꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
✍اینجانب رمضان علی تبار فیروزجایی فرزند کاظم متولد سی ام دیماه ۱۳۵۱ شمسی در فیروزجا از توابع شهرستان بابل و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشودم.
پدرم...
📌در حین تحصیل در مقطع دوره ابتدایی و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷...
📌در سال 1358شمسی، پدرم در اثر بیماری و کهولت سنّ، در ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و از آن پس مادرم، سرپرستی ما را به عهده گرفت.
📌پس از پایان دوره ابتدایی در سال ۱۳۶۴ ش وارد حوزه علمیه بابل شده و عملاً به فراگیری علوم دینی، اشتغال یافتم و به مدت کمتر از ۷ سال، دروس سطح را به پایان بردم و از سال ۱۳۷۰ ش، در دروس فقه(حج) مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و اصول فقه حضرت آیت الله سبحانی شرکت کردم.
📌در سال ۱۳۷۴ ش به دلیل تمایل درونی ام به علوم عقلی به ویژه علم کلام، در دوره تخصصی کلام اسلامی(مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق «ع») در سطح دکتری (سطح ۴ حوزه)شرکت و در سال ۱۳۸۶ ش از رساله دکتری خود تحت عنوان«مبانی کلامی فهم دین» با امتیاز عالی دفاع نمودم.
📌در ضمن به همراه تحصیل دروس حوزوی، دروس کلاسیک جدید از دوره راهنمایی تا دانشگاه را تا مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) در رشته فلسفه اسلامی نیز ادامه داده و از رساله علمی خود تحت عنوان «بررسی تطبیقی مسأله یقین در اندیشه اسلامی و فلسفه معاصر غرب» در دانشگاه قم در سال ۱۳۸۲ ش نیز با امتیاز عالی دفاع نمودم....
✍ادامه 👇👇
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2585
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🔰 انسان در علوم سکولار
✍️ دکتر #رمضان_علی_تبار
🔸 در مکتب مارکسیسم، انسان به مرتبه کار و عمل تنزل یافته است و تفاوت اصلی انسان و حیوان در نوع کار و عمل نشان داده شده است.
🔹 بر این اساس، انسان واقعیت جمعی و موجودیت اجتماعی دارد، نه فردی و در نتیجه فرد را امری انتزاعی و بدون واقعیت میدانند.
🔸 از طرفی در مکتب اگزیستانسیالیسم، انسان موجودی بدون ذات، بدون ماهیت، و بدون تشخص و در نتیجه بدون چیستی و تعریف است. امروزه این قبیل نگاهها درباره ماهیت انسان، پایه و مبنا برای علوم مختلف مورد استفاده ما قرار گرفته است.
📖 کتاب #منطق_علوم_انسانی_اسلامی
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2585
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
⏰زنگ حقوقی پژوهش ادملاوند
#حقوقی
#پرسش_و_پاسخ
🔴موضوع اول :
خرید اشیا مشکوک
از خرید اشیاء و اموال مشکوک و فاقد مدارک مالکیت از جمله وسایل الکترونیکی (تلفن همراه، تبلت. لپ تاب و ...) خودداری نمائید و چنانچه قصد خرید این گونه اموال را دارید از مغازه ها و فروشگاه های معتبر و با رویت مدارک مالکیت خرید کنید.
👈چرا که در بسیاری از موارد وسایل و اموالی که در این اماکن خرید و فروش می شود اموال مسروقه می باشد.
🟠موضوع دوم:
تصادف با درختان شهر یا تیرهای برق
در تصادف با درختان حوزه شهر یا تیرهای برق، اگر باعث آسیب به آنها شوید👈 از طریق بیمه ثالث قابل پرداخت هست،👈 اگر درخت و تیر برق آسیب ندیدند و صرفا به خودروی شما آسیب وارد شد،👈 بیمه بدنه، آن را جبران میکند نه بیمه شخص ثالث.
🟢موضوع سوم:
تفاوت وکیل تسخیری و وکیل معاضدتی
📌وکیل تسخیری:
وقتی هست که شخص می بایست حتما وکیل اخذ کند اما به دلایلی از این کار امتناع میکند (م۳۴۸آدک) در اینجا دادگاه راسا اقدام به اخذ وکیل تسخیری مینماید.
📌وکیل معاضدتی:
وقتی هست که شخص هیچ گونه الزامی جهت اخذ وکیل ندارد اما خود تمایل به اخذ وکیل دارد اما به دلایلی مقدور نیست، اینجا با ارائه درخواست به دادگاه، وکیل معاضدتی برای این شخص اخذ میگردد(۵۱۳آدم)
📸نمایه:
🕌بارگاه #امامزاده_عبدالله
🕌بارگاه #شیخ_موسی
🌍#بندپی
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2586
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
💠حکایت دِل دَوِستِن به دِنیا ( دِینا)
اِتّا اتتا تِپ عسل بِنه دَکِته💧
اتتا مِلجه ملیجه🐜 بَمُو یَقِئدِه بِخارده.
خاسته بُوره امّا عسل خَله مِزه هکارده بیئه،
بَئوته اِتّا کم دیگه باز بِخارِم.
📌باز خاسته بوره اما بئوته مِن خامبه این عسلجه ویشتر لذت بَوِرِم پس هی بِخارده هی بخارده،تا اونجه که
👈 ملیجه🐜 اوّل لذت شیرینی و خاشمِزگی ِ دِله بعد عسلِ دِله غرق بَیئه،
اِسا ملیجه خاسته بیرون بیئه دیگه نتونسته در بُوره ، وِنِ چک چو و خاشک بَویه ،نا نداشته کِ خادِشِه تِکُون هادِه.
آخِرِش مِلجه ،عسل دله بمرده.
🟢حکیم گونه [گِنه]:
مِثالِ دِینا دِنیا ، مثال عسل بخاردن ره مُوندِنه ( هسته) ولی به اندازه بایِد بِخاریم ....اگر طمع هِکانیم حریص بوییم ( او) غرق وومبی بومبی .
خنده خاشالی هِکانیم خاش بوییم، ولی وابستگی و دلبستگی ره به (لذت و خاشمزگی و خاشیِ همون عسل) دنیا، مُتِعادِل و در حدی که لازمه، نگه داشته بوییم . تا غرق نباشیم از دنیای پیش ِ رو غافل نبوییم.
✨امیدوارمه خاش منظور ره بِتُونِسّه بیووم بَرِسُنِم .
خنده خاشالیِ کافی و سختی و رنج ِ کافی ، خوبه ! سختی نبوئه باعث بونه قدر خاشالی را ندونیم.
✍امیدوارمه هر دِتا باعث ِ رشد و کَمال آدم بَواشه .
#مازنی
#پژوهش
#ابوالفضل_وکیلی
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2587
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
📜نسخه خطی
🖊#علما
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌙#ماه_رمضان
📚 مقدار و مبلغ فطریه
💠 سؤال:
مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟
✅ جواب:
مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این ها را هم بدهد کافی است.
📌ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (۱۴۰۳) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت و پنج هزار تومان» [۶۵/۰۰۰] و به قیمت برنج برای هر نفر « یکصد و هشتاد هزار تومان» [۱۸۰/۰۰۰] اعلام شده است.
#احکام_زکات #زکات_فطره
🆔 @leader_ahkam
🌙#ماه_رمضان
★همچنین لیست وجوهات شرعی که از سوی دفتر معظم له اعلام شده، بدین شرح است:
● یک سال نماز قضا: ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان
● یک ماه روزه: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان
● کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰.۰۰۰ تومان
● کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶.۰۰۰ تومان
● حداقل فطریه هر نفر: ۶۵.۰۰۰ تومان (گندم)
● کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰.۰۰۰ تومان
● کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰.۰۰۰ تومان
● یک دوره ختم قرآن: ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
● قربانی: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان
● عقیقه: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/178
🌸اَلّلهُم عجِّللِوَلیِّکَ الفَرَجَ🌸
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─