الی الحبیب
📝 #یادداشت
🔰مبارزِ خستگی ناپذیر
👈 انتشار برای نخستینبار؛ مروری بر سیره سیاسی امام سجاد در خطبه نمازجمعه رهبرانقلاب در سال ۱۳۶۵
🔹مبارزه امام سجاد در تمام دوران امامت خویش
🔸آنچه من عرض میکنم، مشروح زندگى امام سجاد نیست بلکه فقط خطوط کلّى و اصولىِ زندگى آن حضرت است به عنوان یک امام. و براى این است که آن کسانى که میخواهند بحث کنند و تحقیق کنند، مخصوصاً عزیزانى که در رسانههاى عمومى، رادیو و دیگر رسانهها از آن حضرت سخن میگویند، این خطوط را دنبال کنند و این محورها را براى بحث تعقیب کنند؛ وَالّا اینکه گفته شود امام سجاد استراتژى دعا را انتخاب کرد... نه چیزى را میفهماند و نه چندان دقیق و منطبق بر واقعیّت است.
امام سجاد ۳۵ سال تقریباً حائز منصب امامت بودند و در این ۳۵سال از اوّل تا به آخر یکسره مبارزه کردند... در این ۳۵ سال سه رشته کار را امام سجاد تعقیب کردند که این سه تا محور اصلى است اگر کسى میخواهد در این زمینه بحث کند و مطالعه کند، دنبال این سه محور باید حرکت کند.
🔹تبیین مسئله امامت در دوران اختناق اموی
🔸یکى از این سه محور، کار اصلى سیاسى امام سجاد بود که آن عبارت بود از تبیین مسئلهى امامت. مردم با اینکه تازه از صدر اسلام جدا شده بودند و فاصلهى زیادى نداشتند، مسئلهى امامت را درست نمىشناختند و بشدّت در این مسئله دچار اشتباه و انحراف بودند؛ هم اشتباه در مفهوم «امام» و اینکه امام چه شرایطى دارد، چه جور آدمى میتواند امام و رهبر جامعه باشد، امام اصلاً چه کاره است در این جامعه؛ و هم بالنّتیجه در مصداق امام که امام کیست، این را نمیدانستند... پس کار اوّل امام سجاد این بود که آرامآرام به صورت عمیق مفهوم امامت و مصداق امام را به خورد جامعهی اسلامى بدهد. بسیارى از بیانات امام سجاد در این رابطه است و میدانید که این کار همیشه و همه جا یک کار خطرناک سیاسى است؛ بخصوص در دوران اختناق اموىِ مروانى که با تمام امکاناتشان دنبال این بودند که خلافت را و امامت را براى خودشان و نوکرانشان و خانوادهشان تثبیت کنند. امام سجاد این بناى ظالمانه را از بنیان میلرزاند و به سمت انهدام سوق میداد. لذا این کار، کار خطرناکى بود و این کار خطرناک را امام در پوشش تقیّه در طول سى و چند سال انجام دادند؛ این کار اوّل که کار سیاسى است.
🔹تقویت فكری و عقیدتی مردم از طریق دعا
🔸محور دوّم، محور فکرى و عقیدتى و ایدئولوژیک بود؛ چون بنىامیّه فکر مردم را و اسلام مورد ایمان مردم را هم خراب کرده بودند. اسلامى که در اختیار مردم در دوران امام سجاد قرار داشت، اسلام پیغمبر نبود. آن قدر تحریف و غلط و خلاف عمدى و سهوى در معارف اسلامى، در عقاید اسلامى، در احکام اسلامى، در مقرّرات اسلامى وارد کرده بودند که اگر احکام و معارف انحرافىِ آن روز را یک کتاب بکنیم، یک کتاب ضخیم خواهد شد. خلفا پول ریخته بودند، علماى وابستهى به دربارها حدیث جعل کرده بودند و فتوا داده بودند، مبلّغین و قرّاء و وابستگان گوناگون و سرسپردههاى دستگاه هم این را در طول چندین سال در تمام اقطار اسلامى، مخصوصاً آنجاهایى که از مرکز اسلام فاصله داشتند، برده بودند؛ یک اسلام عوضىِ غلطِ مسخرهاى درست کرده بودند که امام سجادباید آن را تصحیح میکرد. این کار هم کار خطرناکى بود؛ خطرش از کار اوّل کمتر نبود. آنجا با دستگاه سیاسى برخورد بود؛ اینجا، هم با دستگاه سیاسى، هم با دستگاه روحانى. اینجا است که امام سجاد به دعا متوسّل میشد. صحیفهی سجادیّه مجموعهى معارف اسلامى است؛ مثل نهجالبلاغه. کمتر کتاب مدوّن حدیثى را ما داریم که به قدر صحیفهى سجادیّه در آن معارف اسلامى باشد.
🔰 ادامه👇
الی الحبیب
📝 #یادداشت 🔰مبارزِ خستگی ناپذیر 👈 انتشار برای نخستینبار؛ مروری بر سیره سیاسی امام سجاد در خطبه نم
📝 ادامه #یادداشت
🔹کار مبارزاتی و تشکیلاتی و جمع کردن شیعیان
🔸محور سوّم عبارت بود از کار مبارزاتى و تشکیلاتى؛ یعنى جمع و جور کردن یاران خاص و شیعیان، متّصل کردن آنها به یکدیگر، روحیه دادن به شیعیان مبارز، مانع شدن از جذب نیروهاى شیعه به دستگاههاى حاکم و به زندگى عافیتمآب؛ این هم یک کار بسیار دشوارى بود که امام سجاد انجام میدادند. اوّل اطراف حضرت سه نفر یا پنج نفر بودند، بعد یواشیواش همین چند نفر به عراق رفتند، به مصر رفتند، به یمن رفتند، در حجاز گشتند، به ایران آمدند، در اقطار عالم اسلامى مسافرت کردند، با افرادى که به حج مىآمدند، صحبت کردند، بحث کردند، ذهن آنها را روشن کردند و کار را به جایى رساندند که وقتى آن حضرت این دنیاى فانى را ترک میگفت، در تمام دنیاى اسلام آوازهى امام و امامت و تفکّر امامتِ خاندان پیغمبر پیچیده بود. یک عدّهاى بشدّت معتقد بودند و پابند، عدّهاى هم آن چنان اعتقادى نداشتند امّا محبّت خاندان پیغمبر در دل اینها جا گرفته بود. یعنى در مقابل همهى تبلیغات پنجاهشصتسالهى خاندان اموى تا زمان شهادت امام سجاد، یکتنه امام سجاد با یاران خود این تبلیغات را خنثى کرد.
🔹تبیین اسلام، استراتژی امام سجاد
🔸استراتژى دعا و استراتژى گریه حرفهاى کاملى نیست؛ بله، در پوشش دعا امام سجاد معارف را گفتند، براى تثبیت حادثهى عاشورا بارها در محضر مردم آن حادثه را به زبان آوردند و گریه کردند امّا استراتژى امام عبارت است از استراتژى امامت؛ یعنى تبیین اسلام، تبیین امامت، جمع و جور کردن یاران واقعى ائمّه که شیعیان آن روز بودند. این مجموعهاى از تلاش امام سجاد است.
🔹چهره حقيقى امام سجاد چهرهى يك مبارز خستگىناپذير
🔸آن چهرهى مظلومِ بىصداى سربهزیرِ منفعلى که از امام سجاد درست کردند، بکلّى بر خلاف واقع است. چهرهى حقیقى امام سجاد چهرهى یک مبارزِ قهرمانِ خستگىناپذیرِ آشتىناپذیرِ پیگیرى است که با تدبیر تمام، با دقّت کامل، راهها را مىشناسد و انتخاب میکند و به سمت هدفها این راهها را میپیماید؛ خودش خسته نمیشود و دشمن را خسته میکند. و نتیجه هم این شد که بالاخره دشمنِ خستهى شکستخورده ـ یعنى دستگاه اموى ـ دیگر وقتى هیچ کار نتوانست بکند، متشبّث شد به مسموم کردن امام سجاد و آن حضرت را مسموم کرد و این امام بزرگوار و عزیز بعد از یک عمر پُربرکتِ پُرمبارزهى پُرتلاشِ مقدّسِ سر تا پا نورانى، جوار پروردگار را زیارت کرد و به عالم قدس و رضوان الهى پرواز کرد. این، خلاصهى زندگى امام سجاد است.
🔹انقلاب اسلامی، ادامه راه مبارزاتی امام سجاد
🔸و اینجا من یک حاشیه بزنم بر زندگى امام سجاد که مژده و روشنىِ چشم براى شما ملّت ایران و مسلمانان مبارز کشورمان است و آن حاشیه این است که آن کارى که شما الان کردید، یعنى احیای ارزشهاى اسلامى، حاکم کردن قرآن، حاکم کردن امامت با منطق و مفهوم الهى و قرآنىاش، حاکمیّت ارزشهاى قرآنى، همان چیزى است که امام سجاد آن ۳۵سال را برایش مبارزه کرد و تلاش کرد. نه اینکه ما به ایدئال دست یافتیم؛ معلوم است که ایدئال به این آسانى و به این زودى به دست نمىآید امّا امام سجاد و همهى ائمّه تلاش میکردند تا همان طور که امروز قرآن منشأ قانونگذارى شما است، در جامعهشان قرآن منشأ قانونگذارى بشود؛ و همان طور که امروز ولایت و امامت تابع زور و قلدرى و گردنکلفتى و پولدارى و این طور چیزها نیست بلکه تابع فقاهت و معنویّت و اخلاق و عرفان و بندگى خدا است، در جامعهشان هم امامت و ولایت تابع همین ارزشها باشد؛ براى این تلاش میکردند. و این پیروزى شما و رسیدن شما به جمهورى اسلامى و حاکمیّت قرآن، علاوه بر اینکه امید دل همهى مسلمین جهان است، آرزوى تاریخى همهى اولیا و همهى ائمّه و از جمله امام سجاد بوده است.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
🖥 #معرفی_کتاب | حماسه امام سجّاد (ع)
🔹حضرت آیت الله خامنهای در مقاطع گوناگون، بیانات دقیق و جامعی را پیرامون مبارزات سیاسی- فرهنگی امام سجّاد (علیه السلام) ارائه نمودهاند. کتاب حماسه امام سجّاد (علیه السلام) که به همّت انتشارات انقلاب اسلامی تدوین و تنظیم گردیده است شامل گفتارهایی از ایشان درباره سیره و مبارزات سیاسی- فرهنگی امام چهارم (علیهالسّلام) میباشد.
🔹دوران زندگی امام سجاد علیهالسلام بعد از ماجرای عاشورا شروع میشود. در این مقطع، گزارشهای تاریخی عمدتاً مبتنی بر تراژدی و آکنده از سوگ است. این روایتی مرسوم و شناختهشده است؛ امّا بر اساس این نگاه، مفهوم منفعل تراژدی به مفهوم فعال، مؤثر و سازنده حماسه تبدیل میشود. در این نگاه وقتی رهبر انقلاب به امام سجاد علیهالسلام میرسند، گزارشی از حماسه ایشان تقدیم و عرضه میکنند که با بقیه تحلیلها تفاوت دارد. این خصوصیت و ویژگی نظریه است. رهبر انقلاب کاریکارستان در اینباره انجام میدهند و حماسه امام را بهخوبی و آکنده از شور و حماسه گزارش میکنند.
🔍 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/47496
#کتاب
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
|#دیداریار|
#حاشیهنگاری حاجرحیم #آبفروش
از دیدار ستایشگران اهلبیت(ع)
با رهبرمعظمانقلاب؛ ۱۴۰۲
🔸(قسمت چهاردهم)
«پیشروان جهاد تبیین»
آقا که میخواهد شروع کند،
یکنفر از جمعیت فریاد میزند:
«این همه لشکر آمده...»،
«به عشق رهبر آمده»اش را جمعیت همصدا میشوند...
امواج جابهجایی و حرکت جمعیت در حسینیه اوج میگیرد تا اینکه با نوای دلنشین حضرتش به ساحل آرامش میرسد...
یک لحظه چشمم به سمت چپ میافتد، یکی از نیرویهای خدماتی زحمتکش سازمان هیأت را میبینم که همراه فرزندش نشستهاند... لذت دیدار نوش جانشان، اما باز هم دلم برای همه مداحانی که عاشقانه به هر دری زدند تا اینجا باشند و نتوانستند، میسوزد...
💠💠💠
آقا متواضعانه و البته حکیمانه شروع میکنند و همان ابتدای جلسه، حق تکریم و تجلیل را به اکمال میرسانند و یک مدال درخشان دیگر به جامعه ستایشگران میدهند:
«به نظرم جلسه تا همینجا کافی است؛
واقعاً حدّاکثرِ استفاده را کردیم، از
#شعر و
#مضمون و
#مدح و
#آهنگ و
#همه_چیز.»
آقا سه مناسبت را یادآور میشوند:
۱. عید ولادت صدّیقه طاهره(س) را تبریک میگویند و در ضمن دعای ویژهای، خداوند را قسم میدهند به #حرمت_فاطمه_زهراء(س)
#معرفت ما را نسبت به این بزرگوار
روزبهروز بیشتر کند
۲. ولادت امام بزرگوار را که ایشان را هم بهعنوان فرزند حضرت زهراء(س) و طیکننده راه #جهاد_فاطمی معرفی میکنند.
۳. روز شهادت حاج #قاسم_سلیمانی که ایشان را با تعبیر #عزیز_ما و #عزیز_پیرو_واقعی_خاندان_پیغمبر وصف میکند؛
یک دعا برای ایشان میکند و دو دعا برای ما:
- خداوند متعال تفضّلاتی را که بر خاندان پیغمبر کرده است، بر روح او هم نازل کند.
- ما را هم به او ملحق کند
- ما را از شفاعتش برخوردار کند.
همان ابتدا موضوع صحبتها را مشخص و تأکید میکنند که همه بیانات حول یک مسأله است:
#جهاد_تبیین
چرا؟
خودشان پاسخ میدهند:
«چون این جلسه متشکّل از کسانی است که
میتوانند #پیش_روان_جهاد_تبیین باشند.»
دقت کنید #میتوانند نه #هستند... و البته این #اِخبار هم حکایت از #ِانشاء دارد و این #میتوانند_باشند یعنی #باید_باشند!
ادامه میدهند:
«جلسه مادحان اهلبیت و ستایشگران مکتب اهلبیت(ع)
جلسه #تبیین_مجاهدانه است.»
حضرت آقا در بخش معظمی از بحث به #تاریخ_جهاد_تبیین پرداختند و آن را از زمان صدیقه کبری(س) تا انقلاب اسلامی و تا امروز ادامه دادند... بعد هم به خصوصیات و ویژگیها و بایدونبایدهای امروز این امر و بعد هم رسالت مداحان و لوازم آن در این عرصه پرداختند...
#جهاد_تبیین
را یکی از
خصوصیّات بسیار برجسته و ممتاز فاطمهزهراء(س)
و دو #خطابه #ممتاز و #نامدار
ایشان را مصداق #جهاد_تبیین ایشان در مدّت کوتاه بعد از رحلت پیغمبر دانستند...
۱. خطابه معروف حضرت در جمع صحابه:
«اَلحَمدُ لِلَّهِ عَلىٰ ما اَنعَمَ وَ لَهُ الشُّکرُ عَلىٰ ما اَلهَم»
۲. خطبه حضرت خطاب به زنان مهاجر و انصار در مدینه:
«اَصبَحتُ وَ اللَهِ عائِفَةً لِدُنیاکُنَّ، قَالِیَةً لِرِجالِکُنَّ»
خطابه اول، همان #خطبه_فدکیه معروف است... اما جالب است که آقا پرهیز دارند خطبه را به این نام بخوانند، علاوه بر اینکه این نامگذاری به خطبه فدکیه، منشأ روایی ندارد و در متون حدیثی فریقین هم با این نام نیامده، گمان میکنم وجه این دقت و تحفظ حضرت آقا عدم فروکاست مضامین بلند معرفتی این خطبه شریف به یک نزاع حقوقی بر سر فدک باشد...، فدک بهانه ایراد این خطبه بلندمضمون است...
ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
|#دیداریار|
#حاشیهنگاری حاجرحیم #آبفروش
از دیدار ستایشگران اهلبیت(ع)
با رهبرمعظمانقلاب؛ ۱۴۰۲
🔸(قسمت پانزدهم)
«درس خارج فقه ستایشگران در حسینیه امام خمینی(ره)»
در ادامه آقا جلسه را بهسیاق کلاس درس خارج علما، جلو میبرند، البته کمی رقیقتر... ابتدا بحث سندی خطبه و بعد هم بحث دلالی آن را مطرح میکنند؛ آری! درس خارج فقه ستایشگران در حسینیه امام خمینی(ره) شکل میگیرد!
💠💠💠
ابتدا
«اسانید خطبه فدکیه» را اجمالاً بررسی میکنند:
- مرحوم #مجلسی طرق متعدّدی را ذکر کرده
- #ابن_ابی_الحدید این خطبه را نه از کتب شیعه و علمای شیعه، که از طرق اهلسنّت نقل میکند، خصوصیات و وثاقت راویان را هم میآورد...
آن کسانی که روایتِ این خطبه به آنها نقل میشود چند نفرند:
- یکی #جناب_عایشه
- یکی جناب #زید_بن_علی (سلاماللهعلیهوعلیابیه)
از زیدبنعلی نقل شده است که
من دیدم بزرگان آلابیطالب
این خطبه را از پدرانشان نقل میکردند،
به فرزندانشان یاد میدادند،
برای اینکه این خطبه در تاریخ بماند:
«رَاَیتُ مَشایِخَ آلِ اَبی طالِبٍ یَروونَهُ عَن آبائِهِم وَ یُعَلِّمونَهُ اَبنائَهُم»
و با ذکر این نقل، درجه اعتبار خطبه را به رخ میکشند.
ادب خاص حضرت آقا و رعایت احترام جامعه اهلسنت و نیز زیدیه، در نقل از افراد مورد احترام آنها درسها دارد برای اهلش...
💠💠💠
سپس
«وجه دلالی و محتوایی خطبه» را اجمالاً بررسی میکنند؛
قبلتر اشاره کرده بودند که:
#اهل_بلاغت و
#اهل_فهم،
این خطبه را در ردیف
#بهترین_خطبه_های_نهج_البلاغه
دانستهاند که مملو است از #معارف و #حقایق.
اینجا هم علاوه بر #محتوا به #چگونگی و #کیفیت ارائه و بیان محتوا هم میپردازند:
«#انتظام_فکری و #منطق_قوی از لحاظ مضمون،
همراه شده با
#استحکام_لفظی
#زبان_فاخر
#زیبایی_های_ادبی»
بعد هم به این امر توجه میدهند که این محتوای غنی و بیان زیبا در چه شرایطی ایراد شده است:
«تصوّرش را بکنید فاطمه زهراء(س)،
بانوی
هجدهساله،
بیستساله،
حدّاکثر بیستوپنجساله،
با آن مصائب،
خطبهای بیان میکند که
بزرگان اهل بلاغت اینجور با حیرت آن را تلقّی میکنند و به آن نگاه میکنند.»
اهمیت استراتژیک این خطبه را هم اینگونه توضیح میدهند:
«در یک چنین خطبهای با این #لفظ و #معنا،
حقایقی را که:
- در نظرها نبود
- یا اگر بود، مورد غفلت بود
بیان میکند و روشن میکند.»
بعد هم فهرستی کلی از محتوای خطبه:
«معارف زیادی در این خطبه هست:
#توحید هست
#نبوّت هست
مسأله #امامت و #ولایت هست
مسأله #عدالت هست.»
ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨پیام اختصاصی حجت الاسلام قرائتی به حسینیه معلی
اسلام هم دین غم است و هم شادی.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید مجید بنیفاطمه
درباره رهبر انقلاب
در برنامه حسینیه معلی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_پیرغلامان
#اختصاصی_کانال
🔖توصیه«کربلایی #برات_حیدری»
از پیرغلامان آستان حسینی
به مداحان جوان
🎗بالاترین نعمتی که خداوند
به هر مداح میدهد..!
|#ستایشگران_خورشید
|#پیرغلام
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📌 #شبهه:
آیا امام #حسن و امام #حسين علیهم السلام در #فتوحات #ایران حضور داشتند؟
پاسخ:
#خیر.
◀️روایات حضور تنها در #تاریخ #طبری نقل شده است.
◀️طبری در مقدمه کتاب خود توضیح می دهد که کارش جمع آوری مطلق اخبار است. چه #متعارض یا #صحیح. لذا از ناقلان و جاعلان حدیث همانند #علی_بن_مجاهد و #سیف_بن_عمر هم روایت نقل کرده است.
◀️درباره #فتوحات نیز وی دو روایت نقل کرده است. که تنها در یکی از آنها اسم #حسنین علیهم السلام آمده است و در روایت دیگر نامی از آنان نیست.
◀️در برخی منابع که خبر را از طبری نقل می کنند، نام امام #حسین(ع) در فتوحات وجود ندارد.
◀️در سند روایت دوم نیز شخصی بنام #علی_بن_مجاهد قرار دارد که بزرگان اهل تسنن، وی را #کذاب دانسته و سند روایت وی را به دلیل #انقطاع در نقل نیز، #مرسل می دانند. یعنی گوینده اصلی خبر مشخص نیست.
سیف بن عمر نیز جاعل حدیث است.
📚عسقلاني، تقريب التهذيب، ج1، ص405،
📚عسقلانی، تهذيب التهذيب، ج7، ص330،
📚ابن الجوزي، الضعفاء و المتروكين، ج2، ص198، رقم: 2398،
📚ابن حماد، الضعفاء الكبير، ج3، ص252.
◀️افزون بر کمی سن #حسنین علیهم السلام، #امیرمومنان علی(ع) در دوران #خلافت خویش نیز برای حفظ جان آنان، از حضورشان در صحنه نبرد جلوگیری می کرد؛ زیرا آنان #امامت امت را باید بعد از وی برعهده بگیرند.
◀️در برخی منابع آمده است که امام #حسین(ع) در زمان خلافت #عمر به غاصب بودن او اعتراض کرده است. همچنین امام حسین(ع) به حمایت از #ابوذر، از #عثمان انتقاد کرده است.
حال باتوجه به انتقاد ایشان از #خلفا، چگونه امکان حمایت از #فتوحات بی مبنا وجود دارد و چگونه برخی روایات جعلیِ همکاری در فتوحات را نقل می کنند.
📚عبدالبر، الاصابه، ج2، ص69.
◀️در روایت جعلی طبری، #حسنین علیهم السلام در فتح طبرستان آنهم عصر عثمان، #خدعه و نیرنگ کرده اند و حال آنکه این سخن درباره کسی که قرار است #امام #امت اسلامی باشد، عقلا پذیرفتنی نیست؛
◀️به نظر می رسد انگیزه #جعل در این خبر یا توجیح #فتوحات خلفا است که بگویند از آل علی(ع) هم در آن حضور دارند، یا با جعل خبر درباره حضور صحابه در مناطق است و می خواهند #قداستی را برای مناطق مفتوحه درست کنند.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
🌷📩برای دریافت سرودهای جدید
میلاد حضرت علی اکبر(علیهالسلام)
به کانال شعر و نوحه هیأت
به آدرس زیر مراجعه کنید:
@ShereHeyat_Nohe
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تاریخ
🚫زمانی که
ذکر نام امام #حسین(ع)
جرم بود!
نصربن علی از علمای اهل تسنن گوید:
رسول الله(ص) فرمود:
هرکس من،
#حسن(ع) و #حسین(ع)
و پدر و مادر آنان را دوست داشته باشد،
در قیامت با من است.
🌀طبق گفته #خطیب_بغدادی:
چون نصر این حدیث را نقل کرد،
#متوکل عباسی دستور داد تا
#نصر را هزار #تازیانه بزنند.
وقتی به او گفتند که
نصر #شیعه نبوده
و از علمای اهل تسنن است،
او را آزاد کرد.
📚 تاریخ بغداد، ج13، ص289.
#نعمت
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝یادداشت حاج #امیر_عباسی در کانال رسمی خود با انتشار قطعه ویدئویی نوشت:
نَبُوَد کفر که بگویم
اَنتَ معبود، قاسم الله
.
سلام
آن شوخی در برنامه ی #معلیٰ نادرست بود قبول؛
به دیده ی منّت هم قبول
ولی خدمت برادران متخصص در فحشهای ناموسی عرض کنم؛
بنده نه به اصطلاح شاعر و خواننده ی این اشعار رو میشناسم، نه هیئتے که در اونجا این اشعار خوانده شده
ولی شما ها اگه در نقد منصف بودید و راست میگفتید که دغدغه ی توهین به اهل بیت علیهمالسلام رو دارید؛ مقابل این نسبتهای کفرآمیز به آل الله، از همان زمانهای اوایل دهه هشتاد؛ خون غیرتتان به جوش می آمد؛ ولی سالها ازین نسبتهای ناروا به اهل بیت علیهمالسلام شنیدید و دم نزدید
تازه هو کشیدید و به به چه چه هم کردید و تا کمر جلوشون خم شدید!
بانیها هم که پاکتهای میلیونیشون رو روانه ی حسابهای این آقایون کردند
پس برادرِ من؛
تویی که هر جا به نفعته نقد که نه، فحش ناموسی میدی و هر جا به نفعت نیست سکوت و مصلحت اندیشی همه ی وجودت رو فرا میگیره
لطفا دم از #غیرت و تعصب واسه اهل بیت علیهمالسلام نزن
مرد باش
یکرو باش
#منافق نباش
یا علی مدد✋️
خاکپای نوکران واقعی اهلبیت علیهمالسلام، امیر عباسے
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
🚩 لولاحضورالحاضر ۷
🔰 نشستتخصصیمجازی
🔸 موضوع: تاثیر چشم انداز ظهور در حکمرانی جمهوری اسلامی ایران
#انتخابات_۱۴۰۲
🗓 سهشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲
⏰ ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸
باحضور
- حجتالاسلام محمد امیری طیبی
🌐 درگاههای حضور در نشست:
🔗 1542.org/l/fxe
آپارات
🔗 aparat.com/www1542org/live
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬داستان مصور "راه تبیین"
🔹پویانمایی: گروه هنری ساهر
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حکم جهاد فرمانده
🎞 برشی کمتر دیده شده از دیدار اخیر امام خامنهای از #حکم_جهاد به عموم مردم
⚠️راحتترین کاری که #مداحان و عزیزانی که در محل،منطقه و شهر خود حوزه تأثیرگذاری دارند و میتوانند انجام دهند.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳رای من سودی ندارد تا نباشد رای تو
🔸نظرات حاج سید رضا #نریمانی درباره مشارکت در #انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حضرت آیت الله کوهستانی میفرماید:
در قیامت آنقدر حضرت علی اکبر«ع» شفاعت میکند که نوبت به امام حسین«ع» نمی رسد.
📚بر قله ی پارسایی، ص 292
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀سخنان حاجمحمود #کریمی
در خصوص نقدهایی که به برنامه
#حسینیه_معلی داشتند:
🔺صادقانه و از اعماق وجودم میگویم...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir