eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
357 دنبال‌کننده
1هزار عکس
217 ویدیو
261 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان تربیتی1 (online-audio-converter.com).mp3
1.55M
🎙 پاسخ استاد تراشیون به موضوع زیاد استفاده کردن نوجوان از موبایل ▫️دفتر مقام معظم رهبری در قم
◾️◾️◾️ هفت کتاب درباره زندگی و سیره حضرت زینب سلام الله علیها ◾️◾️◾️ ۱. زینب سلام الله علیها من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۲. زینب الکبری و دورها فی النهضة الحسينية 👈 دانلود ٣. موسوعة سيرة أهل البيت (جلد ۳۶) 👈 دانلود ۴. السیدة زينب رائدة الجهاد في الإسلام 👈 دانلود ۵. العالمة 👈 دانلود ۶. بانوی کربلا 👈 دانلود ۷. ناسخ التواریخ (بخش زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها) 👈 دانلود تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1207435498Ca5c37f18b3
🟥آقای کمال حیدری: از بیست جلد کتاب المیزان علامه طباطبایی نوزده جلد و نهایتاً هجده جلدش مطالب گذشتگان اعم از روایات و سخنان مشاهیر است. و از یک یا حداکثر دوجلدی که سخن خودشان است؛ نود و نه درصد تکرار سخنان ابن‌عربی بوده و تقریبا هیچ سخن تازه‌ای در این کتاب بیان نشده است. نقد این مطلب👇
👆 بسمه تعالی در این گفتار، خلط بین مطالب پراکنده و نظام منسجم و منظومه ای شده، مثال: اگر کسی بگوید من فرقی بین ساختمان سازی های مدرن با ساختمان های سنتی نمی بینم چون مواد هر دو مشترک است الا مقدار کمی. باید به او گفت مواد و جزییات هر چند مشترک است اما نظام و مهندسی و چینش آنها چیز کاملا جدیدی درست می کند. درسته که کثیری از مطالب ادبی، تاریخی، عرفانی، فلسفی، حدیثی، تفسیری موجود در المیزان در کتاب های تفسیری، ادبی، تاریخی، فلسفی، حدیثی، عرفانی این 14 قرن به طور پراکنده هست ولی هیچکدام این ها المیزان نیست چون کسی که تفسیر المیزان را از اول تا آخر بخواند تمام مطالب آنرا آنچنان هماهنگ می بیند که ذره ای تنافی بین آنها نخواهد دید. ذره ای اختلاف بین معانی آیات، روایات، مباحث فلسفی، عرفانی، ظواهر آیات و... نیست. در حالیکه این نظم حکیمانه، عارفانه، فیلسوفانه، فقیهانه، قرآنی، روایی را هیچ کس در این 14 قرن نتوانسته ارائه بدهد. یعنی مثلا 14 قرن اجزای اولیه هواپیما و مواد اولیه آن در طبیعت بوده ولی هیچ کس نتوانسته هواپیما بسازد. بله قبول داریم با نگاه ظاهری تقریبا تمام مطالب فلسفه المیزان، همان فلسفه ملاصدراست. تمام عرفان آن همان عرفان ابن عربی است.تمام روایات آن همان روایات کتب راویان شیعه است. تمام تاریخ آن همان نظرات مورخین است.... ولی با نگاه واقع بینانه کاملا برعکس است قرآن کریم الهام بخش مطالب روایی، فلسفی، عرفانی، تاریخی،... بوده و همه این اندیشه ها از قرآن حاصل شده، یعنی اصل مطلب را قرآن فرموده و اهلبیت با توجه به قرآن هزاران روایت در تمام عرصه ها فرمودند و ذهن همه عالمان عرصه های مختلف را در گیر کرده، 10 قرن فیلسوفان نظام سازی و فرضیه سازی کرده اند تا ملاصدرا توانست نظام حکمت متعالیه را بفهمد. ابن عربی توانست عرفانش را بفهمد. متکلم بزرگ علامه حلی و خواجه طوسی توانستند کلامش را بفهمند. فقها فقهش را فهمیدند. اصولیون اصولش را فهمیدند. محدثین حدیث را فهمیدند. ولی هیچکس نتوانست تمام این علوم را یکجا ببیند و بین آنها نظمی ایجاد کند و همه آنها را یکجا در قرآن ببیند و به قرآن برگرداند. خداوند این توفیق بزرگ را به علامه طباطبایی داد. ایشان در تمام این علوم تسلط تام داشت و توانست همه این علوم را به صورت یکجا به قرآن برگرداند. در حالیکه قبل از علامه این علوم به صورت جزایر پراکنده و از هم گسیخته بود. مثلا مرحوم گنابادی در تفسیر عرفانی بیان السعاده خواسته عرفان و فلسفه را با قرآن هماهنگ کند به هیچ وجه نتوانسته. دیگری خواسته فلسفه را با قرآن هماهنگ کند موفق نشده. دیگری خواسته روایات را با قرآن هماهنگ کند نتوانسته. ... اما علامه تمامی این علوم را با هم هماهنگ کرده و همگی را با قرآن جوری هماهنگ کرده که هیچ کس از علمای طراز اول شیعه و سنی نتواند به آن اشکالی بگیرد. و این کار معجزه است. مثلا انبیای الهی از اول تا قبل پیامبر اکرم آمدند و توحید و معنویت و بندگی را نشان داده و پیام خدا را در قالب کتب آسمانی بیان کردند ولی پیامبر اکرم تمام فضایل و مقامات و پیام های انبیاء را در خود و قرآن جمع و ختم کرد. همه را به قرآن برگرداند. مطالب قرآن مهیمن و محیط بر تمام کتب آسمانی و بر تمام انبیاء گذشته است نه صرفا جمع پراکنده باشد. خدا رحمت کند عالم ربانی عارف گرانمایه علامه ذوالفنون میرزا مهدی دشیری از شاگردان حضرت امام، علامه و آیت الله نجفی مرعشی که درباره صاحب تفسیر المیزان می فرمود: ««خدا میداند که علامه طباطبایی(ره) سِرِّ سِرِّ سِرِّ اهلبیت علیهم السلام بود. در تاریخ "اسلام" تفسیری به عظمت تفسیر المیزان نداریم و نیامده است»».
base 1.apk
12.13M
📲 اپلیکیشن کارنامه اپلیکیشن کارنامه، تقویمی متفاوت است که تاریخ همه دستاوردهای نظام اسلامی را جمع کرده و تلاش دارد تا خدمات و توفیقات آن را از فردای پیروزی انقلاب اسلامی روایت کند. از دیگر مزایای این تقویم قابلیت جستجوی تمامی خدمات انقلاب می‌باشد که تاریخ آن را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. ✅ بسیار جالب و دیدنیه و حرکتی مهم در راستای جهاد تبیین نشر بدید بین مخالفین انقلاب با قبل انقلاب مقایسه کنند
نظر حضرت امام درباره اعتبار تنجیز در عقد(۱) مشهور علما سه دلیل برای اعتبار تنجیز و عدم صحت تعلیق در عقد و انشاء ذکر کرده اند.
نظر حضرت امام درباره اعتبار تنجیز در عقد(۲) در بحث واجب مشروط و شرط متأخر گفته ایم که سه دلیل علما تمام نیست.و تعلیق در انشاء امور اعتباری جایز است ولی در تکوینیات جایز نیست و علما خلط بین عالم اعتبار و تکوین کرده اند.
نظر حضرت امام درباره اعتبار تنجیز در عقد(۳) قید و شرط و تعلیق اگر به انشاء برگردد قطعا معامله و عقد صحیح است ولی اگر به ماده و مُنشَأ برگردد باطل است. اشکال بعضی علما: تعلیق مانع جزمیت در نیت و انشاء است. جواب: جزم در انشاء و اعتبار شرط نیست.
نظر حضرت امام درباره شرط تنجیز در عقد(۴) دلیلی بر لزوم جزم در انشاء و اعتباریات و معاملات و عبادات نداریم. تمسّک به اجماع برای شرطیت تنجیز در عقد و عدم صحت تعلیق در انشاء غلط است چون این مسأله عقلی و عقلایی است نه تعبدی.
نظر نهایی حضرت امام درباره شرط تنجیز در عقد(۵) تنجیز در معاملات و انشاء شرط نیست و تعلیق مانع نیست مطلقا. چه بر شرط معلوم فی الحال او فی المستقبل، چه بر شرط مجهول و مشکوک فی الحال او المستقبل.
صحت نکاح معاطاتی عقلایی از نظر ابتدایی حضرت امام(به این صورت که زوجین به قصد ازدواج گفتگوها و توافقاتی بکنند و به نیت پذیرش تمام مسوولیت ها و حقوق و تکالیف ازدواج، زندگی مشترک را با بردن جهیزیه و تهیه منزل و سکونت در منزل شروع کنند. نه اینکه با فعل وطی و دخول ازدواج را محقق کنند.پس افعالی غیر از وطی و دخول سبب تحقق ازدواج معاطاتی می شود و بعد از تحقق ازدواج، وطی و دخول انجام می شود)(۱)
نظر حضرت امام درباره ازدواج معاطاتی با فعل وطی و دخول(ممکن است ازدواج تحقق پیدا کند هر چند اولین فعل وطی و دخول حرام باشد چون سبب حرام، تکلیفاً حرام است ولی وضعاً مؤثر و صحیح است و سبب تحقق ازدواج است. بله اشکالی وارد است چون از نظر عرف و عقلا وطی و دخول سبب عرفی و عقلایی و حتی شرعی برای ازدواج نیست)(۲)