eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
997 ویدیو
550 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️شبهه ۲۹ انسان برای کدامین هدف خلق شده است؟ قرآن یک بار میگوید برای عبادت یک بار دیگر میگوید برای تعقل یک بار دیگر میگوید برای تشکر یا برای رحمت یا برای آزمایش کردن و...🤔❓ به عنوان مثال👇👇 👈 ابتلا : الملك : 2 الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُور ✅ شما را برای آزمایش خلق کردیم 👈 تتقون :البقرة : 21 يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ وَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون‏شما را خلق کردیم تا با تقوا بشوید 👈 شکر :النحل : 14 وَ هُوَ الَّذي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِيًّا وَ تَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَها وَ تَرَى الْفُلْكَ مَواخِرَ فيهِ وَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُون‏همه چیز را مسخر شما قرار دادیم تا شما اهل شکر بشوید 👈 تعقل : غافر : 67 هُوَ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ يُخْرِجُكُمْ طِفْلاً ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُوا شُيُوخاً وَ مِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّى مِنْ قَبْلُ وَ لِتَبْلُغُوا أَجَلاً مُسَمًّى وَ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون‏شما را خلق کردیم تا اهل تعقل بشوید 👈 تسلیم :النحل : 81 وَ اللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِمَّا خَلَقَ ظِلالاً وَ جَعَلَ لَكُمْ مِنَ الْجِبالِ أَكْناناً وَ جَعَلَ لَكُمْ سَرابيلَ تَقيكُمُ الْحَرَّ وَ سَرابيلَ تَقيكُمْ بَأْسَكُمْ كَذلِكَ يُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تُسْلِمُون‏شما را خلق کردیم و همه چیز را در اختیار شما قرار دادیم تا اهل تسلیم بشوید 👈 ذکر : الذاريات : 49 وَ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُون‏شما را خلق کردیم تا متذکر بشوید 💯 اهدافی همچون👇👇👇 👈فلاح 👈رحمت 👈تفکر 👈معرفت و آگاهی 👈قرب 👈و..آمده است آیا اینها با هم در تضاد نیستند❓❓🤔🤔
جواب به شبهه ۲۹ جواب اول 👌✅ما میتوانیم یک قدر جامع تشکیل بدهیم و خیلی از این عنواین را زیر مجموعه آن قرار بدهیم مثلا👇👇 👈تقوا(سوره بقره آیه ۲۱) ما تقوا را راس قرار بدهیم و خیلی از عناوین را زیر مجموعه آن قرار بدهیم✅✅ توضیح👇👇 تقوا انواع مختلفی دارد و هم نوع های مختلفی دارد👇 👈لعلکم تعقلون (اهل فکر کردن)(سوره غافر ۶۷)یک تقوا فکر داریم یعنی انسان اگر بخواهد تقوا فکری داشته باشد این است که درست بیندیشد لذا فرموده لعکم تعقلون یا لعلکم تفکرون 👈 لعلکم تسلمون (اهل تسلیم شدن) (سوره نحل آیه ۸۱) و وقتی فهمید چیزی که درست است تقوای فکری بخرج بدهد و از آن تبعیت بکند و شانه از آن خالی نکند و عملا تسلیم آن بشود که فرموده لعلکم تسلمون 👈لعلکم تشکرون (شکر گذاری) (سوره نحل آیه ۱۴)یا وقتی که فهمیدی و تعقل کردی و متوجه شدی تو چی بودی و چی شدی و چه خدایی داری باید بابت این نعمت بزرگ شکر بجا بیاوری لعلکم تشکرون 👈لعلکم تذکرون(به یاد بودن) (سوره ذاریات ۴۹)وقتی ما یک نفری یک هدیه خوبی به ما میدهد همیشه به یادش هستیم حالا اگر هستی و هرچه که داریم از اوست آیا نباید به یادش بیفتیم لذا فرمود لعلکم تذکرون 👈لیبلوکم (بخاطر امتحان کردن شما)(سوره ملک آیه ۲)👌👌 و عیار و ارزش اینها را با امتحانات مشخص میشود همه میتوانند بگویند ما با اهل فکر تقوا تسلیم و...هستیم ولی هنگام امتحان مشخص میشود شود چقدرش ادعا بوده و چقدرش حقیقت لیبلوکم... وسایر عنواین... 👌👌👌👌✅✅✅که آخرش به ختم میشود الا من رحم ربی و لذلک خلقهم یعنی هدف اصلی از خلقت رحمت الهی که برای رسیدن به این مرحله باید مراحل قبلی طی بشود 🤔 حالا رحمت چی هست ان شاء الله در جواب بعدی توضیح خواهم داد❓❓ 👌👌👌پس هدف از آفرینش رحمت است
جواب شبهه ۲۹👇👇 💯مقدمه 👌👈قبلا گفته شد که تعارض اصلا در قرآن نیست اگر هم ظاهرشان در تعارض باشد با کمی تفکر این تعارض بدوی(ابتدائی) رفع خواهد شد به عنوان نمونه قبلا داخل کانال گذاشتم فقط شما بزرگواران کلمه تعارض را جستجو بفرمایید برای شما بالا می آورد(که آیاتی که ظاهرشان تعارض بوده ولی هیچ تعارضی در کار نبوده و این ما بودیم که خیال کردیم تعارض وجود دارد) فقط کافی کلمه تعارض را در همین کانال جستجو بفرمائید. 💯نکته اول 👌👌فهم درست مسئله و شبهه خودش خیلی کمک به جواب میکند مثلا اینجا اهداف مختلفی را برای هدف از آفرینش انسان بیان میکند ولی در شبهه میگوید هدف از خلقت انسان چیست بلکه میبایستی گفته میشد اهداف خلقت انسان چیست نه هدف خلقت نکته دوم وقتی کسی از ما شبهه قرآنی یا روایی یا تاریخی و... میکند باید متناسب با همان شبهه جواب داد مثلا اگر میگوید از نظر تاریخی این حادثه در فلان زمان اتفاق نیفتاده است باید با سند تاریخی جوابش بدهیم نه با عقل و ...هرچند جوابهای عقلی کاملا درست باشد باید اول از نظر سند تاریخی جواب بدهیم بعد عقلی و ... 👈💯الان هم شبهه را از منظر قرآن سوال کرده لذا جواب را باید اول از قرآن بدهیم.
تمامِ غربتش از ماست، حضرت مهدی / غریب و یکه و تنهاست، حضرت مهدی کسی که سبزتر است از هزار بار بهار/ صفای جان و دل ماست، حضرت مهدی بگفت حضرت خاتم: ز ما و از زهراست/ گلی ز شاخه‌ی طوباست، حضرت مهدی غریبتر ز حسین و ز مجتبی مظلوم / تری که زاده آنهاست، حضرت مهدی به زلف و خالِ لبش، یوسفان گرفتارند/ چرا که یوسف زهراست، حضرت مهدی کسی که خلعت یوسف به بَر، و در دستش / عصای حضرت موساست، حضرت مهدی ز فضل و جاه و مقامش، که روزِ وعدهشده/ امامِ حضرت عیساست، حضرت مهدی به نام و کنیه، پیمبر، به سیره چون زهراست/ علیِّ عالیِ اعلاست، حضرت مهدی سفير كرب و بلا زينب است بنت علي / سفير زينب كبراست حضرت مهدي کسی که حضرت صادق خَدِمتُه گوید/ تمام نکته همینجاست، حضرت مهدی شد از ازل به ابد، هر چه دل! گرفتارش/ امیرِ لشگرِ دلهاست، حضرت مهدی به گَنجدان هدایت، بقیة اللهِ/ علیمِ حَیِّ تواناست، حضرت مهدی تمام جن و ملک، گر ز وصف او گویند/ نَمی ز قطرهی دریاست، حضرت مهدی! دروغ گفته هر آنکس که کرده انکارت/ و راست، هر چه شما را است، حضرت مهدی! تمام جمعه نشستیم و ادعا کردیم: / بیا! زمینه مهیاست، حضرت مهدی به انتظار نشستیم و غافل از آنیم / امام، حاضر و برپاست، حضرت مهدی برای خیل رکابش مدام معذوریم / که وقتِ گرمی و سرماست، حضرت مهدی سیاه، روی من از کردههای بیمقدار / امامِ ناظر و بیناست، حضرت مهدی ز من به حضرتتان یک سلام و یک حاجت / مرا همین به تمناست، حضرت مهدی عنایتی بنما!، چون که چشم دَریوزان / همیشه بر درِ مولاست، حضرت مهدی اگر چه من بدم، اما شهادت امضاء کن / که فوز اعظم و عُظماست، حضرت مهدی زعیم شیعه، علمدار، گفته در جمعه: / عَلَم به دست تو زیباست، حضرت مهدی! میانِ مردمِ شهر است و ما از او غافل / میانِ ما و شماهاست، حضرت مهدی امام، نور و هدایت، به شام تاریک است / طلوعِ لحظهی فرداست، حضرت مهدی غریب و یکه و تنهاست، حضرت مهدی / تمامِ غربتش از ماست، حضرت مهدی شعر از: نوید نظری (خادم الزهرا سلام الله علیها) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫مثل آب خوردن یادش رفت.‌‌..😔 شمایی که میگی من آخر معرفتم میخوای میزان معرفتت رو بسنجی⏱ 🎞🎥کاری از گروه رسانه بنیاد مهدویت استان البرز
213.mp3
7.22M
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 💠 موضوع: چرا شبکه های ماهواره‌ای، کشورهای غربی و جریان ضدانقلاب برای سند راهبردي همکاری ايران و چین جنجال به پا می کنند؟ 🎙کارشناس سیاسی: دکتر یدالله جوانی 🍃🌻🍃 🔻 این سند یک نقشه راه برای همکاری ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، راهبردي در یک افق بلندمدت و بر پایه منافع مشترک است. 🔹از ظرفیت‌های این سند می توان به یک تیر خلاص بر پیکر نیمه جان تحریم های حداکثری با محوریت آمریکا اشاره کرد. 🔸 این سند راهبردي یک عامل شتاب بخش در پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شود. 🔺 همه کارشناسان به شکست آمریکا در جنگ اقتصادي علیه ایران اذعان دارند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸 🍀 📻 رادیو ثامن/ شماره پنج 🔰موضوع: بزرگترین آرمان بیانیه گام دوم آماده شدن برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) 🍃🌻🍃 🎙کارشناس برنامه: استاد محسن نصری ✅ معاونت سیاسی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
728.3K
🔴 ۱۴۰۰/۱/۱۴ ؛ تحلیلی کوتاه درباره‌ی : صحبت‌های سردارجوانی ؛ ورود سعید محمد به انتخابات و نوع تخلف ایشان ... 🎙دکتر سید جلال حسینی دکترای علوم سیاسی و مدرس دانشگاه ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mojahedin_samen ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
◀️ برگزاری نشست تخصصی ،روشنگری به همت شهرستان فلاورجان 🔸️ با موضوع: شعار سال و انتخابات 🔊 با حضور: ✅ جناب آقای بهرامی مدیر عامل شرکت سیمان اصفهان ⚡ زمان: پنجشنبه۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ساعت ۲۰ 🎥 این نشست بصورت وبیناری برگزار و حضور برای عموم آزاد می باشد . ◀️ لینک نشست: لطفا بصورت مهمان وارد شوید. https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.flavarjan ✒ پای ما محکم بر این جاده است..... @falavarjanh
🌦« بهار سرنوشت» 🔷سلسه بحث هایی پیرامون انتخابات 1400 🔷 ✍️ 🔸یکی از مهمترین حوادث یک کشور، پدیده ی انتخابات است که می تواند سرنوشت ملت و کشور را تغییر دهد. یقیناً انتخابات 28 خرداد 1400 ایران، نقطه عطفی در تاریخ ایران خواهد بود. در این روز مردم تصمیم می گیرند به مدت 4 سال سطوح عالی مدیریتی ( قوه مجریه) و سطوح عملیاتی ( شورای شهر) کشور را به چه کسی و با چه تفکری بسپارند و تعداد نمایندگان قوه مقننه (انتخابات میان دوره ای مجلس) را تکمیل کنند. به توصیه بسیاری از دوستان و بنا به رویه معمول، بنا دارم از اکنون تا آستانه برگزاری انتخابات، سلسله مباحثی را به زبانی ساده و حداقل هفته یک بحث را، خدمت هموطنان عزیز تقدیم نمایم. ▪️مطالب از ابعاد نظری و کلی و پاسخ به برخی شبهات رایج، آغاز و به بیان شاخص ها و ملاک های عینی و جزیی ختم می شود : ✅چرا باید در انتخابات شرکت کنیم ؟ 🔹در گفتگوهای روز مره بویژه در فضای مجازی، عده ای به دلیل نارضایتی از وضع موجود و یا تحت تاثیر تبلیغات رسانه های دشمنان ، عدم تمایل خود را به شرکت در انتخابات اعلام می دارند. عده ای نیز ابراز می کنند بیشتر افرادی که تاکنون به آنها رای داده ایم، تو زرد از آب در آمده و خلاف قول و وعده ی خود عمل کرده اند پس ما در انتخابات شرکت نمی کنیم . بخش عمده ای از این افراد حق دارند که خشم و ناخشنودی خود را به طریقی ابراز کنند. چرا که این وضعیت(به خصوص شرایط اقتصادی) شایسته ملت شریف و کشور غنی و قدرتمند ایران اسلامی نیست . ‼️اما برای نشان دادن نارضایتی خود راه بهتر و مناسب تری وجود ندارد؟ آیا می توان نسبت به سرنوشت وطن و هموطنان خویش بی تفاوت بود؟ 👈رای دادن و تعیین حق سرنوشت، حقی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب مردم ایران شده است و این حق را هیچ کس (حتی خود ما) نمی تواند از ما سلب کند . اگر هر یک از ما در انتخاب مسئولین اشتباه کرده باشیم و یا خودِ افراد پس از به قدرت رسیدن( به دلیل خودساخته نبودن) تغییر بکنند، ما نباید خود را کنار بکشیم و در انتخابات شرکت نکنیم . 🔻🔻🔻 شرکت نکردن در انتخابات مثل این است که اگر چندین معلم را برای تعلیم و تربیت فرزندمان انتخاب کنیم ولی مناسب نباشند و یا چند مستاجر به خانه ما آسیب بزنند ، ما تصمیم بگیریم دیگر برای پیدا کردن معلم خوب یا مستاجر مناسب هیچ اقدامی نکنیم و فرزند و خانه خود را به حال خود رها کنیم ! 🔹بدیهی است هیچ عاقلی این رویه را نمی پسندد بلکه باید این بار با دقت بیشتر و مشورت با متخصصین دلسوز، برای انتخاب معلم شایسته و مستاجری وظیفه شناس تلاش کنیم. ممکن است گفته شود من این حق را دارم که دیگر مِلکم را اجاره ندهم ( به تعبیر دیگر در انتخابات شرکت نکنم) باید به این عزیزان گفت شاید شما بتوانید خانه ات را خالی نگه داری ولی کشور بدون مدیر و رئیس جمهور نمی ماند، بلکه دیگران می آیند برای شما تصمیم می گیرند و شما نیز مجبور به پذیرش نظر دیگران هستید . چنان که هربرت اسپنسر می گوید: چه شخص به کاندیدای پیروز رای دهد، چه به کاندیدای مغلوب، و چه از رای دادن خودداری کند، او محکوم به اجازه دادن حکومتگری کاندید پیروز است پس بهتر است رای بدهید تا نقش آفرین باشید.( pencer, Herbert (1851), The Right to Ignore the State) ❌و به قول قدیمی ها : در این صورت «خود کرده را تدبیر نیست» و اگر اوضاع بر وفق مراد نبود، کسی جز خودمان را نباید ملامت کنیم . ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🌦« بهار سرنوشت» 🔷سلسه بحث هایی پیرامون انتخابات 1400 🔷 ✍️ «بخش دوم » چرا باید در انتخابات شرکت کنیم ؟(ادامه) همه موجودات زنده (بویژه انسان) ، خانه و کاشانه خود را دوست دارند و برای حفظ آن تلاش کرده و بعضاً جان خود را در معرض خطر قرار می دهند .تاریخ بشر پر است از رشادت ها و از خود گذشتگی های قهرمانان ملی که برای استقلال و عظمت کشورشان جانفشانی کرده اند . نمونه بارز و اخیر این دست فداکاری ها را می توان در دوران دفاع مقدس به عینه دید . هنوز قبور مطهر شهدا و بدن زخمی جانبازان در معرض دید ما هستند و همه وطن دوستان و آزادی خواهان به آنها ، به دیده احترام می نگرند . 🔹در شرایط کنونی، شرکت در انتخابات دقیقاً کارکردِ جهاد در راه دین و وطن را دارد . چه بسا نتیجه بین المللی آن بیشتر از شرکت در دفاع باشد. تعداد آرای هر ملت و نوع آن، خیلی شفاف ثبت گشته و برای همیشه تاریخ در ویترین عملکرد هر کشور قرار داده می شود. تک تک آرای مردم همچون تیر غرور آفرین« آرش» ، لحظه به لحظه از سوی خبرگزاری ها به جهان مخابره می شود و به فاصله چند روز با تمام جزییات ثبت می گردد و برای همگان قابل مشاهده است. در حالی که تعداد افراد و نوع عملکرد رزمندگان، آنطور که باید و شاید منعکس نمی شود . 🔸هیچ دوربینی(بجز ملائکه الهی ) نتوانسته در شب های عملیات، لحظات حساس و ایثار مجاهدان را ثبت کند وحتی رزمندگان حاضر در صحنه نبرد، از اقدامات همرزمان هم دسته خود نیز بی خبر می مانند. علاوه بر این حماسه قهرمانان عرصه جهاد تا مدت ها محرمانه تلقی می شود و پس از سال ها که به شکل خاطره نویسی و فیلم به جامعه عرضه می شود، بخش بسیار ناچیزی از واقعیت و آنهم از دید نویسنده و کارگردان معرفی می شود که چه بسا مورد تحریف قرار گیرد. اما تک تک آراء مردم (به مثابه یک فشنگ) و تعداد و کیفیت حضور مردم در پای صندوق های رأی ، دقیقاً ثبت و ضبط می شود و بلافاصله تاثیر خود را بر جای می گذارد و این تاثیر تا همیشه مورد استناد واقع می شود. 🔹همچنان که حضور مردم در دفاع از دین و میهن موجب عزت، اقتدار، مصونیت و پیشرفت یک کشور می شود، مشارکت پرشور و معنی دار مردم نیز تاثیر «عمیق تر» و «گسترده تری» بر امنیت و توسعه داخلی و اقتدار بین المللی دارد. بدیهی است سختی ها و مشقات و ثواب جهادِ در راه خدا، با هیچ عملی قابل قیاس نمی باشد ولی تاثیر حضور «چند ساعته »مردم در انتخابات و تحمل «اندک دشواری»، کمتر از یک جهاد سخت و نفس گیر نیست. چرا که حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات، موجب می شود ضمن تقویت استحکام درونی، دشمنان از فکر حمله، تخریب زیر ساخت ها و تجزیه کشور منصرف شوند. ✅پس هرکس علاقه به پیشرفت و اعتلای وطنش دارد( چه از روی وظیفه شرعی و چه بخاطر حس وطن دوستی )، باید هم خودش در انتخابات شرکت کند و هم دیگران را به مشارکت تشویق نماید. اینکه دشمنان از هر وسیله ای برای دلسرد کردن مردم در انتخابات استفاده می کنند، اهمیت و ضروت شناخت این توطئه خطرناک را بیشتر می کند. جوانان نیز همچون دوران دفاع مقدس باید آگاهانه در فضای حقیقی و مجازی با تردید افکنی ها و شبهه اندازی ها مقابله کنند و خود میدان دار دفاع از دین و میهن خویش باشند. 👈چنان که مقام معظم رهبری می فرماید : «انتخابات حائز اهمّیّت است، همیشه؛ در بعضی از مقاطع اهمّیّت بیشتری دارد. توصیه‌ی من به مردم عزیزمان این است که اوّلاً همان‌طور که قبلاً عرض کردیم، همه شرکت کنند در انتخابات؛ همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند، هر کسی که ایران را دوست دارد، هر کسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کسی که شکوه و عزّت و عظمت ملّی را دوست دارد، در این انتخابات شرکت کند » (7/12/94) و در جای دیگر فرموده اند: مسلّماً امنیت كشور، مصونیت كشور، پیشرفت كشور، با حضور همگانی و حداكثری مردم افزایش پیدا خواهد كرد.(16/2/92)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چند روز دیگه به ماه رمضان بیشتر نمونده و ما عین خیالمون نیست...!!! ⬅️ مناجاتی زیبا و کوتاه از حاج آقا میرزامحمدی! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
◄ علم‌الهدی: امام رضا(ع) معجزه غیرمعقول نمی‌کند/ امام‌جمعه مشهد در واکنش به انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی که در آن یک روحانی به زائران امام هشتم توصیه می‌کند در حرم ماسک نزنند و امام رضا ضامن سلامتی آن‌ها خواهد بود، تأکید کرد: «امام رضا(ع) ولایت مطلقه الهی دارد اما کرامت حضرت به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد. کسی بگوید در حرم اگر خودم را از ارتفاع بیندازم صدمه نمی‌بینم، اتفاقاً می‌میرد؛ امام رضا(ع) می‌تواند شما را حفظ کند اما معجزه غیرمعقول نمی‌کند. کسی که آلوده است و حرم را بوسید، آن را آلوده کرده و نفر دوم که ببوسد مبتلا می‌شود. حرف افراد خرافه‌پرور که می‌گویند در حرم ماسک نزنید را باور نکنید
نصر من الله و فتح القریب با سلام و صلوات بر محمد(ص) وآل محمد و همچنین شما جهادگران فضای مجازی ان شالله به حول وقوه الهی همه در کنار هم ،محکم تر از قبل در راه روشنگری و تبیین حقایق و بر ملا ساختن خط تحریف معاندین و مخالفین ایران و انقلاب اسلامی در جبهه فضای مجازی حضور بهم خواهیم رسانید. زمان: چهارشنبه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ مکان: تمامی کانال های پایگاه های بسیج در سراسر کشور موضوع: قدرت رییس جمهور در جمهوری اسلامی ایران معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان
45.docx
13.3K
🇮🇷🌸 🍀 🌀 ✅موضوع: منطق جمهوری اسلامی در ✍️ دکتر یدالله جوانی 🍃🌻🍃 📛 ویژه هادیان و سخنرانان 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ ، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش دوم) 🔶با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. 🔴انواع جنگ ها: جنگ ها و تهدیدها را می توان به دو شاخه اصلی تقسیم کرد: جنگ سخت یا تهدید سخت، و یا 💠جنگ سخت 🔷این نوع جنگ، متکی به روش های فیزیکی و عینی، همراه با اعمال و رفتارهای خشونت آمیز، و براندازی آشکار، و با استفاده از شیوه زور و اجبار، و حذف دفعی و اشغال سرزمین است.»[۱] این نوع جنگ محسوس، واقعی و عینی است به گونه ای که بر قدرت سخت، یعنی عِدّه و عُدّه بنا شده است. در این گونه از جنگ به طور عمومی کسی پیروز است، که افراد و سلاح های بیشتر و پیشرفته تر در اختیار داشته و در تفکّر جنگی پیشگام تر باشد. از مهم ترین ویژگی های جنگ سخت آن است که همراه با خونریزی بوده، هدف آن تسخیر سرزمین و تغییر نظام سیاسی یک کشور می باشد. 💠جنگ نرم 🔷 ، جنگی است نامحسوس، بدون درگیری مستقیم و بدون استفاده از ابزارهای خشونت آمیز ولی تأثیرگذار، که ممکن است به صورت تدریجی یا سریع باشد، البته آثار و پیامدهای آن ماندگارتر است. ، افکار و رفتارِ افراد جامعه، هدف اصلی است؛ زیرا ، شهروندان آن به منزله سربازان خودی با هزینه و تلفات بسیار ناچیز اقدام به تغییر نظام سیاسی می کنند و در اختیار قرار میدهند. 💠تفاوت بین جنگ نرم و جنگ سرد 🔷جنگ سرد اصطلاحی است که به دوره پس از جنگ جهانی دوم تا زمان فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی اطلاق میشود. به واقع جنگ سرد شامل دو عامل بود؛ یکی جنگ اندیشه ها و ایدئولوژی ها و دیگری مسابقه تسلیحاتی. جنگ اندیشه ها و ایدئولوژی ها برای تسلط بر عقاید و اراده انسان ها از سوی بلوک شرق و غرب به کار گرفته شد و مسابقه تسلیحاتی برای نشان دادن برتری نظامی دو بلوک بر یکدیگر به کار میرفت. و در ارکان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ایدئولوژی و... و به کار می رود. 💠تاریخچه جنگ نرم 🔷 اصطلاحی جدیدی برای تفکری قدیمی است. این فکر در کهن ترین منابع تاریخ جنگ کشورها یافت می شود. «این که چه زمانی انسان به فکر استفاده از چنین ابزاری افتاد و آن را به کار گرفت دقیقاً مشخص نیست. شاید بتوان گفت نخستین سنگ بنای این فکر زمانی نهاده شد که انسان در برخورد با انسان دیگر یا جانوران متوجه شد که می تواند علاوه بر قدرت فیزیکی از یکسری عوامل دیگر نظیر فریاد کشیدن، حرکت های گمراه کننده و... استفاده کند.»[۲] 🔷«تفکر استفاده از در کهن ترین متون استراتژیک نظامی مانند کتاب «هنر جنگ» سون تزو که پنج قرن قبل از میلاد در چین می زیست نیز یافت می شود. سون تزو بر اهمیت نابود کردن میل دشمن به جنگ... تأکید دارد. او همچنین می نویسد که می توان از راه پراکندن داستان هایی درباره خیانت رهبران مورد اعتماد و نیروهای فرماندهی دشمن(اهدافی) را به دست آورد. این کتاب همچنین توصیه می کند که برای به وجود آوردن ترس و هراس باید از برخوردی که پایان تلخی داشته باشد پرهیز کرد و پیروزی را با حداقل هزینه به دست آورد.»[۳] پی نوشت ها [۱] گفتارهای اعتقادی، معرفتی و سیاسی، ص۹۶ [۲] حاتمی، جنگ روانی، ص۲۹ [۳] همان، ص۳۰ منبع: وبسایت حوزه نت ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ ، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش سوم) 🔶با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. 🔴تفاوت بین جنگ نرم و جنگ سخت 💠برخی بیست تفاوت اساسی میان جنگ نرم و جنگ سخت شمرده اند. در این نوشتار تنها به چند نمونه از تفاوت های میان دو جنگ به گونه ای گذرا اشاره میشود؛ 🔷 در مقایسه با جنگ سخت بسیار کم هزینه تر است. برای نمونه، دو جنگ عراق و افغانستان بیش از هفتصد میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشت؛ در حالی که کودتای مخملی گرجستان و مصر تنها با هزینه ده میلیون دلار به سرانجام رسید. 🔷در بسیاری از مواقع، بسیار سریعتر از جنگ سخت به دست می آید. برای نمونه، در جنگ های نخست، اغلب سخن از سال های متمادی است، در حالی که پیروزی در جنگ نرم گاهی چندماهه به دست می آید. 🔷 ، شهروندان کشورِ هدف به عنوان سربازان کشور حمله کننده، عمل می کنند، و اگر تلفاتی هم باشد از خود شهروندان کشورِ هدف است نه کشورِ حمله کننده. 🔷کشته های جنگ سخت، قهرمانان آن کشور به حساب می آیند، در حالی که به طور عمده مورد تنفر ملت هستند؛ یک پسر معتاد یا یک دختر ولگرد هرگز قهرمان یک کشور نیستند، در حالی که هر دو از تلفات جنگ نرم میباشند. 🔷 ، پیروزی ماندگارتری در مقایسه با پیروزی در جنگ سخت است؛ چرا که پس از پیروزی در جنگ سخت، گروه های مقاومت مردمی و ارتش های آزادی بخش برای آزادسازی کشور شکل میگیرد، در حالیکه این خود شهروندان هستند که را به خانه خویش دعوت میکنند و بطور طبیعی مقاومتی نیز شکل نخواهد گرفت. 🔷اگر گروه های مقاومت در کشوری که در جنگ سخت شکست خورده است نتوانند به پیروزی دست یابند، شیوه جنگ را عوض میکنند؛ در حالیکه اصلاً تفکر مقاومت شکل نمیگیرد. 🔸برای مثال دو کشور آلمان و ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم، وارد جنگ اقتصادی با کشورهای فاتح شدند و خود را پس از چندسال دومین و سومین اقتصاد برتر جهان نامیدند؛ در حالی که کشور شکست خورده در جنگ نرم دارای روحیه خودباختگی و انفعال فرهنگی سیاسی و اقتصادی در برابر کشور فاتح است. 🔷شلیک اولین گلوله در جنگ سخت همه را هوشیار میکند، در حالی که نامحسوس و بی سر و صداست و گاهی تا درون خانه ها آمده است، اما هنوز اهالی خانه در خواب هستند. منبع: وبسایت حوزه نت به نقل از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ ، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش چهارم) 🔶با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. 🔴ابزارهای جنگ نرم 🔷تردیدی وجود ندارد که آسیب های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جامعه را در مسیر فروپاشی و تزلزل قرار میدهد و علایق ملی و روابط اجتماعی را مختل میکند. در این میان، به عنوان اصلی ترین و به ایفای نقش می‌پردازد. بی گمان، در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند. امروزه رسانه‌ها به راحتی میتوانند جریان های اجتماعی را هدایت، نظارت و کنترل کنند و به جریان سازی بپردازند. در حال حاضر هر رسانه ای که قوی‌تر باشد، در جهت دهی به افکار عمومی مردم نیز موثرتر است. 🔷 در تمام جنگ ها به مثابه و تبلیغات جنگی از سوی کشورها مورد استفاده قرار می‌گرفته اند که نویسندگان، خبرنگاران، تولیدکنندگان خبری و مطبوعاتی، عکاسان و... سربازان آن به شمار میروند و سلاح آنها رادیو، تلویزیون، اینترنت، ماهواره، دوربین، قلم و... است. در میان این ابزارها شاید بتوان گفت ماهواره و شبکه های اجتماعی و اینترنتی بیشترین محدوده تاثیر را دارا هستند و از جایگاه ویژه ای در این نبرد برخوردارند. 🔷جهانی و فرامرزی بودن، و دسترسی آسان و کم هزینه، بارزترین ویژگی بهره وری از این دو ابزار است که با استفاده از تکنیک های سمعی و بصری، عمیق ترین تاثیر را در برخی مخاطبان خود میگذارند. البته در این میان، تفاوت هایی بین ماهواره و اینترنت وجود دارد؛ گروه هدف در ماهواره، اغلب، عوام هستند که بیشترین تاثیرپذیری آنها از ماهواره است؛ ولی گروه هدف در شبکه های اینترنتی بطور عمده جوانان و خواص هستند و عموم مردم ـ جوانان و خواص ـ کمتر به استفاده از شبکه های گوناگون اینترنتی روی می آورند. 🔷افزون بر این، تنوع و جذابیت فضای سایبری، دسترسی آسان و کم هزینه و سریع به آن، اینترنت و را به در تبدیل کرده است؛ علاوه بر اینکه محتوای شبکه های ماهواره ای به آسانی در فضای اینترنتی قابل دسترسی است. امروزه اینترنت در تمام عرصه های زندگی فردی و اجتماعی، دولتی و خصوصی، علمی، آموزشی، سرگرمی و... حضور جدی دارد. البته فضای سایبری، چاقویی دولبه است که هرچند سر رشته آن در دست مستکبران قرار دارد، ولی جوامع هدف نیز از آن، در پاتک های جنگ نرم بهره می برند. 🔷به واقع، کم هزینه بودن و بی نیازی فضای سایبری از سرمایه گذاری هنگفت، موجب شده است که جوامع دیگر نیز به علت برخورداری از هوش، استعداد و انگیزه فراوان به پیروزی های متعددی در این حیطه دست یابند، تا جایی که بعد از چین، آمریکا و روسیه چهارمین ارتش سایبری جهان را داراست. منبع: وبسایت حوزه نت به نقل از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش اول) 🔶برای اینکه فردی مسلط به مباحث شود، لازم است دو سطح از آموزش را طی کند. در این نوشتار به بیان سطوح سواد رسانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 🔴      🔷برای آن که شخص بتواند به هنگام برخورداری از رسانه ها از مهارت  خویش بهره گیرد و پیام های دریافتی از آن ها را تحلیل کند، نخست باید توجه داشته باشد که صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمیدارند؛ لذا ممکن است با توجه به این اهداف، نه تنها بتوانند فقط بخشی از واقعیت ها را بیان کنند، بلکه در دگرگون ساختن و وارونه نشان دادن واقعیات نیز مؤثر باشند. 🔷همچنین هر یک از رسانه ها از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام ها استفاده میکنند که ممکن است با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر سبب شود تا یک پیام واحد را به صورت های مختلفی ارائه کنند. همان گونه که افراد مختلف نیز ممکن است از پیام های یکسان با توجه به پیش زمینه های ذهنی خویش، معانی متفاوتی را دریافت کنند. 🔷در مرحله‌ی بعد فرد مخاطب به هنگام برخورد با رسانه ها باید سؤالات زیر را در ذهن خویش مطرح کند و به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آن ها باشد: پیام های رسانه ای را می آفرینند؟ برای جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟ چگونه افراد مختلف قضاوتها و تفسیرهای گوناگونی از پیام های یکسان دارند؟ ارزشها و سبکهای زندگی که در رسانه ها ارائه میشوند، کدامند؟ و در نهایت، سازندگان و آفرینندگان پیام چیست؟
