eitaa logo
امام حسین ع
19هزار دنبال‌کننده
399 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف چند قرن و چند سال و چند ماه و چند روز لحظه لحظه می‌شود عمرِ فراقت بیشتر پایِ طاقِ نصرتِ جشنِ تولّد با خودم فکر کردم باز هم شد عمرِ غیبت بیشتر مانده‌ام یک‌سالِ دیگر پایِ بیرق شکر شکر لحظه‌هایِ انتظارت پُر بهاتر از زَر است نَه فقط مانده به راهت چشمهایِ نوکرت جمعه جمعه خیره بر راهِ تو چشمِ مادر است دانه دانه می‌شود مویِ سر و صورت سپید طفلِ نوپایِ کلاسِ انتظارت پیر شد روزِ میلادِ شما را جشن می‌گیریم و بعد... زیرِ لب یک جمله می‌گوئیم آقا دیر شد یک‌هزار و یک‌صد و چندین و اَندی سال رفت یک‌هزار و یک‌مدل طعنه شنیده منتَظِر یک‌صدا گفتند یک‌عالم کلامی یکسره یک نفر مانده می‌آید می‌رسد آن منتَظَر منتَظَر شد از نظر پنهان‌ُو چشمِ منتَظِر ابرِ بارانیِ هجرانِ نگارش می‌شود ارتباطِ عاشق و معشوق یعنی هر کسی... بی‌قرارِ یار شد او بی‌قرارش می‌شود بی‌قراری کردنم یعنی قرارِ قلب‌ها بی‌قرارم می‌شود گَه‌گاه یادم می‌کند آخرش او با نگاهی بنده‌یِ آلوده را با دَمِ جانم علی وَاللّه آدم می‌کند دَم علی جانم علی قرآن و ایمانم علی می‌زند بر کعبه تکیه جمعه‌یِ موعود یار باز هم روح‌الامین دم می‌زند از این یقین لاٰ فَتیٰ اِلّٰا علی لَا سَیفَ اِلّٰا ذوالفقار جمعه ای که می‌رسد از راه محشر می‌شود لشکرِ او می‌رسد از شام و ایران و یمن یاعلی می‌گوید و با دستِ خود حک می‌کند سَردرِ دروازه‌یِ شهرِ مدینه یاحسن با شهیدان می‌رود پایِ پیاده کربلا در حرم می‌خواند از ایثار و ایمانِ عمو روبه‌رویِ گنبدِ شاهِ وفا می‌خواند او روضه‌هایِ دختری با یک گلِ سر رویِ مو اَفضل‌ُالاعمالِ امروز است این ذکرِ سلام اَلسّلام اِی تشنه‌یِ مضطر غریبِ دستگیر حقِّ آن ارباب که دستِ غلامش را گرفت بر گدایِ خود نظر کُن حضرتِ نِعم‌َالامیر 📃۱۴۰۰/۱۲/۲۴ عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف .
. عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف لبنان فلسطین سوریه اوکراین پاکستان غزّه یمن کابل میانمار و نیجِر ایران اصلاً چه فرقی می‌کند مظلومِ هر بحران می‌خوانَدَت مولودِ خوبِ نیمه‌یِ شعبان برگرد و دنیایِ مرا دنیایِ رحمت کُن مثلِ علی بر مردمِ دنیا حکومت کُن تنها اُمیدِ مردمِ دنیایِ بحرانی تو دردهایِ سینه را ناگفته می‌دانی بی تو جهانِ ماست چون دریایِ طوفانی امشب نجف یا کربلا یا طوس؟!... مهمانی هر جا که هستی یک دعا خرجِ سپاهت کُن قائم به پا خیز و علی‌گونه قیامت کُن دنیا بدونِ تو ندارد اَرزنی ارزش دارد شبِ میلاد از تو آسمان خواهش بردار تیغِ ذوالفقارِ شیر و با غرّش.... بَر هم بزن آقا بساطِ کفر چون داعش عالِم بیا عالَم به صلح و عشق دعوت کُن سهمِ غلامِ خانه‌زادِ خود زیارت کُن آئینه‌یِ رویِ علی آمینِ آئینی می‌دانم آقاجان که ما را خوب می‌بینی امشب می‌آیی تا کنارم باز بِنْشینی ماهِ خدا که سفره‌یِ اِفطار می‌چینی‌‌ یادی از این مسکین‌ترین عبدِ تبارَت کُن رزقِ مرا حتماً شهادت با شفاعت کُن 📃۱۴۰۰/۱۲/۲۶ عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی این برنامه و صفحه عقیق پخش شد. موضوع این قسمت از برنامه «بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های مداحی استدیویی» بود و با حضور حجت الاسلام سید حسین آقامیری و سید مهدی حسینی این موضوع مورد نقد و بررسی قرار گرفت.  