یارب العالمین
کلاس بانام و یاد خدای مهربان شروع و پس از خواندن دعای سلامتی امام زمان عج الله ذکر روز شنبه را همخوانی کردیم.
زنگ ریاضی: تکرار مقایسه ی کسرها ی هم مخرج و هم صورت و کسرهای نا مساوی همراه بازی روی تخته های طلقی
رفع اشکال و پاسخ مجدد در کلاس به سوالات مرور فصل ریاضی.
شروع تدریس فصل چهارم با ایجاد انگیزه(بارش فکری) و توضیح تبیین مساله ها...
بررسی تکالیف فارسی، کتاب ریاضی و کتاب کار
زنگ تخصصی هنر:
تمرین اتصالات دو حرفی در خط تحریری
زنگ فارسی:
تدریس فعلها و جملات زمان گذشته
توضیحات ببین و بگو داده شد و بچه ها جملات خود رانوشتند و خواندند.
در ادامه شعر مثل باران را خواندم و بچه ها خط بردند سپس با هم روخوانی کردیم و کلمات هم معنی را نوشتیم.
در کتاب نگارش درس فداکاران را در کلاس کامل کردیم
هدایت شده از ابتدایی پسرانه واحد شش
با سلام خدمت والدین گرامی
👈انشالله تمام والدین پایه دوم الی ششم صوت ترتیل استاد صیاف زاده را از این لینک با توجه به درس قرآن که در کتاب درسی قرار داده شده تهیه کنید و دانش آموزان عزیز حتما با این صوت تمرین کنند
لینک صوت صفحه به صفحه استاد صیاف زاده
https://sound.tebyan.net/Category?Tags=%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%84%20%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%20%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D9%81%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87
#کلاس_قرآن
@dv_bronsi
فارسی:
کاربرگ تلفیقی فارسی و علوم را پاسخ داده و رنگ آمیزی کنید.
ریاضی:
کاربرگ های مربوط به مقایسه کسر ها و تصاویر کسرها با دقت پاسخ داده شود.
🌻زنگ تخصصی هنر🌻
تکلیف هفته ی آینده:
انتخاب یک قصه ی کوتاه و جذاب + تمرین و تکرار زیاد
⭕شنبه ی هفته ی آینده هر یک از دانش آموزان در زمان ۲ دقیقه، قصه شون رو تعریف و اجرا خواهند کرد.
روخوانی: از درس فداکاران و کار نیک روخوانی کنید.
دیکته شب: سپس یک بند از درس فداکاران و یک بند از درس کار نیک را انتخاب کنید حالا از مامان یا بابا خواهش کنید تا گوشی خود را در اختیار شما قرار دهند. این دو بند را که انتخاب کرده اید را کلمه کلمه بخوانید و صوت خود را ضبط کنید. حالا صدای خودت را گوش کن و به عنوان دیکته شب بنویس.
تو بهترینی پسر دوست داشتنی🌺
✅بسم الله الرحمن الرحیم
✅دعای سلامتی امام زمان عجل الله
✅ذکر روز یکشنبه
یاذالجلال والاکرام
✅مرور درس پنجم علوم و تدریس درس ششم با ایجاد انگیزه و پخش کلیپ
✅🌻زنگ تخصصی هنر🌻
تعریف و بررسی قصه ی زیبای «عدسک»
آموزش مقدماتی مراحل قصه گویی
✅فارسی: هم خوانی درس شعر مثل باران و تدریس درس کار نیک، روخوانی از درس، پاسخ به قسمت درست و نادرست و درک مطلب و پیدا کردن کلمات هم معنی
✅🌸زنگ قرآن🌸
✅املای حافظه ای، تعادلی
#زنگ_علوم
#کلاس_هوشمند
#ایجاد_انگیزه
#زندگی_ما_و_آب
#تشکیل_ابر
#آبهای_زیرزمینی
#چشمه_ها
#قنات_ها
#صرفه_جویی_در_مصرف_آب
کلیپ کوشا در مورد تشکیل ابر را دیدیم و در مورد آن صحبت کردیم.
سپس با دیدن کلیپ مربوط به آب های زیرزمینی و چگونگی استفاده از این آب ها و موارد مصرف آنها، درس ششم را شروع کردیم و در مورد وابستگی زندگی ما به آب با هم گفتگو کردیم.
#کار_نیک
معنی دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم و دیگران بخورند
⭕ یعنی انسان های زمان حال از زحمات گذشتگان بهره می برند و بایستی سعی کنند این راه را ادامه دهند.
⭕ مفهوم این ضرب المثل این است که کارهای خیر و ماندنی را در این دنیا بدون هیچ توقع و چشم داشتی انجام دهید تا آیندگان از آن بهرمند و کامیاب شوند.
⭕ به طور کلی افرادی که طلب و چشم داشتی برای جبران کار شایسته و نیکشان ندارند.
🌷یا قاضی الحاجات
🌷کلاس با نام و یاد خدای مهربان شروع شد.
🌷دعای سلامتی امام زمان عجل الله
🌷 ذکر روز دوشنبه
🌷 سپس به دعای محمدرضا جان سجادی و محمدرضا جان زارعی و احمد جان کرباسی الهی آمین گفتیم.
🌷 بند نویسی صفحه ۳۶ کتاب نگارش با موضوع دلخواه و با رعایت قوانین بند نویسی و علائم نگارشی انجام شد.
🌷ریاضی: آموزش مفهوم ضرب با قصه گویی( روش مجسم) و انجام کار عملی عبارت نویسی ضرب همراه با چوب خط (به روش نیمه مجسم).
🌷 در زنگ هدیه: پرسش از درس ششم و هفتم و پاسخ سوالات درس هشتم را در کتاب کامل کردیم و شعر جشن تکلیف را خواندیم.
توجه............. توجه
« پسرهای گلم فعلاً تا زمانی که اعلام می کنم نیازی به آوردن کتاب های خیلی سبز نیست»
« لطفاً هر روز ماژیک و چوب خط( از نی هایی که به یک اندازه برش زده شده باشند هم میتوان استفاده کرد) به همراه داشته باشید»
« لطفاً تمام چوب خط ها، یا نی ها علامت گذاری شده باشند»
#زنگ_ریاضی
#کلاس_خلاق
#ایجاد_انگیزه
#قصه_گویی
#آموزش_مفهوم_ضرب
#آشنایی_با_علامت_ضرب #روش_نیمه_مجسم
#هوش_دیداری
#هوش_شنیداری
امروز در قالب داستان دم پنبه ای خرگوش مهربان جنگل دوستی که میخواست مهمانی بگیرد علامت ضرب تدریس شد که کوچکترین عضو خانواده آقای ریاضی بود و این خانواده در کارهابه همه کمک میکردند.
در این مرحله گام سوم که نوشتن ضرب به زبان فارسی (عبارت نویسی) بود تکمیل شد .