eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۴۶ 💠 *«ادامه آیه سی و پنجم سوره فصلت»* ✍🏼 جهت درک بهتر مطلب این بحث را با مثالی آغاز می‌کنیم: 🌀 کارگری را در نظر بگیرید که *قبل از آغاز کار، مزد خود و شرایط کار خود را مطرح می‌کند.* کارگر دیگری *دستمزد خود را منوط به رضایتمندی از کارش و بر اساس نظر صاحب کار مطالبه می‌کند.* اما در حالت سوم کارگر چیزی مطالبه نمی‌کند و می‌گوید مهم نیست برای من چه مقدار مزد مدنظر دارید، *مهم این است که این کار را از من نگیرید و اجازه دهید بمانم.* ◀️ *تفاوت این سه درخواست را ببینید. انسان نیز باید در محضر مولای خود چنین باشد.* ✅ *یاران اباعبدلله نیز چنین بودند. در ابتدای راه نپرسیدند که اگر با تو همراه شویم چه پاداشی دریافت می‌کنیم؟ گرچه حضرت خود بارها به آن اشاره کرد؛ ولی آنها فقط طالب معیت امام خود بودند. پس بهترین نصیب آنها شد.* ◀️ اکنون طبق این آیه آموختیم *برای ایجاد الفتی عمیق طلب احسن باید کرد.* ✅ احسن این است که برای بهشت کاری را انجام ندهیم و فقط و فقط قرب حق را بطلبیم. گرچه بسیار دشوار است و صبوری لازم دارد. ⁉️ این صبوری را چگونه باید به‌دست آورد؟ ⬜️ گفته شد که منیت، آفت این مسیر است. پس *خودمان توان کسب این همه صبر را نداریم* و حلم و شکیبایی را نیز باید از خود پروردگار مطالبه کنیم. ⬜️ *خداوند سبحان نیز وقتی این همه طلب را از بندۀ خود نظاره می‌کند نه‌تنها اخلاص وافر و صبر جمیل عنایت می‌کند، بلکه والاترین جایگاه خود را به این عبد مخلص صابر عنایت می‌کند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🌹 *«شهید سعید بیاضی‌زاده»* 🌷 سعید دوست نداشت دوستان نزدیکش به وی وابسته باشند، به همین خاطر گاهی با صمیمانه‌ترین دوستش رابطه‌اش کمرنگ می‌شد. 🍃 مرتب می گفت: *«دوست ندارم وابسته به دنیا و تعلقاتش شوم، گاهی صمیمیت زیاد باعث اسارت انسان می‌شود و مانند غل و زنجیر برای انسان محدودیت ایجاد می‌کند.»* 🍃🍀 *طرز بیان شیوا، دلنشین و جذابی داشت، به همین خاطر زیاد به سخنرانی دعوت می‌شد؛* ولی حاضر به سخنرانی در جاهایی که وی را می شناختند، نمی‌شد. روستاهای نزدیک را انتخاب نمی‌کرد، معمولاً به مناطق محروم می‌رفت. 🍃🍀 برای اعتکاف جنوب کرمان و زابل را انتخاب می‌کرد، با این که مسیرهایی بسیار دور و سخت بود؛ ولی با دوستان روستای‌اش به همین مناطق می‌رفت. 💎با موضوع فلسفۀ ایثار و شهادت در مسجد یک روستا سخنرانی کرد و خیلی خوب بحث شهادت و وظیفه هر فرد مسلمان در شرایط حاضر را بررسی و جمع‌بندی کرد. 💎هر سال بین ۱۰۰ نفر از طلاب المپیاد برگزار می‌شد که او جزو نفرات برتر بود. «اول تا سوم». ولی *سعید انسان مخلص باگذشت، خوش‌برخورد و اخلاقی بود که به سادگی افراد جذب وی می‌شدند.* 💎 *سعید نخبۀ علمی و درسی حوزه علمیۀ قم بود.* زودتر از موعد مقرر درسش را تمام کرده بود، بالاترین نمره‌ها را می‌گرفت و اهل کوشش و تلاش بود. 🌷 هرگز بیکار نمی‌شد، فعال، پرجنب و جوش و روحیه جهادی در سراسر زندگی‌اش مشهود بود. از هر فرصتی برای شرکت در اردوی راهیان نور گرفته تا اردوهای جهادی بهره می‌برد. *در حال تکاپو و تلاش بود و هرگز آرام نمی‌نشست.* 📚 «پایگاه خبری حیات» ‏🌐 emamraoof.com
﷽؛ آیا جنگ غزه مانند مصیبت کربلاست؟ تکلیف ما چیست؟ عاقبت این جنگ با یهود صهیونیسم چگونه ختم میشود؟ 🔻🔻🔻 خدای متعال در قرآن کریم می فرماید وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ سوره بقره 155 و قطعا شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت بده البته در زیارت عاشورا که طبق روایات حدیث قدسی و کلام خداست در مورد مصیبت روز عاشورا این فراز آمده که «مُصِیبَهٍ مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِیَّتَهَا فِی الْإِسْلَامِ وَ فِی جَمِیعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض‌» « چه مصیبت بزرگی است آن مصیبت، و چه عظیم است آن عزا در اسلام، و در همه آسمان‌ها و زمین.» پس کشته شدن ولی الهی و امام معصوم و حجت بر حق و خلیفه الله و واسطه بین خدا و خلق بزرگ‌ترین واقعه و مصیبت به شمار می‌آید. البته حد و اندازه و سنگینی مصیبتها را ما از نزد خودمان تعیین نمی‌کنیم بلکه خدای متعال و اولیای او که عالِم به همه وقایع عالَم خلقت از ابتدا تا انتها هستند این واقعه را به عنوان بزرگ‌ترین مصیبت یاد می‌کنند و ما با معیار عقل که خدای متعال به عنوان حجت در ما قرار داده آن را تائید می‌کنیم همه میدانیم آزمايش‌هاى خداوند براى امتحان ایمان و رشد و شكوفايى استعدادها و پرورش انسان‌ها است. البته در بعضى اوقات، اين امور كيفر اعمال خود انسان‌ها یا اثر وضعی رفتار غلط اطرافیان آنهاست که اگر خود آن انسان در ایجاد آن دخیل نباشد خداوند عادل برای او شاید در دنیا و قطعا در آخرت جبران خواهد کرد. همانگونه كه خدا گاه نعمتى مى‌دهد كه وسيله آزمايشى است؛ «لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ» سوره جن آیه 16 همانا آبى گوارا به آنان نوشانديم تا ايشان را آزمايش كنيم. "لا یَوم کیَومِک یا اباعَبدالله" هیچ روزی قابل مقایسه با روز عاشورا نیست در توضیح عبارت مذکور امام خمینی ره می فرمایند معنیش این نیست که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و فقط گریه کنیم بلکه بیانگر لزوم مبارزه همیشگی با ظلم است. شهید مطهری ره بیان می کند معنی «کل یوم عاشورا» این است که هر روز به نام امام حسین علیه السلام با ظلم و باطلی مبارزه می‌شود و حق و عدالتی احیا می‌شود.امام خامنه‌ای نیز این جمله را چنین تفسیر می‌کنند که «در هر دوره‌ای انسان‌ها نقشی دارند که اگر آن نقش را به‌درستی، در لحظه مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همه چیز به سامان خواهد رسید، ملت‌ها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد. شيخ صدوق قدس سره در علل الشرايع روایتی از امام صادق علیه السلام نقل می کند که به طور خلاصه چنین است: مصيبت روز قتل امام حسين علیه السلام بزرگ تر است از جميع ايام ، زيرا كه اصحاب كساء كه در نزد خداوند بهترين آفريدگانند، آنها محمد و على فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام هستند وجود عالم منوط به وجود ايشان بود چون حسين علیه السلام را به قتل رساندند كسى از اصحاب كساء باقى نماند شهادت حضرت حسين علیه السلام چنان بود كه پيامبر و على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام همگان را شهيد كرده باشند اين جاست كه مصيبت روز شهادت حسين بزرگترين ايام و برزگترين مصائب است . ( وقايع الايام ، ص 371.) پس درست است که مصیبت غزه و مصیبتهای دیگر که در طول تاریخ رخ داده از لحاظ کیفیت مانند مصیبت کربلا نیست ولی جنگ غزه جنگ ظالم و مظلوم است فریاد هَیهٰات مٖنّ الذٖلًه است دفاع از مقام انسانیت است و در امتداد و صورت نازله ای از جنگ کربلاست .در این زمان تکلیف ما طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام مشخص است که فرمودند «کونا للظّالم خَصماً و للمَظلوم عوناً» طبق این فرمان همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود و البته یکی از ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی همین است .اراده مردم فلسطین و مسلمانان و ایستادگی و مقاومت آنها ادامه و افزایش خواهد یافت و طبق آیات و روایات به پیروزی نهایی بر یهودیان اشغالگر خواهند رسید.مسجدالاقصی فراموش نخواهد شد و قدس در اشغال ستمگران صهیونیسم باقی نخواهد ماند. و یقین داریم سرزمین فلسطین به لطف خدای مهربان روزی آزاد خواهد شد . ✍علی صغیرا ـــــــــــــــ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۵۴ ✍🏼 طبق روایات *امام صادق و امام رضا علیهماالسلام برای حضرت سیدالشهداء روضه می‌خواندند* و گریه می‌کردند. ✅ *اگر حال ما با گریه بر حسین علیه‌السلام خوب می‌شود، بدلیل تأسی به آن بزرگواران است.* ◻️◽️ *اشک خالصانه برای اباعبدلله ادب است و شکل ما را عوض می‌کند.* به گفتۀ بعضی از علما باکی بر مصیبت حسین علیه‌السلام شکل بهشت می‌شود. ◻️◽️ اشک خالصانه *ما را به‌ گونه‌ای طاهر و خالص می‌کند،* که صورت ملکوتی‌ما «لیس کمثله شیء» می‌شود. 🍃 روایت داریم همه بهشتی ها یک شکل هستند، همه بهشتی‌ها شکل امیرالمومنین هستند. حال *وقتی شما گریه می‌کنید، شکل اولیاء تان می‌شوید،* چون همه اولیاء برای اباعبدالله گریه می‌کردند، همه اولیا اشک خالصانه داشتند. ◻️◽️ *اشک خالصانه برای اباعبدلله رنگ ما را عوض می‌کند.ظاهر ما را عوض می‌کند.* 🍃 حضرت علی‌بن‌موسی الرضا فرمود: «فابکِ لِلحُسَین». پشت پردۀ این اشک، سرعت سیر و تحول نهفته است. ◻️◽️ *توشۀ آخرت‌ ما گریه است.* احتیاج نیست دستمال اشکی ِما را داخل کفن بگذارند، ملائکه خودشان قطرۀ اشک‌ها را جمع می‌کنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️پاسخ به این سوال که آخه قدس و فلسطین به ما چه ربطی داره؟
۱۸۱ *ادامۀ شرح آیۀ ۷۴* 🔹۱۲. ظاهراً مشکل آزر و اطرافیان آزر این بود که برای اجرام سماوی تأثیر قائل بودند که ماه و خورشید کارایی دارند و سرنوشت آدم‌ها از آن بالا تعیین می‌شود (توسط خورشید و ماه.) پس ما سعی کنیم با این‌ها بسازیم تا آسیب وارد نکنند. در واقع مشکل آزر و قوم آزر تأثیر‌گذار دانستن عوالم بالا بوده، این‌ها را مؤثر می‌دانستند؛ ولی ابراهیم می‌گوید اگر شما غیر از خدا هر کسی را مؤثر بدانید گم شده‌اید. 🔹۱۳. یک نکتۀ لطیف دیگر: به ما گفته‌اند در همۀ کارها نزدیکان‌مان بر ما مقدم هستند، در انفاق نزدیکان مقدم هستند، در دلسوزی اول نزدیکانم. هر لطف و هزینه‌ای که می‌خواهم بکنم اولویت با نزدیکانم است. ابراهیم نزدیک به خودش را مقدم می‌کند و دلش برای مربی خودش (عمویش آزر) می‌سوزد، برای مربّی ظاهری‌اش نگران است. سالیان سال ابراهیم در غار بزرگ شده و شاید آزر نقش تربیتی چندانی هم برای ابراهیم نداشته؛ اما بالاخره به ابراهیم نزدیک بوده و نمی‌تواند ببیند بت‌پرست است و در گمراهی مانده و ابراهیم نسبت به او بی‌تفاوت نمی‌ماند «أَتَتَّخِذُ أَصْنَاماً آلِهَةً» بنابراین نسبت به نزدیکان‌مان روشنگری داشته باشیم. هشدار لازم را به نزدیکان‌مان بدهیم منتها منوط به این که از نظر معنوی و معرفتی یک درجه بالاتر باشیم. نمی‌شود من خلاف‌های آن‌ها را به یک نحو دیگری انجام دهم بعد به آن‌ها هشدار دهم که انجام ندهید. 🔹۱۴. نکتۀ دیگر اینکه *انسان اگر موحد شد با تردید به مسائل خلاف نگاه نمی‌کند.* شک ندارد که فلان چیز خلاف هست یا نیست. حتماً خلاف است. از «إنّی» متوجه خلاف بودن قطعی می‌شویم. حتماً من دارم تو را گمراه می‌بینم، حتماً من قوم بت‌پرست را گمراه می‌بینم. یعنی اول باید برای خودم مسئله حل شده باشد که بت‌پرستی قطعاً اشکال دارد، حالا این بت‌پرستی چه پول‌پرستی چه مقام‌پرستی، چه علم‌پرستی، چه بچه‌پرستی، چه زندگی‌پرستی باشد، هر چه باشد قطعاً ضلالت است وقتی تردید نداشتم می‌توانم اعلام کنم. اگر خودم مشکوکم اگر خودم آدم متلوّن و متغیری هستم نباید وارد این میدان شوم، چرا؟ چون ما می‌آییم دیگری را درست کنیم، دیگری می‌آید ده برابر ما را خراب می‌کند، پس باید خیلی قاطع و یقینی به عرصۀ هدایت وارد شده باشیم و عملی خلاف آن انجام ندهیم. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس تفسیر قرآن ۸۳/۷/۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
💠 *«ولادت حضرت عبدالعظیم»* 🍃🍀 *اینجا، ری است که فرسنگ‌ها با مدینه فاصله دارد. اما خاک و آبش، بوی غربت نمی‌دهد؛ آخر مردمی دارد که تو را بر چشم می‌نهند و سالیان سال، به زیارتت می‌آیند.* 🍃🍀 شاید مدینه نباشد؛ ولی هرچه بخواهی بوی مدینه می‌دهد؛ تا آنجا که تو را نه به میهمانی، بلکه به میزبانی این شهر می‌پذیرند. و ری به همین سادگی، شهر عبدالعظیم علیه‌السلام می‌شود. 🍃🍀 *مقام معظم رهبری در سخنی جالب، او را «آبروی ری»* می‏‌خواند و می‏‌فرماید: «..جناب عبدالعظیم ـ با اینکه اهل ری نیست، اما حقّاً و انصافاً به ری و تاریخ ری آبرو داد و حقّ عظیمی به گردن همه‌ تهرانی‏‌ها و اهل ری دارد.» 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
💠 «صاحب» 🟩 «صاحب» به‌معنای همراه، يكی از نام‌های خدای سبحان است. 🔆 «يا صاحِبی عِندَ غُربَتی»؛ 🔆 «ای خدايی كه در غربت همراهم هستی.» ❇️ خدای سبحان، «ولیّ» خود را با جلوۀ نام «صاحب» خويش، همراه غريبان قرار داده است. ◻️ غريب مسافری است كه از وطن دور مانده است. *اگر ما دنيا را وطن خود قرار ندهیم و به آن دل نبنديم، غريبی هستيم كه امام عصر (عج) با ما همراه خواهد شد.* ✨ *که خواهد شد بگویید ای رفیقان انیس بی‌کسان، یار غریبان ✨ مگر خضر مبارک پی در آید ز یُمن همّتش کاری گشاید* ◻️ *غريب كسی است كه از عادات سوء و نامناسب خود هجرت كند.* كسي كه به تندخويی، عيب بينی و بدگويی و دیگر اخلاقیات سوء خو کرده است زمانی كه *تصميم به جدايی از عادات غلط* خويش بگیرد و از آنها جدا شود در حكم مهاجر غريبی است که امام زمان (عج) مصاحب او خواهد شد. ✅ *حضرت در اين هجرت با او همراه می‌شود، تا فرد به جهت لذت معيّت با امام (عج) متوجه سختی ترك عادت نشود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
شناسی و مسئله فلسطین کلام علمدار عقلانیّت شهید آیت الله مطهری 🏴اگر می‌خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‌خواهیم قیمت پیدا کنیم، اگر می‌خواهیم در نزد خدا و پیغمبر خدا محترم باشیم، در نزد ملل جهان محترم باشیم، باید این اصل را زنده کنیم. اگر پیغمبر اسلام زنده می‌بود، امروز چه می‌کرد؟ درباره چه مسئله‌ای می‌اندیشید؟ واللهِ و باللهِ قسم می‌خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏‌لرزد این یک مسئله‌ دودوتا چهارتاست. اگر کسی نگوید، گناه کرده است.من اگر نگویم. 🏴واللهِ مرتکب گناه شده‌ام، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است. گذشته از جنبه اسلامی، فلسطین چه تاریخچه‌‏ای دارد؟ قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولتهای اسلامی هم نیست؛ مربوط به یک ملت است، ملتی که او را به زور از خانه‌اش بیرون کرده‌اند تاریخچه فلسطین چیست؟ مدعی هستند که در سه هزار سال پیش دو نفر از ما (داود و سلیمان) برای مدت موقتی در آنجا سلطنت کرده‌اند. تاریخ را بخوانید؛ در تمام این مدت دو سه هزار ساله، کی بوده است که سرزمین فلسطین به یهود تعلق داشته است؟ کی بوده است که بیشتر سرزمین فلسطین مال ملت یهود باشد؟ آیا بیشتر سرزمین فلسطین از آنِ ملت یهود است؟ قبل از اسلام هم مال آنها نبود، بعد از اسلام هم مال آنها نبود. روزی که مسلمین فلسطین را فتح کردند، فلسطین دراختیار مسیحیها بود نه در اختیار یهودیها. و اتفاقاً مسیحیها که با مسلمین صلح کردند، یکی از موادی که در صلح‌نامه گنجاندند این بود که شما # را در اینجا راه ندهید. گفتند: ما با شما زندگی می‌کنیم ولی با یهود زندگی نمی‌کنیم. چطور شد که یک‌دفعه نام وطن یهودی به خود گرفت؟ یکی از قضایایی که کارنامه قرن ما را تاریک می‌کند (این قرنی که به دروغ نام حقوق بشر، نام آزادی، نام انسانیت بر آن گذاشته‏اند) همین قضیه است. 🏴یهودیهای دنیا بعد از اینکه از ملتهای غیرمسلمان زجر و شکنجه و آزار می‌بینند (در روسیه، آلمان و بسیاری از نقاط دنیا)، بزرگانشان می‏‌نشینند می‌گویند تا وقتی که ما در اطراف دنیا متفرّق هستیم، در هر جا اقلیتی هستیم، سرنوشت ما همین است. ما باید مرکزی را انتخاب کنیم و همه‌مان آنجا جمع شویم، اتباع مذهب یهود آنجا جمع شوند. اول هم جایی را که فکر نمی‌کنند، فلسطین است؛ جاهای دیگر را فکر می‌کنند. بعد، جنگ بین الملل اول پیش می‌آید. (البته من خلاصه‌اش را عرض می‌کنم. می‌توانید کتاب‌هایی را که در این زمینه نوشته شده است بخوانید.) متفقین با عثمانیها می‏‌جنگند (من نمی‌خواهم از عثمانیها دفاع کنم ولی هرچه بود، حکومت واحدی بود؛ اگر ظالم هم بود، بالأخره واحد بود.) اعراب ساده لوح که از حکومت عثمانی به ستوه آمده بودند تحریک متفقین را پذیرفتند. از داخل، علیه حکومت عثمانی جنگیدند به وعده اینکه به خود آنها در مقابل عثمانیها استقلال بدهند. انگلیسها به اینها قول قطعی دادند که ما به شما استقلال می‌دهیم به شرط اینکه به نفع ما با عثمانیها بجنگید این بی‌چاره‌ها جنگیدند. در خلالی که این بدبخت‌های نادان ناآگاه داشتند با دولتِ تاحدودی اسلامی خودشان می‏‌جنگیدند، انگلستان قول و قرار خودش را با حزب صهیونیسم- که تازه تشکیل شده بود- محکم کرد که 🏴فلسطین را به شما می‌دهیم در قلب کشورهای اسلامی. جامعه ملل به وجود می‌آید (عدالت را ببینید!) و تصویب می‌کند که در دنیا ملتهایی هستند (مخصوصاً ملتهایی که از عثمانی جدا شده‌اند) که چون رشد ندارند، ما باید برایشان سرپرست معین کنیم تا اینها را اداره کنند. درواقع می‌خواستند ارثیه عثمانیها را تقسیم کنند قسمتی از آنها را دادند به فرانسه، قسمتی را دادند به انگلستان و… از جمله جاهایی که انگلستان گرفت فلسطین بود. گفت من قیم و سرپرست شما هستم؛ رسماً شد کفیل. بعد به صهیونیستها وعده داد (وعده معروف بالفور) که من اینجا را به شما می‌‏سپارم| ادامه دارد - بخش اوّل
شناسی و مسئله فلسطین کلام علمدار عقلانیت شهید آیت الله مطهری (قسمت پایانی) 🏴یک عده روشنفکر در میان اعراب بود؛ قیام کردند، انقلاب کردند. اینها را کشتند، اعدام کردند، به ‏دار کشیدند. مرتب یهودیها را فرستادند. همینکه عده زیاد شد، اسلحه زیادی هم در میانشان پخش کردند. بعد اینها افتادند به جان مسلمانان بومی؛ کشتند و زدند و بعد هم آواره کردند. پشت سر یکدیگر، از کشورهای اروپایی مهاجرت می‌شد. آمدند و آمدند. این یهودیانی که شما امروز اسمشان را می‏‌شنوید: موشه دایان، زلی اشکول، گلدا مایر، زهرمار! آخر ببینید اینها از کجای دنیا آمده‌اند؟! مدعی هستند که این سرزمین، سرزمین ماست. 🏴 امروز در حدود سه میلیون نفر مسلمان، آواره از خانه و زندگی‏شان هستند. هدف مگر تنها همین است که یک دولت کوچک در آنجا تشکیل شود؟ خیلی اشتباه کرده‌اید، خیلی همه اشتباه می‌کنیم. او می‌داند که یک دولت کوچک، بالأخره نمی‌تواند آنجا زندگی کند؛ یک اسرائیل بزرگ که دامنه‌‏اش از این طرف شاید تا ایران خودمان هم کشیده شود 🏴به قول عبدالرحمن فرامرزی این اسرائیلی که من می‌شناسم، فردا ادعای شیراز را هم می‌کند، می‌گوید شاعرهای خود شما همیشه در اشعارشان اسم شیراز را گذاشته‌‏اند مُلک سلیمان! هرچه بگویی آقا! آن تشبیه است، می‌گوید سند از این بهتر می‌خواهید؟! مگر ادعای خیبر را که نزدیک مدینه است، ندارند؟ مگر روزولت به پادشاه وقت عربستان سعودی پیشنهاد نداد که شما بیایید این شهر را به اینها بفروشید؟ مگر اینها ادعای عراق و سرزمینهای مقدس شما را ندارند؟. 🏴واللهِ و باللهِ ما در برابر این قضیه مسؤولیم. به خدا قسم مسؤولیت داریم. به خدا قسم ما غافل هستیم. واللهِ قضیه‌‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است، این قضیه است. الاقصی رژیم صهیونیستی
چهارقلوها در غزه به شهادت رسیدند
۱۰۷ 🔆 *«وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ»* 🔆 *«و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏خواهد بود»* 📗 سوره ابراهیم، آیه ۷ 🔶 سخن از وعده‌ای‌ است که خداوند به بندگان داده است: *«لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ» کافی است شکرگزار باشند تا ازدیاد یابند.* ⁉️ منظور از ازدیاد چه ازدیادی است؟ 🔸 خداوند نفرمود اگر شاکر باشید نعمت‌تان را افزون می‌کنم و به شما رزق و روزی بیشتری می‌رسانم، بلکه به طور مطلق فرمود شما را زیاد می‌کنم. این زیاده، زیاد شدن وجودی انسان است. ✅ *هرقدر ظرف وجودی او بزرگ‌تر شود، گنجایش بیشتری پیدا می‌کند و به تبع این گنجایش، قابلیت بیشتری برای دریافت موهبت‌های الهی خواهد داشت.* ◀️ چه این موهبت، دریافت نعمات باشد، چه معارف ربانی، چه اکتساب صفات پسندیده. 🌀 حوض کوچکی را تصور کنید که در معرض باران قرار گرفته است. هرقدر هم باران بیشتری ببارد، بهرۀ این حوض از آب باران ناچیز است؛ چون گنجایش این حوض اندک است. 🌀 حال تصور کنید در عوض حوض، آب باران در دریاچه‌ای بریزد. یقیناً این ظرفیت قابل قیاس با ظرفیت حوض نیست. به همین نسبت اگر در دریا یا اقیانوسی روبرو باشیم چه برکتی در آن جای می‌گیرد. ✅ *وجود هریک از ما نیز گنجایشی غیرقابل تصور دارد. کافی است ظرف وجودمان را کشف کنیم و آب علم و معرفت را در آن جاری کنیم.* ◀️ *کسی‌که وسعت وجودی خود را کشف کرده نه غصه گذشته را می‌خورد و نه نگران آینده است.* چنین فردی نه با مصائب زندگی از پا در می‌آید و تغییری در او ایجاد می‌کند؛ نه خوشی‌ها برای او عجب و غرور می‌آورد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۲۰۹ 🔆 *«وَ تَوبةَ مَن اَنابَ اِلیکَ مَقبُولَة»* 🔆 *«خدایا توبه کسی که بسوی تو رجوع کند قبول می‌شود.»* 🔷 *«توبه» رجوع از معصیت و عصیان بسوی طاعت است.* ⏪️ قابل تأمل آنکه انسان در توبه و انابه نباید متوقف شود؛ بلکه لحظه به لحظه حول و قوۀ الهی را ناظر باشد تا مهر قبولی خداوند را در نامۀ عمل خود بیابد. 🌀 انسان با گرفتاری در معاصی و خود‌بینی در عبادات هنوز گرفتار خداوند نشده است؛ یعنی از حجاب ظلمانی و نفسانی معاصی وارد حجاب نورانی طاعت شده است؛ اما هنوز در حجاب خودبینی قرار دارد؛ از این رو نقش و فاعلیت خود را در طاعت و بندگی شاهد است. 🔷 *«انابه» رجوع مکرر به خداوند است.* انسان برای رها شدن از خودبینی باید به خداوند رجوع داشته باشد. خودشیفتگی و عجب و کبر در طاعت و بندگی از بیماری‌های بسیار خطرناک است. 🔶🔸 انسان از دو بخش تشکیل می‌شود: 🔸۱. بُعد حیوانی و طبیعی که اگر مهار نشود، انسان را بسوی معصیت سوق می‌دهد؛ 🔸٢. بخش الهی که نیمۀ فطری او را تشکیل می‌دهد. 🔷 *«توبه» رجوع از طبیعت به‌سوی فطرت است.* انسان در «انابه» از خداوند درخواست دارد که در فطرت متوقف نشود؛ از این رو از فطرت هم به خود خداوند مراجعه می کند. 🔷 *«توبه» سکوی پرش انسان است.* و «انابه» رجوع و پرش از فطرت بسوی خداست. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🎥 ما گفته‌ایم مکرر که اسرائیل -این جرثومه فساد- اکتفا به قدس نخواهد کرد امام خمینی(۲۹ آذر ۱۳۵۸): 🔹اشتباهی که همه مسلمین، خصوصاً ملت‌ها و دولت‌های عرب کردند این بود که مهلت دادند به اسرائیل و اغراض شخصیه دولت‌ها مانع شد از اینکه صدای اسرائیل را در همان اول خفه کنند و نگذارند قدرت پیدا بکند. 🔹مع الاسف به نصیحت‌های ما که در طول بیست سال یا قدری کمتر فریاد زدیم و آنها را دعوت کردیم به اتحاد بر ضد اسرائیل، اغراض مانع شد از اینکه اجابت کنند. 🔹مهلت دادند تا اینکه مطلب به اینجا رسید که الآن دست تعدی او دراز شده است، و جنوب لبنان را به آتش می‌کشد و فلسطین را می‌خواهد عقب بزند، و ما گفته‌ایم مکرر که اسرائیل- این جرثومه فساد- اکتفا به قدس، اکتفا به بیت المقدس، نخواهد کرد و اگر مهلت داده شود، تمام دوَل اسلامی در معرض خطر است. 🔹اشتباه سابق باید جبران بشود به اتحاد مسلمین و تشکیل «حزب مستضعفین» بر ضد مستکبرین- که در راس آنها امریکای جانی است، و نوکر بسیار فاسد او که اسرائیل است.
۲ ✍🏼 مسلمانان حدود ۱۳ قرن بر سرزمین فلسطین حکومت کردند که این حاکمان معمولاً عرب‌ها و ترک‌های مسلمان بودند. ◻️ با فروپاشی امپراتوری عثمانی در سالهای اولیۀ قرن بیستم، دست مسلمانان از این سرزمین کوتاه شد. پس از آن، بریتانیا در سال ۱۹۱۷ اعلامیۀ معروف بالفور را صادر کرد و با این کار، بساط ترک‌های مسلمان به کلی از این سرزمین برچیده شد. در حقیقت، مقولۀ رنج‌های مردم فلسطین و تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس، از آن زمان به بعد، خودنمایی کرده است. ⁉️ باید پرسید چگونه یک رژیم غاصب می‌تواند برخلاف مقررات حقوق بین‌الملل که سیاستمداران و حقوقدانان غربی به آن معترف هستند، بدترین رفتارهای غیرانسانی را با زورگویی هر چه تمامتر علیه مردم بی‌پناه سرزمین فلسطین به کار ببرد؟ 💢 به عبارت روشن‌تر و تخصصی‌تر، در حقوق بین‌الملل، مجموعه‌ای از مقوله‌های اساسی داریم که باید این محورها کنار هم گذاشته شود و دست در دست هم دهند تا بتوانند کشوری را به عنوان یک کشور رسمی و آن چیزی که به عنوان state می‌شناسیم، به وجود آورند. این در صورتی است که هیچ یک از این مقوله‌ها دربارۀ کشور فلسطین و رژیم اشغالگر قدس انجام نشده است. ◀️ *نخستین دلیلی که معمولاً برای منطبق بودن پیدایش رژیم اشغالگر قدس با حقوق بین‌الملل ذکر می‌کنند، اعلامیۀ بالفور است.* ⏹️ بالفور، وزیر امور خارجۀ وقت انگلستان بود و این اعلامیه بر این مبنا صادر شد که یهودی‌هایی هستند که در کشورهای دیگر پراکنده‌اند و سرزمین ندارند. از نظر تاریخی گفته می‌شود که این یهودی‌ها بیشترین سابقۀ سکونت را در سرزمین فلسطین داشته‌اند. بنابراین بهتر است اینها از گوشه و کنار دنیا به سرزمین فلسطین منتقل شوند و دولت فلسطین را تشکیل دهند! 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
# امنیت_ذهنی ۱۲ 💠 *«در لحظه زیستن؛ نتیجۀ برون رفت ازامنیت ذهنی»* 🌀 معلمی که وظیفه‌اش تدریس است، به جهت مشکل حادی که رخ داده، نتواند در کلاس حضور یابد، *اگر آموخته باشد که از ذهن امن خود خارج شود،* می‌تواند با توجه به انگیزۀ قرب الی‌الله، وظیفۀ فعلی خود را تشخیص و به سرعت خود را با وضع جدید تطبیق دهد؛ در حالی که با داشتن ذهن امن از وضعیت موجود لذت نمی‌برد و دائم منتظر بازگشت به وضعیت قبلی است. ✅ *اگر افراد راه برون‌رفت از امنیت ذهنی را یاد بگیرند می‌توانند در لحظه زندگی کنند* و با همۀ لحظاتشان خوش باشند، در زمان قبل نخواهند ماند، 🍃 بنا به فرمودۀ امیرالمؤمنین: 🔆 «ما فاتَ مَضی وَ ما سیأتیكَ فَاَیْنَ؟ قُمْ فَاغْتَنِم الفُرصَةَ بَینَ العَدَمَین» 🔆 «آنچه گذشت، از دست رفت و آنچه می‌آید كجاست؟ برخیز و فرصت میان دو نیستی را دریاب.» 📘 غرر الحکم و درر الکلم، ج۱ ص ۲۲۲ ✅ *باید اکنون را دریافت.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمعیت باورنکردنی نماز جماعت در واشینگتن، قلب آمریکا! بعد از تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی
۴ 🍃 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: 🔆 «هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِ «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّه‏…» 🔆 «وصی من کسی است که خدای سبحان در قرآن دربارۀ او فرمود: در قیامت مردم می‌گویند: افسوس برمن از کوتاهی‌هایی که در اطاعت فرمان خدا کردم.» 📘 الغیبة النعمانی، النص، ص۴۰ 💎 *وصی پیامبر کسی است که از خدای سبحان جدا نیست. او جلوۀ حضرت حق است؛*اما نوعاً افراد دربارۀ او کوتاهی می‌کنند. 🍃 از پیامبر سؤال کردند: «وَ مَا جَنْبُ اللَّه»فرمود: 🔆 «فَوَصِيِّي السَّبِيلُ إِلَيَّ مِنْ بَعْدِي- فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ بِالَّذِي بَعَثَكَ أَرِنَاهُ فَقَدِ اشْتَقْنَا إِلَيْه» 🔆 «وصی من راهی است که به سوی من می‌آید.» آنان گفتند: یا رسول الله! تو را قسم می‌دهیم به خدایی که تو را مبعوث به پیامبری کرده وصی خود را به ما نشان بده.» 🟩 فرمود: «هُوَ الَّذِي يَقُولُ اللَّهُ فِيهِ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ- يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا» 🔆 *«‌جنب الله کسی است که خدای سبحان دبارۀ او می‌گوید: «ظالم دستش را می‌گزد و می‌گوید: ای کاش من با پیامبر در راه حرکت می‌کردم.»* ⏪️ *وصی پیامبر راه است.* کسی در «راه» نمی‌ایستد، بلکه همه در حرکت‌اند. راه همواره سالک را به پیش می‌خواند. ✍🏼 در قرآن «سبیل» به‌عنوان وصی معرفی شده است. معصوم سیر الی الله دارد، در حرکت به سوی خدای سبحان غایت، وصال به امام نیست، بلکه غایت، مأموم امام بودن است. 🔷🔹 *در وصال به حضرت‌حق، مقصد، رسیدن به خدای سبحان است؛ اما باید از طریق راه به خدا رسید.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com