eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 نامه‌ای از طوس‌ به لسان حضرت شمس الشموس علیه‌السلام قسمت ششم 🔆 «.....ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین» 🔆 «.....آنان خود را به دشمنی و بدگویی با یکدیگر مشغول نسازند، زیرا با خود عهد کرده‌ام که اگر کسی چنین کاری انجام دهد و دوستی از دوستانم را ناراحت کند یا به خشم آورد، خداوند را بخوانم تا او را در دنیا با شدیدترین عذاب‌ها مجازات کند و در آن سرا نیز از زیانکاران خواهد بود» 🔹معنی تمزیق چیست؟ خورد کردن، ریزکردن. 💢 از این جملات در می‌یابیم که دشمنی و بدگویی مانند خرد کردن و شکستن فرد می‌باشد. در واقع کسی که چنین کند در زمره درندگان است. آیا درنده خویی را می‌شناسید که هم نوع خود را مورد هجوم قرار دهد؟ 💢 تخریب فرد، آنچنان دل امام رئوف علیه‌السلام را به درد می‌آورد که در ادامه نامه لحن گفتار ایشان تغییر می‌کند. جملاتی که حاوی عتاب و تهدید است. کلماتی که آینده‌ای تلخ را برای فرد هتاک ترسیم می‌کند. عاقبتی شوم که نه تنها عذاب دنیوی را به همراه دارد، بلکه آتش آن، آخرت فرد را نیز شعله‌ور می‌کند. 🔹 سخط به معنی نارضایتی، ناراحتی و ناخوشنودی و خشم شدید است که مقتضی عقوبت و بدفرجامی است. ✳ اگر ذاکر این عبارات، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام را مستجاب الدعوه می‌دانیم و در صداقتش تردید نداریم و در وفای به عهد او شکی به دل نداریم. پس وای به حال او که مصداق این عبارات باشد. 💢 همچنین متذکر می‌شویم، مسرت درونی از شنیدن تمزیق دیگران نیز خارج از این طیف نخواهد بود. 💠 مهم‌ترین نکته در این سخن آن است که حضرت در مورد صحت گفتار سخنی به میان نیاورده‌اند. در واقع حتی اگر کلامی که موجب تخریب شخصیتی بشود حقیقت داشته باشد، ممکن است نفرین امام را به همراه داشته باشد. 💠 اگر عاقبت کلام صحیحی که آبروی فردی را نشانه می‌رود و او را مکدر می‌کند چنین است، وای از قضاوت‌های نابجا و بی‌اساس که بر پایه شایعات نادرست است. 💠 پس قبل از عرض نیاز به درگاه بی‌مثال او و گله از تاخیر در اجابت‌ها، باید بیاندیشیم که آیا اصلا دعای خیر حضرت را شامل می‌شویم؟؟ آیا قبل از حضور در حریم رضوی این پالایش‌ها را انجام داده‌ایم؟؟؟ 🔸 عجبا! زائر این آستان را، قبل از خواندن اذن دخول، شرط حضور باید. ان شاالله که همگی ما واجد این شرایط حضور باشیم. 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
٥ ✳ *شناخت پیامبر در آیینه وحی* 💠 در محضر قرآن كریم سعی در شناخت شخصیت غریبه‌ای نداریم، بلكه به معرفت و عشق پدری بزرگوار از سفره وحی می‌پردازیم. چرا كه ایشان فرمودند: 🔆 «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة»؛ «من و علی پدران این امتیم» ❇ رشد معرفت، نسبت به وجود نازنین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، موجب فزونی محبت ایشان در قلوب مومنین گشته و این دلدادگی تبعیت صحیح‌تری را به دنبال خواهد داشت. این پیوست نا گسستنی حاصل از جذبه معرفتی حقیقی است. محرومیت از این معارف، عدم تبعیت از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را در پی خواهد داشت. ✳ *شاخص* 💠 وجود مقدس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، حقیقت را از مجاز و خالص را از ناخالص جدا می‌سازد. آشكار ساختن حقیقت به مدعیان و بطلان ادعای آنان و خروج آنان از صف اهل حق از جمله صفات حضرت می‌باشد. 🔆 «قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» 🔆 «بگو اگر در نزد خدا سرای بازپسین یكسر به شما اختصاص دارد نه دیگر مردم، پس اگر راست می‌گویید آرزوی مرگ كنید.» 📔 سوره مبارکه بقره، آیه ٩٤ 🔹 مخاطب این آیه یهودیان هستند. آنها مدعی بودند كه در سرای آخرت جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارند پس به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمان داده شد كه به آنها بگوید اگر بر ادعای خود پایبند هستید آرزوی مرگ كنید. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١١٧ ادامه بحث باطن اذان و اقامه امام خميني در ادامه بحث تجليات خوفيه و مهريه براي انسانهاي معمولي مي فرمايند: چون ما مست عالم ماده هستيم بايد دو امر را رعايت كنيم : ١-از حضرت حق نا اميد نشويم گر چه قبل از نماز خطيئه بزرگي هم انجام داده باشيم .بايد بدانيم كه فضل حق بسيار وسيع است و ممكن است روزي اين فضل مانع معصيت كاري ما شود. ٢- تصور نكنيم قلوب خوفي و عشقي هيچوقت شامل حال ما نمي شود . اين توهمي است كه شيطان در ذهن ما قرار مي دهد پاسخي كه بايد به شيطان بدهيم اينست: ميدانيم رسيدن به مقامات معصومين براي احدي ميسر نيست ولي معنويات مثل ماديات درجه بندي دارد ، اگر به همه مقامات دسترسي پيدا نمي كنيم ، مي توانيم به درجات ضعيفي از آن برسيم . ادب ديگري كه در اذان و اقامه بايد رعايت كنيم اينست كه : تفكر كنيم كه اين عظيم(خدا) همچو مني را به بارگاهش راه داده و بدانيم نماز يك اجازه خصوصي است و نماز زمان مراوده و رفت و آمد انسان با خداست ، طبيعي است كه در بدو ورود به بارگاه احساس وحشت كنيم و اذان و اقامه به نوعي آمادگي پيدا كردن براي اين ورود و رفع اين وحشت است . اگر دل را چنين پرورش دهيم حُبي كه در دل دفن شده ، پرورش مي يابد و عشق و محبت از آن بيرون مي زند ابتداي كار سختي دارد اما در ادامه خودبخود چشمه دل مي جوشد . وقتي دل باور كرد مرحوم است ، خدا علي الدوام به او لطف دارد آنوقت با خدا مأنوس مي شود و اگر اين دل انس را باور كرد ، مملكت ظاهري و باطني دل او، با بندگي آباد مي شود و به راههاي وصول دست مي يابد و زمين وجودش نوراني مي شود و اشرقت الارض بنور ربها ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٧/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🇮🇷 مهم تر از نماز 🌹امام خمینی (ره):آحاد مردم یکی یکی شان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی؛ یک واجب عینی [است]، از اهم مسائل واجبات دنیا، اهم است، از نماز اهمیتش بیشتر است، برای این که این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است. این تکلیف برای همه ماست. 📚صحیفه امام،جلد 19، صفحه 486 مورخ:1364/11/21
٣٨ سحر ادامه بحث درخواست "كلمات الهي" امام خميني مي فرمايند: اميرالمومنين عليه السلام نقطه تحت ب در بسم الله الرحمن الرحيم است نقطه تحت الباء يعني نهايت بندگي كه عابد از معبود تشخيص داده مي شود. خداي سبحان هر آن چه نازل مي كند بواسطه "ب "به روي ديگران افاضه مي نمايد زيرا كاملترين كلمه حق، ولي الله است و خداوند افاضه فيض به ديگران را از طريق همين ولي الله انجام مي دهد . روايتي از معصومين نقل شده است كه : نحن السابقون المقربون و نحن الآخرون ما از همه زودتر خلق شديم و آمديم و آخرين هم ما هستيم دايره كه شروع مي شود نقطه شروع و پايانش يكي است . قران مي فرمايد : كل شيء احصيناه في كتاب مبين حقيقت كتاب مبين در "ب" بسم الله است كه همه چيز در آن مقدر است يعني همه غيب و شهود براي آن نقطه مشهود است و كسانيكه به آن نقطه نزديك مي شوند غيبي برايشان وجود ندارد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي سحر ٨٣/٥/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
دست ما را هم بگیرید🤝 که بدجور است در گِلِ این دنیاے🌍 دست و پا گیر...
يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِن رَّبِّكُمْ فَآمِنُوا خَيْرًا لَّكُمْ وَإِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﺍﻯ ﻣﺮﺩم! ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎ (ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ) ﺣﻖ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺁﻣﺪ، ﺑﺎﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﻮﻳﺪ (ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺯﻳﺎﻧﻰ ﻧﻤﻴﺮﺳﺪ ﺯﻳﺮﺍ) ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ.سوره مبارکه نساء(170) 🌟 *يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِن رَّبِّكُمْ* : ناس از ماده نسیان ، دلالت دارد براینکه عموم مردم ، حضور و نزدیکی پیامبر در زندگیِ خود را فراموش کرده‌اند ، اما ربوبیت خداوند اقتضا می‌کند که برای پرورش آنها ، رسولش را بفرستد. 🌟 *ْ فَآمِنُوا خَيْرًا لَّكُمْ* تنها وظیفه مردم ، دل دادن به پیامبر است و نتیجه خیر این دلدادگی فقط شامل حال خود فرد می‌گردد. 🌟 *لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض* : خداوندی که مالک همه عالم هستی است ، رسولش را برای شما فرستاده تا با محبت و ولایت او ،کلید‌های دارایی دنیوی و اخروی ، مادی و معنوی را بدست آورید. استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٨ "الحمدلله علي حلمه بعد علمه" خدا مي داند ما كيستيم و اراده هاي ما و گذشته و حال و آينده ما را مي داند اما حليمانه برخورد مي كند و مهلت مي دهد و سريعا مجازات نمي كند . خدايا سپاس تورا كه ميداني من كيستم و چه خواهم كرد و به همه چيز علم داري اما مرا عقوبت نمي كني. مثلا خدا مي دانست يزيد ملعون با خاندان پيامبر(ص) چه ها خواهد كرد اما قبل از جنايت او را مجازات نكرد. "و الحمدلله علي عفوه بعد قدرته " خدايا ممنون و شكر كه بابت هر عمل ناپسندي مي تواني انتقام بگيري ولي صورت گناهان را محو مي كني كه حتي ملائك آن را نبينند اما من خودم كه مي دانم چه كردم اگر خداي سبحان صورت زشتيها و گناهان را بر ما باقي مي گذاشت هيچكدام تحمل يكديگر را نداشتيم . البته گاهي خدا سيئات ما را عفو و محو مي كند و گاهي خود ما را محو مي كند يعني روي منيتهاي ما خط بطلان مي كشد و تدبير كار ما را به عهده مي گيرد و اگر تدبير كار به عهده ما بود غير از خرابكاري ، كار ديگري نمي توانستيم انجام دهيم . خدايا سپاس كه مرا به خودم واگذار نكردي و طعم تلخ شكست را نچشاندي ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩٠/٤/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ ✳ *ضرورت آگاهی* 🔸 ما ناگزیر از روابط انسانی هستیم و برای این روابط انسانی سالم نیاز به آموختن داریم و این در حالی است که در عصری زندگی می‌کنیم که امکان آموزش فراهم است و همه چیز قابلیت آموزش را دارد. باید آموزش گرفت تا بتوان خوب زندگی کرد. بسیاری از مشکلات زندگی به جهت جهالت ماست و بعد از آگاهی درمی‌یابیم که انجام آن امر تا چه اندازه آسان و به راحتی قابل اجرا بوده و به سهولت می‌شده از آن گردنه عبور کرد. مشکل اصلی انسان جهل اوست، باید آگاه شود تا از مشکلات عبور کند. 📗 در دعای ابوحمزه ثمالی به خدای سبحان عرض می‌کنیم: 🔆 «لَا تَرُدَّنِي‏ بِجَهْلِي»؛ «خدایا به دلیل جهالتم مرا مردود مکن» 💠 با این درخواست معلوم است جهالت، مُهر مردودیت بر انسان بار می‌کند. هر نوع نا آگاهی سبب می‌شود تا فرد از مقبولیت نزد حضرت حق دور گردد و مردود شود. ✳ *مهارت‌های ارتباط* 💠 روابط انسانی و آموزش صحیح این رابطه‌ها از امور مهمی است که باید آموزش بگیریم و به یافته‌های قدیم خود اکتفا نکنیم. 💠 گاهی رابطه‌های انسانی امری قهری و طبیعی است و در ظاهر نیازی به آموختن ندارد، مانند رابطه مادر و فرزند، اما کیفیت همین رابطه‌ها نیز قابلیت ارتقا دارد. رابطه مادر و فرزند به طور طبیعی در نهاد هر دو وجود دارد اما گاه به دلیل بسیاری از بی‌توجهی‌ها و جهالت‌ها در گذر زمان رو به ضعف و فتور و نقص می‌رود و گاه تا مرز خاموش شدن و از بین رفتن رابطه‌ها به پیش می‌رود. 💢 مباحث مهارت‌های ارتباطات بر آن است که در محضر قرآن و عترت آموزش بگیریم که *ارتباط سالم چه ارتباطی است و ارتباطات سالم چگونه ارتقا پیدا می‌کند و موانع سلامت ارتباط چیست.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
☝️☝️⭕️قسمتی از وصیتنامه حجه الاسلام سید احمد خمینی(ره): "به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خطّ رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیّت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است "
🌑🌑 شاید شیطان هم بگوید من انقلابی هستم! بخشی از هشدارهای تکان دهنده امام خمینی (ره) به مسئولین را بیینید : دعواهای ما دعوایی نیست که برای خدا باشد؛ من را نمی شود بازی داد! چیزی که در مغز هیتلر بود در مغز همۀ شما هست!بترسید ازون روزی که مردم بفهمن در باطن و ذات شما چیست
۲ 🔆 «الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»؛ «آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خدائیم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم!» 🔆 «أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»؛ «اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛ و آنها هستند هدایت‌یافتگان!» 📔 سوره مبارکه بقره، آیات ۱۵۶-۱۵۷ ❇ انسان فطرتاً نیازمند تعریف است. اما اکثر افراد به تعاریف مقطعی دل بسته‌اند که با گذر زمان و سپری شدن عمر دنیا از بین می‌رود و تعداد کسانی که به تعاریف باقی و ماندگار الهی دل بسته‌اند بسیار اندک است. 💠 در حالیکه در اوج گرفتاری اگر انسان تعاریف الهی را ادارک نماید به قدری جذب آن می‌گردد که گرفتاری در نظرش کوچک و ناچیز می‌گردد. ❇ باید فرهنگسازی شود و افراد یکدیگر را به این آیه یادآوری نمایند «أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» در این صورت هیچکس احساس ضعف نکرده روزگاری خوشی در انتظار صابرین خواهد بود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🔺حمله‌ای که در نطفه خفه شد/سه سال گذشت... 🔸17 خرداد 1396 تهرانی‌ها شاهد حمله‌ی تروریستی عوامل داعش در مجلس شورای اسلامی بودند؛ حادثه‌ای که نزدیک ظهر شروع شد و به عصر نرسیده تمام شد. امروز سه سال از آن زمان می‌گذرد و هنوز هم برخی‌ها تردید دارند در اینکه چرا باید چندهزار کیلومتر دورتر از مرز با داعش می‌جنگیدیم. 👈اگر مجاهدت‌های امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، امکان نداشت که چنین حادثه‌ای در پایتخت ایران در کمتر از نصف روز تمام شود و سه سال هم از آن بگذرد....
١ ١ 🔆 «أَتى‏ أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحانَهُ وَ تَعالى‏ عَمَّا يُشْرِكُونَ» 🔆 «أمر خداوند آمد پس عجله‌ای نسبت به آن امر نکنید. خدای سبحان منزه است از اینکه أمرش را نیاورد و برتر است از اینکه برای اجرای أمر خود شریکی درنظر بگیرد.» 📔 سوره مبارکه نحل، آیه ١ ✳ *منظور از أَمْرُ اللَّهِ (أمر خداوند) است، مفسرین از امر الله تعابیر مختلفی داشته‌اند:* 🌀 ١- قیامت 🌀 ٢- زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 🌀 ٣- نور یقینی که بر قلوب حاکم است. 🌀 ٤- کرامتی که از اولیای الهی صادر می‌شود. 🌀 ٥- قیامت صغری (مرگ) 🌀 ٦- اراده خداوند 🔸 آنان می‌گویند: قطعیّت آمدن أمر الهی چنان است که گویا فرا رسیده نه آنکه در آینده فرا خواهد رسید (أَتى). 🔸 أمر الهی زمان بردار نیست و در یک چشم برهم زدن اتفاق می‌افتد (أتی). 🔸 أمر خداوند قطعاً و یقیناً به وقوع می‌پیوندد لذا عجله در أمر خداوند امری لغو و بی‌اساس است. 🔸 مردم نوعاً در أمر الهی عجله می‌کنند تا دریابند قیامت چه خبر است یا زمان ظهور چه اتفاقی خواهد افتاد و یا بعد از مرگ چه امری در انتظار آنان است، امّا بهتر آن است حقیقتاً به این باور برسند که گویا هم اکنون قیامت است و یا زمان مرگ آنان فرا رسیده و یا زمان ظهور که انتظار آن را می‌کشند صورت پذیرفته، آنان چه دستاوردی برای هریک از این زمان‌ها آماده کرده‌اند؟؟ ✳ *مخاطب آیه* 🔹 مخاطب آیه درعبارت «فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ» طیف گسترده‌ای ازمردم را شامل می‌شود که نسبت به مکنونات و اسرار أمر الهی آگاه نیستند، این افراد برای خود در برابر اراده الهی اراده‌ای در نظر می‌گیرند و به دلیل عدم بصیرت نسبت به موقعیت کنونی خویش در أمر الهی عجله می‌کنند. 🔹 آنان که موحّد و خداشناس هستند و در مراتب والای توحید و یقین جای گرفته‌اند گویا امر الله را با تمام وجود احساس کرده و آن را ادراک می‌کنند از این رو عجله‌ای نسبت به أمر خداوند ندارند، زیرا همه چیز برای آنان واضح و آشکار است. 🔹 آنان که به مقام تسلیم محض رسیده‌اند و مقدّرات الهی را قانون‌مند و حساب شده می‌دانند، یقین به فرا رسیدن مقدّرات خداوند دارند و عجله‌ای نسبت به آمدن أمر خداوند نمی‌کنند. 📌 ادامه دارد ... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
٤٦ راهكارهاي قراني براي شاكر شدن "توجه به بعث و معاد " قران مي فرمايد: ثم بعثناكم من بعد موتكم لعلكم تشكرون سپس شما را پس از مرگتان ، حيات بخشيديم شايد شكر نعمت او را بجا آوريد سوره بقره آيه ٥٦ عبارت بعثناكم در ابتدا زندگي پس از مرگ را در ذهن خواننده تداعي مي كند اما تفاسير عرفاني اين فعل را از حيطه مرگ جسماني فراتر برده و آن را تنها مرگ و گذر از عالم ماده و زنده شدن در قيامت نمي دانند بلكه آن را فرصت مجددي در همين عالم معنا كرده اند فرصتي براي حيات كه خداوند هر لحظه به بنده عطا مي كند شايد كه در اين فرصت شاكر شود . يكي از مفسرين مي گويد خداوند به انسان اجازه مي دهد تا بر مبناي نيات و اعمال و كردارش منازل خويش را در بهشت و يا جهنم برپا كند از همين رو گروهي پايه و اساس زندگي خود را رذائل اخلاقي از جمله بخل و حسد و كبر و غرور .... قرار مي دهند و گروه ديگر آن را بر اساس اخلاق الهي و صفات پسنديده صورت مي بخشند و مي آرايند. دسته اول در قبرستان دنيا گرفتار شده اند و خداوند با عبارت بعثناكم به آنان فرصت باقي بودن را نويد مي دهد و با همين عبارت بيان مي دارد اگر تلاش كنيد و خود را از تعلقات دنيايي رها سازيد امكان بندگي مجدد براي شما ميسر است شايد اين بندگي شما را شاكر كند به ميزاني كه انسان خود را از تعلقات دنيايي رها كند نيمه گمشده و پنهان خويش را مي يابد شايد اين يافتن بعد از گم شدن در دنيا و حيات بعد از مرگ و رهايي بعد از اسارت به شاكر شدن افراد كمك كند لعلكم تشكرون ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شكر ِشكر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ ✳ *مثبت ‌نگری چیست؟* 💠 مثبت‌ نگری یعنی در هر موقعیت زمانی و مکانی امکان رشد و کمال وجود دارد، بنابراین برای رشد و کمال لازم نیست انتظار آینده را کشید بلکه باید از حال بهترین بهره را برد. 💠 *مثبت اندیشی به معنای در نظر گرفتن قابلیت تغییر برای همگان است*. بر این اساس نمی‌توان گفت فرد به جهت برخورداری از فلان فرهنگ یا سطح رفاه یا ملیت یا ... قابلیت تغییر را ندارد. ❇ *مثبت نگری از مصادیق زیبا نگری است.* تمام افراد طالب حسن و زیبایی هستند اما همگان به حسن حقیقی دست نمی‌یابند و تنها مثبت نگران به آن نایل می‌شوند. 🔸 در مثبت اندیشی انسان قابلیت تغییر و انعطاف را در خود مشاهده می‌کند و در مقابل مشکلات تسلیم نمی‌شود و در همه حال بندگی حق را به جا می‌آورد و راضی به رضای حق است. 🔹 در مثبت نگری انسان باور می‌کند کمالی که در انتظار آن است در نهایت به او عطا می‌شود و شاید یک عمر مقدمه نیل کمال باشد و در انتها به آن برسد. 🔸 مثبت اندیشی موجب می‌شود انسان از هر نوع گمان سوء حفظ شود و یکی از مصادیق احسان به خود است. 🔹 مثبت نگری موجب می‌شود انسان نه تنها با دیگران تعامل صحیحی داشته باشد که با خود و خدای خود نیز ارتباط صحیحی برقرار کند. 🔸 مثبت نگری از ضروریات زندگی است و می‌توان رد پای آن را در تمام امور زندگی مشاهده کرد و فقدان آن ممکن است آسیب جدی به زندگی وارد کند. 🔹 مثبت نگری لطف به خود است نه به دیگران زیرا آثار فکر نادرست بیش از آنکه دیگران را در معرض خطر قرار دهد به خود فرد آسیب وارد می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🍃◾ امام هادی علیه‌السلام در سفری که عبدالعظیم به سامرا داشت، او را تصدیق می‌کند. ✨ امام هادی علیه‌السلام وی را این‌گونه خطاب می‌کند: 🍀 یا اباالقاسم! تو به حق ولی ما هستی، تو همان دینی را که پسندیده خداست، انتخاب کرده‌ای... خداوند تو را با گفتار ثابت در دنیا و آخرت تثبیت کند. 🍃◾این گفتگو میان امام و عبدالعظیم به «حدیث عرض دین» مشهور است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
📜 نامه‌ای از طوس به لسان حضرت شمس الشموس علیه‌السلام قسمت هفتم 🔆 «...وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له ...» 🔆 «...به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آن‌هایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد...» 💢 به قسمت‌های پایانی نامه می‌رسیم. جملاتی توأم با خوف و رجاء. 💠 هم امیدوار به بخشش و غفران الهی و هم نیازمند جستجویی عمیق برای کشف حقیقت وجود خود. راهی نداریم جز، دریدن پرده توجیه و انکار، برای یافتن شبهات شرک آلود و کینه‌هایی متکبرانه و بی‌اساس که شاید در قلبمان لانه کرده باشد. ✳ در این فراز امام علیه‌السلام از جانب خداوند سبحان به بدکاران و نیکوکاران امید عفو می‌دهد، سپس درگذشتن از سه عمل را مستثنی می‌کند. 🌀 ۱- شرک 🔸 مخاطب نامه امام، شیعیان هستند. پس امکان وجود شیعه‌ای مشرک در میان افراد، هشدار بزرگی است که در این فراز دریافت می‌کنیم. 🔸 شیعه‌ای که چشم خدابین ندارد. شیعه‌ای که امید به مدد کسی یا چیزی به جز خداوند سبحان دارد. شیعه‌ای بی‌معرفت که مطرود خواهد بود. 🌀 ۲- آزار دوستان امام 🔸 هر نوع اذیتی که آرامش محب امام را به هم می‌ریزد، فرد را از دایره نجات یافتگان خارج می‌کند. برای یافتن مصداق این جمله لازم نیست تنها به دوردست‌ها بنگریم. فرزند ما، همسر و پدر و مادر ما همه و همه حکم محبین اهل بیت علیهم‌السلام را دارند. 🌀 ۳- کینه‌ورزی 🔸 در دین اسلام علاوه بر ظاهر، پالایش باطن فرد نیز اهمیت دارد. در واقع اعمال انسان بایستی از زبان به قلب جاری شود تا مورد پذیرش واقع شود. دل آدمی فقط حرم خداست. اگر چیز دیگری وارد شود به همان میزان انوار الهی خارج می‌شود. 🔸 شدت آلودگی شرک و کینه در دل شیعه به قدری است که موجبات فساد کلیه اعمال دیگر را فراهم می‌کند. ❇ *یادمان باشد ایمانی خالص، وجودی امن، دلی پرمهر، مهم‌ترین توشه سفر زائر حریم رضوی است.* 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
🍀 جهت شرکت در *ختم صلوات هدیه به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام* به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 https://instagram.com/stories/emamraoof.ir/2325922877689817752
▪▫▪▫ 🍀 *زیارت نامه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام* ✨ «السَّلامُ عَلَىٰ آدَمَ صَِفْوَةِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ نُوحٍ نَبِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ إِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ مُوسَى كَلِيمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ عِيسَىٰ رُوحِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللّٰهِ خاتَمَ النَّبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكُما يَا سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَسَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَ الْعابِدِينَ وَقُرَّةَ عَيْنِ النَّاظِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ باقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِيِّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبارَّ الْأَمِينَ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الْطُّهْرَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ التَّقِيَّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِيَّ النَّاصِحَ الْأَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، السَّلامُ عَلَى الْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ نُورِكَ وَسِراجِكَ، وَوَلِيِّ وَ لِيِّكَ، وَوَصِيِّ وَصِيِّكَ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ. السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِيُّ وَالطَّاهِرُ الصَّفِيُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ السَّادَةِ الْأَطْهارِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ، السَّلامُ عَلَىٰ رَسُولِ اللّٰهِ وَعَلَىٰ ذُرِّيَّةِ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ؛ السَّلامُ عَلَى الْعَبْدِ الصَّالِحِ الْمُطِيعِ لِلّٰهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ لِرَسُولِهِ وَلِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْقاسِمِ ابْنَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ الْمُجْتَبَىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيِّدِ الشُّهَداءِ يُرْتَجىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ عَرَّفَ اللّٰهُ بَيْنَنا وَبَيْنَكُمْ فِي الْجَنَّةِ، وَحَشَرَنا فِي زُمْرَتِكُمْ، وَأَوْرَدَنا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ، وَسَقَانا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طالِبٍ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيكُمْ، أَسْأَلُ اللّٰهَ أَنْ يُرِيَنا فِيكُمُ السُّرُورَ وَالْفَرَجَ، وَأَنْ يَجْمَعَنا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَأَنْ لَا يَسْلُبَنا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ؛أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ بِحُبِّكُمْ، وَالْبَراءَةِ مِنْ أَعْدائِكُمْ، وَالتَّسْلِيمِ إِلَى اللّٰهِ راضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَلَا مُسْتَكْبِرٍ وَعَلَىٰ يَقِينِ مَا أَتىٰ بِهِ مُحَمَّدٌ نَطْلُبُ بِذٰلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اللّٰهُمَّ وَرِضاكَ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ، يَا سَيِّدِي وَابْنَ سَيِّدِي اشْفَعْ لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكَ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ. اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعادَةِ فَلَا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. اللّٰهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا وَتَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَعِزَّتِكَ وَبِرَحْمَتِكَ وَعافِيَتِكَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ أَجْمَعِينَ وَسَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» ✨ *«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ»* 🌐 emamraoof.com
☝️🌹زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)
۸ 🕊 *حوزه حضرت* 🍃🌸 سال ١٣٩٣ در درسی از دروس طلبگی نمره لازم را كسب نكردم و به دلیل گرفتاری و مشغله‌های كاری شركت در امتحان جبرانی برایم ممكن نبود و چون دوست نداشتم در نگاه حضرت و به تبع ایشان در چشم استادم طلبه‌ای بی‌نظم معرفی شوم در زیارتی كه به مشهد مقدس داشتم به امام رضا علیه‌السلام متوسل شده و از حضرت خواستم بدون آنكه بیش از این شرمنده شوم تدبیری كنند تا امتحان جبرانی به زمان دیگری منتقل گردد و یا به هر طریق فرج شود. 🍃🌸 حضرت را خواب دیدم که میزی گذاشته بودند و به طلاب نمره می‌دادند. با سرافکندگی خدمتشان رسیدم. نگاهی به من کردند و فرمودند: «شما قبول شدید.» 🍃🌸 عرض کردم: «آقا من یک درس را نمره نیاورده‌ام.» فرمودند: «آن حوزه مال خود ماست، شما برگردید و بروید حوزه به شما می‌گویند که امتحان ندهید.» 🍃🌸 وقتی برگشتم و به آموزش مراجعه کردم مسئول آموزش فرمودند: «شما می‌توانید این درس را تک ماده کنید و امتحان ندهید.» 📚 📚 بخشی از کتاب «جرعه نوشان» ـ جلد اول 🌐 emamraoof.com
وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ حَتَّىٰ إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ كَذَٰلِكَ نُخْرِجُ الْمَوْتَىٰ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ خداوند بادهایی را می‌فرستد که بشارت رحمت را دارد ، تا زمانی که ابرهای سنگین بار را حمل کنند ، ما روانه می‌کنیم ابرها را به سوی سرزمینهای مرده ، پس بوسیله آن ابر ، آب نازل می‌کنیم ، پس بوسیله آن آب ، انواع ثمرات را خارج می‌کنیم ، اینچنین ما مردگان را زنده می‌کنیم ، باشد که شما به یاد آورید. سوره مبارکه اعراف(57) 🌟 *وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ*: خداوند متعال *با نفس اولیاء الهی و دعای خیر آنها* ، در زندگی فرد ، نقش‌آفرینی می‌فرماید ، لذا نسیم رحمت و هدایت ، بسیار آسان وارد زندگی انسان می‌گردد . 🌟 *سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ*: خداوند سبحان ، نسیم رحمت و هدایت و آب معرفت را به سوی سرزمینهای مرده می‌فرستد (نفرموده ، سقناه للارض) لذا *کافیست که انسان ، منیت خود را بکُشد و میت شود* ( موتوا قبل ان تموتوا ) در این صورت بلافاصله آب معرفت را بر او نازل و متصف به صفات الهی می‌گردد( *ٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِّ الثَّمَرَات* ِ) بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چو مردید همه روح پذیرید بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید کز این خاک برآیید سماوات بگیرید بمیرید بمیرید و زین نفس ببرید که این نفس چو بندست و شما همچو اسیرید یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید بمیرید بمیرید به پیش شه زیبا بر شاه چو مردید همه شاه و شهیرید بمیرید بمیرید و زین ابر برآیید چو زین ابر برآیید همه بدر منیرید خموشید خموشید خموشی دم مرگست هم از زندگیست اینک ز خاموش نفیرید استاد بروجردی
📹 ببينيد| رهبرمعظم انقلاب: حضرت هادی (ع) فرمودند اگر عبدالعظيم را در ری زيارت بكنی مثل اين است كه ابی‌عبدالله‌الحسين عليه‌السلام را در زيارت كرده باشی
۹ 💠 یكی از راه‌های شناخت و درك درست مسائل، شناسایی نقطه مقابل و ضد موضوع است. ♦️ از آنجا كه در عالم، شیطان نیرویی است كه در مقابل خداوند سبحان قرار دارد، شناخت عمیق آن نه تنها باعث می‌شود از او فاصله بگیریم، بلكه منجر به شناخت دقیق‌تر و بهتر خداوند می‌شود. 💢 عملكرد شیطان 🌀 ١- *انساء* 🔺 از ماده نسی می‌باشد. به معنی آن‌ چیزی که موجب فراموش شدن است. از جمله كارهای شیطان این است كه موجب می‌شود فرد خدا را از یاد ببرد. 💫 «اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ»؛ «شیطان بر فرد غالب می‌شود و كاری می‌كند كه خدارا فراموش كند.» (سوره مبارکه مجادله، آیه ١۹) ♦️ فطرت انسان خداجوست، ولی شیطان با پررنگ جلوه دادن مسائل دیگری، ابتدا یاد خدا را در برابر انسان كم‌رنگ می‌كند و سپس آهسته آهسته موجب می‌شود كه انسان پروردگار خویش را فراموش كند. این عملكرد شیطان گام به گام است و ابتدا از تضعیف یاد خدا در خاطر بنده شروع كرده و سپس موجب فراموشی كامل می‌شود. 💠 برای درک بهتر مطلب، آیه چهل و دوم سوره یوسف را می‌نگریم: 💫 «وَقَالَ لِلَّذِی ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِنْهُمَا اذْكُرْنِی عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِی السِّجْنِ بِضْعَ سِنِینَ». 💫 یوسف به یکی از زندانیان که به ظنّش آزاد و رها می‌شد. فرمود: به دربار عزیز رسیدی به عزیز بگو من بی‌گناهم و مرا یادآوری کن ولی شیطان نام و یاد یوسف را از یاد آن زندانی گرفت و یوسف چندین سال در زندان ماند. 🔺 خداوند سبحان استفاده شیطان از این روش را برای دور كردن حضرت یوسف از یاد خدا مطرح می‌سازد و این طور بیان می‌دارد كه: سفارش حضرت به فرد زندانی، نشان از این دارد كه یوسف لحظه‌ای از یاد خدا غافل شد و به قدرتی غیر از خدا جهت خلاصی خود تمسک جست. ♦️ بدین ترتیب فراموشی یاد خدا یعنی توسل به غیر خدا. یعنی بردن خواهش نزد دیگران و غفلت از بی‌نیاز مطلق. ♦️ در چنین شرایطی است كه خداوند سبحان از سر لطف و به جهت تأدیب، بنده ناسی را جریمه می‌كند. هفت سال ادامه اسارتِ حضرت یوسف، نتیجه لحظه‌ای غفلت ایشان از یاد خدا بود. ❇ گاهی اوقات از دست رفتن آنچه قرار بر انجام آن داشتیم، مثل ترك عملی مستحب، فوت عملی واجب و یا عدمِ توفیق در انجام یك عمل خیر، مصداق جریمه‌های خداوند سبحان در برابر غفلت‌های ما و فراموشی خداوند سبحان می‌باشد. 💠در شرح حال حضرت داوود نیز چنین آمده است كه: ❇ ایشان ابتدا در مناجات خود می‌فرمودند: خداوندا بر خطاكاران مبخش، تا اینكه زمانی ترك اولایی از ایشان صادر شد، ندا آمد كه این ترك اولی برای تو همراه با خیر و بركت بود، چرا كه تا كنون شاهانه مناجات می‌كردی و خطاكاران را لایق بخشش الهی نمی‌دانستی، ولی اكنون كه خود نیز دچار لغزش شدی، بنده‌وار به درگاه الهی دست به دعا برمی‌داری و طلب عفو همه خطاكاران را داری كه شاید همراه آنها تو نیز آمرزیده شوی. ♦️ آنگاه كه به سبب غفلت، عبادتی را از دست می‌دهیم و سپس دچار اندوه می‌شویم، در می‌یابیم كه در اعمال خود توجه لازم را نداشته‌ایم. سپس درکِ این امر موجب وصل بیشتر خواهد شد. عدم توجه به مسبب الاسباب و تمسك به اسباب و خواهش از غیر خدا همان غفلتی است كه به وسیله شیطان صورت می‌گیرد. ❇ بنابراین *بنده جهت رهایی از دام غفلت باید مدام ذاكر باشد* و بداند آنجا كه ذاكر نیست پس غافل است. حالتی میان این دو وجود ندارد. گاه ذكر و یاد خدا در قالبِ نماز است (أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي). ☄ یكی از بزرگان *اثر غفلت در انسان را مانند تاثیر آتشی گداخته در خرمنی از كاه می‌داند كه همه چیز را نابود می‌كند*. غفلت موجب تاریكی است و تا وارد نور و روشنایی نشویم به قبح و ظلمت و تیرگی آن پی نخواهیم برد. در زمینه میزانِ ذكر و یاد خداوند بایستی خود را با بزرگان و علما مرتبط سازیم. زیرا آنگاه که میزان ذكر خود را با ذکر آنها مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم، غفلت و ظلمت ما این کاستی را پدید آورد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١١٨ ادامه بحث اذان و اقامه ما در اذان چهار تكبير مي گوئيم و از طرفي قبلا عرض كرديم كه نماز ثناگويي خداي سبحان است و به بنده اجازه داده شده كه از خدا تعريف كند . اما بنده بايد باور كند هر چقدر هم ثناگويي كند حق تعريف و مدح الهي ادا نشده است پس شروع مي كند به دو تكبير گفتن يعني محدود نمي تواند وصف و ثناي نامحدود را بكند و بنده اعلام مي نمايد در عين اينكه نماز ثنا است ولي "الله اكبر من عن يوصف" خدا بزرگتر از اينست كه من او را توصيف كنم اين اعلام اجمالي نيست بلكه تفصيلي است ، به قلبم، به فكرم، به دستم، به زبانم، به چشمم.......اعلام مي كنم "الله اكبر من عن يوصف" با تكبير سوم نه تنها به قواي خود و ملائكه درونم بلكه به تمام موجودات عالم ماده ، سنگ و چوب و ديوار و به همه موجودات عالمِ غيب مثل اجنه و موجودات نامرئي مي گويم "الله اكبر من عن يوصف " و با تكبير چهارم به تمام ملائكه ايي كه در آسمان و زمين هستند اعلام مي كنم "الله اكبر من عن يوصف" اين چهار تكبير نشان مي دهد كه چقدر دامنه ارتباطات نماز گزار وسيع است كه با تمام موجودات جمادي و نباتي و سماوي و ارضي و غيبي در ارتباط است (انساني كه اهل نماز است فوق تخصص ارتباطات را دارد) بنابراين با اين چهار تكبير به موجودات همه عوالم اعلام مي كنيم كه ما از ثناگويي و اعلام حضور در مقابل حق عاجز و قاصريم و اوست كه به ما لطف كرده و اذن حضور داده است ""ادب بنده ، مشاهده كبريايي حق و مشاهده قصور و عجز خود است "". ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٧/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥ قران در سوره مباركه زمر آيه ١٥ مي فرمايند: ان الخاسرين الذين خسروا انفسهم و اهليهم يوم القيامه الا ذالك هوالخسران المبين زيانكاران كساني هستند كه خود و اهلبيت خود را به خسران جاودان تا قيامت درافكنند. خانواده انسان، سرمايه اوست و بايد مراقب باشيد با سرمايه خود ولخرجي و عياشي نكنيد. قانون سرمايه اينست كه انسان از سرمايه خرج نكند بلكه از سود آن بهره ببرد و آن را زياد كند اگر در فضاي خانواده ببازيم و خسران داشته باشيم اين باخت تا قيامت ادامه دارد. استاد بروجردي كلاس خانواده در قران ٨٧/٤/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
1 (بازخوانی بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب (مدظله‏) در جلسات قرائت خطبه عقد) دست خودتان است! ان‏شاءاللَّه كه خداى متعال اين عقدى را كه امشب ما براى شما پسرها و دخترهاى مسلمان مى‏خوانيم مبارك كند... [البته] مبارك شدن اين عقد يك مقدار هم دست خود شماهاست؛ شما دخترها و پسرها. اگر «آن‏طورى كه تكليف هست» عمل بشود اين عقد مبارك و هر چه مباركتر ان‏شاءاللَّه خواهد شد؛ دست خودتان است.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