#اشنایی_با_فواید_سیب_زمینی
#زنگ_علوم
#تغذیه_سالم
سیب زمینی گیاهی از تیره سیب زمینیان است و در خانواده سولاناسه دسته بندی می شود که در این خانواده گیاهان مهم دیگری مثل گوجه فرنگی ، بادمجان و فلفل نیز موجود می باشد.
نکته جالب در مورد سیب زمینی این است که دارای بیش از ۴۰۰۰ گونه متفاوت است.
جالب است بدانید که سیب زمینی به عنوان چهارمین محصول غذایی پرمصرف در جهان بعد از برنج ، گندم و ذرت محسوب می شود.
از معروف ترین غذاهایی که با سیب زمینی تهیه می شود می توان به کوکو سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، خورش قیمه سیب زمینی و … اشاره کرد.
1⃣سیب زمینی برای رفع سیاهی دور چشم
برای درمان سیاهی دور چشم بهتر است از سیب زمینی کمک بگیرید.
سیب زمینی خام را به قطعا کوچک برش داده و داخل پارچه ای تمیز قرار دهید و بر روی چشم خود بگذارید.
این کار را بیست دقیقه ادامه دهید و سپس با آب گرم بشویید.
به گفته متخصصان تغذیه، سیبزمینی از جمله صیفی هایی است که برای پوست مفید است و پف اطراف چشم را میخواباند.
2⃣خواص سیب زمینی برای کاهش استرس
سیب زمینی دارای مقادیر زیادی از ویتامین ب۶ می باشد و به این ترتیب باعث ترمیم سلول ها می شود. شما با اضافه کردن سیب زمینی به رژیم غذایی خود می توانید به بهبود خلق و خوی کمک کنید. سروتونین و دوپامین دو ماده ای است که با ویتامین ب۶ ساخته می شود برای دور کردن استرس موثر است.
#فعالیت
#زنگ_علوم
#روش_گیمیفیکیشن
#خلاقیت_با_سیب_زمینی
#مشارکت_همکاری
#لذت_خوشمزه_گی
#افزایش_اعتماد_به_نفس
#حس_مفید_بودن
#اموزش_فواید_ارزش_مواد_غذایی
یکی از روش های اموزش ،روش گیمیفیکیشن است در این روش مرحله به مرحله اموزش صورت می گیرد و در این نوع اموزش از قالب های مختلف استفاده می شود من در مرحله اول تدریس علوم با شعر و قصه درس را اغاز کردم در مرحله بعد اموزش در قالب تصاویر و پرسش و پاسخ از خود بچه ها بود و بعد از ان برای تثبیت آنچه اموزش داده بودم در مورد تغذیه سالم قالب عملی بود که درخانه و باهمکاری مامان جون به صورت عملی یک غذا از مواد سالم تهیه کردند و لذت بردند. در مورد ارزش غذایی مواد تشکیل دهنده غذاها و فواید و طبع هریک جداگانه بحث کردیم و ساعتی لذت بخش را در کنار هم گذراندیم .
هدف ان بود که بچه ها با غذایی سالم اشنا شوند و لذت غذا درست کردن را درک کنند و ان را به زیبایی تزئین کنند ومیل کنند.
البته باگفتن بسم الله الرحمن الرحیم و رعایت نکات بهداشتی و شستن دستها
#زنگ_ریاضی
#دست_ورزی
#خلاقیت
#ایجاد_انگیزه
#ساعت_در_شبانه_روز
شبانه روز۲۴ساعت است و برای بهتر نشان دادن و تثبیت ساعت در بعدازظهر و پاسخ سوالات صفحه ی18ساعتی درست کردیم وساعت های قبل از ظهر و بعدازظهرراروی آن نشان دادیم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🌷 ای ایران ای مهد عاشقان 🌷
🌷 سرزمین صاحب الزمان 🌷
🌷 خاکت مجنون خیز مادر است 🌷
🌷حاصلخیز از عشق حیدر است 🌷
🌷ای پرچم سه رنگ تو علم شد از خمین🌷
🌷 تا رسد به بانگ اِنَّ جَدی الحسین 🌷
❤️ آقا بیا ❤️
❤️ آقا بیا ❤️
ای یوسف زهرا بیا
مهدی بیا
ای آخرین یادگار علی
ایستادهایم در رکاب ولی
🌷 قلب ایران مشهد الرضاست 🌷
🌷 عشقش رمز اتّحاد ماست 🌷
🌷 هر کس با مهرش به سر کند 🌷
🌷 تیغش بر دشمن اثر کند 🌷
🌷 تا قیم وطن ابالحسن امام رضاست 🌷
🌷 نور ایزدی همیشه رهنمای ماست 🌷
❤️ آقا بیا ❤️
❤️ آقا بیا ❤️
ای یوسف زهرا بیا
مهدی بیا ای آخرین یادگار علی
ایستادهایم در رکاب ولی
📣📣 🎵🎵🎵🎵📣📣
پسرای گلم این شعر را حتما تکرار وتمرین داشته باشید که ان شاءالله تا سه شنبه حفظ شوید.
شنبه ۸/۷
با نام خدا و دعای سلامتی امام زمان عجل الله کلاس شروع شد
درساعت ریاضی سوالات باقی مانده از تمارین قبل با توضیح بیشتر روی تخته حل شد.ساعتهای قبل ازظهر و بعدازظهرتکرار و تمرین شد . از فصل اول رفع اشکال شدو عنوان فصل دوم تصویرخوانی شد.
زنگ فارسی:
ارزشیابی پایان مهرماه برگزارشد.
فعل و فاعل تدریس شد و قسمت بیاموز و بگو در کتاب کامل شد
در زنگ نگارش صفحه ی ۱۵ که مربوط به این آموزش بود در کلاس کامل شد.
مثالهای زیادی گفتیم و فعل و فاعل های این جملات را مشخص کردیم.
#زنگ_علوم
#مواد_اطراف_ما
#کلاس_هوشمند
#ایجاد_انگیزه
#پخش_کلیپ
امروز قسمت اول درس سوم تدریس شد .
در مورد تصویر درس ۳ دانش آموزان بارش فکری داشتند و نظرهای مختلفی در مورد تصویر داشتند.
بعد در قالب مثال حالت های ماده و مواد اطراف را توضیح دادم.
برای آنها بیان شد جامد از خود شکل خاصی دارد و با قرار گرفتنش در ظرف های مختلف شکل آن تغییر نمی کند.
درمورد مایع گفتیم که روان است و از خود شکل خاصی ندارد و در هر ظرفی که ریخته شود شکل آن قالب و یا ظرف را به خود میگیرد.
با کمک تصاویر کتاب دانش آموزان توضیح دادند که گاز ها در چه مواردی کاربرد دارند و نیز انواع گاز را نام بردیم و فهمیدیم که بزرگترین نعمت خداوند است که همان اکسیژن است به راحتی در هوا پراکنده است.
بعدقرار شد بچه ها در منزل با لوازمی مانند صابون رنده شده و آب گرم و یک تکه سیم حباب ساز بسازند و جلسه ی بعد همراه خود به کلاس بیاورند
#رویکردها_و_راهبردهای_آموزشی
#روشهای_فعال_تدریس
#بارش_فکری
#علوم_واحد_یادگیری
#درس_سوم
#مواد_اطراف_ما
اهداف کلی: مواد اطراف ما
اهداف جزئی:
1. فراگیر با حالت های جامد مایع گاز آشنا باشد.
2. فراگیران بتوانند خصوصیات گاز را بیان کنند.
3. فراگیران با انواع مختلف جامد مایع گاز آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
1. فراگیران بتوانند کاربرد خاصیت گاز را بیان کنند.(نگرشی)
2. فراگیران بتوانند با جستجو در محیط اجسامی که جامد مایع گاز هستند بیابند.(مهارتی)
3. فراگیران نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.( نگرشی)
4. فراگیران بتوانند انواع حالت های مواد را نام ببرند. (دانشی)
5. فراگیران بتوانند با آزمایش حباب بسازند.( مهارتی)
6. فراگیران بتوانند در گروه همکاری کنند(نگرشی)
مواد در اطراف ما به سه حالت[جامد ، مایع ، گاز ] وجود دارند .این مواد همیشه به یک حالت باقی نمی مانند، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند .
♨️مواد #جامد : جامد به موادی گفته می شود که همیشه از خود یک شکل معین دارند و وقتی آنهارا با دست می گیریم حالت سفت و سخت دارند. [ مانند : چوب , سنگ , میز , کتاب , مداد و ...]
♨️مواد #مایع : موادی هستند که حالت لغزنده و رونده دارند و وقتی انها را در ظرفی می ریزیم , شکل ظرف به خود می گیرند مانند : [آب ، ابلیمو ، نفت و …]
♨️ #گاز ها : موادی هستند به راحتی در فضا (هوا) پخش می شوند و تمام فضا را اشغال می کنند مانند هوایی که وارد بادکنک می کنیم. [ گاز خانگی , هوا و ..]
#بارش_فکری
#آشنایی_با_موزه
#اشیا_قدیمی
در این ساعت هر بند از داستان دخترک تنگ بلور توسط بچه ها خوانده شد و هر کدام از پسرهای باهوشم مفهومی را که از داستان برداشت کرده بودند در کلاس برای من و دوستانشان بیان کردند و توضیحاتی در مورد موزه داده شد. اینکه موزه چیست؟
و چه چیزهایی در آن نگهداری می شود؟
این وسایل از کجا امده؟
و••••••••••
از نظر من همه ی پسرهای خوشگلم باهوش هستند چون همه ی تلاششان را کردند که بهترین باشند👏
ممنون از همتون🌺
🌺🌺گل پسرهای باهوش یادتون نره که برای ارزشیابی فردا ۳درس اول هدیه هاتون رو حتما مرور داشته باشید. 🌺🌺
#زنگ_املاء
#بگرد_و_پیداش_کن
اهداف:
#آشنایی_با_کلمات_هم_معنی
#تقویت_حافظه_بصری
#افزایش_سرعت_و_دقت
#گسترش_دایره_ی_واژگان
#یادگیری_و_جستجو_در_منابع
مرحله ی اول : در این روش کلماتی که دارای چندمعنا هستند از متن درس پیدا شد و برای فراگیران به عنوان املا خوانده شدو نوشتند
مرحله دوم : فراگیران به انتهای کتاب قسمت واژه نامه رجوع کرده ومعانی کلمات را جستجو میکنند و مقابل کلمه می نویسند .
با این روش فراگیر در صورت نوشتن کلمه ی اشتباه خود نیز متوجه میشود
مرحله سوم
چند کلمه گفتم که باید مخالف آنها را می نوشتند.