روش آموزش فلسفه.pdf
253.8K
🔴قابلتوجهعلاقمندان فلسفه⚪️
1⃣همچنان برنامۀ مناسبی در آموزش فلسفۀ اسلامی نداریم و ضعف و
آشفتگی بسیار در این زمینه دیده می شود.
2⃣تحول در آموزش فلسفه برای پرورش خلاقیت و زمینه سازی برای نوآوری ضروری است.
3⃣فلسفه آموزِ امروزی هرگز نمی تواند به روش سنتی و آموختن چند متن مرجع خود را قانع کند.
4⃣برای گشودن افق های نو در فلسفۀ اسلامی و رشد آن و پاسخگو شدن آن نسبت به پرسش های جدید فلسفی، آشنایی با علوم جدید و فلسفه های دیگر ضروری است.
#آموزشی
#فلسفه
#روش
فنایی اشکوری
@Dreshkevari 📚
➖هشت سال کافیست➖
🔻یکی از قوانینی که در انتخابات ریاست جمهوری نیازمند اصلاح و تصویب است، این است که رئیس جمهور نتواند بیش از دو دوره یعنی هشت سال ولو با فاصله در انتخابات بعنوان نامزد نام نویسی کند.⛔️
🔺خلأ این قانون در کشور ما در این چند دهه، مشکلات بسیار و هزینه های سنگینی برای جمهوری اسلامی به بار آورده است. در برخی از کشور ها چنین محدودیتی هست. در برخی از کشورهایی هم که از نظر قانونی این محدودیت نیست، خود افراد این قدر جنبه دارند که بعد از دو دوره ریاست جمهوری شرکت نمی کنند. حتی در برخی از کشور ها افرادی که در یک دوره در انتخابات موفق به رای آوری نشده اند در دوره های دیگر شرکت نمی کنند.☑️
🔺متأسفانه در ایران ریاست جمهوری چنان جاذبه ای دارد که
کسی که بارها و بارها در انتخابات شکست خورده حاضر نیست از آن صرف نظر کند و تا آخرین نفس و تا جان در بدن دارد، در هیچ سنی حاضر به دست کشیدن از آن نیست و جز حضرت ملک الموت کسی قادر به منصرف کردنش از شرکت در انتخابات نخواهد بود.
🔶دیدیم که سه رئیس جمهور گذشتۀ ما (آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد) هر سه سودای بازگشت به قدرت را در سرداشتند و نهایت تلاششان را برای رسیدن به این آرزو بکار بستند و چه مشکلاتی را که برای کشور به بار نیاوردند.🔸
🔴وقتی که هزینه تشریفات سفر یک روزه یک رئیس جمهور از تهران به کرج و صرف ناهار بیش از پانصد میلیون در چند سال پیش باشد (که با هزینه امروز چند میلیارد می شود)، تصور از دست دادن چنین موقعیتی براستی یک کابوس است و رویای دوام چنین وضعیتی آرزویی است که بعید است براحتی از دل کنده شود.☑️
یادِ سان دیدن در کاخ سعد آباد و قدم زدن با مقامات خارجی با صدها عکاس و فیلمبردار و ۰۰۰
🔚هدف از محدودیت زمان ریاست جمهوری، گردش قدرت و مدیریت و پیشگیری از فساد است. مملکتی که هشتاد میلیون جمعیت دارد، قحط الرجال نیست که لازم باشد یک نفر بیش از دو دوره ریاست کند.
➖کسی که هشت سال رئیس جمهور بوده
1⃣ اولا از نظر مزاجی توان به عهده گرفتن مجدد این مسئولیت را ندارد. هشت سال زمانی کافی برای خدمت و فعلیت بخشیدن به توان مدیریت رئیس جمهور است.
2⃣ ثانیا طولانی شدن مدت ریاست جمهوری فساد زا است. رئیس جمهور فقط یک شخص نیست، بلکه معمولا یک گروه و دسته همراه با رئیس جمهور به قدرت می رسند. حال اگر کشور بیش از هشت سال در اختیار یک فرد، یک خانواده و یک گروه باشد می توان حدس زد که چه مفاسدی بروز خواهد کرد.
➕ به علاوه کسی که به هشت سال قانع نیست به دو دوره هشت ساله یعنی ۱۶ سال هم قانع نمی شود و طرح ریاست جمهوری مادام العمر را در کله خواهد پخت، چنانکه در کشور ما شاهد طرح چنین پیشنهادی بودیم.
🔷 تازه پس از 120 سال که رئیس جمهور مادام العمر به رحمت ایزدی می پیوندد مایل است که ریاست جمهوری به فرزند دلبندش منتقل شود و بقیه ماجرا... چنانکه در برخی کشورها مثل آذربایجان می بینیم.🔹
➕ افزون بر همه اینها اگر رسیدن به ریاست جمهوری بیش از دو دوره غیر متصل ممکن باشد رئیس جمهور در دوره ریاست جمهوری تمام تلاشش را خواهد کرد که زمینه را برای پیروزی خود در دوره بعدی فراهم کند و امکانات کشور را در آن راه بکار خواهد گرفت.
👌پس بهتر است با تصویب یک قانون ساده مبنی بر عدم امکان تداوم ریاست جمهوری بیش از دو دوره ولو بصورت منفصل کشور را از مصائب و گرفتاری های بی شمار مصون داریم.
🔘 رییس جمهور خدوم و انقلابی هم که موفق به خدمت در دو دوره می شود و دل به زرق و برق های پوچ دنیا و حطام آن نمی بندد، هرگز با پایان دوره احساس منفی و هوس حضور در دوره دیگر ندارد و می تواند در جایگاه دیگر و به اشکال دیگر خدمت کند.☑️
#سیاسی
#رئیسجمهور
📝فناییاشکوری
@Dreshkevari 📚
آیا عربستان سعودی دشمن ماست❓
برخی می گویند عربستان سعودی دشمن ماست و برخی می گویند دشمن ما نیست.
پاسخ◀️ اما حق این است که عربستان سعودی دو بخش دارد:
عربستان و سعودی.
بین ما و عربستان هرگز دشمنی نیست☑️ سرزمین عربستان محبط وحی و ههمحل حرمین شریفین، مقدسترین زمین در کل عالم است. مردم سنی عربستان برادران و دوستان ما هستند و شیعیان عربستان در قلب و جان ما جا دارند.
اما بخش دوم یعنی سعودی حکمش متفاوت است❌ سعودی یعنی آل سعود که حاکمان سرزمین حجازند، نه تنها دوست ما نیستند، بلکه شرور ترین و خبیث ترین دشمنان ما هستند.
این واقعیتی پیچیده و پنهان و قابل انکار نیست. در طول چهار دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد، هیچ جنایتی متصور نیست که آل سعود در حق ملت و کشور ما نکرده باشد.
در اکثر مصائبی که در این مدت داشته ایم پای آل سعود در میان بوده است.
1⃣حمایت همه جانبه از تروریست ها
2⃣ پشتیبانی کامل از صدام در جنگ تحمیلی
3⃣ دعوت و تحریک آمریکا و اسرائیل برای حمله و دشمنی و خرابکاری در ایران
4⃣ حمایت کامل از تجزیه ایران و تقویت تروریست هایی مثل الاحوازیه از حمله در جنایت رژه اهواز و تروریست های شرق کشور
5⃣همکاری در به شهادت رساندن حاج قاسم
6⃣کشتار فیجع بیش از 1000نفر از حجاج ایرانی در مکه در دهه شصت و فاجعه منا
7⃣ مشارکت در ترور دانشمدان هسته ای
8⃣فشار بر غرب برای منع پیشرفت هسته ای ایران
9⃣ حمایت همه جانبه از القاعده و داعش و خونریزی و ویرانی در عراق و سوریه
0⃣1⃣ عامل اصلی در تخریب روابط حسنه بین ایران و جهان اسلام
1⃣1⃣تامین مالی منافقین و دیگر گروه های تروریستی، به راه انداختن شبکه های ماهواره ای ضدایرانی و تبلیغ شبانه روزی جهانی علیه جمهوری اسلامی که یک نمونه اش شبکه ایران انترنشنال است.
دشمنی با حزب الله، کشتار شیعیان یمن، ظلم و سرکوب و قتل شعیان و علمای عربستان، همکاری پنهان و آشکار با رژیم صهیونیستی تنها بخشی از جنایت ها و خباثت های آل سعود است و فهرست جنایات آل سعود بسیار طولانی تر از این است.
کسی که چنین جنایاتی را نبیند👀
یا واقعا نابینا است یا خود را به نابینائی زده است یا با غیرت و عزت بیگانه است.
دلخوش کردن به بهبود رابطه با چنین رژیمی توهم محض است. ذاتِ این رژیم چنان است که هرگز نمی تواند با جمهوری اسلامی رابطه حسنه داشته باشد.
اما حال که چنین است آیا باید با سعودی بجنگیم و برای کاهش تنش اقدامی نکنیم❓ خیر. چنین ملازمه ای نیست.
سعودی خبیث ترین دشمن ماهست، اما بزرگترین دشمن ما نیست. در واقع سعودی، عددی نیست در مقابل جمهوری اسلامی.
اولویت جمهوری اسلامی مقابله با سعودی نیست، گرچه هرگاه که غلطی می کند باید با پاسخ دندان شکن سرجایش نشاند، اما تا جایی که ممکن است نباید به سمت افزایش تنش و درگیری رفت و حتی المقدور باید تلاش کرد روابط عادی باشد.
✔️آری با وجود همه این خباثت ها و شرارت ها گاهی حکمت و مصلحت چنین اقتضایی دارد، چرا که جمهوری اسلامی اولویت های مهم تری دارد که نباید آنها را فراموش کند.
به علاوه در تنش و خدای ناکرده جنگ آن بخش اول یعنی سرزمین و مردم عربستان که برای ما مقدس و محترم هستند آسیب خواهند دید.
اگر ایران در همه ابعاد علمی، میدانی، دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی نیرومند باشد، هر دشمنی از جمله آل سعود از شکست ایران نا امید خواهد شد و سر جایش خواهد نشست. و اگر ضعیف باشیم هر خس و خاشاکی خواب نابودی ما را خواهد دید و به قدر توانش علیه ما دست به شرارت خواهد زد. پس پیش به سوی کسب اقتدار همه جانبه.
لازمه این سخن نیست که باید در مقابل شرارت های سعودی همیشه سکوت کنیم. متاسفانه برخورد جمهوری اسلامی در مقابل جنایات بیشمار عربستان تا کنون اغلب سکوت و بی عملی بوده است و هرگز برخورد قاطعی صورت نگرفته است. این امر را نمی توان خویشتنداری نامید.
➖خویشتن داری جایی است که یک طرف خطایی می کند و با عذرخواهی و قول به عدم تکرار، طرف دیگر مقابله به مثل نمی کند. اما اگر صدها بار جنایت کرد از همه انواع جنایات و هرگز هم عذر خواهی نکرد بلکه به صراحت تهدیدش را ادامه داد و از تغییر رژیم سخن گفت و طرف مقابل جز پاسخ لفظی کاری نکرد این اسمش خویشتن داری نیست و با عزت نسبتی ندارد.
اینکه به مبارزان یمن کمک می کنیم یا در سوریه و عراق در مقابل تروریست های دست نشانده عربستان ایستاده ایم، کافی نیست و پاسخ جنایات عربستان نیست.➕ این اقدامات در مقابل همان جنایات است، نه سایر جنایات. دفاع در مقابل تهاجم در یمن و سوریه است نه پاسخ دیگر جنایات و همین بی عملی باعث گستاخ تر شدن سعودی و ادامه توطئه و فتنه علیه ایران شده است.
➖البته لابد عذری درکار بوده که ما بی اطلاعیم، اما هر چه باشد مقابله مناسبی در مقابل این رژیم متحجر و ابوجهلی و ابوسفیانی عصر جاهلیت صورت نگرفته است.
#سیاسی
#تحلیل
#سعودی
@dreshkevari
بزرگترین نیاز عبد
یا اَسْمَعَ السّامِعینَ، یا اَبْصَرَ النّاظِرینَ، وَیا اَسْرَعَ الْحاسِبینَ، وَیا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، السّادَهِ الْمَیامینِ؛ وَاَسْئَلُکَ اَللّهُمَّ حاجَتِىَ الَّتى اِنْ اَعْطَیْتَنیها لَمْ یَضُرَّنى ما مَنَعْتَنى، وَاِنْ مَنَعْتَنیها لَمْ یَنْفَعْنى ما اَعْطَیْتَنى: اَسْئَلُکَ فَکاکَ رَقَبَتى مِنَ النّارِ، لااِلهَ اِلاّ اَنْتَ، وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ؛ لَکَ الْمُلْکُ، وَلَکَ الْحَمْدُ، وَاَنْتَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ، یا رَبِّ، یا رَبِّ، یا ربّ...
اى شنواترین شنوایان، اى بیناترین بینایان، و اى سریع ترین حسابرسان، و اى مهربان ترین مهربانان، بر محمّد و خاندان محمّد آن سروران با میمنت درود فرست، و از تو درخواست میکنم خدایا حاجتم را که اگر آن را به من عطا کنى، بیشک هرچه را از من دریغ ورزى به من ضررى نرساند، و اگر قضاى حاجتم را از من دریغ نمایى، آنچه را عطایم کنى سودى نبخشد: آزادى از آتش را از تو درخواست میکنم، معبودى جز تو نیست، یگانه اى، شریکی برایت نیست، فرمانروایى و سپاس خاص توست، و تو بر هرچیز توانایى، پروردگارا، پروردگارا... (فرازی از دعای عرفه)
در مذمت سخن چینی و عیبگویی
رسول خدا (ص) فرمود: «إنّ أحبّکم إلی الله الذین یؤلفون و یألفون، و إنّ أبغضکم إلی الله المشّئاون بالنمیمة، المفرّقون بین الإخوان.» محبوب ترین شما نزد خداوند کسانی هستند که انس می گیرند و بین مؤمنان انس برقرار می کنند. و منفورترین کس آن است که با سخن چینی بین برادران جدایی می افکند.
همو فرمود: «حُرِمت شفاعتی علی ثلث: الغمازین و المشائین بالنمیمة و المفرقین بین الأحبة.» سه گروه از شفاعت من محرومند: سخن چینان و کسانی که به بدگویی اقدام میکنند و آنان که بین دوستان جدایی میافکنند.
«روی عن ابی عبدالله، (ع): ثلاثة لایدخلون الجنة: السفاک للدم و شارب الخمر و شمّاء بالنمیمة.» از امام صادق ع روایت شده است:سه کس است که وارد بهشت نمی شود: خونریز، شرابخوار و سخن چین.
@dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقل این گفتار به معنای موافقت با همه سخنان این برادر عزیز نیست. بلکه تکیه بر نکته اصلی "نباید خفت و فرصتی استثنایی که برای خدمت فراهم شده" است. روی الحاد امثال چگوارا و کاسترو هم نبایدتاکید کرد. آنها جوانان آزادیخواه و ظلم ستیزی بودند که مجذوب مارکسیسم به عنوان تنها ایداولوژی مبارزه شده بودند نه به جهت الحادش، بطوری که اگر مارکسیسم جنبه الحادی نداشت بیشتر مورد پذیرش آزادیخواهان می شد. می دانیم که متاسفانه اسلام به عنوان مکتب عدالتخواه وازادیبخش به جهان معرفی نشده بود، چنانکه هنوز هم بدرستی نشده است.
@dreshkevari
از حکمت های شیخ اجل سعدی در اخلاق جوانمردی:
خنک آن که آسایش مرد و زن
گزیند بر آرایش خویشتن
نکردند رغبت هنرپروران
به شادی خویش از غم دیگران
«بزرگی را پرسیدم از سیرت اخوان صفا. گفت: کمینه آن که مراد خاطر یاران بر مصالح خویش مقدّم دارد و حکما گفتهاند:
برادر که در بند خویش است
نه برادر و نه خویش است.
کسی خسبد آسوده در زیر گِل
که خسبند از او مردم آسوده دل
@dreshkevari
بی اخلاقی علمی
در دنیای علم و دانش و تعلیم و تعلّم زمینه برای جوانمردی و ناجوانمردی بسیار است. یکی از مصادیق این ناجوانمردی این است که انسان از کسی علم بیاموزد اما حق او را ادا نکند. از همین مقوله است، مطلبی را در نوشتار یا گفتار خود از کسی استفاده کنی اما آن را پنهان داری که به آن سرقت علمی می¬گویند. بسیار می¬بینیم که کسی مطلبی را از منبعی استفاده کرده اما به آن ارجاع نمی¬دهد، گاهی از روی کبر و غرور و گاهی نیز به حهت اینکه با آن شخص از جهت عقیدتی یا سیاسی و یا شخصی مخالف است و نمی¬خواهد او را بزرگ دارد و خود را مدیون او، غافل از اینکه همین که کتاب کسی را خواندی و چیزی از او آموختی مدیون او شدی، چه اظهار بکنی و چه اظهار نکنی. این اخفا و هرگونه نقض مالکیت فکری، بی¬اخلاقی و ناجوانمردی و نفاق است. اگر می¬خواهی مدیون او نباشی پای درسش ننشین و کتابش را نخوان، نه اینکه از او بیاموزی و بخوانی و مطلب او را بدزدی و بنام خود ارائه دهی. حتی مرد تجارت¬پیشۀ داستان شازده کوچولو در اخترک چهارم هم می¬داند که «اگر فکری به کله¬ات بزند که تا آن موقع به سرکسی نزده، به اسم خودت ثبت می¬کنی و می¬شود مال تو.»
بی اخلاقی علمی محدود به سرقت علمی نیست. تمام گناهان زبانی که شفاهی انجام می¬گیرد کتبی نیز صورت می¬گیرد، مانند دروغ و تهمت و افترا و غیبت و توهین و تمسخر و تحقیر و برچسب زدن و نسبت انحراف دادن و خشونت قلمی و کلامی ورزیدن و خود را حق مطلق و میزان سنجش دیگران دیدن که متأسفانه بسیار رایج است همه از مصادیق بی اخلاقی است. تحریف و تفسیر غلط سخن دیگران نیز از مصادیق ناجوانمردی است، چنانکه تقطیع و نقل بخشی از سخنان کسی بطوری که معنایی را که منظور گوینده نیست القا کند کاری ناجوانمردانه است. از عجایب آن است که گاه دیده می شود که شخص در نوشتاری که دربارۀ اخلاق و یا حتی عرفان است مرتکب این گونه بی اخلاقی ها می شود.
تعریف سرقت علمی:
Plagiarism: The action or practice of taking someone else’s work, idea, etc., and passing it off as one’s own; literary theft. (Oxford Dictionary)
سرقت علمی عبارت است از استفاده از اثر، نظر یا هر محصول فکری دیگری و عرضۀ آن به گونه ای که گویی از آن خود شخص است و در یک کلام معنای تحت اللفظی آن "دزدی" است.
در بیان دیگری آمده است: زبان، افکار، نظریات، تعبیرات و هر نوع محصول فکری دیگران را بنام خود ارائه کردن سرقت علمی است که نقض اخلاق علمی و مطبوعاتی شمرده میشود.
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نظم و شور و برنامه ریزی از یک فرهنگ ایمانی و عقلانی عمیق حکایت دارد که متاسفانه به رغم همسایگی بسیار کم از آن میدانیم. برخلاف برخی از حرکت های جاهلانه و ابلهانه بنام عزاداری, این گونه مراسم را می توان با افتخار به جهانیان عرضه کرد.
@dreshkevari
انا لله و انا الیه راجعون. استاد محمد رضا حکیمی نویسنده و پژوهشگر برجسته اسلامی به لقای حق شتافت. رضوان الله تعالی علیه
دغدغه اصلی این اندیشمند دردمند عدالت اجتماعی بود. محور دین شناسی او نیز عدالت بود و آرزوی دیرینش تحقق عدل و قسط. سوگمندانه در حالی از دنیا رفت که این آرزویش بر آورده نشد و آزرده خاطر در حسرت تحقق این آرمانش از ستمکده این عالم هجرت کرد. روحش شاد به امید روزی که عدالت در کشور ما ودر سراسر کره خاکی برقرار شود.
@dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری امام حسین؟!!!
مردم عاشق امام حسین هستند و این ارادتشان را به هر شکلی نشان می دهند. این علما و مبلغان دین هستند که باید هدایتگری کنند و از شیوه های نامناسب ابراز ارادت جلوگیری کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبیعی است از مغزی که چنین ضربه ای میخورد نباید انتظار فکر و فهم داشت. نرم افزار این مغز قبلا با پتک جعل و جهل و تحریف از کار افتاده و سخت افزارش هم با سفال سخت و قمه تیز و امثال آن.
یا حسین مظلوم!
@dreshkevari
ابتذال و انحراف در عزاداری
شکی نیست که عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) به منظور زنده نگاداشتن پیام و مکتب او و زمینه سازی برای تحقق یافتن اهداف و مقاصدش از شعائر ارزشمند شیعی است که هرگز نباید فراموش و یا حتی کمرنگ شود. البته عزاداری شکل تعیین شده خاصی ندارد و می تواند در جوامع گوناگون بر اساس عرف هر جامعه ای به شکلهای مختلف انجام گیرد، اما آنچه مهم است این است که این عزاداری باید آگاهانه و در چارچوب معقول و مشروع و هنجارهای عرف دینی باشد. سوگمندانه برخی از اشکال عزاداری که در جوامع شیعی رواج یافته با ضوابط یاد شده منطبق نیست و تحریف و انحراف و ابتذال در عزاداری روز به روز در حال گسترش است. این ناهنجاری آثار زیانبار بسیاری دارد. اولا فهم ما از حماسه حسینی را دچار اعوجاج و در نتیجه ما را از اهداف آن دور می کند، ثانیا جهل و خرافات را گسترش می دهد، ثالثا مذهب تشیع را در منظر جهانیان غیرعقلانی، خرافی و عقبمانده جلوه می دهد.
این ناهنجاری ها بسیار متنوع است. گاهی در محتوای مطالبی است که به صورت منظوم یا منثور ارائه می شود، گاه در شکل خواندن آنها است، گاهی در نحوه رفتارهایی که به عنوان عزاداری صورت می گیرد خود را نشان می دهد، مثل قمه زنی و انواع حرکات نامعقول دیگر، گاه شکل کنسرت موسیقی به خود می گیرد و...
شکی نیست که بسیاری از این نوع رفتارها ناشی از جهل و نادانی است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گاهی نیز از روی عمد و برنامه ریزی است و کسانی برای مبارزه با اسلام و تشیع آگاهانه در صدد هستند سوگواری امام حسین را به ابتذال بکشند. هرچه که باشد این گونه رفتارهای غلط و نامعقول در عزاداری در سالهای اخیر رو به ازدیاد و گسترش است. آنچه مایه تأسف است این است که اقدام درخوری در جهت مقابله با این پدیده دیده نمی شود. آیا جامعه شیعی نباید در این زمینه حساس باشد و احساس مسئولیت و چاره اندیشی کند؟ آیا فقط باید نظاره گر بود و حد اکثر به اظهار تاسفی بسنده کرد؟
http://eitaa.com/dreshkevari
ریشه بسیاری از کج اندیشی ها و کجروی ها در شعائر دینی تبلیغات برخی از کسانی است که خود را سخنگوی دین می دانند. یکی از این آقایان در بیاناتی که در جمع مبلغین دینی دارند مدعی می شوند که روایات درباره سرشکستن و خون خود را ریختن متواتر است بطوری که اگر کسی ولو از روی قصور در این باره شبهه کند جهنمی است.
شگفتا! شبهه داشتن درباره قمه زنی و لو از روی قصور موجب می شود شخص جهنمی شود.!!! علما می گویند جاهل قاصر معذور است، حتی نسبت به ترک ضروریات دین و حتی اگر به اصل دین نرسد نزد خدا معذور است. عقل عقاب بلابیان را قبیح می داند حتی درباره ضروریات دین، چه رسد به قمه زنی و امثال آن، اما ایشان می فرمایند اگر نسبت به قمه زنی شبهه ای از روی قصور در ذهن کسی پیدا شود آن شخص جهنمی است؟ نسبت دادن چنین حکمی به خدا و شریعت اسلام چه حکمی دارد؟ إن الذین یفترون علی الله الکذب لایفلحون. (النحل/116) فمن اظلم ممن افتری علی الله کذبا. (الکهف/15)
خدا را شکر که کلید جهنم و بهشت فقط بدست خود خداوند است و او در این زمینه تصمیم نهایی را می گیرد، کارگزاران و اولیای الهی هم مجری فرمان او هستند.
امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا با دشمن جنگیدند و سر دشمن را شکستند و خونش را ریختند و خود نیز به دست دشمن به فوز عظیم شهادت رسیدند. آنها خون دشمن را ریختند و دشمن خون آنها را ریخت. هر عاقلی هم در عالم همین کار را می کند. پیروان امام حسین , کسانی هستند که به تاسی از آن بزرگوار با ستمکاران می جنگند و سرآنها را می شکنند و خون آنها را می ریزند، اما سفارش و ابتکار حضرات این است که شما نه سر دشمن را، بلکه سرخودتان را بشکنید و خون خودتان را بریزید، یعنی همان کاری که دشمن می خواهد و می کند!
شکی نیست که دشمن از این کار بسیار خوشنود خواهد شد و از آن استقبال خواهد خواهد کرد چنانکه در رسانه های دشمن میبینیم که با اشتیاق و ذوق زدگی این صحنه ها را نمایش می دهند!
.
پرسش دیگری که اینجا برای بسیاری از مردم طرح می شود این است که اگر سر شکستن و سرشکافتن اینقدر فضیلت دارد که شبهه درباره آن انسان را جهنمی میکند، چرا خود این حضرات به این مستحب عمل نمی کنند و قمه نمی زنند؟ فقط برای عوام بدبخت مستحب است؟!!! لابد دلیلش این است که سر آقایان حیف است بریده و شکسته شود، آنها باید سالم بمانند که این گونه معارف ناب را تعلیم و نشر دهند، اما سر عوام الناس ارزشی ندارد بگذار شکسته شود و خونشان بریزد!!!!
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرگز به جوجه تیغی نزدیک نشو, هر قدر هم که قوی باشی!
اما آن حیوان فقط از خودش دفاع می کند، بردش هم محدود است، جراحت سیخش هم التیام پذیر است. اما زبان هایی هست با برد نامحدود بدون اینکه خطری متوجهشان باشد قلبی را چنان سوراخ می کنند که تا ابد التیام پذیر نیست. اما این جهان بی حساب و کتاب نیست.
باش تا روزی که خطاب شود: وقفوهم انهم مسولون
آن سخن های چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت
@dreshkevari