eitaa logo
اجتماع مدیران و کارکنان
280 دنبال‌کننده
104 عکس
42 ویدیو
14 فایل
*بهترین آموزش کارکنان‌ و مدیران دولتی و خصوصی *تشریح و حل مسائل مربوط به مدیران و کارکنان‌ *اخبار و اطلاعیه های ادارات و سازمان ها دولتی و خصوصی‌ لینک کانال درتلگرام‌ https://t.me/ejtemaemodiranvakarkonan
مشاهده در ایتا
دانلود
31.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*توصیه مهم رهبر انقلاب به مسئولان؛ مدیران کشور بی‌حوصلگی و ناامیدی را از خود دور کنند انقلاب در حال پیشروی است و مدیران کشور بی‌حوصلگی و ناامیدی را از خود دور کنند. @ejtemaemodiranvakarkonan
29.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر وحید خسروی در گفت وگو با فرتاک نیوز: آموزش سواد رسانه ای برای مدیران یک ضرورت است @ejtemaemodiranvakarkonan
*فیش حقوقی امام علی (ع) 😳 @ejtemaemodiranvakarkonan
*صداقت راستگویی است، نه همه‌چیز گویی! یکی از باورهای ناصحیح بسیاری از مدیران در باب صداقت در مدیریت این است که اگر وارد وادی رفتار صادقانه شوند، باید در خصوص تمام زوایا و خفایای کسب‌وکارشان با کارمندان‌شان صحبت کنند. همین باور ناصحیح هست که اغلب مدیران را وادار به رفتار غیر صادقانه و حتی هر از گاهی وادار به دروغ‌گویی می‌نماید. نکته این‌جاست که صداقت در مدیریت تنها به این معنی است که شما به کارمندتان دروغ نگویید، نه اینکه همه چیز را به او بگویید. طبیعی است که طبقه‌بندی اطلاعات در هر سازمانی ـ چه بزرگ و چه کوچک ـ یک اصل پذیرفته‌شده است و کسی نمی‌تواند منکر اهمیت آن شود. @ejtemaemodiranvakarkonan
*صداقت شما به عنوان مدیر ارشد، در تمام لایه‌ها باید دیده شود باور من بر این است که سازمان‌ها به مرور زمان شبیه مدیران‌شان می‌شوند. در محصول “مدیر بی‌نظیر” به تفصیل در خصوص این باور صحبت کرده‌ام و در باب اثبات آن مثال‌های متعدد آورده‌ام. اگر چنان‌چه یک مدیر ارشد هستید و تعدادی مدیر میانی زیر نظر شما در حال مدیریت گروهی از کارمندان هستند، تلاش کنید صداقت در مدیریت در آن‌ها نیز نهادینه شود. چرا که آن‌ها گونه تکثیر یافته‌ی شما در سازمان هستند و حتما که باید رفتارهای نیک شما را بازتاب دهند. *نگفتن، حق شماست ممکن است در معرض برخی پرسش‌ها از سوی نیروهایتان قرار بگیرید، ممکن است کارمندان‌تان را در تکاپو برای رسیدن به پاسخ برخی سوال‌ها بیابید، ممکن است شاهد کنجکاوی نیروها برای دست‌یابی به پاره‌ای از اطلاعات باشید، صداقت در مدیریت به این معنی نیست که مسیر را برای رسیدن آن‌ها به هرآن‌چه در جستجویش هستند، هموار نمایید. بلکه از شما به عنوان یک مدیر صادق، انتظار می‌رود در اوج اعتمادبه‌نفس و صد البته با ادبیاتی کارآمد، به نیروهایتان اعلام کنید که حاضر نیستید اطلاعاتی در این خصوص در اختیار آن‌ها قرار دهید. درست است که در مراحل اولیه ممکن است نیروهایتان از همین حرکت شما تعبیر به بی‌صداقتی نمایند، اما به مرور زمان، چون صداقت واقعی شما را در دیگر جنبه‌ها خواهند دید، تعبیرشان از آن‌چه رخ داده‌است، تنظیم خواهدشد. *دروغ‌گوها را رها کنید اگر می‌خواهید صداقت در سازمان‌تان نهادینه شود، شک نکنید که بزرگ‌ترین مانع شما در این مسیرِ درست و کارآمد، نیروهای ناصادق هستند. پس مهم نیست آن‌که دروغ می‌گوید کیست و موضوعی که در باب آن، دست به این هنجار‌شکنی می‌زند چقدر اهمیت دارد، هر دورغ‌گویی یا باید بلافاصله اصلاح شود و یا این‌که جایش را به یک انسان صادق بدهد. پس در راندن انسان‌های دروغ‌گو، کوچک‌ترین شکی به خود راه‌ندهید، چرا که صداقت در مدیریت ایجاب می‌کند، فضای کاری شما سرشار از راست‌گویی باشد. @ejtemaemodiranvakarkonan
صراحت و صداقت در حکومت و مديريت از جمله کليدي ترين و مهم ترين اصول کارکردي است، زيرا به طور عمده تباهي و خلافکاري آنجا پيدا مي شود و رشد مي کند و برپا مي ماند که امور و مسائل از ديد مردمان، اداره شوندگان و خدمت گيرندگان پنهان بماند، و بي صداقتي در کارکردها ظهور يابد. مديريت هاي پشت پرده و مبتني بر ناراستي، بسترساز نادرستي، خلافکاري و ستمگري است. اگر همه چيز شفاف صورت گيرد و راستگويي در کارکردها حاکم باشد، اقدامات خلاف قانون و بيرون از آن، روابط پنهان قدرت طلبانه و منفعت جويانه، معاملات سايه اي که قابل حسابرسي و پيگرد قانوني نيست، معنا نمي يابد، يا به شدّت کاستي مي گيرد. چنان چه سازوکار اداره ي امور به گونه اي تنظيم شود که همه چيز [ به جز اسرار جنگي در چارچوب حق و قانون تا زمان معيّن آن ] شفاف باشد، و به محض ظهور خلاف و تباهي، آشکارسازي شود، و حتّي در صورت گمانِ ستمي، مسائل آشکار و بي پرده در ميان گذاشته شود، و اجازه ي دروغگويي به هيچ روي به هيچ کس داده نشود، و با دروغگويان به شدّت برخورد گردد، امور زمامداري و مديريت بسامان مي گردد. اميرمؤمنان علي (ع) بناي حکومت و مديريت را بر صراحت و صداقت مي داند، چنان که در آغاز خلافت خويش در سخني با مردم، روش حکومتداري و مديريت خويش را اين گونه بيان کرد: « وَاللهِ مَا کَتَمتُ وَشمَةً، وَ لَا کَذَبتُ کِذبَةً. » به خدا سوگند به اندازه ي سر سوزني حقيقتي را پنهان ندارم، و هيچ گونه دروغي به زبان نياورم. حکومت و مديريت امام علي (ع) اين گونه بود، شفاف و به دور از هر گونه ناراستي، پنهان کاري، دروغگويي و فريبکاري. @ejtemaemodiranvakarkonan
*هسته اصلی مدیریت‌ @ejtemaemodiranvakarkonan
*تکریم ارباب رجوع یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد. سازوکار های لازم در ارائه خدمات مطلوب ومناسب و موثر به مردم تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، دارای اهمیت ویژه ای است زیرا علت وجودی هر سازمان و دستگاهی به خدماتی است که به افراد مختلف ارائه می دهد. ما از این افراد در سازمان به عنوان ارباب رجوع یاد می کنیم. با توجه به اينكه كاركنان در سازمان‌ها ارتباط مستقيم با ارباب‌رجوع و مشتري دارند در مشتري‌مداري و تكريم ارباب‌رجوع نقش كاركنان سازمان‌ها و شركت‌ها نقش مؤثري است. سازمان‌هايي كه به دنبال مشتري‌مداري و افزايش رضايت ارباب‌رجوع هستند بايد مهارت‌هاي ارتباطي مؤثر و همراه با ادب و احترام و نزاكت را در كاركنان خود نهادينه كنند. نحوه برخورد با ارباب‌رجوع از ساير فاكتورهای مؤثر در رضايت آنها تأثير بيشتري دارد. *جلیل خانی @ejtemaemodiranvakarkonan
اكرام ارباب رجوع و مشتري نبايد انتزاعي، ساختگي، ظاهري و مقطعي باشد بلكه تلاش شود تا در همه جاي سازمان نهادينه گردد. يكي از آفت‌هاي تكريم در برخي از سازمان‌ها اين است كه به صورت مقطعي شعارها و رفتارهايي دور از باور و اعتقاد مطرح مي‌شود كه با گذشت مقطع خاص دوباره به بوته فراموشي سپرده مي‌شود و اگر نهادينه گردد به صورت مستمر و دائمي خواهد بود. خلاصه اينكه طرح تكريم طرح بسيار مؤثري است به شرط آنكه مانند ديگر طرح‌ها به صورت مقطعي مورد توجه قرار نگيرد اگر اين طرح نیز مانند سایرطرحها فقط در مقاطعي مورد توجه قرار گرفته و بعد به فراموشي سپرده شود، مسلم است كه اين طرح همانند بسياري ديگر از طرح‌ها ناموفق خواهد بود. طرحي مي‌تواند موفق باشد كه مستمر و بلند مدت باشد. در اين صورت بازنگري و كنترل صورت خواهد گرفت و دوره‌هاي خاص اجراي آن با يکديگر مقايسه مي‌شوند به طور قطع طرح‌هاي اوليه همواره با كاستي‌هايي همراه هستند و از جمله اين كاستي‌ها مقطعي بودن آنهاست.براي عملي كردن طرح تكريم ارباب‌رجوع دو دسته پيش نياز لازم است، يكي اينكه ساختارها و سازوكارهاي لازم طراحي و اجرا شود كه كار زياد مشكلي نيست و بخشي از آن انجام و به راحتي مي‌توان آن را تكميل كرد و ديگري بسترسازي فرهنگي است كه كار دشواری است ولي در عين حال اگر بتوان فرهنگ‌سازي لازم را انجام داد، اجراي طرح تكريم ساده شده و تأثير مطلوبي در ارتقاي عملكرد سازمان‌ها خواهد داشت. تكريم ارباب‌رجوع بايستي به صورت يك نگرش و باور درآيد. @ejtemaemodiranvakarkonan
*برخي از دلايل عدم نهادينه شدن فرهنگ مشتري مداري در سازمان ها عبارت است از: - عدم شناخت دقيق از نيازها، خواسته ها و انتظارات ارباب رجوع نزد تصميم گيرندگان و سياست گذاران سازمان. - عدم باور مديران به اهميت تكريم ارباب رجوع. - عدم توجه به كيفيت خدمات در سازمان. - ناكارآمدي سيستم هاي مديريت منابع انساني (استخدام، گزينش، آموزش، جبران خدمات و ارزيابي عملكرد) - عدم وجود ارتباطات سازماني مناسب و كارآمد. @ejtemaemodiranvakarkonan
*برخورد با ارباب رجوع از هر گروه و صنفی که باشد و با هر روحیه ای اعم از ناراحت، عصبانی،خوشحال و ... زمانی که وارد دفتر کارمان می شود تابع شرایط خاصی است که تحت عنوان”آداب برخورد با ارباب رجوع“به تشریح آن می پردازیم. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @ejtemaemodiranvakarkonan
1. شرط اول برخورد کارکنان با ارباب رجوع آنست که با رویی گشاده با او برخورد نماییم، حتی در سلام کردن از مراجعین سبقت بگیریم و با چهره ای بشاش از آنان احوالپرسی کنیم چرا که اینگونه برخوردها باعث می شود ارباب رجوع حتی اگر کارش انجام نشدنی و یا بدون جواب باشد از این که مورد احترام واقع شده است، با رضایت کامل اتاقمان را ترک کند. در واقع یک تبسم کافی است تا احساس محبت و صمیمیت را در مراجعین به وجود آورد و اصولاً برخورد خوب با هر ارباب رجوعی همیشه خاطره خوبی در ذهن آنان باقی می گذارد. 