فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ما در #خبررسانی میگوییم: «#باران_بارید» یا «#نسیم_وزید»!
اما قرآن کریم میفرماید: «أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً» و «يُرْسِلُ الرِّيَاحَ».
این #دو_نوع_خبر وقتی تکرار شد و در جان انسان نشست، #دو_نوع_نگاه_به_عالَم را در انسان ایجاد میکند؛
یکی همۀ امیدش به باد و باران است و از #قوانین_عالم_ماده میترسد و دیگری میداند که اینها کارهای نیستند و همۀ عالَم هستی را #ظهور_ارادۀ_حضرت_حق میداند و علم و اراده و حکمت و رحمت الهی را در ورای همۀ وقایع مشاهده میکند.
#سیاست_تنظیم_خبر
#استاد_میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ازطریقِ سیاستِ تنظیمِ خبر، #جنگ_شناختی راه میاندازند.
نمیخواهند واقعه را، همانطور که هست، گزارش دهند، بلکه میخواهند بیم و امید خاصی ایجاد کنند تا پشتِسرِ آنها حرکت کنیم.
#سیاست_تنظیم_خبر
#استاد_میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 #خبر_فاسق گاهی آهنگِ فلسفه و علم پیدا میکند و باطل با حق ممزوج میشود تا تشخیصِ بُطلان مشکل شود.
💥 #نبأ_فاسق برای اینکه فحشا و #همجنسگرایی را به یک #عاطفۀ_معقول تبدیل کند، گزارۀ علمی تولید میکند و در روانشناسی میگوید نیاز جنسی انسانها یک طیف است!
#سیاست_تنظیم_خبر
#استاد_میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 بسیاری از آثار هنریِ مدرن همان #خبر_فاسق است؛
میخواهد #روابط_نامشروعِ زن و مرد را ازطریقِ زبان حیوانات و جمادات (مثل زنبورعسل و اتومبیل) به #کودک القا کند و عشقورزیِ ناهنجار را یک #هنجار جلوه دهد.
#سیاست_تنظیم_خبر
#استاد_میرباقری
ده گفتار از رهبرمعظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(ع):
چهره تحریفشده امامزادگان(ع) در تاریخ شیعه
برنامه بحث ما در روزهاى آینده این است:
اوّلاً معنا میکنیم که امامت براى چیست و چرا باید بعد از پیغمبر عدّهاى به نام «امام» در میان جامعه وجود داشته باشند؟ دیگر اینکه اصلا امامت داراى چه فایدهاى است؟ دارای چه اثرى است و برای تأمین چه هدفی مقرّر شده؟
یک بحث دیگرى دنبال این داریم و آن این است که خطمشى کلّى امامان چه بوده؟ آیا آن هدفهایی که براى امامت مورد نظر بود، در زندگى امامها منعکس بود یا نبود؟ و اگر بود، در چه دورهاى و در چه زمانى و به چه صورتى بود؟ دورههاى زندگى ائمّه(ع) را تقسیم خواهیم کرد، که چند دوره است.
از اینکه گذشتیم، مناسبات اینها را داریم: مناسباتشان با قدرتها _ با منصور،هارون و با دیگران _ مناسباتشان با شیعیان. آیا شیعیان جمعیّتى بودند مرید یک آقایى به نام موسیبن جعفر(ع) بدون اینکه همدیگر را بشناسند، بدون اینکه با هم ارتباطى داشته باشند؟ یا نه، این افراد مهرههایى بودند در یک تشکیلات؟ اینها را رسیدگى میکنیم و شواهدى براى آنچه مورد نظرمان است که در روایات هست، برایتان میخوانم.
بعد میرسیم به اینکه کسانى در تاریخ تشیّع بودهاند که متأسّفانه از نظر عامّه کسانى که به تاریخ اسلام و تاریخ شیعه مراجعه میکنند، بدنامند. آنهایی که خیلى احتیاط میکنند، لعنتشان نمیکنند؛ فوقش میگویند خدا هر جور که میداند، با آنها عمل کند.
آنها چه کسانی هستند؟ آنها یک سلسله امامزاده هستند. جرم اینها چه بوده؟ جرم اینها این بوده است که در مقابل قدرتهاى زمان قیام کردند و غالبا هم کشته شدند، بعضىها هم البتّه به اَجَل طبیعى مردند و کشته نشدند؛ از قبیل زیدبن علیبن الحسین، محمّدبن عبداللهبن حسنبن حسنبن علی، حسینبن علی1(شهید فخّ)، محمّدبن ابراهیمبن اسماعیلبن طباطبا2 و ابراهیمبن عبداللهبن حسن3.
یک عدّهاى هستند از این قبیل که شما در کتب تاریخ که نگاه کنید،گریه امام براى کشته شدن اینها نقل شده، امّا چهره اینها یک چهره منفورى است، براى خاطر اینکه گفته میشود اینها بیاجازه امام خروج کردند، قیام کردند و امام راضى نبوده است.
درباره اینها هم یک بحث هست که آیا واقعا قضیّه همین بوده؟ آیا آنها منفور امام بودند؟ یا اگر منفور امام نبودند و محبوب امام بودند، آیا امام به کار اینها راضى بوده یا نبوده؟ و اگر به کار اینها راضى بوده است، آیا به اینها کمک هم میکرده یا نمیکرده؟ در اینجا هم ما یک بحثى داریم که اتّفاقا از سایر بحثهایی که در این زمینه خواهیم داشت، شاید مفصّلتر و مبسوطتر باشد و شواهد و قرائنی براى آنچه خودمان فکر کردهایم، در دست است.
