حقپو | حامد نیکونهاد
اصل بیست و یکم قانون اساسی؛ حمایتهای قانونی ویژه از زنان و خانواده #حقوق_ملت #دودقیقه_قانون_اساس
اصل بیست و یکم قانون اساسی؛ حمایتهای قانونی ویژه از زنان و خانواده
#دودقیقه_قانون_اساسی
«دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعايت موازين اسلامي تضمين نمايد و امور زير را انجام دهد :
ايجاد زمينه هاي مساعد براي رشد شخصيت زن و احياي حقوق مادي و معنوي او .
حمايت مادران ، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند ، و حمايت از كودكان بی سرپرست .
ايجاد دادگاه صالح براي حفظ كيان و بقای خانواده .
ايجاد بيمه خاص بيوگان و زنان سالخورده و بي سرپرست .
اعطاي قيمومت فرزندان به مادران شايسته در جهت غبطه آنها در صورت نبودن ولي شرعی»
✅اصل 21 را می توان اصلی جبرانی و حمایتی نامید. تضمیناتی برای استیفای حقوق پایمال شده زنان در طول تاریخ حکومتهای طاغوتی و حمایتهایی برای ارتقای موقعیت زنان در #خانواده و جامعه
✅آنچه در اصل 21 آمده تنها #حقوق_زنان در قانون اساسی نیست. در اصل 20 به صراحت مقرر شده که همه افراد ملت اعم از #زن و مرد از انواع حق ها و آزادی ها در چارجوب موازین اسلامی برخوردارند.
✅آنچه در این اصل ذکر شده از باب تمثیل است یعنی اولویتهای نظام حقوقی در خصوص زنان و خانواده را بیان کرده است. در واقع قانونگذار در مقام بیان همه حقوق زنان یا همه حمایهای قانونی از بانوان و خانواده بهصورت حصری نیست.
✅این اصل بر مبنای مقدمه و بند 9 اصل 3 قانون اساسی تدوین شده است. در مقدمه ذیل عنوان زن در #قانون_اساسی این مطلب بیان میشود که «... زنان به دلیل ستم بیشتری که تاکنون از نظام طاغوتی متحمل شدهاند استیفای حقوق آنان بیشتر خواهد بود...» بند 9 اصل 3 نیز رفع هرگونه تبعیض ناروا را از وظایف دولت برشمرده است.
✅عبارت «#رشد شخصیت زن» در بند 1 را می توان به معنای ارتقای کرامت زنان و رشد علم، فرهنگ و شخصیت و معنویت آنان و دور کردن ایشان از هرگونه کوته نگری، عقبماندگی و مصرفزدگی بهوسیله آموزش و فرهنگسازی و همچنین باورمندی جامعه و توجه ویژه همگان به نقش ویژه و تأثیر او در تعالی خانواده و اجتماع باشد.
#دودقیقه_قانون_اساسی
#حقوق_ملت
@drhamednikoonahad
توزیع رانت سیاسی از دریچه انتخابات تناسبینما
در توضیحات کوتاهی که در اختیار نسیم آنلاین قرار دادم نواقص و آسیبهای مصوبه اخیر مجلس در مورد تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و به طور خاص در حوزه انتخابیه تهران را بیان کردم.
کوتاه اینکه
در شرایط فعلی، این نوع نظام تناسبی با توجه به اینکه زمینههای تحقق آن وجود ندارد و نمیتواند ارزشهای نظام سیاسی را تأمین کند، بیشتر به سمت توزیع نوعی رانت سیاسی شبهقانونی خواهد رفت که از الگوی مطلوب #نظام_انتخاباتی جمهوری اسلامی فاصله دارد.
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376868
توضیح بیشتر اینکه
یکی از پیشفرضهای مهم برای پذیرش تناسبیشدن انتخابات وجود نظام حزبی مستقر است. به این معنا که میبایست احزاب شناخته شده، مردم ساخته، مردم خواسته و مردم خاسته (یعنی برآمده از دل مردم) در ساحت یک جامعه وجود داشته باشد یا #احزاب، حداقل مراحل ابتدایی و مقدماتی این روند را طی کرده باشند؛ احزابی که مسئولیت تصمیمات و اقدامات و افراد معرفیشده توسط خود را بپذیرند، احزابی که با بودجۀ برخاسته از حمایتهای مردمی اداره بشوند و فعالیتهای سیاسی- اجتماعی انجام دهند و احزابی که برآمده از انتخاب و خواست واقعی بدنۀ مردم باشند. چنانچه چنین احزابی بهعنوان تشکلهای مردمی در بدنۀ یک جامعه شکل گرفته باشند و به حمایتهای مردمی پشتگرم باشند، میتوانند نمایندگی مردم را در معرفی نامزدهای شایسته برای تصدی سمت نمایندگی عهدهدار شوند. در غیر این صورت چنین جناحها و دستهبندیها و گروهبندیهایی فاقد صلاحیت لازم برای این هستند که بخواهند از جانب مردم انتخابگری کنند و این مطالبه را داشته باشند که نظام حقوقی و سیاسی، بخشی از کرسیهای #نمایندگی مجلس را براساس فهرستهای اعلامی آنها تعیین کند. این نکتۀ مهم قابل انکار نیست که در وضعیت فعلی جامعۀ ما احزابی با چنین بدنۀ مردمی وجود ندارد و در چنین شرایطی حرکت به سمت نظام تناسبی به معنای توزیع نوعی رانت برای برخی از به اصطلاح احزاب و گروهها و جمعیتهایی است که میخواهند به مدد و به بهانۀ #نظام_تناسبی وارد خانۀ ملت بشوند.
@drhamednikoonahad
بیارجمند
در غروب یکی از روزهای بهار ۱۴۰۲ که در دل کویر سمنان به سمت مشهدالرضا در حرکت بودیم، کمی بعد از میامی گلدستههای مسجدی جلب توجه کرد. برای نماز مغرب ایستادیم.
باد خنک و نسبتاً تندی می وزید. نزدیک مسجد که شدم سر بلند کردم: مسجد علی ابن ابی طالب.
یا امیرالمومنین مددی!
وضوخانه فاصله نسبتاً زیادی از مسجد داشت. بعد از وضو وارد مسجد شدم. محیط دایره شکل و نه چندان بزرگی داشت. تقریباً خلوت و آرام. چند نفری فرادا مشغول نماز بودند. مغرب را خواندم که نمازجماعتی دونفره برپا شد.پیوستم. فرد دیگری هم اضافه شد و نماز جماعت چهارنفره اقامه شد.
هنگام خروج، دو مرد جافتاده و پا به سن گذاشته با صورتهای تکیده که تجربه و رنج زحمت را نشان میداد دیدم که جلوی درب ورودی چای میدادند. گویا از اعضای هیأت امنای مسجد بودند. پسرم رضا زودتر رسیده بود و داشت تهمانده استکانش را سرمیکشید که رسیدم. سلامی کردم و خوش و بشی و آنها هم دعای خیری هدیه کردند.
هنوز استکان چای را برنداشته بودم که صدای رضا در گوشم پیچید:
- بابا میخوام کمک کنم.
چشمم که به دستگاه کارتخوان مسجد افتاد ملتفت شدم. با لبخندی تأیید کردم و در دل خدا را سپاس گفتم.
ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین
سرکشیدن استکان چای، سرم را بلند کرد. دهها چشم معصوم را دیدم که ما را مینگریستند. حدود پانزده متر از دیوار مسجد، میزبان چهرههای دلکش جوانانی بود که با چشمانشان سخن میگفتند. محو شده بودم. در میان چهرهها به این عبارت رسیدم
«شورای اسلامی و شهرداریِ بیارْجْمَند»
کلمه آخر را با تردید رو به یکی از آن دو مرد خواندم. سر تکان دادنش تأییدی بود بر تلفظ صحیح.
اینجا بیارجمنده؟
-حدوداً پانزده کیلومتر فاصله داره
شهرستانه؟
-نه، شهره
مرد حدوداً چهلسالهای که به نماز جماعت ملحق نشده بود، به جمع ما اضافه شد و مشغول نوشیدن چای.
کناردستیِ چایریز، متوجه حیرت من از تعداد شهدا شد ولی گویا میخواست تلنگر محکمی بزند:
-بیارجمند حدود پنجشش هزار نفر جمعیت داره.
دارم در ذهنم حساب کتاب میکنم تا درصد شهدا نسبت به جمعیت را بگیرم که اضافه میکند:
-تازه الآن که بزرگ شده اینقدر جمعیت داره!
حساب کتاب را فراموش می کنم و دوباره به چشمان معصوم روی دیوار خیره میشوم.
مرد چهلساله که هنوز استکان در دست است وارد گفتگو میشود و خطاب به آن دو مرد میگوید:
- اگر میدونستن اینطوری میشه نمیرفتن.
هیچکدام تأیید نمیکنند حتی در صورت.
- آنها با خدا معامله کردند.
همین تک جمله را گفتم و به واکنش دو مرد نگاه کردم.
کناردستیِ چایریز، که میبیند غرولندهای آن مرد از وضعیت نابسامان اقتصادی است، به سخن میآید و وضعیت نامناسب معیشتی که باعث شرمندگی در برابر زن و بچه شده را تأیید میکند ولی با افتخار اضافه میکند که خودش رزمنده بوده و پشیمان هم نیست.
دست در دست رضا، از همه خداحافظی میکنم و از مسجد خارج میشوم.
در اندیشهام که در رساندن پیام جهاد شهدا چقدر کارِنکرده پیش رو است!
خدایا ما را شرمنده خون شهدای راه حق نکن
@drhamednikoonahad
هدایت شده از نسیم آنلاین
25.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🟠 انتقادات استاد حقوق دانشگاه به لایحهٔ عفاف و حجاب: جای خالی گفتوگوهای صریح دربارهٔ نحوهٔ مواجهه با هنجارشکنی
دکتر حامد نیکونهاد؛ استاد دانشگاه:
🔹سیر قانونگذاری در این خصوص ایرادات جدی دارد و بعد از تصویب نمی تواند آنگونه باید و شاید با پدیده ها مقابله کند
🔹جای خالی گفت وگوهای آزاد، صریح و علمی درخصوص عفاف و حجاب و نحوهی مواجههی حقوقی با هنجارشکنان احساس می شود
@NasimOnline
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
نحوه برخورد جمهوری اسلامی با گناه
#شهیدبهشتی
ما با صراحت می گوئیم در جمهوری اسلامی شرابخواری آزاد نیست، میگساری آزاد نیست، قماربازی آزاد نیست، رباخواری آزاد نیست، ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران آزاد نیست. زنبارگی و #فساد جنسی آزاد نیست دروغ و تهمت و افترا آزاد نیست.
نظام جمهوری اسلامی با این گونه فسادها مقابله می کند در درجه اول با به کار بردن شیوه های تربیتی و نهادهای اقتصادی، اجتماعی ضد گناه و در درجه دوم برای گناهها و تخلفات مشهود با قدرت قانون و دستگاه قضائی.
منبع: جاودانه تاریخ جلد 5 گفتارها(3)، ص 140
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
♦️همزمان با چهل و دومین سالگرد شهادت آیتالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، خانه موزهٔ شهید بهشتی و موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی برگزار میکنند:
🔻مراسم رونمایی کتاب
رونمایی از کتاب سیاست بهشتی با حضور دکتر حامد نیکو نهاد (استاد گروه حقوق موسسه اندیشه بهشتی) و جناب آقای محمدرضا مهدوی (مدیر گروه سیاست موسسه اندیشه بهشتی/ از نویسندگان کتاب)
و جمعی از چهرههای فرهنگی و علاقمندان به این شهید بزرگوار
🔻زمان: سه شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷
🔻محل برگزاری: خانه موزه شهید بهشتی
📌نشانی: تهران، خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خ مسعود، خ مطهری،کوچه شهید بهشتی،شماره ۱۲. تماس: ۲۲۶۳۵۰۰
✅دوستان تهرانی که امکان حضور در مراسم قم را ندارند میتوانند در این نشست حضور پیدا کنند.
#رونمایی_کتاب
#سیاست_بهشتی
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
در شب سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی توفیقی شد تا در خانه موزه شهید بهشتی در جمع تنی چند از علاقهمندان آن شهید حضور پیدا کنم.
سعی کردم مهمترین بیانات روشن و روشنگر شهید مظلوم در باب حدود آزادی در جامعه و نحوه مواجهه حکومتی و تربیتی با مقوله بد پوششی و فساد جنسی را مستند به بیانات صریح و منتشرشده ایشان نقل کنم.
در این گفتار کوتاه، عمده زمان را به نقل قول مستقیم و کامل عین بیانات شهید اختصاص دادم و کمتر وارد تحلیل شخصی و یا تفسیر موضوع شدم.
توصیه اکید میکنم به همه علاقهمندان اندیشههای شهید بهشتی و دیگر رهبران فکری انقلاب اسلامی که برای آشنایی با منظومه فکری این سرآمدان تاریخ معاصر، به صورت مستقیم به آثار منتشر شده و در دسترس ایشان مراجعه کنند و نه از دریچه فهم آنها که به اقتضای منافع روزشان، منظومه فکری ایشان را تقطیع میکنند.
منابع بحثی که مطرح کردم:
تک گفتار موضوعی با عنوان لیبرالیسم از انتشارات روزنه
فایل تصویری سخنرانی با عنوان ریشه ها و مبانی لیبرالیسم
جاودانه تاریخ جلد 5 گفتارها(3) ص۱۳۸ به بعد (سخنرانی در اجتماع مردم قم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۹)
جاودانه تاریخ؛ گفتارها 2؛ (1390) ص۱۹۳ به بعد(سخنرانی با عنوان حجاب و حدود آزادی در جامعه اسلامی ۲۳ بهمن ۱۳۵۹)
سخنرانی با عنوان برداشت تک بعدی از اسلام
سخنرانی با عنوان آزادی
@drhamednikoonahad
خانه موزه شهید بهشتی ۱۴۰۲۰۴۰۶.aac
حجم:
26.37M
فایل صوتی سخنرانی در خانه موزه شهید بهشتی در ششم تیر ماه 1402
با محوریت نقل قول مستقیم بیانات شهید بهشتی در مورد حدود آزادی در جامعه اسلامی و نحوهی مواجهه با بدپوششی و فساد جنسی
@drhamednikoonahad
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
چرا علی؟ چرا غدیر؟
اگر با شما مشورت میشد، چه کسی را غیر از علی معرفی می کردید؟
نگرانی پیامبر در مورد #میراث گرانبهایش!
منصف باشید! قصه #شيعه و #سنى مطرح نيست
در سالهايى كه ما اين جشن بزرگ را در مسجد #هامبورگ جشن مىگرفتيم، در آن چند سال كه آنجا بودم همه ساله خود به خود من سخن مىگفتم
خوب به خاطر دارم كه در هيچ سال ناچار نشدم مطلبى را تكرار كنم يا براى اجتناب از تكرار مطلب، موضوع سخنرانى #عيد_غدير را مسألهاى غير از #غدير و #مولا_على عليهالسلام، قرار دهم. همواره با خودم فكر مى كردم كه اگر سالها بگذرد و بخواهم براى همان مردم درباره غدير سخن بگويم قافيه سخن تنگ نيست، چون مسألهاى كه موضوع عيد غدير است يك مسأله جزئى پيشپاافتاده نيست بلكه مسأله اى بسيار مهم است.
مطلب اين است كه پيامبرى به فرمان خدا مأموريت يافته در جهان پرغوغاى چهارده قرن پيش #جامعه_نمونه اى بر مبناى اسلام بسازد. جامعه اى كه به تمام معنا يك #جامعه_انقلابى است. جامعه اى است كه وضع موجود را كاملاً دگرگون كرده است. ...
پيغمبر بزرگوار اسلام به فرمان خدا و با اتكا بر وحى خدا، بر پايه توحيد و يكتاپرستى، بر پايه احترام به ارزشهاى عالى انسانى و بر پايه كنار زدن همه ارزشهاى ضد انسانى ديروز، جامعهاى نو ساخته است. حالا چنين بنيانگذارى الهام گرفته است كه ماهها، هفتهها و روزهاى پايان عمرش نزديك مىشود. نگران است. نگران اينكه اين جامعه نوبنياد را با اين خصلتهاى نو بايد به دست چه كسى سپرد و چه كسى مىتواند پس از او اين جامعه را اداره كند؛ اداره اى كه همراه با آن، حتى يك درجه زاويه انحرافى در مسير نهضت به وجود نيايد. اين نگرانى بزرگ است. مسأله شوخى_نيست ...
