43.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کلیپی در بزرگداشت و یادبود " مرحوم دکتر حمیدرضا ضیائی "
کمترین کاری که میتوانستم برای بزرگداشت پزشکی پژوهشگر به نام " دکتر حمیدرضا ضیائی " انجام دهم
مردی که درستی و قدرت علمی دین خود را بسیار بالاتر از فرامین و جادوی سیاه ننگین و دروغین و عاری از علم حقیقی سازمانهای جهانی میدانست و علوم تقلیدی و ناقص غرب را برای اثبات بطلان خود علوم غربی به کار میبرد و درستی حقایق موجود در علوم الهی معصومین علیهم السلام را برای همگان آشکار و هویدا میکرد.
مناظره علمی را جنگ و جدل نمیدانست
علمجویی را تقلید و روخوانی بدون پژوهش نمیدانست
بی ادعا بود و اهل سر و صداهای بیهوده و قمپزهای غیرعلمی و جمع کردن دار و دسته و تبلیغ برای خود نبود.
به راستی که او مردی بزرگ، پژوهشگری بی ادعا و پزشکی متدین بود ...
#دکتر_حمیدرضا_ضیائی
#حمیدرضا_ضیائی
سامان اسماعیلی _ آذرماه ۱۴۰۱
ـــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
هوالحق
اجتماع خورشید وماه ناهید و عطارد و قلب العقرب هم اکنون ...قمر در عقرب است انجام امور اساسی را نشاید خواندن آیت الکرسی در تمام امور کفایت میکند... جداول اینترنتی و همسران همه وهمه صحیح نمیباشد در فقه شیعه اصل بر رویت است نه جدول ...برج فلکی و صورت فلکی احتیاج به توضیح و تفسیر دارد...خروج ماه انشالله دو روز دیگر
خسروی محقق نجوم ایرانی اسلامی
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برهان صدیقین
🔶 برهان صدّیقین از براهین اثبات وجود خدا که بدون استفاده از مقدمات حسی و تجربی و با بحث از حقیقت هستی، وجود خداوند را اثبات میکند.
🔷گفته شده در براهین دیگر از غیر حق به حق پی میبرند، اما در این برهان جز حق حدّ وسط برهان نیست.
🔹عنوان صدّیقین را نخستینبار ابن سینا برای این برهان به کار برده است.
🆔@parsania_net
ــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
💢تناقض های پر تکرار و پر حرارت، در زمان سیلان کرونایی
اصل امتناع تناقض پایهٔ جمیع علوم و ادراکات است، و اگر از این یک اصلِ فکری صرف نظر بشود، هیچ علمی استقرار پیدا نخواهد کرد.
در زمان کرونا بازار تناقض، حار و پر حرارت بود، بطوریکه در طول یک روز چندین تناقض علمی از افراد علمی منسوب و وابسته به ستاد کرونا گوش مان را نوازش می داد.
اگر بر این قصد باشید که این تناقض ها را کنار هم قرار دهید، متوجه می شوید که اساسا مفهوم «شبه علم» که با آن موج سواری می کردند، از کجا نشأت دارد.
بنابراین با قرار دادن امر غیر ممکن اجتماع ضدین و تجمیع تناقض ها پیش رفتند، تا در هاله ای از ابهام، به کمک رسانه، فضا را برای عموم کاملا ناأمن کنند. و با چاشنی ترس این ناأمنی را بسط دهند، تا بلکه پذیرش و اقبال مردم به فضای پر متناقض بیشتر شود.
بالاخره با همین ترفند توانستند منتقدین را خاموش کنند، و با مهر شبه علم به پیشانی شان، و با کمک رسانه ی تحت امرشان، دهان شان را بستند.
نتیجه اینکه شما با بی بهره بودن از مفهوم «اصل امتناع تناقض» پایه علوم و ادراکات را به یکباره ویران کردید. و این می شود که در سال های آتی، مردم به این مسائل آگاه خواهند شد، و جواب شما را با «اصل غربال» خواهند داد. تمام این فتنه ها شکل می گیرد تا غربال نهایی به سرانجام برسد. با هر فتنه ای این غربال سنگین تر می شود.
ـــــــــــــــــــــــــ
📙دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
مزاج شناسی.مهدی خانی.pdf
2.31M
🔹مزاج شناسی تخصصی
🔹جهت دوره های تخصصی و کاربردی مزاج شناسی
مهدی خانی فراشبندی
ـــــــــــــــــــــــــــ
📙 انتشار با چند صلوات
ــــــــــــــــــــــــــ
📕دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
سیاست شرعیه از کجا شروع میشود.mp3
886.5K
💠 سیاست شرعی از کجا شروع میشود؟
🆔@parsania_net
ـــــــــــــ
📕دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
علمالنفس فلسفی درباره نفس و عوارض آن گفتگو میکند.
علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین فیلسوف معاصر، وارث سنت فلسفی اسلامی است.
او درباره نفس نباتی، حیوانی و انسانی سخن گفته و در نفس انسان نقطه عزیمت خود را تأمل در «من» و «خویشتن خویش» قرار داده است. پژوهش حاضر، بر اساس ساختار مرسوم در مباحث نفس در حکمت اسلامی سعی میکند با مراجعه به آثار علامه و با استنباط و استخراج آرای او علاوه بر معرفی یک دوره نفسشناسی علامه کاربست یافتههای آن را در حل مسائل علوم انسانی و نیز تدوین علوم انسانی اسلامی به بحث بگذارد.
ـــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
📕http://eitaa.com/daralhakim
بخشی از گفتگوی استاد حمید پارسانیا با روزنامه فرهیختگان:
🔷ما فیلسوفان بزرگی در حال حاضر داریم، اما چه کسی است که مانند علامه طباطبایی(ره) برود با آنها درگیر شود؟ کیست که اصول فلسفه بنویسد؟ کیست که وقتی مارکسیسم آمده، پاسخ آن را بدهد؟ یا کیست که در المیزان در جابهجای آن به هجمه رویکردهای مدرن پاسخ دهد؟ شما المیزان را با المنار مقایسه کنید و ببینید این مقاومتی که علامه طباطبایی(ره) در برابر فرهنگ غرب کرده، قابل مقایسه است؟ اینها خصوصیات علامه(ره) است.
🔹اینکه فرهنگ غرب، یک هژمونی عظیم راه انداخته و فضای علمی جهان را تسخیر کرده و برایش تعیینتکلیف کرده، یک نوعی اغواء است. اغواء که فقط به مغالطه لفظی نیست؛ اینکه چشم و گوش جهان را از آنچه خود میخواهد، پر میکند، اغواء است. در مقابله با این فرهنگ، اگر در انقلاب اسلامی، مرحوم امام(ره) توانست در شکست عرصه عملی و سیاسی موفق عمل کند، اما در مقابله با تنیدهها و رشتههای نظری فرهنگ غرب، آن کسی که قد علم کرد، مرحوم علامه طباطبایی(ره) بود. البته خیلیهای دیگر هم بودند که سعی داشتند، با فرهنگ غرب مواجه شوند و به آنان پاسخ دهند لکن بعضا وارد چهارچوب مفاهیم و نظام علمی آنان شدهاند و به نحوی شکست خوردند.
🔶ما چون نوعا در زمین بازی و میدانی که رقیب طراحی کرده است، به دنبال دانش اجتماعی خود میرویم، کور حرکت میکنیم و اصلا امکان دیدن دانش اجتماعی خود را نداریم! وقتی هم که میخواهیم چیزی تولید کنیم، چیزی شبیه به آنچه که آنان تولید کردهاند، تولید میکنیم. بر خلاف این سبک رایج، در قدم اول، باید این میدان بازی را تغییر داد و مفاهیم اساسی که آنان برای ما ساختهاند را بمباران کرد.
🔸باید مفهوم علم و عقل را مجددا در فرهنگ علمی خود بازخوانی کنیم. تا این تعریفها عوض نشود، روشها و مرجعیتهای متناسب با آن به وجود نیاید و در حوزه علوم آکادمیک ما به رسمیت شناخته نشود، این آفات بسیار جدی است. البته اینچنین کارهایی تلاشهای علمی و بنیادین جدی و همهجانبه میخواهد که ما باید با تجهیز شدن نخبگان خود به سلاح قلم و منطق و برهان و استدلال، یک هیمنه نظری جدی متناسب با فرهنگ خود به وجود بیاوریم. مادامی که دانشگاه نتواند یک بازاندیشی ریشهای و بنیادین در تفکرش انجام دهد، ما این مشکل را به صورت جدی خواهیم داشت.
🆔@parsania_net
ــــــــــــ
📙دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
کتاب 21 درس برای قرن 21
کتابی که باید بخوانید تا بتوانید، با محوریت حکمت، تحولات جهانی را با ذهنی شفاف رصد کنید، و در دام صدای مهیب و دهشتناک و فریب محور، رسانه گرفتار نشوید.
ـــــــــــــــــ
📙 دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 9⃣
طنین و آواز دروغین در گوش(تشویش)
صدای در گوش
سه وجه آفتی که بر فعل شنوایی و بینایی و... حادث می شود:
1⃣. بطلان
2⃣. نقصان
3⃣. تشویش
ــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 🔟
💢توضیحاتی پیرامون داروی غذایی بنام بادنجان(همان بادمجان)
💢 بادنجان دارای خاصیت مفتح،محلل،مقوی،ملطف،مقطع است.
🔹خاصیت تفتیح بادنجان قبل از تسدید آن ظاهر می شود.
🔹بادنجان درمان انسداد کبدی و سپس انسداد طحال است.
🔹با خوردن بادنجان، بدلیل خون غلیظ ناشی از بادنجان، در عروق تنگ سطح بدن انسداد پیش می آید،بنابراین پوست دچار لکه های سیاه می شود.
ــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلطه بر انسان؛ ورود اجنه و شیاطین به زندگی انسانها با فناوری های نوین!
🔹️ حتما صحبت های ارزشمند این مهندس الکترونیک با تجربه ونخبه کشور را کامل بشنوید!
خصوصا دقیقهٔ آخر فیلم را حتما ببینید.
استاد شیخ عبدالرسول #کشمیری
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
@imamsadegh_mosque
ـــــــــــــــــ
📕دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
استاد زمانی.mp3
24.52M
#نشست
#بزرگداشت
#روز_حکمت_فلسفه
#ابونصر_فارابی
پای درس حجت الاسلام و المسلمین استاد #زمانی_فرد
📌عوامل رشد فلسفه
📌راهکار تقویت قوه عاقله
📌فهم کلام حکماء
📌فلسفه کاربردی
📌حکیم فارابی و مدینه فاضله
📌فلسفه عملی در حوزه فردی و اجتماعی
🔊رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
ـــــــــــــــــ
📕دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
📕 پنج عامل رشد فلسفه
1⃣📙ترویج فرهنگ آزاد اندیشی، که چند عنصر دارد:
🔹عدم تقلید(شخص باید برهان محور باشد)(تقلید با فلسفه جمع نمی شود)
🔹انصاف(تسلیم در برابر حق و حقیقت)
🔹 شجاعت علمی(نباید در طرح اندیشهٔ نو ترس داشته باشد)
2⃣📙 تقویت قوه عاقله:
چگونه؟
🔹تضیعف دنیا گرایی و کثرت گرایی(فیلسوفان دنیاطلب نیستند، فلسفه بر جان انسان دنیامدار نمی نشیند)
🔹تضعیف قوه خیال
🔹پرهیز از کارهای بیهوده
3⃣📙 گفتگو(تضارب آراء): طرح دیدگاه های مختلف کمک به رشد فلسفه می کند.
4⃣📕 سعی و تلاش در فهم کلام حکما: باید ملای کتاب باشید. چون هر کدام از بزرگانِ اندیشه، نقاط مهمی در ذهن شان بوده است.
5⃣📙 کاربرد سازی فلسفه : فلسفه باید در بستر اجتماع، حقوق، سیاست، فرهنگ و... رشد کند.
ـــــــــــــــــــــ
📙دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
⭕️ سقط جنین از زنده به گور کردن هم بدتر است....
🔸آیت اللّه سید محمد مهدی میرباقری
این طور نیست که آدمهایی که به دستگاه شیطان میروند، معاهداتی نداشته باشند؛ ... شیطان حرفهای پیچیده و سنگینی را به آنها القا میکند و آنها هم میپذیرند و درکشان از جهان و انسان و آینده بشریت، متناسب با دستگاه شیطان سامان مییابد .
«يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ»(بقره/۲۰۵) ... یک نمونه دیگر هلاک نسل این است که اینها در سال، میلیونها جنین را در رحم مادر سقط میکنند؛ امنترین نقطهای که خدا برای آدم درست کرده است، رحم مادر است، ولی آنها جنین را در آنجا قطعه قطعه میکنند و بعد هم با زبالههای بیمارستانی ...
این از آن زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت بدتر است. نکته عجیب تر هم این است که می آیند و برایش توجیه های علمی از علوم زیستی و علوم اجتماعی می آورند و می گویند این کار خوب است.
(٩٩/٠٧/٠٧)
ــــــــــــــــــ
📕دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim