🗓سالروز آغاز نهضت امام خمینی
🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بدنبالتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما
🏴درسالروز شهادت امام صادق(ع)/۳
💠رهبرانقلاب
‼️فروردین سال ۱۳۴۲ که حوادث مدرسه ی فیضیه و زدن طلاب و انداختن آنها از بالای پشت بام پیش آمد، همان روز ما منزل امام رفتیم. بنده آن وقت طلبه ی جوانی بودم و دستگاه اختناق محمدرضا علیه حوزه علمیه، شمشیر را از رو بسته بود. در خیابان ارم قم طلبه جرأت نمی کرد از این طرف خیابان به آن طرف برود! کماندوهای دستگاه شاه مثل شمر میریختند سرش، کتکش میزدند، عمامه اش را برمی داشتند و لباسش را پاره می کردند. در چنین حالت رعب آوری، آن روز امام بعد از نماز مغرب و عشا به خانه شان رفتند - همین خانه یی که الان هم در قم هست - طلبه ها هم رفتند، بنده هم بودم. ایشان خاطره اختناق دوران رضاخانی و رفتن طلبه ها به بیرون از قم را یادآوری کردند و گفتند آن روز ما این طور زندگی کردیم؛ آنها رفتند و ما ماندیم؛ حالا هم اینها خواهند رفت و شما خواهید ماند. این پیشگویىِ امام بود؛ پیشگویىِ مبنی بر وعده ی الهی. خدای متعال وعده کرده است که اگر جماعتی در راه او مجاهدت و ایستادگی کنند و دارای ایمان باشند، قطعاً به هدف خواهند رسید. وعده ی الهی دروغ نیست. خدای متعال راه را جلوی پای انسان می گذارد و قدم به قدم دست انسان را می گیرد. وقتی هدف، خدا بود، «والذّین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا». عمده، وجود این انگیزه و این ایمان است؛ وارد میدان شدن و تلاش کردن است. هر جا این باشد، موفقیت بدون تردید حاصل خواهد شد. ۸۳/۳/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزوصیتحجةالاسلامخامنهای
🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بدنبالتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما
🏴درسالروز شهادت امام صادق(ع)/۱
💠رهبرانقلاب
‼️در پی حادثه فیضیه ما رفتیم منزل امام و امام صحبت کردند، بیست دقیقه به نظرم، بیست و پنج دقیقه صحبت امام طول کشید. صحبت امام که تمام شد، من احساس کردم آن چنان نیرومند و مقاوم هستم که اگر الان تمام آن جمعیت و یک فوج لشکر به این خانه حمله کنند، من یک تنه حاضرم مقاومت کنم. والله به قدری تأثیر کرد این صحبت امام که من فراموش نمی کنم. علت این هم که این صحبت این طور دقیق مطالبش را یادم است، همین است که آن اثر شگرف و عجیب را در من کرد. من که تا لحظه ای پیش از جهت مرعوب بودن، آن چنان بودم که نمی توانستم بایستم نماز، بعد از این صحبت -نیم ساعت فاصله شده بود- با خودم گفتم امشب من اینجا می مانم؛ چون ممکن بود شب حمله کنند منزل امام؛ میمانم دفاع میکنم. خبر آوردند و گفتند که امام گفته اند راضی نیستم کسی اینجا بماند امشب؛ لذا همه بلند شدیم آمدیم بیرون و کسی نماند آنجا. آن شب گذشت؛ من البته آمدم منزل دوستان. یادم نیست منزل چه کسی رفتم؛ اما خب، خواهری در قم داشتم و دوستان نزدیکی داشتم که منزل اینها میرفتم. اول یک تلگراف مشهد فرستادیم که پدر و مادرمان، چون حادثه ای بود، ناراحت و نگران نشوند و بعد از آن، همه طلبه ها تلگراف کردند به شهرهایشان، و بعد نشستم فردای آن روز وصیتنامه نوشتم. ۶۱/۱/۲ کتاب عبدصالح خدا ص۶۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
مدعیان طب اسلامی که فتوای طبی میدهند باید مجازات شوند - مشرق نیوز
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) گفت: کسانی که با ادعای طب اسلامی فتوای طبی صادر کنند که خلاف شرع، عقل و علم است مجرم بوده و حکومت باید با آنان برخورد کند.
