eitaa logo
در حرم یار
1.5هزار دنبال‌کننده
643 عکس
35 ویدیو
3 فایل
کانال جلسات استاد سیدعلی سیدعربی پیرامون مباحث و آثار آیت الله محمد شجاعی رضوان الله تعالی علیه و بزرگان اخلاق و عرفان اسلامی نشر و نسخه برداری از مطالب با ذکر کانال و منبع آن بلامانع است ارتباط با آدمین @DarharameyarAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از seyedarabi
بسم الله الرحمن الرحیم روح انسان با اتحاد با ارواح طیبه ، فانی از خود شده وباقی به بقاء آنها میشود حد را از دست میدهد و وسعت وجود پیدا میکند محبتی کارساز است و انسان را صعود میدهد که همراه با قرآن و لوازمات صراط مستقیم باشد باید صفای باطنی باشد تا صلاحیتی پیدا شود و نظر حضرات و اولیاء اثر ببخشد در جای جای احادیث و روایات و دستورات اهل بیت (ع) توصیه به ترک گناه است وقتی دستورات حضرات معصومین (ع) در بنده و شما آنطور که شایسته است اثر نمیکند بر این نکته گواه است که صلاحیت و محبت و ارتباط روحی بنده و شما با حضرات معصومین و من جمله اباعبدالله (ع) بسیار بسیار اندک است و یا هیچ ارتباطی نیست چرا که محبت و اشتیاق ، اتحاد را بیشتر میکند و این اتحاد صلاحیت پذیرش را افزون میکند (دقت شود) از سیدالشهداء اعتصام به حق را بیاموزید قرآن مکرر دستور به اعتصام میدهد در میان ارباب سلوک اعتصام به عنوان یک منزلگاه مطرح است اعتصام یعنی چنگ زدن به ریسمان و عنایت حق یعنی از همه کس و همه چیز خود را جدا کند و به خدای سبحان روی اورد به این و آن چنگ نزند و با مخلوق نباشد در عالم محبت ،  در عالم طاعت ، در عالم انس ، .....تنها نظرش بر خشنودی او دوخته باشد سخط او ، رضای او این حال اعتصام است اعتصام حضرت اباعبدالله (ع) را ببینید هر چه افراد مختلف من جمله ابن عباس ها گفتند این کار را نکنید ، اهل بیت را نبرید ، .... گوش نکردند و فقط نظر به این داشتند که خدای متعال چه فرموده و نظرش چیست این اعتصام است از خدای متعال می طلبیم که  ما را در حد خودمان نسبت به آداب اولیاء خود آشنا کند که آداب ولایت بسیار است eitaa.com/darharameyar
بسمه تعالي درقيامت چه كساني از عذاب الهي و مصائب بعد از مرگ در امان هستند و اهل نجات خواهند بود؟ جواب بصورت كاملا واضح و معادله وار در قرآني كه ما در آن تدبر نداريم روشن گرديده است قاعده اول : ميفرمايد الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ آن‌ها که (ترجمه‌ی ساده‌ی آن) ایمان آوردند و ایمان خود را آمیخته به ظلم نکردند، آن‌ها در امان هستند و آن‌ها در راه درست پیش می‌روند يعني از میان مؤمنین آن جمعی را در راه راست و در امان می‌داند و مهتدون می‌شمارد که ایمان خود را با ظلم آمیخته نکنند. قاعده دوم : آنها كه ايمانشان به ظلم آميخته شده چه كساني هستند كه بشناسيم ؟ جواب : ميفرمايد إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظيمٌ    با توجّه به این‌که خود خدای متعال در قرآن کریم شرک را ظلم می‌فرماید. بنابراين شرک در مراتب مختلف ميشود ظلم در مراتب مختلف. شرک جلی در مراتب خود و شرک خفی هم در مراتب خود همه از مراتب ظلم هستند نتيجه اينكه آن‌ها که ایمان آوردند به وحدانیّت حق و اقرار به توحيد كردند و لا إله إلّا اللّه گفتند، مانند من وشما و ایمان به رسول آوردند، و ایمان به حضرات ائمّه عليهم السلام  آوردند ،، اينها كه اقرار كردند خدایا جز تو معبودی نیست و مطاعی نیست. فقط آنچه تو می‌گویی همان است، آنچه تو می‌خواهی همان است، آنچه تو امر می‌کنی همان است و آنچه تو نهی می‌کنی همان است. فقط تو معبود و مطاع هستی ،،،‌ چنانچه در مقام عمل درست پیش نرفتند ، یعنی تبعیّت از غیر خدا كردند و خواست خدا را کنار گذاشتند و خواست نفس يا غیر را پیش آوردند ،، در هر زمينه كه باشد يا درخصوص هر کسی که باشد ، این‌جا معبود و مطاع بودن خدا درست نشد يعني  این ایمان آمیخته به شرک شد. شرک در طاعت پیش آمد، شرک در عبودیّت پیش آمد، ایمان لطمه‌ خورد، آمیخته به ظلم شد. طبعاً در این صورت ديگر ما و امثال ما مصداق این آیه شریفه که آن‌ها را در امن و امان دانست و آن‌ها را در راه دانست نیستیم. چون فقط گفت «الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ» حالا تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل. بسیار آیه‌ی هشداردهنده است. هیچ امنی برای کسی که ایمان او آمیخته به ظلم است نیست، هر کدام از شما را توصیه می‌کنم که خود شما با مطالعه‌ی در وضع خود از اوّل تا حالا ببینید که این آمیختگی برای شما در چه حد است و به چه اندازه است گاه گاهي بوده است یا اکثر آن آمیختگی است؟ قاعده سوم : اگر بخواهیم به مضمون همین آیه در این مسیر پیش برویم که ایمان خود را آمیخته به ظلم شرک نکنیم چطور بايد پیش برویم؟ جواب : اوّلاً باید ببینیم که خدا از صاحبان ایمان چه خواسته است؟ به بیان دیگر خدا چه امرها برای صاحبان ایمان و چه نهی‌ها برای صاحبان ایمان در حجّت بالغه‌ی خود که قرآن کریم است آورده است و ثانیاً در احاديث و روایات که تفسیر کلّیات قرآن است  چه دستوراتي داده شده است خوب بشناسیم که دستور چیست ،که خواست او را انجام بدهيم و مطاع ما او باشد و لا إله إلّا الله ما درست باشد و ایمان ما آمیخته به ظلم شرک نباشد. و این نكته نياز به یک شناخت دارد. لازم است اوّلاً انسان تمام آیاتی را که در قرآن کریم با خطاب «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا» است و به دنبال آن امر و نهی است همه‌ی این‌ها را در نظر بگیرد كه بسیار زیاد هم است. چند نمونه ذكر ميكنیم ولي شما همه‌ی آن‌ها را جستجو كنيد و تدبر داشته باشيد 1‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثيرا    دستور ميدهد كه ای کسانی که ایمان آوردید «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثيراً» خدا را همه وقت یاد کنید. 2‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ» ای کسانی که ایمان آوردید آنچه به شما داده‌ایم به محرومین انفاق بکنید. 3‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى‏» ای کسانی که ایمان آوردید رفتید احسان و انفاق کردید با منّت آن را از بین نبرید. 4‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ» ای کسانی که ایمان آوردید از چیزهای خوبی که خود شما دوست دارید انفاق بکنید «أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ» 5‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ‏» با تقوا باشید و حق تقوا را ای صاحبان ایمان و آن‌ها که ایمان آوردید بجا بیاورید از خدا بترسید. «اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ‏» و فراموش نكنيد تقوي آني نيست كه من وشما براي خودمان معنا كرده ايم ،‌ اگر خواستید این آیه را بفهمید كه حق تقوا چیست باز باید بروید در کلام خدا و ببینید متّقین را چگونه توصیف می‌کند  من راه را به شما توضیح دادم 6‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُ
ونِكُمْ» ای کسانی که ایمان آوردید از غیر مؤمنین برای خود مورد اعتماد و مؤتمن اتخاذ نکنید. این‌ها دیگر می‌رسد به جنبه‌های اجتماعی. «لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ‏» یعنی کفّار و غیر مؤمنین را برای خود مؤتمن قرار ندهید. 7‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْكافِرينَ أَوْلِياءَ» ای کسانی که ایمان آوردید کفّار را برای خود اولیاء اتّخاذ نکنید. 8‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ» ای کسانی که ایمان آوردید یهود و نصاری را اولیاء -یعنی آن‌ها ولیّ امر شما باشند- اتّخاذ نکنید، این‌ها نهی است. 9-‌ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ» ای کسانی که ایمان آورید هر کسی از کفّار را که دیدید که می‌خواهد بر شما ولایت کند به مقاتله بپردازید ولایت او را قبول نکنید. 10‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا آباءَكُمْ وَ إِخْوانَكُمْ أَوْلِياءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ» ای کسانی که ایمان آوردید اگر پدران شما و برادران شما راه کفر در پیش گرفتند با آن‌ها دوستی نکنید قطع رابطه بکنید. آن‌ها را کنار بگذارید ولو پدر و برادران شما باشند. از اين «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا» زیاد است كه من باز هم می‌توانم بخوانم ولی خواندن من حساب نیست قرآن از این‌ها پر است. 11‌- «الَّذينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ‏ِ» حالت امر ندارد ولی نشان خاصّ صاحبان ایمان را چه بیان می‌کند؟ «الَّذينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ» 12- «إِنَّما يُؤْمِنُ بِآياتِنَا الَّذِينَ إِذا ذُكِّرُوا بِها خَرُّوا سُجَّداً وَ سَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ هُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ‏» این هم از نشان مؤمنین است. «تَتَجافى‏ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ‏» ایمان‌آورنده‌ها خوابگاه‌ها و بسترهای خواب را ترک می‌کنند. «خَوْفاً وَ طَمَعاً وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‏» همه‌ی شب را نمی‌خوابند. 12‌- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَ اسْجُدُوا وَ اعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَ افْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‏َ»، و..................... باید اوّل همه‌ی آن امرها و نهی‌ها که در قرآن خطاب برای صاحبان ایمان است،به اضافه‌ی آن امرها و نهی‌ها که در تفسیر قرآن یعنی در روایات حضرات معصومین (صلوات الله علیهم أجمعین) آمده است همه را اوّلاً قدم به قدم یاد بگیریم تا بدانیم امر و نهی خدا چیست، تا در مقام عمل آن‌ها را به جا بیاوریم و نتیجتاً ایمان ما ایمان باشد نه ایمان آمیخته به شرک یا آمیخته به ظلم یا ظلم و شرک. این راهی است که هر کسی می‌خواهد راه هدایت در پیش بگیرد بايد به آن توجه كند و خود آیه هم این‌طور فرمود «وَ هُمْ مُهْتَدُون‏» این‌ها در راه هستند، این‌ها در طریق إلی الله پیش می‌روند، این‌ها که مرتّباً ایمان خود را تحقّق می‌بخشند راه تزکیه همین است سعی بکنید ایمان خود را از آمیختگی به ظلم پاک بکنید و این همان ذکر حق است. eitaa.com/darharameyar
توکل یعنی: « أَلَّا تَخَافَ مَعَ اللَّهِ شَيْئا؛4 با خدا از چیزی نترسی. معنای توکل این است که وقتی تکلیف آمد «أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَك»، سرت را به خدا بسپاری و راه خدا را بروی و دیگر فکر هیچ کجا را نکنی. معنای توکل این نیست که انسان کار خودش را به عهده خدا بگذارد، و بگوید خدايا خودت درست كن با تو ، این غلط است بلکه معنای توکل این است که تو كارخودت را بكن و کار خدا را هم به خدا واگذار کند ما مأمور به انجام وظیفه هستیم و نتیجه را به خدای متعال واگذار میکنیم و میپذیریم تلفيق اعتماد به خدا و تلاش ، از ويژگيهاي اصلي توكل در نهج البلاغه است فَمَا حَدُّ التَّوَكُّلِ قَالَ الْيَقِينُ قُلْتُ فَمَا حَدُّ الْيَقِينِ قَالَ أَلَّا تَخَافَ‏ مَعَ‏ اللَّهِ‏ شَيْئاً» توکل یعنی آن جایی که خدا با توست از هیچ چیزی نترسی اما خدا کجا با ما است؟ جايي كه ما با خدا باشيم ما كجا ميتوانيم بگوییم در مرتبه خودمان عندالله هستيم با خداهستيم ؟ «عند التکالیف». در امرونهي هاي خدا . درواجبات محرمات مستحبات مكروهات وتكاليف مراتب بالاتر.... eitaa.com/darharameyar
سلام علیکم روز بخیر تقاضای کاربران گرامی مبنی بر برقراری مجدد کلاسهای حضوری منجر به نظر سنجی گردیده است اعضاء محترم می‌توانند از طریق لینک https://EitaaBot.ir/poll/pky170 اقدام به ثبت نام و تمایل خود را به شرکت در کلاس حضوری اعلام نموده ویا از طریق ارتباط با ادمین کانال eitaa.com/DarharameyarAdmin اعلام آمادگی نمایند درصورتیکه تعداد اعضاء متعهد به شرکت در کلاس به حد نصاب لازم برسد تصمیم گیری نهایی اعلام میگردد از همکاری همه عزیزان سپاسگزاریم
آیت الله محمد شجاعی (ره): کارها همه حساب شده است ، همه چیز ما محفوظ است اگرما متوجه محفوظ بودن اعمالمان بودیم لاابالی گری نمی کردیم هم خود را در جهالت میبینم و هم شما را بی توجه می بینم در حرکات کسانی که زیاد فهمیده اند دقت کنیم ما در صحبت کردن هرگز قناعت نمی کنیم آنها با قناعت حرف می زنند مانند پول خرج کردن ما که تا دینار آخر را حساب می کنیم ما در صحبت کردن هرگز قناعت نمی کنیم اینکه دراین حرفها چه نیتی دارید ؟ بسوی چه هدفی متوجه هستید ؟ قلب به چه حالتی درآمد؟ وبعد از این در نظام وجود چه تاثیری خواهد داشت ؟ چه فسادی بدنبال خواهد آورد؟چه اذیت ها برای بنده خدایی ایجاد کرد؟ ما اصلا در حرف زدن قناعت نداریم غیبت ، بهتان و.... هرصحبتی شد دنباله اش را می گیریم بترسید از خدا مخصوصا در این روزگار هرجا صحبت شد ، پشت سر هرکس صحبت کردند ، این صحبت ها جمع میشود و بعدا کار درست میکند اصلش غلط است نه حرفی بزنید ، نه حرفی زدند تصدیق کنید همه چیز حساب شده است إِنْ كُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَيْها حافِظٌ به چه دردی میخورد بگویید این چنین شد ، آنچنان شد ، آن یکی چنین شد ، دیگری چنان شد و... یا اینکه کسی حرفی میزند شما هم عرض وجود کنید و شخصیتی نشان دهید !!! درصحبت قناعت کنید آنچنان که در پول قناعت میکنید و فکر میکنید فردا بی پول نشوم و دردسر برای خود ایجاد نکنم پس در حرف زدن ، درنگاه کردن ، در قضاوت کردن ، در گوش کردن ، در رفتن به هرجا ، در دوست گرفتن ، در مراودات و معاشرت ها ، مواظب باشید اعمال ما خیلی عجیب ضبط میشود خیلی چیزها را نگفتم حوصله ای در مجلس نمی بینم ریزه کاری هایی هست که اگر انسان دقت کند کم میماند دیوانه شود و از همه چیز دست بردارد ، اگر بفهمد ! ریزه کاریها بسیا دقیق و وحشتناک است من وشما حالت آزاد داریم و حالت بندگی در ما نیست هرطور خواستیم عمل کردیم و همه اش هم ضبط شده و خیلی هم دردآور است ولی خدا قادر است و ممکن است محو کند حفاظت اعمال مسئله ای است که قرآن روی آن تاکید کرده و چیزی که قرآن بر آن تاکید کند بدانید که خطرناک است بعد پیامبر هم فرمود که من شما را می ترسانم و گفتنی ها را گفتم ، خود میدانید مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَكْتُمُونَ. فردا دیگر گلایه نکنید پس باید مواظب بود eitaa.com/darharameyar
در المنثور از بیهقی نقل می کند که: روزی رسول خدا (ص) در جمع یاران واصحابش نشسته بود، اسماء بنت یزید انصاریه، یکی از زنان انصار، به حضور پیامبر صلوات الله وسلامه علیه رسید، عرض کرد: من نماینده تمام زنان هستم به سوی شما، این سؤال، تنها سؤال زنان انصار و زنان مدینه نیست، بلکه سؤال همه زنهاست و هیچ زنی در مشرق یا در مغرب نیست مگر این که وقتی سخن مرا بشنود آن را می پذیرد، پس من در حقیقت نماینده همه زنان عالم هستم پس از ایراد خطبه به عنوان نماینده زنان جهان عرض کرد: به مبدا و معاد و وحی و رسالت ایمان آوردیم، به خدایی که تو را فرستاد ایمان آوردیم ما زنها خانه نشین و محصور و حامل فرزندان شما مردان هستیم و شما مردها بر ما فضیلت دارید برای این که در نماز جمعه وجماعت، در عیادت بیمار، در تشییع جنازه شرکت می کنید، شما مکرر می توانید به حج بروید وبالاتر از همه جهاد فی سبیل الله وظیفه شماست و ما محرومیم. شما اگر به عنوان حج یا جهاد حرکت کردید ما باید در خانه ها بنشینیم واموالتان را حفظ کنیم، لباسهایتان را ببافیم، فرزندان شما را تربیت کنیم. ما زنها با شما مردها در هیچ یک از فضیلت ها شریک نیستیم. پیامبر رو به این زن کرد: ای زن برگرد به همه زنهایی که تو نماینده آنهایی، چه در مشرق و چه در مغرب، اعلام بکن که مسؤولیت تربیت خانواده و تشکیل خانه، شوهرداری، حسن تبعل که چشم شوهر در بیرون به گناه گشوده نشود و گوشش در بیرون منزل به گناه و آهنگ باطل باز نشود، و دستش به خیانت باز نشود، نیک شوهرداری کردن و خانواده را حفظ کردن وارکان خانه را به دوش کشیدن، حفظ اولاد واموال و تامین آبرو، معادل همه آن فضائل است که بر شمردی. مگر نه آن است که شما خواهان ثواب و تقرب الهی هستید، مگر نه آن است که فروع دین تعبدی است و ذات اقدس آله مصالح ما را بهتر از ما می شناسد، آن خدایی که به شما شش سال زودتر از دیگران دستور عبادی داد و زودتر از دیگران سخن گفت و شش سال زودتر از دیگران به حضور پذیرفت، این چنین دستور داده است که خانواده در اسلام اصل است. آنها که خانه را منحل کرده و در حد یک خوابگاه به او می نگرند، آنها جان و روح زن را از خانه بیرون آوردند و به مراکز فساد کشاندند. eitaa.com/darharameyar
آیت الله محمد شجاعی (ره) : خیلی ها را می‌بینم که به این رموز متوجه نمیشوند من خیلی گفته ام که اینها حقیقت است باید کار را به او سپرد وقتی شروع کردی و فهمیدی که چه ظلمی به خود کردی ‌‌، وقتی فهمیدی راه چه مشکلاتی دارد و چه موانعی در وجود تو هست، مجاهدت بکن اما با حالت عجز، کار همیشه بدست اوست از او بخواه از او بخواهید بعد مجاهدت کنید وقتی این مسئله فراموش بشود یا بصورت دعای خشک و خالی دربیاید و همت فقط روی مجاهدت‌ها برود انسان در آن مجاهدت‌ها هم موفق نمی‌شود مرتب تصمیم می‌گیرد فردا تصمیمش می‌شکند دوسه روز فلان علاقه را کنار می‌گذارد روز چهارم صحنه ای پیش می آید که باز غوطه ور می‌شود خدا نخواهد که نمی‌شود سالک باید در چندسال اول قدم به مرحله عجز بگذارد زبان به عجز گشاید و یونسیه بگوید و بعد از آن خود را به خدا بسپارد و با تایید خدا به مجاهدت بپردازد علی (ع) فرمودند شما رزق را مقسوم حساب کنید نه علم را رزق مقسوم است زیاد خودتان را به کشتن ندهید خودتان را زیاد ناراحت نکنید می‌رسد به شما آنچه که اگر تلاش نکنید نمی‌رسد علم است فهم است معرفت است این را باید تلاش کنید تا بدست بیاورید درست بعکس آنچه ما تصور می‌کنیم میدانید چرا ما به عبادات جزئی مان متکی هستیم و بلکه متکی نه مطمئن هستیم و بلکه مطمئن نه راحتیم و بلکه راحت نه احیانا خوشمان هم می آید؟ میدانید چرا ‌؟ چون جاهلیم از جهل و نبود علم است چرا خوف برچیده شده؟ چون جهل است و علم نیست... eitaa.con/darharmeyar
آيت الله محمد شجاعي (ره): خيلي ها غصه ميخورند كه نميتوانيم زياد ذكر بگوييم حضرت علي (ع) ميفرمايند اين غصه ها را نخوريد غصه اين را بخوريد كه چقدر عملتان براي خداست و دل چقدر براي خداست غصه اين را نخوريد كه اين ذكر را نگفتم يا كم مستحبات انجام دادم ، روي مقدار نرويد ، غصه اخلاص وعدم اخلاص را بخوريد دراصول كافي آمده است كه امام رضا(ع) فرمودند خوشابحال آن كسي كه عملش را خالص كند براي خدا ، عبادت ودعايش را خالص كند براي خدا حضرت اينجا به موازات عمل به تخليص دل اشاره ميكنند قلبش مشغول نشود به آنچه چشمانش مي بيند وياد خدا را فراموش نكند با آنچه گوشش ميشنود يعني چشم وگوشش او را به واديهاي ديگر نبرد يعني قلب او همراه گوش و چشمش نرود و دلش محزون نشود به اينكه فلاني به چه منصبي رسيد و چه شد و ... از همه فارغ باشد دل وقتي تخليص شد نه صداها اورا بازميدارد و نه ديدن ها و نه احوالات مردم دل آنچنان در ياد خدا و حب خدا و مستغرق در ياد خدا باشد كه همه اين مسائل براي او موهومات باشد از من ميشنويد هرچه مطالعه داريد قطع كنيد و برويد در آياتي كه درباره قلب است تدبر كنيد كه چه ميگويد بعد از انجام واجبات قسمت مهمي از فكر وغصه و همت ونيرو را صرف مطالعه و كار روي قلبتان بكنيد كارهاي خود را تعطيل كنيد (كارهاي اجتماعي را نميگويم ) كارهاي فردي را كه فكر ميكنيد عبادت است ترك كنيد وبجاي آن عبادت بهتري انجام دهيد ، بنشينيد در گوشه اي وببينيد در قلب شما چه خبر است ، قلب خود را جويا باشید ، تصميم بگيريد اين كجي ها را در قلب خود اصلاح كنيد ، آن مرض را اصلاح كنيد ، آن اعوجاج را اصلاح كنيد اكثر متدينين و آنها كه خوب عامل هستند در وجودشان سكون و آرامش است و خشيت در وجودشان حاكم نيست ، خوف در وجودشان حاكم نيست ، فكر ميكنند كه راه را رفته اند . اين ملاك يادتان باشد و تا آخر عمر فراموش نكنيد ، اين حرف در گوشتان باشد كه هرچه راه شما درست باشد ترس شما بيشتر خواهد بود و هيچ نقطه روشني در وجود خود كه بتوانيد روي آن تكيه كنيد نخواهيد ديد ، اين ملاك سنجش است ، يادتان باشد آنچه بعد از مردن به ظهور ميرسد همانست كه در قلب است ، اينها فقط در اينجا ميماند بايد عمل كرد وشكسته بود ، خدا به شكسته رحم مي آورد ..... eitaa.com/darharameyar
سلام علیکم به اطلاع کاربران محترم می‌رساند تعاملات انجام یافته جهت برقراری مجدد کلاسهای حضوری بحمدالله نتیجه بخش بوده و جلسات مذکور ان شاءالله بزودی برگزار گردیده و مکان و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد سربلند باشید