2. صبر وحوصله شرط دوم برخورد با ارباب رجوع است. بدین معنی که باید به حرف های آنان دقیقاً گوش سپرده و با اشاراتی که حاکی از میل و رغبت باشد به آنان اجازه داد تا تمام حرفهای خود را بزنند و بعد از آن با ملایمت جواب مناسب وسنجیده ای به آنان داده شود. به همین منظور کارمندان در مواجه با مراجعین باید شکیبا و بردبار باشند زیرا ارباب رجوع صرف نظر از هر طبقه و صنفی که باشد با روحیات متمایزی اعم از ناراحت، خوشحال، عصبانی و ...به ما مراجعه می نماید و ضمن آنکه تمامی ناراحتی ها، عصبانی ها و ناکامی ها و ...بیرون را با خود به مؤسسه آورده، در برخورد با کارکنان آن را منعکس می کنند و انتظار دارند تا خواسته هایشان با سرعت و دقت انجام پذیرد. بنابراین برآورده کردن خواسته های مراجعین با صبر و شکیبایی اهمیت بسیار دارد. 3. امروزه جامعه شناسان بر این باورند که برای نفوذ در مردم باید از راه زبان آنان وارد شد و به عبارتی دیگر به زبان عامه سخن گفت . بنابراین در برخورد با ارباب رجوع باید به گونه ای سخن گفت که برای آنان قابل فهم ودرک باشد و از به کار برد ن الفاظ و اصطلاحاتی که فهم آن سنگین است خودداری شود زیرا اگر با آنان با زبانی سخت و توام با فخر وتکبر و بی اعتنایی روبرو شوید هرچند خواسته آنان برآورده شود اما هرگز با رضایت دفتر کارمان را ترک نخواهند کرد. البته این نکته فراموش نشود در برخورد با مراجعین باید به فراخور شخصیت و میزان آگاهی افراد با آ نان برخورد نمود و از روش های سازنده و معقول استفاده کرد. 4. اهمیت یک سازمان امروزه به میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند، داشتن ساختمان های بزرگ و مجلل و امکانات گسترده به هیچ وجه بر این اعتماد نمی افزاید و این مهم تحقق نمی یابد مگر با جلب رضایت مراجعین که از طریق برخوردهای صمیمی و سازنده هر دستگاه با ارباب رجوع ممکن می شود. بنابراین کارمندان هر دستگاه باید تمام سعی و کوشش خود را در جهت تاٌمین خواسته های مراجعین به کار گیرند و اگر خود توان آن را ندارند از دیگر همکاران و افراد مافوق استمداد جویند تا در نهایت پاسخی پخته و منطقی به آنان داده شود و به طور حتم اگر خودسرانه و عجولانه پاسخی داده شود در انجام وظیفه سستی شده است. @ejtemaemodiranvakarkonan
*كاركنان اگر ويژگي‌هاي ذيل را داشته باشند در زمره كاركنان مشتري‌مدار قرار خواهند گرفت : • وظيه خود را با مهر و علاقه و اشتياق انجام مي‌دهد. • درهمه حال خود را به جاي مشتري قرار مي‌دهد. • شنونده خوبي است. • با ميل و رغبت پاسخگواست. • مردم را دوست دارد. • هميشه حق را به مشتري مي‌دهد. • خدمات بدون منت ارائه مي‌كند. • خدمت به مشتري و ارباب رجوع رانعمت خدا تلقي مي‌كند. • منظم و آراسته است. • انگيزه و روحيه بالايي دارد. • مهارت‌هاي ارتباطي متعالي دارد. • همواره انرژي‌هاي مثبت انتقال مي‌دهد. • انرژي منفي دريافت شده را به ديگران منتقل نمي‌كند. • خوش برخورد، خوش رفتار و خوش گفتاراست. • به ارزش‌هاي متفاوت مشتريان احترام قائل است. • مثبت انديشند و تبسم همواره درچهره‌شان نمايان است. • همواره در دسترس مشتري و ارباب است. • با همه به صورت عادلانه رفتار دارد و در ارائه خدمات تبعيض انجام نمي‌دهد. • هيچ وقت با مشتريان مجادله و تندي نمي‌كند. • انتقاد مشتري را به حساب پيشنهاد آنها مي‌گذارد. • مشكلات زندگي خود را بر سر مشتري خالي نمي‌كند. • با مشتريان صادق و راستگو است... @ejtemaemodiranvakarkonan
ntsmj-v2n4p9-fa.pdf
244.1K
*مقاله مقایسه نقش و حضور زنان در پست های مدیریتی سازمان های ورزشی و غیرورزش @ejtemaemodiranvakarkonan
*بهبود بازده مالی سازمان در سال‌های اخیر، تمرکز برخی پژوهشگران بر ارتباط بازده مالی یک سازمان با گوناگونی جنسیتی در آن است. نمونه‌گیری‌هایی از ۲۱ هزار شرکت در ۹۱ کشور جهان داشته‌اند تا ارتباط میان تنوع جنسیتی در یک سازمان را با سودآوری آن سازمان بررسی کنند. نتایج پژوهش آنان ارتباطی مستقیم بین این دو را نشان داده و پیش‌بینی می‌کند سازمان‌هایی که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی یا بیشتر از آن را به زنان اختصاص دهند، می‌توانند سود خالص خود را تا ۶ درصد افزایش دهند. مک کینزی در پژوهشی مشابه به‌طور مشخص به ارتباط بین گوناگونی و بازده اقتصادی سازمان پرداخته و رابطه‌ای مستقیم بین این دو یافته است. شرکت‌هایی با گوناگونی اندک، مشخصا عملکرد مالی ضعیف‌تری نسبت به همتایان خود با گوناگونی بیشتر داشته‌اند. *دنیای اقتصاد @ejtemaemodiranvakarkonan
*قدرت تصمیم‌گیری رهبران یک سازمان، استراتژی‌هایی به‌کار می‌گیرند و تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که بر تمام کارمندان آن سازمان تاثیر می‌گذارد. عدم حضور زنان به‌عنوان بخشی از تیم اجرایی و تصمیم گیرنده باعث می‌شود زوایای گوناگون یک مساله که به هنگام تصمیم‌گیری در نظر گرفته می‌شوند، بسیار محدود شوند. به زبان ساده، قدرت، موقعیت و امتیازات یک سازمان در دست رهبران آن است و آنان از مزیت‌های این جایگاه برای تعیین سیاست‌ها و اهداف استراتژیک استفاده می‌کنند. اگر زنان در این تصمیم‌گیری حضور نداشته باشند، نقشی در هموار کردن مسیر سازمان نیز نخواهند داشت. به‌علاوه، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رهبری‌های متشکل از هر دو جنسیت، کمتر گرفتار مسائلی چون «گروه زدگی یا گروه اندیشی۱» خواهند شد که در آن به این دلیل که تمام افراد گروه نظرات، زمینه‌ها و تجربیات یکسانی دارند، تصمیماتی ضعیف گرفته می‌شود. @ejtemaemodiranvakarkonan
*مسوولیت مشترک در سال‌های اخیر، سازمان‌ها علاوه بر سودآوری بر «مسوولیت اجتماعی مشترک» نیز متمرکز شده‌اند. سرمایه‌گذاری‌هایی در جهت تلاش برای پرورش شهروندانی با مشارکت مثبت در جامعه و ایجاد تاثیر جهانی مثبت شده است. پژوهشی که توسط مدرسه کسب‌وکار هاروارد انجام شده است، می‌گوید شرکت‌هایی که زنان بیشتری در پست‌های مدیریتی دارند به‌طرز قابل توجهی بیش از شرکت‌هایی که زنانی در مقامات بالادست ندارند، در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت کرده‌اند. علاوه بر این، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد شرکت‌هایی که مدیران زن بیشتری دارند، نه تنها نسبت به مسوولیت‌های اجتماعی خود متعهدترند بلکه طرح‌های اجتماعی را با کیفیتی بالاتر انجام می‌دهند. @ejtemaemodiranvakarkonan
اگر یک مدیر هستید حتما می دانید یکی از مهم ترین تفاوت های دورکاری با کار کردن در شرکت، نحوه ارتباط گرفتن با اعضای تیم است. در واقع زمانی که بخواهید از خانه، جریان کاری تیم تان را مدیریت و هدایت کنید، طبیعی است که ابزارهای ارتباطی تان در مقایسه با مدیریت حضوری شما در شرکت، کاملا متفاوت باشد. @ejtemaemodiranvakarkonan
*روش های صحیح در زمان 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @ejtemaemodiranvakarkonan
* ارتباطی را کانال بندی کنید شما به عنوان یک مدیر باید مشخص کنید که اعضای تیم براساس ضرورت کاری خود، باید از کدام شبکه ارتباطی استفاده کنند. در واقع همکاران شما باید بدانند پیغام خود را براساس اهمیت آن چه زمانی و در چه بستری ارسال کنند تا شما و همکاران با رگبار پیام های بی دلیل و و بدون ترتیب روبه رو نشوید. ایمیل، چت، تماس تصویری، تماس تلفنی هر یک باید در زمان دورکاری در جای خود استفاده شوند. اغلب اوقات، این موضوع را می توانیم بر اساس اهمیت یا اضطرار پیام مورد نظر تعیین کنیم. برای نمونه، یک پیام خصوصی در نرم افزار اسلک ممکن است این گونه به نظر برسد که ضروری است و باید طی یک ساعت مشخص پاسخ داده شود؛ از سوی دیگر، پیامی که در یک کانال عمومی ارسال شود ممکن است نیازی به پاسخ سریع نداشته باشد و فرستنده آن بتواند چند روزی منتظر بماند. با این شکل از مدیریت ارتباطات، همکاران شما می آموزند که به آرامش یکدیگر در زمان دورکاری احترام بگذارند. @ejtemaemodiranvakarkonan
*حتما جلسات برگزار کنید از آنجا که پیام های متنی، لحن و اشارات و حالات چهره را نمی توانند منتقل کنند، ممکن است گاهی اوقات موجب بروز سوتفاهم میان اعضای یک تیم و مدیران شوند. به همین دلیل اغلب مدیران دورکار با یک زمان بندی و برنامه ریزی درست از ابزارهایی مانند تماس های تصویری و کنفرانس های ویدئویی که بیشترین شباهت را با مکالمه حضوری دارند، استفاده می کنند. شما می توانید براساس نیاز و سیاست های کاری خود، جلسات مجازی با اعضای تیم و یا هر یک از افراد در ساعت های مشخصی از روز و یا هفته، روی نرم افزارپیام رسانی مانند اسکایپ برگزار کنید. توجه کنید این جلسات حتما باید در دو بخش به صورت فردی و گروهی برگزار شوند. در واقع شما به عنوان یک مدیر باید هر چند وقت یک بار، یک تماس تصویری خصوصی با تک تک افراد تیم خود داشته باشید تا بازخوردی از وضعیت کارهایش دریافت کنید. جلسات گروهی نیز که با هدف برنامه ریزی و مسائل عمومی تر و با حضور همه اعضای تیم برگزار می شوند تا عملکرد کلی تیم مورد ارزیابی قرار گیرد. فراموش نکنید مدیریت زمان در جلسات مجازی، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ جلسات تصویری باید تا جای ممکن مختصر و مفید باشند. @ejtemaemodiranvakarkonan
*زمان های را کنید بخش بزرگی از همکاری موثر با یک تیم دورکار، تصمیم بر سر این موضوع است که چه زمانی از روز یا هفته باید با یکدیگر در ارتباط باشید. وظیفه شما به عنوان یک مدیر دورکار تعیین زمان های دقیقی برای برقراری ارتباط است. در واقع اعضای تیم شما برای انجام دادن کارها به بازه های زمانی مشخصی نیاز دارند و قرار نیست تمام روز را به جواب دادن به ایمیل ها یا پیام ها بگذرانند. برای این موضوع نیاز است حتما با هر یک از اعضای تیم درباره شرح وظایف و مدت زمان لازم برای انجام آنها صحبت کنید. ساعت های کار مورد انتظار خود را بیان کنید. حتما اصولی را برای مرخصی های افراد در حین کارهای روزانه آنها در دوران دورکاری درنظر بگیرید و زمان های تعطیل را برای آنها مشخص کنید. @ejtemaemodiranvakarkonan
* ها را اولویت بندی کنید با هر ابزار ارتباطی که برای مدیریت در زمان دورکاری با آن سروکاردارید حتما باید یک برنامه درست برای اولویت بندی پیام ها و پاسخ دادن به آنها داشته باشید. به عنوان یک مدیر، طبیعی است که در هر لحظه انبوهی پیغام دریافت کنید اما باید بدانید که حتما براساس اولویت و اهمیت کارها، به پیغام ها پاسخ دهید. بسیاری از شرکت های موفق دورکار در دنیا، بسترهای ارتباط داخلی و خارجی خود را از هم جدا کرده اند و این موضوع به مدیریت زمانی پاسخ گویی آنها بسیار کمک کرده است. به عنوان مثال شما می توانید از اعضای تیم بخواهید گزارش های روزانه فعالیت های خود و ایده هایشان را در پایان هفته برای شما ایمیل کنند؛ حتی می توانید از آنها بخواهید که تنها در ساعات مشخصی از روز پیام های روزانه کاری را روی بستر ارتباطی مانند اسلک و یا هر شبکه اجتماعی که خودتان با اعضای تیم توافق کرده اید، ارسال کنند. با این مدل ارتباطی، شما دیگر در هر لحظه با سیل پیغام های خوانده نشده روبه رو نمی شوید. @ejtemaemodiranvakarkonan
*هرگز از خواستن نترسید. هیچ اشکالی ندارد که برای یادگیری جزئیات مدیریت و رهبری تیمی، فرضاً از راهنمایی‌های یک مربی کسب‌وکار استفاده کنید. از تمام سیستم ها و افرادی که می‌توانند به پیشرفت کاری شرکت شما کمک کنند بهره‌برداری کنید. @ejtemaemodiranvakarkonan
* افراد خوب و شایسته را استخدام کنید. با آن‌ها به درستی رفتار کنید و آن‌ها را تقویت کنید. @ejtemaemodiranvakarkonan
وظایفی که معمولاً به محول می‌کنند، نیازمند کار تیمی است که خود مستلزم برقراری ارتباط تیمی می‌باشد و مزایای زیادی از جمله ایجاد روابط جدید، حسّ رسیدن به یک دستاورد گروهی و تقسیم مناسب مسئولیت‌ها دارد. در نقطه‌ی مقابل، ارتباطات ضعیف در سازمان می‌تواند باعث شود کار تیمی، با ایجاد تنش و عصبانیت در میان کارمندان همراه باشد. در واقع ارتباط موثّر می‌تواند بخش زیادی از استرس و احساس ناخوشایند افراد، زمانی که نزدیک به هم و در قالب یک تیم کار می کنند را کاهش دهد. صاحبان کسب‌وکار، خصوصاً در شرکت‌های کوچک که کارمندانش بیشتر اوقات با یکدیگر کار می‌کنند، بهتر است آن‌ها را نسبت به این نوع ارتباطات تشویق کنند. @ejtemaemodiranvakarkonan
امروزه در پروژه‌های کاری مهم‌ترین عاملی که باعث رسیدن به موفّقیت تیم‌ها می شود، ارتباط شفاف و اثربخش میان اعضا است. تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباطاتی که همراه با حمایت همه‌جانبه‌ی سازمان و تعیین روشن اهداف گروهی هستند، می توانند تیم‌ها را به بالاترین سطح موفّقیت برسانند. @ejtemaemodiranvakarkonan