بعد یک مسئله دیگرى پیش مىآید و آن، مسئله تقیّه است. البتّه مسئله تقیّه یک مسئله فقهى است و خیلى مفصّل. بحث ما درباره تقیّه یک بحث جانبی و حاشیهاى است، به این معنا که تا زندگى ائمّه(ع) به آن صورت که ما میگوییم، مطرح میشود، یک عدّه میگویند: آقا پس تقیّه چه شد؟ ما روشن میکنیم که آیا تقیّه به آن صورتى که ما میگوییم، با زندگى ائمّه(ع) منافاتى دارد یا ندارد و اگر منافات ندارد، پس معنى تقیّه چیست و ائمّه(ع) چگونه تقیّه کردهاند و روایات تقیّه را برای شما میخوانیم.
بعد که براى شما روشن شد تقیّه به چه معنا است، آن وقت میفهمید که ائمّه(ع) چگونه تقیّه میکردهاند و سعى میکنیم آنچه را که گفتیم، با روایات ائمّه(ع) و کلمات خودشان اثبات و روشن کنیم.
فلسفه و هدف امامت
در این باره صحبت کردیم که سیره امامان(ع) از نظر ما ناشناخته است و سیرتمان باید این باشد که آنهارا بشناسیم و گفتیم که شناسایی اینها به نام و نشان و پارهای خصوصیّات، حرف تازهای نیست.
ادامه👇
وقتى که کسی درباره یک چهره معروفى مثل گاندى حرف میزند یا کتاب مینویسد، اگر بپردازد به اینکه گاندى در چه سالى و چه ماهى و از چه پدر و مادرى به دنیا آمده است، آیا شما که نه شیعه گاندى هستید، نه گاندى امام شما است، با خواندن یک چنین کتابى قانع خواهید بود که گاندى را شناختهاید؟ یقینا نه.
آنچه در زمینه شناخت شخصیّتى مثل گاندى براى شما قانعکننده است، این است که بدانید گاندى در هندوستان چه کرد، با کدام دشمن روبهرو بود، انگیزه او در مخالفت با این دشمن چه بود، براى اجراى این عمل از چه برنامهها و چه وسائلى استفاده کرد. اینها براى شما مهم است.
در مقابل نگاه کنید به آنچه که توسط شیعیان بهعنوان بیوگرافى امامان(ع) به تحریر درآوردهاند. در اینجا شما بسى حیرتزده خواهید شد؛ زیرا خواهید دید که در این کتابها، چیزى که وجود ندارد، همین مسائل است. بالاخره برای شما شیعه امام صادق(ع)، بعد از چهارده قرن معلوم نشد که امام صادق(ع) حرف حسابش در این دنیا چه بود؛ آخر هم نفهمیدید. آیا ایشان بنا داشتند که در جامعه اموى در اوّل کار و در جامعه عبّاسى در آخر زندگى، مثل یکى از افراد علاقهمند و وفادار آن امپراتورى زندگى کنند؟ یا نه، یک آدم مخالفى بودند؟ اگر مخالف بودند، آیا این مخالفت را به صورت غصّهها و روضهها و ناراحتىها در خود حفظ کردند و در دل نگه داشتند تا به فوت ایشان منجر شد؟ یا نه، این را به یک صورتى ظاهر کردند؟ هیچ معلوم نیست.
در روزگارى که پیشرفتهاى فرهنگ فکرى عالَم، مخصوصا فرهنگ انقلابى جهان، همه جا به اصالت شیعه و موافقت این آیین با سنّت پروردگار در تاریخ و در انسان گواهى میدهد و جا دارد انسانیّت سخن امام شیعه را بفهمد و بشناسد، وقتى که برمیگردیم به تاریخ صدر اسلام، مىبینیم چهره بزرگان این مکتب ناشناخته است. اگر نبود کوشش عدّهاى از بزرگان سَلَف ما که سخنان این بزرگواران را حفظ کردند، ما امروز از تشیّع چیزى در دست نداشتیم؛ چون رجال تشیّع را نمیشناختیم.
پانوشتها
1- از نوادگان امام حسن(ع) و یکی از رجال برجسته و با فضیلت بنیهاشم که منصور دوانیقی پدر، دایی، جد و عموی مادری وی را کشت. او با کمک مردم مدینه قیامی بر ضدّهادی عبّاسی کرد و در راه حرکت به مکّه در سرزمین فخّ به شهادت رسید.
2- (173 _ 199هـ) از نوادگان امام حسن(ع) که در کوفه قیام کرد و بر آن مسلّط شد و مردم را به اهل بیت(ع) دعوت نمود. او به صورت ناگهانی از دنیا رفت.
3-(103 _ 145 هـ) از نوادگان امام حسن(ع). وی بر ضدّ منصور قیام کرد و در منطقهی باخمراء در نزدیکی کوفه به شهادت رسید.
🎭 #ادبی_هنری
🔹 گزیده اسناد لانه جاسوسی آمریکا در تهران منتشر شد
🔸 کتاب «آنجا سفارت نبود» که بررسی گزیدهای از اسناد لانه جاسوسی سفارتخانه آمریکا در ایران میباشد به همت محمد مهدی زارعی از اساتید حوزه علمیه قم، قلمی و روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، این کتاب در دو فصل و 22 بخش و در 240 صفحه، به رشته تحریر درآمده و با بیانی ساده و روان به بررسی بخشی از اسناد کشف شده در لانه جاسوسی که مؤید مأموریتهای مخفی دیپلماتهای آمریکایی در ایران، قبل و بعد از انقلاب میباشد، پرداخته است.
در بخشهایی از این کتاب اسناد مربوط به تلاش برای حذف حضرت امام(ره) و انحراف نهضت توسط چهرهها، مبارزه نظری با اصل ولایت فقیه، امید آمریکا به شخصیتهای به اصطلاح میانهرو، همچنین اسناد مربوط به ارتباط برخی شخصیتها با سفارت آمریکا مانند کریم سنجابی، عباس امیر انتظام، داریوش فروهر و الهیار صالح بررسی شده است.
@gharar_a
🔸حجت الاسلام #سید_حسین_آقامیری، از اقدامات برادرش #سید_حسن_آقامیری اعلام برائت و برای او طلب اصلاح کرد.
🔻متن یادداشت را بخوانید:
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
رَبِّ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فقیر
🔹سختیها و وحشتها و اهوال گوناگونی در قیامت برای انسان وجود دارد و فرقی هم بین مؤمن و غیر مؤمن نیست؛ "یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ وَ اُمِّه وَاَبیهِ وَ صاحِبَتِه وَ بَنیهِ لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه". امروز همه ما شرایط خود را برای ورود در یک چنین معرکهی سختی که اهمّیّت و دشواری آن اصلاً برایمان قابل تصوّر نیست، آماده میسازیم؛ «یوم یجعل الولدان شیبا». به خدای متعال پناه میبریم، چراکه همه ما در معرض گرفتاریهای مختلف نفس هستیم و هیچکدام از گزند و کید شیطان در امان نیستیم. برهمین اساس و به جهت وظیفه و مسئولیت، نکاتی را در مورد، برادرم آقای #سید_حسن_آقامیری عرض می کنم.
🔹البته دوستان و عزایزانی که در این سالها با حقیر ارتباط دارند کاملا به نظر بنده واقفند و این مرقومه برای آنها مطلب جدیدی ندارد اما به جهت سوالات و گلایه هایی که در مورد بعضی موارد گذشته و این مسأله اخیر پیش آمده بود لازم دانستم نگاهم را به صورت روشن بیان کنم.
🔹با این مقدمات به صراحت عرض میکنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با ایشان اختلاف نظر مبنایی دارم. برای فهم صحیح و دقیق از گوهر معارف دینی می بایست سیر متمرکز و مشخص تحصیلی تحت نظر استاد خبره داشت و از التقاط و برداشت ذوقی و سلیقه ای و مطالعات پراکنده و سطحی احتراز کرد. تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.
متأسفانه نتیجه نگاه سطحی به دین بیش از هر کسی دامنگیر جوانان بی دفاع می شود و این گناهی بزرگ است.
🔹البته واقعا صمیمانه امیدوارم ایشان به شکرانه ی استعدادها و توانمندیهایی که دارند تلاش در اصلاح این روندکنند و از فرصت کوتاه عمر و داشته های خود به بهترین شکل استفاده نمایند. اصرار برعمل غیر صالح از جانب خود فرصت دفاع را سلب میکند.
🔹تمام عمر ما در اینجا ولو خیلی طولانی، در برابر ابدیتی که در پیش داریم یک لحظه هم نیست.
نمیتوان از روز موعودی که با لطائف باطن عمل و فکر و نیتمان مواجه میشویم، غافل ماند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
🗓سالروزمعراجپیامبر
💠امام خمینی
‼️تا ما در حجاب خودبینی هستیم، شیطانی هستیم و از محضر رحمان مطرود و چه مشکل است شکستن این بت بزرگ که مادر بتها است، یک عمر نماز رو به خود به جا میآوریم و چه دردناک است نماز که باید معراج ما باشد و ما را به سوی او بَرَد به سوی خود ما و تبعیدگاه جهنم میبرد! ۶۱/۲/۸
💠رهبرانقلاب
‼️امروز، حوزه علمیه از زمان خودش خیلی عقب است. حساب یک ذرّه و دو ذرّه نیست. مثل اینستکه دو اسب سوار در یک وادی همراه هم بروند و یکی اسبش از دیگری تندروتر باشد و آنکه اسبش کندروتر است، بعدا به اتومبیل دست پیدا کند. طبیعی است آنکه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمیرسد. الان وضعیت اینگونه است. امروز امواج فقه و فلسفه و کلام و حقوق، دنیا را فرا گرفته است. حتی در علم اخلاق، یکی از اَعلام حوزه چند سال قبل از این، سفری به انگلستان کرده بودند و در آنجا کتابخانهای را دیده بودند. به من فرمودند یک طبقه از این کتابخانه، کتب اخلاقی بود که فرنگیها در چند سالِ اخیر نوشتهاند! در آن چند سال، حوزه علمیه قم، چند کتاب اخلاق بیرون داده بود؟ یک هزارم آن؟ گمانم کمتر از این مقدار است! این تازه اخلاق است که میدانید غرب با اخلاق سرآشتی ندارد. ولی ما بعد از «معراج السعادة» و «جامع السعادات»، در حوزه هایمان، چه کتابی نوشتیم؟ البته بعدها در چند سال اخیر، چند کتاب اخلاق نوشته شده است اما چیزی که بشود به عنوان یک کتاب علمی ارائه کرد داریم؟! ۷۴/۹/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز احداث مسجدجمکران