پيغمبر احساس مى كند، مىيابد، مىداند و به عنوان رهبرى الهى، دانا، تيزبين و ژرفنگر مى بيند كه با انقلاب اسلام، عده معدودى مسلمان زبده خالص ساخته است. بقيه هم به اسلام و #جامعه_اسلامى آمدهاند، نماز مسلمانى را مىخوانند، ماه رمضان هم روزه مىگيرند، حتى زكات هم مىدهند، حتى به ميدان جنگ و جهاد هم مىروند و براى اسلام شمشير هم مىزنند، اما آيا ساختمان درون و جسم و جان و روح و خلق و عادت آنها #ساختمان_خالص_سره_اسلامى است؟ نه! تعجب نكنيد. ...
چطور پيغمبر اسلام نگران است كه اين بزرگترين ميراث را پس از او چه كسى نگهدارى خواهد كرد؟ پيغمبر به اطراف خودش نگاه مىكند و هر بار نگاه مىكند مقدم بر همه فقط يك انسان واجدشرايط مىباشد؛ انسانى كه اصولاً از نسل انقلاب اسلام است، چون ده ساله بوده كه مسلمان شده و چند سال از همان ده سال را نيز زير دست پيغمبر بزرگ شده است. او كسى است كه چند سال قبل از بعثت را هم با خصلتهاى پيغمبر بزرگوار اسلام رشد كرده است: #على. اين انسان زبده آگاه هوشمند بافضيلت، كودك بود كه به خانه محمد رفت. دوران كودكى را در خانه پاك پيغمبر گذراند. ده ساله شد كه نهضت اسلام شروع شد. اولين مردى بود كه اسلام را پذيرفت. چه اسلام پذيرفتنى؟ خالص، مخلص، باصفا، باصميميت، بىدغل، بىطمع .نه طمع در رياست دارد، نه طمع در ثروت دارد، نه طمع در سالارى لشكر دارد. هيچ طمعى ندارد. خالص در راه خدا! شما اصلا از فرمان خدا صرفنظر كنيد، از تصميم پيغمبر صرف نظر كنيد؛ فكر كنيد كه به جاى پيغمبر، يك رهبر ديگر، جامعه اى را با آن خون دل ساخته بود، مى آمد با شما و با آنها كه با تاريخ سرنوشت اسلام آشنايى دارند و با اين حقايق اجتماعى هم كه عرض كردم آشنا هستند مشورت مىكرد و مىگفت چه كسى مىتواند پس از من اين ميراث را به خوبى نگه دارد و نهضت اسلام را در مسيرش نگه دارد تا منحرف نشود؟ چه كسى را مىتوانيم معرفى كنيم غير از على؟ منصف باشيد. قصه #شيعه و #سنى مطرح نيست. ...
آیا پيغمبر نگران بود كه اگر دست #على_عليهالسلام، را بگيرد و بگويد « #من_كنت_مولاه_فهذا_على_مولاه» مردم على را ترور كنند؟ نگرانى پيغمبر اين نبود. او چنين ترسى از مردم نداشت .پيغمبر نگرانى ديگرى داشت. از اين طرف نگران بود كه اگر على بر سر كار نيايد ميراث گرانبهايش، يعنى جامعه نوساخته و نوخاسته اسلامى، به چه سرنوشتى دچار خواهد شد، و از آن سو نگران بود كه اگر على را به فرمان خدا به زمامدارى منصوب كند عكسالعمل سياسى دارد. مسأله اين است كه پيغمبر از عكسالعملهاى سياسى اين امر كه ممكن بود يك بحران سياسى در مسير نهضت اسلام به وجود بياورد بيمناك بود ...
منبع: #شهیدبهشتی، ولایت رهبری روحانیت (1390) صص74-83
سخنرانی در سال 1351 آبادان
@Shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 عاشقم بر همه عالم
▫️انسان در راه معشوق به اندازه عشقش صبر مىكند. مگر نمىبينى كه به خاطر رسيدن به تخم مرغ ارزان چگونه صف مىكشند و روى برفها مىايستند و سرما مىخورند. مگر نمىبينى كه چگونه از صبح تا به شام به خاطر معشوقهاى خود مىدوند و مگر نمىبينى چگونه از عشقها به عادتها مىرسند و از عشقها به استقامتها دست مىيابند.
▫️كليد تمام استقامتها، شكيبايىها و زايندگىها و سازندگىها و كارآورىها، كليد اين سه مرحله همان ايمان است.
كسى كه عاشق حق شد، عاشق خلق مىشود، كه: عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست. و اين عشق مىشود زيربناى مبارزه و امر به معروف و نهى از منكر.
▫️كسى كه عاشق شد، خواستار بهروزى و بهزيستى و رشد و حركت و كمال معشوق است و در اين ديد حتى يك پَر سبزى و يك لقمه نان و يك ورق كاغذ هم هدر نمىشود و ضايع نمىگردد، كه بايد هر چيز به رشد خود و كمال خود برسد و اين خوددارى از اسراف بر اساس اين اعتقاد استوار مىشود نه فقط بر اساس يك بخل و يا يك ديد اقتصادى.
▫️و كسى كه يك پر سبزى را هدر نمىكند و اسراف نمىكند، چگونه مىتواند شاهد از دست رفتن استعدادهاى خلق باشد. چگونه مىتواند خودش باتلاق خلق بشود و آنها را مطيع و مريد و برده خود بسازد و چگونه مىتواند كه شاهد اسارت و بردگى و در باتلاق رفتن خلق باشد و آرام بگيرد؟
❛❛ عینصاد
📚 #رشد| ص ۵۴
#⃣ #متن #بریده_کتاب #قرآن
▫️@einsad
گریه سیاسی
«وقتی یک ملتی در ماه #محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را می گویند، شما انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما #گریه کنیم برای سیدالشهدا، نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه ها دارد و نه این گریه خودش فی نفسه یک کاری از آن می آید، لکن این مجلس ها مردم را همچو مجتمع می کنند و یک وجهه می دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرم و خصوصاً دهه #عاشورا یک وجهه، طرف یک راه می روند، اینها را در این ماه محرم، خطبا و علما در سرتاسر کشور می تواند بسیج کند برای یک مسأله. این جنبه #سیاسی این مجالس بالاتر از همه جنبه دیگری است که هست، بیخود بعضی از ائمه ما نمی فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند، بیخود نمی گویند ائمه ما به اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه، گریه کردن به خودش بگیرد اجرش فلان و فلان است. مسأله، مسأله گریه نیست، مسأله، مسأله تباکی نیست، مسأله، مسأله سیاسی است که ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می خواستند که این ملت ها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند، از راه های مختلف، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند. مسائل اسلام، مسائل سیاسی است و سیاستش غلبه دارد بر چیزهای دیگرش. اجتماعاتی که اسلام بعضی اش را فرض کرده است، واجب کرده است و بعضی اش را به طور استحباب و مبالغه در استحبابش کرده است اینها یک مسائل سیاسی است.»
#امام_خمینی
صحیفه نور جلد 13 صفحه 154-153
@drhamednikoonahad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 خونخواهیِ حسین، رزق من است!
▪️منی که وقتی کوچکترین چیزی را که در این عالم با من در رابطه است، بخواهند از من بگیرند، یا آبرویم را بخواهند ببرند، موضع میگیرم.
▪️ یا اگر خانهام را بخواهند از دستم درآورند، دعوایم میشود؛ یا دختری را که میخواهم بگیرم، اگر کس دیگری ببرد، در من اثر میگذارد...
▪️چطور میتوانم ولی را، متمم تمام نعمتهایم را، کسی را که کلید حل تمامی مشکلاتم در او خلاصه شده، کسی را که واسطه فیض من است، از من به من اولیٰ است، از خودم به من مهربانتر و نزدیکتر است و مصالح من را بیش از من میداند، از دست بدهم و موضعی نداشته باشم؟!
▪️چطور میتوانم خون او را خون خود حساب نکنم؟!
▪️ این تعبیر خیلی دقیق است! حسین، هم «ثارالله» است و هم «ثارِ من» است، هم «ثارِ» هرکسی که با حسین پیوند خورده است.
▪️و این است که این خونخواهی، رزق من است!
❛❛ عینصاد
📚 #خون_خدا | ص ۶۷
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #امامت
🛒 برای سفارش لینک زیر را کلیک نمایید
📖 نسخهٔ چاپـــی کتاب خون خدا 👉🏻
یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید
👇🏻👇🏻👇🏻
🤳🏻 : @einsadshop_ad