eitaa logo
دیده‌بان اندیشه
971 دنبال‌کننده
671 عکس
109 ویدیو
58 فایل
🔹‌در جست و جوی خرد ناب🔹 دوماهنامه‌ی رصدی - تحلیلی ناظر به محتواهای اندیشه‌ای در فضای مجازی ارتباط با ادمین: @didebane_andisheh_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
DIDEBAN_ANDISHE_46.PC.pdf
16.97M
✳️ دیده‌بان 46؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_46.MOBIL.pdf
17.12M
✳️ دیده‌بان 46؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» 🆔 @didebane_andisheh
✨ عیدی نشریه دیده‌بان اندیشه در راه است...! ✴️ آخرین تقدیمی سال ۱۴۰۱ ✅ به احترام تمام کنش‌گران امیدوار این مرز و بوم....🌹 ♦️ با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
💠 «رَجای مِلی؛ بررسی مولفه‌های امید اجتماعی در ایران» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و هفتم، بهمن‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻تعریف امید، اهمیت و اقسام آن؛ 🔻نظریات درباره امید اجتماعی ایرانیان؛ 🔻بررسی اهداف و کنش‌های امیدوارانه ایرانیان؛ 🔻آسیب‌شناسی اخلال در ساحت انگیزشی امید ایرانیان. ✳️ به ضمیمه یادبود رِجعت تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢 http://fekrat.net/?p=14226 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_47.PC.pdf
14.85M
✳️ دیده‌بان 47؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «رَجای مِلی؛ بررسی مولفه‌های امید اجتماعی در ایران» 🆔 @didebane_andisheh
DIDEBAN_ANDISHE_47.MOBIL.pdf
15.01M
✳️ دیده‌بان 47؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «رَجای مِلی؛ بررسی مولفه‌های امید اجتماعی در ایران» 🆔 @didebane_andisheh
📣📣 فراخوان جذب نیروی متخصص در زمینه رسانه‌ای و فضای مجازی 💠 نشریه رصدی دیده‌بان اندیشه در طلیعه چهارمین سال فعالیت خود، از بین طلاب و دانشجویان زن و مرد اقدام به جذب نیرو می‌نماید: 📌 حوزه‌های مورد نیاز 🔶 طراحی و صفحه‌آرایی مجله (مسلط بر نرم‌افزارهای ایندیزان و فتوشاپ) 🔷 روابط عمومی و برگزاری مصاحبه‌های تخصصی (تسلط بر فنون خبرنگاری) 🔶 ادمین مسلط به شبکه‌های اجتماعی و تولید پیام رسانه‌ای 📌مزایای فعالیت 🔶 بهره‌مندی از فضای علمی و اندیشه‌ای 🔷 برخورداری از حقوق و مزایای مُکفی 🔶 صدور گواهی همکاری با تیم تولید نشریه 🔷 انعقاد قرارداد همراه با بیمه در صورت رضایت از کار 📌شرایط عمومی 🔶 دارابودن روحیه جهادی، متعهد، و منظم 🔷 تسلط بر نرم‌افزارهای کاربردی و شبکه‌های اجتماعی 🔶 آشنایی اجمالی با فضای ژورنالیستی و رسانه‌ای 🔷 ترجیحا ساکن شهر مقدس قم ✅ علاقه‌مندان می‌توانند رزومه کاری خود را حداکثر تا آخر فروردین‌ماه سال جاری به آیدی زیر ارسال نمایند. @m110614
♨️ صیام روشنفکری 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 26 ✴️ رمضان‌المعظم از جمله ایامی است که در آن انسان به طور ویژه امر به تدبر در مسائل مختلف اندیشه‌ای شده است. همچنین بر طبق رسم دیرینه ایرانیان، مجالس وعظ و سخنرانی همواره در این ماه بازار گرمی داشته و اصحاب نظر سعی می‌کنند تا خوراک اندیشه‌ای زیادی را در این ماه به مخاطبان خود عرضه کنند. ❇️ یکی از گروه‌های فعال در حوزه بحث‌های اندیشه‌ای رمضانی، روحانیون و «روشنفکران حوزوی» هستند که با جمعیتی قریب به 25 نفر وارد میدان اندیشه در ماه رمضان شده و خوراک بیش از صدها سخنرانی و نشست را تامین می‌کنند. بر این اساس تحلیل نظرات رمضانی این گروه، دورنمای خوبی را از فعالیت کل جریان روشنفکری در جامعه امروز به دست می‌دهد. ♦️در ادامه با ما همراه باشید! 🆔 @didebane_andisheh
♨️ صیام روشنفکری (قسمت اول) 🔷 هویت ملی و ایرانی، از دیرباز در ایران با اسلام و شریعت تشیع آمیخته شده و ایرانیان هر زمانی كه احساس می كردند معرفت دینی آنان با تهاجم بیگانگان روبه رو شده است، با آن به مقابله بر می خاستند. از دوران مشروطه به بعد دو جریان نوگرایی در بین خود شریعتمداران در تمام ایران شکل گرفت. یکی جریان نوگرایی نوسلفی بود که بر آن بود با محوریت «توحید» و «عقل» و با استناد به «قرآن» پروژه دین‌پیرایی را عمدتا حول مبارزه با اشکال مختلف شرک و خرافه‌زدایی از ساحت دین و شریعت دنبال کند؛ دوم جریان نواندیشی دینی بود که سعی داشت حتی رویکردهای روشنفکرانه غربی را در خود بطن دین نیز ساری و جاری کند تا به این وسیله هم از گزند نقد بی توجهی به دین دور شود و هم مبانی مورد علاقه خود را بنا نهد. این گروه به مرور زمان به «روشنفکران دینی» مشهور شدند. 🔶 بسیاری «روشنفکری حوزوی» را زیرمجموعه همان روشنفکری دینی قرار می‌دهند؛ اما باید دانست که ترکیب روشنفکری حوزوی در این معنا، به لحاظ مفهومی ناسازگار و به لحـاظ تـاریخی و اجتمـاعی، چالش‌آفرین و بحران‌زا است؛ زیرا روشـنگری و بـه تبـع آن روشـنفکری مـدرن در نفـی مرجعیت علمی وحی و نقلی که مستند به وحی است، هم داسـتانند، و حـوزه‌هـای علمـی اسلامی و شیعی با همه افراط‌ها و تفریط‌های ظاهرگرایانه، تأویلی و عرفانی و یا عقلانی، بر محور وحی و نصوص دینی، وحدت و انسجام می‌یابند. بر این اساس روشنفکری حوزوی، هرگـاه از محدوده مفهوم خارج شده و بخواهد به صورت یک واقعیت تاریخی در یـک مجموعـه حوزوی تحقق یابد، با چالشی هویتی مواجه می‌شود. 🔷 این چالش، غالبا بـا غلبـه بُعـد روشنفکری بر بُعد حوزوی پایان می‌پذیرد؛ در این صورت باورها و اعتقادات حوزوی یا از نوع پندارهای تاریخی‌ای دانسته می‌شود که بر اساس نظریات مختلف به اصطلاح علمی در اثر جهل بشر یـا زمینـه‌هـای اقتصادی، سیاسی و تاریخی پدید آمده و اینک بطلان و فساد آنها آشکار شده است، و یا از نوع باورهای مفیدی خوانده می‌شود که در اثر کارکردهای روانی و اجتماعی بشر به وجود آمده و هنوز نیز به دلیل آن که انتظارات بشر را برآورده می‌سـازد، مفیـد و کارآمـد اسـت. 🔶 تفسیر روشنفکرانه اخیر گرچه ظاهری همدلانه با باور دینی داشته و تـداوم آن را ممکـن می‌سازد، و لکن در حقیقت، با رویکردی سکولار و دنیوی، دین را در خدمت زندگی دنیوی بشر تقلیل داده، و ابعاد معرفتی، و هویت قدسی و آسمانی آن را زائل و نابود ساخته است. 🔷 روشنفکری حوزوی در معنای روشنگری مـدرن به صورت پدیده‌ای وارداتی، آن‌هم نه از افق تفکر و اندیشه، بلکـه از سـطح سیاست، اقتصاد و فناوری به عرصه ذهنیت جامعه ایرانی و حوزوی راه یافت. این پدیده ابتدا از طریق، رجال سیاسـی و از مسـیر مراکـزی چون لژهای ماسونی به ایران راه یافت و آنگاه این نوع از اندیشه به وساطت روشنفکران ایرانی، به محیط‌های حوزوی وارد شد. 👣 ادامه دارد..... 🆔 @didebane_andisheh
♨️ صیام روشنفکری (قسمت دوم) ✅ لیست فعال‌ترین روشنفکران حوزوی👆 🆔 @didebane_andisheh