💠رهبرانقلاب
‼️قوام حیات معنوی انسان به توسّل و ذکر است که این در مساجد الهی، برای انسان فراهم است، مخصوصاً آن مساجدی که اثری و نشانهای از اولیاءالله در آنها باشد طبعاً معنویّت آن مکان بیشتر است و این مسجد معنوی و مبارک جمکران جزو این گونه مساجد است که توجّه و تضرع به خدای متعال در آن برای انسان فراهمتر است. در پیش از انقلاب اهل معنا، دلدادهی به این محل بودند لکن تودهی مردم، حتّی ما طلبهها از مسجد جمکران غافل بودیم. یکی از عیوب حاکمیّت دستگاههای سیاسی غیر دینی غفلت است و مردم از ارزشهایی که دم دست آنها است و میتوانند استفاده کنند غافل میمانند اما وقتی حاکمیّتِ مسلّط بر جامعه، یک حاکمیّت معنوی و الهی بود، خاصیّت طبیعی آن همین است که معنویّات رواج پیدا میکند و بحمدالله این چیزی است که امروز اتّفاق افتاده! ۸۹/۸/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏳بمناسبتاحیایاولینشبمبارکقدر
🏳و نزول ملائکةالله بر ولیاللهاعظم/۲
💠رهبرانقلاب
‼️من به «المعجم المفهرس» که نگاه کردم، ۸۸بار تعداد دفعاتى که کلمه شیطان و مشتّقات آن در قرآن بکار رفته، دقیقا برابرِ تعداد دفعاتى است که کلمهى ملائکه یا مشتّقات آن در قرآن بهکار رفته است! یعنى از یکطرف همان شیطان است که شر آفرین، فسادآفرین است و از یکطرف ملائکه؛ یعنی قواى هدایتگر، کمک کننده و حفظ کنندهى نظام وجود در عالم و آدم است؛ و هر دو، به یک اندازه بکار رفته است! ۷۲/۱/۵
‼️در نظام اسلامی، جوهراصلی جامعه اسلامی عبارت است از تعبّد، ایمان و عمل صالح آحاد ملّت. آن چیزی که موجب میشود که ملائکهی الهی به آحاد بشر بگویند «نَحنُ اَولِیآؤُکم فِی الحَیوةِ الدُّنیا وَ فِی الأخِرَة» ما، هم در دنیا با شما همپیوند و همراهیم، هم در آخرت و خیلی مهم این است: ایمان، تعبّد و عمل صالح در آحاد مردم، منتها مسئولان بهطور مضاعف به این خطاب مخاطبند. هرچه مسئولیت سنگینتر است، این خطاب هم نسبت به او شدیدتر و سختتر و سنگینتر است ۹۴/۳/۶
#نقل ازکانال جهادتبیینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم قدیمی از روایت اشکبار حاج قاسم سلیمانی از همرزمان شهیدش
🇮🇷
🔻منبرهای مجازی؛
🔸احکام الهی نقطه مقابل حق الناس نیستند
🔸حق الله یا حق الناس؛ کدام مقدم است؟
♨️ حجت الاسلام والمسلمین #باقرزاده عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):
🔹برخی بحثی را مطرح کرده اند و از حق الله و حق الناس سخن به میان آورده اند و این که گفته اند از فقه به دست می آوریم که حق الناس مقدم بر حق الله است. بنابراین در حوزه عمومی حرف مردم بر حرف خدا مقدم است! این از حرف های تعجب برانگیزی است که ناشی از یک مغالطه است.
🔹اینها بین حق الله و حکم الله و بین حق الناس و حکم الناس خلط کرده اند؛ حق الله و حق الناس همه حکم الله هستند.
🔹 در واقع احکام الهی در نقطه مقابل حق الناس نیستند، بلکه خود احکام الهی در حوزه حقوق عمومی حق الناس هستند و این که فضای معنوی جامعه فضای مساعدی برای رشد فضائل اخلاقی باشد این حق الناس است.
🌐 rasanews.ir/002jip
🆔 @rasanewsagency
🔻رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده مطرح کرد؛
🔸حجاب بانوان نخستین چالش انقلاب اسلامی پس از پیروزی
حجت الاسلام و المسلمین #زیبایی_نژاد در نشست برخط با موضوع «نقش کنشگران فمنیسم بر وضعیت حجاب در ایران»:
🔹اولین نمود کشف حجاب در ایران که به طور خیلی نمایشی صورت گرفته در زمان ناصرالدین شاه و توسط قُرَّةُالعَین در اولین اجتماع بهائیت در نزدیکی شاهرود اتفاق افتاد.
🔹ذهنیت فمینیست های غربی از ایران همان ذهنیت متاثر از شرق شناسی است و نمی توانند تصور کنند با اینکه حجاب برای زنان ایرانی وجود دارد، اما میتوانند به عرصه اجتماعی ورود پیدا کنند در حالی که قبل از انقلاب، خانه نشین بودند.
🔹در دهه ۱۳۷۰ در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش دفتر حقوق زنان در ریاست جمهوری راه اندازی شد.
