15.47M
۲-بحثی مهم و کاربردی پیرامون #ولایت_فقیه
تفاوت عناوین #نبی، #رسول و #امام و #ولی و تأثیر آن در بحث #ولایت_فقیه و #حکومت_دینی
#قسمت_دوم
21.03M
۳-بحثی مهم و کاربردی پیرامون #ولایت_فقیه
تفاوت عناوین #نبی، #رسول و #امام و #ولی و تأثیر آن در بحث #ولایت_فقیه و #حکومت_دینی
دعوت تکوینی و تشریعی خداوند به توحید و کفر حداکثری و ایمان حداقلی بشر
انبیاء الهی فقط یک حرف را تکرار می کردند(تقوای الهی)
مطالبی زیبا و قابل توجه از سوره یس، ص، شعراء
گمراهی و کفر اکثر بشر از مقدرات حتمی خداست. لذا هیچ حکومت دینی(انبیاء و معصومین یا فقها و ولی فقیه و جمهوری اسلامی) نمی تواند به صورت حداکثری دین را در جامعه اجرا کند.
فقط اتمام حجت هست تا اکثریت از روی حجت راه گمراهی پیش گیرند و اقلیت هم با حجت راه سعادت را پیش گیرند.
#قسمت_سوم
6.54M
۴-بحثی مهم و کاربردی پیرامون #ولایت_فقیه
پاسخ بعضی سوالات مرتبط با صوت های قبلی
#قسمت_چهارم
6.96M
۵-بحثی مهم و کاربردی پیرامون #ولایت_فقیه
پاسخ بعضی سوالات مرتبط با صوت های قبلی
#قسمت_پنجم
🔹قرآن و زن
✍استاد شهید #مطهری
...قرآن در عین حال واضع یک سلسله مقررات و قوانین است چه در باب عبادات چه در باب مسائل اجتماعی كه اصطلاحا در فقه آنها را «معاملات» می گویند، در باب حقوق اجتماعی، در باب حقوق خانوادگی. مثلا همین مسئله حقوق زن، چون من خودم در این مسئله به نسبت بیش از سایر مسائل مطالعه دارم، پس از مطالعه کردن در همین موضوع وقتی که بَینی و بین الله قرآن را مطالعه کردم و دقیقا- تا حدودی که برایم مقدور بود- در همین زمینه حقوق زن رسیدگی کردم دیدم سطح قرآن خیلی سطح عالی عجیبی است.
وقتی من همان را مقایسه کردم با روایاتی که در این زمینه آمده است- چون روایت بالاخره دست بشر [به آن[ رسیده؛ قرآن متواتر است یعنی کلام خداست که عین همان کلام به ما رسیده، انگار واسطهای نخورده است، ولی روایات را راویان نقل کردهاند، احتمال اینکه یک کلمه زیادتر یا کمتر و یا همه آن را به کلی جعل کرده باشند هست- دیدم منطق روایات اسلامی در باب حقوق زن هرگز به سطح قرآن نمیرسد. وقتی که به فقه اسلامی مراجعه کردم دیدم چون سلیقههای شخصی فقها هم که متأثر از محیط و زندگیشان بوده خواه ناخواه در آراءشان تأثیر داشته، یک درجه پایینتر از اخبار و روایات است. بعد وارد عرف مسلمین که شدیم دیدیم حتی یک درجه هم از فقه اسلامی پایینتر است.
📚نبوت ص۲۲۲ ، مجموعه آثار ج۴ ،ص۵۴۹ 👉
#زن #تفسیر
روش شناسی کاربردی اجتهاد. واعظی.pdf
1.88M
📚 #کتاب «روش شناسی کاربردی اجتهاد»
✍حجت الاسلام سیدمحمدرضا واعظی
این کتاب به کمک و یاری «مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی» وابسته به «مرکز خدمات حوزه علمیه» در ۱۵۶ صفحه و هفت فصل عرضه شده است.
🔻در پشت جلد این کتاب آمده است : «روش شناسی اجتهاد» شناختِ مراحلِ تفصیلی و گام به گام به دست آوردن حکم شرعی از نقطه مواجهه با مسئله فقهی تا رسیدن به مطلوب است.
