eitaa logo
مدرسه عالی تربیت مهرستان
441 دنبال‌کننده
188 عکس
108 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین: @edu_mehrestan_admin ما را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله و آپارات دنبال کنید. Follow us🔜 @edu_mehrestan اصفهان، خیابان آیت الله زاهد 09107500990
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 ما را برای رقابت تربیت کرده‌اند؛ برای ربودن موفقیت از دست همکلاسی؛ برای شاگرد اول شدن؛ برای رتبه بالاتر در کنکور؛ برای کنار زدن همکاران به قصد مدیر شدن؛ برای سبقت گرفتن در رانندگی و جلوتر بودن به هر قیمت. 🌀 تربیت ما بر مبنای قیاس شکل گرفته است؛ هرکی زودتر، هرکی بزرگتر، هرکی زیباتر، هرکی پول‌دارتر و این‌گونه در نهاد ما همواره جنگی نهفته است برای «ترین» شدن. 🌀 ما محتاج یک انقلاب تربیتی هستیم. پس فرزندان‌مان را آن‌گونه که خودمان تربیت نشدیم، تربیت کنیم. برای باهم بودن، برای گفتگو کردن و برای همیاری و برای باهم زندگی کردن. شاید ناگزیر شدیم که در خودمان نیز نوسازی تربیتی کنیم. 🌐 منبع: @nooredideh 🆔 @edu_mehrestan
📖 خانم جسیکا لاهی آموزگاری در امریکاست که دو پسر دارد. آن‌طور که خودش نقل می‌کند، روزی در سبک فرزندپروری خود دچار تردید می‌شود؛ سبکی که محافظه‌کارانه است و به فرزندانش اجازه چشیدن طعم شکست را نمی‌دهد. ✍️ او دست به قلم می‌شود تا دیگران را هم در این دغدغه خود سهیم کند. حاصل تلاش او کتابی است به نام the gift of failure که جزو کتاب‌های پرفروش در امریکاست. او در مقدمه کتابش می‌نویسد: 🔸 "ما به کودکانمان یاد داده‌ایم از شکست باید ترسید و با به وجود آوردن این حسّ ترس در آن‌ها، مطمئن‌ترین و واضح‌ترین راه به سوی موفقیت را بر آن‌ها بسته‌ایم. مطمئنا خودآگاه مرتکب چنین اشتباهی نشده‌ایم...؛ اما نتیجه آن‌ها چیزی جز همانی که انجام داده‌ایم، نیست. برای حفظ عزت نفس بچه‌هایمان، همه موانع و دست‌اندازها را از سر راه آن‌ها کنار می‌زنیم و با ایجاد مسیری روشن و هموار، با عشق و حسرت امیدواریم آن‌ها به خوشبختی و موفقیت دست یابند. 🔸 متاسفانه با انجام چنین کاری، بچه‌هایمان را از مهم‌ترین درس‌های دوران کودکی محروم کرده‌ایم. موانع، اشتباهات، پیش‌بینی‌های غلط و شکست‌هایی که از مسیر زندگی کودکان حذف می‌کنیم، در واقع همان تجربه‌های ارزشمندی هستند که آن‌ها را به شهروندانی کاردان، مقاوم، خلاق و منعطف تبدیل می‌کنند." 📚 مطالعه کتاب ارمغان شکست (چگونه شکست فرزندان را به موفقیت تبدیل کنیم؟) ترجمه خانم ریحانه کربلایی را به همه والدین و مربیان عزیز توصیه می‌کنم؛ شاید تلنگری باشد تا ما هم دست از تربیت محافظه‌کارانه برداریم و به کودکان‌مان فرصت شکست بدهیم. 🆔 @edu_mehrestan
🌸 من شش گروه میز در کلاس خود دارم. هر روز یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنم و برای هر دانش‌آموز، روی آن میز پیامی می‌نویسم. پیامی که برای آن‌ها منحصر به فرد است. 🌸 به عنوان مثال می‌نوسیم: "من متوجه شده‌ام که شما چقدر تلاش می‌کنید! من عاشق خواندن نوشته‌های شما هستم. شما یک ستاره هستید و... ." 🌸 این کار هر روز صبح از من حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت می‌گیرد؛ اما در عوض ارتباط، تعلّق، ارزش، و شروع روز با یک حسّ مثبت را به ارمغان می‌آورد. دیدن چهره‌های کوچک آن‌ها هنگام خواندن این پیام‌ها بسیار دیدنی و شیرین است! 🌐 منبع در اینستاگرام: @edutopia 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زنگ ناهار در یکی از مدارس ژاپن ❓به نظر شما کودکان ژاپنی چه مهارت‌هایی را در جریان یک‌ وعده ناهار در مدرسه می‌آموزند؟ 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سرودخوانی دختران موسسات امام صدر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (علیه‌ السّلام) 🎵 اجرای گروه کُر دختران موسسات امام موسی صدر در لبنان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (علیه السّلام) را در این فیلم می‌بینید. ❣️حُسنِ حَسن تو برگزیده‌ آن آفریدگاری و مقیم قله‌های بلندپایگان ای سرور جوانان بهشت‌های برین ای حَسن، که باغ‌های حُسن از تو شکفت ای عالی‌ترین مظهر احسان ای بار یافته به سرچشمه‌های ایمان ای خدمتکار خدای مهربان ای آبرودار نزد خدای سبحان تو محبوب و مطلوب منی ای امام من، حسن، دوستت دارم تو امنیت و صلح من هستی تا نزد توام در آرامشم به بقیع پرنور سفر می‌کنم نسیم پاک آن‌جا را تنفس می‌کنم عشق تو درد و درمان من است خاک کوی تو مایه‌ شفای من است 🌐 منبع: t.me/imammoussasadr 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚁 هلی‌کوپتر مقوایی 🔺این هلی‌کوپتر مقوایی خیلی هیجان‌انگیزه. می‌تونید یه مسابقه ساخت بهترین هلی‌کوپتر ترتیب بدید؛ هم به بچه‌ها خوش بگذره و هم در عمل بهشون آیرودینامیک درس بدید! 🌐 منبع در اینستاگرام: @etkinlikkurdu 🆔 @edu_mehrestan
🔺 یک فعال تعلیم و تربیت ساکن کانادا با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: ▫️"مدتی پیش از جلوی یک خانه می‌گذشتم که این تابلو رو دیدم. عکس دین‌ها و آیین‌های مختلف رو داشت و زیرش نوشته بود: تنفر در اینجا جایی ندارد! ▫️این عکس جمع اضداد است. نماد الله در آن است؛ اما همزمان نماد حمایت از همجنس‌بازان رو داره. نماد اسلام رو داره و در عین حال نماد رژیم غاصب رو... ." ⁉️ با دیدن این عکس و متن نویسنده، این سوال در ذهنم نقش بست که چطور می‌شه همزمان دو مفهوم به ظاهر متناقض رو به بچه‌ها یاد داد: ⛔️ از یه طرف بچه‌ها یاد بگیرن حقیقت نسبی نیست و مرز مشخصی بین حق و باطل وجود داره. اینکه بدونن حقیقت یکیه و هر عقیده و مکتبی، به میزان دوری و نزدیکی به‌ این حقیقت واحد، بهره‌ای از حقیقت داره. ❤️ از طرف دیگه یاد بگیرن که همه آدما مثل هم فکر نمی‌کنن. پس باید تفاوت‌ها رو بپذیرن و به عقاید دیگران احترام بذارن. اونا باید با قبول تفاوت‌های فرهنگی، زندگی همراه با صلح و دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز رو تجربه کنن. ❓واقعا چطور می‌شه بین این دو مفهوم متناقض‌نما جمع کرد؟ کجا باید روی تفاوت‌ها پافشاری کرد و کجا باید تفاوت‌ها رو نادیده گرفت؟ ❗️شما هم اگه تجربه‌ای در این موضوع دارین یا مطلبی در این باره مطالعه کردین، لطفا برای ادمین کانال ارسال کنین تا دیگران هم در دانش یا تجربه شما شریک بشن. 🌐 منبع در اینستاگرام: @najmeh_bordbar 🆔 @edu_mehrestan
📢 تورگشت تربیتی با محوریت توسعه سواد رسانه‌ای 🔶 آشنایی و بازدید از مجتمع‌های تربیتی تهران 📙 بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🔬 بازدید از نمایشگاه اینوتکس 📺 همراه با نقد فیلم و انیمیشن 👩‍🏫👨‍🏫 ویژه فعالین فرهنگی و تربیتی ⏳زمان: ۲۰ الی ۲۳ اردیبهشت‌ماه 🏡 مکان اقامت: اردوگاه دماوند امام صادق (علیه السّلام) 🚌 شما هم به کارگاه اتوبوسی مدرسه عالی تربیت مهرستان دعوت هستید. 📝 ثبت‌نام از طریق لینک زیر: https://mehrestan.ir/tehran-educational-tour/ 🆔 @edu_mehrestan
📌 اول اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی است. 🔸 در مکتب‌خانه‌های قدیم در کنار قرآن، به کودکان گلستان سعدی یاد می‌دادند. شاید به این خاطر که گلستان، کتاب زندگی است. کتابی پر از حکایت‌های اخلاقی و پندآموز که با جان کودکان عجین می‌شد و چراغ راه زندگی آنان در بزرگ‌سالی بود. 🔸 اما امروز کودکان چقدر در مدارس با گلستان سعدی آشنا می‌شوند؟ چقدر از شنیدن حکایت‌های شیرین آن لذت می‌برند؟ چقدر شیرینی کلام موزون و آهنگین سعدی به جان آنان می‌نشیند؟ ⁉️ چرا جای گلستان در مدارس ما خالی است؟ 🆔 @edu_mehrestan
🌱 امام عـلى (عليه السّلام) فرمود:  🔅 اِنَّ رَأيَكَ لا يَتَّسِعُ لِكُلِّ شَئٍ فَفَرِّغْهُ لِلْمُهِمَّ. (غررالحكم ج۲، ص۶۰۶) 🔅 فكر تو گنجايش هر چيز را ندارد؛ پس آن را براى آنچه «مهم» است، فارغ گردان. 🌐 منبع در اینستاگرام: @hadithgraphi 🆔 @edu_mehrestan
✍ دختر شانزده ساله من در حال نوشتن یک رمان است و معلم انگلیسی سابقش متن او را خوانده است. 📚 امروز او به کلاس معلم رفت و معلم، جلد کتاب را چاپ کرده و آن را در تابلوی کتاب‌های مورد علاقه خود در سال ۲۰۲۲ قرار داده بود! ❣دخترم از شدت خوشحالی اشک می‌ریخت! 🌐 منبع در اینستاگرام: @edutopia 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 فرزند شما یک‌ نابغه است! 📩 ماجرای نامه‌ای که سرنوشت یک‌ انسان را تغییر داد... . 🆔 @edu_mehrestan
📌 صفحه مدرسه عالی تربیت مهرستان را در اینستاگرام دنبال کنید: Follow us🔜 @edu_mehrestan 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وصیت‌های یک معلم
🌱 بعد از ۱۲۰ سال لطفا من را جایی حوالی ته کلاس درس دبیرستانم دفن کنید...




🆔 @edu_mehrestan
🌹 روز معلم مبارک... 🆔 @edu_mehrestan
⁉️ بازی جدی 💰تجربه طراحی بازی جدی برای کلاس درس 💡 بازی‌وارسازی چیست؟ 🏅گام به گام با هم تا طراحی بازی جدی برای کلاس درس ✈️ معلم هر پایه یا هر درسی که هستید، این کارگاه ویژه شماست. ⏰ پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ 🍔 ساعت ۱۳ تا ۱۴: نماز و نهار 🏘 مکان: اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان آیت الله زاهد، کوچه ۱۵ 📝 ثبت‌نام از طریق لینک زیر: https://mehrestan.ir/gamification/ 🆔 @edu_mehrestan
28.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما آتشِ عشقِ سینه‌سوز آوردیم.. 🕊 پیش‌کش به آموزگاران فداکار سرزمین‌مان 🎞 فیلم کوتاه «قهرمانان» به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم 🔸 «قهرمانان» داستان فداکاری «حسن امیدزاده»، آموزگار گیلانی است که برای نجات جان ٣٠ دانش آموز، دل به آتش زد... . کارگردان: محمد علیزاده‌فرد نویسنده: مهدی اسدزاده تهیه کننده: رضا جوهرچی 🌐 منبع: t.me/TeacherasLLL 🆔 @edu_mehrestan