سیدحسین آقامیری در ابتدای سخنان خود گفت: قبل از آنکه درباره مداحی استدیویی بخواهیم صحبت کنیم باید 2-3 قدم به عقب برگردیم و درباره یکسری از مسائل اساسی و بنیادی هیئت به نتیجه برسیم. هر زمان فهم مشترکی در موضوع هیئت پیش آمد، خود به خود راه حل این مسائل نیز پیدا می‌شود. وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا بیان داشت: در این جلسه می‌خواهم نکاتی را در 3 بخش بگویم. بخش ابتدایی صحبت‌هایم به پیام مقام معظم رهبری به 56‌امین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اختصاص دارد. حضرت آقا در بخشی از این پیام می‌فرمایند: «رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.» برهمین اساس، برای صحبت‌کردن درباره هیئت، اولین گام این است که باید بدانیم در چه جغرافیایی و در چه زمانی هستیم. آقامیری اضافه کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند: «نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند.» دقت داشته باشید که یکی از اساسی‌ترین جامعه‌های نخبگانی ما هیئت‌ها هستند. به عبارت دیگر، آن عاملی که اساس و بقای جریان توحیدی به اوست، جریان سیدالشهدا، روضه و هیئت‌های مذهبی است. در اینجا می‌خواهم به بخشی از سخنان حضرت امام اشاره کنم؛ ایشان می‌فرمایند: «روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهدا است. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند که مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه؟ نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها این مکتب را حفظ کرده است.»  این کارشناس مسائل دینی صحبت‌های خود را با یک سوال ادامه داد و گفت: سوال من این است که در شرایط امروز، پیش‌برندگی‌ و پیش‌روندگی جریان هیئات مذهبی و مانعیت آنها کجاست؟ پیش‌برندگی‌ و پیش‌روندگی هیئت بدین معناست که بدانیم کانون اصلی تربیت نیروی انسانی برای حکمرانی در زمان حضرت ولیعصر و حضرت سیدالشهدا در دوران رجعت، هیئت است. شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ما در کدام مکتب تربیت‌یافته بودند؟ آیا غیر از مکتب هیئت بود؟ بنابراین هیئت باید تبدیل به کانون تربیت نیروی انسانی آنهم در سطح بسیار بالای آن شود. با این حال بخش بیشتری از بحث امشب من مانعیت هیئت است. چگونه می‌شود که هیئت در جایی تبدیل به حجاب می‌شود؟ وی تاکید کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند مغز جریان توحیدی در هیئت را هدف قرار بدهند. آنان می‌دانند که مختصات این جریان چیست و چه اثرگذاری دارد؟ در این شرایط، خطبا، مداحان و شاعران ما صاحب تکلیف هستند. تکلیفشان این است که هیئت را به سمت شتاب بنیادین و عمیق ببرند. آنهم نه به سمت شتاب‌های روبنایی یا تولید سیاهی‌لشگر. سیاهی لشکر به درد دستگاه حکمرانی سیدالشهدا نمی‌خورد و حق نداریم در هیئت سیاهی‌لشکر تربیت کنیم. بنده در همین‌جا اعلام می‌کنم که حفظ وضع موجود و یا بازگشت از این وضعیت، ظلم به سیدالشهدا است. آقامیری با اشاره به اینکه عاقبت بخیری ما به دستگاه امام حسین علیه السلام گره خورده است، گفت: کسی که در برابر جریانی که قصد تحریف سیدالشهدا و این دستگاه را دارد، سکوت کند، «خسر الدنیا و آخرت» می‌شود. درست است که می‌گویند دستگاه سیدالشهدا صاحب دارد اما این موضوع رفع‌کننده تکلیف از گردن ما نیست. اکنون در روزگار غیبت زندگی می‌کنیم؛ وظیفه ما در هیئت، زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی است. کانون این زمینه‌سازی، هیئت است، بنابراین حق نداریم در هیئت هر جور دلمان خواست عمل کنیم و هر حرفی را بزنیم بلکه باید عمیق حرکت کنیم و نیروهایی را تربیت کنیم که عمق دارند. تاکید می‌کنم که هیئت جایی نیست که برای لحظاتی عواطف مردم را به کار گیرد و تمام، هیئت جایی نیست که به زندگی و رزق مردم کاری نداشته باشد، هیئت جایی نیست که از کنار مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بی‌تفاوت رد شود.
