eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 شبهات و شهوات 🪔قطره ‏هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى ‏حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى ‏شود و به قناعت و غرور مى ‏رسد. 🪔 اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل ‏هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى ‏رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى ‏رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى ‏رهد. 🪔آلودگى ‏ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى ‏كنند. 🪔 شهوات را بايد با عشقى بزرگ‏تر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه ‏هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دل‏نشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 ذکر عباس علیه السلام دل را زنده می کند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰وقتی تلقّی ات را عوض کردی... لازمه رسيدن به حقوق متقابل اين است كه تلقّى آدمى از خودش عوض شود. مادامى كه اين تلقّى پايين است و مادامى كه آدمى از خودش همتى ندارد و به كم قانع است، هر حكومتى مى ‏تواند او را فريب دهد. حتى حكومت ‏هايى پايين ‏تر از سطح حكومت ‏هاى موجود هم مى ‏توانند تو را بشكنند و حتى لوطى ‏هاى محل مى ‏توانند تو را به سمت و سوى مقاصد خودشان ببرند. تو مى ‏توانى با ترس از آن‏ها و يا طمعى كه به آن‏ها دارى، به سمت خواسته ‏هاشان روى بياورى و بدون اين كه هيچ چيزى به تو بدهند و بدون اين كه بهداشت و امكان و خانه ‏اى براى تو تأمين كنند، باز تو در چاله نياز آن‏ها و در چنبره خواسته ‏هاى آن‏ها قرار بگيرى. وقتى كه به بيّناتى رسيدى و اين بيّنات، تلقّى تو را از خودت عوض كرد، طبيعتا به سطحى مى ‏رسى كه قراردادهاى جديدى را مى ‏خواهى، از حاكم توقّع جديدى دارى و اين توقّع است كه تو را به على نزديك مى ‏كند و اين توقّع است كه خوف و وحشت را در دل ديگران مى ‏آورد. با اين تلقّى جديد، ديگر كسى مانند مالك در دست ‏هاى معاويه جا نمى ‏گيرد. بر خلاف عمرو عاص، كه او مصر را مى ‏خواهد و با همه شيطنتش در دست ‏هاى كوچك معاويه جا مى ‏شود و با ذلت و حقارت هم او را جمع مى ‏كند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... ❞ عین‌صاد
📜 |🔰انسان هنگامی انسان است که با تمام وجودش حركت کند و با انتخاب خويش گام بردارد... 🔸كنجكاوى، انسان را به شناسايى از خويش و از هستى دعوت مى ‏كنند. انسان در فاصله ‏ى تولد و مرگ، ناچار گام ‏هايى برمى ‏دارد و كارهايى انجام مى ‏دهد. اين گام ‏ها و اين كارها مى ‏توانند انتخاب انسان باشند و مى ‏توانند تلقين و تقليد و تحميل و ... 🔸انسان، هنگامى انسان است كه با تمام وجودش حركت كند و با انتخاب خويش گام بردارد. براى اين انتخاب ناچار است شناخت ‏هايى بدست بياورد. انتخاب بدون ارزيابى و سنجش امكان ندارد. 🔸همين نياز، همين ضرورت است كه انسان را به شناسايى خويش و هستى مى ‏خواند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۱ #⃣ 👤: @ad_einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰تربیت مسلمین یا تربیت اسلامی؟ گفتگو از تربيت اسلامى، پيش از هر چيز احتياج دارد كه ما ميان تربيت اسلام و تربيت مسلمين فاصله بيندازيم. ما استدلال و اشراق فلسفه و خانقاه و خرابات تصوف را با تربيت اسلامى مخلوط نخواهيم كرد! تربيت غربى و شرقى، با تكيه به بازتاب ‏هاى روانى در غرب و جبرهاى اجتماعى و جبر توليد در شرق، تربيت اسلامى را آلوده نخواهند كرد. تحليل‏گرى كه تربيت اسلامى را طالب است بايد ميان اين همه، خط فاصل بگذارد. بايد اينها را از هم تفكيك كند و گرنه آنچه به عنوان اسلام دنبال كرده ‏ايم از اسلام بهره ‏اى نخواهد داشت. اين روش ‏هاى گوناگون فلسفى عرفانى شرقى غربى، در مقايسه با اصول و روش ‏هاى تربيتى اسلام، مى ‏توانند نشان دهنده عمق تربيت اسلام و اين نعمت بزرگ باشند كه ما به سادگى از كنارش گذشته ‏ايم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 تصادف یا نقشه؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 تصادف یا نقشه؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤
📜 |🔰 تصادف یا نقشه؟ 🔹️امام كاظم مى ‏فرمود:«ما مِنْ شَئٍ تَراهُ عَينُكَ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ»؛ «آنچه چشم تو آن را مى‏ يابد، در آن درس‏ها و پندهايى است.» همين است كه روح ‏هاى بيدار از هيچ صحنه ‏اى به سادگى نمى ‏گذرند و با تصادف توجيهش نمى ‏كنند؛ چون آنچه در چشم ما تصادف است و در نظر ما ناگهانى است، در چشم ‏هاى ديگر و نظرهاى ديگر با نقشه ‏هاى دقيقى همراه است و حتى قابل پيش ‏بينى است. 🔹️هنگامى كه يك مؤسّسه دو نفر از كارمندانش را كه برادر هم هستند براى لحظه ‏اى و يا ساعتى در جايى مى ‏خواهد و آن دو، بى ‏خبر از يكديگر به هم مى ‏رسند، چه بسا در اين برخورد تعجب كنند و با تصادف توجيهش كنند، در حالى كه همين تصادف با نقشه ‏هايى همراه بوده و در نظر رئيس‏ مؤسّسه قابل پيش بينى. 🔹️بر اساس اين توجه، ديگر هر تصادف و هر صحنه ‏اى پيامى دارد و حرفى دارد و مغزى و تو نمى ‏توانى از اين پيام و از اين حرف و از اين مغز به زودى بگذرى بلكه آن را زير و رو مى ‏كنى و در آن تدبر مى ‏كنى و آن را ارزيابى مى ‏نمايى و اين ارزيابى ‏هاى وسيع و مرتب به سازمان فكرى وسيعى منتهى مى ‏شود و در درون تو چشمه ‏هايى را مى ‏كارد. و در اين‏جاست كه هر دلى حرفى دارد و هر مغزى كشف تازه ‏اى و هر زبانى پيام زنده ‏اى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱۰ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰جهل و جوانی ⏳️من هنوز براى اين دنيا، براى اين هفتاد سالم كارى نكرده ‏ام، برنامه ريزى نكرده ‏ام حتى موجودى خودم را ارزيابى نكرده ‏ام چه رسد به اين كه بخواهم براى دنياهاى ديگر، برنامه كه هيچ، امكاناتى، بودجه ‏اى و وسائلى فراهم بكنم. ⏳️جوان مشكلش اين است كه تواناست و باكش نيست، اصلًا فكر نمى ‏كند؛ يعنى حساب نمى ‏كند كه نيروى اين چشم تمام مى ‏شود، باطرى او آخرين لحظه ‏هايش را طى مى ‏كند. ⏳️ با چشمش به هر چيزى نگاه مى ‏كند. با گوشش هر چيزى را مى ‏شنود. با دلش هر چيزى را جمع مى ‏كند. به هر چيزى اجازه ورود به لحظه ‏هايش را مى ‏دهد و باكش هم نيست، خيال مى ‏كند چون به همان كه مى ‏خواهد، مى ‏تواند برسد، هميشه هم همينطور خواهد بود. ⏳️ دليل آن هم اين است كه يا توانمندى ‏اش او را مغرور كرده و يا جهلش به دورى راه و به حجم مشكلات و موانع او را مغرور كرده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 خوبی همان است که کسری های من را پر کند... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 خوبی همان است که کسری های من را پر کند... ❞ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #
📜 | 🔰 خوبی همان است که کسری های من را پر کند... 🔹ما در يك مرحله خوبى را با چشممان مى ‏شناسيم. رنگ ‏هاى زنده ما را به خود مى ‏كشند و فكر و هوش ما را براى رسيدن به خويش به كار مى ‏اندازند كه گريه كنيم، با ادب باشيم، تقاضا كنيم، متكا زير پا بگذاريم و يا بدزديم. 🔹در مرحله ‏ى ديگر خوبى را با طبع، با دهانمان مى ‏سنجيم و با مزه ‏اش انتخابش مى ‏كنيم.در مرحله ‏اى ديگر از چشم و دهان مى ‏گذريم و با دل راه مى ‏رويم و با خوشايندهاى دل بال مى ‏زنيم. 🔹در اين سطح، خوبى و خوشى در يكديگر نهفته هستند و از هم مشخص نيستند؛ تا اين كه با نظارت عقل به ملاك‏ها مى ‏رسيم كه اصلًا خوبى چيست؟ تو بايد دنبال چه چيزى باشى؟ 🔹در برابر اين سؤال، به اين ملاك مى ‏رسيم كه خوبى، همان است كه كسرى ‏هاى من را پر كند. غذاى خوب، لباس خوب، لباس و غذايى است كه نياز من را تأمين كند و كمبودهايم را به من مى ‏رساند، هر چند كه خوشمزه نباشد و يا رنگ زنده ‏اى نداشته باشد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲۴ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 نجوای خدا با بندگان 📌قسمت هفتم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
📜 |🔰مومن هم عصیان می کند! به كارهايى كه روزانه انجام مى ‏دهى فكر كن. همين كارها از چه علاقه ‏هايى منشأ مى ‏گيرند و همين علاقه ‏ها از چه فهم ‏ها و معرفت ‏هايى به دست مى ‏آيند؟ تو، كارهايى را كه انجام مى ‏دهى تحليل كن تا ديگر دنبال اين نگردى كه آيا عمل از علم برمى ‏خيرد يا از ايمان؟ عمل از علم و ايمان و تمرين تو برمى ‏خيزد. ولى در هر حال با تمامى علم و ايمان و تمرين، اين انسان، آزاد است و مى ‏تواند عصيان كند و مى ‏تواند چشم بپوشد. تنها عالِم نيست كه با علمِ به مضرات مشروب آن را مى ‏نوشد، كه مؤمن هم مبتلا مى ‏شود و عصيان مى ‏كند. انسان مى ‏تواند كافر شود و مى ‏تواند حتى با وجود يقين چشم بپوشد.انسان در هر مرحله مى ‏تواند چشم بپوشد و شيطان در هر مرحله مى ‏تواند وسوسه كند. اما اگر چشم نپوشيد او را كمك مى ‏كنند و اگر وسوسه نشد او را جلوتر مى ‏آورند. در هر حال، انسان در اين جايگاهِ خطرناك ايستاده و هر لحظه برايش احتمال سقوط و انحطاط و يا رفعت و ارتقا هست. اين طور نيست كه مأيوس شود و يا مطمئن گردد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸۹ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 دشمن رشد ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 دشمن رشد ❛❛ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_
📜 |🔰 دشمن رشد 🔸️شيطان ما را گم مى‌ كند و سرمايه‌ هاى ما را مجهول مى‌ گذارد؛ چون آن‌جا كه سرمايه آشكار شود و اندازه‌گيرى شود، ناچار ضررها آشكار مى‌ شوند و دزدى‌ ها محدود مى‌ گردند و كنترل مى‌ شوند. 🔸️شيطان، دشمن رشد انسان است كه او را به غفلت مى‌خواند و با سرگرمى‌ها و هيچ‌ها و پوچ‌ها مشغول مى‌سازد و سرمايه‌هاى او را كم جلوه مى‌ دهد و مجهول مى‌ گذارد تا برداشت‌ هايش جلوه‌ اى ننمايد. 🔸️و اين ما هستيم كه بايد به اين سرمايه‌ ها و اندازه‌ ى آن‌ها پى‌ ببريم و آن‌ها را به جريان بيندازيم و زيانش را جبران كنيم، كه گفته‌ اند: "رَحِمَ اللّهُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ‌" ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰سود و سرمایه! 💰داده ها ملاك نيست و سودها هم ملاك نيست! 💰 داده‏ ها از خداست و سودها از سرمايه‏ ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. 💰 ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى كمك كرده است نمى‏ توان با ده ميليون تومان كمك تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‏ اش كارى نكرده است. 💰مهم مبلغ سرمايه‏ اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و كمك هم مربوط به سرمايه است.آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمایه دارد. 💰اگر اين ملاك‏ ها روشن شود ديگر درس‏ها و علوم بت شاگرد نمى‏ شود و مراء و رياء بوجود نمى‏ آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‏ هايش نگاه مى‏ كنند و نه به كوشش‏ هايش، بلكه به‏نسبت اين دو با هم. 💰و مهم‏ تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است؟! 💰راستى چه دين عميقى كه حتى به اعمال نگاه نمى‏ كند و به نسبت‏ ها قانع نمى‏ شود كه مهم، جهت عمل است و عامل و انگيزه‏ى عمل كه‏ «إِنَّما الْأَعمال بِالنيّات‏» ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا