهر خدا نزدیک کرد و اسرائیل این برده دست‌پروده هیولای عصیان و شیطان، صورت هتاک و سفاک انسان را به اهل آسمان نشان داد تا در دادگاه عدل الهی هیچ دفاعی برای آنان که به نتیجه نرسیدند باقی نماند. قطعا آنکه در این معرکه سمت و سوی حق را نیافت خون شیطان در رگ‌هایش جریان دارد و این شراکت ذاتی یا عرضی در شرارت، دلیل عذاب الیمی است که خداوند بر اصحاب آتش مهیا فرموده است. خداوندا بر ما رحم کن و از این مهلکه وحشتناک رهایمان کن. خداوندا بین ما و حق جدایی میانداز. خدایا ما از آتش قهر تو می‌ترسیم. از آه مظلوم می‌هراسیم. خدایا بر ما رحم کن.
امروز جانم تار و کدر است. هر چه می‌گردم جز تردید موقت و ملاحظه بی‌موردی که در احقاق حق یک نفر در همان سحرگاهان داشتم دلیلی نمی‌تواند داشته باشد. احساس می‌کنم نگاهم را بر سرم می‌کوبند و پاسخم را نمی‌دهند و سر برمی‌گردانند. حال و هوایم خوب نیست. نگرانم در این واپسین ساعات شعبان که آیا تأخیر در دفاع از حق و تزلزل و تردید در پاسخ فوری و قاطع به باطل در این روزها و ساعات و لحظات لطیف بخشوده خواهد شد؟! یا باید تمام روزهای آسمانی پیش رو را در تبعید هبوط به اسفل السافلین خودخواهی بگذرانم؟! آنچه باعث تأخیر من شد آیا خباثت درونی بود یا عدم آگاهی پیرامونی و عجز و عدم آمادگی عملیات میدانی؟! شاید هم هر سه. اگر مهیای جهاد نباشی، ناگهان امتحان ساده‌ای سر می‌رسد و تعیین می‌کند که در کدام سو ایستاده‌ای. آنگاه اگر بر نامه تو مهری زدند، حجاب بین تو و بهشت بالا می‌رود و زمین لغزنده به جهنمت می‌راند و پشت درهای سنگین آن حبس می‌شوی. تویی که گمان می‌کردی بهشت از هفت دروازه تو را به سوی خود می‌خواند. چه بسیار آزمون‌ها که در قلب برگزار می‌گردد و تکلیف ما را با گذشته و آینده معلوم می‌کند. زیرا قلب نه گرفتار زمین است و نه درگیر زمان. فاصله‌ای بین قلب مظلوم و عرش آسمان نیست. وقتی می‌لرزد، می‌لرزاند و چون عرش خدا به لرزه درآمد، تمام تقدیرات عالم به طوفان قهر و غضب خدا متلاطم می‌گردد و هر که را بسته غیر اوست مجازات می‌نماید. وای به حال من که آسمانم را چنین به خشم آوردم و زمینم را دچار قحطی و بهت و حیرت کردم. لحظات آه مظلوم نه با ساعات دنیایی که در دور آخرت ترجمه می‌شود. ما چه می‌دانیم آن چند لحظه ترس و اضطراب، یعنی چند سال و‌ چند قرن و چند هزاره؟! شاید یک لحظه را به جاودانه بردارند. گاهی نقطه‌ها گنجایش بی‌حد و مرز دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تغییر راهبرد دشمن 💠رهبر معظم انقلاب: امروز تاکتیک عبارت است از؛ تزویر، تحریف، دروغ گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، بدبین کردن ملت ها به خود و... 💥مراقب تاکتیک دشمن در هر لباسی باشید... 🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی...👇 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody
نقطه مردم... خروجی ترویج و توسعه بدبینی‌ها نسبت به انتخابات و نتایج آن به تدریج این روحیه را تقویت می‌کند که ما ایرانی‌ها انتخابات هم بلد نیستیم. اما واقعیت چیز دیگری است. وقتی نگاه فرایندی به نهاد انتخابات داشته باشیم، می‌بینیم که مردم‌سالاری یک شدن است و مردم‌سالاری دینی یک شدن مضاعف. هیچ ملتی از ابتدا در انتخابات ماهر نبوده است. همه تمرین و تجربه کرده‌اند و همه آموخته‌اند و به یک دانش انباشته و روش بهتر و نقطه بهینه نزدیک شده‌اند. انتخابات باعث می‌شود تمام اندیشه‌ها و اندوخته‌های دانشی و بینشی در یک ملت به مرحله آزمون رسیده، پالایش و ویرایش شوند و نسبت خود را با واقعیات صحنه پیدا کنند. به عنوان کسی که در سوی ایران ایستاده و به هیچ وجه نمی‌خواهد ایرانی بودن خویش را در هیچ لایه هویتی و دایره هستی‌شناختی، انکار کند و همه ایران و ایرانیان و همه ایرانیت را یکجا در یک تن می‌فهمد و می‌خواهد و می‌پذیرد و برای ارتقاء و تکاملش می‌اندیشد و به آن افتخار می‌کند و سپاسگزار آن است، چنین می‌فهمم که انتخابات اخیر هر چند از جهت قدرمطلق عددی پرفروغ نبود؛ اما از حیث کیفی و معنایی بسیار با شکوه و پرافتخار بود. مقام معظم رهبری از این انتخابات به عنوان جهاد مردم یاد کردند. متأسفانه نفس اماره ملت ایران یعنی جریانات منفی‌باف و غربگرا که دائما جنبه‌های سلبی و نیست‌ها و فقدان‌ها را می‌بینند و می‌فهمند و رصد می‌کنند و برجسته می‌نمایند، سعی کردند حدود 60 درصد از جمعیت را در جبهه مقابل صورت‌سازی کنند. گذشته از اینکه بنده این نوع نگاه نامهربانانه را منافقانه و خائنانه می‌دانم، عرض می‌کنم، ملتی که 40 درصد آن در خط مقدم یک جهاد بین‌المللی حاضر شوند و فرصت‌های خود را در اختیار مبارزه قرار دهند عیاری بسیار بالا و استثنائی دارند. هیچ گاه در هیچ مقابله‌ای همگان به خط مقدم گسیل نمی‌شوند. مردم یعنی همه مردم به عنوان یک ابرانسان، در یک طیف کاملا متنوع و چند سویه فهمیده می‌شوند. وقتی مقام معظم رهبری از جهاد مردم سخن می‌گوید، به عنوان ولیّ جامعه آن را به مردم و غیر مردم تقسیم نمی‌کند. ادبیات تقسیم مردم و ایجاد تفرقه و شکاف بین آنان و تحریک گسل‌ها و طبقات و اصناف علیه هم برای تولید آشفتگی و استحصال ضدقدرت چیزی است که دلالان و واسطه‌بازها و اعوان و انصار و همراهانشان از مردم می‌فهمند. این همان نگاهی است که در انتخابات‌های مختلف به آن تصریح کردند و عملا مردم را چند پاره نمودند و باعث تحقیر ایران و ایرانی شدند. اما رهبر جامعه، مانند برخی جریان‌ها که مورد بی‌اعتنایی ملت قرار گرفتند، مردم خویش را اجزاء چندپاره نمی‌بیند. او مردم را حزبی و گروهی و قبیله‌ای نمی‌فهمد. بلکه مردم در منظر ولی فقیه یک واحد یکپارچه‌اند. آنان اعضاء یکدیگرند.یک واحد کل که با هم و برای هم زندگی می‌کنند و برای هم جان می‌دهند. رزم و بزمشان با هم است. از این منظر حضرت آیت الله خامنه‌ای، جامعه ایران را که 40درصد آن در خط مقدم حاضر شد، جامعه‌ای مجاهد شناسایی می‌کند. آری این نقطه مطلوب و شایسته شأن ملت بزرگ ایران نیست. اما این برای ملتی که ده‌ها سال زخمی و دردکشیده جریانات ضد مردم داخلی و خارجی است، آمار شگفت‌آوری به شمار می‌آید. تاب‌آوری و توانمندی ذاتی این ملت مثال‌زدنی و کم‌نظیر است. وضع طبیعی دنیا این است که اگر فشارهایی که به ملت ایران وارد شد به ملتی دیگر وارد می‌شد، فروبپاشد و از هم پراکنده گردد. اما این ملت با همه فشارها یک هسته سخت فشرده 40درصدی دارد که به عمق سیاسی قابل قبولی رسیده و انعطاف‌پذیری بسیار زیادی نسبت به واقعیات پیدا کرده و شخصیت جهانی‌اش شکل گرفته و فهم اجتماعی‌اش بلوغ یافته و قدرت اجتهاد در یک سطح قابل قبول نسبت به مسائل روز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی را دارد. فراموش نمی‌کنیم که بخش زیادی از همین مردم دردهای فراوانی را متحمل شدند که گاه نمی‌توان انتظار داشت به این آسانی‌ها التیام یابد. اما این ملت موج زد و از تمام آن موانع عبور کرد و خود را به صندوق رأی رساند و حضور 40درصدی‌اش را در تاریخ ثبت نمود. این ملت با تن مجروحش در سوی زندگی ایستاد و به آنان که انتظار مرگش را می‌کشیدند یک نه محکم و به یادماندنی گفت. چه کسی انتظار این حماسه را داشت؟ برای من خاطره نمایندگانی تداعی می‌شود که پس از حادثه غمبار هفتم تیر در بستر بیماری و با تنی مجروح و زخمی و تحت مداوای تیم پزشکی در مجلس حاضر شدند تا جلسه از حد نصاب نیافتد. مردم با ایمانی استوار، امیدوار و با نشاط همواره خود، به سوی صندوق‌ها شتافتند و نشان دادند که قدر نعمت انتخابات را می‌دانند و اجازه نمی‌دهند استبدادهای آشکار و پنهانِ خرد و کلانِ داخلی و خارجی، خود را بر تقدیر ایران تحمیل کنند و دوباره ما را به گذشته تاریک بازگردانند. بدخواهان و فرصت‌طلبان از چه شادند؟! همدلی و همراهی و همنشینی و همزبانی با دشمن آنان را به کدام افتخار رسانده؟! در کجای قصه ایستاده‌اند و به کدام افق می‌نگرند؟! چرا هر دیگی که برای آنان نجوشد را نجس می‌کنند؟! این چه شیوه دلداری و همدردی با مردم است؟! آنان خود را اهل کدام ایران می‌دانند؟! نظام اسلامی در نقطه مردم ایستاده و بر آن تأکید دارد. دشمنان آن هر چه و هر که و هر چقدر باشد نمی‌تواند تردیدی بر اراده ملت وارد کند. مردم در تمام فراز و فرودها و با تمام نقاط ضعف و قوت، تصمیم گرفته‌اند بر هر ضدمردمی که بخواهد قدرت آنان را مصادره کند و مصرف شخصی نماید، پیروز شوند. قدرت انتخابات باید خرج شخصیت ملت شود و آنان را تقویت
کند. عده‌ای مثل همیشه می‌خواهد بر سر صندوقی بکوبند که آنان را انتخاب نکرده است. اما قطعا موفق نخواهند شد. انتقام از مردم رسم همیشگی کوتاه‌قامتان سیاست بوده است. آنان که جز به منافع شخصی و حزبی و گروهی و قبیله‌ای خویش نمی‌اندیشند و مردم را تا زمانی مردم می‌فهمند که به آنان رأی دهد و با آنان همراه گردد. جماعتی که مردم بارها آنان را آزمودند و هر بار جز درد و رنج و عقب‌ماندگی از خود به یادگار نگذاشتند. جماعتی که عیار مردم‌سالاری آنان همواره ده‌ها سال از مردم عقب‌تر است.
هدایت شده از فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات ☑️ نخبگان دگراندیش، جامعه را به سمت توده‌ای شدن سوق می‌دهند 🖋داوود مهدوی‌زادگان 🔰 هیچ نوع نسبت توده‌وارگی به انقلاب ما متصل نمی‌شود." جامعه ما به هر میزان که مدرن‌تر می‌شود، توده‌وارگی ما شدت بیشتری به خود می‌گیرد. شکل‌گیری آن نیز به واسطه عملکرد نخبگان است. 🔰جامعه انقلابی و دینی ما از یک عقلانیت مستحکم برخوردار است که روشنفکران را آزار می‌دهد. این عقلانیت مانع از توده‌وارگی جامعه که مطلوب آنان است می‌شود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پوستر جدید KHAMENEI.IR با جمله‌ای از رهبر انقلاب درباره فلسطین و کاشت امروز درخت زیتون! 💗 سلام بر فلسطین، سرزمین زیتون و مقاومت 📥 نسخه قابل چاپ👇