امام حسین ع
. #مصاحبه #آموزش_مداحی «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی ای
ها قهراند؟ بعید است، چرا که به هیئت می‌روند. به نظر می‌رسد قانون نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر ایرادات را بگوییم، ممکن است دستگاه امام حسین دستکاری شود. این واقعیت وجود دارد که هیئت محل حضور سلایق است؛ به اندازه آدم‌هایی که در هیئت‌ها وجود دارند، سلیقه وجود دارد. این سلیقه‌ها شرایط خلاقیت و نوآوری را فراهم می‌کند و نمی‌توانیم خلاقیت و نوآوری را نادیده بگیریم. در اینجاست که نقش نخبگان مشخص می‌شود. وقتی ایده جدیدی ارائه می‌شود، لازم است که مورد ارزیابی قرار گیرد و این کار به عهده این نخبگان است. وی ادامه داد: به اعتقاد من، مداح یک راوی است و راوی یعنی نقال. مداح باید از نظر شکل، نوع اجرا و نوع محتوا تغذیه بشود. اصلا قرار نیست که در همه این حوزه‌ها مداح، کارشناس باشد. به نظرم یک مداح باید مشاور شعر داشته باشد و این مشاور آن شعر را نقد کند. اگر بپذیریم که منِ مداح باید مشاور شعری، تاریخی و ... داشته باشم، بسیاری از امور ساماندهی می‌شود. در اینجاست که نقش نخبگان عیان می‌گردد. سوال من از مداحان و دست‌اندرکاران هیئت این است که چرا نخبگان را شناسایی نکرده و با آنان در ارتباط نیستند؟
امام حسین ع
. #مصاحبه #آموزش_مداحی «محیا»، اولین مجله تصویری هیئت، شب گذشته به صورت زنده از لایو اینستاگرامی ای
. آقامیری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب به مداحان در دیدارهای سالانه گفت: از دوستان هیئتی گلایه‌ای دارم؛ اگر بخواهیم کلام یک حکیم را بفهمیم، مقدماتی دارد. اولین مقدمه این است که بدانیم ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان چه جایگاهی دارد؟ فلذا یکی از آسیب‌های رجوع به کلام ولی تعجیل و تک‌بعدی نگاه کردن است. برای مثال می‌بینید که حضرت آقا سخنی را درباره هیئت بیان می‌کنند و نیم ساعت بعد همه درباره‌اش اظهارنظر و یا مصداق‌سازی می‌کنند. باید کمی فکر کرد. وی ضمن تشریح مفهوم جمله مشهور «هیئت باید هیئت بماند» بیان داشت: اگر کسی درعصر غیبت می‌خواهد سخن ولی‌فقیه‌اش را بفهمد و به درستی عمل کند نیاز به مقدماتی دارد. اولین موضوع، شناخت امام جامعه است، موضوع دیگر این است که مبانی انقلاب اسلامی را بفهمیم. مطلب دیگر فهم هیئت در منطومه امام جامعه است. مقدمه چهارم، فهم هنر در منطومه فکری امام جامعه است و موضوع پایانی فهم مداحی در منطومه فکری امام جامعه است. اگر اینها را بدانیم آن موقع متوجه می‌شویم که «هیئت باید هیئت بماند چه معنایی دارد؟» این موضوع در حالی است که این مقدمات تبدیل به مفروضات شده است. به همین دلیل است که دچار خطا در تحلیل و محاسبات می‌شویم. سید مهدی حسینی سخنران دیگر این برنامه اینترنتی بود.  وی با اشاره به مبانی اساسی در هیئت گفت: به نظرم برای تحلیل جریان نوپدید استدیوخوانی، همانند حجت الاسلام آقامیری باید به مبانی هیئت برگردیم. یکی از اصطلاحاتی که زیاد به کار بردیم عزاداری سنتی است. برداشت‌ها از این عبارت این است که اگر امروز می‌خواهیم نوحه بخوانیم باید به سبک حاج اکبر ناظم بخوانیم، این حرف درست نیست و ما باید براساس زمانه پیش برویم. بنابراین منظور از عزاداری سنتی این است که براساس مبانی پیش برویم. یکسری مبانی در هیئت وجود دارد که باید رعایت شود. حسینی اضافه کرد: بنده معتقدم که در هیئت، توسل و عزاداری برگزار می‌شود و این موضوع فراتر از سلایق، خواسته‌ها یا توانایی‌های من است. دقت داشته باشید که در هیئت باید اولاً اصل محبت در وجود افراد تقویت شود. ثانیاً هیئت را خانه خود بدانیم و از آن به مودت نسبت به اهل بیت برسیم. برهمین اساس، معتقدم که در هیئت باید به اصلِ وظیفه نگاه کنیم، نه خواسته‌ها، سلیقه‌ها و نیازهای مقطعی مردم. درست است که هر هنرمندی در هر عرصه‌ای باید به سلیقه عموم مردم دقت داشته باشد اما در عین حال براساس یکسری مبانی حرکت می‌کند.    این استاد دانشگاه و شاعر آیینی با اشاره به دیگر مبانی هیئت گفت: مبنای دوم، «مکان» توسل و عزاداری است. در یک دوره‌ای، این مکان فقط مساجد بودند و در دوره‌ای دیگر حسینیه‌ها و خانه‌ها نیز بدان اضافه شدند. حال باید دید که آیا مکان‌های جدید با مبانی اساسی هیئت سازگاری دارند یا خیر؟ مبنای سوم ارکان هیئت است. از سویی دیگر، مداح قبل از اینکه روی تریبون برود، برنامه‌ای می‌چیند و اصطلاحا مهندسی اجرا می‌کند. در نهایت،‌ زمانی که پشت تریبون می‌رود، بداهه‌خوانی می‌کند. بداهه‌خوانی هنری است که در هیئت رخ می‌دهد و در استدیو دیده نمی‌شود. مبنای پنجم نیز حس و حال معنوی است. بنده معتقدم وقتی می‌خواهیم وارد مداحی یی بشویم اول باید سراغ این مبانی برویم و سپس سخن بگوییم. آقامیری ضمن تایید سخنان حسینی تاکید کرد: مشترکات حرف من و آقای حسینی این است که وقتی مبانی هیئت به درستی تبیین شود، معلوم می‌شود چه مسائلی جزء هیئت است و چه مسائلی خارج از آن قرار دارد. دقت داشته باشید که قبل از هر چیز لازم است در مبانی به فهم مشترک برسیم. اگر مداحی یا سخنرانی خود را منتظر ظهور امام زمان می‌داند باید با همه وجود وقت بگذارد و در مشاوره با اساتید و اهل فن مسئله استدیوخوانی را حل کند. متاسفانه امروز دغدغه‌ای برای حل آن وجود ندارد. به همین دلیل است که عده‌ای خیلی راحت آن را رد می‌کنند و عده‌ای دیگر به راحتی می‌پذیرند. من نه موافقم نه مخالف چرا که تخصصی در این زمینه ندارم. باید از کسی که این جریان را رد می‌کند بپرسیم که چه مبنایی دارد؟ هم‌چنین از کسی که آن را تایید می‌کند باید پرسید که برچه مبنایی آن را تایید می‌کند؟ عده‌ای می‌گویند مداحی استدیویی با سرعت حرکت می‌کند، ما هم باید برویم. این موضوع غلط است. حسینی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه حرف کارشناسی در این زمینه چیست، گفت: در این موضوع می‌خواهم ریشه‌ای‌تر صحبت کنم. پیش از انقلاب، زمانی که شهید مطهری سخنرانی‌های خود با عنوان «فریادهای مطهری بر تحریفات عاشورا» را مطرح می‌کرد، اتفاق بزرگی رخ داد. این سخنرانی‌ها واکنش علمی یک نخبه در قبال نکته‌ای بود که از نظر او در دستگاهامام حسین خطا محسوب می‌شد. سوال من از جامعه امروز این است که چرا نخبگان ما هیئت را رصد نمی‌کنند و نقاط ضعف و قوت آن را براساس مبانی علمی بیان نمی‌کنند؟ آیا با هیئت‌
امام حسین ع
. آقامیری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب به مداحان در دیدارهای سالانه گفت: از د
. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مداحی استدیویی ظرفیتی برای جذب هست یا خیر، تصریح کرد: در پاسخ به این پرسش باید تاکید کنم که لازم است درباره نگرش‌ها صحبت کنیم. به چه قیمتی قرار است افراد را به هیئت بکشانیم؟‌ وقتی من هنوز آمادگی ندارم که موضوع محبت و مودت را در هیئت معرفی کنم، چرا به فکر ایستگاه صلواتی هستم؟ سوال من این است که مگر مداحی‌های حاج محمود کریمی چه ایرادی داشت که حالا برای ایستگاه‌های صلواتی باید مداحی استدیویی بگذاریم؟‌ در استدیویی‌خوانی چند عید بزرگ وجود دارد که در هیئت وجود ندارد؛ بنده در ابتدای جلسه گفتم که در هیئت باید اهل بیت را به مخاطبی که به ما گوش می‌دهد معرفی کنیم؛ در این شرایط به یک اصل به نام تعامل بین مخاطب و مداح می‌رسیم. در هیئت بده بستان‌ها و تعامل بین مخاطب و مداح بسیار زیاد است، این موضوع درحالی است که در استدیوخوانی مخاطبی نداریم که چنین موضوعی را پیاده کنیم. فراتر از ارتباط چهره به چهره باید به بداهه‌خوانی اشاره کنم؛ در هیئت بداهه‌خوانی داریم اما در استدیوخوانی خیر. آقامیری نیز در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه حفظ هیئت مهم است یا جذب حداکثری بیان کرد: بنده اشاره کردم که هیئت محل تعمیق است و اگر قرار است سرعت بگیرد باید این سرعت در جهت تعمیق باشد. هر چیزی که عمق‌بخشی را ایجاد می‌کند، خوب است. حسینی ضمن اشاره به ضعیف بودن برخی مداحان گفت: نکته مهمی که در استدیوخوانی می‌بینم ضعف مداح است و شاید به همین دلیل است که به سمت استدیوخوانی رفته است. قطعا خروجی استدیو بهتر است و این موضوع به معنای آن است که ضعف‌های خود را روتوش می‌کنیم. دقت داشته باشید که بنده در بخش ابتدایی حرف‌هایم مطرح کردم که مداح نیاز به مشاور دارد تا ایراداتش به مرور برطرف شود. این موضوع در حالی است که در استدیوخوانی این ایرادات با شتاب بسیار زیادی پوشانده می‌شود. بگذارید مثالی بزنم؛ به نظر شما وجه قالب هیئت‌های ما مناجات و مدیحه‌خوانی است یا سینه‌زنی؟ سینه‌زنی. این سوال باید برای نخبگان به وجود بیاید؛ چرا سینه‌زنی تبدیل به وجه قالب شده در حالی که معرفی اهل بیت و دعوت به مودت در هر دو قالب باید متجلی شود؟ اگر قرار باشد یک بخش‌ را حذف یا کمرنگ کنیم، چه فایده‌ای دارد؟ به نظرم مداحی ما دچار فرم شده که گرفتار استدیوخوانی شده است. دقت داشته باشید که در هیئت سلیقه حرف اول را نمی‌زند بلکه مبانی هیئت نکته اساسی است و سلایق را باید با آن تطبیق داد. وی تاکید کرد: شاید یکی از مهم‌ترین لطمات استدیوخوانی به هیئت این است که مخاطب با مداح تعاملی ندارد. مخاطب از هیئت بیرون رفته و می‌گوید که در خلوتم، ماشینم و ... به یک قطعه مداحی گوش می‌دهم. به نظرم خط پایان استدیوخوانی این است که هیئت، تعامل و حال به معنای واقعی آن دیگر وجود نخواهد داشت. او در پایان اظهار کرد: سوال من این است که چرا روضه‌خوانی و سخنرانی استدیویی نداریم؟ دلیلش این است که در این دو قالب مخاطب نقش کلیدی دارد. در مداحی استدیویی، موسیقی و ضرباهنگ دخیل شده و از آن جا که وجه قالب مداحی ما سینه‌زنی شده است، شاهد استدیویی‌خوانی هستیم. سوال من این است که برای رعایت شأن اهل بیت در هیئت چه قدر دقت داریم؟ برخی مضامین که در اشعار ارائه می‌شود، واقعا سنجیده می‌شود؟ به همین دلیل است که من از مهندسی اجرا نام بردم. مداح باید قبل از اجرا با خود فکر کند که آیا این واژه درست است یا خیر؟ آن عبارت را به کار ببریم یا خیر؟ در اینجاست که اهمیت مشورت و حضور مشاور در کنار مداح عیان می‌شود. .
‍ ‍ . شب عشق است و باید امشبو بیدار بمونم ۲ برای سلامتیت سوره ی یاسین بخونم خودمو قاطی جمع عاشقات جا میکنم هی الهی عظم البلا رو نجوا میکنم مهربونمی تو اروم جونمی تو عبدم و عبیدم صاحب زمونمی تو یه گوشه ی چشمت بسه برا کسی ک بی کسه بگو ک یه روز دست من ب پر عبات میرسه ۲ (بیا گل نرگس بیا ۴) اومدم درد و دل خستمو درمون بکنم گله از این همه تنهایی و هجرون بکنم قبوله خیلی بدم تو خوبیات حد نداره من ندیدم کسی ک با تو باشه بد بیاره ذره پروری تو پناه نوکری تو (همه جوره مثل احمد و حیدری تو )۲ (آرزومه تو نوکری ی روزی قدیمی بشم )۲ با تو ک همه چیزمی رفیق صمیمی بشم (بیا گل نرگس بیا ۴) کاش ب روزی برسم ک جزو لشکرت باشم منم از منتقمای جد و مادرت باشم (دوست دارم ک رو لبات ی روز تبسم بیارم برا اتیش زدن اون دوتا هیزم بیارم)۲ (آغوش تو بازه لطف تو چاره سازه )۲ ذکر من ی عمره یا فارس الحجازه بیا گل نرگس بیا ۴ .👇
12_Ranaee_Sham_Milade_Emam_Zaman-02_(www.rasekhoon.net).mp3
4.22M
🌸 (ع) 💐شبی عشقس و باید امشب بیدار بمونم 💐برای سلامتیت سوره یاسین بخونم 🎤 👏 👌لهجه
2. نور خداوند مبین.mp3
10.53M
ای نور خداوند مبین در ظلمات وی آن که توئی آل علی را جلوات گفتم به دلم چه هدیه داری امشب گفتا به گُل چهرۀ مهدی صلوات شاعر: هنگام سُرورکائنات است امشب اوقات گرفتنِ برات است امشب بفرست مُدام بر محمد صلوات زیرا که بهارِ صلوات است امشب ... امشب رسد از سامره بوی گل نرگس گل ها همه چشم اند به سوی گل نرگس بگرفته همه خوی به خویِ گل نرگس نرگس زده لبخند به روی گل نرگس گم گشته در انوار الهی کُره ی خاک صوت است که سر برده به افلاک تا دوست زند خنده و تا خصم شود کور گردیده زمین بر سر گردون طبق نور هم سامره سینا شده هم بیت ولا طور ریزد عوض گل به زمین بال و پر حور خورشید رخِ مهدی سر زد شب نیمه بر چهره ، گل انداخته لبخند حکیمه روید گل توحید زکوه و چمن امشب یوسف ، شده از مصر، مقیم وطن امشب یعقوب شنیده است بوی پیرهن امشب مهدی زده لبخند به روی حسنِ امشب خیزید و به بینید گلستان حسن را در دست حسن لاله ی بستان حسن را خیزید که از پاره ی دل گل بفشانید وز کوثرِ نور آتش دل را بنشانید بر منتظران این خبر خوش برسانید کامشب شب قدر است همه قدر بدانید با نور نوشتند به پیشانی خورشید ماهی که جهان منتظرش بوددرخشید این صورت توحید و یا آیت نور است این قامت طوباست و یا نخله ی طور است داود نبی را به لب آیات زبور است یا بر لب مهدی سخن از روز ظهور است .
. . سرمایه‌ی ناب جان و جانان عشق است در وقت سحر صدای باران عشق است خوشبخت کسی که بخت او بیدار است احیای شب نیمه‌ی شعبان عشق است ............. . تویی و لطف و عنایت/منم و ناله و آهی به شب نیمه ی شعبان/آمدم با روسیاهی یا الهی یا الهی... کوله باری از گنه را/تُحفه آوردم برایت من خجالت میکشم از/این همه لطف و عطایت وای ِ من از شرّ نفس و/عُمر ِ از عصیان،تباهم رجب آمد و گذشت و/همچنان غرق گناهم یا غیاث المستغیثین/بشنو این سوز و نوایم بار دیگر غرق خجلت/آمدم توبه نمایم بهر برگشتن به سویت/جاری است اشک از دو دیده میدهم تو را قسم بر/حقّ زهرای شهیده دل به عشق روی دلبر/میخورد پیوند دیگر ای خدا امشب تو را من/میدهم سوند دیگر بارالها بهر توبه/آمدم با چشم گریان میدهم تو را قسم بر/حقّ آن مظلوم ِ عطشان حقّ آن مولا که جان داد/در ره رضای معبود پیکرش بی سر روی خاک/غرق خون و بی کفن بود .
AUD-20220309-WA0001.
11.14M
🎤آقای_بنیامین_بهادری . آقام آقام … آقام آقام آقام!! آقام آقام آقام آقام آقام ♫!♭ آقام آقام آقام آقام ♫!♭ آقام آقام… آقام آقام آقام!! آقام آقام آقام آقام!! تو مدینه مهمون … فاطمه ای!! یا که امشب زایر علقمه ای!! یا نشستی کنار قبر حسین اونجا گرم نوحه و زمزمه ایی آقام آقام آقام آقام آقام!! آقام آقام آقام … آقام آقام!! آقام آقام آقام آقام آقام!! آقام آقام… آقام آقام♫!♭ آقام آقام آقام آقام آقام!! آقام آقام …آقام آقام!! شاید امشب رفتی … به شهر دمشق به زیارت زینب بانوی عشق!! تو که امشب … تو اون حرم رفتی!! به عیادت رقیه هم رفتی!! تو بگو امشبو آقا کجا رفتی به نجف یا به … سامرا رفتی یا که رفتی به روضه ای غمگین!! تو بقیع با صدای ام البنین!! آقام آقام … آقام آقام آقام آقام آقام آقام آقام آقام آقام آقام آقام!! آقام آقام آقام آقام!! آقام آقام آقام… آقام آقام آقام آقام آقام… آقام
. امید منتظران دیده داریم به ره تا گل احمد برسد عطری از جانب گلخانه ی سرمد برسد این امید همه ی منتظران است، ای کاش یوسف گم شده ی آل محمد برسد دیدن روی تو باشد به خدا مقصد ما کی شود دیده به راه تو به مقصد برسد ما گدایان شب نیمه ی شعبان تواییم بر گدایان حرم لطف تو بی حد برسد ما همه دلشدگان مست ز بوی تو شدیم کاش بوی تو درین لحظه مجدد برسد بی تو هرگز نبود طالع مسعود مرا مگر از لطف شما طالع اسعد برسد نرسد کاش به آن روز غم انگیز عزیز که دلم بهر وصالت به مردد برسد قد بر افراخته ای ، وقت نماز آمده است کاش این دیده به قد قامت آن قد برسد منتظر مانده ام ای یار که در عرصه ی عشق وصل من با تو به تائید مؤکد برسد بوی عطر نفس پاک تو ای مظهر حُسن گاه از کرب و بلا گاه ز مشهد برسد می روی کرب و بلا کاش به همراه شما دل ما باز به شش گوشه ی مرقد برسد چون کبوتر زده پَر سمت حرم دیده ی ما طایر دیده و دل جانب گنبد برسد مسند عشق ازآن داده به «یاسر» خود دوست چون که عاشق ز بر یار به مسند برسد ** «یاسر»✍ ................................. .
امام حسین ع
|⇦•مبعثِ اوجِ برکات.. #سرود و شورِ زیبا ویژۀ مبعث پیامبر رحمت حضرتِ محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله
‍ . 1400/12/27 🔰بند اول🔰 اومده منجیِ جهان ، امام و یاره مهربان آورده همراهه خودش،شمیمه گلهای جنان حجت آخره خدا ، حضرت صاحب الزمان روح صلاة یامهدی،رمزه حیات یامهدی برای   کُل   عالم  ،  بابه   نجات یامهدی ✴️خوش اومدی یامهدی✴️ 💖🌸🌸💖 🔰بند دوم🔰 ای  گل   گلشنه  وِلا  ،   آئینه ی   ایزد  نما عزیزه  قلب  احمد  و  ،  سروره  کل انبیا عجل علی یابن الحسن،منتقم خونه خدا سپهره دین یامهدی،کهف حصین یامهدی مثاله  مولا   حیدر ، حبل المتین یامهدی ✴️خوش اومدی یامهدی✴️ 💖🌸🌸💖 🔰بند سوم🔰 ذخیره ی  پروردگار ، وارثه  تیغه ذولفقار دلهای شیعیان شده ، برات آقا  چه بیقرار عنایتی بکن به من،باشم تو راهت استوار همه کَسم یامهدی ، فریاد رَسم یامهدی بی شمامن آقاجان،خار و خَسم یامهدی ✴️عجل علی یامهدی✴️ ✏️: .
. تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  قصه ی ما اینجوری تموم نمیشه  نمی مونه دنیا اینجوری همیشه قلب عاشق چشم به راه تو می شینه  تا که اون روز رو ببینه  که شروع زندگیشه  تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  آقا بی تو دردامون نداره تسکین درد غربت توی روزگار غمگین آخر روزی میرسه که تو میایی  میرسه روز رهایی  پر لحظه های شیرین تو میای و همه دنیا بوی گل می گیره و  تو میای و دیگه غم سراغ دل نمیره و  تو میای و همه بندامون رها میشه و  تو میای و دلم وا میشه  تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  وقتی لب هام واسه تو دعا میخونه "اللهم" میشه شعر عاشقونه با رویای گل نرگس نگاهت  با خیال روی ماهت  می گیرم دلم بهونه تو میای و زمین مثل آسمون میشه و  تو میای و لبامون ترانه خون میشه و  تو میای و دوباره دعا ، دعا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  لبم مشغول آل یاسین و  دلم مشغول عشقه تو سینم من از بس چشمم گشته دنبالت رو ابرا رد پاهاتو می بینم نگاهم از بارون نشونتو می گیره یه عمره دل هامون بهونتو می گیره تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وا میشه  می بندم عهدی تا قیامت  با دلی که از عشقت پریشونه نوشتم مهدی روی قلبم تا  بدونن صاحب داره این خونه محاله تا هستم از عشق تو جدا شم محاله تا امروز تو رو ندیده باشم تو میای و همه دنیا بوی گل می گیره و  تو میای و دیگه غم سراغ دل نمیره و  تو میای و همه بندامون رها میشه و  تو میای و دلم وا میشه  تو میای و همه دردامون دوا میشه و  تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و  تو میای و همه دنیا با صفا میشه و  تو میای و دلم وامیشه https://eitaa.com/emame3vom/58966 👇
1640_1542552033.mp3
2.66M
تو میای و همه دردامون دوا میشه و تو میای و دلا خونه ی خدا میشه و تو میای و همه دنیا با صفا میشه و تو میای و دلم وا میشه… 🎤محمود کریمی 🇮🇷 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی_آنلاین_تو_میایی_و_همه_دردامون_دوا_میشه_محمود_کریمی.mp3
8.92M
(عج) تو میای و همه دردامون دوا میشه 🎤مداح :حاج محمود کریمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. علیه‌السلام 🔹نشانی ظهورت پیداست🔹 آن صدایی که مرا سوی تماشا می‌خواند از فراموشیِ امروز به فردا می‌خواند آشنا بود صدا، لهجۀ زیبایی داشت گله از فاصله، از غربت و تنهایی داشت هم‌نفس با من از آهنگ فراقم می‌خواند داشت از گوشۀ ایران به عراقم می‌خواند یادم انداخت که آن سوی تماشا او هست می‌روم می‌روم از خویش به هر جا او هست جمکران بدرقه در بدرقه، تسبیح به دست سهله آغوش گشوده‌ست مفاتیح به دست رایحه رایحه با بوی خودش می‌خوانَد خانۀ دوست مرا سوی خودش می‌خوانَد خانۀ دوست که از دوست پر از خاطره است خانۀ دوست که نام دگرش سامره است آن اویسم که شبی راه قرن را گم کرد با دل ما تو چه کردی که وطن را گم کرد؟ وطن آن‌جاست برایم که پر از خویشتن است یعنی آن‌جا که در آن خانۀ محبوب من است سامرا! خانۀ محبوب من! از او چه خبر؟ از دل‌آرام من، از خوبِ من، از او چه خبر؟ ما همه غرق سکوتیم تو این‌بار بگو سامرا! طاقت ما طاق شد از یار بگو سایۀ روشنش آورده مرا تا اینجا بوی پیراهنش آورده مرا تا اینجا به اذانش، به قنوتش، به قیامش سوگند به رکوعش، به سجودش، به سلامش سوگند قَسَمت می‌دهم آری به همان راز و نیاز آخرین بار کجا در حرمت خواند نماز؟ آخرین مرتبه کی راهی میقات شده‌ست؟ آخرین بار کجا غرق مناجات شده‌ست؟ خسته از فاصله‌ام با منِ بی‌تاب بگو با من از گریۀ او در دل سرداب بگو سامرا! ای که بلندای شکوهت عرش است گرد و خاک قدمش روی کدامین فرش است؟ حرمت ساحل آرام‌ترین امواج است این گدا سامره‌ای نیست، ولی محتاج است از زمستان پیاپی به بهارم برسان بر لبم عرض سلام است به یارم برسان ما به تکرار دچاریم بگو با یارم غیر او چاره نداریم، بگو با یارم ـ رنگ و رو رفته شد آفاق، به دنیا برگرد ما نخواندیم دعای فرج اما برگرد آن‌چه را مانع دیدار شد از دیده بگیر جز تو ما از همه گفتیم، تو نشنیده بگیر تو فقط چارۀ هر دردی و برمی‌گردی وعدۀ بی برو برگردی و برمی‌گردی روزیِ باغچه آن روز نفس خواهد بود جای دل، آن‌چه شکسته‌ست، قفس خواهد بود از سر مأذنۀ کعبه اذان می‌خوانیم قبلۀ کج شده را سوی تو می‌چرخانیم هر کجا می‌نگرم ردّ عبورت پیداست کوچه در کوچه نشانی ظهورت پیداست تازه این اول قصه‌ست، حکایت باقی‌ست ما همه زنده بر آنیم که رجعت باقی‌ست می‌نویسم که شب تار سحر می‌گردد یک نفر مانده از این قوم که برمی‌گردد .
1400.12.22_2.mp3
4.24M
🔻 🎤حجت الاسلام 🔊 📆یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ 🕌موسسه حداث الحسین علیه السلام
1400.12.20_1.mp3
25.43M
🎤 حجت الاسلام میرزامحمدی 🔊 📆 جمعه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ 🕌 مسجد مقدس جمکران 🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام_قم
1400.12.22_1.mp3
45.51M
🎤حجت الاسلام 🔊 📆یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ 🕌موسسه حداث الحسین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا