eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
⚖️ سامانه ثبت شکایت از «توهین توام با تهمت» ستاد ملی کرونا به مردم قم راه اندازی شد 🔻 جهت ثبت شکایت اینجا کلیک کنید👇 🌐 https://1pooyesh.ir/Qom ❇️ مساله شهرقم نیست؛ تخریب شهرِ حرم اهلبیت در راس برنامه‌های غرب‌پرستانی است که کاخ سفید را حرم اهلبیت خود می‌دانند.
💥غیبت عالمان دین در عصر استعمار مجازی 🔹وضعیت فضای مجازی ایران، وضعیت -مجازی است. علمای سلف به محض احساس خطر سلطه بیگانه، وارد میدان شده و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خود نسبت به رفع ید استعمار تلاش می‌کردند اما.. 🔻طی سال‌های اخیر، شاخص‌های ملی و دینی ما در فضای مجازی موجود تضعیف شده و کلان‌داده‌های جامعه ایران در اختیار دیگران و دشمنان قرار می‌گیرد و نامحرمان از آن برای دستکاری اذهان و رفتار ایرانی­ها استفاده می‌کنند. کجاست میرزای شیرازی و کجاست شیخ فضل الله؛ که از چوبه دار هم نهراسند و یک تنه در برابر استعمار بایستند... 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از نقد باستان پرستی
شاه یهود در بابل چه ربطی به سرزمین فارس دارد؟ وقتی ما می گوئیم کوروش در منابع ایرانی اعم زرتشتی و اسلامی وجود ندارد باستانپرستان متقلب چند کناب منتسب به یونانیان مثل هرودت کتزیاس و گزنون و یکی دو کتاب اسلامی را ذکر می کنند که کوروش در اینها هست، در حالی که منابع یونانی جعل جدید فراماسونهای یهودی است و محققین غربی نیز به جعلی بودن آنها اعتراف دارند، اگر در ورژنهای اولیه منابع یونانی دقت شود حیطه حکومت کوروش بیشتر از بابل نیست و در بابل و در بین یهودیان تاجگذاری میکند و خود را شاه بابل سومر و آکد می خواند که اسامی تصلی و قدیمی همان منطقه بابل هستند، اما نام در منابع اسلامی نیز شاه یهود در بابل را از تورات (اسرائیلیات) ذکر می کنند و هیچ ربطی به سرزمین فارس (ایران)ندارد نهایت این است که بگویند افسر حکومت بهمن کیانی خیانت کرد و یهودیان شورشی را آزاد کرد و به کمک آنها در بابل جنوب عراق فعلی حکومت یهودیه را تشکیل داد. پس در هیچ سندی کوروش به عنوان شاه فارس و سرزمین فارس وجود ندارد @bohranepiri @aliazizi_ir
📌پیشرفت به شرط حفظ 🔹اساس تحول باید بر «ملاحظه ی عناصر اصلی هویت ملی» قرار داده شود، که آرمانهای اساسی و اصولی مهمترین آنهاست. من این را عرض می کنم که صنعتی شدن، فرا صنعتی شدن، پیشرفت علمی، پیشرفت خدماتی و پیشرفتهای بهداشتی و درمانی، باشد؛ اما اساس اینها باید باشد. 🔻اگر یک کشوری همه ی اینها را داشت، اما از لحاظ ملی، یک کشور بی هویتی بود، فرهنگش وابسته ی به دیگران بود، از گذشته و خود هیچ بهره ای نداشت و نبرده بود، یا اگر گذشته ای داشت، آن گذشته را از چشمش دور نگه داشتند یا آن را در نظرش تحقیر کردند، این کشور مطلقاً پیشرفت نخواهد کرد؛ زیرا هویت ملی، اساس هر پیشرفتی است. 🎙بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۳۸۵/۰۸/۱۸ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شلیک 400موشک در 20 ثانیه 🔹کلیپ‌های رزمایش‌های اخیرنیروهای مسلح رو بارها و بارها به بچه هاتون نشون بدید تا مثل برخی بزدل‌ها فکر نکنن آمریکا میتونه با دو تا موشک کل تاسیسات ما رو بزنه❗️ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حمید رسایی: آیت الله مصباح فرمودند من‌ نه‌ کسی‌ هستم‌ نه‌ خودم را کسی‌ می‌دانم... 🖋ما عاشق همین اخلاق علامه مصباح بودیم او خودش را کسی نمی‌دانست و همیشه با تنها به فکر دفاع از دین و ولایت بود؛ غیرت دینی، درّی است که در بازار مدعیان و ، کمیاب است. 🆔 @darseenghelab
