eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
997 ویدیو
549 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ (ره): 🔷اینجا است. اینجا نه کرملین، قابل این است که ذکری ازش بشود، و نه کاخ سیاه؛ اینجا کشور رسول‌ خداست، اینجا کشور حضرت صادق است، اینجا پاسدارهای ما شرافت دارند بر کاخ نشینها، اینجا بسیجیهای ما و امت ما شرافت دارند بر تمام کاخ‌نشین‌های عالم و همه کسانی که ادعای پوچ خودشان را می‌کنند و گمان می‌کنند که باید عالم پیش آنها خاضع باشد. 📕صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۶۰
🔴مردم ایران سواد رسانه ای ندارند انها را بمب باران خبر راست ودروغ کنید واینده سیاه وناامید کننده (۱) ..سخنان تکاندهنده «گیورا ردلر » خاخام صهیونیستی علیه ملت ایران خطاب به رسانه های غربی* 🕳راست و دروغ را بهم بریزید و معجونی از اخبار جهت دار درست کنید. مردم ایران سواد رسانه ای ندارند ، مطالعه ندارند، تمام حرفهای شما را باور خواهند کرد. من اطمینان دارم شما موفق خواهید شد. آنهارافریب دهیدتا از همه چیز و از همدیگر متنفر شوند تا ماشوند!!! 🔰. یک خاخام صهیونیستی بنام «گیورا ردلر » در جلسه ای با مدیران و کارکنان رسانه های ضدایرانی ( بی بی سی ، منو تو ، صدای آمریکا ، ایران اینترنشنال و...) در لندن مطالب مهمی بیان کرده که برای نخستین بار منتشر میشود: ♦️ شما کار مهمی دارید و برای اسراییل خدمات مهمی انجام میدهید. من از صمیم قلب ازشماتشکر می کنم. نگران هزینه نباشید، دوستان ما هستند. عربستان قبول کرده همه هزینه ها را بدهد. اما کار شما چیست؟! 👈🕳 ایران را سیاه سیاه نشان دهید. کاری کنید که ایرانیها از همه چیزوهمه کس و از یکدیگر متنفر شوند. آنها را بمباران خبری کنید. هرلحظه وهرساعت ، با خبرهای ناامید کننده و ترسناک . مردم ایران را دائم بترسانید ، شکنجه روحی بدهید.!!! 🕳. مردم ایران ادعای آقایی می کنند ، اما اقای دنیا ماییم و همه برده ما هستند. آنها را تحقیر کنید . با انواع فیلمها و مستندات غربی تحقیرشان کنید. آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️ سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی) 🔷 اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. در همان لحظه اول آگاهی از ، نقش سازنده يک را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده ميديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند. 🔷 در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار دادند و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيدند که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. بعد از آن حکومت پهلوی تصميم ميگيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند. 🔷همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و حضرت سيد الشهدا(ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند. 🔷خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند، با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، را نشان دادند، برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده ميشد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بی‌دريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد. 🔷 به (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدم‌ربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميونهای نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند. 🔷ابتدا امام را نيافتند ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند.[۱] اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابانها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند. 🔷با اوج گرفتن اين قيام سراسری، در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در حضرت (ره) و بدين ترتيب اين به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد. پی‌نوشت‌ [۱]روزنامه‌های‌خبری عصر ۷ بهمن ۴۱ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
⭕️ و نصرت الهی 🔹خداوند متعال در قرآن کریم تأکید کرده است که اگر  من را یاری کنید من هم به تعهد خود عمل خواهم نمود و شما را یاری خواهم کرد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» [سوره محمد (ص)، آیه ۷] ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. 🔹بلا شک یکی از مصادیق یاری خدا، یاری کردن دین خدا می‌باشد و دین خدا یاری نمی‌شود، مگر با تشکیل و حکومت اسلامی هم شکل نخواهد گرفت، مگر با پای و و برای حکومت‌داری است. نتیجه اینکه مصداق کامل یاری و نصرت خدا است. نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت
⭕️ و تمدن نوین اسلامی 🔷خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که زمین به ارث خواهد رسید: «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»؛ [انبیاء، ۱۰۵] بنابراین کسانی که می‌خواهند (عج) را در رسیدن به این منظور یاری نمایند، خود باید باشند، کسی که خود از و برخوردار نیستند، نمی‌توانند باشد. بلاشک یکی از مصادیق یاری رساندن آن حضرت در تشکیل حکومت اسلامی و می‌باشد تا در سایه علم و تقوا و مدیریت کارآمد او، بتواند جامعه را آماده سازی کند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و یکی از زمینه سازان ظهور آن حضرت باشد. نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش چهارم) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. 💠   🔷 و هنجارهای اخلاقی و ارزشی در موجب می شود که رقابت سیاسی احزاب و گروه های سیاسی از فاصله گرفته و در سازنده و سالم قرار بگیرد. گرچه رقابت سیاسی به عنوان یك فعالیت تخصصی، تابع ضوابط و اصول قانونی خاص خود است، امّا این امر به هیچ وجه از ضرورت التزام فعالان در این عرصه به مبادی و اصول اخلاقی نمی كاهد. 🔷 می تواند همچون در عمل نموده و از نفوذ پاره ای از بینشها و رفتارهای ناسالم كه فضای رقابت سیاسی را مخدوش و ناسالم می سازند، جلوگیری نماید؛ گونه ای از رفتارها كه حتی سد قانون نیز توان مقابله با آن را ندارد. ‎ 💠 و مبانی اسلامی و انقلابی  🔷با توجه به ، توجه به اصول و و نظام از سوی احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی، و رقابت در چارچوب آن، زمینه ساز و صحیح خواهد بود؛ و رقابتی سالم خواهد بود که با در نظر گرفتن اصول و مبانی اسلامی و انقلابی انجام شود. نمیتوان انتظار داشت که احزاب، گروهها و جریانهای سیاسی در نظام اسلامی بدون در نظر گرفتن معیارها و اصول اسلامی و انقلابی با یکدیگر به رقابت بپردازند. 💠حاکم شدن بر رقابت های سیاسی  🔷از مؤلفه‌های اساسی رقابت سالم میان احزاب و گروههای سیاسی، حاکم شدن بر رقابتهای سیاسی است. حاکمیت فضای عقلانی بر رقابتهای سیاسی موجب خواهد شد که تصمیم گیریها، برنامه ریزیها و همه فعالیتها و از جمله رقابتهای احزاب و جریانهای سیاسی، براساس و به دور از احساسات و عواطف و هیجان های مقطعی و زودگذر و احیاناً جناحی و حزبی صورت بگیرد و در سایه عقلانیت، منافع و در نظر گرفته خواهد شد. 🔷رعایت این بایسته ها و شاخصه ها موجب خواهد شد که رقابت های سیاسی، سالم و سازنده شکل بگیرد و چنین رقابتی مصداق و نمونه «فاستبقوا الخیرات » [بقره، ۱۴۸] و «یسارعون فی الخیرات» [آل عمران، ۱۱۴] و پیشی گرفتن در نیکی ها و خوبی خواهد بود. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
در فرآن و حديث. 🔴🔺نسبت دادن به افراد و پخش آن ، از مصاديق اشاعه . 👈اشاعه‌ي فحشا يعني «پراکنده کردن فساد و زشت کاري» و از گناهان کبيره در اسلام است و قرآن شريف حتي براي کسي که دوست دارد اين عمل انجام شود، عذاب دنيا و آخرت را وعده داده است: 🔶« اِنَّ الَّذينَ يحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةَ فِي الَّذينَ امَنُوا لَهُمْ عَذابٌ اَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْاخِرَة» (نور آیه19) 🔹به تحقيق کساني که دوست ‏دارند زشت کاري در ميان افرادی که ايمان آورده‏اند، شيوع پيدا کند، براي آنان در دنيا و آخرت عذابي پر درد خواهد بود 👈 اقسام الف) نسبت دادن عيبي به به کسي و آن را درميان مردم شيوع دادن؛ و اين قسم علاوه بر گناه اشاعه‌ي فحشا، گناه را نيز دارد؛ و افرادي که دامن به آن شايعه مي‏زنند و آن را براي ديگران مي‏گويند، اگر بدانند که تهمت است، گناهشان مثل کسي است که شايعه را اختراع نموده و اگر ندانند، حرام است و گناه اشاعه‌ي فحشا را دارد، علاوه بر اين که آن شايعه، تهمت است و گناه آن را نيز دارد. ب) پخش کردن عيبي که در کسي هست در ميان مردم: و اين صورت علاوه بر گناه اشاعه‌ي فحشا گناه غيبت را نيز دارد. 👈 شریک اشاعه فحشا افرادي که و يا و يا مروج کار آنان ولو به واسطه‌ي عملشان و حتّي به واسطه‌ي سکوت مي‏باشند، در جرم و حرمت آن شريک هستند و عمل آن‌ها و سکوتشان حرام است. 👈 نحوه توبه از اشاعه فحشا 💢 توبه‌ي اشاعه‌ي فحشا فقط ندامت از گذشته و ترک آن کار زشت است، و چه بسيار خوب است که به واسطه‌ي گفتار و اعمال شايسته و نظير آن جبران گذشته را بنمايد. 🎙آیت الله مظاهری
بخش چهارم ویژگی شخصی که قرار است مردم طبق آن انتخاب بکنند (خود نامزد انتخابات هم اگر این ویژگی ها را داشت باید شرکت بکند)👇👇
۱) شایسته ترین 💯✅ «قال رسول الله(صلی الله علیه و آله): «مَنْ تَقَدّمَ علی المسلمین و هو یری أنَّ فیهم مَنْ هو أفضل منه، فقد خان الله و رسوله و المسلمین؛ 👌👌کسی که بر مسلمانان کارگزار گردد، در حالی که می بیند در میان آنان کسی شایسته تر از او وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است.»
۳)سعه صدر داشتن ☘قال امیر المومنین علیه السلام: آلةُ الریاسة سعة الصدر؛ بردباری و تحمل سختی ها، ابزار ریاست است
۴)امین بودن ☘قال الباقر علیه السلام: مَنِ ائْتَمنَ غیرَ مُؤتَمَنٍ فلا حُجّةَ له علَی اللّه . امام باقر علیه السلام کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.
۲)توانایی ☘حضرت علی علیه السلام: خطاب به مالک اشتر برای تعیین و گزینش مسؤولان و کارگزاران می فرماید: «َو اجْعَلْ لِرَأْسِ کُلِّ أَمْرٍ مِنْ أُمُورِکَ رَأْساً مِنْهُمْ لَا یَقْهَرُهُ کَبِیرُهَا وَ لَا یَتَشَتَّتُ عَلَیْهِ کَثِیرُهَا ». 👈ای مالک! برای هر یک از کارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود، مدیر و رییسی را تعیین کن، مدیری که دارای دو ویژگی باشد: بزرگی و عظمت کار، او را ناتوان و مغلوب نسازد و زیادی و تراکم کار، رنجورش نکند.»
مجاهد و انقلابی بودن نماینده منتخب مجاهد(چه در عرصه فرهنگی چه نظامی) و انقلابی بودن را از دیگر شاخصه‌های نامزدهای انتخاباتی است و در این رابطه به آیه ۹۵ سوره«نساء» که می‌فرماید؛💢 «لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا؛ مؤمنان خانه‏ نشين كه زيان‏ديده نيستند با آن مجاهدانى كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد میكنند يكسان نمی باشند خداوند كسانى را كه با مال و جان خود جهاد میكنند به درجه‏ اى بر خانه‏ نشينان مزيت بخشيده و همه را خدا وعده نيكو داده و مجاهدان را بر خانه‏نشينان به پاداشى بزرگ برترى بخشيده است» 💢میشود استناد کرد. (یک نفر میره داخل این شهر اون شهر کارخانه ها را زنده میکنه یک نفر هم داخل اتاق میگوید علی برکت الله ) حتی به آیه ۲۶ سوره«قصص»؛ «قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ؛ يكى از آن دو [دختر] گفت اى پدر او را استخدام كن چرا كه بهترين كسى است كه استخدام میكنى هم نيرومند [و هم] در خور اعتمادست»، 💢استناد کرد توجه به معانی این آیه که برگرفته شده از داستان حضرت موسی(علیه السلام) است حاکی از این مطلب است که نماینده باید امانتدار، مورد اعتماد و قدرتمند باشد.
باید دلسوز باشه ✅باید بخاطر رنج اقتصادی و کمی معنویت من همیشه عذاب وجدان داشته باشد از مؤلفه‌های نامزدهای انتخاباتی بیان کرد وحضرت حق در آیه ۱۲۸سوره «توبه» که می‌فرماید؛«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ؛ قطعاً براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به{هدایت} شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است» ازاین رو نماینده علاوه براینکه باید از نظر جایگاه علمی از عموم مردم بالاتر باشد باید در عین کسب قدرت مردم‌دار باشد و نسبت به حل مشکلات آنها دغدغه داشته باشد.
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش اول) 🔶به نظر میرسد که وجود میزان اندکی فضای احساسی و هیجانی در انتخابات لازمه برگزاری یک است، امّا این فضا نباید را مختل کرده و بر تصمیم‌گیری درست آنها تاثیرگذار باشد، از این روی با مهار این فضای احساسی و هیجانی و و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر هدایت کرد. 🔷 در هر کشور مهم ترین عرصه کارزار افراد و جریان های سیاسی برای تصدی مسئولیت های اجرایی و تقنینی می باشد. در کشور ما نیز که نظام بر آن حاکم است، به طور متوسط هر ساله یک انتخابات برگزار می شود و بدین ترتیب اکثریت قریب به اتفاق مسئولین کشور، از سوی ملت و از طریق انتخابات مستقیم یا غیر مستقیم، به این مسئولیت برگزیده می شوند و همین مساله را مضاعف می کند. 🔷با این حال عرصه همواره عرصه رقابت سالم و منطقی افراد و جریان های سیاسی نبوده است، بلکه عوامل مختلفی وجود دارد که بر سلامت فضای انتخابات تاثیر گذار بوده و به ویژه باعث پیدایش هیجانات کاذب می شود که همین مساله نیز به نوبه خود آثار خود را بر انتخاب درست، عقلانی و منطقی مردم بر جای میگذارد. ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
⭕️انتخاباتی از جنس مردم 🔹 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که یک و و اساسی است. همین است که این نظام را در برابر نظام های زورگو و مستبد دنیا بیمه کرده است و اساساً سرّ شکست ناپذیری آن، همین است که متکی به است. و این قدرت و شوکت مردمی هم یک است، و الا این اتکای به مردم به آسانی به دست نخواهد آمد. خداوند متعال به پیغمبر با عظمت خود می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ»؛ [انفال، ۶۲] او همان کسی است که تو را، با یاری خود و مؤمنان، تقویت کرد. یعنی با کمک مومنین محقق خواهد شد، آن مردمی که متکی به و دلهای پاک هستند.   نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت
⭕️توصیه به - پرهیز از نسبت دادن اتّهامات به دیگران 🔹امّا [توصیه] به نامزدها. را صحنه‌ی قرار ندهید. نگاه نکنید به آن چیزی که در آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی معمول است که آبرویشان را برد. ما در گذشته هم هر وقتی که در و غیره روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور به نحوی از انحاء ضرر کرد؛ در گذشته هم این جور بوده. این جوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد، چنین خواهد شد. ، میدان مسابقه‌ی خدمت است. به ما دستور میدهد: فَاستَبِقُوا الخَیرٰت؛ دنباله‌ی کار نیک با هم مسابقه بدهید و پیش بروید؛ با این نگاه بایستی به نگاه کنند. و چنین و چنان [نباشد]. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش پنجم و پایانی) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. 🔷 و بر اساس آموزه های اسلامی، و در نظام اسلامی، و برای محسوب میگردد، نه زمینه ای برای کسب قدرت و ثروت و همانگونه که علیه السلام به یکی از کارگزاران خود فرمودند: «و انّ عملک لیس لک بطعمه و لکنه فی عنقک امانه؛[۱] همانا برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه در گردن تو است». 🔷بر این اساس، و در نظام اسلامی باید با هدف صورت بگیرد، و در نتیجه رقابتی که با این نگرش و در این راستا صورت میگیرد، رقابتی است که در آن ارزشها و و اخلاقی رعایت خواهد شد و عقلانیت در آن حاکم خواهد بود و جایی برای بد اخلاقی و و ناسالم نخواهد بود؛ زیرا در نهایت خدمت به مردم است، نه کسب قدرت و این همان نکته ای است که رقابت های سیاسی در نظام اسلامی را از نظام های سیاسی غیر دینی جدا میکند و رنگ اخلاقی، ارزشی و معنوی به تمامی فعالیت های در این زمینه میدهد. 🔷به یقین اگر احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی، مسئولیت هایی که برای به دست آوردن آنها با یکدیگر رقابت می کنند، برای خدمت به جامعه بدانند، رقابت های سیاسی آنان از مرز های اخلاقی و اسلامی فراتر نرفته و شکل زیبایی به خود خواهد گرفت و شاهد بد اخلاقی ها و رقابت های سیاسی ناسالم نخواهیم بود. پی‌نوشت‌ [۱] نهج البلاغه، نامه ۵ نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
◀️ برگزاری نشست تخصصی ،روشنگری به همت اقشار بسیج شهرستان فلاورجان 🔸️ با موضوع: انتخابات ، مشارکت همه جانبه ،انتخاب اصلح 🔊 با حضور: ✅ جناب آقای منانی از هادیان سیاسی اصفهان ⚡ زمان: چهارشنبه۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ساعت ۲۱ 🎥 این نشست بصورت وبیناری برگزار می‌شود. ◀️ لینک نشست: لطفا بصورت مهمان وارد شوید. https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.flavarjan
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش دوم) 🔶با مهار فضای احساسی و هیجانی و و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر هدایت کرد. برای تحقق و انجام لازم است اقداماتی صورت گیرد که به پاره ای از آنها اشاره میشود: 1⃣فراهم کردن و منطق و به حداقل رساندن تصمیم گیری بر اساس احساسات 🔷چرا که تعقل و ، گنجی نهان است در ، و به ویژه و روایات مکرر بر لزوم تعقل تاکید شده است؛ به عنوان مثال بر اساس برخی روایات رسالت پیامبران، رشد دادن گنجینه های عقول که در حالت عادی همچون دفینه ای مخفی در دل خاک هستند معرفی شده است.[۱] البته تعقلی که در اینجا مد نظر است، است که انسان را در و هدایت واقعی قرار داده و با عقلانیتی که تنها هدفش دستیابی به منافع مادی و دنیایی است تفاوت دارد. 🔷از طرفی این مساله از آنجایی اهمیت خود را پیدا می کند که همواره با بالا گرفتن شور و شوق ، احساسات و هیجانات کاذب و بیش از حد، بر فضای سیاسی کشور غلبه پیدا کرده، و در نتیجه امکان و منطقی را سلب میکند، و در نتیجه افرادی که اقدام به گزینش میکنند، متاثر از این فضای احساسی شده و میکنند، که بعدها ممکن است خود نیز از آن شوند. 🔷این در حالی است که با و منطق در کشور، هر گونه تصمیم سازی بر اساس محاسبه گری و عقلانیت و بدون تاثیرپذیری از فضای احساسی به وجود آمده، صورت خواهد پذیرفت و حتی روزگاری کار به جایی خواهد رسید، که اساساً فضای احساسی و هیجانی غیر منطقی به وجود نیاید. 🔷در چنین شرایطی نه تنها ، بلکه هر دیگری در کشور بر اساس و منطق صورت خواهد پذیرفت و شاهد برخی تصمیمات آنی اتخاذ شده در فضای احساسی همچون عزل و نصب های احساسی، تصمیم گیری های کارشناسی نشده و... نیز نخواهیم بود. ... پی‌نوشت‌ [۱] فَبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَيْهِمْ أَنْبِيَاءَهُ لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ ... وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُول‏. [نهج البلاغه، خطبه ۱] منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا شرکت در  مهم است؟ (بخش چهارم) 🔶در آستانه هر  با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. 💠نقش آفرینی در تحولات و حل مشکلات کشور (۲) 🔷مگر نه این است که مشکلات کشور باید توسط خود ما حل شود، آیا این راهی به جز انتخاب و شایسته دارد؟  آیا انتظار داریم کسانی از بیرون کشور بیایند و مشکلات را حل کنند؟ وجود مشکلات و عملکرد ضعیف مسئولان نه تنها نباید موجب کاهش انگیزه برای حضور و مشارکت در  شود، بلکه باید وضعیت موجود را در افراد بیشتر کند، تا وضعیت به وجود آمده را اصلاح نمایند، و همه باید و انگیزه لازم را به بدهند، 🔷که راه حل منطقی حل مشکلات کشور، آنان در انتخابات و انتخاب یک ، ارزشی و انقلابی است که بتواند با اتکا به و با و روحیه انقلابی مشکلات را برطرف نماید. مقام معظم رهبری فرمودند: « ما ...[در کشور] مشکلاتی داریم؛ ما مشکلات را باید مقایسه کنیم با نقاط مثبتی که الان در ما هست... دشمنان در تبلیغاتشان سعی میکنند سایه‌ یأس و ناامیدی و بحران را بیندازند بر روی حوادث کشور، مشکلات کوچک را چند برابر بزرگ کنند؛ مشکلاتی که وجود ندارد، بیخود ملت را، کشور را متهم به آن کنند؛ آینده را تاریک نشان دهند، را کنند؛ این است. این ناامیدی از نظر آنها مقدمه‌ای است برای از رونق انداختن انتخابات، شما باید بعکس عمل کنید. عزیزان! جوانان! مسئولان! مبلّغان! کسانی که عرصه‌ سخن گفتن با مردم در مقابل شما است! شما باید به عکس عمل کنید؛ . این امید، امید واهی نیست؛ امید واقعی است».[بیانات‌ ۹۲/۲/۲۵] ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ اقدامی به هنگام 🔹از آنجایی که حفظ‌ از است و حفظ آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا و آمدن پای صندوق آراء، ثواب بسیار بالایی دارد، و لو اینکه در شناخت شخص اصلح دچار اشتباه شده باشیم، باز پیش خداوند متعال اجر و پاداش دارد و اگر در تشخیص، درست عمل کرده باشیم، ثواب مضاعف دارد. اعمال خیر همگی در پیشگاه الهی ثبت و ضبط می‌شود: «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ»؛ [زلزال، ۷] خداوند متعال شاهد و ناظر اعمال ما است: «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»؛ [توبه، ۱۰۵] 🔷و حال که این طور است، خدا عملکرد ما را می‌‌بیند و می‌داند؛ پس اقدام کنیم و این و به هنگام باشد و مانند نماز اول وقت، در اولین فرصت سر حاضر شویم، چرا که این اقدام ما را، هم رسول خدا و امام زمان ارواحنا له الفدا می‌بینند، و هم مستضعفین و مؤمنین و دوستداران جمهوری اسلامی ایران، در سایر کشورها اظهار خوشحالی و خرسندی می‌کنند. آنان منتظرند ببینند که ما چطور عمل خواهیم نمود؛ آیا و را انتخاب خواهیم کرد و یا... و از آن طرف، نادان و احمق ما هم گردن می‌کشند ببینند که انتخاب ما چه خواهد بود؛ چرا که دشمنان هم به عملکرد ما حساس هستند. نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت