eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٤٣ ادامه بحث خوف ادامه دلايل ترس از مرگ: ٦- دليل خوف از مرگ ، ترس از خوار و ذليل شدن بازماندگان و عدم شادابي در خانواده است . اين فكر خيلي غلط است چون هوالاول و الاخر، خداي سبحان است و ما نقشي نداريم . اگر از طريق ما خيري به كسي مي رسد اراده خدا بوده و نبايد براي خود وجود كاذب قائل شويم . و از طرفي بسياري از فرزندان كه بدون پدر ، بزرگ شده اند بسيار موفق تر از فرزنداني هستندكه با پدر و مادر بزرگ شده اند. بنابراين وجود ما نقش تامه ايي در آرامش و عزت اطرافيان ندارد. مربي حقيقي و ازلي اوست و خدا عزت بخش است و مومن و كسي كه ايجاد امنيت مي كند خداي سبحان است و نبايد براي خود وجودي قائل شويم در طول حيات هم هر چقدر خدا را فعال مايشاء بدانيم و خود را كاره ايي ندانيم امور فرزندان بهتر اداره مي شود. خداوند نعم المولي و نعم الوكيل است و فقط بايد به او اعتماد كرد. فكر كنيم ما يك روزي در عالَم نبوديم و يك روزي هم نبايد باشيم پس بجاي ترس ، تدبير لازم را براي مرگ داشته باشيم . وقتي همه نظام عالم حادث است ما هم حادثيم و ماندن در دنيا خيال محال است و عاقل خيال محال نمي كند با اين تحليل گويا كساني كه از مرگ مي ترسند ضعفاء العقول و ديوانه هستند. نتيجه آنكه مرگ را بي ملالت و با رضايت پذيرا باشيد . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعاده ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٤ ادامه بحث خوف دلايل ترس از مرگ ما براي طول عمر مفيد دعا مي كنيم اما اگر طول عمر را بدليل دوست داشتن لذات جسماني بخواهيم جواب مي دهيم : انسان تا يك سني مي تواند لذات جسماني داشته باشد ، فرد كهنسال كه خواب و خوراك درستي ندارد و بجاي آن انواع دردها را دارد چه لذتي در زندگي دنيوي خواهد داشت؟ واگر عمر طولاني را براي جمع كردن توشه مي خواهد، جواب مي دهيم در دوره پيري توشه جمع كردن سخت است و اگر در جواني كسب فضايل انجام نشده در كهنسالي كسب فضايل امري نزديك به بعيد است . بنابراين فرد بهتر است دائم طلب سلامت و سعادت كند نه طلب و آرزوي عمر طولاني. عمر طويلي كه درست مصرف شود خيلي خوب است اما اگر صرفا غايت ما طول عمر باشد، آرزوي باطل و درگير شدن با تقديرات الهي است كه العياذ بالله با بغض نسبت به خداي سبحان جان خواهيم داد. بايد انسان سعي كند هر اندازه كه ممكن است از هر آنچه موجب مقيد شدن او مي شود ،رها شود و از زيورهاي ناپايدار جدا گردد. گسستن رشته علاقه از دنيا يعني تا زنده ايم پولهايمان را انفاق كنيم و به آن وابسته نباشيم و خود را از قيد زمان و مكان خارج كنيم . بطور مثال در منزل نماز مي خوانم اما خود را در حرم اميرالمومنين تصور كنيم، ثواب نماز در حرم را به ما مي دهند ، اين خارج شدن از قيد مكان است . و يا هميشه خود را در عاشورا و كربلا ببينيم از قيد زمان خارج شده ايم. بنابراين همين حالا خود را از قيودات خارج كنيم تا هر گاه داعي الله ما را دعوت مي كند سريعا آماده باشيم . ما بايد بجاي درخواست و آرزوي عمر طولاني ، كسب خوشي معرفتي داشته باشيم موتوا قبل ان تموتوا خود را با اختيار از تعلقات خارج كنيم حيات حقيقي نصيب ما مي شود مُت بالاراده تُحي بالطبيعه حتي در مورد گنهكار هم مرگ بهتر است چون هر چقدر بيشتر بماند بيشتر گناه مي كند و بارَش سنگين تر مي شود و تضميني نيست كه توفيق توبه نصيبش گردد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعاده ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٥ ادامه بحث خوف دلايل ترس از مرگ ٧-دليل ديگر ترس از مرگ، تصور عذاب جسمي و روحي است (او ظلم به خلق داشته ، غيبت كرده ، دروغ گفته....) جواب مي دهند: علاج آن اصلاح است نه ترس. با ترس از عذاب، نه حال ما خوب مي شود و نه مرگ به تأخير مي افتد. ما تا زنده ايم و فرصت داريم بايد باطن عمل را اصلاح كنيم و دنبال خيرات و كسب فضايل باشيم نه اينكه خود را در گودال معصيت دفن كنيم . مثل كسي كه از آتش مي ترسد اما خود را در آتش مي اندازد كه اين نهايت حماقت و خسران است . از بين بردن اين ترس در اختيار خود انسان است (با گذشتن از فسق و معصيت و انتخاب عمل صالح) كاري كه حكماء و عقلا و انبياء توصيه كردند. گاهي خوفي كه از مرگ داريم خوب است و تازيانه سلوك است در صورتيكه افراطي نباشد و با رجاء و اميد آميخته گردد و اميدوار به رحمت بيكران حق باشد . يعني هر چقدر هم مرتكب گناه شده باشيم با رحمت و لطف خدا سعي در برطرف كرده آن و اميد به غفران حق داشته باشيم . استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 توجه به شیوه مبارزه با دشمن 🔆 «آگاه باشید به راستی من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت كردم و گفتم پیش از آن كه آن‌ها با شما بجنگند با آنان نبرد كنید. به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد. (شما این امر را اجرا نکردید)....» (نهج‌البلاغه، خطبه۲۷، فراز ۳) ✳ مبارزه با دشمن درونی در نگاه اول شاید گمان شود مخاطبین کلام حضرت تنها آقایان هستند که جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی بر آنان واجب است، اما حضرت یادآور می‌شوند که همه انسان‌ها دائماً در حال مبارزه با دشمن درونی خود، نفس اماره هستند. مبارزه جزء عناصر دین است و بایستی علی‌دوام جریان داشته باشد. مبارزه با نفس اماره در آموزه‌های اخلاقی و عرفانی با عنوانی چون تهذیب نفس، مراقبه و… مطرح می‌شود. ✳ ضرورت مبارزه با نفس اماره اگر انسان با نفس اماره خود مبارزه نکند؛ همه خوبی‌ها از سرزمین وجودی او خارج شده و سرمایه‌های فطری او به یغما می‌رود و ذلت سراسر وجود او را فرا خواهد گرفت. ✳ دستاورد عزت و اقتدار، نتیجه نهایی این مبارزات است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به دشمن‌شناسی، اقدام به موقع و تلاش دائمی است. راحت‌طلبی مانع رسیدن به موفقیت و عزت می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2VmvkeH
✅ نور هدایت انسان ✍رهبرانقلاب: حسین (علیه‌السّلام) متعلّق به انسانیّت است؛ ما شیعیان افتخار میکنیم که پیرو امام حسین هستیم، امّا امام حسین فقط متعلّق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنّی، همه زیر پرچم امام حسین هستند. در این راه‌پیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت میکنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان میدهد. ۱۳۹۸/۶/۲۷
١١٢ ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هديتنا من لدنك رحمه.... آسيبي كه انسان را تهديد مي كند اينست كه بعد از شناخت صحيح ، تغيير جهت بدهد و از انسان كامل به غير متمايل شود. طبق اين فراز كه آيه قران است هدايت بدست خداي سبحان و امري ديرينه است و مربوط به زمان حال نيست به جهت اينكه فعل ماضي بكار گرفته شده است يعني سابقه همه ما توحيد وامام شناسي بوده است اما در اين عبارت باسياق دعا، هدايت معناي ديگري دارد: "بعد از آشنايي خاص با معصومين و شناخت جايگاه و منزلت اين بزرگواران متمايل به غير نشوم" پس هدايت خاصه ، معرفت معصومين است كه اين معرفت هم از طريق خداي سبحان وارد مي شود. نكته قابل توجه اينست كه زائر بعد از معرفت، نگران سلب هدايت خود مي شود اما في الواقع نگران ناسپاسي خود نسبت به اين هدايت خاصه است . امام سجاد عليه السلام در صحيفه سجاديه فرمودند: اَعلَمهُم بك اخفيهم المنك ... عالمترين بندگان نسبت به تو خائفترين به تو هستند زيرا هر چقدر معرفت بيشتر شود، بيشتر متوجه مي شود كه ١-مستحق اين معرفت نبوده و ٢-مي داند كه نمي تواند ادب حضور را بطور كامل انجام دهد و٣- اينكه مي داند نمي تواند شكر اين معنا را ايفا نمايد . به همين جهت امام سجاد(ع) بعد از نماز شب و قبل از نماز شفع مي فرمود: الهي و عزتك و جلالك ..... تو را به عزت و جلالت قسم مي دهم كه اگر از آغاز روزگار تا قيام قيامت بندگي كنم و هر موي بدن من اين بندگي را جداگانه انجام دهد ، به اندازه چشم بر هم زدني بندگي نكرده ام. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٣ ادامه بحث ضلالت بعد از هدايت دعاي ربنا لا تزغ قلوبنا بعد از معرفت اين بزرگواران بسيار بجاست زيرا همه فيوضاتي كه با وساطت اين بزرگواران نصيب بنده مي شود در معرض زوال است و عارف به حضرات معصومين ، لازم است نگراني خود را اعلام كند تا مستوجب دوري از معصومين نگردد ثانيا به نحوي عظمت وجودي آنان را از اين طريق اظهار نمايد . طبق نظر بعضي از مفسرين زيق قلب يعني خدايا ما را از محضر خودت مفتون عشق به دنيا و گرايشات نفساني نكن و ما را در لذات دنيا متوقف نكن. حال كه تو ما را به اوليائت هدايت كردي و به جلوه هاي جميل ات هدايت نمودي ما را از آن صفات و جلوه ها رويگردان نكن. خدايا كمالي از ناحيه خود به ما افاضه كن كه صفات تو در ما تثبيت و صفات نفسانيه ما محو شود . خدايا تو بسيار هديه دهنده هستي و هديه فراوان تو اقتضا مي كند در اين حريم ثبات قدم به يكايك ما اعطا شود. مفسري ديگر مي گويد: هر چقدر قرب افزون شود ادب افزونتر به نمايش گذاشته مي شود به همين جهت زائر در پايان زيارت رعايت ادب را پيش از آغاز زيارت مي كند و فقر خود را به خداي سبحان اعلام مي كند تا در آستان اهل بيت با قوت و قدرت بيشتري بماند و جالبتر اينكه در پايان آيه با جمله انك انت الوهاب ، زائر اعلام مي نمايد با وساطت معصومين و اقامت در حريم اين بزرگواران ، آنچنان تأمين مي شود كه هيچگونه نيازي به احدي نخواهد داشت . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ خاك كربلا سجده گاه هر دل عاشقي است خاك كربلا شفاي دل هر دردمند بيماري است هركس كه از درمان نا اميد است هنوز به تربت كربلا اميدوار است . خاك كربلا به عطر وجود حسين(ع) طيب شده است به خدا قسم امكان ندارد محبت او در دل كسي باشد و قلب و روحش طيب و پاك نشود ، اصلا محبت حسين(ع)مطهِر است و هر دل آلوده به دنيايي را از آلودگي ها نجات مي بخشد. از خاك بي ارزش تر در عالم، خود خاك است اما چون نام حسين بر آن خاك نهاده شود خاك كربلا سجده گاه مي شود و اين خاك چنان قداستي مي يابد كه در خلوت بنده و خدا حضور مي يابد و سجده گاه شده و در خصوصي ترين فضاي ميان عاشق و معشوق وارد مي شود . امام صادق فرمودند: محل مرقد امام حسين (ع) از روزي كه در آن دفن شده است ، روضه ايي از روضه هاي بهشت است و از آنجا اعمال زائران آن حضرت به آسمان برده مي شود و هيچ فرشته ايي در آسمان و زمين نيست مگر اينكه از خداوند زيارت مرقد امام حسين را مسألت مي كند ، گروهي فرود مي آيند و گروهي به آسمان باز مي گردند. امام باقر عليه السلام فرمودند: نماز واجب كنار مرقد امام حسين معادل با حج و نماز مستحبي معادل با عمره است . در خاك مرقد امام حسين شفاي هر درد است و آن داروي بزرگ است . كام نوزادان خود را با تربت امام حسين برداريد كه امان از هر درد است . امام كاظم عليه السلام فرموده است: شيعيان ما از چهار چيز بي نياز نيستند: حصيري كه بر آن نماز بگزارند انگشتري كه در دست كنند مسواكي كه با آن مسواك كنند تسبيح سيدالشهداء كه داراي سي و چهار دانه باشد ، هر گاه با آن ذكر بگويند خداوند برايشان در قبال هر دانه چهل حسنه مي نويسد و هرگاه بدون اينكه ذكر بگويند در دست بگيرند خداوند براي آنان بيست حسنه مرقوم مي دارد. باغ بهشت و سايه طوبي و قصر و حور با خاك كوي دوست برابر نمي كنم ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✅رهبرانقلاب، امروز: یک جریانی در کشور نخبگان را از ماندن در ایران دلسرد میکند ✍رهبر انقلاب:، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: یک جریانی در کشور وجود دارد که با پدیده‌ی «جنبش علمی» با بددلی برخورد میکند. این جریان، اصل جنبش علمی را انکار میکند. متأسفانه این حرکت بدخواهانه از داخل دانشگاه انجام میشود. کار دیگر این جریان، دلالی نخبگان علمی کشور است. نخبه را از ماندن داخل کشور دلسرد میکنند. شما در مقابل این جریان مأیوس نشوید. وظیفه‌ی وزارت علوم و وزارت بهداشت در برابر این جریان، مراقبت و پاک‌سازی است. ۹۸/۷/۱۷
💠 بشارت به عبادالله 🔸«وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ…»(بقره/186)‌ 🔅در این آیه به یکی از پیش‌نیازهای دریافت بشارت‌های الهی اشاره شده است. 🔅در آیه به بندگانی که درمحضر پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، اقرار به ربوبیت پروردگار و عبودیت خویش دارند بشارت داده شده که مشمول عنایت ویژه خدای سبحان قرار خواهند گرفت. بنابراین اولین پیش‌نیاز دریافت بشارت، «عبودیت» است. 🔅خداوند به پیامبر خویش می‌فرماید به درخواست و پرسش عبادالله با نهایت عطوفت پاسخ بدهد: «به راستی که من نزدیک هستم» چه نویدی لذت‌بخش از این نوید که وجودی به بنده نزدیک است که جامع صفات جلالی و جمالی بوده و به موجب این نزدیکی، بنده با قدرت و عزم راسخ در جاده بندگی حرکت خواهد کرد. 🔅بشارت دوم برای عبادالله، «مستجاب‌الدعوة» بودن آنان است. خداوند وعده داده است که دعای ایشان را مقبول و نتیجه‌بخش قرار می‌دهد و وعده الهی تخلف‌ناپذیر است. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2p29DEK
مداحي نزار قطري به دو زبان فارسي و عربي☝
❇امام خامنه‌ای: «راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی» 🔸«تقلید از دیگران، نوزایی و نشاط حقیقی علمی را هم از بین می‌برد. راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی؛ ما به برکت اسلام راه سومی را به ملّت‌ها ارائه کرده‌ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دل ها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و ملتها را از نفوذ روزافزون فرهنگ منحط غرب نجات دهیم. / دیدار با نخبگان علمی_۱۷ مهر ۱۳۹۸»