eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
361 دنبال‌کننده
1هزار عکس
219 ویدیو
264 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
📚فهرست کتب جلد 1| آیین طلبگی جلد 2| جلسه درس جلد 3| مباحثه جلد 4| برنامه ریزی تحصیلی جلد 5|پاسخ به شبهه و پرسش جلد 6|تبلیغ مجازی جلد 7|روش تدریس جلد 8|دوران عقد جلد 9|همسرداری جلد 10|فعالیت سیاسی جلد 11|رازهای نماز جلد 12|بصیرت سیاسی جلد 13|چالش های طلبگی جلد 14|حافظه و فنون یادگیری جلد 15|خودآگاهی و مدیریت خویشتن جلد 16|الفبای مقاله نویسی جلد 17|شادابی خانواده جلد 18|چگونه مطالعه کنیم؟ جلد 19|فرزندآوری جلد 20|روند تحصیلی حوزه جلد 21|راز بندگی جلد 22|زبان دوم جلد 23|خودسازی به زبان ساده جلد 24|تبلیغ شیرین شورانگیز جلد 25|مدیریت زمان جلد 26|دخل <=> خرج جلد 27|شاگرد استاد جلد 28|دوستان و دوستی ها جلد 29|مشاوران شریف جلد 30|چگونه پژوهش کنم؟ جلد 31|خوشه ای از زبان خوش؛ مهارت مدیریت فرهنگی - تبلیغی جلد 32|بیرون از متن؛ طلبه و فعالیت های فرابرنامه‌ ای جلد 33|همسری سرسری نیست؛ مهارت انتخاب همسر جلد 34|حجره نشینی جلد 35|اسلوب مسئله گویی جلد 36|درد بی درد؛ مهارت های بهداشت و سلامت جسم جلد 37|پیچ بچگی؛ مهارت هایی جهت تربیت بهتر کودک جلد 38|ترمیم یک روح مجروح؛ مهارت هایی درباره سلامت روح جلد 39| آرامش به وقت آزمایش؛ مهارت آمادگی و مقابله با اضطراب و استرس در امتحان جلد 40|باب ازدواج؛ مهارت هایی درباره پیش نیازهای ازدواج جلد 41| رموز روضه خوانی جلد 42|کوچه بچه ها؛ مهارت ارتباط با کودک 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
دیوبندیه مذهب نیست بلکه تشکیلاتی برای مبارزه با استعمار انگلیس است حجت الاسلام حبیب عباسی مدیر گروه تبلیغی ذوالفقار در نشست جریان شناسی اهل سنت شرق ایران که در خبرگزاری رسا برگزار شد با تاکید براینکه گاهی جریان‌های که برای اهداف خاصی ایجاد شده اند به سمت وسوی دیگری می روند، گفت: دیوبندیه مذهب نیست بلکه تشکیلاتی مستقل برای ترویج علم آموزی و مبارزه با استعمار انگلیس است. حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه دیوبند شهر کوچکی در هند است، افزود: محمود الحسن شاگرد ملا محمود در سال 1283 هجری قمری دیوبند را تشکیل داد؛ محمود الحسن معروف به شیخ الهند می شود؛ او دومین مجموعه علمی را بعد از الازهر تشکیل داد؛ در جشن صد سالگی دیوبند، گاندی شرکت می کند؛ اکنون حدود 9000 حوزه علمیه درداخل و خارج شبه قاره هند دیوبندی هستند. 📎 ادامه خبر 🌐B2n.ir/w86364 💯 🆔 @rasanewsagency
روحانی خوش پوشی که به «خمینی آذربایجان» معروف است .pdf
624.8K
معرفی اجمالی از سیره اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی
🔺اهمیت نگارش در اسلام 📚کتاب فرهنگ مطالعه و نگارش در اسلام، شیخ محمود بهبهانی(ره) ، ص ۴۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
نکاتی مهم درباره : ۱-وظیفه اصلی انبیاء و امامان چیست که به فقها منتقل شود. جواب: جهت دهی امور دنیوی بشر در همه عرصه های فردی و اجتماعی، سیاسی... به سمت توحید، آخرت، معنویت و ملکوت... این وظیفه نیازی به احاطه بر علوم بشری و جزییات سیاست و... ندارد علم به کلیات این امور کافی است و در این جهت فرقی بین فقها و انبیا نیست.(امام خمینی: پیامبران دعوت به دنیا نمی کنند چون دنیاخواهی در طبیعت همه انسان ها هست و اتوماتیک میل به دنیا و تنظیم دنیا در درون بشر هست و نیازی به انبیا نیست ولی میل به آخرت و محدود کردن دنیاخواهی در نفس امّاره بشر نیست لذا کار انبیا تقیید خواسته های دنیوی بشر است که از آن در قرآن تعبیر به تقوای الهی(اتّقوا الله)می شود این وظیفه بعد از انبیا به فقها واگذار می شود و برای اینکه در مرحله اجرا و نظارت بر اداره امور جامعه و قانون گذاری برای دینی کردن جامعه اختلاف و تشتت نشود در مرحله کلان کشور و حکومت، به ولی فقیه واحد یا شورای فقها واگذار می شود.لذا فقیه لزومی ندارد برای ولایت بر جامعه به تمام علوم بشری مسلط باشد بلکه وظیفه اش تنظیم سیاست های کلی کشور و جهت دهی به سمت اسلام و آخرت و دین و معنویت است. در واقع ولی فقیه به اجرای رساله عملیه در سطح کلان کمک می کند و در این امر از مشورت چکارشناسان کمک می گیرد). 2-ولایت عمومی و حکومتی انبیا و امامان و فقها چگونه تحقق می یابد؟ جواب: اگر مقدمات آن فراهم شود تحقق می یابد مقدماتی مثل اقبال عمومی جامعه. آیت الله جوادی آملی: فقهای قبل از امام خمینی، این شرط را حصولی می دانستند یعنی اگر به دلایلی جامعه به امامان و علما اقبال کردند ولایت وظیفه می شود و گر نه، وظیفه ای نیست. و ادله ولایت فقیه وظیفه ای برای فقها در این زمینه، بر عهده فقها نگذاشته، ولی حضرت امام خمینی معتقد بودند که این شرایط تحصیلی است و فقیه وظیفه دارد برای تحقق این شرایط تلاش کند همانگونه که انبیاء و رسولان الهی برای اجرای دین در جامعه تلاش می کردند و مبارزات اجتماعی،سیاسی..داشتند و با فراعنه و طاغوتیان می جنگیدند تا بتوانند حکومت دینی تشکیل دهند.
8.35M
۱-بحثی مهم و کاربردی پیرامون وظیفه اصلی انبیاء و فقها در حکومت دینی جهت دهی دنیای مردم به سمت آخرت و توحید و معنویت است. @ejtehadjame
15.47M
۲-بحثی مهم و کاربردی پیرامون تفاوت عناوین ، و و و تأثیر آن در بحث و
21.03M
۳-بحثی مهم و کاربردی پیرامون تفاوت عناوین ، و و و تأثیر آن در بحث و دعوت تکوینی و تشریعی خداوند به توحید و کفر حداکثری و ایمان حداقلی بشر انبیاء الهی فقط یک حرف را تکرار می کردند(تقوای الهی) مطالبی زیبا و قابل توجه از سوره یس، ص، شعراء گمراهی و کفر اکثر بشر از مقدرات حتمی خداست. لذا هیچ حکومت دینی(انبیاء و معصومین یا فقها و ولی فقیه و جمهوری اسلامی) نمی تواند به صورت حداکثری دین را در جامعه اجرا کند. فقط اتمام حجت هست تا اکثریت از روی حجت راه گمراهی پیش گیرند و اقلیت هم با حجت راه سعادت را پیش گیرند.
6.54M
۴-بحثی مهم و کاربردی پیرامون پاسخ بعضی سوالات مرتبط با صوت های قبلی
6.96M
۵-بحثی مهم و کاربردی پیرامون پاسخ بعضی سوالات مرتبط با صوت های قبلی
🔹قرآن و زن ✍استاد شهید ...قرآن در عین حال واضع یک سلسله مقررات و قوانین است چه در باب عبادات چه در باب مسائل اجتماعی كه اصطلاحا در فقه آنها را «معاملات» می گویند، در باب حقوق اجتماعی، در باب حقوق خانوادگی. مثلا همین مسئله‌ حقوق زن، چون من خودم در این مسئله‌ به نسبت بیش از سایر مسائل مطالعه دارم، پس از مطالعه کردن در همین موضوع وقتی که بَینی و بین الله قرآن را مطالعه کردم و دقیقا- تا حدودی که برایم مقدور بود- در همین زمینه حقوق زن رسیدگی کردم دیدم سطح قرآن خیلی سطح عالی عجیبی است. وقتی من همان را مقایسه کردم با روایاتی که در این زمینه آمده است- چون روایت بالاخره دست بشر [به آن‏[ رسیده؛ قرآن متواتر است یعنی کلام خداست که عین همان کلام به ما رسیده، انگار واسطه‌ای نخورده است، ولی روایات را راویان نقل کرده‌اند، احتمال اینکه یک کلمه زیادتر یا کمتر و یا همه آن را به کلی جعل کرده باشند هست- دیدم منطق روایات اسلامی در باب حقوق زن هرگز به سطح قرآن نمی‌رسد. وقتی که به فقه اسلامی مراجعه کردم دیدم چون سلیقه‏های شخصی فقها هم که متأثر از محیط و زندگی‏شان بوده خواه ناخواه در آراءشان تأثیر داشته، یک درجه پایین‏تر از اخبار و روایات است. بعد وارد عرف مسلمین که شدیم دیدیم حتی یک درجه هم از فقه اسلامی پایین‏تر است. 📚نبوت ص۲۲۲ ، مجموعه آثار ج۴ ،ص۵۴۹ 👉