این دانش مسیر حرکت برای استنباط حکم را ترسیم می کند و می توان آن را به «مسیریاب» تشبیه کرد، مسیریابی که راه و روش طیّ آن را نشان داده و می تواند مانعِ وقوع بسیاری از خطاها در روند اجتهاد شود».
#روش_شناسی_اجتهاد
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نکته مهمی که در کارتون پینوکیو بود و خیلی از ماها بهش توجه کافی نکردیم!
حتما ببینید تا سراب جلوه های غرب که چون تله ای تزیین شده برای بردگی و استثمار سایر انسانهاست را بهتر بفهمید
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پیشنهاد تماشا/ بنابر نشانه های قرآن کریم کوروش ذوالقرنین است! ماجرای تکرار نام کوروش بزرگ در تورات «از زبان علی اکبر رائفی پور ببینید»
🔸 توهین به کوروش از اهداف صهیونسیم است زیرا با ایجاد شایعاتی درباره این پادشاه بزرگ ایرانی بدنبال ایجاد اختلاف میان جوانان ایران دوست کشورمان است...
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
📚 سلسلهمقالات «یهود در تفسیر المیزان»
1⃣ تورات فعلی و کتاب آسمانی یهود
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/5285
2⃣ مادهگرایی و حسگرایی یهود
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/5449
3⃣ اعتقاد یهود به دستبستگی خدا
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/5560
4⃣ یهود؛ فرزندان خدا و دوست خدا؟!
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/5715
5⃣ یهود، گرفتار فریب نفس
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/8728
6⃣ بررسی وعدهٔ آمرزش به تمام یهودیان!
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/13323
7⃣ یهود و ادعای سیادت و شرافت
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/13446
19.02M
۱-ولایت تکوینی خدای سبحان و اهلبیت(علیهم السلام) در عالم امر و ملکوت مطلق و عام است البته اطلاق در یک اسم از اسماء و صفات الهی محدود به چاچوب بقیه اسماء و صفات است.
۲-ولایت تکوینی خداوند متعال و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم دنیا و ملک و خلق محدود است.
۳-ولایت تشریعی و حاکمیت تشریعی و مالکیت تشریعی خداوند و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم تشریع و حکومت داری محدود به چارچوب شریعت و اسباب ظاهری و محدودیت های عالم ماده است.
۴-ولایت تشریعی فقها و ولی فقیه و حاکمان دینی غیرمعصوم هم محدود به چارچوب اسباب عالم دنیا و شریعت است ولی تا حدودی نسبت به اهلبیت(علهم السلام) محدودیت بیشتری دارد.
۵-ولایت و حاکمیت حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) بر خلاف همه انبیا و امامان محدود به چارچوب شریعت های قبل ظهور و محدودیت های عالم ماده و دنیا نیست. شبیه عالم امر و ملکوت و قیامت است.
۶-نتیجه:
فرق چندانی بین حاکم دینی معصوم و حاکم دینی غیر معصوم(ولایت فقیه و فقها) نیست.
#بسیار_مهمّ
@avaymarefat
#ازدواج_موقت
متن روایت:
قال الْآبِيُّ فِي كِتَابِ نَثرِ الدُّرَرِ رُوِيَ أَنَّ عَبدَ اللَّهِ بن مَعمَرٍ اللّيثي قال لِأَبِي جَعفَرٍ ع بَلَغَنِي أَنَّكَ تُفتي في المُتعَة فَقَالَ أَحَلَّهَا اللَّهُ فِي كِتَابِهِ وَ سَنَّهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَمِلَ بِهَا أَصحَابُهُ- فَقَالَ عَبدُاللَّهِ فَقَد نَهَى عَنهَا عُمَرُ قَالَ فَأَنتَ عَلَى قول صَاحِبِكَ وَ أَنَا عَلَى قَولِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ عَبدُاللَّهِ فَيَسُرُّكَ أَنَّ نسَاءَكَ فَعَلنَ ذَلِكَ قَالَ أَبُو جَعفَرٍ ع وَ مَا ذِكرُ النِّسَاءِ هَاهُنَا يَا أَنوَكُ إِنَّ الَّذِي أَحَلَّهَا فِي كِتَابِهِ وَ أَبَاحَهَا لِعِبَادِهِ- أَغيَرُ مِنكَ وَ مِمَّن نَهَى عَنهَا تَكَلُّفاً بَل يَسُرُّكَ أَنَّ بَعْضَ حَرَمِكَ تَحتَ حَائِكٍ مِن حَاكَةِ يَثرِبَ نِكَاحاً قال لَا قَالَ فَلِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ قَالَ لَا أُحَرِّمُ وَ لَكِنَّ الحَائِكَ مَا هُوَ لي بكُفوٍ قال فإنَّ اللَّهَ ارتَضَى عَمَلَهُ وَ رَغِبَ فِيهِ وَ زَوَّجَهُ حُوراً أَ فَتَرغَبُ عَمَّنْ رَغِبَ اللَّهُ فِيهِ وَ تَسْتَنكِفُ مِمَّنْ هُوَ كُفوٌ لِحُورِ الْجِنَانِ كِبراً وَ عُتُوّاً قَالَ فَضَحِكَ عَبدُاللَّهِ وَ قَالَ مَا أَحسَبُ صُدُورَكُمْ إِلَّا مَنَابِتَ أَشجَارِ العِلمِ- فَصَارَ لَكُم ثَمَرُهُ وَ لِلنَّاسِ وَرَقُهُ
ترجمهی روایت:
عبد الله بن معمر ليثى (از سنیها) به امام باقر علیه السلام گفت: به من خبر رسیده که شما به متعه فتوا میدهی! امام فرمود: «خداوند آن را در کتابش حلال کرده و رسول خدا صلی الله علیه و آله، آن را سنت قرار داده و اصحاب او نيز بدان عمل كردهاند.»
عبدالله بن معمر گفت: عمر از آن نهى كرده! امام فرمود: «تو به گفتهی صاحب خودت (عمر) هستی، و من بر فرمایش رسول خدا صلى الله عليه و آله هستم.»
عبدالله بن معمر گفت: آیا دوست داری که زنان خویشاوند (و محارم) تو چنين كارى بكنند؟!
امام فرمود: «ای کودن! ذکر زنان خويشاوندم در اینجا برای چیست؟! (یعنی آنها چه ربطی به این مساله دارند؟!) همانا آن خدایی كه اين كار را در کتابش حلال کرده و براى بندگان خود روا داشته، از تو و آن كسى كه بیجهت از آن جلوگيرى كرده، باغیرتتر است. (تو میخواهی غیرتم را برانگیزی؟)
حالا خودت دوست داری يكى از محارمت، با ازدواج به زیر یک مرد بافنده از کولیهای مدینه برود؟!»
عبدالله بن معمر گفت: نه! امام فرمود: «چرا چيزى كه خدا حلال كرده را حرام می کنی؟!» گفت: حرام نمیکنم اما كولى با من هم کُفو نيست.
امام فرمود: «اما خداوند از عمل او راضی است و به آن رغبت دارد و حوریان را به ازدواجش درآورده است.
آیا از کسی که خداوند به او راغب است رویگردانی؟! و از کسی که او هم کفو حوریان بهشتی است از روی سرکشی و تکبر خودداری میکنی؟!»
عبدالله بن معمر (که دیگر جوابی نداشت) خندید و گفت: سينههاى شما كانون علم و دانش است كه ميوهی آن نصيب شما، و برگش براى مردم است.
منبع:
كشف الغمة، ج ۲، ص ۶۸۶
✓روایت فوق با نقلی ناقصتر در کتاب کافی و نوادر اشعری آمده که فراز آخرش چنین است:
(عبدالله جلو رفت پس گفت: آیا دوست داری که زنان تو و دختران و خواهران و دختر عموهایت چنین کنند؟! راوی گوید: پس امام باقر علیه السلام وقتی نام زنان و دخترعموهایش را شنید از او و گفتارش روی گردانید: کافی، ج ۵، ص ۴۴۹ و تهذيب الأحکام، ج ۷، ص ۲۵۰ و النوادر، ج ۱، ص ۸۶)
@ahadiis
🔺شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها و ارواح العالمین لها الفداء) و حفظ فاطمیه اوّل و دوم
🎙حضرت آیت الله #شبیری_زنجانی:
در بين عوام از قدیم، ايام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا عليها السلام، فاطميه اوّل مشهور بوده است يعنی سيزدهم جمادی الاوّل، ولی اخيراً فاطميه دوم يعني سوم جمادی الثانية شهرت يافته و شايد منشأ آن حاجی نوری يا شاگردان او باشند. وجهی كه برايش ذكر می كنند، آن است كه 75 روز در نسخ مختلف كتب تاريخی، تصحيف 95 روز است و چنين تصحيفی بين دو كلمه «سبعين» و «تسعين» امری رايج و شايع است، من به ياد ندارم كه در كتب تاريخي و اختلاف نسخهها، اين دو كلمه به يكديگر اشتباه نشده باشد. در نسخ مختلف كتب تاريخی يا سبعين را به تسعين و يا بالعكس اشتباه می كنند. و چون تجربه نشان داده كه غالباً در اين كلمه خطا رخ می دهد، اصل أصالة عدم خطا هم جاری نيست.
علی أیّ حال، شهادت آن حضرت هر روزی باشد، بايد به قصد رجاء توسّل كرد و به حسب روايات همان ثوابی كه وعده داده شده، به توسّل به قصد رجاء إعطاء می شود. در محاسن برقی آمده كه حضرت می فرمايند: رواياتی كه حَروریّه ـ كه خوارجاند ـ نقل می كنند، طرح (رد) نكنيد، احتمال دارد كه اين روايات صادر شده باشد، چون قطعی الكذب نيست، و چون محتمل است، رجاءً آنها را حفظ كنيد.(۱) چنانچه قاعده تسامح و امثال آن اقتضاء میكند.
به حسب روايات مسلّم، وعده ثواب به توسّل داده شده و بايد حفظ شود، چه فاطميه اوّل و چه فاطميه دوم.
از يكی از آقايان تبريز ـ آقای آقا ميرزا جعفر اشراقی ـ شنيدم كه درباره علم امام میگفت: «بعضي چيزها دانستنش كمال است و بعضی از امور ندانستنش شرط کمال است، و خداوند علم آن را از ائمه علیهم السلام میگرفت، مثلاً در ليلة المبيت، اگر حضرت امير علیه السلام میدانست كه به واسطه خوابيدن در بستر پيامبر صلی الله علیه و آله آسيبي به او نمیرسد، كمال نبود، شرط كمال كه فداكاری حضرت را نشان میدهد، اين بود كه نداند و نمیدانست. در چنين مواردی كه ندانستن شرط كمال است، خداوند علم را میگرفت.»
مثل ليلة القدر و امثال آن، گاهی از روی جهاتی خود ندانستن را ائمه (علیهم السلام) مصلحتی می دانند که روشن نباشد. قبر مطهر حضرت زهرا (سلام الله علیها)، آن هم همین طور است تا مظلومیت حضرت ثابت شود و در دوره های بعدی باقی بماند.
بعضی چیزها هست که به حسب روایات آيه بيّنه است و بايد ثابت بماند و از بين نرود، مثلاً حجرالأسود، بدن فرعون و امثال آن از آيات بيّنات است، يكی از این آيات بيّنات نيز، مسئله خفاء قبر حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.
(۱).عنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام أَوْ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَا تُكَذِّبُوا الْحَدِيثَ إِذَا أَتَاكُمْ بِهِ مُرْجِئِيٌّ وَ لَا قَدَرِيٌّ وَ لَا حَرُورِيٌّ يَنْسُبُهُ إِلَيْنَا، فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ لَعَلَّهُ شَيْءٌ مِنَ الْحَقِّ فَيُكَذَّبُ اللَّهُ فَوْقَ عَرْشِه. (المحاسن، ج1، ص230-231، ح175)
📆درس خارج فقه، تاریخ: 16 مهر 1374
زبده الفوائد
☑️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
استاد قرائتی ن.mp3
19.11M
🔺نشست صمیمی بیان توصیه ها و تجربیات با طلاب
🎤استاد #قرائتی
پر از نکات ارزنده و مفید
#مشاوره_طلبگی
#خاطرات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
دین جهانی همه چیزش جهانی است:
اینکه فرمود: ﴿لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ ظاهر آن مکه است نه شهر دیگر و برای بزرگداشت مکه چند عامل را ذکر میکند مخصوصاً در بخشی که میخواهد باز از مکه نام ببرد به جای ضمیر، اسم ظاهر را بازگو میکند میفرماید: ﴿لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ ٭ وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ اگر میفرمود «و أنت فیه» یا «حلّ فیه» کافی بود اما باز اسم ظاهر را به جای ضمیر ذکر میکند تا عظمت این سرزمین را مشخص بکند و عظمت سرزمین به مردم آن سرزمین نیست به نژاد عرب نیست به خصوصیتهای نظام قبیلگی آنها نیست، بلکه به سازنده کعبه و فرزند او که هر دو در بنیانگذاری کعبه به تعلیم الهی سهم تعیین کنندهای داشتند ﴿وَ والِدٍ وَ ما وَلَدَ﴾. در سوره مبارکه «ابراهیم» از عظمت کعبه و حرمت نهادن وارثان کعبه به عبادت و مانند آن سخنی به میان آمده است؛ اما اینجا والد وجود مبارک ابراهیم خلیل است و وجود مبارک اسماعیل خلیل از ولد اراده شده است چون هر دو بنیانگذار کعبه بودند و جامعه مسلمین با کعبه دارند زندگی میکنند.
دین وقتی جهانی بودن خود را اعلام کرد، مکتبش باید جهانی باشد چه اینکه هست، معبدش باید جهانی باشد چه اینکه هست، استقبال به معبدش باید جهانی باشد چه اینکه هست، حج و عمره که کنگره جهانی است باید پایگاه جهانی داشته باشد که دارد و اینها را عظمت کعبه و خصوصیتهای بنیانگذاران کعبه تعیین کردند. فرمود: ﴿وَ والِدٍ وَ ما وَلَدَ﴾.
#قسمت_اول
لزوم تدوین ادبیات عرب با محوریت قرآن و روایات:
عمده آن است که ﴿وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ یعنی چه؟ اگر ﴿وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ یعنی سوگند به مکه در حالی که تو در این مکه هستی و تو در این مکه حلول کردهای این منسجم هست سباق و سیاق مساعدند و هیچ محذوری هم ندارند و اما اگر کسی بگوید حِلّ به معنای حال استعمال نشده در صحاح اللّغة نیست در کتاب العین نیست، در اقرب الموارد نیست در مجمع البحرین نیست، در کتابهای لغت حِلّ به معنای حالّ استعمال نشده است چنین استدلال کند این استدلال ناتمام است؛ زیرا قرآن بعد از اینکه معجزه بودن آن ثابت شد بسیاری از علوم را باید از قرآن فرا گرفت قرآن را نباید بر صحاح و عین و مانند آن عرضه کرد و فتوا را از کتاب لغت گرفت. قرآن وقتی نازل شد که عرب ادبیات مدوّن نداشت، نحو مدوّن نداشت صرف مدوّن نداشت، معانی و بدیع و بلاغتهای ادبی معروف را نداشت؛ قرآن همه این علوم را به همراه آورد. ما قبل از نزول قرآن چه کتاب عربی مدوّن لغت داشتیم که بگوییم قرآن وقتی که حرف میزند باید برابر آن نکتهها و لغت سخن بگوید؟
#قسمت_دوم
لزوم تدوین ادبیات عرب با محوریت قرآن و روایات:
عرب کجا قانون مدوّنی داشت که ما بخواهیم قرآن را بر آن عرضه کنیم؟اصل اعجاز قرآن که ثابت شد آن وقت علوم ادبی را باید از قرآن گرفت. اگر این کاری که به برکت انقلاب و نظام الهی در حوزه مقدسه قم و امثال قم شروع شد که ادبیات را به جای مراجعه به جامع الشواهد و شعرهایی که مربوط به شتر و کوهان شتر و رمهداری و گلهداری و سگبانی و مانند آن است بر آنها بسنجیم در آن ترازو ادبیات را عرضه کنیم، باید بر قرآن عرضه بکنیم بر نهج البلاغه عرضه بکنیم اینها قانون مدوّن آوردند اینها نحو مدوّن آوردند اینها صرف مدوّن آوردند همه اینها در قرآن کریم است. ما با سباق و سیاق، با این دو عنصر محوری استنباط بخواهیم مراجعه کنیم میگوید: ﴿وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ یعنی سوگند به مکه در حالی که تو در این مکهای! نباید گفت در فلان لغت «حِلّ» به معنای حالّ نیامده! باید لغت را اصلاح کرد و گفت چون در قرآن «حِلّ» به معنای حالّ آمده باید در فلان کتاب لغت این کمبود ترمیم بشود. غرض آن است که ادبیات مدوّن علمی بعد از قرآن تنظیم شد نه قبل از قرآن.
#قسمت_سوم
11.96M
پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) از «محمد امین» تا «محمد دیوانه و مجنون»
بحثی پیرامون «ولایت فقیه» و چالش های آن
بعضی می گویند در عصر مدرنیته باید تقیه کرد نه تشکیل حکومت دینی
فهم صراط مستقیم خیلی سخت و صعب است و در مسائل دینی باید از مطالب شبهه ناک پرهیز کرد.
#ولایت_فقیه
#قسمت_ششم
@ejtehadjame
به کانال خودتون خوش آمدید🌷
👈آوای معرفت(اخلاقی-عرفانی)
👈من کیستم؟
@avaymarefat
👈پله پله تا اجتهاد جامع
@ejtehadjame
👈صوت دروس حوزه
@sotdorus
👈تجربیات نزدیک به مرگ
(گزارش های بسیار زیاد از افرادی که موقتاً مرده اند و عالم برزخ و قیامت و حساب و کتاب و بهشت و جهنم را مشاهده کرده اند و دوباره زنده شده اند)
https://eitaa.com/joinchat/732954646Ca69640624f
👈اصول فقه متعالیه(مباحث اصول مبتنی بر نظام اعتباریات علامه طباطبایی)
@osul_etebariat
👈احادیث معنوی
https://eitaa.com/joinchat/2596012051C7ceee78d5c
👈شیطان شناسی
(مطالبی کاربردی و مهم درباره حقیقت شیطان و نقش او در گمراهی انسان ها)
@anti_sheitan
👈 اصول کافی بر مبنای اعتباریات و حقایق
https://eitaa.com/joinchat/3494248862Cc8a0fc0a1c
👈 تفسیر المیزان بر مبنای اعتباریات و حقایق
https://eitaa.com/joinchat/3275424157Cade04c7f45
👈 ادبیات کاربردی بر مبنای اعتباریات
https://eitaa.com/joinchat/1832518092Caaf2d49f91
👈 الفائق فی الاصول
https://eitaa.com/joinchat/1890845104C61442d5701
👈 تفسیر موضوعی قرآن
https://eitaa.com/joinchat/1589051806C0c73a3ea59
👈 انسان از ازل تا ابد(الانسان قبل الدنیا، فی الدنیا، بعد الدنیا)
https://eitaa.com/joinchat/1246560871C29ad68ee87
👈 فقه معاملات بر مبنای اعتباریات
https://eitaa.com/joinchat/4157342160C78b27fa694
👈 فلسفه عینی و مصداقی نه مفهومی
@falsafaheiny
👈 الاذکار(سبک زندگی توحیدی انبیای الهی و اهلبیت علیهم السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1561395614Cf2c78c6b03
💥خطاب مهم #رهبر انقلاب به طلاب و اساتید حوزه
امروز هرکس که به فرض، یک تبلت دستش باشد، با همه افکار انحرافی میتواند مواجه شود و به شبهات پاسخ بگوید.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
الحمدلله اردوی زیارتی
#مزار_حاج_قاسم🌹
و
#بیت_الزهرا(علیهاالسلام) 🌹
با اتوبوس هماهنگ شد.
امشب از یزد به کرمان عازم هستیم.
ظرفیت تکمیل است.
اگر کسی خواست در #ثواب این سفر معنوی شریک شود
و برای هزینه های سفر کمک کند هر مبلغی که دوست داره به شماره کارت 5892107044035239
به نام مدرسه علمیه خان واریز کند و به شماره 09193493103 پیامک بدهد.