eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اسناد لانه جاسوسی
📌 برنامه خرابکاری در مدارس ایران توسط 🔹 در یکی از اسناد لانه جاسوسی گزارشی توسط جان گریوز (مسئول روابط عمومی سفارت آمریکا) آمده است: 🔻 تحلیلی از اوضاع کنونی بکنم و کارهایی را که درشش ماه آینده در رابطه با افزودن منافع آمریکا در ایران می بایست انجام داد بگویم: 🧲 نفاق در مدارس بین محصلین و بین کادرهای مدارس و هر دو می تواند باعث بسته شدن مدارس برای مدت طولانی شده و در نتیجه باعث نارضایتی عمومی گردد یاخشونت افراطی شود❗️ 📑 اسناد لانه جاسوسی، ج۱، ص۱۶۳. 🕶 رازهای رشته رشته مرجع تخصصی اسناد لانه جاسوسی آمریکا @USAdoc در ویراستی دنبال کنید👇👇 https://virasty.com/Usdoc/1695460282755999813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اومدن هفته دفاع مقدس توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دارن یه کلیپ‌ تقطیع شده از امام‌خمینی پخش میکنن و امام رو آغاز گر جنگ‌جلوه میدن!😕 واقعیتش رو توی این پست ببینید👆🏻 این سخنان امام خمینی برای بعد از شروع جنگ هست...‼️ @gordan_313
دیشب اخبار 2030 از یک خانم روانشناس خارجی نقل کرد که تفکر سفید و سیاه نداشته باشید و «هرگز» کلمه هرگز را بکار نبرید و «همیشه» از واژه همیشه پرهیز کنید و... کاری به پرت و پلا بودن این حرفهای متناقض ندارم. مشکل اونجا بود که مجری گفت میخواستیم یک گزارش هم درباره ها بریم که دیگه وقت نیست؛ بعدش هم یه تبلیغ جانانه از بانک‌های بنگاه دار پخش شد تا رسما اعلام کنه که اسکل تون کردیم😳 وقت برای پرت و پلاهای روان نشناس خارجی هست اما برای تبیین نیست❓ 2030 ما بهت امید داشتیم😐 💥 مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔹 هشت مستند جذاب در حوزه 🆔 @darseenghelab 🔻 در حوزه دفاع مقدس مستندهای بسیاری ساخته شده است که 10 مورد از بهترین مستندها عبارتند از: 1️⃣ کلاشینکف‌های آمریکایی، کارگردان: داوود مرادیان مجموعه 5قسمتی «کلاشینکف های آمریکایی» تلاش می‌کند به شبهات مطرح شده درباره جنگ ایران و عراق پاسخ دهد. 2️⃣ عبور ناممکن، کارگردان داوود جلیلی به شرایط کشور در سال‌های اولیه جنگ و عملیات الی‌بیت‌المقدس می‌پردازد. در این مستند به چگونه زدن پل‌های پی ام پی و عبور از کارون و بررسی تاکنیکی آزادسازی شهر خرمشهر می‌پردازد 3️⃣ اتاق جنگ، کارگردان: مصطفی حریری هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای عالی دفاع، "حسن روحانی" رئیس کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی، "محمدجواد لاریجانی" معاون وزیر خارجه، "محسن رضایی" فرمانده وقت سپاه پاسداران و برخی مسئولان بلندپایه سیاسی- نظامی کشور می کوشد تا به چند سوال کمتر مطرح شده پاسخ دهد یا حداقل آنها را روشن تر سازد. اول: آیا جلوگیری از وقوع جنگ ممکن بود؟ دوم: چرا جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر ادامه پیدا کرد و آیا می شد جنگ را در همان مقطع به پایان برد؟ سوم: آیا همه امکانات کشور در اختیار نیروهای نظامی بود؟ و چه کسانی در داخل نظام با ادامه جنگ مخالفت می کردند؟ چهارم: چرا قطعنامه 598 سازمان ملل برای پایان جنگ در آن مقطع خاص توسط ایران پذیرفته شد؟ 