🔹تاریخ کشور رابخوانید چرا که از راه‌های فریب جوانان است و متاسفانه این کار به وفور انجام می‌گیرد. 🎙رهبرمعظم انقلاب: ۸۰/۸/۲۰ 🆔 @darseenghelab
📌مقابله با تطهیرپهلوی از ضروری‌ترین نیازهای رسانه‌ای 🔹 یکماه دیگر تا و صدمین سال باقی مانده است. اهل اطلاع از روند تطهیر خاندان منحوس پهلوی در فضای مجازی آگاه هستند. بیش از یک سوم فعالیت‌های مربوط به حوزه تاریخ در فضای مجازی ذیل پروژه است؛ پروژه‌ای که از سال 88 با تجمیع نیروهای برانداز و تعریف پروژه‌های جدی برای سلطنت‌طلبان آغاز شده و هنوز ادامه دارد. 🔻 متاسفانه بدلیل ذهنیت نه چندان مثبت و نگاه درجه چندمی جریان انقلاب به ، هنوز اقدام خاصی در برابر پروژه تطهیرپهلوی صورت نگرفته است؛ پروژه دامنه‌داری که ضدیت با دین، تخریب نظام، ناامیدسازی مردم و چهره‌سازی از عناصر بی لیاقتی همچون رضاپهلوی را در دستورکار قرارداده است. 💠 تا سوم اسفندماه، فرصت یکماهه‌ای در دست جریان انقلاب است تا فعالیت‌های خود را بر این مساله متمرکز کند تا شاید بتواند بخشی از آثار عملیات 11 ساله دشمن را بزداید. @darseenghelab
📌پیج رهبرانقلاب الگوی موفق فعالیت رسانه‌ای تاریخی 🔹پیج khamenei_history در اینستاگرام ازفعال‌ترین پیج‌های جبهه انقلاب است. جالب آنست که در میان 10 پیج برتر تاریخی در اینستاگرام، تنها این پیج با 377هزار فالور، است و سایر پیج‌ها متعلق به جریانات تجاری، تحریف، سلطنت طلب و روشنفکری هستند. 🔻 موضوع محوری فعالیت‌های این پیج، مساله است. مقاومت در دو عرصه اقتصادی و سیاست خارجی مدنظر این پیج بوده که با استفاده از تاریخ مقاومت اقتصادی علمای عصر مشروطه و بهره گرفتن از تاریخ جهان، دنبال می‌شود. 💠 در این پیج، روند تاریخی پیشرفت سایر کشورها (آلمان، امریکا، انگلیس، ژاپن ، چین) بر مبنای تقویت ایده «اقتصاد مقاومتی» و «تولید ملی» مورد توجه قرار گرفته و تجربه مذاکرات با غرب و سابقه بدعهدی به اروپا و امریکا برجسته می‌شود. 🖋 پیج مذکور از سایر صفحات انقلابی متفاوت است زیرا اولا تاریخ را ناظر به اولویت‌ها و جامعه روایت می کند ثانیا از مانند قرینه‌سازی با استفاده ازتاریخ جهان به خوبی استفاده می‌کند. 🆔 @darseenghelab
📌موسسه علامه مصباح باید باشد❗️ 🆔 @darseenghelab «نقدی بر امتداد خط در ژورنالیسم حوزوی توسط فرید مدرسی‌های معمم» 🔹 سایت طی یادداشتی تحت عنوان «چه کسی رئیس موسسه امام خمینی(ره) خواهد شد؟» روایتی تحریف‌آمیز از روند تحولات موسسه امام خمینی(ره) بیان کرده و نهایتا اتخاذ رویه سکولار را به این موسسه توصیه کرده است. 💠 مباحثات، ضمن تقسیم اساتید موسسه به دو گروه «علمی» و «سیاسی»، ورود موسسه به مسائل سیاسی را آفت اصلی این موسسه و عامل سقوط این مرکز علمی تفسیر می‌کند و می‌نویسد: «به نظر می رسد آنچه که در سالهای گذشته بیش از هرچیز منجر به تضعیف این مؤسسه گردیده تبدیل شدن جریان سیاسی این مرکز به ویترین مؤسسه و غفلت از معرفی و تقویت بخش‌ها و شخصیت‌های علمی این مرکز شده است.» 🔻 پیش‌فرض سایت مباحثات آنست که ورود طلاب و اساتید به عرصه سیاسی، مخالف شان علمی ایشان است؛ چنین مفروضی دقیقا همان جمله پاکروان، رئیس است که به امام خمینی(ره) گفت سیاست یعنی پدرسوختگی و بهتر است شما در آن دخالت نکنید❗️ 🔹مباحثات پس از روایت تحریف‌آمیز و سکولار از گذشته موسسه، توصیه‌‌ای برای آینده این موسسه ارائه کرده و می‌نویسد: «باید دید ریاست بعدی این موسسه چه اولویت‌هایی برای خود تعریف خواهد کرد. قطعا بازگشت به اهداف اصلی موسسه یعنی تربیت طلاب متخصص در علوم انسانی باهدف پاسخگوئی به شبهات و عقائد انحرافی اولویت نخست این موسسه باشد. هدفی که در ۱۵ سال اخیر بخاطر ورود برخی از اعضای آن به تشکیل جناح‌های سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است» 🔻مباحثات در بخش پایانی این یادداشت بدون اشاره به منبع خاصی و صرفا بر اساس خیال و گمانه از آیت‌ﷲ عباس کعبی و سیداحمد رهنمائی به عنوان گزینه‌های ریاست موسسه سخن گفته است هرچند وزن آیت الله رجبی را بالاتر از این دو بزرگوار تحلیل کرده است. 🆔 @darseenghelab 🖋 در بررسی این یادداشت سه نکته قابل طرح است. 1️⃣ آیا علامه مصباح تنها از سال 88 وارد مسائل سیاسی شد؟ مبارزات سال 42استاد با رژیم پهلوی، مقابله با جریان التقاط و چپ‌گرا، نقد رویکرد دولت خاتمی و..، هیچکدام مساله سیاسی نیستند؟ چرا مباحثات، را در دستور کار قرارداده است؟ 2️⃣ دوگانه علمی-سیاسی، حکایت از نگرش سکولار این سایت به عرصه و دارد. در این نگرش اگر شخص دانشمندی مانند دکتر نبویان یا آقاتهرانی وارد مسائل سیاسی شود، مرتکب امر اشتباهی شده‌اند! بنابراین اساتید موسسه باید درکنج عزلت نشسته و تحصیل علم کنند و سیاست را به ما به سیاست بسپارند! 3️⃣ سایت مباحثات فاقد شانیت ورود به فضاسازی رسانه‌ای جهت تعیین ریاست موسسه است و ضروری است تا از تلاش برای تفرقه_افکنی میان بزرگان موسسه دست بردارد. تلاش‌های این سایت در تضعیف جایگاه آیت الله رجبی که سالها قائم مقام آیت الله مصباح بوده است، ره به جایی نخواهد برد. 🔍 سوال جدی اینست که طرح مطالب که منشا واقعی ندارد، چه سنخیتی با ماموریت حرفه‌ای یک رسانه دارد؟ منبع این گمانه سازی ها کجاست؟ چه کسی از آقایان کعبی و رهنمایی به عنوان گزینه‌های ریاست بر موسسه نام برده است؟ 🔹 مباحثات اگر بنای ورود به پرونده‌های مهم و جنجالی دارد، می‌تواند به افشای خط فتنه گران ۸۸ بپردازد که برخی از اعضای تحریریه این سایت در جرگه آن قماش بوده‌اند و هنوز هم سایت شخصی شان فیلتر است! بررسی پرونده باند مخوف مهدی هاشمی قاتل نیز برای مصون ماندن از انحراف فکری و برای فاصله‌گذاری با کانون های فتنه‌گری مانند بیت منتظری مفید است. 🆔 @darseenghelab
📜 استاد دکتر محمدحسین 🚦بررسی ماجرای هجوم به خانه وحی ۲. سبقت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها برای دفاع از امیرالمومنین علیه‌السلام ویژه ایام سلام الله علیها (۳) 📍طبق نقل ابن قتیبه عمربن خطاب با گروهی از افراد که طبق نقل‌ها رجاله بودند (رجاله در لغت به معنای پیاده است اما در آن بار منفی نهفته است و منظور افراد بی سرپا و اوباش) به سوی خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حرکت کردند، در حالی که شعله آتشی در دست عمربن خطاب بود. 📍به او گفتند چه کار می‌خواهی انجام دهی. گفت می‌خواهم این خانه را با کسانی که در آن حضور دارند به آتش بکشم. به او گفته شد که در این خانه فاطمه و یادگار رسول خدا حضور دارند. عمر جواب داد اگرچه او باشد (به تعبیر عربی گفت "وَ إن" یعنی اگر چه چنین باشد). 📍طبق نقل، عمر خانه را محاصره کرد و با صدای بلند فریاد زد ای کسانی که در این خانه پناه گرفته‌اید باید بیرون بیایید، در غیر این صورت خانه را به آتش می‌کشم. 📍در خانه همانگونه که ذکر شد علاوه بر امیرمومنان و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهما، ۱۲ نفر از اصحاب برگزیده پیامبر اکرم نیز حضور داشتند. در اینجا وظیفه همه افراد حاضر، دفاع از صاحب ولایت است که در خطر قرار دارد. 📍لذا اینکه سوال می‌شود چرا با وجود امیرالمومنین علیه‌السلام در خانه، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به مقابله با مهاجمان می شتابد، باید پاسخ داد امیرالمومنین هدف و منظور غاصبان است و در خطر ۱۰۰ درصد قرار دارد، هرکس که به ولایت باور و اعتقاد دارد باید در دفاع از ولایت در قبال مهاجمان و معترضان به ولایت بایستد. قطعاً همه آن ۱۲ تن چنین قصدی داشته اند. اما فضل تقدم در این ارتباط به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اختصاص می یابد. یعنی آن وجود مقدس، از همگان در دفاع از ولایت سبقت می‌جوید، در حالی که آن مردان حاضر نیز قصد دفاع از حضرت را داشتند، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به مقابله با غاصبان مهاجم می‌شتابد و چون یادگار عزیز و ارجمند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بود تصور نمی‌رفت که مهاجمان غاصب حرمت یادگار رسول خدا را نگه ندارند. 📍طبق نقل ابن قتیبه، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که از صدای عمربن‌خطاب او را شناخته بود، پشت در آمد و در پاسخ او فرمود ای پسر خطاب! این بود عمل به سفارش‌های پدرم رسول اکرم درباره ی اهل بیت او؟! در حالیکه هنوز کفن پدرم خشک نشده است با خاندان او چنین رفتار می کنید؟! 📍عمر هم که متوجه صدای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها شد در پاسخ گفت ای دختر پیغمبر، می‌دانم نزد پدرت چقدر محبوب بودی اما اگر در را نگشایی و اینها و علی بیرون نیایند و بیعت نکنند خانه را به آتش می‌کشم، چون این کار دین پدرت را محکم تر می کند. 📍حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها وقتی چنین گستاخی را شنید با صدای بلند خطاب به رسول اکرم شروع به استغاثه و آه و ناله فرمود که ای پدر! بعد از رحلت تو ما از پسر ابی قحافه (یعنی ابوبکر) و پسر خطاب (یعنی عمر) چه ها که ندیدیم! 🔸این بیان به قدری سوزناک بود که به نقل ابن قتیبه بسیاری از همان افراد و رجاله هایی که با عمر بن خطاب بودند منقلب شدند، به گونه‌ای که دل‌های آن‌ها شکافته و جگرهای آنها پاره پاره گردید و در حالی که منقلب شده بودند گفتند که ما را با فاطمه و خانه فاطمه کاری نیست و صحنه را ترک کردند. اما گروهی از این رجاله ها و اوباش با عمر بن خطاب باقی ماندند. در اینجا ابن‌قتیبه عنوان می‌کند که درب باز شد... 📲 @rajabidavani
رفاه زمان پهلوی اینقدر زیاد بود که مردم از اعضای زائد بدنشون مثل کلیه هم درآمدزایی می‌کردند 😏 @Bisimchimedia @darseenghelab
🔹 خشونت؛ از حرف تاعمل 💠 ما با بعضی از اشخاص که در جامعه هستند، تقسیم کار کرده‌ایم. ما در زمینه‌هایی حرف را می‌زنیم و آن را تائید می‌کنیم و آن‌ها عملش را انجام می‌دهند و متقابلاً، آن‌ها تحمل و مدارا را در زبان ترویج می‌کنند و عمل آن را ما انجام می‌ٔهیم. یک همچون تقسیم کاری بین ما و بعضی از افراد انجام گرفته که انشالله مبارک است 🎙آیت الله مصباح در مصاحبه با روزنامه کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸ ♨️ ویژه‌ها در مدرسه انقلاب @darseenghelab
رمان تاریخی 📚 «شانزده سال» اثر منیژه آرمین 🔻 وقایع تاریخی جزو آن حوادثی است که اگر با زبان هنری بیان شوند جذابیت بیشتری را برای خواندن بدست می‌آورند. رمان «شانزده سال» از زمره مستندهای داستانی در حوزه تاریخ معاصر ایران است که در سال 1395 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. منیژه آرمین یک داستان‌نویس و روانشناس بنام کشور است وی با مطالعه منابع تاریخی و واکاوی آنها، مستندهای داستانی ارزنده‌ای را خلق کرده است اما کتاب شانزده سال دارای شاخصه‌های ممتازی است که اهم آن عبارتند از: 1. در نگارش اثر مراعات جانب بی‌طرفی در شرح وقایع رعایت شده. 2. ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دوران تاریخی مورد نظرمنعکس گردیده. 3. عزل دو شاه - احمدشاه و رضا شاه- با نگاهی به دو مقوله دین و سیاست در جامعه ایرانی پیوند خورده و بواقع لازم و ملزوم همدیگر دانسته شده. 4. مطابقت رویدادها و حوادث با اصل زمان. 5. به صراحت مشخص شده اقدامات اصلاحی فکر و اندیشه فروغی بوده اما به اسم رضا شاه منظور گردیده. (این پست درصدد تایید یا رد کامل کتاب نیست) 🆔 @darseenghelab
🔻امام خمینی: اصلاحات ارضی به اینجا منتهی شد که بکلی زراعت ما از بین رفت «شما ملاحظه کنید به اسم اینکه ما می‌خواهیم زراعت را، دهقانها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما می‌خواهیم حالا دهقانشان کنیم! «اصلاحات ارضی» درست کردند. اصلاحات ارضی‌شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت، و الآن شما در همه چیز محتاجید به خارج. یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای امریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را. تخم مرغ از او بیاوریم، یا از اسرائیل که دست نشانده امریکاست بیاوریم» 📌بخشی از سخنرانی ایشان در بهشت زهرا؛ 12 بهمن 1357 🆔 @darseenghelab
🔻 سایت فرهیختگان تمدن شیعی، یکی از بهترین منابع اینترنتی در زمینه علمای شیعه زیر نظر پژوهشکده باقرالعلوم می‌باشد. در این سایت می توان بر اساس حروف الفبا، قرن حیات، جغرافیا، تألیفات به جستوجوی علما پرداخت که در پزوهشهای مرتبط با تاریخ تشیع، جریانشناسی حوزه و روحانیت بسیار مفید خواهد بود گرچه برخی از بخشهای آن ناقص است و به مرور زمان در حال تکمیل شدن است. 🔹 در این سایت امکان جستجوی علما بر اساس منطقه جغرافیایی ، تخصص علمی، تالیفات، فعالیت‌های علمی و ... موجود است که در نوع خود است. http://nbo.ir/Default.aspx
👈مخاطب، جرات نمی‌کند... 🔹 شما قرن چهارم هجری را نگاه کنید. کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشته‏ی «آدام متز»، (۵۲۵) نشان می‏دهد که تمام محیط اسلامی، اصلًا بازار علم دنیاست، و آن نقطه‏ی اصلیش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و .... این شهرها مرکز و قله‏ی علم دنیا بوده است؛ 💠 اما متأسفانه نسل امروز این‏ها را نمی‏داند. این ندانستن، نه به معنای این است که همین مطالبی را که من گفتم، نمی‏داند؛ چرا، این مطالب را بار شنیده است؛ همه در کتابها هم گفته‏اند؛ همه جا هم گفته‏اند؛ اما نیست! بی‏آنکه به زبان انکار کند، یک حالت ناباوری در همه‏ی نسل امروز و نسل قبل، نسبت به گذشته‏ی ایران وجود دارد؛ علتش هم این است که تمدن غرب و این تکنولوژی ، آن‏چنان آمده فضا را پُر کرده، که حتّی کسی نمی‏کند به ‏نامه‏ی خودش نگاه کند. 🎙 رهبرمعظم انقلاب 15/11/1370. 🖋 به‌نظر می‌رسد که جرات دادن به این نسل، یکی از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه است. دوستان اگر از و سیابازی‌های رسانه‌ای فارغ شدند، کمی به سخنان رهبرانقلاب فکر کنند و به جوانان انقلابی تزریق کنند. 🆔 @darseenghelab
📌واکنش تند آیت الله رشاد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به اظهارات دکتر جهان‌بزرگی 🔹 آقای رشاد❗️ 🔅 واکنش تند نسبت به واژه که اتفاقا در سخنان شخص حسن روحانی در تعریض به رهبر انقلاب نیز آمده بود، نشانه سلامت اخلاقی یا حریت سیاسی نیست. حالا اگر بخاطر مصالحی مجبور به نقد بودید، یکی دو جمله هم کافی بود و لازم نبود تا علاوه بر سخنان بلندتان، بیانیه طولانی‌ای از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صادر کرده و دکترجهان‌بزرگی را لجن مال کنید. 🖊دکتر جهان‌بزرگی از اساتید مبرز و نویسنده چیره دستی است که در دفاع از مبانی انقلاب به آزادگی و غیرت دینی مشهور است. بازگرداندن واژه منقل به حسن روحانی، کمترین اقدامی بود که در مواجهه با ادبیات هتاکانه رئیس جمهور می‌توان اتخاذ کرد.حالا چرا آقای رشاد اینقدر آشفته شده است، خدا می‌داند. 🆔 @darseenghelab
💥 کلاس تاریخ 🔹 که سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی یک بخشی دارد بنام «کلاس تاریخ» که ویژه نوجوانان طراحی شده و شامل خاطره، عکس، کلیپ، اینفوگرافی و... می باشد. این بخش برای آشنایی نوجوانان با تاریخ انقلاب، مطالب مناسبی را در طرح‌های نوجوان‌پسند منتشر می کند👇👇 http://www.irdc.ir/fa/services/24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 محمدرضا پهلوی: مشت زدن یا خرد کردن صندلی بر سر زندانی رفتاری عادی، انسانی و غیرقابل کنترل است😳 🔻ماجرای دختری که به خاطر داشتن یک کتاب، ۴۰ مرتبه شکنجه شد❗️ 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از فکرت
فرج نژاد1_1.mp3
18.96M
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از فکرت
فرج نژاد2.mp3
15.92M
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم) 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📌شاه عباس بهتر است یا کورش❓ 🔹 رسول جعفریان: اگر قرار است ما نمادی را در این کشور مطرح کنیم که قدری متفاوت با نمادهایی باشد که تاکنون داشته ایم، آیا بهتر نیست نمونه های عینی تری مانند شاه عباس صفوی را مطرح کنیم که همه تجلی ایران است و هم تشیع و هم مبارزه با استعمارگر و هم توسعه دهنده اقتصاد و هم واقف دارایی ها و هم مروج علم و مدرسه ساز و .... تا این که دست به دامان یک دوره دور تاریخ شویم که جز آن چه فرنگی ها برای ما گفته اند ـ و صد البته شاید درست و نادرست در میانش باشد ـ چیزی از آن نمی دانیم❓(1) 🖊 گرچه آقای جعفریان نقد فوق را ناظر به مکتب ایرانی مطرح شده در دولت دهم گفتند و پس از آن درباره پروژه ایرانشهری یا باستان‌گرایی سخنی نگفته‌اند اما خود این سوال، جالب است. (1)https://www.khabaronline.ir/news/143288 🆔 @darseenghelab
🛑 خب پهلوی‌بازها میگفتن زمان شاه فقط خودکار گرون شد؟! 🤨 🔹 منبع؟ روزنامه اطلاعات ۱۵ اسفند ۱۳۵۶ @mozdoor @darseenghelab
📗 کتاب فرهنگنامه نهادهای انقلاب اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی. 🔹 این کتاب دربرگیرنده معرفی ۹۷ نهاد تأسیس شده پس از انقلاب‌ اسلامی است. این نهادها در تثبیت و ترمیم نابسامانی‌های جامعه، سازندگی کشور و در جلوگیری از اغتشاش‌ها و ناآرامی‌ها نقش ویژه‌ای داشتند. 🔻 نهادهای انقلابی تحول کیفی مهمی در نهادهای رژیم طاغوت و سوق دادن آنها به سوی نهادهای انقلابی و اسلامی ایفا کردند و ویژگی‌های خاصی داشتند: -فقدان تشریفات اداری و بوروکراسی شدید معمول در ارگان‌های دولتی. -سرعت عمل و ارائه‌ی خدمات سریع به مردم و به عبارت دیگر عملکرد انقلابی و آنی. - حضور جوانان و کارمندان دلسوز و متعهد و نیز پرتلاش و فعال. - پرورش نیروهای متعهد و دفاع از روحیه‌ی ابداع و نوآوری. 🔹 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد علوی، بنیاد پانزده خرداد، جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی جوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نیز کاربردی، نهضت سوادآموزی، کمیته‌های انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی بخشی از نهادهای انقلابی بوده‌اند. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab