eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.5هزار عکس
12.5هزار ویدیو
668 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 وضع کنونی کشمیر نتیجه اقدامات انگلیس خبیث است 👈 دولت هند منصفانه عمل کند و زورگویی نکند 🔻 رهبر انقلاب با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان : 🔹️ ما با دولت روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود. 👈 وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه نتیجه اقدامات به هنگام خروج از شبه قاره هند است. 🔺️ انگلیسی‌ها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند. ۹۸/۵/۳۰ 🌷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و فاصله بگیرد 👈 کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است 🔻 رهبرانقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: 🔹️ مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و از این طریق، برای عرصه بسیار دشوار آخرت زاد و توشه فراهم کنند. 🔹️ شش سال از عمر دولت، گذشت و دو سال باقیمانده از این دوران، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد. 🔹️ یکی از آفات دولتها در طول سالهای مختلف «گرفتار شدن به فروع و حواشی» است. دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد. 🔺️ امروز دو اولویت اصلی کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است. ۹۸/۵/۳۰ 🌷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با ولنگاری به‌شدت مخالفیم 🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: 👈 نگرانی نسبت به مسئله حجاب، بجا و صحیح است 🔹️ در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. 🔹️ دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید. 🔹️ ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم. 🔹️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است. یک و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. 🔺️ باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفتهای مادی نیز کمک خواهد کرد. ۹۸/۵/۳۰ 🌷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 دشمن هرکاری که توانسته کرده اما موفق نشده 👈 چهل سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول بهتر خواهد بود 🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: 🔹️ توصیه دیگر «نترسیدن از دشمن» است. برخی اوقات سخنانی را می شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالیکه از دشمن، واقعاً نباید ترسید زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده اما به موفقیت نرسیده است. 🔹️ آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند. البته آزار و اذیت و زحمت بوجود آورده اند ولی نتوانسته اند مانع از حرکت و پیشرفت نظام اسلامی شوند. 🔺️ با توجه به پیشرفتها و تواناییهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و اقتصادی، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود. ۹۸/۵/۳۰ 🌷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند 👈 گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید از هفتاد خوان عبور کرد 🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: 🔹️ تولیدکنندگان، با دشمنان هستند و دولت، مسئولان و دستگاهها باید با این چشم به آنها نگاه کنند. 🔹️گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید نه از هفت‌ خوان بلکه از هفتاد خوان عبور کرد که مسئولان باید این مشکل جدی را حل کنند و مقررات زائد و موانع تولید را رفع کرد. 🔹️ نگاه ویژه دولت به بنگاههای متوسط و کوچک، رکن اصلی در است که همه مسئولان آن را پسندیده اند و قول اجرا داده اند که البته کارهایی هم شده است. 🔺️ اگر به نکات گفته شده اهتمام جدی شود، تحریمها واقعاً به فرصت تبدیل می شود، همانگونه که در ماههای اخیر نیز چون واردات برخی کالاها دشوار شده، برخی مسئولان به شرکتهای دانش بنیان مراجعه کرده اند و مقداری از ظرفیت های جوانان، شرکتهای دانش بنیان، جهاد دانشگاهی و مجموعه های تولیدی به کار گرفته شده است. ۹۸/۵/۳۰ 🌷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
📍 پیشنهاد اندیشکده آمریکایی به تصمیم‌گیران غربی: از امام دوازدهم شیعیان غافل نشوید. 📡 اندیشکده آمریکایی هادسون در تحلیلی پیرامون چگونگی مقابله با روند اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران آورده است: 🔻 در هنگام ارزیابی سناریوی بعدی در مقابله با ایران و روند اقتدار آفرین این کشور نباید از ایدئولوژی آخرالزمانی آن غافل شد. 🔻 سیاست‌گذاران در غرب باید دیدگاه آخرالزمانی جمهوری اسلامی ایران را جدی بگیرند، دیدگاهی که در آن معتقد به ظهور امام دوازدهم (ع) شیعیان هستند و این دیدگاه نقش مهم و راهبردی را در سیاست‌های این کشور ایفا می‌کند. زیرا این چیزی است که فرآیند تصمیم‌گیری تهران را شکل می‌دهد. آماده‌سازی زمینه برای ظهور امام زمان (ع)، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است. ✅ eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
♨️ بی خبری از پنج قرن تمدن اسلامی 🔰 شهید آیت الله مطهری (ره) 💠 آنچه قطعي و مسلّم است اين است که پس از ظهور اسلام و تشکيل حکومت اسلامي و گرد آمدن ملل گوناگون در زير يک پرچم به نام پرچم اسلام تمدني عظيم و شکوهمند و بسيار کم نظير به وجود آمد که جامعه شناسي و تاريخ، آن را به نام مي‌‌‌‌‌شناسد. در اين تمدن ملتهاي گوناگون از آسيا و آفريقا و حتي اروپا شرکت داشتند و سهيم بودند. ايرانيان جزء مللي هستند که در اين تمدن شريک و سهيم‌‌‌‌‌اند و به اتفاق همه صاحبنظران، سهم عمده از آنِ ايرانيان است. 💠 همان‌‌‌‌‌طور که نام آن حکايت مي‌‌‌‌‌کند واقعاً است، يعني واقعاً اسلام عامل اصلي و محرک اساسي و به وجودآورنده شرايط اين تمدن و فرهنگ بوده و روح حاکم بر آن روح اسلامي است. (خدمات متقابل ص130) 💠 ايران در پرتو گرايش به اسلام در همان وقت که کشورهاي گرونده به مسيحيت در تاريکي قرون وسطي فرو رفته بودند، همدوش با ساير ملل اسلامي و پيشاپيش همه آنها مشعلدار يک تمدن عظيم و شکوهمند به نام شد. اينجا اين پرسش به ذهن مي‌‌‌‌‌آيد که اگر خاصيت مسيحيت آن است و خاصيت اسلام اين، پس چرا امروز کار برعکس است؟ جوابش روشن است: آنها از هفت هشت قرن پيش مسيحيت را رها کردند و ما از همان وقت اسلام را. (خدمات متقابل ص 308) 💠 علما راجع به علل پيدايش و گسترش   خيلي بحث کرده و دو علت اساسي برايش ذکر نموده‌‌‌‌‌اند: اولين علت، تشويق بي حدي است که اسلام به تفکر و تعليم و تعلّم کرده است و اين تشويق در متن قرآن است. علت دومي که براي پيدايش و گسترش  ذکر کرده‌‌‌‌‌اند که چطور شد اسلام توانست از ملتهاي مختلف نامتجانس که قبلا از يکديگر کمال تنفر را داشتند چنين وحدتي به وجود آورد، احترامي است که اسلام به عقايد ملتها گذاشت، به قول خودشان تسامح و تساهلي که اسلام و مسلمين راجع به عقايد ملتهاي مختلف قائل بودند. (آینده انقلاب اسلامی ص 320) 💠 به اعتراف محققان تاريخ فرهنگ و تمدن، تمدن اسلامي در رديف بزرگ‌‌‌‌‌ترين فرهنگها و تمدنهاي بشري است. (منطق ص18) 💠 اسلام پنج قرن تمدني را در سه مرکز بزرگ (اندلس، مصر، و بغداد و ايران) به وجود آورد که مجموع اينها را مي‌‌‌‌‌نامند. شما از قول جامعه‌‌‌‌‌شناسان غرب در نظر بگيريد. مثلا توين بي که يک مورخ جامعه شناس است تمدنهاي عالم را تقسيم بندي کرده است. سي و چند تمدن در دنيا تشخيص داده، بعد بعضي را کنار زده و بعضي را درجه اول در نظر گرفته تا به پنج تمدن رسيده است. باز برخي از آنها را کنار زده و به سه تمدن رسانده است. در ميان آن سه تمدن بزرگ جهاني يکي را   مي‌‌‌‌‌شناسد. دنيا تمدني به نام - نه تمدن عربي، نه تمدن ايراني، نه تمدن هندي، نه تمدن ترکي- مي‌‌‌‌‌شناسد. 💠 تمدني که در دوره اسلام شروع شد با يک روح مخصوص شروع شد. اين تمدن مثل هر تمدن ديگري از تمدنهاي ديگر جهان استفاده کرد اما به صورت تغذيه نه به صورت التقاط، مثل هر جاندار جواني که پيدا مي‌‌‌‌‌شود و از محيط خودش تغذيه مي‌‌‌‌‌کند، ولي معني تغذيه اين است که او را هضم مي‌‌‌‌‌برد و به شکل خودش در مي‌‌‌‌‌آورد و روح خودش را به او مي‌‌‌‌‌دهد. اما کاري کردند که ملت ما از تاريخ خودش بي‌‌‌‌‌خبر و به آن بي‌‌‌‌‌اعتقاد و بي‌‌‌‌‌اعتماد باشد. 💠 اسلام در طول تاريخ و در بدو ظهور خود تا زماني که انحراف پيدا نشده بود- که ريشه اين انحراف مسيحيت است- تمدني ايجاد کرد و پنج قرن بر دنيا سيادت فرهنگي و علمي داشت‌. تمدن امروز اروپا در کمال صراحت خودش را مديون  مي‌‌‌‌‌داند. کتاب‌‌‌‌‌ تمدن اسلام و عرب‌‌‌‌‌ گوستاولوبون را بخوانيد کافي است. کتاب‌‌‌‌‌ کارنامه اسلام‌‌‌‌‌ اثر يکي از اساتيد دانشگاه تهران را بخوانيد، روي مدارک ثابت مي‌‌‌‌‌کند که تمدن امروز دنيا و تمدن اروپا تا چه حد مديون تمدن اسلام است! ولي ما از تاريخ خودمان بي‌‌‌‌‌خبريم. (آینده انقلاب اسلامی ص142) 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalat
♨️ معنایی متفاوت از در نظام اندیشه اسلامی / لازمه رسیدن به امت عظیم اسلامی 🔰 رهبر معظم انقلاب ┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄ 🌐 مسئله در دنباله بحث نبوت است، يك چيز جدای از بحث نبوت نیست. مسئله ، در حقیقت تتمه و ذیل و خاتمه بحث نبوت است. اگر نباشد، نبوت، هم ناقص می ماند. 🌐 پیغمبر خدا برای چه می آید؟ می آید برای به تکامل رساندن انسان، می آید برای تخلق دادن انسانها به اخلاق الله، می آید برای کامل کردن و به اتمام رساندن مکارم اخلاق. 🌐 از چه راهی و از چه وسیله ای پیغمبر استفاده می کند برای ساختن انسان؟ پیغمبر برای ساختن انسان، درست می کند. پیغمبر ترجیح می دهد که ده سال، بیست سال، دیرتر موفق بشود؛ اما آنچه می سازد، يك انسان و دو انسان و بیست تا انسان نباشد؛ کارخانه انسان سازی درست کند که به طور خودکار انسان کامل پیغمبر پسند تحویل بدهد. 🌐 کارخانه انسان سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی، جامعه و نظام اسلامی است. یعنی آن جامعه ای، آن تمدنی است که در رأس آن جامعه خدا حکومت می کند، قوانین آن جامعه، قوانین خدایی است، حدود الهی در آن جامعه جاری می شود، عزل و نصب را خدا می کند، در مخروط اجتماعی، رأس مخروط خداست و پایین تر از خدا، همه انسانیت و همه انسانها. تشکیلات را دین خدا به وجود می آورد. قانون صلح و جنگ را مقررات الهی ایجاد می کند، روابط اجتماعی را، اقتصاد را، حکومت را، حقوق را، همه و همه و همه را دین خدا تعیین می کند و دین خدا اجرا می کند و دین خدا دنبال این قانون می ایستد؛ این ست. مثل مدینه. همچنانی که پیغمبر آمد در مدینه يك جامعه ای تشکیل داد. 🌐 پیغمبرها می آیند يك چنین جامعه ای درست کنند. در این جامعه هر که بیاید، انسان می شود. اگر هم نشود، مجبور می شود به رفتار انسانها حرکت کند. هر که بخواهد خوب باشد، در جامعه پیغمبر می تواند خوب باشد؛ در جامعه های غیر الهی این جوری نیست. در جامعه های غیر اسلامی و غیر الهی، آدمها می خواهند خوب باشند، نمی توانند؛ شما دلت می خواهد متدین باشی، نمی توانی. دلت می خواهد ربا ندهی و ربا نخوری، می بینی نمی شود. زن دلش می خواهد از عفت اسلامی خارج نشود، محیط، او را در فشار می گذارد. همه عوامل و انگیزه ها انسان را از یاد خدا دور می کند. عکس و نمایش و تفصیلات و رفت و آمدها و معاملات و گفتگوها، همه انسان را از خدا دور می کند و ذکر خدا را از دل انسان بیگانه می کند. در جامعه اسلامی عکس قضیه است. در ، بازارش، مسجدش، دار الحكومه اش، رفیقش، خویشاوندش، پدر خانواده، جوان خانواده، همه و همه انسان را به یاد خدا می اندازند، به طرف خدا می کشانند، با خدا آشتی می دهند، با خدا رابطه ایجاد می کنند، بنده خدا می سازند و از بندگی غیر خدا دور می کنند. @almorsalat 🌐 اگر جامعه اسلامی زمان پیغمبر، پنجاه سال ادامه پیدا می کرد، همان رهبری بر سر کار می ماند، یا بعد از پیغمبر، علی بن ابی طالب علیه اسلام با همان رهبری ای که پیغمبر معین کرده بود، جای پیغمبر مینشست، شما این را مطمئن باشید، بعد از پنجاه سال، همه آن منافقین تبدیل می شدند به مؤمنین واقعی. اگر می گذاشتند که حکومت نبوی و علوی دنبال یکدیگر ادامه پیدا بکند، آن جامعه انسان ساز، به طور قهری، همه آدمهای غش دار را هم بی غش می کرد، همه دل های منافق را هم مؤمن می ساخت، همه کسانی که روحشان با ایمان آشنا نبود نیز آشنا با خدا و با ایمان می شدند، این طبع قضیه مربوط به ست. 🌐 پیغمبر وقتی که می آید، برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان است، تشکیل بدهد؛ برای این کار احتیاج دارد به يك جمع به هم پیوسته متحد، دارای ایمان راسخ، از اعماق قلب مؤمن و معتقد به این مکتب، با گام استوار، پویا و جویای آن هدف. يك چنین جمعی را پیغمبر اول کار لازم دارد. لذا پیغمبر بنا می کند این جمع را فراهم آوردن و درست کردن. 🌐 يك عده و يك جبهه را پیغمبر به وجود می آورد اینها در میان چه جامعه ای دارند زندگی می کنند؟ در میان جامعه جاهلی. مثلا مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه، اینها آنجا دارند زندگی می کنند. اگر بخواهند این جریان باریك، که به نام اسلام و مسلمین به وجود آمده، در میان آن جامعه جاهلی پر تعارض و پرزحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود، از بین نرود، هضم نشود، حل نشود، بایستی این عده مسلمان را مثل پولاد آبدیده به همدیگر بتابند. این مسلمانها را باید آن چنان به هم و کنند که هیچ عاملی نتواند اینها را از یکدیگر جدا کند. به قول امروزی ها و فرهنگ های امروزی، يك بسیار شدید و سختی را، باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند. باید اینها را هر چه بیشتر به هم بچسبانند، هر چه بیشتر به هم بجوشانند و گره بدهند، و هر چه بیشتر از جبهه های دیگر، از جریانهای دیگر، از انگیزه های مخالف، دور نگه دارند؛ چون اینها در اقلیتند. 🌐 جمعیتی که در اقلیتند، فکرشان تحت الشعاع فکر اکثریت، ممکن است قرار گیرد. عملشان، حیثیتشان، شخصیتشان، ممکن است در لابه لای حیثیت ها و شخصیتها و عمل های بقیه مردم، که احیانا مخالف با آنها هستند گم بشود، نابود بشود، هضم بشود، از بین برود. برای اینکه اینها هضم نشوند، برای اینکه اینها نابود نشوند، برای اینکه اینها بتوانند به عنوان يك جمعی باقی بمانند، تا در آینده، جامعه اسلامی با دست های استوار اینها بنا بشود و اداره بشود و ادامه پیدا بکند و اینها یاوران پیغمبر باشند، برای اینکه اینها بتوانند بمانند، اینها را هر چه بیشتر به همدیگر متصل می کنند و هر چه بیشتر از سایر جبهه ها جدا می کنند. این به هم بستگی يك اسمی دارد یا نه؟ این پیوستگی مسلمانان جبهه آغاز دین، که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی پذیر نیستند، با دیگر جبهه ها به کلی منقطعند، با خودشان هر چه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دستند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا نه؟ بله؛ این نام، است، . البته بعدها که جامعه اسلامی به يك امت عظیمی تبدیل می شود، بازهم لازم است. 🌐 همین جای مطلب بیاییم به ولایتی که می گوید، دقت کنیم. ما گفتيم يك جمع كوچك در میان يك دنیای ظلمانی، در میان يك دنیای جاهلی، باید به همدیگر متصل و مرتبط باشند تا بتوانند بمانند. اگر باهم چسبیده و جوشیده نباشند، ماندن و ادامه حیاتشان ممكن نیست. مثال زدیم به جمع مسلمان آغاز اسلام در میان جامعه جاهلی مکه، یا در اولی که به مدینه آمده بودند. مثال دیگری هم دارد یا نه؟ بله. جمع کوچك در زمان خلافت های ضدشیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام. 🌐 شما خیال می کنید که شیعه به آسانی می توانست بماند؟ شما خیال می کنید که حربه های تبلیغاتی از طرفی، خفقان و اختناق از طرفی، زندانها و شکنجه ها و کشتن ها از طرفی، ممکن بود اجازه بدهد که يك جمعی بماند؟ يك جمع فکری مثل شیعه، که این قدر با قدرت های زمان خودش معارض و موجب دردسر آنها بود، چطور شد که ماند؟ برای خاطر ماند. ائمه يك به هم پیوستگی و هم جبهگی عجیبی میان شیعه زمان خلافت های اسمی ایجاد کرده بودند تا در سایه این ، بتواند این جریان تشیع در میان جریانهای گوناگون دیگر محفوظ بماند. 🌐 چه چیزی توانسته عامل بقای این جریان شیعی بشود؟ وجود آن ولی ای که ولایت را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می کند، آنها را به همدیگر می بندد، آنها را باهم مهربان می کند، را ترویج می کند، این هم به همان ولایت معنای زمان پیغمبر. ، آن ولایتی که این همه روی آن تأکید شده، يك بعدش این است، بعدهای دیگر هم دارد. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 502-510 با تلخیص 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalat
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚩 مشی سیاسی علامه مجلسی 🔹 علامه مجلسی از سال ۱۰۹۸ در زمان شاه سلیمان صفوی و در حالی که ۶۱ ساله بود به منصب رسید. بعد از مرگ این پادشاه و جانشینی سلطان حسین، مجلسی از سوی پادشاه جدید بر منصب شیخ الاسلامی ابقا شد. 🔹 شیخ الاسلام در دوران صفویان علاوه بر دریافت وجوهات شرعی به نظارت بر اجرای احکام شرعی و دستگاه قضاوت، اداره امور مدارس و مساجد و زیارتگاه‌ها و تعیین و سایر مسائل مذهبی کشور می‌پرداخت. 🔹 مهم ترین اثرسیاسی علامه مجلسی، کتاب «آداب سلوک حاکم بارعیت» است. نگاه ایشان در این کتاب که ترجمه است، فقط به مباحث و مسائل است. 🔹 علامه مجلسی در معرفی این رساله و انگیزه تالیف آن می گوید: «این رساله ای است درترجمه بعضی از احادیث شریفه که در کیفیت سلوک ولات عدل با کافه عباد که ودایع رب الاربابند وارده شده. برای تنبیه ارباب غفلت و اصلاح اصحاب دولت که هم گنان منوط به صلاح ایشان است، و فساد ایشان، مورث اخلال نظام بنی نوع انسان که زبده مکنونات و اشرف مخلوقاتند.» 🔹 علامه مجلسی بعد از محقق کرکی از با نفوذترین علمای دوران صفوی بود. از فعالیت‌ها و اقدامات مهم سیاسی وی در دوران تصدی شیخ الاسلامی که در تاریخ این دوران از آن‌ها سخن به میان آمده است: 1️⃣ شکستن بت کفار هند در شهر اصفهان 2️⃣ بستن شمشیر سلطنت به کمر شاه و انشا خطبه مراسم تاج‌گذاری 3️⃣ به نگارش رساله «آداب سلوک حاکم با رعیت» 🗓 به مناسبت 30 مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی 🆔 @asbaat_ir
💢برخورد شدید شهید سیدمصطفی خمینی با نفوذی غرب‌زده 🔹« در تاريخ خردادماه 1349 آقاى صادق قطب‏زاده براى نخستين بار به آمد و در شب يكشنبه 31 خرداد ماه در منزل برادر به سر برد. بايد تأكيد كنم، شناختى را كه ملت عزيز ايران امروز از آقاى ‏زاده پيدا كرده است، برادر شهيد در همان يك شب از او به دست آورد و براستى دريافت كه او چه عنصر خطرناكى براى انقلاب ايران خواهد بود. 🔸گويا وضع امروز و سوءاستفاده‏هايى را كه آقاى قطب‏زاده و باند او، از و رهبر آن به عمل آورده و سپس توطئه‏هايى را كه عليه انقلاب و به كار گرفت با چشم دل مى‏ديد، و از اين رو به شدت رنج مى‏برد. بارها به من و ديگر برادران روحانى توصيه مى‏كرد كه از هرگونه همكارى و حتى ديدار با قطب‏زاده بپرهيزيم و خود نيز از آن شب كه قطب‏زاده در منزلش بود تا روزى كه به شهادت رسيد ديگر حاضر نشد كه با او روبه‏رو شود و تلاش‏هاى همه جانبۀ آقاى قطب‏زاده براى تنها يك ساعت ديدار و گفتگو با آن شهيد آگاه با شكست روبه‏رو شد ◀️و جالب آنكه آقاى قطب‏زاده در سال 1350 ـ كه بار ديگر راهى نجف شده بود ـ پس از ورود، ساك دستى خود را به دست يكى از افرادى كه در منزل امام كار مى‏كرد ـ به‏نام غلامرضا ـ داد تا به منزل شهيد سيدمصطفى خمينى ببرد و به او خبر دهد كه آقاى قطب‏زاده به آنجا وارد خواهد شد! در حضور شهيد حاج سيد مصطفى بودم كه غلامرضا ساك او را آورد و پيام او را به آن شهيد رسانيد؛ ليكن او با عصبانيت ساك را به بيرون افكند و به غلامرضا گفت: از قول من به او بگو كه حق آمدن به منزل مرا ندارد! 🔹فرداى آن روز آقا سيدمصطفى در بيرونى منزل نشسته بود، آقاى قطب‏زاده وارد شد و به او سلام كرد، شهيد سلام او را پاسخ داد و روى خود را از او برگردانيد و پس از لحظه‏اى از جا برخاست و از مجلس بيرون رفت. اين برخورد قاطع و انعطاف‏ناپذير آن شهيد با آقاى قطب‏زاده براى بسيارى از افراد كه از ماهيت او آگاهى نداشتند شگفت‏آور بود و برخى نيز به حاج سيد مصطفى اعتراض مى‏كردند كه شما چگونه افراد را به حضور مى‏پذيريد و با آنان به گفتگو مى‏نشينيد، ليكن از پذيرش و گفتگو با آقاى قطب‏زاده سر باز مى‏زنيد؟ 🔸او پاسخ مى‏داد كه فرق يك ماركسيست با صادق قطب‏زاده، فرق و است. وقتى كه با يك ماركسيست روبه‏رو مى‏شوم مى‏دانم كه طرف حساب چكاره است اما در برخورد با افرادى مثل قطب‏زاده نمى‏دانم طرف حساب من كيست و چكاره است و از اين آمد و رفت چه نقشه‏اى در سر دارد، آنچه برايم مسلم است اين است كه قطب‏زاده و قطب‏زاده‏ها در راه نيستند و به روحانيت ايمان ندارند و خلاصه آدم‏هاى مرموزى به نظر مى‏آيند و لذا ترجيح مى‏دهم كه اصلاً از هرگونه تماس و مذاكرات با اينگونه افراد پرهيز كنم تا از شرّشان درامان باشم.»(نهضت امام خمینی ج2 ص591-590) ✳️پی‌نوشت: حوزه علمیه به عنوان مرکز تصمیم‌سازی و فرماندهی عمومی همواره مورد توجه بوده و هست. گرچه امروز نیز قطب‌زاده‌ها و در حوزه مقدسه قم حضور دارند اما نیز زنده‌اند و قطعا نخواهند گذاشت اهداف شوم لیبرال‌مسلک‌های منافق در قم و نظام اسلامی محقق شود و تاشناسایی و محاکمه و کوتاه کردن دست همه نفوذی‌ها به روشنگری‌های خود ادامه خواهند داد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بیداری طلاب
@rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻: مدرسی ۲۵ آذر ۱۳۵۹ در قم متولد شد. او در رشته ارتباطات تحصیل کرده و حوزه تخصصی او در روزنامه‌نگاری حوزه‌های علمیه و روحانیون شیعی است؛ اگرچه پیش از آن خبرنگار سیاسی روزنامه شرق، اعتماد و هم‌میهن بوده است. او همچنین مدتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بوده‌است. 🔻: مدرسی در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراض‌های دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگ‌نویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام صادر شد. 🔻: فرید جوان خبرنگاری است که زیر دست بزرگ شده است. مربی کسی است که به وی لقب سلطان تعطیلی روزنامه ها را داده اند. تا کنون در کارنامه خود سابقه انتشار روزنامه هایی را داشته است که بارها به اتهام توهین به مقدسات دینی یا ارکان نظام اسلامی تعطیل شده است. حال چگونه چنین مدرسه ای از حوزه علمیه سر درآورده است و دلسوز حوزویان شده است؟؟؟ 🔹شیفتگان امروز در حوزه کباده دفاع از شیعه می کشند و حال آنکه اربابان ایشان تیشه به ریشه زدند. مرجعیت شیعه که همواره یک بوده است، امروز از سوی جریان خزنده و خطرناکی در حال است. 🔻 چهارم: فرید مدرسی در کارنامه خود فهرستی بلند از اقدامات در راستای اهداف جریان دارد. او گویی کارویژه خود را بزرگان حوزه و چهره های انقلابی می داند. در این مسیر از و یا ابایی ندارد. 🔹فرید مدرسی کسی بود که برای تخریب آیت الله میرباقری خبر انتصاب ایشان به امامت جمعه تهران را منتشر کرد. فرید مدرسی از این دست اخبار بی پایه و اساس کم ندارد. 🔻: اما امروز آخرین سکانس از این در قم است. 🔸شاید فرید وقتی خبر دیدار آیت یزدی را به صورت جهت دار تنظیم می کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد آن آتش چنین دامن خودش را بگیرد. اما او با تنظیم جهت دار یک خبر، به گونه ای محتوا را در کشور منتشر کرد که واکنش های مشخصی را در راستای تخریب آیت الله یزدی در پی داشته باشد. 🔸او باید بداند دامن خود را از و پاک می دارد؛ هر چند دروغ و رذالت از اجزای لاینفک است. 🔹خبرنگار شهرت طلب اصلاح‌طلبان امروز در پایان خط قرار گرفته و باید پاسخگوی هایش در فضای حوزه و جامعه باشد. اینجا ایستگاه آخر است... سید طاها یزدانی @rozaneebefarda
[شهید بهشتی درباره انتخاب اعضای مرکزی حزب به ما گفتند:]«کسانی را که انتخاب می‌کنید یک خصوصیت را حتماً در آن‌ها ملاحظه کنید و آن خصوصیت این باشد که این‌ها حاضر باشند سلیقه‌ها و هوس‌ها و خلاصه منیّت‌های را قربانیِ کنند؛ که آن جمع ناگزیر هدف‌گرا‌تر و آرمان‌گرا‌تر است. یعنی این خصوصیات را در آن کسانی که انتخاب می‌کنید ملاحظه کنید.» 📰 روزنامه جمهوری اسلامی - ۱۳۶۰/۱۱/۲۹ 💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5