❣این جمله را به شهید رجایی نسبت می‌دهند که «معلمی شغل نيست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش كرده‌ای، رهايش كن و اگر عشق توست مباركت باد.» 🔺گاهی که فکر می‌کنی این حرف‌ها شعار است و تاریخ مصرفش گذشته، تصویری این‌چنین، رشته افکارت را پاره می‌کند و صدایی از درونت ندا می‌دهد که هنوز هم «معلمی شغل نيست، معلمی عشق است... .» 🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 برای نابود کردن یک تمدن، سه راه وجود دارد... ❓به نظر شما سهم مدرسه در حفظ یا نابودی یک تمدن چیست؟ 🌐 منبع در اینستاگرام: @shahbeiit 🆔 @edu_mehrestan
🎬 کارگاه نسبت رسانه و معلم در دوران آموزش پساکرونا 📌 با اجرای دکتر سلمان هاشمیان دکتری علوم ارتباطات|پژوهشگر|نویسنده|مدرس رسانه ⏳ زمان: دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🌐 مکان: اصفهان، خیابان آیت‌الله زاهد، کوچه ۱۵، مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی 📲 جهت ثبت‌نام رایگان در این کارگاه با شماره ۰۹۱۰۷۵۰۰۹۹۰ تماس حاصل فرمائید. 🆔 @edu_mehrestan
🔸 ۸۵ درصد شغل‌هایِ سال ۲۰۳۰ هنوز به وجود نیامده‌اند. این شغل‌ها را دانش‌آموزان امروز قرار است تصاحب کنند. ⁉️ چه کسی و چگونه قرار است دانش‌آموزان را برای چنین آینده‌ای آماده کند؟ 🌐 منبع: t.me/TeacherasLLL 🆔 @edu_mehrestan
🌀 من سابقه‌ کارم، اندازه‌ کلّ سن و سالِ توئه؛ تو می‌خوای برای من تعیین تکلیف کنی؟! 🌀 بعدِ این‌همه سابقه‌ کار توی این مدرسه، می‌تونم بعضی قانون‌ها رو رعایت نکنم! 🌀 من اینجایی که شما می‌گی نمی‌شینم، یا کاری که شما می‌گی انجام نمی‌دم. هرجایی و هر کاری که خودم تشخیص بدم رو انتخاب می‌کنم ! 🌀 برنامه‌ریزی تون خیلی افتضاحه! قبلاً بهتر بود (چون در این برنامه به من توجهِ ویژه نشده!) 🌀 چرا فلانی در این مدرسه‌ای که من سابقه بیشتر دارم، باید از جایگاه ویژه برخوردار باشه، من نباشم؟ مگه تافته‌ جدا بافته است؟ 👈 عدمِ انعطاف‌پذیریِ ما با شرایط جدید، به دلیل اینکه ما در اون شرایط جایگاه ویژه نداریم یا از جایگاه ویژه‌ دیگران ناراحتیم و نمی‌تونیم هضمش کنیم؛ یعنی ما به دلیل یک یا چند بیماری از بیماری‌های زیر، تحمل کار یا زندگی دسته‌جمعی یا فعالیت تشکیلاتی را نداریم؛ ▫️خودشیفتگی ▫️مقایسه و رقابت ▫️حسادت تا این چند بیماری در ما هست: ▫️محاله در قلب دیگران "محبوب" باشیم. ▫️محاله قدرت جذب بالایی داشته باشیم. ▫️محاله در فعالیت اجتماعی‌مون، فرد موفقی باشیم. 🌐 منبع: @ostad_shojae 🆔 @edu_mehrestan
📢 وزارت آموزش چین اعلام کرد از مهرماه امسال دروس مهارت‌های خانه شامل نظافت، آشپزی، تعمیرات، باغبانی و ساخت صنایع دستی به دروس مدارس ابتدایی و راهنمایی اضافه می‌شود. 🔆 کلاس اول و دومی‌ها باید نظافت عمومی، شستن سبزیجات و پوست کندن میوه‌ها را بیاموزند. 🔆 کلاس سوم و چهارمی‌ها باید کلاس را تمیز کنند، لباس زیر خود را بشورند و بتوانند غذاهای سرد آماده کنند و کار با وسایل خانگی را یاد بگیرند. 🔆 کلاس پنجم و ششمی‌ها باید پخت دو سه غذای ساده مثل نیمرو و املت را یاد بگیرند. 🔆 دانش‌آموزان راهنمایی هم باید پخت چند غذا را به صورت کامل و مستقل و ساخت دو نوع صنایع دستی سنتی چین را بیاموزند و دو کار صنعتی یا فناورانه را انجام دهند. مثلا پرینت اشیاء سه‌بعدی. برنامه درسی جدید شامل کار هفتگی غیردرسی هم هست. 📌 ادامه مطلب در خبرگزاری دولتی چین: http://t.m.china.org.cn/convert/c_luFyDl20.html 🌐 منبع: t.me/alirecmmends 🆔 @edu_mehrestan