eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
357 دنبال‌کننده
1هزار عکس
215 ویدیو
259 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 شهید از «سابقون» بود. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: "حاج قاسم سلیمانی جزو سابقون بود: «وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرِينَ وَ الْأَنْصارِ». ‌خاصیت سابقون این است که در صحنه‌هایی قدم می‌گذارند که هنوز فتح نشده است. «راه» مبهم است و باید بروید و خدا امداد کند و راه را باز کنید و دیگران پشت سر شما بیایند. واقعا شکل دادنِ شبکۀ به‌هم‌پیوسته‌ای از مقاومت در دنیای اسلام در مقابل شیاطین و مستکبران یک کار ساده‌ای نیست. طبیعتاً قدم برداشتن در این وادی‌های مبهم، به‌خصوص وقتی کار سنگین و بزرگ می‌شود، خیلی سخت است و آدم‌های بزرگی می‌خواهد که این کار را انجام دهند. وقتی یک وادی فتح شد، همه می‌آیند: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ. ‌وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا»." ☑️ @ejtehadjame
✳️ برادر عزیزم؛ امثال شما محصول برنامه‌های حوزه نیستید! 👈🏻 چند روز پیش مطلبی متعلق به یکی از طلاب جهادی به دستم رسید، مبنی بر اینکه فلانی علیه لباس روحانیت سخن گفته و گفته که حوزه به ما آقا بودن یاد می‌دهد نه خادم بودن را و ایشان کجاست تا ببیند که فرزندان همین حوزه در مناطق سیل زده برای خدمت به مردم، آستین خدمت بالا زده‌اند و بی‌هیچ ادعایی به کمک‌شان شتافته‌اند. 🔻 گرچه هر روز از این حرف‌ها نثار بنده می‌شود که اغلب هم نه از روی غرض که از سر بدفهمی و کم حوصلگی است، ولی این مورد را خواستم جواب بدهم و آن هم به احترام احساسات پاکی که در پشت این جملات موج می‌زد. 🔔 برادر من؛ وقتی می‌گوییم حوزه ما را از مردم جدا می‌کند و به جای روحیه خاکساری و خدمت‌گزاری، گرفتار توهّم آقایی می‌کند، نادیده گرفتن امثال شما از دوستان و زحمت کشان موسسات تبلیغی و جهادی نیست، بلکه مقصود این است که: 1️⃣ در این حوزه، تبلیغ همیشه در حاشیه بوده و هست. به برنامه درسی حوزه نگاه کنید، همه آنها برای فقیه پروری تنظیم شده‌اند و نه چیز دیگری در حالی که اکثریت قاطع طلبه‌ها نه آمادگی فقاهت دارند و نه علاقه به آن. با این حال مسئولان حوزه بدون کم‌ترین توجهی به این واقعیت عینی، بر یک برنامه ثابت و غلط پافشاری می‌کنند. 2️⃣ علماء و اساتید و مسئولان حوزه اغلب طلبه‌ها را به ماندن در قم و درس خواندن تشویق می‌کنند و کمتر به ترک قم و خدمت به مردم دعوت می‌کنند. دوست طلبه جانبازی داشتم که درس را سخت می‌فهمید. در عوض طلبه مخلصی بود با روحیات انقلابی، بی‌ادعا و مردمی. تشویق کردم تا برود شهرستان خودشان برای تبلیغ و دست از رسائل و مکاسب بردارد. این کتاب، عالی‌ترین تحقیقات فقهی اصولی را در خود جای داده و مناسب ایشان نیست. تازه حرف‌های من در دلش اثر گذاشته بود و در فکر رفتن بود که روزی یکی از اعضای شورای عالی را کنار خیابان می‌بیند و سوار ماشین شخصی خودش می‌کند و مشکل ذهنی خودش را می‌گوید و می‌گوید که چند ترکش در سرش دارد و سخت می‌فهمد و می‌خواهد برود تبلیغ. آن بزرگوار این طلبه را خیلی امیدوار کرده بود که نه اینطور فکر نکن. ممکن است با تلاش زیاد دریچه‌های رحمت الهی به رویت باز شود و در آینده به اجتهاد برسی! این بود که آن دوست قدیمی نرفت و ماند و الان هم به جایی نرسیده و شده یکی از هزاران طلبه فسیل شده در قم! 3️⃣ طلبه‌های جهادی و تبلیغی اغلب شاکی هستند که در مناطق تبلیغی به حال خود رها می‌شوند و قدر آنها دانسته نمی‌شود و مورد تفقد و رسیدگی قرار نمی‌گیرند؛ تازه بعد از بازگشت به قم می‌بینند از دوستان خودشان حتی در مسائل مادی عقب افتاده‌اند. حتی می‌گویند از وقتی برای تبلیغ رفته‌اند شهریه برخی مراجع قطع یا نصف شده است. خلاصه سخن اینکه برادر عزیز جهادی، از دور دست تان را می‌بوسم و به همت‌تان ارج می‌نهم و به شما می‌بالم. اما شما را محصول سازمانی حوزه نمی‌دانم. شما خودتان جهادی شده‌اید، حوزه شما را جهادی نکرده است. کما اینکه دانشجویان زیادی در مناطق سیل زده الان حضور دارند و به کار مشغولند، اما هیچ کس جهادگری آن‌ها را محصول دانشگاه های اکثرا سکولار و لیبرال فعلی نمی‌داند. 👈🏻 در مناطق محروم و به هنگام خدمت رسانی به مردم آسیب دیده، ما را هم از دعای خیرتان محروم نکنید. محمد تقی اکبرنژاد 1398/11/2 🆔 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». [حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». همان اسلام صوری را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً پانصد میلیون شد. تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به سب و طعن و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧ : 1. در برخی از نقل‌ها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است. 💻 مشاهده این فیلم و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت الله بهجت(ره):🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10443 ☑️ @ejtehadjame
🔲انتقاد استاد شیخ محمد سند از اساتید درس خارج نسبت به روش رجالی آیت الله خویی در تصحیح روایات 🔸 فقیه گاهی مسئله را با ابزار فقه حلاجی می‌کند ولی گاهی فقه را با ابزار رجالی بررسی می‌کند. مثلاً روایات را بررسی می‌کند و برخی را تضعیف می‌کند و بعد تعارض می‌شود و بعد یکی را بر دیگری ترجیح می‌دهد. متأسفانه علاج مسئله فقهی را با علم رجال انجام می‌دهند. روش مرحوم خویی این اشکال را دارد. مرحوم صاحب جواهر مسائل فقهی را با متن حدیث حلاجی می‌کند. باید مشخص شود که این آقا فقیه است یا رجالی است؟ 🔸 بیشتر شاگردان مرحوم خویی بحث رجالی را مطرح می‌کنند. بله، فقط مرحوم روحانی خود را از بند رجال آزاد کرد. لذا ایشان به فقه رضوی بها و اعتبار می‌داد چون متن آن قوی بود. اگر روش حلاجی فقه، به علم رجال باشد، بسیار خطرناک خواهد بود. آیا علم رجال به علم فقه تکیه دارد یا فقه تکیه به رجال دارد؟ 🔸بزرگ‌ترین شاخص اعتبار حدیث، کتاب و سنت است که کار فقیه است و رجالی چنین توانایی ندارد. این روش فعلی که فقط به رجال بها داده می‌شود بسیار خطرناک است و درد بی‌درمان است. 🔸مرحوم آقای خویی در این زمینه بسیار افراط کرده است. ایشان خودش می‌فرماید مبانی من خلاف مشهور است. ایشان هیچ‌یک از مبانی مشهور در پذیرش روایات را قبول ندارد و این شاذ از مشهور است. حال این شاذ، مشهور شده است و بالعکس، روش مشهور در میان قدما، شاذ گردیده است. متأسفانه این روش کم‌کم به علم کلام و شبهات و … هم سرایت کرده است. مثلاً اعتبار کتاب تحف العقول فقط به سند تنهاست یا اعتبار آن به متن است؟ آقا بزرگ تهرانی که یک کتاب‌شناس قوی است، تحف العقول را معتبر می‌داند. 🔸 با احترام شایان به مرحوم آقای خویی، اما روش ایشان بسیار خطرناک است. تکیه اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز بر متن بوده است کما اینکه فرموده‌اند: «حدیث تدریه خیر من الف حدیث ترویه» فهمیدن حدیث مهم است و آن آگاهی از متن است و کاری به سند ندارد. بله سند خوب است اما پایه اصلی و رکن نیست. 🔸متأسفانه سید احمد ابن طاووس مسیر را کج کرد و صحت را در مسیر طریق گذاشته‌ نه در مسیر متن تا به مرحوم خویی رسید که ایشان متأسفانه این روش را به کمال خود رسانید. 🌐شبکه اجتهاد 🆔 @ejtehadjame
⚫ 📣قابل توجه کسانی که می‌گویند: ⭕️*وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد...* 💥 تاکنون امام_خامنه‌ای "مدظله العالی" امر به چه جهادهایی فرمودند:؟؟؟👇👇👇 1⃣ جهاد علمی؛ من عقیده‌ام این است كه كار علمی در دانشگاه و در كشور باید جهادی باشد؛ كار علمیِ جهادی انجام بگیرد. ۹۲/۵/۶ ⬅ یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه‌ی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. ۸۹/۴/۲ 2⃣ جهاد اقتصادی؛ امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. ۹۴/۱/۱ ⬅تعصب در مصرف کالای داخلی؛ محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. ۹۳/۱۱/۲۹ 3⃣ جهاد فرهنگی؛ واقع قضیّه این است كه كارزار فرهنگی از كارزار نظامی اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناك‌تر نباشد، كمتر نیست؛ این را بدانید؛ واقعاً یك میدان كارزار است اینجا. ۹۲/۹/۱۹ 4⃣ جهاد سیاسی یک جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. این جهاد لزوماً جهاد نظامی نیست؛ جهاد سیاسی است ... 87/7/10 ⬅باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه‏های مختلف، وظیفه‏ی ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. در صحنه‏ی سیاسی هم جهاد هست ... 86/5/28 5⃣ جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری مسئله‌ی جمعیّت یكی از خطراتی كه وقتی انسان درست به عمق آن فكر میكند، تن او میلرزد، این مسئله‌ی جمعیّت است ... یعنی مسئله‌ی جمعیّت از آن مسائلی نیست كه بگوییم حالا ده سال دیگر فكر میكنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.92/9/19 ⬅فرزندآوری یكی از مهمترین مجاهدتهای زنان و وظائف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست كه زحماتش را تحمل میكند، اوست كه رنجهایش را میبرد، اوست كه خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.92/2/11 و... 💥⁉اگر به اینها عمل شود آیا کار به حکم جهاد نظامی خواهد رسید؟! @ejtehadjame
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری: 🔻برخی ها می خواهند با عنوان استقلال حوزه، رابطه حوزه با نظام را قطع کنند. ✅نظام وظیفه دارد از حوزه حمایت کند. 🆔 @ejtehadjame
👈🏻 حجت الاسلام تبریزیان: این اقدام در دفاع از اهل بیت بوده و این یک موشک و سیلی به جهان غرب است. 🔸مدیر حوزه‌های علمیه: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند، انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه اقدام لازم را به‌عمل آوردند. 🔸حجت‌الاسلام خسروپناه: علمای حوزه به این علت مخرب بپردازند و تنها نسبت به یک رفتار نادرست حساس نشوند و هر گونه نواخباری‌گری را نقد عالمانه نمایند. 🔸آیت الله علیدوست: حرکت نسنجیده‌ای است. بی‌تردید قبول مطلق داده‌های دانشهای بشری ناصحیح است لکن رد مطلق آنها – آن هم در قالب حرکاتی مشمئز کننده، بهانه دهنده به مخالفان و گمراه کننده- ناصحیح‌تر است. 🔸مهدی نصیری: بنده منتقد مدرنیته و نیز در مواردی طب مدرن هستم اما اقدام اخیر آقای تبریزیان را در کتابسوزی، بسیار زشت و ناپسند و برخلاف سنت اصیل اسلامی و شیعی می‌دانم. 🔸حجت الاسلام جعفریان: متاسفانه این شخص، سال‌هاست با استفاده از باورهای عامیانه در میان مردم، تلاش در ترویج بافته‌های خود به اسم طب دینی دارد و برای تقدیس آنها، از روایاتی که بارها محدثان آنها را نقد کرده‌اند، استفاده می‌کند. 🔸معاون وزیر بهداشت: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه جاهل و پرمدعا از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتارهای نابهنجار به نام اسلام و ایران است. 🆔 @ejtehadjame
🔶 حجت الاسلام تبریزیان را بهتر بشناسیم 🔹حجت الاسلام عباس تبریزیان متولد سال ۱۳۴۱ در شهر نجف اشرف است، اما همچنان که فامیلش نشان می‌دهد اصالت خانوادگی‌اش به شهر تبریز برمی‌گردد. او از هجده سالگی و پس از گرفتن مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه نجف شده تا پای درس آیت‌الله خویی و آیت‌الله صدر بنشیند. از او بیش از ۸۰ اثر تصحیحی و تألیفی منتشر شده، اما همچنان که خود ایشان را هم بیشتر به درس و بحث‌هایش پیرامون طب اسلامی می‌شناسند، در میان کتاب‌هایش هم مجموعه چهار جلدی «دراسه فی طب الرسول المصطفی(ص)» از مابقی مشهورتر است؛ اثری که سال‌ها در زیرزمین مدرسه فیضیه برای روحانیون و طلاب تدریس شد. 🔸ایشان به علت ارتباطی که با آیت‌الله صدر و فعالیت‌های سیاسی ایشان داشتند چند بار دستگیر و راهی زندان شدند. 🔹تخصص اصلی ایشان فقه و اصول است و به صورت متفرقه به مطالعات طبی نیز می‌پرداختند، ایشان همچنین در زمینه عرفان، اخلاق، موعظه، تاریخ و سیره پیامبر نیز مطالعه و آثاری دارند. 🔸ایشان در سن چهل‌سالگی تدریس درس خارج را شروع کردند و قبل از آن نیز به تدریس دروس حوزه در سطوح عالی مشغول بودند از جمله وسائل، مکاسب و کفایه. 👈🏻 عباس تبریزیان تاکنون ۷ دوره أصول الفقه ، ۴ دوره فرائد الأصول، ۳ دوره کفایه الأصول، ۳ دوره مکاسب و خارج اصول و فقه تدریس فرموده‌ اند. بیانیه ایشان در 6 مرداد1396👇🏻 🔹اساس طب در دنیا تجربه است و اساس طب اسلامی قرآن و احادیث و تجربه می‌باشد. علم طب تماما همانند علم فقه است لذا اگر طب را زیر سوال ببریم پس باید فقه را نیز زیر سوال برد؛ همان جواب و دفاعی که از فقه توسط علما مطرح شده عینا ما نیز آن جواب را در دفاع از طب خواهیم داد. البته تکیه‌گاه طب اسلامی قطع و یقین است و شک و گمان جایگاهی در طب اسلامی ندارد زیرا تفاوت ذاتی بین فقه و طب این است که طب قابل تجربه است و راه برای رسیدن به یقین باز است به این شکل که با استناد به آیات و روایات ابتدا حکم و یا دارویی طبی طبق قواعد متقن فقهی و اصولی استنباط می‌شود پس از این مرحله که اطمینان بالا حاصل شد طبق آن دارو و حکم طبی تجویز می‌شود و در نهایت اگر موثر واقع شد این اطمینان بالا تبدیل به یقین خواهد شد، لذا پشتوانه طب اسلامی یقین است. 🔸گفته می‌شود نه نظام طبی داریم و نه می‌شود چنین نظامی را تاسیس نمود، به چنین افراد کم سواد باید گفت طبق حرف شما نظام اقتصاد اسلامی نیز نخواهیم داشت درحالی که شیخ انصاری با صد روایت نظام اقتصادی را در کتاب گرانقدر مکاسب پایه‌گذاری کرد لذا نظام طب اسلامی را نیز می‌توان با صد روایت و یا آیه پایه‌گذاری نمود، بلکه هزاران روایت طبی از معصومین صادر شده است. باید به مخالفین طب اسلامی توصیه کرد: دوباره درس بخوانید... 🆔 @ejtehadjame
🖋 یادداشت استاد محمدتقی اکبرنژاد در پی انتشار فیلم سوزاندن کتاب «هاریسون» توسط حجت الاسلام تبریزیان 🆔 @ejtehadjame 👇👇👇
🔵 من هم مخالفم اما نه منفعلانه 👈🏻 آتش زدن یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی مدرن، بنا به دلایلی که خواهد آمد، کار درستی نبود. اما از سوی دیگر واکنش‌های منفعلانه به این اتفاق نیز قابل قبول نیست. 🔸 شخصا بر این باورم عمده مشکلاتی که بشر قرن 21 با آن دست به گریبان است، حاصل بد زندگی کردن و غلط زیستن است؛ خواه در حوزه سلامت باشد یا خانواده یا اجتماع یا سیاست. وقتی انسان سبک زندگی انسانی را به کناری می‌نهد و با صدای بلند به خدا "نه "می‌گوید، نباید منتظر همراهی آیات انفس و آفاق باشد و باید خود را آماده ستیزه با تک تک سلول‌های بدن خود نماید و از طبیعت سیلی بخورد و در پیچیدگی‌های اجتماعی خود فرو برود. 🔹 «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمي.»(طه،124) همان‌طور که رفتارهای نامتناسب با یک دستگاه فلزی آن را از کار می‌اندازد، رفتارهای غیر انسانی و بد زندگی کردن نیز انسان را از پای در می‌آورد. خدای متعال می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ‏ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ»(اعراف،96) یعنی الهی زیستن که عبارت دیگری از حیات طیبه انسانی است، برکات الهی را از آسمان و زمین نازل می‌کند و بالعکس حیات حیوانی برکت را می‌برد و انسان را گرفتار می‌سازد. ✅ چه زیبا فرمود امام رضا(ع) که هر گاه بندگان گناه جدیدی ابداع کنند، گرفتار بلای جدیدی هم خواهند شد؛ «كُلَّمَا أَحْدَثَ‏ الْعِبَادُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْرِفُونَ.»(الكافي، ج‏2، ص275، ح29) بنابراین این زندگی پیچیده مدرن که با خود هزاران گرفتاری و بیماری را به ارمغان آورده، حاصل «نه» گفتن انسان مدرن به خداست و چطور علمای دین می‌توانند با غفلت از ماهیت مدرنیته به ابزارهای آن دلخوش کنند و آثار آن را منهای رویکردهایش بسنجد! بنابراین وقتی امام زمان ظهور کند و انسان را به فطرت الهی خود باز گرداند و میان او و طبیعت آشتی دهد و تکاثر را با قنوع جایگزین سازد، طبعا نه از این پیچیدگی‌ها خبری خواهد بود و نه از آن بیماری‌ها و بالطبع نیازی هم به این همه دستگاه مدرن و سنگین نخواهد بود. 🔻اما امروز؛ اشتباه امثال آقای تبریزیان این است که خیال می‌کنند می‌توانند با چند قلم گیاه به جنگ بیماری‌های رنگارنگی بروند که محصول خود مدرنیته است. ایشان باید بدانند که اهل بیت(ع) در روایات طبی، خود را متکفل بیان درمان بیماری‌هایی ندیده‌اند که بناست انسان مدرن با لجبازی در برابر اراده تکوینی و تشریعی خداوند متعال ابداع کند! ❓چرا خود را مسئول کار بزرگی نشان می‌دهید که از انجام آن عاجزید؟ 🔺 دوره ما دوره تقیه است اما نه تقیه از تسنن که تقیه از کفری که از غرب سرایز شده است. این دوره باید به سرانجام خود برسد و چاره‌ای از آن نیست. بنابراین با انجام این‌گونه کارهای افراطی نه تنها کمکی به طب اسلامی یا اسلام عزیز نکرده‌اید که آن را دست آویز سخره دیگران کردید و زبان دوست و دشمن را بر خود دراز کرده‌اید. 🔔 در هر حال، به کسانی که خشمگین‌تر از خود "هاریسون" در دفاع از کتاب او قلم زدند و سینه خود را برای طب مدرن سپر کردند و خواستند اسلام را مؤافق فراورده‌های غربی نشان دهند، عرض میکنم برادران من، خود غربی‌ها هم به اندازه شما به کارهای خودشان ایمان ندارند. بیشتر در عقبه و فرجام مدرنیته و تفکری که در تمام ابزارها و سلوک‌های آن اشراب شده بیندیشید و از ترس متهم شدن به تحجر و جمود و رکود، خود زنی نکنید. 🔴 می‌ترسم از مصادیق این حدیث باشیم که پيامبر اسلام(ص) فرمود: «إِنَّ الْإِسْلَامَ بَدَأَ غَرِيباً وَ سَيَعُودُ غَرِيباً كَمَا بَدَأَ طُوبَي‏ لِلْغُرَبَاءِ قِيلَ‏ وَ مَا الْغُرَبَاءُ قَالَ النُّزَّاعُ مِنَ القَبَائِلِ.»( عوالي اللئالي، ج‏1، ص101، ح27) و می‌ترسم از اینکه اگر امام زمان(عج) ظهور کند و به جنگ با مدرنتیه الحادی غرب برخیزد، نتوانید آن را هضم کنید و گرفتار تذبذب شوید. 1398/11/5 @ejtehadjame
🗓سالروز مهم، مغفول و پرعبرت فوت 🏴روشنفکرغربزده مروج فرهنگ غربی 🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری 🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه 🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه 🏴عامل انگلیسی اعدام شیخ‌فضل‌الله 🏴عامل اصلی ترور آیت الله بهبهانی 🏴جاسوس‌انگلیس‌سیدحسن‌تقی‌زاده۳ 💠رهبرانقلاب ‼️چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در مشروطه کامیاب شدند؛ در حالیکه مردم که جمعیت اصلی هستند،‌ میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ بنظرم مشکل از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه عدالتخواهی یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند. اینطور به علما میگفتند که شما سوءظن دارید؛ این مشروطه خواهان قصد بدی ندارند؛ اینها هم هدفشان دین است! این مسائل در مکاتبات، نامه‌های صدر اعظم عین الدوله و دیگران به مرحوم آخوند منعکس شده است. انسان میبیند که آنها حساسیت علما را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما بعضیها مثل شیخ فضل الله حساس ماندند؛ اصرار کردند و در متمم، آن مسئله ۵مجتهد جامع الشرایط را گنجاندند اما دیگران این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش باوری و حُسن‌ظن و غفلت شدند. ۸۵/۲/۹ # نقل ازکانال جهادتبیینی @ejtehadjame
🗓سالروز مهم، مغفول و پرعبرت فوت 🏴روشنفکرغربزده مروج فرهنگ غربی 🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری 🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه 🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه 🏴عامل انگلیسی اعدام شیخ‌فضل‌الله 🏴عامل اصلی ترور آیت الله بهبهانی 🏴جاسوس‌انگلیس‌سیدحسن‌تقی‌زاده۴ 💠رهبرانقلاب ‼️باید دشمنیها را شناخت؛ مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنی‌هایی که با اساس دارد میشود اما اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند که اینها ندیدند توطئه‌ای را که روشنفکران غربزده طراحی میکردند؛ توجه نکردند و مماشات کردند. نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید مثل مرحوم شیخ فضل الله نوری را جلوی چشم آنها دار زدند و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت نداده بودند، بعد از شیخ فضل الله مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم. ۸۸/۱۲/۶ # نقل ازکانال جهادتبیینی @ejtehadjame