eitaa logo
امام حسین ع
20.1هزار دنبال‌کننده
403 عکس
2هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ . یا شور پایانی سه ضرب السلامُ‌علی،ساکنِ،کربلا،یااباعبدالله به‌غمت‌ مبتلا،انبیا،اولیا،یا‌اباعبدالله اومدم‌باز‌بگم،اسمتو،هرنفس،که‌به‌تو‌محتاجم دستِ‌خالی‌منم،من‌گدام،بی‌نوا،یا‌اباعبدالله یا‌اباعبدالله^~ هرجا‌دیدم‌حالم،‌بی‌قرار‌و‌زاره آخرش‌فهمیدم،‌اسمتو‌کم‌داره هرجا‌رفتم‌دیدم،کُلّی‌نوکر‌داری کم‌برای‌هیشکی،به‌خدا‌نمی‌زاری ~قبول‌کن‌این،نوکریمو،تموم‌شرمندگیمو بساز‌برام،زندگیمو،حـسـیـن ~پناه‌بده،بی‌پناهم،درسته‌که‌رو‌سیاهم به‌روضه‌باز،بده‌راهم،حـسـیـن (حسین‌حسین،ای‌عزیزم) در‌کنار‌فرات،تشنه‌لب،روزمین،ای‌غریب‌عالم بعد‌تو‌خیمه‌ها،دشمنت،درکمین،ای‌غریب‌عالم نگران‌چشم‌تو،بر‌حرم،وای‌من،شد‌زمان‌غارت از‌ته‌قتلگاه،زینبت،را‌ببین،ای‌غریب‌عالم ای‌غریب‌عالم^~ وَ‌مِن‌الشرب‌الماء،منعوکَ‌بودی مِن‌جفا‌و‌قفا‌اٍ،ذبحوکَ‌بودی بشکنه‌دستاشون،یمنت‌رو‌بردن با‌چه‌رویی‌آخه،پیرهنت‌رو‌بردن ~تو‌رفتی‌سهمم‌عذابه،به‌دست‌زینب‌طنابه اسیر‌اشک‌ربابه،حـسـیـن ~کبود‌دلِ‌آسمون‌شد،چشام‌که‌از‌گریه‌خون‌شد غمِ‌دلم،بی‌امون‌شد،حـسـیـن (حسین‌،حسین،ای‌عزیزم) محمدمختاری https://eitaa.com/emame3vom/43898 👇
امام حسین ع
. دوستی پیغام داده که تو بی بصیرتی. اگه بصیرت اینه که مثلِ هزاران کانال روی ایتا ،که دارن چشم و گوش
. الحمدلله آقای پناهیان هم در برنامه شبکه افق.؛ بر برنامه محوری و دوری از تخریب تاکید کردند و کسی هم به ایشان نخواهد گفت بی بصیرت. تاکید ایشان بر دوری از دوقطبی های کاذب بود. پس لطفا جامعه را به دوقطبیِ انقلابی و غیر انقلابی هم تفکیک نکنید. هر کس در ذیل قوانین این کشور داره فعالیت میکنه ؛ حقِ اظهارنظر و مطالبه از کاندیداها رو داره . چون در خاتمه فرد منتخب ، برای همه ی افراد و آحاد کشور تصمیم گیری خواهد کرد. . 🔴 این دروغ است که می‌گویند «کاندیداهای تأییدشده، همه از یک طیف هستند!» 🔴 این انتخابات، از دوقطبیِ کاذب اصلاح‌طلب-اصول‌گرا نجات یافته و می‌توانیم از بین چند سلیقه انتخاب کنیم 🔻گفتگو در برنامۀ جهان‌آرا (بررسی مولفه‌‌های فرهنگ سیاسی در انتخابات) ➖نفوذی‌های صهیونیست و جریان‌های رسانه‌ای آنها، دوست دارند کشور ما را هم دوقطبی کنند، دوقطبی‌سازیِ کاذب، یک‌نوع دیکتاتوری روانی برای جامعه ایجاد می‌کند که حق انتخاب را برای تنوع بیشتر می‌گیرد. ➖این دروغ است که می‌گویند «کاندیداهای تأییدشده، همه از یک طیف هستند». این برای دلسردکردن مردم از دقت در انتخاب است و نمی‌گذارد مردم تنوع جدید را ببینند، این جلوگیری از رشد سیاسی جامعه است. ➖این انتخابات قطعاً یک‌دست نیست. بله؛ نمایندگان برخی جریان‌های سیاسی حضور ندارند اما جریان‌های سیاسیِ متعددی نمایندگانشان حضور دارند؛ جریان‌های مستقل نوپدیدی که نمی‌شود نام‌شان را در بسته‌بندی دوطیفیِ اصلاح‌طلب-اصول‌گرا قرار داد. ➖یک گروهی، اسم خود را اصلاح‌طلب گذاشتند و اسم بقیه جریان‌های سیاسی کشور را اصول‌گرا گذاشتند و این دروغ بود، چون واقعاً جریان‌های مختلفی در کشور هستند که نمی‌شود همۀ آنها را در یک طیف قرار داد. ➖این دروغ‌پردازی موجب خفقان روانی شد؛ خیلی‌ها می‌خواستند اظهار نظر یا انتقاد کنند، اما نمی‌توانستند، چون می‌گفتند اگر ما انتقاد کنیم، به ما هم می‌گویند اصول‌گرا! ➖بعضی‌ها با خودشیفتگی می‌گویند «اگر نمایندۀ ما نباشد تکثّر نیست!» باید به اینها گفت: وقتی شما نیستید، فقط یکی از جریان‌ها نیست و در واقع نمایندگان اصلیِ حفظ وضع موجود در این انتخابات حضور ندارند. ➖جریان اصول‌گرای سنتی در این انتخابات نماینده ندارد(نمایندۀ جریان روحانیت مبارز که اصول‌گرای سنتی محسوب می‌شوند آقای علی لاریجانی بود) جریان اصلاح‌طلب سنتی هم نماینده ندارد یا نمایندۀ ضعیف دارد. ➖این انتخابات، از دوقطبیِ کاذب اصلاح‌طلب-اصول‌گرا نجات یافته و می‌توانیم چند سلیقه و چند نگاه مدیریتی متفاوت را کنار هم ببینیم و انتخاب کنیم؛ درحالی‌که دوقطبی‌سازی‌ها و خفقان روانی باعث شده بود اینها در یک طیف دیده شوند. 🔻علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۳.۰۸ .
. 📋 حالم بده داری میری ✔️ / حاج محمود کریمی ✔️ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حالم بده داری میری، من بی تو تنها چه کنم حالم بده داری میری، با این بدن‌ها چه کنم با آه اطفال حرم اطفال بی‌حال حرم با اشک زن‌ها چه کنم داری میری پیش چشام دعا کن ای تشنه برام دوری تو طول نکشه منم بیام جدایی خیلی بده، برا این ماتم زده تو داری میری و من، نفسم بند اومده حالم بده داری میری، منِ پریشون چه کنم حالم بده داری میری، با این دل خون چه کنم با این همه بچه یتیم که داریم آواره می‌شیم توو این بیابون چه کنم خواهرت‌و اینجا نزار من‌و توو این غم‌ها نزار من‌و توو این نامحرما تنها نزار داری غصه می‌خوری، که ازم دل می‌بری بگو قبل از رفتنت، من‌و به کی می‌سپری حالم بده داری میری، با قحطی آب چه کنم حالم بده داری میری، با قلب بی‌تاب چه کنم حرارت دشت و ببین تنت که افتاد رو زمین با نور آفتاب چه کنم داره می‌میره خواهرت برا نگاه آخرت داداش اینا نقشه دارن برا سرت منه بی تاب و توون، با پاهای نیمه‌جون چه جوری پیدات کنم، توی اون دریای خون ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👇
4_5874975147315693742.mp3
10.78M
«حالم بده داری میری من...» سال ۹۳ با مداحی حاج محمود کریمی هیئت رایة العباس (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. توسل به عجل الله فرجه.. عزیزِ عالمین.. اُمیدِ نوکران بیا یابن الحسن اَمانِ شیعیان صدات می زنم...من از زمونِ بچگی صدات می زنم... تویی نوایِ زندگی صدات می زنم... تو هیئتایِ هفتگی بیا آقا، به درد سینه زن دوا بده بیا آقا، دوا به قلب مبتلا بده بیا آقا، ضریحِ مجتبی بَنا بشه بیا آقا، شب جمعه یه کربلا بده به حق الحسین، بیا آقا بیا آقا بیا آقا به حق الحسن، بیا آقا بیا آقا بیا آقا شبایِ جمعه دل آقا تنگِ برات بیا تو روضه ها کنارِ نوکرات بگیر دستمو... ای مهربون ترین آقا بگیر دستمو... تو دنیایِ دو رنگی ها بگیر دستمو... به قاسم ابنِ مجتبی بیا آقا، که هستی تو دوا، درمونم بیا آقا، به کربلا منو برسونم.. بیا آقا، به حقِ عمه جانِت زینب بیا آقا، که«عجل لفرج.. »میخونم به حقِ زینب، بیا آقا بیا آقا بیا آقا به حقِ قاسم، بیا آقا بیا آقا بیا آقا آقا.. بیا آقا 👇
. ای فی سبیل الله تورو تشنه کشتنت ابی عبدالله همه دوره کردنت ابی عبدالله غرق خون شد بدنت ابی عبدالله فی سبیل الله یه سپاه میزدنت ابی عبدالله پا گذاشتن روو تنت ابی عبدالله بوریا شد کفنت ابی عبدالله هتک حرمت کردن توو سراشیبی قتلگاه قیامت کردن هتک حرمت کردن پیش چشم مادرت بهت جسارت کردن هتک حرمت کردن عده ای اومدن و پیکر و غارت کردن آه مظلومم مظلومم مظلومم مظلومم فی سبیل الله خون می‌ریخت از حنجرت ابی عبدالله شد جدا بال و پرت ابی عبدالله موند روو خاکا پیکرت ابی عبدالله فی سبیل الله روی نیزه رفت سرت ابی عبدالله نبش قبر شد اصغرت ابی عبدالله خندیدن به خواهرت ابی عبدالله هتک حرمت کردن بی حیا ها به مخدرات اهانت کردن هتک حرمت کردن مردمای بی وفا فقط شِماتت کردن هتک حرمت کردن چقده توو کوفه آزار و اذیت کردن آه مظلومم مظلومم مظلومم مظلومم https://eitaa.com/emame3vom/43907 ‌👇
. ویژۀ ارتحال ملکوتی پیر جماران حضرت امام خمینی رحمه الله علیه _ حاج میثم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• السلام علیک یا روح الله الموسوی الخمینی(ره) زهجر پیر جماران به غم گرفتاریم ز درد دوری او ناله ها به دل داریم .... به یمن دلبری آن نگار شهر آشوب مرید ساقی عشقیم مست دلداریم تمام عزت ایران تصدق سر اوست ز اقتدار خمینی ست آبرو داریم هنوز هم به خدا سر در حسینیه ها میان قاب وفا عکس یار بگذاریم میان ما همه عهدیست تا ابد باقی که پای عهد خود از جان خویش بیزاریم •• ••• به جان فاطمه سوگند تا قیامت هم ز حب آل علی دست بر نمی داریم برای حفظ ولایت شهید باید شد که همچنان شهدا بی قرار دیداریم کلام سید علی بر زمین نخواهد ماند که در رکاب علی از تبار عماریم الا سقیفه تباران شعار ما این است برای یاری رهبر همیشه بیداریم به خاک چادر زهرا قسم که ماشیعه شهید آن در و دیوار و خون مسماریم خبر زصلح حسن نیست حرف کرب و بلاست که مابلای زمان را به جان خریداریم شاعر : حاج قاسم نعمتی 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین ع
. #سرود ویژه #انتخابات_1400 🇮🇷 ابری نمیشه هیچ وقت ،این آسمونه آبی همیشه با حسینه ،مردم انقلابی 🇮🇷🇮🇷
. چند راهکار عملیاتی برای شور انتخاباتی الف) سرود خیابانی: وقتی در یک مکان پر رفت و آمد، تعدادی نوجوان به صورت «غافلگیرانه» شروع به خواندن یک سرود امیدبخش و وطن دوستانه بکنند، نشاط ویژه ای در شهر پمپاژ میشود. فکر کنید هرشب یک نقطه از شهر تبدیل شود به یک میتینگ شاد با چاشنی امید و وطن دوستی. سرود های آماده، نیازی به تمرین ندارند! کافیست میکروفون تشریفاتی فراهم کنید و سرود را اجرا کنید. (تازه از ماسک هم میتوان برای پوشش لب زدن ها استفاده کرد . حواس تان باشد که متن سرود ها، خیلی مستقیم و انتخاباتی نباشد که توی ذوق مخاطب خاکستری بخورد! 👇 https://eitaa.com/emame3vom/43829 🔸 ب) هر ماشین، یک بیلبورد تبلیغاتی شهری: ازطریق دوست و آشنا و فامیل و... ماشین های انقلابی شهر را به صورت هرمی شناسایی کنید و از هر طریقی مثل شابلون زنی یا پوستر یا برچسب جمله و...شیشه عقب ماشین را تبدیل کنید به یک تریبون. ♨️خیلی مهم است که مردم حس کنند که «مردم شهرشان» شور انتخاباتی دارند! شابلون و امثال آن، بهترین راه برای مردمی کردن شور انتخاباتی است. .
. امام صادق علیه السلام فرمودند: جدِّ ما حسین علیه السلام هنگامى که به گریه کنندگان خود نگاه مى‏ کند٬ براى آنان استغفار مى‏ کند و از جدّ و پدر و مادر و برادر خویش مى‏ خواهد که آنها هم براى گریه کنندگان و اقامه کنندگان عزاى او استغفار کنند.      منبع: الکسیر العبادات فی اسرار الشهادات .
. برای غربت مدینه اشک چشام داره میباره میسوزم ازاین غم وغُصه بقیع چرا حرم نداره سوتو کو ،ره همه جا نداره ، شمع و چراغ میکُشه ، سینه زن و آخرش ، این غم و داغ آرزومونه تو بقیع یه روز با جمع نوکرا سینه بزنیم و دم بگیریم ذکریامجتبی با مددِ آقامون بسازیم چارتاگنبدطلا امون،،،،ازاین غریبی مدینه و مصیبت و درد مدینه و یه عالمه غم مدینه و بوی غریبی مدینه و غصه و ماتم باز دوبا ، ره میرسه یه صدا ، یی آشنا روضه ای ، به پاشده انگاری ، تو کوچه ها در خونه ای رو آتیش زدن یک عده بی حیا بوی دود و آتیش داره میاد از خونه ی آقا بی اجازه تو خونه رفتن و بَلوا شده به پا امون،،،،ازاین غریبی میون محرابِ عبادت حرمت آقا رو شکستن یه پیرمردو توی خونه ش غریبونه دستاشو بستن جلو چِش ،مِ بچه هاش خندیدن ، به گریه هاش بی عما ، مه بی عبا شد روون ، اشک چشاش گریه میکنه واسه مادرو مسمارومیخ در روضه طناب و کبودیه یاس شکسته پر کوچه و غلاف و جای ردِ پایِ چهل نفر امون،،،،ازاین غریبی نفس نداره و پیاده می بَرنش به پشت مرکب توخاطِرش میشه تجسّم مصیبت های عمه زینب زیرلب ، میخونه از ماجرا ، یِ کوچه ها طعنه و ، جسارتا مجلسِ ، نامحرما گریه میکنه واسه اون سر بالای نیزه ها شلوغیه بازار و خنده ی قوم یهودی ها دختر سه ساله ای که جاموند کنج خرابه ها امون ،،،،ازاین غریبی https://eitaa.com/emame3vom/43914 👇
‍ . (ع) باز دوباره دری میسوزه کوچه ای پُر شده از نامرد پیره مردی غریب افتاده نانجیبی دِلش رو خون کرد بی یار و یاوره غریب و مضطره وارث درد و غصه های حیدره آتیش زدن به در امون زِ درده سر شدن یه عده ای به خونَش حمله ور ----------------- مدینه غرق سوز و آهه آسمونش به رنگ تاره شعله ها گُر گرفته انگار داره بازم بَلا می باره آقامونو دارَن از خونه می بَرن دستاشو بستن و توو کوچه می کِشن با ظلم بی حساب میدن بهش عذاب با تازیوونه پیره مرد و می زَنَن -------------- بی عبا و عمامه ای وای اُفتاده یاد جَدش حیدر بی قراره میون کوچه واسه ی روضه های مادر اون مادری که سوخت بال و پری که سوخت به زیر دست و پاها پیکری که سوخت اون پسری که سوخت میخ دری که سوخت میون هُرم شعله چادری که سوخت ------------------- دیگه جونش رسیده روو لب پا برهنه به پشت مرکب نانجیبا میدن آزارِش زنده شد داغ عمه زینب نداره التیام مصیبتای شام اونا که اومدن برای ازدهام اونا که رقصیدن گوشواره دُزدیدن بُردن مخدرات و مجلس حرام ---------------------- https://eitaa.com/emame3vom/43916 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. تا زیارتنامه شد آغاز، غم پایان گرفت دردِ دوری،باسلامی نسخه‌ی درمان گرفت من گِلی بودم بدون روح،در خاک نجف تا نسیمی ازحرم آمدوجودم جان گرفت ابرها از آسمانِ شهر تو رد می‌شدند خورد،برقِ گنبدت برچشمشان،باران گرفت هیبتِ ایوان طلایت آنقدَر محوم نمود تا زبانم بند آمد ذکرِ «یا ایوان» گرفت یک عروسِ حیدری دیدم که از صحن نجف خاک را برداشت و با آن حنابندان گرفت خواستم تا بهترین مدحِ تو را از بر شوم زائری درصحن،ختم سوره‌ی انسان گرفت تا خداوندِ قلم یک سطر،در شان تو گفت از امینی الغدیر،از شاعران دیوان گرفت جایگاه دشمنان توست،قعرِ چاهِ ویل تازه خیلی هم خدا برحالشان آسان گرفت مسجدی که «اَشْهَدُ اَنَّ عَلی» را قطع کرد باید اصلا گنبد و گلدسته را از آن گرفت داریوش وکوروش و این داستانها، بگذریم کشور ما اعتبار از حضرت سلمان گرفت : ♥️ بین حیدر با خدا حائل شده یک تار مو آن هم از مویِ پریشانِ علی افتاده است صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يا ابا عبدالله الحسين سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، روزتون معطر بنام .
‍ . چه خبرشده خونه ای آتیش گرفته باز توی شهرمدینه اومدن یه عده نامرد همگی با بغض و کینه دل پُره درده دوباره میون کوچه دری از جفا میسوزه خونه ی عزیز زهرا بین شعله ها میسوزه بی مُروّتا بی خبر از روی دیوار اومدن تو خونه ریختن بی عبا و بی عمامه آقارو از خونه بُردن طنابو نکش احترامشو نگه دار هی لگدنزن به پهلوش پیرمرده ریش سفیده با غلاف نزن به بازوش صدا میزنه کجایی مادر ببینی حرمت منو شکستن مثه جدّم غریبونه توکوچه دستاموبستن گریه میکنه وسط کوچه به یادِ زخم مسمار،زخم سینه هیزم و غلاف و قنفذ زخم بازوی مدینه اون مادری که باتن زخمی و تب دار برا شوهرش سپرشد انقده لگد زدن که بین کوچه بی پسرشد خدانیاره هیچ زنی میون آتیش چادر سرش بسوزه میون یه عده نامرد کل پیکرش بسوزه وای از کربلا بعد اون همه جسارت همه رو به غم نشوندن جلو چشم عمه زینب کل خیمه روسوزوندن میون آتیش دختری بااشک و ناله می دوید به روی خارا با پای زخمی تو صحرا هی میگفت کجایی بابا https://eitaa.com/emame3vom/43920 👇
امام حسین ع
تذکرات حجت الاسلام #معاونیان ۲ در پرهیز از غلو در مدح اهلبیت
.  جوانان مراقب بت‌پرستی مدرن باشند/ انگلیس برای تخریب شیعه ، مداح هم تربیت کرده است عقیق:به گزارش عقیق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، خدمت به هیأت‌های مذهبی را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با عنایت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تا آخرین نفس ذاکر و گریه‌کن اهل‌بیت(ع) باشیم. وی با بیان اینکه ذاکران با حضرت زهرا(س) برای دنیا و آخرت خود معامله کرده‌اند، تصریح کرد: در مورد ایام فرح و شادی مؤمنان در حوزه مناسک، فرم‌ها، محتواها و معرفت نسبت به این ایام به میزانی کم کار کرده‌ و در برخی از حوزه‌ها اصلا کار نکرده‌ایم که مذهب تشیع معروف شده به مذهب گریه و سیاه‌پوشی. این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گاهی این انتقاد از سمت دشمنان مطرح می‌شود و جواب آن حرف امام است که تاکید داشتند ما باید تا می‌توانیم روضه بخوانیم و محرم و صفر را زنده نگه داریم اما گاهی این موضوع در جمع خودمان مطرح می‌شود وی با بیان اینکه رسانه و عملکرد ما به‌گونه‌ای است که مذهب ما را متهم به غم و گریه می‌کنند، گفت: برای خاصیت، حقیقت، آثار و فضیلت گریه و بکا صدها کتاب و سخنرانی وجود دارد که بارها بازخوانی و بازگویی شده است و باز هم باید یادآوری شود اما نسبت به ایام شادی غفلت کرده‌ایم که باید جبران کنیم. میرزامحمدی با اشاره به اینکه مناسک شادی ما را رسانه‌های غربی برای ما تعریف کرده‌اند، مطرح کرد: ما در اسلام چیزی با عنوان جشن تولد، مهدکودک و خانه سالمندان نداریم اما این موارد گریبان‌گیر ما نیز شده است چراکه ما برای شادی و نشاط دینی جامعه خود برنامه‌ای نداشته‌ایم. وی با تاکید بر اینکه گریه برای امام حسین(ع) سنگ محک ایمان است، عنوان کرد: سخنان بنده به‌عنوان شخصی که سال‌هاست گریه‌کن و روضه‌خوان اهل‌بیت(ع) است به معنای گلایه از گریه‌ها و روضه‌ها نیست بلکه تاکیدی بر لزوم پرداختن به ایام شادی در جامعه است.  میرزامحمدی با تاکید بر اینکه بدون غدیر، نوکری و محرم هم وجود نخواهد داشت، عنوان کرد: روز غدیر دین پیامبر اسلام(ص) کامل شد و این نشان می‌دهد که خداوند متعال از اسلامی راضی است که غدیر دارد؛ امروز یکی از مهم‌ترین مباحث در هیأت جاانداختن نظریه ولایت فقیه برای جامعه است. وی خاطرنشان کرد: ما برای حکم‌رانی سیاسی در عالم دو مدل بیشتر نداریم که شامل مدل‌های غدیر و سقیفه می‌شود؛ سقیفه بنی امیه تا آل‌سعود را به دنبال داشته و جبهه النصره و داعش را نیز پدیدآورده است درحالی‌که قرآن کریم در مورد غدیر و ایام رفت و برگشت پیامبر به حج متصل به غدیر 300 آیه نازل کرده است. میرزامحمدی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) نظیر و مشابه ندارد و برترین خلقت است، اضافه کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که علی(ع) را ما انتخاب کردیم و ما آن را امام قرار دادیم و پیامبر، تو فقط ابلاغ کننده امامت هستی» این آیات نشان می‌دهد که پیامبر هم باید نسبت به امیرالمؤمنین(ع) وظایفی را انجام دهد. وی با بیان اینکه ما در نوروز که بدترین گناهان در آن رخ می‌دهد 13 روز تعطیلی داریم اما برای عید بزرگ غدیر فقط یک روز تعطیلی درنظر گرفته شده است، گفت: استقبال از محرم و سیاه‌پوشان باید یک یا دو شب قبل از ماه محرم دنبال شود و به بهانه استقبال از محرم نباید ایام غدیر را به یک روز محدود کنیم. با اشاره به اینکه غدیر با سابقه‌ترین جشن آفرینش است که فقط به اسلام هم محدود نمی‌شود، تصریح کرد: همان دینی که برای ما فضیلت گریه برای امام حسین(ع) را مورد تاکید قرار داده بر لزوم بزرگداشت غدیر هم بارها تاکید کرده است. وی با بیان اینکه انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت کرده است، گفت: شیعه انگلیسی خود را متولی شعائر معرفی کرد درحالی‌که امام خمینی(ره) و اساتید امام بزرگ‌ترین گریه‌کنان اباعبدالله(ع) بودند و روزی دوبار زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و سلام می‌خواندند؛ اگر شعائر را ما رها کنیم توسط دیگران منحرف می‌شود. *غدیر نباید فدای محرم شود میرزامحمدی فراموشی غدیر و پرداختن به محرم به جای غدیر را خلاف رضایت امام حسین(ع) دانست و گفت: به بهانه محرم نباید برای غدیر کم کاری کنیم؛ اگر غدیر فراموش نمی‌شد فاطمیه پیش نمی‌آمد و اگر سقیفه و فاطمیه نبود کربلایی پیش نمی‌آمد. وی با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، عنوان کرد: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند. میرزامحمدی ادامه داد: هیأت، رسانه و شهرت امانتی در اختیار ما است که باید مراقب این امانت‌ها باشیم همانطور که این امانت‌ها در اختیار پیشکسوتان ما بوده و امروز به ما رسیده با علمکرد درست ما به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد 👇
امام حسین ع
تذکرات حجت الاسلام #معاونیان ۲ در پرهیز از غلو در مدح اهلبیت
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، گفت: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. اکبر شیخی: بسیاری از موسیقی‌های هیأت در تراز دین نیست/موسیقی غربی میراث غارت شده از دعا و قرآن است یکی از پژوهشگران حوزه موسیقی از آسیب‌هایی که موسیقی غربی در کشور به دنبال داشته، یاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی‌هایی که امروز در هیأت اجرا می‌شود در تراز دین مبین اسلام نیست و در این حوزه ما نیازمند یک بازنگری مبنایی، علمی و عملی جدی هستیم. به گزارش عقیق، اکبر شیخی عصر دیروز در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، طی سخنانی با موضوع «جایگاه موسیقی در نوحه» اظهار کرد: هر چند برخی در این دنیا خیلی عزیز باشد اما برای روز قیامت در پرونده آن‌ها جنایت قتل به ثبت رسیده است چراکه تفکیری‌ها با استفاده از مداحی‌های این افراد، ترورهای بسیاری را رقم زده‌اند. وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما نیز درگیر موسیقی مضر است، اضافه کرد: موسیقی غرب همانند یک ابر سیاه کل کشور را گرفته است و متأسفانه مداحان هم از این موضوع استثناء نیستند و حتی برخی متوجه آنچه که استفاده می‌کنند هم نمی‌شوند. شیخی از آسیب‌هایی که موسیقی غربی در کشور به دنبال داشته، یاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی‌هایی که امروز در هیأت اجرا می‌شود در تراز دین مبین اسلام نیست و در این حوزه ما نیازمند یک بازنگری مبنایی، علمی و عملی جدی هستیم. این شاعر مکتب اهل‌بیت(ع) ادامه داد: جوانان و نوجوانان به میزانی وارد قالب امروزی موسیقی هیأت شده‌اند که وقتی می‌خواهیم موسیقی ناب هیأت را به آن‌ها ارائه دهیم آن را بسیار سخت می‌پذیرند. وی از وجود چارچوب مشخص برای خواندن در هیأت یاد کرد و ادامه داد: ما موضوعی به‌عنوان داد زدن در خواندن نداریم و فقط بالا بردن موج صدا مطرح است اما متأسفانه برخی از مداحان در هیأت داد می‌زنند هیچ بویی از موج نبرده‌اند، درحالی‌که یک خواننده باید بتواند موج صدای خود را ارتقا دهد و در اوج هم اقتدار داشته باشد. شیخی با بیان اینکه خواننده در هنگام خواندن و شاعر در هنگام سرودن شعر باید به نکات ریز بسیاری توجه داشته باشد، عنوان کرد: اگر یک شعر و مداحی با جزییات مورد بررسی قرار گیرد و به صورت مبنایی به آن پرداخته شود برای مخاطب دلنشین خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه در حوزه تهیه محتوا نباید نگاه‌های سلیقه‌ای و محدود داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نباید در یک محتوا محدود به یک مذهب شود چراکه ایشان مقابل کفر و برای همه مذاهب و ادیان‌هاست. این پژوهشگر حوزه موسیقی نغمه را همانند شعر با اهمیت دانست و تصریح کرد: ما باید نغمه و موسیقی را نیز همانند شعر مورد توجه قرار دهیم تا همگان با نغمه و موسیقی آشنا شوند و فرق میان درست و نادرست را بفهمند. *ابزار «فریاد» در مداحی هیچ جایگاهی ندارد وی با بیان اینکه برخی هیأت‌ها موسیقی را هدف خود قرار می‌دهد اما باز هم به شیوه مطلوب به موسیقی اصیل و مورد نیاز هیأت نمی‌پردازند، مطرح کرد: غربی‌ها مقابل حکومت‌های ستمکار از ابزار «فریاد» برای موسیقی خود استفاده می‌کنند اما این ابزار در مکتب و مجلس امام حسین(ع) نباید هیچ جایگاهی داشته باشد. از وجود غنی‌ترین موسیقی‌های جهان در ایران یاد کرد و گفت: در هر خطه‌ای از این کشور یک گنیجه از موسیقی وجود دارد که باید از این گنجینه‌ها بهره‌مند شویم، موسیقی از نغمه و ضرب تشکیل شده به همین علت هم قابل بررسی و برداشت‌ها و ارائه‌های جدید است. وی از موسیقی ، به‌عنوان یکی از میراث غارت شده از هیأتی‌ها، مذهبی‌ها، دعا و قرآن نام برد و ادامه داد: این موسیقی را نجس کرده و جنس دیگری به ما تحویل داده‌اند و ما اکنون باید موسیقی غربی را تطهیر و بعد در هیأت از آن استفاده کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید مهدی حسینی عصر دیروز در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، طی سخنانی با موضوع «تعامل مداح و شاعر» اظهار کرد: نخستین موضوع مورد نظر در حوزه مداحی و شاعری، هدف است چراکه اگر به دنبال هدف اصلی که رضای اهل‌بیت(ع) است نرویم با وجود اینکه مخاطب هم داشته باشیم اما به بیراهه رفته‌ایم. وی روش را دومین موضوع مهم برای شاعر و مداح دانست و اضافه کرد: باید از خودمان سئوال کنیم که برای رسیدن به هدف از چه ابزار و روشی استفاده می‌کنیم، گاهی این ابزار و روش با وجود اینکه فکر می‌کنیم نتیجه زودبازده دارد اما در حقیقت ما را از نتیجه دور می‌کند. این پژوهشگر عرصه هیأت با بیان اینکه هیأت، مداحی و شعر به‌عنوان یک امانت به ما سپرده شده است، گفت: اگر اکو را از برخی بگیرند و بازه سبک‌ها را برای آن‌ها محدود کنند، میزان هنر آن‌ها مشخص می‌شود. وی با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز در حوزه مداحی نیازمند یک الگوی موفق است، عنوان کرد: متأسفانه امروز افراد زیادی نداریم که بتوانیم از آن‌ها به‌عنوان الگو برای نسل جدید نام ببریم چراکه هنوز از نظر مبنایی و فنی در جامعه مداحی با مشکل روبرو هستیم و تمرکز مداحان بر روی شگردها و فنون مداحی نیست. حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که تریبون دارند باید از افراد دیگری بخواهند که خواندن‌های او را نقد کنند اینکه اجازه نقد کردن خود را به هیچ کسی نمی‌دهیم فقط نشان از غرور و تکبر ما است. وی کپی‌برداری کردن از دیگران را نشان از تنبلی دانست و گفت: اگر ما نتوانیم جایگاه شعر را به درستی بشناسیم نمی‌توانیم روضه‌خوان و مقتل‌خوان شویم و در حقیقت نمی‌توانیم امانتی که گذشتگان به ما رسانده‌اند را به درستی به نسل آینده منتقل کنیم. این استاد مداحی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال استفاده از ظرفیت اساتید و پیشکسوتان باشیم، عنوان کرد: برخی از مباحث فقط با زانوزدن در محضر اساتیدی که سال‌هاست مداحی می‌کنند به دست می‌آید. وی ادامه داد: مشاوره داشتن و مراجعه کردن به افراد متخصص نکته دیگری است که باید مورد توجه مداحان قرار گیرد، درست است که یک فرد نمی‌تواند در چندین عرصه به صورت تخصصی ورود کند اما می‌تواند برای ارائه یک محتوای قوی به چندین فرد متخصص برای دریافت مشاوره مراجعه کند. این فرد باید روحیه معلمی داشته باشد و نسبت به هیأت احساس دغدغه کند تا در جلسات هیأت حضور یابد و ایرادات ما را رفع کند. وی با تاکید بر اینکه هدایای مداحان باید خرج مداحی شود، تصریح کرد: باید برای مشاوران خود هزینه کنیم چراکه برخی از مشاوره دادن‌ها نیازمند وقت و تخصص است، به‌عنوان نمونه مداح نیازمند مشاوره مقتل‌خوانی است که در مقتل دنبال نکات مورد نظر او بگیرد. این استاد مداحی با بیان اینکه بنده در 20 سالگی با شهامت تمام مداحی را کنار گذاشتم، گفت: ما باید تکلیف خود را با خود مشخص کنیم و به اعتراض‌های بعد از خواندن توجه کنیم تا به دنبال رفع ایرادات خود برویم. وی مداحی خواندن در فضای استودیو را یک خطر دانست و گفت: اینکه ما به‌جای ضرب سینه از اهنگ استفاده می‌کنیم هدف و کاربرد مداحی ما را تغییر می‌دهد.
. 🔻گزیده بیانات حاج منصور ارضی در همایش ملی ستایشگران جوان؛ «الی‌الحبیب» در قم: ▪️مجلس و حرم امام حسین علیه‌السلام شفاخانه است، پس رعایت نکات بهداشتی لازم است و ما در مجالس خود به‌خوبی این نکات را رعایت می‌کنیم اما همانطور که مردم به دوای پزشکان نیاز دارند به دوای معنوی هم نیازمند هستند. ▪️اکتفا به برگزاری مجالس مجازی را کار اشتباهی است؛ تاثیری که مخاطب در مجلس هیأت می‌پذیرد، هیچگاه با تاثیری که فضای مجازی به دنبال دارد برابر نیست. ▪️زمانی که برخی ، در سنگرها و جبهه‌ها برای دفاع از این نظام همه داشته‌های خود را به میدان آوردند، برخی دیگر در خارج از کشور به دنبال اهداف شخصی خود بودند و امروز به میدان آمده و با ادعای دغدغه‌مندی، بدون توجه به خون امثال شهید فخری‌زاده به دنبال اهداف شخصی خود هستند. ▪️مداح باید با نماز و دعا و سحر آشنا باشد، اینکه برخی در شهرها مجلس دعا ندارند درد بزرگی است ما حتی با ۱۰ نفر هم که شده است باید مجالس دعا را در منطقه خود برپا کنیم. .......... 🔻حاج صادق آهنگران: تلاش برای شهرت، مداح را از نتیجه دور می‌کند / احترام ذکر حسین علیه‌السلام در هیأت حفظ شود. مداح جبهه‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل مالی در مسیر مداحی برای اهل‌بیت علیهم‌السلام چیزی جز خسران و ضرر به دنبال نخواهد داشت، گفت: هدف اصلی در این درگاه باید خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد و اگر مسائلی همانند شهرت هدف قرار گیرد ما از نتیجه دور می‌کند. .