🆔 @darseenghelab 4️⃣ ناگفته‌های گمشده، کارگردان: مهدی مطهر در این مجموعه تلاش می شود با در کنار هم قرار دادن صحبت‌های فرماندهان و مسئولین اصلی درگیر در جنگ ایران و عراق، توصیفی شفاف از پشت پرده تصمیمات گرفته شده در جنگ ارائه شود. 5️⃣ ترم تحمیلی، کارگردان: سید ابراهیم حسینی. روایت‌هایی است از نقش زنان و مادران شهدا و هچنین شهدای دانشجو (با محوریت رزمندگان گیلانی) که در دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور داشتند. 6️⃣ خاطرات موتورسیکلت، کارگردان: امیرحسین نوروزی داستان موتورسواران جوان و متمولی را روایت می‌‌کند که با آغاز جنگ تحمیلی، تحت تأثیر شهید چمران به جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند. روزی روزگاری، جوان‌های تهران در تپه‌ها و خیابان‌ها مشغول موتور سواریشان بودند که جنگ شد. یک آدم دلربا آمد دلشان را برد، خودشان را هم برد به جبهه … . اسمش چمران بود، شهید مصطفی چمران … . 7️⃣ بانو؛ کارگردان: محمد حبیبی‌منصور مستند «بانو» روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است. زنی که خودش و اعضای خانواده ایشان از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند. زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است. 8️⃣ «در لباس سربازی»، کارگردان: مهدی نقویان این مستند روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است. در این مستند، برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است. 🆔 @darseenghelab
🔹 کادوی تولد شاعنشاه: ریاست عالیه ورزش❗️ 🔻 خاندان پهلوی مسئولیت‌های مهم کشور رو به عنوان هدیه تولد بذل و بخشش میکردن همین ربع پهلوی کادو تولد وزیر ورزش شده بود! 🔅 اما فرزندان رهبر انقلاب هیچوقت هیچ مسئولیتی در اداره کشور نداشتن و همگی مشغول تدریس و تالیف هستند. در مورد فرزندان امام هم علی رغم نقدهامون، همینطور هستند. 🗣 علی فرحزادی 🆔 @darseenghelab
62.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند تاج و باج سوغات رییسی از آمریکا چیست؟ و چگونه در زمان رضاشاه تاراج شد؟ قسمت اول؛ غارت هزاران قطعه آثار باستانیِ تخت جمشید در دوران پهلوی اول کارگردان: رضوانه فتحی نویسنده: عماد داوری دولت‌آبادی گوینده: محمد صدیقی مهر 🆔 @emaddavari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💣 حمله وحشیانه آمریکا به حرم امام هادی و امام حسن عسکری (ع) در سامرا؛ همین ۲۰ سال پیش😭 🖋 اونهایی که به برکت خون شهدا و در سایه امنیت جمهوری اسلامی نشستن و ادعای اهل بیتی بودن میکنن رو جدی نگیرید. نسبت اینها با اهلبیت در حد گریه‌های بیهوده و جشن‌های ویرانگر هست اما اگر حرم اهلبیت مورد حمله واقع بشه «مثل موش قایم میشن» 💥 امروز تنها کسانی اهلبیتی هستند که دشمنان اسلام و تشیع را درست بشناسند. آنهایی که از دشمنان اهلبیت، فقط عمر و یزید را می‌شناسند، به راحتی آلت دست دشمنان امروز اهلبیت می‌شوند. 🆔 @darseenghelab
📌 آثار باستانی؛ از سرقت توسط پهلوی تا صیانت توسط جمهوری اسلامی 🔹 حالا که هزاران لوح باستانی توسط آقای رئیسی به ایران بازگردانده شده‌اند، جا داره یادی کنیم از اشرف پهلوی و پسر فاسدش شهرام که به فروش گنجینه‌ها و عتیقه‌های هنری کشور مشغول بود! امری که حتی ازچشم آمریکاییها دور نمانده و در اسناد لانه جاسوسی از آن خبر داده اند(ج 1، ص 261) 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
پدر بدبخت تر از پسر! پسر بی شرف تر از پدر! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چاینا مک کلین، بازیگری که تو بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوود بازی کرده، نکات عجیبی از صنعت سرگرمی آمریکا می‌گه!🧐😱 🔺@barahoot_tv1 🔻 @darseenghelab
عکس قدیمی رو کلی رنگ کردن و با پلیس بودن زن! پُز میدن❗️ 🔹 نمی‌دونم این کانالا مخاطب رو چی فرض کردن اما واقعا بعضی مخاطبا فقط بخاطر برهنگی پای اون تا دو پلیس! عاشق شاه میشن. چنین مخاطبایی حتی در حد اون سه چرخه آبی هم سواد رسانه‌ای ندارن😂 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا چرا مردم به خاندان پهلوی فحش میدن؟!!🤔 📝 پاورقی 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آغازگر جنگ عراق با ایران: بدون شک صدام حسین! ✍️ اعترافات صریح و روشن یکی از ضدایرانی ترین مقامات حامی صدام و رژیم بعثی درخصوص آغازگری جنگ ترکی الفیصل آل سعود وزیر اطلاعات اسبق عربستان سعودی: بدون شک صدام حسین آغازگر جنگ عراق با ایران بود. 🔹او برخی درگیری های داخلی {در ایران} را مناسب دید که این موضوع را شروع کند تا به اهداف خود برسد. او اینها را اعلام کرده بود و پنهان نکرد؛ شعار آزادی اهواز و خرمشهر... 🆔 @darseenghelab
💥 آخوندا ماهواره فرستادن فضا چه ذوقی میکنن😐 ما زمان شاه، بهترین سازمان هوا فضا در جهان را داشتیم. اینم کارت عضویت در سازمان هوافضای رژیم پهلوی😳😂😂 🏛 تاریخ پهلوی👇👇 🆔 @darseenghelab
🔻 اثاثیه‌ای به ارزش ۱۰ هزار سکه طلا برای ولیعهد ۱۶ ساله!!! ✍️ طبق نامه نخست وزیری پهلوی در سال ۵۵ بیش از دو میلیون تومان هزینه اثاثیه کاخ ولیعهد پهلوی (رضا پهلوی) در کیش شد. مبلغی معادل ۱۰ هزار عدد سکه طلا یا معادل حقوق ماهیانه ۶۰۰۰ کارگر در آن سال 📚منبع : سند نخست وزیری ۲۰ مهر ۱۳۵۵ (۲۵۳۵ شاهنشاهی) 🏛 تاریخ پهلوی👇👇 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اسناد لانه جاسوسی
📌 خوشحالی آمریکایی ها از کشتار مردم بی گناه تهران در بمباران 📘 ۴۴۴ روز؛ خاطرات گروگان‌ها از دوران تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ص۵۹۱. 📣 آمریکاشناسی اینجاست👇👇 🆔 @USAdoc 🆔 @USAdoc
مهمترین حوادث انقلاب.pdf
358.6K
📄 فایل PDF مرور سریع مهمترین حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران @GhadiriNetwork
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رئیس ستاد مشترک ارتش صدام: 📍حافظ اسد همه جوره و با دل و جان از ایران علیه صدام حمایت می‌کرد و حتی در میانه جنگ خط لوله انتقال نفت ما به سمت مدیترانه را قطع کرد... 🆔 @Kavoshmedia 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مخاطبانی که از تونل زمان به مکانی اشتباه بُرده می‌شوند 🔹حکایت برنامه‌ای در رسانه‌های بیگانه که تلاش می‌کند روایتی گزینشی از دوران پهلوی ارائه کند. 🏛 تاریخ پهلوی👇👇 🆔 @darseenghelab
شازده در آزمون وکالت هم رَده 🔹اینکه کلا ۳۰-۲۰ نفر برای اداره آینده ایران به ربع پهلوی وکالت دادن ولی الان چندهزار نفر دارن وکالتشون رو پس می‌گیرن دوتا معنی داره: 🔹یک- حامیان اپوزیسیون و سلطنت‌طلبان با ایفای نقش شخصیت خنگ داستان از سوی شازده پهلوی در ماجراهای سال گذشته، به این نتیجه رسیدن که پیشگیری بهتر از درمانه و ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان و این حرفا. در نتیجه حذف رضا شاه دوم‌شون را بر بقای این شخصیت نابودگر ترجیح داده‌اند. 🔹دو- اثبات دوباره بدون سقف بودن سطح حماقت نظریه‌پردازان اپوزیسیون با رونمایی از جدید‌ترین نسخه «کارخودشونه». چون ادله‌ بسیاری از افرادی که در این کمپین شرکت کردن اینه که رضا پهلوی هم با جمهوری اسلامیه و او را مهره سوخته نظام می‌دونن! @TasnimNews
📌 سید حسن مصطفوی از مظلومیت امام خمینی (ره) در فقه و اصول و در حوزه‌های علمیه سخن گفته‌اند. 🔹 ایشان درست می‌گویند؛ امام مظلوم است چون کسانی متولی نشر اندیشه او هستند که: به اسم امام، خودشان را تبلیغ می‌کنند امام محرومان را بایکوت کرده اند نسبتی با اسلام ناب محمدی ندارند بیت امام را لانه لیبرالها کرده اند به بزرگترین تراث امام و مرجعیت یعنی ولایت فقیه هجمه می‌کنند با جریان فالوده می‌خورند آقای مصطفوی، شما نماد مظلومیت امام هستید❗️ 🏛 تاریخ پهلوی👇👇 🆔 @darseenghelab
📌 روایت تاریخ انقلاب اسلامی، چالش‌ها و راهکارها 🔹 استمرار انقلاب اسلامی و فهم آینده انقلاب، نیازمند بصیرتی است که از مطالعه تاریخ انقلاب و شناخت تحولات، اندیشه‌ها و جریانات مرتبط با انقلاب اسلامی بدست می‌آید. علی رغم اهمیت ویژه تاریخ انقلاب اسلامی، چالش‌های جدی‌ای در نگارش علمی و در روایت آن وجود داشته است 🔻 در نتیجه، نسل‌های جدید ذهنیت مناسبی نسبت به رژیم پهلوی، وقایع منجر به انقلاب اسلامی، مبارزات و مدیریت امام خمینی(ره)، خیانت‌های دشمنان خارجی و داخلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ندارند. 💠 ابتدا مروری داریم بر موانع و چالش‌های شکل‌گیری تاریخنگاری و تاریخ روایی انقلاب اسلامی و در آن به چهار چالش نظری، راهبردی، آموزشی و رسانه‌ای اشاره اشاره می‌شود. در ادامه راهبردهای رسیدن به وضعیت مطلوب در قالب شش پیشنهاد ارائه می‌گردد. 🔻 موانع و چالش‌های شکل‌گیری تاریخنگاری و تاریخ روایی انقلاب: 1⃣ چالش نظری؛ سکولار بودن علم تاریخ تاریخ در لسان قرآن بر اساس اهداف تربیتی خدواند و با محوریت حق و باطل شکل گرفته است. قرآن سرگذشت مبارزات حق و باطل و قواعد حاکم بر آن مبارزه را بیان میکند تا درس‌ها و عبرت‌های لازم به مخاطبان منتقل گردد. مصادیق حق و باطل در قرآن، از حزب الله و حزب الشیطان شروع شده و از پیامبران و معارضان انبیاء تا پیامبر اسلام و مخالفانش پیش میرود 🔅 بنابراین، ساختار تاریخ‌نگاری قرآن ساختاری متناسب با هدایت انسان است و بر این اساس، تاریخ بصورت کاملا هدفمند، ارزش‌مدار و گزینش شده روایت می شود. رهبر معظم انقلاب نیز روایت تاریخ را ذیل هدف «انسان‌سازی» دنبال کرده و جریان معارض انبیاء را چهار گروه فرعونیان، مَلاء (اطرافیان فرعون)، اشراف و نهایتا احبار و رهبان خلاصه میکند. ✅ با این اوصاف، مبارزات انبیاء و پیروانشان با جریانات معارض و اهداف تربیتی قرآن در مبارزه انسان با دنیا و نفس خویشتن، روح و هدف اصلی قرآن از روایت‌های تاریخی را شکل میدهند. ⭕️ با مروری بر تاریخ صد ساله رشته تاریخ در ایران و گرایش‌های متنوع و منابع آن، مشخص می شود که این علم نه تنها فاقد رویکرد حق و باطلی به گذشته و تاریخ است بلکه رویکرد خود را بر مبنای پرهیز از ارزش‌ها و هنجارهای دینی و ملی بنا کرده و طبیعتا درس و عبرت چندانی نخواهد داشت. 💠 علم تاریخ در دانشگاهها و مدارس ایران بر مدار حکومت‌ها، اندیشه‌ها، ادبیات و جغرافیای ایران شکل گرفته است. تو گویی قراردادی مانند قرارداد سایکس‌پیکو در عرصه علم هم کشیده شده و تلاش شده است تا حافظه تاریخی مردم مسلمان ایران از مبارزات انبیاء با معارضانشان خالی گردد زیرا این تواریخ، به عنوان تاریخ «دیگر کشورها» شمرده می‌شوند. همچنین بدلیل تخلیه شدن تاریخ از اهداف تربیتی، این رشته فاقد خاصیت «انسان‌سازی» شده است. ⛔️ علم تاریخ مدعی بی‌طرفی در روایت تاریخ است؛ اما معمولاً تاریخ را در قالب نظریه‌های پیشینی تفسیر می‌کند؛ نظریه‌هایی که بی‌طرف نبوده و هر یک مبانی خاصی دارند که منجر به تحدید نگاه مورخ می‌شوند. برخی بزرگان این جریان مانند عباس اقبال، تاریخ‌نگاری علمی را در شیوه‌‌ کار مورخان فرنگی جستجو می‌‌کنند. همان‌طور ‌که منابع مورد استفاده‌‌ پیرنیا در تدوین آثارش عموماً غربی است. 💢 این علم در دوره پهلوی در استخدام ایدئولوژی باستان‌گرایی، ترویج ملی‌‌گرایی و تجدید شکوه ایران باستان قرار گرفته بود اغلب گروه‌های تاریخ و کتاب‌ها و نشریات این رشته، تاملات خود را از باستان شناسی آغاز کرده و حداکثر تا اوایل حکومت پهلوی پیش می‌روند. در علم تاریخ، «انقلاب اسلامی» یا اصلا مساله نیست و یا از نظرگاه لیبرالیسم به آن پرداخته می‌شود. 🔹 پژوهشگران دانشگاههای ایران کوشش می‌کنند تا نظریات خود را به مبانی یا روش‌های افرادی چون جان‌فوران، ژانت‌آفاری، نیکی کدی، تداسکاچپل، یرواند آبراهامیان، ماروین زونیس، جیمز دیویس مستند ‌کنند نه کتاب‌هایی مانند «نهضت روحانیون ایران» اثر مرحوم علی دوانی یا «نهضت امام خمینی(ره)» اثر حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی. بطور خاص در گرایشات ایران شناسانه، دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی دولت‌های غربی، تجار، افراد ماجراجو، ثروتمندان جهان‌گرد و میسیونرهای مذهبی، به عنوان منابع علمی به‌شمار می‌آیند. ادامه👇👇
ادامه از بالا☝️☝️ 2⃣ چالش راهبردی؛ ضعف جایگاه تاریخ در نهادهای کشور علی رغم اهمیت اساسی تاریخ در هدایت و بصیرت جامعه، هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی تاریخ فاصله بسیاری وجود دارد. تضعیف نقل سنت‌ها و خاطرات شفاهی در دوران مدرنیته، شیوه آموزش ناکارآمد تاریخ در مدارس، منفعت گرایی انسان قرن بیستمی و غیر مفید انگاشتن تاریخ، کم توجهی به فعالیت های بیگانگان در حوزه تاریخ ایران و ضعف در ارائه جذاب تاریخ، همگی موجب تضعیف جایگاه تاریخ در کشور شده‌اند. 🔻همچنین کم اهمیتی مسئولین، نخبگان و مردم به تاریخ و تاریخ انقلاب، این حوزه را به حیات خلوت جریانات خاصی تبدیل کرده و زمینه شکل گیری گره‌های تاریخی نادرست را مهیا می‌سازد. در ایران مراکز مختلفی بصورت مستقیم با حوزه تاریخ سروکار دارند. 🔹 گروههای تاریخ یا مدرسی انقلاب اسلامی در دانشگاهها و پژوهشگاههای ذیل وزارت علوم، دروس تاریخ و معلمان تاریخ ذیل وزارت آموزش و پرورش، وزارت گردشگری، وزارت ارشاد، سازمان موزه ها، مراکز اسناد ملی و صدا وسیما، مراکز تدوین کتب علوم انسانی مانند انتشارات سمت، موسسات منتسب به شخصیت‌های انقلاب مانند موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، مراکز تاریخنگاری مانند موسسه مطالعات سیاسی معاصر یا مرکز اسناد انقلاب اسلامی مهم ترین مراکز مرتبط با تاریخ هستند. 🔅 مروری بر فعالیتهای متنوع نهادهای فوق نشان میدهد که اولا برنامه و طرح جامعی برای پژوهش های تاریخی وجود ندارد ثانیا اسناد تاریخی بصورت پراکنده و با معضل «ارث پدر پنداری» همراه بوده و از دسترس پژوهشگران دور هستند همچنین در مواردی مانند اسناد لانه جاسوسی، توجه ویژه ای به اسناد نمی شود ثالثا پژوهش‌های این موسسات نسبت کمی با مسائل روز و نیازهای انقلاب اسلامی بویژه در حوزه تاریخ دارد. 💠 در زمانه‌ای که دهها مرکز علمی در آمریکا، انگلیس، کانادا، عربستان و روسیه درباره تاریخ ایران مطالعه میکنند، مراکز تاریخنگاری ما حتی از تبیین صحنه وضعیت موجود نیز عاجزند و غالبا در انبوهی از مشکلات مالی و مدیریتی غرق شده و از تامین نیازهای کشور ناتوان بوده اند. توجه به اینکه مراکز اَسنادی و تاریخنگاری، عقبه علمی آموزش و روایت تاریخ هستند، طبیعتا ضعف این مراکز به ضعف در آموزش و روایت‌گری کشیده و فضا را برای تاخت و تاز سربازان رسانه‌های دشمن مهیا می‌کند. 3⃣ چالش آموزش؛ سردرگمی آموزش و پرورش علی رغم گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی، آموزش و پروش نتوانسته است تکلیف خود را با چالش‌های نظری و راهبردی حوزه تاریخ حل کند. شیوه روایت تاریخ ایران باستان، تاریخ اسلام و تاریخ غرب از پراشکال‌ترین بخش‌های کتب درسی هستند که در کنار عدم آموزش معلمان و ضعف یا عناد برخی از ایشان با روایت درست از تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، زمینه ساز انحرافات آشکاری در روند آموزش تاریخ شده است بطوری که بر اساس مطالعات میدانی، بسیاری از دانش آموزان در دروس تاریخ با مفاهیم باستان گرایانه خو گرفته و سوگیری‌های شناختی خاصی نسبت به اسلام و روحانیت پیدا می‌کنند. در این میان از نقش برخی مراکز کنکوری یا ناشران کتابهای کمک آموزشی و سایتهای کمک پژوهشی نیز نباید غافل بود. 4⃣ چالش رسانه‌ای؛ انفعال در جنگ رسانه‌ای روایت تاریخ در رسانه‌های جمعی علاوه بر گسترش کَژی‌های متاثر فقدان پژوهش‌های مفید، دچار آفت‌های دیگری از قبیل رویکرد حزبی و سیاسی نسبت به تاریخ، حضور شوم ارتش‌های سایبری دشمن و انتشار مطالب بدون اسناد و منابع شده است. در حوزه رسانه‌های مکتوب مانند نشریات عمومی و ژورنال، تقریبا هیچ نشریه‌ای متعهد به روایت درست از تاریخ انقلاب نیست. نشریاتی مانند آگاهی نو، سیاستنامه، نسیم بیداری، اندیشه پویا و مهرنامه همگی نگاهی حزبی و پروژه ای به تاریخ داشته و در آنها از مبارزات مستضعفین علیه مستکبرین و از نقش اصلاحی امام خمینی(ره) در تاریخ بشریت، مطلبی یافت نمیشود. 🔻 در فضای تولیدات تلویزیونی و مستندسازی، روایت تاریخ کمی مساعدتر بوده و بطور خاص در حوزه مستندسازی، دست برتر از آنِ جبهه انقلاب است هر چند تولیدات این جبهه دچار ضعف در انتشار هستند.
ادامه از بالا☝️☝️ 🔹 در میان سایت‌های اینترنتی وضعیت روایت تاریخ با دست برتر جریانات تحریفگر تاریخ مواجه است همچنان که مطالعه فضای مجازی نشان از غلبه مطلق جریانات معاند و تحریف کننده تاریخ دارد. 💠 فعالیت‌های برخی از سازمان‌ها و نهادها نیز بدلیل فقدان عقبه علمی لازم و ضعف در نگاه راهبردی، نه تنها در مسیر روایت درست نیست بلکه تاثیر چندانی هم ندارد. کم کاری نهادهای رسمی مانند مرکز اسناد و موسسات تاریخنگاری در روایت تاریخ انقلاب مشهود است و متاسفانه این مراکز، خود را مسئول دفاع از تاریخ انقلاب نمیدانند. 🔻 بخش‌هایی از تاریخ مانند تاریخ ایران باستان بطور کلی از نظر فعالین رسانه ای جبهه انقلاب مغفول مانده و این زمین به میدان یکه تازی دشمن تبدیل شده است. تعداد محدودی از اساتید و نخبگان جبهه انقلاب نیز که فعالیت های محدودی دارند، فاقد تاثیرگذاری جدی هستند زیرا در تولید با زبان رسانه و انتشار گسترده آن دچار چالش هستند. 📣 منتظر بررسی راهکارهای اصلاح وضع موجود باشید👍 🏛 تاریخ پهلوی👇👇 🆔 @darseenghelab
🔴ایران ۵ هزار پزشک هندی و فیلیپینی استخدام کرد 📚روزنامه اطلاعات، ۱۷ خرداد ۱۳۵۴