eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اربعین منتظر ماست بیا تا برویم دعوت حضرت زهراست بیا تا برویم رنج باری که در این ره بکشی به تسلی دل زینب کبری بیا تا برویم غصه قصه سرهای به نی پیرم کرد تا که سر در بدن ماست بیا تا برویم
[ ] 🔴 پیاده روی بلاشک جزو شعائرالله است 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹 این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام میدهند، واقعاً دارند حسنه ای را انجام میدهند!! این یک است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. 🔹جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لَیتَنا کنّا مَعَکُم فَنفوز فَوزاً عظیماً». 🔹 این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک کننده و عمل کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل بیت و تفکّر شیعی همین جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است؛ سعی هم میکنند گاهی به یک نحوی این خلأ را پُر کنند، [امّا] نمیشود!
💠 توجه به شیوه مبارزه با دشمن 🔆 «آگاه باشید به راستی من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت كردم و گفتم پیش از آن كه آن‌ها با شما بجنگند با آنان نبرد كنید. به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد. (شما این امر را اجرا نکردید)....» (نهج‌البلاغه، خطبه۲۷، فراز ۳) ✳ مبارزه با دشمن درونی در نگاه اول شاید گمان شود مخاطبین کلام حضرت تنها آقایان هستند که جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی بر آنان واجب است، اما حضرت یادآور می‌شوند که همه انسان‌ها دائماً در حال مبارزه با دشمن درونی خود، نفس اماره هستند. مبارزه جزء عناصر دین است و بایستی علی‌دوام جریان داشته باشد. مبارزه با نفس اماره در آموزه‌های اخلاقی و عرفانی با عنوانی چون تهذیب نفس، مراقبه و… مطرح می‌شود. ✳ ضرورت مبارزه با نفس اماره اگر انسان با نفس اماره خود مبارزه نکند؛ همه خوبی‌ها از سرزمین وجودی او خارج شده و سرمایه‌های فطری او به یغما می‌رود و ذلت سراسر وجود او را فرا خواهد گرفت. ✳ دستاورد عزت و اقتدار، نتیجه نهایی این مبارزات است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به دشمن‌شناسی، اقدام به موقع و تلاش دائمی است. راحت‌طلبی مانع رسیدن به موفقیت و عزت می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2VmvkeH
💠 معروف؛ شکر ⭐در بحث شکر سخن از دو معروف است. ابتدا آنکه فرد خود شاکر باشد و سپس آنکه دیگری را به شکر کردن فرا خواند. ⭐سنّت شکرگزاری سنتی است که امروزه در جوامع انسانی کمرنگ شده و هر چه زمان پیش‌تر می‌رود این سنّت رقیق‌تر و کمرنگ‌تر می‌گردد در حالیکه شکر در شمار اعظم الفرائض است و ظرف وجودی انسان را آماده پذیرش انواع نعمات می‌کند، به قلب فرح می‌بخشد و زبان را به ثناگویی حضرت حق باز می‌دارد و در نهایت رفتار فرد رفتاری سالم و پسندیده می‌گردد. ⭐شکر نماد عقل است و در شمار حکمت‌های عقلی است. کمتر اتفاق می‌افتد که انسان به خود یادآوری ‌کند عاقل باش، یعنی شاکر باش! و کمتر اتفاق می‌افتد که به خود گوشزد کند که ناشکری منکری است که نماد بی عقلی است. انسان نوعاً کمتر به جهت ناسپاسی‌هایش خود را سرزنش می‌کند. ⭐شکر، اظهار حمد نسبت به استفاده درست از نعمات است. آنکس که این توفیق را پیدا می‌کند نباید از دیگری طلبکار باشد. شکر درست این دیدگاه را به انسان القا می‌کند که باید علی‌الدوام خود را بدهکار دیگران بداند نه آنکه از خدای سبحان و یا از دیگران مطالبه‌ای داشته باشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2IsOwSO
٤١ ادامه بحث خوف دليل خوف از مرگ ١-انسان تصوري كه از مرگ دارد، تصور نيستي است در حاليكه اين تصور نادرست و مرگ حقيقت هستي و ادامه زندگي است زندگي مجازي متعلق به زندگي دنيوي است . ٢-شايد دليل خوف از مرگ دردي باشد كه در حال جان دادن بر انسان بار مي شود و اين درد سختي است جواب اينست كه مرگ درد ندارد زيرا مرگ نبود حيات و درد مربوط به حيات دنيايي است بطور مثال كسي كه دهسال مريض بوده و مي ميرد همه مي گويند راحت شد. پس در لحظات آخر هم ما هنوز زنده ايم و چون زنده ايم درد مي كشيم و مرگ في نفسه درد ندارد. ٣-تصور نادرست ديگري كه از مرگ وجود دارد كه فكر مي كنند مرگ، نقص است . چنين افرادي حقيقت مرگ را نمي شناسند . مرگ، كمال است و سبب كمالات ديگر هم هست . انسانيت انسان از طريق مرگ كامل مي شود و فلاسفه هم مي گويند: انسان حيّ ناطق نا ميرا است و انسان هرگز نمي ميرد و انسانيت او در نشئأت ديگر پرورش پيدا مي كند و اگر مرگ سبب تمام شدن سير دنيوي است مايه نقص نيست بلكه مايه كمال است . اميرالمومنين(ع) مي فرمايند: والله علي به مرگ مأنوس تر از طفل به شير مادر است اين همه شدت علاقه انسان كامل به مرگ بدليل اينست كه با مرگ كمال و تماميت او ظهور مي كند. ما در دنيا با مردم خوب و بد محشور هستيم اما بعد از مرگ منتخبين ما ، هم جنسهاي ما هستند كه بابت آن سرور و فرح خواهيم داشت و لازم نيست با شروران هم انس داشته باشيم . با مرگ از سراي عالم ماده و تاريكيها جدا مي شويم و اوج مي گيريم و پرواز مي كنيم پس ترس از مرگ معنا ندارد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٢ ادامه بحث خوف ادامه دلايل ترس از مرگ: ٤-جان دادن يعني جدا شدن از تعلقات و همسر و فرزندان و مال و مقام و شهرت .... پس ترس از مرگ نيست بلكه ترس از جدا شدن از تعلقات است .يعني اگر قرار بود همه با هم بميريم ناراحت نبوديم چون عده ايي هستند و عده ايي مي روند، ناراحت مي شويم . جواب اينست كه بالاخره تمام اطرافيان ما فاني هستند و دل دادن به فاني كار انسان عاقل نيست و فاني قابليت وابستگي ندارد. ما در بدو ورود به قبرستان مي گوييم ما هم به شما ملحق مي شويم كساني كه چنين ديدگاهي پيدا مي كنند هرگز از مرگ نمي ترسند و محبت دنيا را از دل خارج مي كنند و شدت حبشان به خداي سبحان و لقاء او خواهد بود اشد حبا لله ٥- دليل ديگر ترس از مرگ ، دشمن شاد شدن است جواب مي دهيم : با از دست دادن مقام و آبرو هم دشمن به شاد مي شويم پس شيطان القاء مي كند كه مرگ دشمن به شادي است . حال گيريم دشمن به شاد هم بشويم باز هم مهم نيست زيرا شادي دشمن به خودي خود ضرري به دين و جان و كمال ما نمي زند. البته پاسخ مهم تري كه مرحوم نراقي مي دهد اينست كه : سعي كنيد دشمني خود را در زمان حيات حل كنيد و اختلافات را برطرف نماييد تا دشمني باقي نماند. واگر دشمني از بُعد ديني و اعتقادي باشد كه خداي سبحان طبق وعده اش فوري جايگزيم مي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٣ ادامه بحث خوف ادامه دلايل ترس از مرگ: ٦- دليل خوف از مرگ ، ترس از خوار و ذليل شدن بازماندگان و عدم شادابي در خانواده است . اين فكر خيلي غلط است چون هوالاول و الاخر، خداي سبحان است و ما نقشي نداريم . اگر از طريق ما خيري به كسي مي رسد اراده خدا بوده و نبايد براي خود وجود كاذب قائل شويم . و از طرفي بسياري از فرزندان كه بدون پدر ، بزرگ شده اند بسيار موفق تر از فرزنداني هستندكه با پدر و مادر بزرگ شده اند. بنابراين وجود ما نقش تامه ايي در آرامش و عزت اطرافيان ندارد. مربي حقيقي و ازلي اوست و خدا عزت بخش است و مومن و كسي كه ايجاد امنيت مي كند خداي سبحان است و نبايد براي خود وجودي قائل شويم در طول حيات هم هر چقدر خدا را فعال مايشاء بدانيم و خود را كاره ايي ندانيم امور فرزندان بهتر اداره مي شود. خداوند نعم المولي و نعم الوكيل است و فقط بايد به او اعتماد كرد. فكر كنيم ما يك روزي در عالَم نبوديم و يك روزي هم نبايد باشيم پس بجاي ترس ، تدبير لازم را براي مرگ داشته باشيم . وقتي همه نظام عالم حادث است ما هم حادثيم و ماندن در دنيا خيال محال است و عاقل خيال محال نمي كند با اين تحليل گويا كساني كه از مرگ مي ترسند ضعفاء العقول و ديوانه هستند. نتيجه آنكه مرگ را بي ملالت و با رضايت پذيرا باشيد . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعاده ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٤ ادامه بحث خوف دلايل ترس از مرگ ما براي طول عمر مفيد دعا مي كنيم اما اگر طول عمر را بدليل دوست داشتن لذات جسماني بخواهيم جواب مي دهيم : انسان تا يك سني مي تواند لذات جسماني داشته باشد ، فرد كهنسال كه خواب و خوراك درستي ندارد و بجاي آن انواع دردها را دارد چه لذتي در زندگي دنيوي خواهد داشت؟ واگر عمر طولاني را براي جمع كردن توشه مي خواهد، جواب مي دهيم در دوره پيري توشه جمع كردن سخت است و اگر در جواني كسب فضايل انجام نشده در كهنسالي كسب فضايل امري نزديك به بعيد است . بنابراين فرد بهتر است دائم طلب سلامت و سعادت كند نه طلب و آرزوي عمر طولاني. عمر طويلي كه درست مصرف شود خيلي خوب است اما اگر صرفا غايت ما طول عمر باشد، آرزوي باطل و درگير شدن با تقديرات الهي است كه العياذ بالله با بغض نسبت به خداي سبحان جان خواهيم داد. بايد انسان سعي كند هر اندازه كه ممكن است از هر آنچه موجب مقيد شدن او مي شود ،رها شود و از زيورهاي ناپايدار جدا گردد. گسستن رشته علاقه از دنيا يعني تا زنده ايم پولهايمان را انفاق كنيم و به آن وابسته نباشيم و خود را از قيد زمان و مكان خارج كنيم . بطور مثال در منزل نماز مي خوانم اما خود را در حرم اميرالمومنين تصور كنيم، ثواب نماز در حرم را به ما مي دهند ، اين خارج شدن از قيد مكان است . و يا هميشه خود را در عاشورا و كربلا ببينيم از قيد زمان خارج شده ايم. بنابراين همين حالا خود را از قيودات خارج كنيم تا هر گاه داعي الله ما را دعوت مي كند سريعا آماده باشيم . ما بايد بجاي درخواست و آرزوي عمر طولاني ، كسب خوشي معرفتي داشته باشيم موتوا قبل ان تموتوا خود را با اختيار از تعلقات خارج كنيم حيات حقيقي نصيب ما مي شود مُت بالاراده تُحي بالطبيعه حتي در مورد گنهكار هم مرگ بهتر است چون هر چقدر بيشتر بماند بيشتر گناه مي كند و بارَش سنگين تر مي شود و تضميني نيست كه توفيق توبه نصيبش گردد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعاده ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٥ ادامه بحث خوف دلايل ترس از مرگ ٧-دليل ديگر ترس از مرگ، تصور عذاب جسمي و روحي است (او ظلم به خلق داشته ، غيبت كرده ، دروغ گفته....) جواب مي دهند: علاج آن اصلاح است نه ترس. با ترس از عذاب، نه حال ما خوب مي شود و نه مرگ به تأخير مي افتد. ما تا زنده ايم و فرصت داريم بايد باطن عمل را اصلاح كنيم و دنبال خيرات و كسب فضايل باشيم نه اينكه خود را در گودال معصيت دفن كنيم . مثل كسي كه از آتش مي ترسد اما خود را در آتش مي اندازد كه اين نهايت حماقت و خسران است . از بين بردن اين ترس در اختيار خود انسان است (با گذشتن از فسق و معصيت و انتخاب عمل صالح) كاري كه حكماء و عقلا و انبياء توصيه كردند. گاهي خوفي كه از مرگ داريم خوب است و تازيانه سلوك است در صورتيكه افراطي نباشد و با رجاء و اميد آميخته گردد و اميدوار به رحمت بيكران حق باشد . يعني هر چقدر هم مرتكب گناه شده باشيم با رحمت و لطف خدا سعي در برطرف كرده آن و اميد به غفران حق داشته باشيم . استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 توجه به شیوه مبارزه با دشمن 🔆 «آگاه باشید به راستی من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت كردم و گفتم پیش از آن كه آن‌ها با شما بجنگند با آنان نبرد كنید. به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد. (شما این امر را اجرا نکردید)....» (نهج‌البلاغه، خطبه۲۷، فراز ۳) ✳ مبارزه با دشمن درونی در نگاه اول شاید گمان شود مخاطبین کلام حضرت تنها آقایان هستند که جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی بر آنان واجب است، اما حضرت یادآور می‌شوند که همه انسان‌ها دائماً در حال مبارزه با دشمن درونی خود، نفس اماره هستند. مبارزه جزء عناصر دین است و بایستی علی‌دوام جریان داشته باشد. مبارزه با نفس اماره در آموزه‌های اخلاقی و عرفانی با عنوانی چون تهذیب نفس، مراقبه و… مطرح می‌شود. ✳ ضرورت مبارزه با نفس اماره اگر انسان با نفس اماره خود مبارزه نکند؛ همه خوبی‌ها از سرزمین وجودی او خارج شده و سرمایه‌های فطری او به یغما می‌رود و ذلت سراسر وجود او را فرا خواهد گرفت. ✳ دستاورد عزت و اقتدار، نتیجه نهایی این مبارزات است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به دشمن‌شناسی، اقدام به موقع و تلاش دائمی است. راحت‌طلبی مانع رسیدن به موفقیت و عزت می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2VmvkeH
✅ نور هدایت انسان ✍رهبرانقلاب: حسین (علیه‌السّلام) متعلّق به انسانیّت است؛ ما شیعیان افتخار میکنیم که پیرو امام حسین هستیم، امّا امام حسین فقط متعلّق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنّی، همه زیر پرچم امام حسین هستند. در این راه‌پیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت میکنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان میدهد. ۱۳۹۸/۶/۲۷
١١٢ ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هديتنا من لدنك رحمه.... آسيبي كه انسان را تهديد مي كند اينست كه بعد از شناخت صحيح ، تغيير جهت بدهد و از انسان كامل به غير متمايل شود. طبق اين فراز كه آيه قران است هدايت بدست خداي سبحان و امري ديرينه است و مربوط به زمان حال نيست به جهت اينكه فعل ماضي بكار گرفته شده است يعني سابقه همه ما توحيد وامام شناسي بوده است اما در اين عبارت باسياق دعا، هدايت معناي ديگري دارد: "بعد از آشنايي خاص با معصومين و شناخت جايگاه و منزلت اين بزرگواران متمايل به غير نشوم" پس هدايت خاصه ، معرفت معصومين است كه اين معرفت هم از طريق خداي سبحان وارد مي شود. نكته قابل توجه اينست كه زائر بعد از معرفت، نگران سلب هدايت خود مي شود اما في الواقع نگران ناسپاسي خود نسبت به اين هدايت خاصه است . امام سجاد عليه السلام در صحيفه سجاديه فرمودند: اَعلَمهُم بك اخفيهم المنك ... عالمترين بندگان نسبت به تو خائفترين به تو هستند زيرا هر چقدر معرفت بيشتر شود، بيشتر متوجه مي شود كه ١-مستحق اين معرفت نبوده و ٢-مي داند كه نمي تواند ادب حضور را بطور كامل انجام دهد و٣- اينكه مي داند نمي تواند شكر اين معنا را ايفا نمايد . به همين جهت امام سجاد(ع) بعد از نماز شب و قبل از نماز شفع مي فرمود: الهي و عزتك و جلالك ..... تو را به عزت و جلالت قسم مي دهم كه اگر از آغاز روزگار تا قيام قيامت بندگي كنم و هر موي بدن من اين بندگي را جداگانه انجام دهد ، به اندازه چشم بر هم زدني بندگي نكرده ام. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٣ ادامه بحث ضلالت بعد از هدايت دعاي ربنا لا تزغ قلوبنا بعد از معرفت اين بزرگواران بسيار بجاست زيرا همه فيوضاتي كه با وساطت اين بزرگواران نصيب بنده مي شود در معرض زوال است و عارف به حضرات معصومين ، لازم است نگراني خود را اعلام كند تا مستوجب دوري از معصومين نگردد ثانيا به نحوي عظمت وجودي آنان را از اين طريق اظهار نمايد . طبق نظر بعضي از مفسرين زيق قلب يعني خدايا ما را از محضر خودت مفتون عشق به دنيا و گرايشات نفساني نكن و ما را در لذات دنيا متوقف نكن. حال كه تو ما را به اوليائت هدايت كردي و به جلوه هاي جميل ات هدايت نمودي ما را از آن صفات و جلوه ها رويگردان نكن. خدايا كمالي از ناحيه خود به ما افاضه كن كه صفات تو در ما تثبيت و صفات نفسانيه ما محو شود . خدايا تو بسيار هديه دهنده هستي و هديه فراوان تو اقتضا مي كند در اين حريم ثبات قدم به يكايك ما اعطا شود. مفسري ديگر مي گويد: هر چقدر قرب افزون شود ادب افزونتر به نمايش گذاشته مي شود به همين جهت زائر در پايان زيارت رعايت ادب را پيش از آغاز زيارت مي كند و فقر خود را به خداي سبحان اعلام مي كند تا در آستان اهل بيت با قوت و قدرت بيشتري بماند و جالبتر اينكه در پايان آيه با جمله انك انت الوهاب ، زائر اعلام مي نمايد با وساطت معصومين و اقامت در حريم اين بزرگواران ، آنچنان تأمين مي شود كه هيچگونه نيازي به احدي نخواهد داشت . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ خاك كربلا سجده گاه هر دل عاشقي است خاك كربلا شفاي دل هر دردمند بيماري است هركس كه از درمان نا اميد است هنوز به تربت كربلا اميدوار است . خاك كربلا به عطر وجود حسين(ع) طيب شده است به خدا قسم امكان ندارد محبت او در دل كسي باشد و قلب و روحش طيب و پاك نشود ، اصلا محبت حسين(ع)مطهِر است و هر دل آلوده به دنيايي را از آلودگي ها نجات مي بخشد. از خاك بي ارزش تر در عالم، خود خاك است اما چون نام حسين بر آن خاك نهاده شود خاك كربلا سجده گاه مي شود و اين خاك چنان قداستي مي يابد كه در خلوت بنده و خدا حضور مي يابد و سجده گاه شده و در خصوصي ترين فضاي ميان عاشق و معشوق وارد مي شود . امام صادق فرمودند: محل مرقد امام حسين (ع) از روزي كه در آن دفن شده است ، روضه ايي از روضه هاي بهشت است و از آنجا اعمال زائران آن حضرت به آسمان برده مي شود و هيچ فرشته ايي در آسمان و زمين نيست مگر اينكه از خداوند زيارت مرقد امام حسين را مسألت مي كند ، گروهي فرود مي آيند و گروهي به آسمان باز مي گردند. امام باقر عليه السلام فرمودند: نماز واجب كنار مرقد امام حسين معادل با حج و نماز مستحبي معادل با عمره است . در خاك مرقد امام حسين شفاي هر درد است و آن داروي بزرگ است . كام نوزادان خود را با تربت امام حسين برداريد كه امان از هر درد است . امام كاظم عليه السلام فرموده است: شيعيان ما از چهار چيز بي نياز نيستند: حصيري كه بر آن نماز بگزارند انگشتري كه در دست كنند مسواكي كه با آن مسواك كنند تسبيح سيدالشهداء كه داراي سي و چهار دانه باشد ، هر گاه با آن ذكر بگويند خداوند برايشان در قبال هر دانه چهل حسنه مي نويسد و هرگاه بدون اينكه ذكر بگويند در دست بگيرند خداوند براي آنان بيست حسنه مرقوم مي دارد. باغ بهشت و سايه طوبي و قصر و حور با خاك كوي دوست برابر نمي كنم ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✅رهبرانقلاب، امروز: یک جریانی در کشور نخبگان را از ماندن در ایران دلسرد میکند ✍رهبر انقلاب:، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: یک جریانی در کشور وجود دارد که با پدیده‌ی «جنبش علمی» با بددلی برخورد میکند. این جریان، اصل جنبش علمی را انکار میکند. متأسفانه این حرکت بدخواهانه از داخل دانشگاه انجام میشود. کار دیگر این جریان، دلالی نخبگان علمی کشور است. نخبه را از ماندن داخل کشور دلسرد میکنند. شما در مقابل این جریان مأیوس نشوید. وظیفه‌ی وزارت علوم و وزارت بهداشت در برابر این جریان، مراقبت و پاک‌سازی است. ۹۸/۷/۱۷
💠 بشارت به عبادالله 🔸«وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ…»(بقره/186)‌ 🔅در این آیه به یکی از پیش‌نیازهای دریافت بشارت‌های الهی اشاره شده است. 🔅در آیه به بندگانی که درمحضر پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، اقرار به ربوبیت پروردگار و عبودیت خویش دارند بشارت داده شده که مشمول عنایت ویژه خدای سبحان قرار خواهند گرفت. بنابراین اولین پیش‌نیاز دریافت بشارت، «عبودیت» است. 🔅خداوند به پیامبر خویش می‌فرماید به درخواست و پرسش عبادالله با نهایت عطوفت پاسخ بدهد: «به راستی که من نزدیک هستم» چه نویدی لذت‌بخش از این نوید که وجودی به بنده نزدیک است که جامع صفات جلالی و جمالی بوده و به موجب این نزدیکی، بنده با قدرت و عزم راسخ در جاده بندگی حرکت خواهد کرد. 🔅بشارت دوم برای عبادالله، «مستجاب‌الدعوة» بودن آنان است. خداوند وعده داده است که دعای ایشان را مقبول و نتیجه‌بخش قرار می‌دهد و وعده الهی تخلف‌ناپذیر است. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2p29DEK
مداحي نزار قطري به دو زبان فارسي و عربي☝
❇امام خامنه‌ای: «راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی» 🔸«تقلید از دیگران، نوزایی و نشاط حقیقی علمی را هم از بین می‌برد. راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی؛ ما به برکت اسلام راه سومی را به ملّت‌ها ارائه کرده‌ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دل ها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و ملتها را از نفوذ روزافزون فرهنگ منحط غرب نجات دهیم. / دیدار با نخبگان علمی_۱۷ مهر ۱۳۹۸»
«أَنِ اعْمَلْ سَابِغَاتٍ» آيه ظاهراً مربوط به زره‌سازی حضرت داود علیه‌السلام است كه به وی امر می‌شود: زره‌ها را بسیار فراخ بساز! یعنی زره‌ها چنان باشد که تمام بدن تو را حفاظت کند! مفسرین از مفهوم مخالف این قسمت از آیه می‌گویند: ⭐ اگر آیه اشاره به فراخ بودن زره دارد از آن روست که زره تنگ فرد را خسته می‌کند و چون از تن بیرون آورد حفاظی نداشته و مصونیت خویش را از دست می‌دهد. ⭐ گاهی انسان اسباب و لوازم حفاظت خویش را فراهم می‌کند اما این ابزار و لوازم به گونه‌ای بر وی فشار روحی وارد می‌کنند که شخص، حاضر به نگهداشتن آن‌ها نیست به همین جهت اگر محافظت‌ها بر اساس معرفت و بر پایه شناخت باشد خطرات بسیاری را از انسان دور می‌کند. ⭐یکی از علما می‌گوید: یکی از سخت‌ترین کارها این است که پتو را از روی خود کنار زده و برای نماز شب برخیزی. اما اگر انسان بداند با نماز شب چه ملکوتی برای او رقم می‌خورد و در حجله وصل با محبوب چه نوایی به گوش می‌رسد نه تنها این امر برای او سخت نیست بلکه برایش بسیار لذت بخش خواهد شد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2pRYlTJ
خطبه حضرت زينب (س) حضرت زينب سلام الله عليها در خطبه ايي خطاب به يزيد فرمودند: اي يزيد گمان مي كني حال كه همه زمين را بر ما تنگ كردي و به نظر خودت راههاي سماوي را هم بر ما بستي و ما را بعنوان برده در معرض ديد افراد قرار دادي فكر مي كني خدا ما را خوار كرده و با اينكار تو را اكرام كرده است؟ فكر مي كني اين اتفاقات بدليل اعتبار تو نزد خدا است كه در ظاهر ما را در صورت برده قرار داده است؟ سپس آيه قران مي خوانند: گمان نكن مهلتهاي خدا به نفعت هست بلكه صرفا براي افزوني گناهانت است . اين عدالت است كه حتي كنيزان و زنان تو پشت پرده باشند و كسي آنها را نبيند اما دختران پيامبر (ص) را پرده دري مي كني؟ چهره هاي آنها را به ديگران نمايش دهي و دشمنان، خاندان اهل بيت را از شهري به شهر ديگر حركت دهند و هر كس و نا كسي چشمش به صورت اهل بيت پيامبر بيفتد؟ در حاليكه مردان ما هم بدليل دست بسته بودن نمي توانند از آنان حمايت كنند. اي يزيد حرف زدن دختر علي با تو خيلي سخت است و خودش روضه ايي گوياست اما بايد اين كار صورت مي گرفت گرچه من گمان نمي كردم از تو كاري برآيد اي يزيد تو انتظار مي كشي و آرزو مي كني ايكاش بزرگترهايت بودند و اين مصيبت را جشن مي گرفتند و هلهله مي كردند. سپس حضرت زينب(س) شروع به نفرين مي كنند: بخدا تو فقط گوشتهاي خودت را تكه تكه كردي هيچ ضرري به حسين (ع) نزدي حسين ، جان است و جان حسين از دسترس تو خارج است و تو فقط به جسم حسين من آسيب وارد كردي. وقتي مرثيه خوان دختر حسين(ع) باشد چه قيامتي به پا مي شود ما هم در اين شب جمعه دل خود را راهي شام مي كنيم و با روضه خواني اهلبيت همسو مي شويم و مي گوييم السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين عليهم السلام استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ سوره مباركه اعراف آيه ١٧٢ و اذ اخذ ربك من بني ادم من ظهورهم ذريته ...... الست بريكم قالوا بلي ..... اي رسول ما بياد آر و خلق را متذكر ساز هنگاميكه خداي تو از پشت فرزندان آدم ، ذريه آنها را برگرفت و آنها را بر خود گواه ساخت كه من پروردگار شما نيستم؟ همه گفتن بلي ما به خدايي تو گواهي مي دهيم كه ديگر در روز قيامت نگوييد ما از اين واقعه قيامت و يكتايي خدا غافل بوديم . نكات معرفتي آيه : ١-آيه از جهتي بسيار خوشحال كننده و از جهتي بسيار نگران كننده و از جهتي بشدت مرتبط با جريان عاشورا و كربلاست . ٢-رب پيامبر به طفيل وجود پيامبر(ص) به بقيه مردم هم توجه كرد و از بني ادم ميثاق گرفت (در واقع وقتي ما مي خواستيم تعهد بدهيم در حضور پيامبر (ص) بوده است. ٣-اگر پيامبر (ص) نبود ما اساسا بلد نبوديم بلي بگوييم. ٤-حال اگر قرار است در كل زندگي متذكر آن بلي باشيم بايد پيامبر حاضر باشد و حضور پيامبر در جلسات حسيني معنا مي شود كه فرمود حسين مني و انا من حسبن. ٥- آيه فرمود ربك يعني مربي كه محصول تربيتي اش پيامبر(ص) است از بني ادم هم تعهد گرفته است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ٦- بني آدم آنقدر محترم بودند كه با وساطت پيامبر در محضر حق ، خدا آنان را مخاطب قرار داد و خود اين مخاطب خدا قرار گرفتن علامت شرافت قديمي بني ادم است . ٧-خدا در كوه طور با موسي صحبت كرد و موسي كليم الله شد حال بني ادم هم آنقدر اعتبار دارند كه مخاطب خداي سبحان بشوند اما همه اين شرافت به طفيل وجود پيامبر (ص) است . ٨- خداوند بني آدم را بر خودشان گواه قرار داد يعني آنقدر عادل حسابت مي كنم كه گواهي تو پذيرفته مي شود. ٩- خدا كه نيازي به تعهد گرفتن نداشت ، خدا استغنائا گواهي گرفت اما بدليل تكريم بني آدم خدا از ملائك و اهل سماوات تعهد نگرفت بلكه اين امتياز خاص را به بني ادم اختصاص داد و به اين وسيله او را برتري بخشيد. ١٠-بني ادم اين ظرفيت را دارند كه به حق گواهي دهند و به شهود برسند و بي معطلي پاسخ درست بدهند. الست بربكم؟ من از قديم مربي شما بودم؟ بني ادم بدون هيچ تأخيري مي گويند: بله، قالوا بلي ١١-بني ادم چه ديد كه بفوريت جواب بله داد؟ لسان بني ادم ، لسان الله شد چون در يك آن، همه جمال و همه كمال خداي سبحان را مشاهده كرد. ١٢-بني ادم متوجه مي شود كه اقتضاي آدميتش بله گفتن است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ١٣-امام حسين در دعاي عرفه مي فرمايند: متي غبت... خدايا تو كي غايب بودي كه دليلي مرا به تو هدايت كند؟ تو هميشه ظهور داري و بني آدم هم در آن لحظه خاص شهود و قدرت عاشقي داشت كه ظهور خدا را ديد و در جا پسنديد و بدون تأمل بله گفت. ١٤-معروف، چيزي است كه بي معطلي انجام شود يعني ما در عهد الست ، معروف بوديم و بي معطلي پاسخ داديم. ١٥- ذات بني آدم با معرفت و عارف به ربش بود و ميدانست كه اصلش منسوب به خداست و اگر در پايان مناجات شعبانيه عرض مي كنيم كه ما را به نور عزت خود ملحق و از غير منقطع و ما را عارف به خودت كن ، نتيجه همان پاسخگويي و بله گفتن است . ١٦-يكي از مفسرين مي گويند: خدا ما را در آنزمان (عالم ذر) براي خود عقد فضولي كرد يعني خودش مي پرسد و خودش بله مي گويد. عالم ذر پشت پرده عالم فعلي است كه ما لحظه به لحظه انتخاب مي كنيم كه آيا عقد خدا مي مانيم يا جدا مي شويم . ١٧- بعضي از مردم نسبت به اين عقد قرار داد كافر مي شوند و بعضي اين عقد را فراموش مي كنند و بعضي از اين عقد غافل مي شوند و البته گروهي هم ايمان مي آورند. هر وقت بخواهم اين بله گفتن را فراموش كنم و از سابقه عقد بندگي غافل شوم ، در مجالس حسيني ياد آوري صورت مي گيرد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ ١٨-يكي از مفسرين مي فرمايند: سئوال خدا صورت ظاهري سئوال است در باطن او رب است و من عبد اساسا ذات ما عبوديت و تسليم محض است . ١٩-آدم يعني ادمان ذكر و دائم الحضور و دائم التوجه . ٢٠- خدا خودش بريد و دوخت و خلعت بندگي را بر تن بني ادم پوشاند. ٢١-خدا بني آدم را گنجي مي داند كه خود اظهارش مي نمايد. ٢٢- گويا خدا مي گويد: قبول داري رشدت دهم؟ قبول داري پرورشت دهم؟ و ما هم جواب مي دهيم: آنكس كه تو را شناخت جان را چكند فرزند و عيال و خانمان را چكند ديوانه كني هر دو جهانش بخشي ديوانه تو هر دو جهان را چكند ٢٣-بك عرفتك و انت دللتني اليك زمان آشنايي ما با تو از زماني است كه تو به ما توجه كردي و پرده را بالا زدي و خودت را جلوه گر كردي و من تو را شناختم ما نبوديم و تقاضامان نبود. ٢٤- حال كه در اين عالم وارد شديم و چموشي مي كنيم ، بايد امام حسين عليه السلام را واسطه قرار دهيم تا يادمان بياندازند كه ما كجايي هستيم و كجايي بوديم و چگونه بايد باشيم . ربوبيت خدا در زندگي ما با رحمت امام حسين جلوه گر مي شود. قبل و بعد ربوبيت خدا ، رحمت است و ما ارسلناك الا رحمه للعالمين حضرت سيدالشهداء اين رحمت را در عالم جاري مي كند. ٢٥-در حريم معرفتي امام حسين ياد قديم هاي خود و ياد دوستان قديمي خود مي افتيم يعني ارتباط مومنين با هم مربوط به زمان فعلي نيست بلكه مربوط به عهد الست است . ٢٦- بعضي از عرفا معتقدند: علت آغاز هر حرف با ب شروع ميشود بسم الله الرحمن الرحيم و حرف ب اول همان بلي است كه در عهد الست گفتيم بنابراين همه كارهاي ما بايد در راستاي همان بلي باشد در واقع انتخاب كنيم كه همه گزينه ما پسند مولي باشد و او تنها متصرف در زندگيمان باشد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ روضه امام صادق عليه السلام فرمود: زهرا سلام الله عليها به همه زوار حسين (ع)نگاه مي كنند و گويا مي فرمايند تو همان هستي كه در محضر پدرم رسول الله بله گفتي هر كس در حضور امام حسين راه يابد مادرش فاطمه با نگاه مهر به جهت تربيت مضاعف و امداد بيشتر او را مي نگرد حال وقتي مادر نگاه كند آيا گرسنه سير نمي شود؟ آيا تشنه معرفت سيراب نمي گردد؟ آيا مربي گري و پرورش را افزون نمي كند؟ برقي از منزل ليلي بدرخشيد سحر وه كه با خرمن مجنون دل افكار چه كرد مادر كه نگاه كند انسان، خاكي نمي ماند مادر كه نگاه كند معصيت كار به گناهانش ادامه نمي دهد مادر كه نگاه كند انسان در منجلاب دنياي فاني غرق نمي شوند مادرجان! شب جمعه است شب اقامه عزاي حسين است . ما كه بلد نيستيم عزاداري كنيم و خجالت زده ايم عزاداري را شما مي كنيد كه هر شب جمعه بيهوش مي شويد اما ما براي سياهي لشگر آمديم كاري از دستمان نمي آيد غير از اينكه ياد لبهاي خشك حسينت مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن قطعه قطعه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سر بالاي نيزه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد استخوانهاي شكسته اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سرداخل تشت شراب مي افتيم و مي سوزيم ما خيلي شرمنده حسين تو ايم ياد تن كبود دخترا مي افتيم و مي سوزيم ياد اسارت عمه سادات مي افتيم و مي سوزيم ياد دو دست جداي عباس مي افتيم و مي سوزيم ياد تلذي علي اصغر مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن اربا اربا علي اكبر مي افتيم و مي سوزيم ...... مادر جان ما را امشب نگاه و دعايمان كنيد!!! پايان استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✴ خطبه‌ای با مضامین اخلاقی روزی امام حسین علیه‌السلام خطبه‌ای قرائت کردند: ❇«یا أَیهَا النَّاسُ نَافِسُوا فِی الْمَكَارِمِ»؛«ای مردم نفس نفس بزنید برای به دست آوردن ارزش‌های اخلاقی» 🔅حضرت به همه مردم توصیه می‌کنند که تمام توان خویش برای کسب کامل تمام خوبی‌ها به کار گیرند. کلام حضرت به این مطلب اشاره دارد که تمام افراد قابلیت و توانایی رسیدن به خوبی‌ها را دارند لکن آنچه مهم است به کار بردن تمام توان و سعی فراوان در این زمینه است. 🔅آیت‌الله‌جوادی‌آملی می‌فرمایند: «برای به دست آوردن شیء نفیس، باید نفس نفس زد!» ❇«وَ سَارِعُوا فِی الْمَغَانِمِ»؛ «در کسب غنیمت‌ها سرعت بگیرید!» 🔅بدیهی است که این توصیه حضرت درباره غنیمت مادی نیست؛ حضرات معصومین هیچ‌گاه افراد را به کسب امور مادی تشویق نمی‌کنند. 🔅غنیمت به معنای سود و بهره است و حضرت توصیه دارند که مردم در به دست آوردن بهره‌های معنوی شتاب کنند. 🔅 این عبارت ضمن یادآوری این نکته که همه افراد قابلیت رسیدن به معنویات را دارند؛ یادآور می‌شود که کسب امور معنوی خاص نیازمند تلاش خاصی بوده و نمی‌شود لنگان لنگان مسیر را پیمود. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33oAbPn
💠 منکر؛ تطير و فال بدزدن «قَالُوا إِنَّا تَطَيَّرْنَا بِكُمْ ...» «آنان گفتند: «ما شما را به فال بد گرفته‌ایم (و وجود شما را شوم می‌دانیم...» ⭐ علت فال بد زدن نگرش منفی است تفال یا فال به شر زدن منکری است که گروهی از مردم گرفتار آنند، مثلا گاهي شنيده مي‌شود كه مي‌گويند امروز فلانی را دیدم روز خوبی نداشتم یا از منزل که بیرون آمدم گربه‌ای را دیدم و روزم خراب شد چنین سخنانی ریشه در بدبینی و نگرش منفی افراد دارد. تطیُّر هم بر نگاه و هم بر لسان تاثیر گذار است، سخنی که از زبان خارج می‌شود زاییده فکر است. مثلا اگر مهمانی بر ما وارد شود كه به محض ورود وي اتفاق ناگواری بیافتد در لحظه از ذهن می‌گذرد که خوش قدم نیست و سپس بد قدمي او بر زبان جاری می‌شود در حالی‌که می‌توان به جای منكر تطيُّر از معروف تفال بخير كمك گرفت و چنين گفت: شايد قرار بوده بلا و مصیبت بزرگتری بر ما نازل شود که با آمدن مهمان شدت بلا کم شده، تفال بخير فضا را فضاي مثبت و پر انرژی می‌كند، اگر مغز اين جمله را تكرار كند كه هر مهمان 70 بلا را دور می‌کند لسان نيز آمدن مهمان را گرامی می‌دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33kIN9s
139807121324431721856802
جامع‌ترین دستورالعمل طب سنتی برای زائران اربعین حسینی(ع) با عنوان «مرهم»