https://www.mashreghnews.ir/news/1179745/%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF
✅ کانال نقد مکتب طبی استاد تبریزیان
@Naghdeostadtabrizian
به گزارش مشرق، آیت الله علی اکبر رشاد امروز پیش از آغاز درس خارج در واکنش به اظهارات اخیر برخی از مدعیان طب اسلامی اظهار داشت: روایت است امام میتواند سه قشر را حبس کند نخست علمایی که فاسق هستند و مقتضیات این شأن و صنف مقدس را رعایت نمیکنند و مرتکب فسق و فجور میشوند، دوم افرادی هستند که دست به طبابت میزنند ولی جاهل هستند و از سر علم و روشهای علمی طبابت نمیکنند و بر اساس حدس و گمان، جادو و جنبل و … برای خودشان دستگاه طب راه انداختند که بر امام واجب است این افراد را دستگیر کند.
وی افزود: در روزگار کنونی این روایت فرصت اجرای فراوان دارد چرا که حکومت اسلامی برپا است و فقیهی جامع، عادل، قاطع، کاردان، شجاع، دلسوز و متقی در رأس امور است و قوای سه گانه نیز برای اجرای قوانین و عدالت حضور دارند. با این وجود متأسفانه شاهد یک هرج و مرجی در حوزه دیانت، طبابت و علوم دینی هستیم.
آیت الله رشاد ادامه داد: برای مثال کسانی که احیاناً عالم هستند و از فضلی هم برخوردارند اما ملتزم به مقتضیات این شانیت یعنی عالم دینی بودن نیستند باید با این افراد برخورد شود. اگر قبل از انقلاب اسلامی کسانی با لباس روحانیت مرتکب فساد میشدند شرایط به گونهای نبود که زمینه مقابله و کیفر آنان فراهم باشد یا حتی اگر کیفر میشدند رژیم سفاک و هتاک پهلوی آنان را مورد حمایت قرار میداد و بزرگ میکرد.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی هیچ روحانی حق ندارد مرتکب فسق، فجور و فساد شود، اظهار داشت: یکی از مواریث گرانبهای حضرت امام راحل راه اندازی دادگاه روحانیت بود، این دادگاه بیانگر عدالت خواهی ایشان و اهمیت دادن به اجرای حق است و اینکه خطای روحانیت میتواند بسیار مخاطره آمیز باشد و باید با آن جدی برخورد شود.
رئیس شواری سیاست گذاری حوزههای علمیه استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه دادگاه روحانیت برکات زیادی در این سالها داشته است، عنوان کرد: بسیاری افراد متخلف تا کنون در این دادگاه مجازت شدند، افراد زیادی که فاقد صلاحیت بودند از این سلک اخراج شدند و بعضی دیگر نیز که ممکن بود مرتکب خطا شوند جرأت نمیکنند خطا کنند؛ بنابراین دادگاه روحانیت یک نهاد بسیار با برکت است.
وی با بیان اینکه حیثیت روحانیت حیثیت یک فرد نیست بلکه حیثیت یک جماعت است، گفت: طبقه علما و روحانی همانند عمامه سفید میماند که اگر نقطه سیاهی بر آن نقش ببندد دیده میشود، بنابراین روحانیون باید مراقب کردار و رفتار خود باشند. گاهی اوقات وقتی یک روحانی خطا میکند درست است که فرد خطا کرده اما تصور مردم و بازتاب مساله دامن جامعه روحانیت را میگیرد و همه متهم میشوند.
آیت الله رشاد با اشاره به اینکه روحانیت همواره در میان اقشار مختلف پاکترین قشر بوده است، تصریح کرد: در میان اقشار کمترین متخلفین مربوط به جامعه روحانیت میشود. روحانیت باید عادل باشد اما نباید از او انتظار معصوم بودن داشت برای همین اگر بعضاً خطایی از کسی سر زد نباید آن را به پای همه روحانیت نوشت.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) درخصوص جایگاه و قداست لباس روحانیت، گفت: لباس روحانیت، لباس رسالت، نبوت و پیامبر اکرم (ص) است. روحانیت الگو است و اگر کسی در لباس روحانیت خطا کند به حیثیت دین ضربه میزند. بر این اساس الگوها وقتی لغزش میکنند آن لغزش به کسانی که از آنان الگوپذیری دارند منتقل میشود و در نهایت فساد در جامعه توسعه پیدا میکند. بنابراین در جامعه باید قاعده و قانونی را تأسیس و تنظیم کرد که مطابق شئون جرم تعریف و کیفر تعیین شود تا کسانی که شأن بالاترین دارند جرم و کیفر آنان دو برابر باشد.
وی با اشاره به اینکه اطبای جهال با جان مردم سر کار دارند و حکومت موظف به بازداشت آنان است، گفت: متأسفانه در دهه اخیر از طب مکمل که شامل طب سنتی و طب سوزنی و طب اسلامی و … میشود سو استفاده بسیاری شده و در آن افراط صورت میپذیرد برای مثال کسی که میآید و میگوید واکسن کرونا را نباید زد؛ این چه حرفی است که زده میشود! چنانچه حکم و فتوای رهبر انقلاب در خصوص یک نوع واکسن که مشکوک است و احتمال توطئه میرود گفته شود، این ممنوعیت حکم عقل و شرع است زیرا از دشمن توقع نمیرود که از او دوا و درمان گرفت، مگر میشود به دشمنی که با او در حال جنگ هستیم اعتماد کنیم؟ دولت آمریکا با ایران در حال جنگ است چطور میتوان به این دشمن اعتماد کرد که بیاید امنیت جانی مردم را فراهم آورد؟ کدام عاقلی در حوزه دارو میتواند به دشمن اعتماد کند.
ادامه در پیام بعد:
✅ کانال نقد مکتب طبی استاد تبریزیان
@Naghdeostadtabrizian
ادامه:
آیت الله رشاد ادامه داد: در همین حین که مقام معظم رهبری فتوا میدهند عدهای نیز میآیند و میگویند اصلاً نباید واکسن زد؛ این کلام خلاف عقل، شرع و علم است و اگر کسانی منع کنند در حالی که شانیت ندارند آنان مرتکب جرم شده اند. این چه حرفی است که گفته میشود اگر کسی واکسنی را بزند احساسات جنسیتی او تغییر میکند؛ این چه سخنی است که به زبان جاری میشود؟ بر اساس چه مبنایی گفته میشود؟ اگر کسی چنین سخنی بگوید مرتکب جرم شده است.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای طبابت میکنند در حالی که طبیب نیستند در اصل با جان مردم بازی میکنند و بدتر از آن این است که آنان بیایند و به اسم طب اسلامی این اظهارات را بیان کنند این جرم مضاعف است زیرا با این سخن اسلام را بدنام میکنند در حالی که علم و دین تعارضی با یکدیگر ندارند. اینکه عدهای بیایند و بر اساس روایات بی سند آنان را مبنا قرار دهند و فتوای طبی صادر کنند این خلاف شرع و عقل و علم است. این افراد آبروی حوزه، دین و روحانیت را میبرند و شائبه تعارض دین و علم را در جامعه علمی ایجاد میکنند و این لطمه به دین و زیانبار است.
منبع: مهر
✅ کانال نقد مکتب طبی استاد تبریزیان
@Naghdeostadtabrizian
⭕️ توضیحات استاد خسروپناه درباره کلیپ و نگاشتهای که از ایشان از طب اسلامی منتشر شده است
🆔 @ejtehadjame
⭕️ مختصات شخصیتی آیتالله خامنهای/عبدالحسین خسروپناه/روزنامه وطن امروز
#بخش_اول
🔻... نکته مهمی را درباره شخصیت مقام معظم رهبری نباید هیچ وقت فراموش کرد و آن هم اینکه ایشان به حیطههایی از علم و دانش پا نهادند که معمولا حوزویها و روحانیت به این وادیها وارد نمیشوند. آیتالله خامنهای جزو نوادر دوران ما در فهم آثار هنری هستند. ایشان هم خوب هنر را میفهمند، هم خوب زوایای گوناگون آن را درک و نقادی میکنند و هم خود هنرمند و یک شاعر حاذق هستند. این از آن وادیهایی است که کمتر کسی در فضای روحانیت به آن وارد میشود و این از خصیصههای ممتاز حضرت آیتالله خامنهای است.
🔻به این ترتیب ما با رهبری مواجهیم که فقط سیاستمدار نیستند، فقط یک دانشمند صرف نیستند، بلکه با یک نظریهپرداز و تئوریسین مواجهیم که حوزه وسیعی از دانش علمی و تجربه عملی را با هم ادغام کردهاند. این یک موهبت استثنایی بوده که شامل حال ایرانزمین شده است. به همین خاطر است که وقتی شما سراغ بیانات ایشان میروید، با مجموعه پراکندهای از توصیهها و سخنها روبهرو نمیشوید، بلکه با یک نظام فکری مواجه میشوید. مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری هستند و هر ۳ رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان به وضوح به چشم میخورد.
🔻اگر بخواهم نگاهی بسیار گذرا و اجمالی به منظومه فکری ایشان داشته باشم، باید بگویم توحید، محور و هسته نظامات فکری حضرت آیتالله خامنهای است. سپس این اندیشه توحیدی، در شاخههای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظام فکری ایشان تسری پیدا میکند.
🔻وقتی آیتالله خامنهای در سیاست خارجی موضعی میگیرند، این یک موضع مقطعی نیست، بلکه بر اساس یک نظام فکری توحیدمحور بیان شده است. اتفاقا عدم فهم همین موضوع است که موجب میشود دیدگاه ایشان در برابر قدرتهای خارجی بدرستی برای برخی جریانات سیاسی قابل درک نباشد. ایشان وقتی در سیاست میاندیشند و سخن میگویند بر اساس روح توحیدی حرف میزنند، نه بر اساس یک تحلیل و موضع صرفا سیاسی.
🔻در قدم بعدی باید گفت نظام فکری توحیدمحور ایشان، یک نگاه تمدنی نیز هست. یعنی همان روح توحیدی در تفکر ایشان چنان پیش میرود که زمینهساز تشکیل یک تمدن توحیدمحور میشود. این هم از ویژگیهای فکری ایشان است، یعنی نگاهشان و فکرشان محدود نیست، بلکه یک فرآیند مرحلهای به سمت یک قله وسیع و بلند است. همین نگاه است که روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب است و عناصر خودسازی، دولتسازی و جامعهسازی را برای تحقق زمینههای تمدن اسلامی دربر میگیرد.
🔻نکته دیگری که درباره رهبر معظم انقلاب مایل هستم به آن اشاره کنم، نقش ویژه ایشان در زمینه پیشرفتهای گوناگون علمی ایران است. شما فکر نکنید نقش آیتالله خامنهای، صرفا یک توصیه به پیشرفت علمی بوده است، خیر! اینگونه نبوده است، ایشان شخصا راهبری و پیشروی حرکت علمی کشور را به دست گرفتند و وضعیت علمی کشور را به نقطه کنونی رساندند.
🔻ما امروز تنها کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت، رتبه هشتم در جهان در صنعت هستهای، رتبه ششم در تولید زیردریایی، رتبه دهم در فناوری لیزر، رتبه هشتم در چرخه کامل فناوری فضایی، رتبه چهارم در علوم باروری و ناباروری، دومین کشور دارای فناوری ساخت پهپاد رادارگریز، دومین ارتش سایبری دنیا، رتبه اول در فناوری نانو و دومین کشور دارای دانش طراحی و ساخت هواپیمای استراتژیک خورشیدی هستیم؛ تمام این پیشرفتها، در تکتک این زمینهها، نه صرفا با توصیه مقام معظم رهبری، دقت بفرمایید! نه صرفا توصیه بلکه با راهبری و مدیریت شخص ایشان در ابعاد کلان موضوع به ثمر رسیده است. ایشان شخصا در پژوهشگاه رویان حاضر میشدند و از نزدیک پیشرفت دانشمندان ما را در زمینه سلولهای بنیادین رصد میکردند و مدیریت و راهبری کلان اینگونه پروژهها را در دست داشتند.
🔻تازه همه اینها نتیجه تلاش ایشان برای پیشرفت کشور در علوم تجربی و مهندسی است، در حالی که زحمات بینظیر ایشان در رشد علوم انسانی در کشور نیز موضوع جداگانهای برای دقت و تأمل است. مفاهیمی که ایشان در علوم انسانی ابداع و تولید کردند، نهضتهایی را که در زمینههای مختلف علوم انسانی و اسلامیسازی علوم راهاندازی کردند، تیزبینیهایی که در تحلیل وقایع سیاسی از دریچه علوم انسانی داشتند، مانند مفهوم بیداری اسلامی یا پیچ تاریخی که همگی بر پایه یک نظام فکری منسجم بوده است، همه اینها در کنار هم از شخصیت عظیم علمی و نظریهپرداز ایشان پردهبرداری میکند.
🆔 @ejtehadjame
⭕️ مختصات شخصیتی آیتالله خامنهای/عبدالحسین خسروپناه/روزنامه وطن امروز
#بخش_دوم
🔻من به ضرس قاطع میگویم اگر رهبر معظم انقلاب نبودند، بسیاری از پیشرفتهای کنونی ما رقم نمیخورد و هر جا پسرفتی داشتیم به خاطر بیتوجهی به نظام فکری ایشان بوده است. حضرت آیتالله خامنهای در عرصه مدیریت امنیت منطقهای، حاجقاسم سلیمانی را داشتند و در عرصه مدیریت پیشرفت هستهای، حاجمحسن فخریزاده را؛ ۲ شهید بزرگواری که هم نظام فکری رهبری را بخوبی میفهمیدند و هم بخوبی آن را به ثمر مینشاندند. اگر در عرصه اقتصاد و سلامت و سایر عرصهها هم، حاجقاسمها و حاجمحسنها داشتند، وضعیت کشور بسیار بهتر و متعالیتر از وضعیت کنونی بود و آسیبهایی که الان در حال دستوپنجه نرم کردن با آنها هستیم، وجود نداشت.
🔻من یک گلایهای بکنم و آن هم اینکه واقعا اندیشههای حضرت آیتالله خامنهای در کشور ما بخوبی شناخته نشده و نهادهای متولی، کار خود را در این زمینه آنچنان که باید و شاید انجام ندادهاند. من یک برنامه در صداوسیما ندیدهام که منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را بدرستی و کامل و جامع به مردم معرفی کند. من وقتی کتاب منظومه فکری امام خمینی را نوشتم، سپس نوشتن کتاب منظومه فکری آیتالله خامنهای را آغاز کردم، کسی که این ۲ کتاب را بخواند به وضوح میبیند اندیشه آیتالله خامنهای امتداد اندیشه امام است. خب! وقتی این نظام و انقلاب بر مبنای اندیشه امام، تأسیس شده است، چطور است که امتداد این اندیشهها را نمیآموزیم و معرفی نمیکنیم؟ چرا نمایندگان مجلس که میخواهند قانونگذاری کنند، موظف نمیشوند یک دوره مبانی نظری و منظومه فکری امام و رهبری را بخوانند؟ چرا در آموزشوپرورش ما به صرف درج یک عکس و یک جمله از حضرت امام و مقام معظم رهبری در ابتدای کتابهای درسی اکتفا میشود اما جایگاه حضرت آیتالله خامنهای به عنوان یک متفکر ایدهپرداز و یک تئوریسین به دانشآموزان و نسل جوان ما معرفی نمیشود؟ اینها همه کمکاریهایی است که در ترویج اندیشههای این متفکر بزرگ انجام شده و هر چه سریعتر برای رفع این کاستیها باید اقدام کنیم.
🍀 سلامتی مقام عظمای ولایت صلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🆔 @ejtehadjame
👓 رهبر انقلاب، کدام #ترجمه صحیفه را تحسین کرد؟!
❗️ صحیفهی سجادیه، انتشارات جمال ترجمهی آقای محمد مهدی رضایی، ساکن #پردیسان،
🔹 با مترجم تماس گرفتم؛ نشانی منزل او را خواستم؛ اجمالی از ماجرا را نیز گفتم. حدود ساعت هفت بعدازظهر به سمت منزل او رفتم. منزل او در شهرک #پردیسان قم بود.
با دو تن از دوستان طلبهام همراه بودم. جلوی در آپارتمان به استقبالمان آمد؛
🔹 طلبهی معمم لاغر اندام جوان. ابتدا از او خواستم که مزاحم نشویم و همین بیرون منزل با او سخن بگوییم اما اصرار کرد که حتماً به داخل خانهاش برویم. داخل خانه رفتیم. منزل محقر و ساده در طبقهی دوم آپارتمان با مقداری کتاب و یک کامپیوتر؛ میگفت هنوز باورم نمیشود که آقا ترجمهی مرا اینقدر مورد محبت قرار داده باشند. از ترجمه پرسیدم؛ گفت حدود شش ماه برایش زحمت کشیدم؛ سعیام این بود که علاوه بر رساندن مفهوم، وجوه ادبی و آهنگ کلام و ظرافتهای معنایی حفظ شود؛ سعی کردم پیش از آن، تمام ترجمهها را ببینم
@pardiesan
صدا ۰۶۰.m4a
11.54M
♨️توضیحات بسیار خوب حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با موضوع قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین
♨️ پیامی که نماینده پاپ را غافلگیر کرد!
🏥 بمناسبت دیدار پاپ با مرجعیت اعلای شیعه در عراق
💥ماجرای یک دیدار: ۵۰ سال قبل، در جلسه آیت الله شیخ حسین لنکرانی و نماینده پاپ چه گذشت؟!
👈 اینقدر ولی نعمت خود را آزار ندهید!!
1️⃣ «ژوزف كواك»، سرپرست قسمت روابط دربارِ پاپ اعظم با جهان غيرمسيحى، در بهار 1349 جهت مطالعه و تبادل نظر دربارۀ ايجاد روابط نزديكتر با جهان اسلام به كشورمان آمد و برخی مجلسی را برای گفت و گوی وی با یکی از علمای شیعه ترتیب میدهند.
2️⃣ بارى، مجلس با حضور دو روحانى برجستة شيعى و كاتوليك (آيت اللّه شیخ حسین لنكرانى و نمايندة پاپ) تشكيل مى شود و در طول آن، به مناسبت، از هر درى سخن مىرود.
در اواخر مجلس، مقام روحانى مسيحى از همتاى مسلمان خويش (لنكرانى)، درخواست مى كند كه چنانچه به عنوان يك عالم شيعه، سخن و سفارشى به پاپ (رهبر كاتوليكهاى جهان) دارند، مطرح سازند تا او كه نمايندة پاپ است در بازگشت به عرض ايشان برساند.
3️⃣ مرحوم لنكرانى، از زبان روحانيت شيعه، سخنى مىگويد كه مجلس را يكپارچه به شور و ولوله مىافكند. سخن وى كه فىالمجلس براى نمايندة پاپ ترجمه مىشود چنين بوده است:
حضرت آقا، از قول من به جناب پاپ سلام برسانيد و به ايشان بفرماييد كه:
در اروپا و آمريكاى مادّى و دور از معنويت امروز شما، جايى براى دين و روحانيت و طبعاً كليسا و كشيش و كاردينال و پاپ وجود ندارد. دولتهاى استعمارى غرب، كه با خدا و مسيح عليه السلام كاملاً بيگانه اند، تنها بدين علت هر ساله مبالغى هنگفت، صرفِ حفظ و توسعة تشكيلات مذهبى مسيحيت مىكنند كه شما را براى تقابل با اسلام و روحانيت ــ بالاخص روحانيت شيعه ــ لازم دارند؛ وگرنه، اگر روحانيتى در شرق اسلامى نبود، بساط شما را نيز در هم مىپيچيدند.
4️⃣ پس در واقع، ولى نعمت حقيقى شما، و عامل بقا و حفظ موجوديت شما در غرب مادّيت زدة امروز، ما روحانيون شيعهايم. از قول من به عرض جناب پاپ برسانيد كه: اين قدر، ولىنعمتهاى خويش را اذيت نكنند و ماية آزار و دردسر آنها را فراهم نياورند!
با اين پيغام، مجلس را همهمه فرا گرفته و نمايندۀ پاپ (كه انتظار هرگونه پيغام را داشت، جز اين پيام را) جا خورده و به فکر فرو میرود.
[ گویا این ماجرا در زمان پاپ پل ششم بوده است Papa PAULUSSextus ]
📚منبع: مقاله آيت اللّه حاج شيخ حسين لنكرانى، از تعامل تا تقابل با آمريكا اثر استاد ابوالحسنی (منذر)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 @meshkatnoor
29-#قواعدفقهیه_لاضرر(روش شناسی اجتهاد، بسیار مهم).mp3
16.71M
29-#قواعدفقهیه_لاضرر(روش شناسی اجتهاد، بسیار مهم)
#تأثیر_روش_شناسی_در_اجتهاد
استاد توکلی.
حتماً گوش کنید👌
@ejtehadjame