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️راهکارهایی قرآنی برای تقویت قوه بصیرت (بخش اول) - مقدمه 🔶برای اینکه انسان بتواند از چالش های بسیار خطرناک حیات مادی و دنیوی به سلامت عبور نماید، نیازمند عناصر و ابزارهای کارآمد و مفید است. یکی از مهمترین عناصری که در این بین به انسان کمک شایانی می نماید، و آگاهی است. 🔷در رابطه با این موضوع دو سؤال کلیدی و مهم قابل طرح است که میتواند ذهن و فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول نماید. ابتدا اینکه چیست؟ آیا صرف داشتن آگاهی و شناخت را می توان بصیرت دانست، یا بصیرت فراتر از یک شناخت عادی است؟ سؤال دوم اینکه قرآن کریم و منابع اسلامی چه راهکارها و دستورالعمل هایی را برای دستیابی به بصیرت و تقویت آن ارائه داده اند؟ 💠مفهوم شناسی بصیرت در اندیشه اسلامی 🔷برخی افراد کلید واژه را مساوی با آگاهی و شناخت قلمداد کرده اند. گویی هر کسی که دارای شناخت و آگاهی است از قوه بصیرت برخوردار است. این در حالی است که اگر سرگذشت نگون بختان عالم را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد بسیاری از آنها در زمره‌ی افراد آگاهی بوده اند که از بسیاری از مطالب مهم و راهبردی اطلاع داشته اند، ولی با این وجود، این شناخت و آگاهی زمینه ساز هدایت و رشد آنها نشده است، بلکه در مواردی نیز علم و آگاهی آنها همچون حجابی تاریک مانع فهم و درک صحیح آنها از مباحث و موضوعات شده است. 🔷برخی از لغت شناسان معنای لغوی کلید واژه را این چنین معنا کرده اند: در لغت به معنای عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی و عبرت آمده است.[۱] برخی از محققین نیز معنای اصطلاحی این کلید واژه را این چنین تبیین کرده اند: در اصطلاح عبارت است از قوه ‌ای در قلب شخص، که به نور قدسی منوّر بوده، به وسیله آن حقایق اشیا و امور را درک می‌کند؛ همان‌گونه که شخص به وسیله چشم، صُوَر و ظواهر اشیا را می ‌بیند.[۲] پی‌نوشت‌ها [۱] لسان العرب (ابن‌منظور محمدبن‌مکرم) ج۴، ص۶۵، واژه «بصر» [۲] فرهنگ قرآن (اکبر هاشمی رفسنجانی) ج‌۶، ص۲۶۳
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش دوم) 🔶برای اینکه فردی مسلط به مباحث شود، لازم است دو سطح از آموزش را طی کند. در این نوشتار به بیان سطوح سواد رسانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 🔴به طور کلی به هنگام برخورد با پیام های رسانه ای در دو سطح باید عمل کرد:   1⃣سطح مقدماتی و اولیه‌ی پیام ها 🔷یک سطح مقدماتی و اولیه که طی آن مخاطب به موضوعات و پرسش هایی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را می‌آفریند؟ از چه فنونی استفاده میکند؟ و با چه هدفی پیام را ارسال میکند؟ توجه دارد. در این سطح که دارای است، این توانایی را دارد که پدید آورندگان پیام ها (کارگردان، بازیگران تهیه کنندگان، سیاست گذاران و...) را تشخیص دهد. 🔷 از نقش صدا، موسیقی و سایر جلوه های ویژه برای القای فضا و معنی در انتقال تصاویر تا حدودی با خبر است و قادر است تشخیص دهد، که هر پیام برای چه گروهی از مخاطبان تهیه و پخش میشود، (اعم از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) را در نظر داشته، میزان تأثیرگذاری پیام ها را تعیین کند و پیامدهای آسیب زا یا اثرات مثبت (حفاظت کننده) آن ها را مشخص سازد.   2⃣سطح عمیق و پنهان پیام ها 🔷دومین سطح، و درونی تر هر پیام را در بر میگیرد و به گونه ای عمیق تر، ارزش ها و سبک های پنهان و مستتر در پیام را مدنظر قرار میدهد. هر پیام ارزش ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می گذارد؛ سبک زندگی، ارزش ها و هنجارهایی است که در زندگی افراد از اولویت برخوردار است و عملاً به کار گرفته می شود و بایستی سبک زندگی القا شده در پیام را کند. 🔷به عبارت دیگر، مخاطب دارای میتواند زندگی ای را که رسانه ها بر افکار و اعمال و زندگی او اعمال می کنند، تشخیص دهد و بداند رسانه ها قادرند آن چنان نامحسوس و به طور تدریجی سبک زندگی خانواده ها را به کلی تغییر دهند، که حتی خود افراد نیز متوجه نباشند.
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ ، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش پنجم) 🔶با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. 🔴تکنیکها و روشهای اجرایی جنگ نرم 🔷تمام و مبتنی بر اصول شناخته شده روانشناسی و نظریه های مورد قبول آن علم است. هر متخصص جنگ نرم باید بر دانش روانشناسی و جامعه شناسی تسلط داشته باشد تا بتواند نیازهای بشری، انگیزه ها و واکنش های افراد و جوامع را شناسایی کند؛ 🔷اینکه یک انسان در هنگام غلبه ترس چگونه عمل میکند، عصبانیت در چه زمانی سودمند و در چه زمانی زیانبار است، علل اضطراب و احساس عدم اطمینان و از دست دادن امنیت چگونه در انسان شکل میگیرد و یا برطرف میشود، عوامل و اثر هیجان هایی چون خشم، نفرت و... چه می باشد، 🔷عوامل ایجادکننده شجاعت یا ترس در انسان چیست، نشانه های نزدیک بودن فروپاشی عصبی چه می باشد، راه های جلوگیری از آن چیست، آداب و رسوم و تعصبات قومی هر ملتی چیست و میزان پایبندی افراد به آن آداب به چه میزان است و... 🔷که تمام آنها به حالت های روانی و درونی انسان ها و جوامع مختلف برمیگردد و براساس آن ها طراحی و اجرا می شود. در بخشهای بعدی به چند تکنیک عمده و اصل اشاره میشود. منبع: وبسایت حوزه نت به نقل از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش سوم و پایانی) 🔶برای اینکه فردی مسلط به مباحث شود، لازم است دو سطح از آموزش را طی کند، که در بخش قبلی این نوشتار، سطوح مذکور توضیح داده شد؛ در این بخش به مراحل کاربرد و بهره گیری از سواد رسانه ای پرداخته میشود. 🔴مراحل کاربرد و بهره گیری از سواد رسانه ای 🔷شخصی که دارای سواد بهره گیری از رسانه هاست، در نحوه‌ی استفاده از رسانه ها به برنامه ریزی شخصی می پردازد و به اهمیت این برنامه ریزی واقف است. بدین معنا که توجه بیشتری به انتخاب و تماشای انواع مختلف برنامه ها داشته، به صورت مشخصی به استفاده از تلویزیون، رایانه، بازی های الکترونیکی، فیلم ها و دیگر رسانه ها پرداخته و میزان مصرف را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، خود را ملزم می کند در استفاده از رسانه، جیره‌ی مصرف داشته باشد. 🔷چنین فردی در گام بعد به جنبه های نامحسوس تر رسانه ها توجه می کند و به پرسش ها و موضوعات عمیقی مانند چه کسی پیام های رسانه ای را میسازد؟ با چه اهدافی فرستادن پیام دنبال میشود؟ چه کسی از ارسال پیام سود می برد و چه کسی ضرر میکند؟ و... می پردازد. به بیان دیگر، در این مرحله با توجه به ویژگی های پیام دهنده، به گزینش پیام ها پرداخته و برخی از پیام های مطلوب را برگزیده و بقیه‌ی پیام ها را نادیده می گیرد. 🔷سپس با کمک برخی مهارت های لازم برای تماشای انتقادی، به تجزیه و تحلیل و پرسش درباره‌ی چارچوب ساخت پیام و جنبه های جا افتاده در آن می پردازد. آن چه در این مرحله اهمیت دارد، شناخت حقایق و جنبه هایی از پیام است که حذف شده است. در این مرحله همچنین به نقد پیام های رسانه ای پرداخته می شود. 💠در نهایت می توان گفت با داشتن در مواجهه با پیام های مختلف از رسانه ها و برای دریافت معنای حقیقی آن ها، دو مرحله ی گزینش گری و پردازش گری را باید پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، همانند فیلتری عمل خواهد کرد تا جهان متراکم از پیام، از لایه های فیلتر سواد رسانه ای عبور کرده و شکل مواجهه با پیام معنادار شود.