🔹این دفتر سمن هایی را برای زنان ایجاد کرد که البته این حرکت متاثر از ورود سیاست های نئولیبرال بود.
🔹در این دوره بود که متاسفانه چرخش گفتمان توسعه نئولیبرالی به جای گفتمان انقلابی مواجه شدیم و از طرفی سیاست نشریه های باز نیز در جهت شاخص های توسعه دنبال شد.
🔹سپس با آمدن دولت اصلاحات فضای جامعه بازتر و از سال ۷۷ تشکل های مستقل راه اندازی شد و از سال ۸۲ نواندیشان دینی وارد بحث حجاب می شوند و در دهه ۹۰ نیز مباحث مربوط به همجنس گرایی مطرح میشود.
🔹از سال ۸۵ جنبشهای فمینیستی ایران به این نتیجه می رسند که از مسیر تشکیلات نمیتوانند به اهداف خود دست یابند.
🔹برخی از فمینیست ها و جامعه شناسان معتقدند که این کمپین های فمینیستی بیش از اینکه در خدمت زنان باشد، در خدمت جریانات سیاسی و حتی بازار آزاد است.
🔹اگر ما هم از حجاب کوتاه بیاییم، باید زیر بار دیگر مسائل نیز برویم.
🌐 rasanews.ir/002jiC
🆔 @rasanewsagency
🔻مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛
🔸فقه مقاومت نرم افزار تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه
حجت الاسلام #محققی در مراسم تکریم سردبیر سابق و معارفه سردبیر جدید:
🔹غرب با سیاهنمایی درباره الگوی مقاومت انقلابی در منطقه به دنبال جایگزین کردن مدلهای جایگزین از جمله اسلام لائیک ترکیه، اسلام افراطی وهابیت و ناسیونالیسم عربی است.
🔹در حال حاضر مدل ناسیونالیسم عربی در کشورهای اسلامی با پررنگ نشان دادن اختلافات و تأکید بر دعواهای قدیمی از سوی استکبار جهانی و عناصر نفوذی پیگیری می شود.
🔹بر اساس نظریه های رهبر معظم انقلاب خصوصا در جریان بیداری اسلامی معلوم شد که الگوی مقاومت اسلامی در منطقه تنها مدل رهایی و نسخه شفابخش ملل مسلمان است.
🌐 rasanews.ir/002jjI
🆔 @rasanewsagency
✨﷽✨
#مناظره
💠جواب دندان شکن استاد قرائتی به وهابی
یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ:
ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺣﺴﻦ و حسین ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟!
در حالی که ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ شده اند!
آنگاه خودکاری را ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ زمین، ﻭ صدا زد:
ﺍﯼ ﺣﺴﻦ! ﺍﯼ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ! ای ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ! آن
قلم را به من بدهید!
بعد گفت: دیدی که پاسخ ندادند!
ﭘﺲ ﺍینها ﻣﺮﺩه اند و ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭند!
آقای قرائتی خودکار را گرفت و دوباره انداخت
ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎ الله! ﻗﻠﻢ ﺭا ﺑﻪ من ﺑﺪﻩ!
بعد رو به وهابی کرد و گفت: ﺩﯾﺪﯼ که
ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ!
پس با منطق تو ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ است!
مگر ﻫﺮ که ﺯﻧﺪﻩ است ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎشد؟!
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
🏴سالروزضربتخوردنأميرألمؤمنين/۱
💠رهبرانقلاب:
‼️برجستهترین صفت امیرمومنان قربانی کردن هوای نفس خود و خودیها بود! ۶۵/۳/۲
‼️اميرالمومنین وصیت کرد «وکونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.» خصم ظالم باشید. بشریت بعد از امیرالمؤمنین علیهالسلام، تا امروز، به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران، بدبخت و روسیاه شد. اگر دستهای با ایمان، گریبان ظالمان و ستمکاران را میگرفتند، ظلم دردنیا اینقدر پیش نمیرفت؛ بلکه از بن برمیافتاد. ببینید امروز، به خاطر عملنکردن به همین یک کلمه وصیت امیرالمؤمنین در دنیا چه منجلابی ایجاد شده است و بشریت چه بدبختیهایی دارد! ببینید ملتها و بخصوص مسلمانان چه مظلومیتی دارند! اگر به همین یک وصیت امیرالمؤمنین علیهالسلام عمل میشد، امروز بسیاری از ظلمها و مصیبتهاىِ ناشی از ظلمها، وجود نمیداشت! ۷۲/۱۲/۱۳
# نقل ازکانال جهادتبیینی
🏴سالروزضربتخوردنأميرألمؤمنين۲
💠رهبرانقلاب
‼️امیرالمؤمنین، بعد از ضربت خوردن در شب نوزدهم، وصیت کوتاهی دارد، فرمود به شما دو پسرم و به همه فرزندانم و به همه اهل و کسانم و به هرکس که این نامه من به او برسد وصیت میکنم -با این حساب، شما که اینجا نشستهاید و من که این وصیتنامه را برای شما میخوانم، همه مخاطب کلام امیرالمؤمنین هستیم- میفرماید: «اوصیکما بتقوی الله» اولین وآخرین کلمه امیرالمؤمنین، تقواست «و نظم امرکم.» نفرمود «نظم امورکم.» کارهایتان را منظم کنید. فرمود «نظم امرکم.» آن چیزی که باید منظم و محکوم نظم و انضباط باشد، یک چیز است. انسان میفهمد که این نظم امر، عبارت است از امری مشترک بین همه است. «نظم امرکم» عبارت از اقامه نظام و حکومت و ولایت اسلامی باشد. معنایش اینستکه منطبق با قوانین نظام اسلامی با نظم و انضباط رفتار کنید و بلبشو نباشد. دنیای اسلام بر اثر همان بلبشوها وبه خودخوانیها بود که به آن روزگار رسید. اگر آن روز که امیرالمؤمنین دنیای اسلام بر بیعت با ایشان میماندند، کار به تلخکامیها نمیکشید، این بدبختی بزرگی است که حضرت ما را از آن نهی میکند! ۷۲/۱۲/۱۳
# نقل ازکانال جهادتبیینی
🏴سالروزضربتخوردنأميرألمؤمنين/۳
💠رهبرانقلاب
‼️در این روزهاست که جامعه بشری به مصیبت فقدان امیرالمومنین مبتلا میشود. وقتی که آن بزرگوار را ضربت زده بودند و در خانه بود، اصبغبننباته روایت میکند و میگوید وارد شدم و خدمت امیرالمؤمنین رسیدم. دیدم حضرت دستمالی به سرشان پیچیدهاند و رنگشان بهشدّت پریده و زرد شده است و استراحت میکنند. حالِ حضرت خوب نبود؛ درعینحال به مردمی که پشت در نگران حال آن بزرگوار بودند، اجازه دادند و گفتند بیایید. میآمدند یکی یکی سلام میکردند و حضرت در همان حالِ ناتوانی که اثر زهر در همه بدن، حتی تا پاهای آن بزرگوار آشکار بود، خطاب به مردم میگفت: «سلونی قبل ان تفقدونی»؛ از من بپرسید، از من بخواهید! حتی در لحظات آخر زندگی، از تلاش و مجاهدت باز نمیماند. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد تو را سوگند میدهیم، ما را از پیروان حقیقی آن بزرگوار قرار بده. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رفتار و کردار ما را مایه وهن اسلام و وهن مسیر امیرالمؤمنین قرار نده؛ در همهی زندگی، به ما توفیق حرکت در همین راه را عنایت فرما؛ ما را در آن راه زنده بدار و در آن راه بمیران و به اسلام و مسلمانان نصرت کامل عنایت کن. ۷۹/۹/۲۵
# نقل ازکانال جهادتبیینی
🏳بمناسبت دومین شب مبارک قدر
💠رهبرانقلاب
‼️لیلةالقدر، شب ولایت است. شب نزول قرآن است، شب نزول ملائکه بر امام زمان است، شب قرآن و عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است! ۷۵/۱۰/۱۹
‼️در تفسیر سورهی قدر از ائمّه نقل شده است که در حکومت بنیامیّه، مردم لیلة القدر نداشتند چون ۱۰۰۰ ماه حکومت بنیامیّه بود و مردم محروم بودند از درک لیلة القدر چون ذیل حکومت طاغوت بودند! ۹۴/۱۰/۱۴
‼️مسلّما در هزار ماه متوالی حکومت اموی، دهها لیلة القدر است؛ اما آن لیلة القدر نیست. لیلة القدری که در آن امام نیست و «تنزّل الملائکة والروح» نیست، یا اگر تنزّل ملائکه هست، مردم از آن استفاده نمیکنند؛ این چه لیلة القدری است؟ لیلة القدر برای کسانی است که آن را دارند. در زمان حکومت بنیامیّه، لیلة القدری برای مردم وجود نداشت و کسی از آن استفاده نمیکرد. خود امام و خواصش، از آن استفاده میکردند. این، غیر از آن لیلة القدری است که امّت اسلام از آن استفاده کند، خداوند بما هم توفیق درک شب قدر دهد! ۷۵/۱/۱۵
# نقل ازکانال جهادتبیینی
🏴شب شهادت أميرألمؤمنين
💠امام خمینی
‼️بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر بود، مصیبت ایشان از مصیبت سیدالشهدا بالاترست!اعظم مصیبتها اینستکه نگذاشتند مردم بفهمند اسلام چیست، این ۵سال حکومت حضرت با آن همه گرفتاری که درآخر بشهادت ایشان منجر شد، یک عزای بزرگ است! ۵۰/۳/۶
💠رهبرانقلاب
‼️ولایت یعنی ارتباط فکری و عملی آحاد امت با ولی، پس ولایت علی یعنی در افکار و افعالت پیرو علی باش و چنان پیوند نیرومند و مستحکم و خلل ناپذیر با او داشته باشی که از علی جدا نشوی و این معنی ولایت است، حدیث "ولاية علي بن ابي طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی" یعنی اگر فکر و فعل مسلمین متصل به علی باشد از عذاب الهی محفوظند، اگر دقت کنید این معنی که بنده از ولایت گفتم، دقیقترین و ظریفترین معنایی است که درباره ولایت میشد بیان کرد! ۵۳/۷/۲۰
‼️امیدواریم خداوند ما را به معنای حقیقی کلمه، متمسک به ولایت امیرالمؤمنین که مایه خیر دنیا و آخرت است، قرار دهد ۷۷/۱/۲۷
#نقل ازکانال جهادتبیینی
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️من درباره خوارج، خیلی حساسم و روی تاریخ اینها خیلی مطالعه کردم. در زبان معروف، خوارج را به مقدسهای متحجر تشبیه میکنند؛ اما اشتباه است. اصلاً اینطوری نیست. اگر اینها آدمهایی بودند که یک گوشه نشسته بودند و عبا را بر سر کشیده بودند، امیرالمؤمنین که با اینها کاری نداشت، خوارج مقدس مآب نبودند آنها جهل مرکب داشتند و بینش تنگ نظرانه از دین داشتند و در آن راه مبارزه میکردند! ۷۰/۱/۲۶
‼️متأسفانه در شعر و سخنرانی و فیلم و همه چیز، خوارج را به خشکه مقدّسها تعبیر میکنند. این، غلط است. اگر میخواهید خوارج را بشناسید، نمونهاش در زمان ما همین گروه منافقین است، آیهی قرآن میخواندند، خطبه نهجالبلاغه میخواندند، ادعای دینداری میکردند، خودشان را از همه مسلمانتر و انقلابیتر میدانستند؛ آنوقت بمب گذاری میکردند و ناگهان یک خانواده، را به هنگام افطارِ ماه رمضان میکشتند! چرا؟ چون اعضای آن خانواده طرفدار امام و انقلاب بودند! ۷۵/۱۱/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۴
💠رهبرانقلاب
‼️مارقین یعنی آن جمعیت افراطی و متعصب در نظرات خود؛ بدون اینکه اعتقاد دینی آنها ریشه معرفتیِ درستی داشته باشند؛ به اشتباه، مارقین را مقدسمآب مینامند. مسأله مقدسمآبی نیست، مسأله اینستکه کسانی تفکری دارند که با ظواهر دین سازگار است، اما ریشه معرفتی عمیق ندارند. در جنگ صفین بمجرد اینکه با حیله شامیها قرآنها سرِ نیزه شد، بعضی یاران امیرالمومنین آنقدر نسبت به قرآن متعصب و افراطی شدند که از امیرالمؤمنین که قرآن ناطق بود برای قرآن اهمیت بیشتری قائل شدند. آمدند به امیرالمؤمنین فشار آوردند و گفتند اینها اهل قرآنند؛ با اینها نباید بجنگی! همینها بعد از آنکه فهمیدند فریب خوردهاند، از آن طرف آنقدر دچار تفریط شدند که گفتند همه ما کافر شدهایم و علی هم کافر شده است؛ لذا باید توبه کند! این تفکر بخاطر اینستکه ریشه معرفتی و اعتقادیِ درستی ندارند، براحتی ۱۸۰درجه مسیر انحراف را طی میکنند. نمونه اینها در انقلاب ما منافقین هستند؛ همینهایی که اولِ انقلاب در مبارزه با امریکا امام را هم قبول نداشتند، بعد رفتند زیر دامن امریکا مخفی شدند و از امریکا پول گرفتند و به صدام پناهنده شدند! وقتی ریشه معرفتی نباشد؛ غرور ناشی از نادانی به یافتههای ذهنی و تمسک به ظواهر دین باشد، نتیجه میشود؛ مارقین! ۹۲/۸/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۹ب
💠رهبرانقلاب
‼️خوارج بعد از جدا شدن از لشكر اميرالمؤمنين شروع كردند به ترور، ايجاد وحشت، هجوم به آدمهای بی پناه و از بين بردن دوستان اميرالمؤمنين. هر جا انسانهای صادق و پاك و وفادار به حضرت را كه را میيافتند، بيدرنگ نابودش ميكردند. عبدالله بن خباب بن ارت که پدرش از صحابه بزرگ پیامبر بود و خود وی از حواريين حضرت بود، كشتند و شكم همسر حامله اش را شكافتند و جنين را از رحم او بيرون كشيدند و تكه پاره كردند. زن را كشتند، مرد را كشتند و حتّی بچه را هم كشتند. اينها همان كسانی بودند كه وقتی يكی از خودشان خوكی را كشته بود، وی را عقاب ميكردند كه چرا خون اين حيوان را روی زمين ريختی! مردمانی جاهل، كج فهم، منحرف، علی الظاهر متعبد که وقتی پای شهواتشان به ميان میآمد، نميتوانستند خودداری كنند. ۶۵/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۶
💠رهبرانقلاب
‼️بعضيها عادت كردند مارقين را و خوارج را تشبیه میکنند به مقدسينی که متحجرند، متعصبند، دگمند؛ از مسائل انقلاب، مسائل جاري كشور، مسائل دنيا چيزی سرشان نميشود، يك كلمهای را از اسلام، از تشيع، از محبت ائمه گرفتهاند، سرشان را انداختهاند پائين و همينطور دارند پيش ميروند. اينها همان مقدسين يا متقدسينی هستند كه در دوران نهضت هم ما دچار اينها بوديم؛ بعد از انقلاب هم گوشه و كنار از اينها هستند. نه؛ خوارج اينها نيستند؛ اينها كارشان نِق زدن است. از اينها نبايد خيلی ترسيد. مارقين و خوارج به نق اكتفا نميكردند، شعار ميدادند، روی جوانها كاری ميكردند، دست به اسلحه ميبردند، گستاخانه در مقابل علی ميايستادند، اميرالمؤمنين برای از بین بردن چنین تفکر و فتنه بسيار بزرگ هزینه داد که منجر بشهادتشان شد و يكی از بزرگترين حوادث تاريخ اسلام را برای درس و عبرت برجا گذاشتند. ۶۵/۳/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️خوارج تازه مسلمانهایی بودند که احساسات اسلامی داشتند اما اطلاعات اسلامی نداشتند! ۶۸/۲/۱۱
‼️خوارج را درست بشناسید، کسانی با تمسّکِ ظاهر به دین، با تمسّک به آیات قرآن، حفظ کردن قرآن، حفظ کردن نهجالبلاغه البته آن روز فقط قرآن بود؛ ولی در دورههای بعد، هر چه که مصلحت باشد و ظاهر دینىِ آنها را حفظ کند، به برخی از امور دینی ظاهراً اعتقاد داشتند؛ اما با آن لُبّ و اساس دین مخالفت میکردند و بر روی این حرف تعصّب داشتند. دم از خدا میزدند؛ اما نوکرىِ حلقه به گوش شیطان را داشتند. دیدید که منافقین یک روز آن طور ادّعاهایی داشتند؛ بعد هم وقتی لازم شد، برای مبارزه با انقلاب و امام و نظام جمهوری اسلامی، با امریکا و صهیونیستها و صدّام و با هر کس دیگر حاضر بودند کار کنند و نوکریشان را انجام دهند! خوارج، این طور موجوداتی بودند ۷۵/۱۱/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️توجه كنيد كه اسم خوارج مارقين است؛ مارقين يعنی چه؟ در اصطلاح عرب وقتی يك تيری را شما از چله كمان رها ميكنيد كه با شدت از كمان خارج ميشود را ميگويند، مارقين به همان شدت از دين جدا شدند؛ مثل تيری كه از كمان خارج ميشود از دين و قرآن جدا شدند، اسمشان مارقين است. اين كلمه مارقين مال تاريخ نيست، اسم اينها را امیرالمومنین گذاشته مارقين. تجربه مارقين نشان ميدهد كه ناآگاهی و جهل چه فتنه عظيمی را بوجود ميآورد! ۶۵/۳/۱۲
‼️در مسئله خوارج، اگر از آن عده آدمهايی كه در رأس كار بودند، كه آدمهای خبيث و فاسد و مغرضی بودند، صرف نظر كنيم، بقيه كسانيكه روی علی شمشير كشيدند، كساني بودند كه واقعا داراي ايمان صادقانه بودند؛ كسانی بودند كه آيات قرآن را حفظ داشتند؛ كسانی بودند كه در راه اعتقاد و ايمانشان كشته ميشدند؛ اين دردآور است. و اين آن فتنه غليظ و تاريك و خطرناک است. ۶۵/۳/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۹الف
💠رهبرانقلاب
‼️در همين جنگ نهروان يك نفر از خوارج آمد با يكی از اصحاب اميرالمؤمنين جنگ تن به تن ميكردند، سرباز اميرالمؤمنين قويتر از آن خوارجی بود، لذا نيزه را فرو برد در سینه آن خارجی اما آن خارجی در حاليكه نيزه در داخل سينهاش فرو رفته بود و از پشتش بيرون آمده بود و يك سر نيزه هم محكم دست آن رزمنده علوی بود، بنا كرد پيش رفتن و اين نيزه را همينطور در سينه خودش بيشتر فرو برد و شمشيرش را كشيد و در حاليكه این نیزه در سینه فرو میرفت ميرفت اين آيه ۸۴سوره طه را ميخواند "عَجِلْتُ إِلَيْكَ رَبِّ لِتَرْضى" یعنی پرودگارا برای رضای تو با شتاب دارم طرف تو ميآيم. اين دردآور نيست؟ حافظ قرآن، مسلط به آيات، فداكار در راه آن چيزيكه به آن عقيده دارد و كج فهم، فتنه اين است. لذاست كه به نظر من مسئله نهروان بيشتر در خور اين است كه ما به آن توجه كنيم، رويش مو شكافی و دقت كنيم. ۶۵/۳/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم قصاص و هلاکت
🏳عبدالرحمنبنملجم خوارجی
🏳و دستور مکرر و موکد رهبری
🏳برشناختخوارجوفکرخوارجی/۸
💠رهبرانقلاب
‼️رهبران خوارج و كسانی كه در رأس اين گروه قرار داشتند، افرادی دنياطلب بودند كه دنبال هوسها و هواهايشان بودند؛ منافقينی بودند كه نه علی را قبول داشتند، نه پيامبر را قبول داشتند، و نه قرآن را قبول داشتند. در رأس آنها اشعث بن قيس بود كه يكی از چهره های معروف منافقين هست. اما توده خوارج، مردمانی نادان، خام، داغ و بدون تعقل و تفكر بودند، غالباً افراد جوان و نوجوان بودند كه اميرالمؤمنين را درست نميشناختند و سابقه وی را نميدانستند، يك چنين كسانی بدنه عمومی خوارج را تشكيل ميدادند. بدنه عمومی خوارج تحت تأثير همان رهبران منافق، آيات قرآن را ميخواندند؛ شعارهای تند هم ميدادند؛ اصول اسلامی را هم به رخ همه ميكشيدند، و برای خودشان حق اجتهاد، حتّی در مقابل كسی مثل اميرالمؤمنين، قائل بودند. چنين افرادی بدنه عمومی خوارج را تشكيل ميدادند. ۶۵/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini