eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
928 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
از هم از برای ، و هم در استفاده می شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی 🎙حجت‌الاسلام رئوفی ▪️این استدلال که چون اکثر انبیاء در ضعف بوده‌اند، ما هم باید در ضعف باشیم! استدلال صحیحی نیست. ما اکنون داریم به ظهور نزدیک می‌شویم. قضیه دارد به‌سمت قدرت اسلام پیش می‌رود، نه به‌سمت ضعف اسلام. ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 قلوب مضطر https://eitaa.com/ezterarebemahdi
البذر: تخم غله و تخمی که افکنده شود. غله(فرهنگ عمید) : دانه حاصل از زراعت گیاهان تیرهٔ گندمیان مانند گندم و جو و ارزن و برنج و... بزر: تخم. جمع بزر: بزور و ابزار و جمع الجمع: أبازیر ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
بدان که مراتب قوای ادویه منحصر است بر سه مرتبه و قوت عبارت از مبدأ و سبب موجب افعال و ظهور آنها است در مواضع لايقه. 1⃣🔹مرتبه اول : افعال محسوسه ادویه است که به سبب کیفیت متشابهه حاصله از مبدأ فياض جل اسمه بر ایشان از ترکیب عناصر و امتزاج ایشان با یکدیگر و این را نامند. 2⃣🔹مرتبه دويم : افعال محسوسه حاصله از اشیاء صاحب امزجه ثانویه است در ملاقی خودها و آن از لوازم مرتبه اول است، چه اشیای صاحب مزاج ثانوی مرکب اند از اجزایی که هر یک را کیفیتی و مزاج اولی مختلفة الاثر است مانند بعضی و بعضی و از اجتماع و تفاعل كيفيات اولی کیفیت ثانوی حاصل می شود، و اثر این غیر آثار آن اجزا است، مانند و و و و غیرها و هر چه را باشد، نامند، و آنچه صناعی باشد اگر مزاج ثانوی را اثر موافق آثار اجزای مفرده او است آن مرکب را گویند، و اگر مخالف آنها است مثلاً هم تسخین و هم تبرید کند آن را نامند، و طبیعت به اذن خالقها هر یک را در مکان لایق استعمال می نماید اگر او را عایقی و مانعی نباشد. 3⃣🔹مرتبه سیم : از لوازم مرتبه اول و ثانی است به واسطه افعال صورت نوعيه و بالخاصيه عبارت از آنست مانند حجر الیهود در تفتیت حصات که از لوازم کیفیت مزاجی اوست و تقطیع اخلاط را لازم دارد و مانند اختصاص اسطوخودوس به دماغ که از لوازم حرارت مزاجی اوست و تلطیف اخلاط دماغیه می کند به صورت نوعیه خود، و مانند تریاق که دفع سم می نماید به لوازم مزاج ثانوی و به واسطه صورت نوعیه خود. 🔹👈و بدان که بنا بر مذهب شیخ الرئيس قدس سره و محققین حکما که قائل اند به بقای صورت عنصریه به مرکبات، باید که مراتب قوتها چهار باشد چه تصریح نموده اند که مرکب را مزاج اولی حاصل از کیفیات اجزای متفاعله متماسه می باشد، و تأثیر آن به مرتبه ای است از مراتب و همچنین مزاج ثانوی را اثریست غیر آن مانند لبن که مرکب است از ماییت و دهنیت و جبنیت و تأثیر آن به مرتبه ثانوی مرتبه دیگر است از مراتب و بر این قیاس صورت نوعی ترکیبی را اثری است غیر آثار مذکوره و تأثیر اجزای غیر متفاعله مرکبات را مرتبه ای از مراتب نشمرده اند و قیاس مقتضی آنست که قوتها بقدر فواعل باشند و اندراج مرتبه اثر صور نوعیه اجزای غیر متفاعله غیر متماسه در تحت مرتبه اثر صور نوعیه ترکیبی ظاهر نیست. و بدان که بعضی از مرکبات ناقصه بی صورت نوعیه اند مانند خاک مخلوط به آب و کفی که مرکب است از آب و هوا و بخاری که مؤلف است از آب و آتش و بدان که هر چه با صورت نوعیه است یا است یا . ✅ اما : پس آن دوایی را نامند که مرکب باشد جوهر آن از چند چیز که هر یک را بر سر خود مزاجی خاص باشد، متباین دیگری و بعد ترکیب در شئ واحد و پوشیدن لباس و صورت وحدانی امتزاج تامی نیافته باشند که بعد ورود در بدن و تأثیر و تأثر از آن از هم متمایز نتوانند گشت، و تأثیر واحد نتوانند نمود، بلکه بعد ورود در بدن اجزای آن از هم جدا گشته هر یک تأثیری و احداث کیفیتی خاص می نمایند، و منشاء آثار متخالفه متضاده می، گردند بعضی به زودی، و بعضی به دیری، به حسب ترکیب و امتزاج و لطافت و کثافت مواد اجزای خود. 🔹👈مانند حجر التیس و جدوار و چوب چینی و ورد احمر و ماء ورد و... 📕 محیط اعظم 📙 مخزن الادویه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
، است و مشترک است نفع آن در حمیات حاره و بارده 📕قرابادین کبیر ـــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
علائم کیست هیداتیک طحال در یکی از بیماران : 1⃣🔹 وجع شدید در پهلو در موضع طحال است(درد پراکنده نمی شود). 2⃣🔹 وجعی شدید در خلف(درد پراکنده نمی شود) 3⃣🔹 گاها دمای بدن بالا می رود. 4⃣🔹گاها دوار شدید دارند. 5⃣🔹 طرف چپ زیر بغل کک و مک ایجاد می شود. 6⃣🔹 لون وجه، زرد است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا مجاری فضله هضم اول وسیع تر از مجاری دیگر هضوم است. چون هضم معدی همانند هضم کبدی و عروقی و عضوی نیست که فقط ماده صاف شده را جذب کند، معده مجبور است از سبیل خواستن، کل غذا را جذب کند، و هضم کند، و بهمین خاطر هضم معدی فضله زیادی تولید می کند، و باید مجاری خروجی این فضله معدی نیز وسیع باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اگر مقداری از کیلوس در فضله هضم معدی باشد، یا جذب کبد ضعیف است، یا مقدار غذا زیاد بوده است، و کبد توان جذب همه کیلوس را ندارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
نقش استاد در تطهیر قوّهٔ خیال در بین اشکالی که پیغمبر صلی الله علیه واله وسلم با آنها مأنوس است، نزدیکترین شکل و بافت و هیکلی که به ایشان نزدیک است و حشر دارد صورت ظاهری علی علیه السلام است، و لذا پیامبر هر چه را که در شب معراج مشاهده میکند به شکل علی علیه السلام می بیند. 🔹👈رابطه ی بین استاد و شاگرد باید آنقدر تنگاتنگ باشد که تمام کانال وجودی استاد را شاگرد، و تمام صفحه ی جان شاگرد را استاد پر کند. 🔹👈شاگرد باید آن چنان در استاد فانی شود که تمام شبانه روز فکر و ذکر او را استاد پر کند، راه می رود به نور استاد برود، حرف می زند به نور استاد حرف بزند، می بیند با نور استاد ببیند، می شنود با نور استاد بشنود، و همچنین اگر در پیشگاه استاد زانوی ادب زده و خود را تحویل داده است، هیچگاه نباید مستقیم از خدا چیزی بخواهد، زیرا اینگونه بودن خلاف ادب است. به حضرت حق عرضه دارد: «ای پروردگار من استادی را به من عطا داشتی که واسطهٔ فیض من است. از تو میخواهم آنچه را برای من مقرر داشتی تا به عنوان برکات و نعم بر من روا داری ابتدا به استادم بدهی و اگر صلاح بود بعد از آن از ناحیه ی او به من عطا کنی و اگر صلاح نبود به من ندهی. ــــــــــــــــــــــ 💢 قلوب مضطر https://eitaa.com/ezterarebemahdi
اگر شاگردی اینچنین در استاد فانی شد قوه ی خیال او هر چه را که می گیرد از کانال وجودی استاد می گیرد، امکان ندارد جناب امیرالمؤمنین در پیشگاه حق چیزی را طلب کند که آن چیز را جناب رسول اکرم، نداشته باشند. پس شاگرد هر چه را طلب می کند از کانال استاد طلب می کند و این موجب جاری شدن برکات و فیوضات الهی در شاگرد می شود، زیرا ممکن است آن هنگام که شاگرد مستقیماً از خدا چیزی می گیرد لیاقت ادراک فیض را نداشته باشد، اینجا است که استاد باید به عنوان مجرای فیض او صفحه ی جان شاگرد را بررسی کند، و آنچه را که لایق اوست به او بدهد. زیرا استاد هرگز دست امساک و بخل ندارد و مظهر جود حق است. لذا باید از کانال وجودی طلب کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 قلوب مضطر https://eitaa.com/ezterarebemahdi
یک قسم از رطوبات ثانیه که مثل طل و شبنم هستند، در اعضاء صلبیه و اعضایی که دارای تجاویف هستند؛ مثل استخوان و عصب و عروق و شرایین آشکار می شوند، در این تجاویف، غذا(خلط) به رطوبتی که مثل شبنم است مستحیل می شود، جوهر اعضاء طبق نظر حکما و اطباء در طبیعت خود از طبیعت دم دور هستند، و جوهر دم بدون واسطه نمی تواند مستحیل به جوهر اعضاء شود؛ پس دم در فرج الأعضاء المتشابهه الأجزاء در مواضع خالی آنها به جوهری شبیه رذاذ و طلّ(رطوبات ثانیه) نزدیک می شود، و بعد این جوهر به جوهر اعضاء مستحیل می شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
شیخ الرئیس: خون برای تغذیه اندام هائی مانند لحم است که در مزاج به آن نزدیک هستند، و به تغییر زیاد نیازمند نیستند. از این روست که و هائی در لحم وجود ندارند، که غذا در آن بماند، و در مدتی که خون به آن نمی رسد از آن تغذیه کند، لیکن در عضوی مانند که مزاجش از مزاج خون دور است، خون باید در راه رسیدن به آن تغییراتی را تحمل کند، از این جهت دارای است. مثلا استخوان و دارای یک تجویف است که غذای خود را مدتی در آن نگه می دارد، تا آن را بر وفق مزاج خود کند. و اعضاء مشابه آنکه دارای است بغذای بیشتر از حد نیاز دائمی خود نیازمند است، تا بتدریج آن غذای ذخیره شده را با مزاج خود دم ساز نماید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
آیا اینهمه دوندگی در طب برای این است که تا بر ما آشکار شود؟ آنچیزی که دنبال می کنیم، راضی کننده نیست، ظاهرا طب را درست فهم نکرده ایم، طب را از دریچه اش فهم نکرده ایم. انگار دنیای طب، چشم انداز دیگری دارد، که شعاع نامحدود ما، به بلندای آن نمی رسد. همه با و در آن ورود می کنند، اما بی خبر از آنکه نه آنچیزی است که او فهم کرده است. به قول خود می شویم اما نمی شویم. تمام طب را در ماده خلاصه کرده ایم، بی خبر از و و شده ایم. با نفس تهذیب نشده طبیب شده ایم، و افراد بی پناهی را مشغول خود کرده ایم. با عشق ورود نکرده ایم، بلکه برای طلب مال و مکنت طبیب شده ایم. خدایا حقیقت طب را بر ما آشکار کن. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
در سراسر سریان دارد، و همه جا مشغول کار است، به عنوان مثال بر کل کشور بدن ولایت دارد، و این دست ولایت همه ی اعضا و جوارح را به کار می اندازد. به ظاهر می بینیم که چشم می بیند، گوش می شنود، و بینی استشمام می کند، اما در حقیقت این نفس ناطقه است که از افق اعلی همه را به کار گرفته است. با اول می بیند، با دومی می شنود، و با سومی استشمام می کند. زیرا اگر لحظه ای جدا شود همگی از کار می افتند. این را در می گویند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 قلوب مضطر https://eitaa.com/ezterarebemahdi
سید اسماعیل جرجانی(ذخیره خوارزمشاهی) اقسام نبض مأکول 📕کتاب نبض شناسی دارالحکیم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اقسام نبض نوم و یقظه حکیم عقیلی خراسانی 📙کتاب نبض شناسی دارالحکیم ــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
مزاج اسنان پنج قسم سن حداثت 1⃣🔹 سن طفولیت 2⃣🔹 سن صبی 3⃣🔹 سن ترعرع 4⃣🔹 سن رهاق 5⃣🔹 سن فتاء حکیم عقیلی خراسانی 📕 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🔹👈 : عبارت است از انتقال و به یک جسم ذی رطوبت، که جسم را صاحب هیئت غیر مطلوبی می کند ، در حالیکه این هیئت مخالف غایت مقصود جسم با بقاء نوع آن جسم است. 🔹👈: به یک جسم ذی رطوبت که موافق غایت مطلوب شود. 🔹👈: به جسم ذی رطوبتی مثل غذا که قوام غذا را آماده برای گرفتن صورت عضوی کند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🔷🔷نکاتی پیرامون قواعد وترجمه🔷🔷 ♦️اگر بعداز (کل) اسم جمع بیاید معنی «همه» میدهد.. مثال⬅️کل الطلاب یقروون دروسهم(همه ی دانش آموزان درسهایشان را میخوانند) ♦️کلمه ی(کل) اگر بعد از آن اسم مفرد بیاید معنی «هر» میدهد.. مثال کل طالب یقرأ درسه(هر دانش آموزی درسش را می خواند) ♦️خبر مفرد نبست به خبر جمله ی فعلیه تاکید بیشتری دارد چون مقید به زمان نیست.. مثال الله خالق کل شیء(خالق=اسم فاعل تاکید بیشتر) الله خلق کل شیء(خلق=فعل ماضی) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
نکات لازم در غذا خوردن: نهایت در خوردن غذا خواه از برای معتدل المزاج و خواه از برای غیر او رعایت چند چیز صاحب حفظ الصحه را لازم است. 1⃣🔹 اول اینکه جهد و سعی نمایند که غذای حافظ الصحه از جنس نباشد. مثل و و غیر اینها چه حاد اینها مثل خون را می سوزاند، و غلیظ آنها مثل احداث رطوبت مائی که قبول عفونت می کند می نماید، مگر بر سبیل معالجه و تقدم حفظ باشد. 2⃣🔹 دوم تعدیل مقدار غذا که زیاد نباشد که باعث و گردد، و کم نباشد که باعث ضعف و لاغری و سقوط قوت شود، و دست از خوردن غذا بکشد در وقتی که هنوز قدری خواهش داشته باشد؛ زیرا که در هنگام طبخ غذا متخلخل می گردد و به سبب تخلخل معده ممتلی و پر می گردد، پس اگر طعام بسیار خورد که معده پر گردد و جای تخلخل آن نماند باعث سوء هضم و فساد می گردد. در صورت لازم است که نمایند. اگر بتوانند کنند و بعد از قی از یا به مثل و جالینوسی و غیره تدارک نمایند. 3⃣🔹سوم سکون و آرام گرفتن بعد از غذا؛ زیرا که در هضم لازم است سکون بدن زیرا که فاعل هضم، حرارت است، و به سبب سکون، حرارت در معده مجتمع می شود، باعث می گردد، مگر قلیل از حرکت که بعد از تناول غذا چند قدم حرکت باید نمود، تا آنکه غذا منحدر و مستقر شود در قعر معده، چنانچه در حدیث نبوی صلی الله علیه و آله وارد شده قال صلى الله : «سير بعد العشاء ولو بقدمین» و مضرترین اشیاء در منع هضم است. 4⃣🔹چهارم آنکه تناول ننماید غذا را بدون اشتهاء صادق و گرسنگی مثل اشتهای مست و صاحب تخمه نباشد؛ زیرا که در هنگام سیری و امتلا باعث تداخل و و است، و در هنگام غلبه اشتها و گرسنگی مدافعه در خوردن ننمایند، که باعث ریختن صفرا و مواد ردیه است به سوی معده و حدوث و و و . ادامه دارد... 📕 حفظ الصحه ناصری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
5⃣🔹پنجم آنکه جمع ننمایند اطعمه مختلفه را در یک اکل؛ زیرا که باعث حیرت طبیعت و سوء هضم می گردد، 🔹👈و احتراز نمایند از ادخال طعام بر طعام، یعنی طعامی را بعد از طعامی دیگر داخل معده ساختن موجب عدم جودت هضم و فساد هر دو غذا است. 🔹👈و رعایت مراتب اکل را چنانچه در قانون فرموده عمل نمایند و او آن است که: بهترین مرآت خوردن آن است که یک روز یک بار و روز دیگر، دو مرتبه غذا میل نمایند به این نحو که یک روزه طرف صبح و شام و روز دیگر بعد از هشت ساعت یک بار؛ زیرا که اگر هر روز دو مرتبه میل نمایند در صبح و شام، پس صبح دوم اشتهای صادقی نخواهد بود، و محتاج به تأخیر اکل تا چاشت دیگر می گردد، و حق آن است که تعیین وقت و مرات اکثر نظر به حال متوسطین است، والا اطفال و جوانان محرور المزاج را چهار یا سه مرتبه و پیران و ضعیف مزاجان بارد را یک دفعه یا دو دفعه کافی است و هر یک را نوع خاص و حکمی معین است و حکم واحد بر همه نمی توان نمود. 🔹👈و دیگر اینکه مداومت بر یک طعام نکنند، بلکه اختلاف نمایند، مثلاً یک وقت نوع و لونی طعام و ادام صرف نمایند، و وقت دیگر نوع و لون دیگر و باز یک روز نوع طعامی و روز دیگر نوع دیگر و رنگ دیگر 🔹👈و باید که طعام تناول نمایند در اعدل اوقات روز، طرف صبح و چاشت و در وقت ظهر تناول نمایند، 🔹👈و باید که سرد بالفعل و گرم بالفعل باشد، 🔰اول به جهت اینکه ظاهر بدن در این فصل گرم است اگر غذای گرمی خورد ظاهر و باطن هر دو گرم و هضم ضعیف می شود. 🔰دوم: به سبب آنکه ظاهر در زمستان سرد است پس هر گاه باطن به ورود غذای سرد، سرد شود باعث خاموش شدن حرارت غریزی می گردد، و در دو فصل دیگر باید غذا معتدل باشد. 🔹👈 بدان که این حکم غذائی است که عادت جاری شده باشد که همیشه سرد یا گرم یا گاهی گرم خورده شود، نه غذائی که موافق عادات خورده نشود، مگر سرد مثل پالوده و معمول آن است که سرد باید خورده شود که گرم او ضرر می رساند و در معده ترش خواهد شد. 🔹👈و نیز باید اجتناب نماید از طعام بی مزه و کثرت اشیاء حامضه که باعث پیری زودرس است. 🔹👈 کثرت تناول شیرینیها که باعث استرخاء شهوت است 🔹👈و مداومت به غذای شور که باعث لاغری بدن است، 🔹👈بلکه باید دفع نمایند مضرت حلو را به حامض، و حامض را به حلو و تفه را به مالح، و حریف و مالح را به تفه 🔹👈و ملازمت حمیه و پرهیز و تلطیف غذا و تقلیل غذا در حالت صحت چندان شرط نیست زیرا که حمیه و پرهیز از برای مرضی است نه اصحا چنانچه می فرماید: «الحميه في الصحه كالتخليط في المرض» یعنی پرهیز در صحت مثل ناپرهیزی در ناخوشی است مگر جمع اغذیه که اکل آنها منجر به فساد است بعضی آنها را بعد از این ذکر خواهیم نمود که پرهیز از جمع آنها واجب و لازم است. 🔹👈و دیگر رعایت عادات در مرات اکل و کیفیت و کمیت اوقات آن واجب است زیرا که هر که عادت به چیزی کرده باشد چون آن چیز مألوف طبیعت است قبول او می کند. و به زودی او را هضم می کند بدین جهت بقراط فرموده که عادت در حکم، مثل طبیعت ثانیه است مگر اینکه از اغذیه ردیه باشد که ترکش لازم است اما به تدریج زیرا که بالاخره و به مرور ایام از این غذاها امراض مزمنه که علاج پذیر نباشد حادث می شود، و شاهد این قول است نصیحتی که در آخر رساله ذهبیه به مأمون علیه اللعنه فرموده اند و آن این است که التفات مکن به قول جمعی از جهال که می گویند مکرر خوردیم فلان غذا و شربت را که می گویند مضر است، و هیچ مضرت نیافتیم، پس محتاج به عمل کردن به قول اطباء و مسائل طب نیستیم و به دستوری که همیشه غذاها و شیرینی ها خورده ایم عمل میکنیم. شخصی که این قسم میگوید مثل حیوانات شعوری ندارد و تمیز میانه نافع و ضار نمی تواند کرد و حکایت او شبیه است به حکایت دزدی که یک مرتبه دزدی کرد و گرفتار نشد و مورد سیاست و تنبیه نگردید، پس حریص در دزدی گردید، و پی در پی دزدی نمود تا آخر گرفتار و به سیاستهای عظیم از دست و پا بریدن یا کشتن مبتلا شد، اگر مرتبه اول دزدی گرفتار می گردید جزای سهلی او را می دادند. پس چنانچه دزد در نگرفتن دزدی اول دلیر در دزدی و آخر به سیاستهای عظیمه گرفتار می شود آدمی نیز از اینکه چند مرتبه از غذاها و شیرینی های مضر ضرر نیافته دلیر میگردد و آخرالامر به امراض عظیمه مهلکه که به هیچ وجه قابلیت علاج ندارند، گرفتار می شوند. 📙حفظ الصحه ناصری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اگر شخصی بعد از کردن بسیار، دچار شد، علت تخمه، بواسطه قیء زیاد است، چرا که قیء جرم معده را به حرکت قویه عنیفه حرکت می دهد، و اجزای آن را منزعج می سازد، و به شدت به جانب بالا می کشد، و به این سبب نسج آن سست می گردد، و عارض می گردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
در ابدان مراریه که بیشتر فضول آنها به ابخره دخانیه متبخر می گردد، این ابخره سبب سخونت روح می شود، و حمی یوم ایجاد می شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
در نمط نهم اشارات می فرمایند: کسانی هستند که را از خود دور می کنند، تا در ازایش را به دست آورند. کسانی هستند که بر مستحبات عبادات دقت دارند. کسانی هستند که دائماً چهره جان خویش را به سوی عالم اله انصراف می دهند، تا محل شروق حق گردد. و المنصرف بفكره إلى قدس الجبروت مستديماً لشروق نور الحق في سره يخص باسم العارف. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 قلوب مضطر https://eitaa.com/ezterarebemahdi