هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 وضع کنونی کشمیر نتیجه اقدامات انگلیس خبیث است
👈 دولت هند منصفانه عمل کند و زورگویی نکند
🔻 رهبر انقلاب با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان #کشمیر:
🔹️ ما با دولت #هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.
👈 وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه نتیجه اقدامات #انگلیس_خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند است.
🔺️ انگلیسیها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند. ۹۸/۵/۳۰
🌷 #دیدار_هیئت_دولت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و #مسائل_فرعی فاصله بگیرد
👈 #اولویت_اصلی کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است
🔻 رهبرانقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
🔹️ مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و از این طریق، برای عرصه بسیار دشوار آخرت زاد و توشه فراهم کنند.
🔹️ شش سال از عمر دولت، گذشت و دو سال باقیمانده از این دوران، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویتها را یک به یک پیگیری کرد.
🔹️ یکی از آفات دولتها در طول سالهای مختلف «گرفتار شدن به فروع و حواشی» است. دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.
🔺️ امروز دو اولویت اصلی کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است. ۹۸/۵/۳۰
🌷 #دیدار_هیئت_دولت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با ولنگاری بهشدت مخالفیم
🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
👈 نگرانی نسبت به مسئله حجاب، بجا و صحیح است
🔹️ در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
🔹️ دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید.
🔹️ ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی بهشدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بهکار گرفته اند و ما باید برنامهریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.
🔹️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است. #حجاب یک #حکم_شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود.
🔺️ باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفتهای مادی نیز کمک خواهد کرد. ۹۸/۵/۳۰
🌷 #دیدار_هیئت_دولت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 دشمن هرکاری که توانسته کرده اما موفق نشده
👈 چهل سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول بهتر خواهد بود
🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
🔹️ توصیه دیگر «نترسیدن از دشمن» است. برخی اوقات سخنانی را می شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالیکه از دشمن، واقعاً نباید ترسید زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده اما به موفقیت نرسیده است.
🔹️ آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند. البته آزار و اذیت و زحمت بوجود آورده اند ولی نتوانسته اند مانع از حرکت و پیشرفت نظام اسلامی شوند.
🔺️ با توجه به پیشرفتها و تواناییهای جمهوری اسلامی در عرصههای سیاسی، دفاعی و اقتصادی، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند و #چهل_سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود. ۹۸/۵/۳۰
🌷 #دیدار_هیئت_دولت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند
👈 گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید از هفتاد خوان عبور کرد
🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
🔹️ تولیدکنندگان، #رزمندگان_جنگ_اقتصادی با دشمنان هستند و دولت، مسئولان و دستگاهها باید با این چشم به آنها نگاه کنند.
🔹️گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید نه از هفت خوان بلکه از هفتاد خوان عبور کرد که مسئولان باید این مشکل جدی را حل کنند و مقررات زائد و موانع تولید را رفع کرد.
🔹️ نگاه ویژه دولت به بنگاههای متوسط و کوچک، رکن اصلی در #اقتصاد_مقاومتی است که همه مسئولان آن را پسندیده اند و قول اجرا داده اند که البته کارهایی هم شده است.
🔺️ اگر به نکات گفته شده اهتمام جدی شود، تحریمها واقعاً به فرصت تبدیل می شود، همانگونه که در ماههای اخیر نیز چون واردات برخی کالاها دشوار شده، برخی مسئولان به شرکتهای دانش بنیان مراجعه کرده اند و مقداری از ظرفیت های جوانان، شرکتهای دانش بنیان، جهاد دانشگاهی و مجموعه های تولیدی به کار گرفته شده است. ۹۸/۵/۳۰
🌷 #دیدار_هیئت_دولت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
📍 پیشنهاد اندیشکده آمریکایی به تصمیمگیران غربی: از امام دوازدهم شیعیان غافل نشوید.
📡 اندیشکده آمریکایی هادسون در تحلیلی پیرامون چگونگی مقابله با روند اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران آورده است:
🔻 در هنگام ارزیابی سناریوی بعدی در مقابله با ایران و روند اقتدار آفرین این کشور نباید از ایدئولوژی آخرالزمانی آن غافل شد.
🔻 سیاستگذاران در غرب باید دیدگاه آخرالزمانی جمهوری اسلامی ایران را جدی بگیرند، دیدگاهی که در آن معتقد به ظهور امام دوازدهم (ع) شیعیان هستند و این دیدگاه نقش مهم و راهبردی را در سیاستهای این کشور ایفا میکند. زیرا این چیزی است که فرآیند تصمیمگیری تهران را شکل میدهد. آمادهسازی زمینه برای ظهور امام زمان (ع)، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است.
✅ eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
♨️ بی خبری از پنج قرن تمدن اسلامی
🔰 شهید آیت الله مطهری (ره)
💠 آنچه قطعي و مسلّم است اين است که پس از ظهور اسلام و تشکيل حکومت اسلامي و گرد آمدن ملل گوناگون در زير يک پرچم به نام پرچم اسلام تمدني عظيم و شکوهمند و بسيار کم نظير به وجود آمد که جامعه شناسي و تاريخ، آن را به نام #تمدن_اسلامی ميشناسد. در اين تمدن ملتهاي گوناگون از آسيا و آفريقا و حتي اروپا شرکت داشتند و سهيم بودند. ايرانيان جزء مللي هستند که در اين تمدن شريک و سهيماند و به اتفاق همه صاحبنظران، سهم عمده از آنِ ايرانيان است.
💠 همانطور که نام آن حکايت ميکند واقعاً #تمدن_اسلامی است، يعني واقعاً اسلام عامل اصلي و محرک اساسي و به وجودآورنده شرايط اين تمدن و فرهنگ بوده و روح حاکم بر آن روح اسلامي است. (خدمات متقابل ص130)
💠 ايران در پرتو گرايش به اسلام در همان وقت که کشورهاي گرونده به مسيحيت در تاريکي قرون وسطي فرو رفته بودند، همدوش با ساير ملل اسلامي و پيشاپيش همه آنها مشعلدار يک تمدن عظيم و شکوهمند به نام #تمدن_اسلامی شد. اينجا اين پرسش به ذهن ميآيد که اگر خاصيت مسيحيت آن است و خاصيت اسلام اين، پس چرا امروز کار برعکس است؟ جوابش روشن است: آنها از هفت هشت قرن پيش مسيحيت را رها کردند و ما از همان وقت اسلام را. (خدمات متقابل ص 308)
💠 علما راجع به علل پيدايش و گسترش #تمدن_اسلامی خيلي بحث کرده و دو علت اساسي برايش ذکر نمودهاند: اولين علت، تشويق بي حدي است که اسلام به تفکر و تعليم و تعلّم کرده است و اين تشويق در متن قرآن است. علت دومي که براي پيدايش و گسترش #تمدن_اسلامی ذکر کردهاند که چطور شد اسلام توانست از ملتهاي مختلف نامتجانس که قبلا از يکديگر کمال تنفر را داشتند چنين وحدتي به وجود آورد، احترامي است که اسلام به عقايد ملتها گذاشت، به قول خودشان تسامح و تساهلي که اسلام و مسلمين راجع به عقايد ملتهاي مختلف قائل بودند. (آینده انقلاب اسلامی ص 320)
💠 به اعتراف محققان تاريخ فرهنگ و تمدن، تمدن اسلامي در رديف بزرگترين فرهنگها و تمدنهاي بشري است. (منطق ص18)
💠 اسلام پنج قرن تمدني را در سه مرکز بزرگ (اندلس، مصر، و بغداد و ايران) به وجود آورد که مجموع اينها را #تمدن_اسلامی مينامند. شما از قول جامعهشناسان غرب در نظر بگيريد. مثلا توين بي که يک مورخ جامعه شناس است تمدنهاي عالم را تقسيم بندي کرده است. سي و چند تمدن در دنيا تشخيص داده، بعد بعضي را کنار زده و بعضي را درجه اول در نظر گرفته تا به پنج تمدن رسيده است. باز برخي از آنها را کنار زده و به سه تمدن رسانده است. در ميان آن سه تمدن بزرگ جهاني يکي را #تمدن_اسلامی ميشناسد. دنيا تمدني به نام #تمدن_اسلامی- نه تمدن عربي، نه تمدن ايراني، نه تمدن هندي، نه تمدن ترکي- ميشناسد.
💠 تمدني که در دوره اسلام شروع شد با يک روح مخصوص شروع شد. اين تمدن مثل هر تمدن ديگري از تمدنهاي ديگر جهان استفاده کرد اما به صورت تغذيه نه به صورت التقاط، مثل هر جاندار جواني که پيدا ميشود و از محيط خودش تغذيه ميکند، ولي معني تغذيه اين است که او را هضم ميبرد و به شکل خودش در ميآورد و روح خودش را به او ميدهد. اما کاري کردند که ملت ما از تاريخ خودش بيخبر و به آن بياعتقاد و بياعتماد باشد.
💠 اسلام در طول تاريخ و در بدو ظهور خود تا زماني که انحراف پيدا نشده بود- که ريشه اين انحراف مسيحيت است- تمدني ايجاد کرد و پنج قرن بر دنيا سيادت فرهنگي و علمي داشت. تمدن امروز اروپا در کمال صراحت خودش را مديون #تمدن_اسلامی ميداند. کتاب تمدن اسلام و عرب گوستاولوبون را بخوانيد کافي است. کتاب کارنامه اسلام اثر يکي از اساتيد دانشگاه تهران را بخوانيد، روي مدارک ثابت ميکند که تمدن امروز دنيا و تمدن اروپا تا چه حد مديون تمدن اسلام است! ولي ما از تاريخ خودمان بيخبريم. (آینده انقلاب اسلامی ص142)
#اندیشه_مطهر
#تمدن_اسلامی
🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
♨️ معنایی متفاوت از #ولایت در نظام اندیشه اسلامی / #ولایت لازمه رسیدن به امت عظیم اسلامی
🔰 رهبر معظم انقلاب
┄┅┅═❅❅❄❅❅═┅┅┄
🌐 مسئله #ولایت در دنباله بحث نبوت است، يك چيز جدای از بحث نبوت نیست. مسئله #ولایت، در حقیقت تتمه و ذیل و خاتمه بحث نبوت است. اگر #ولایت نباشد، نبوت، هم ناقص می ماند.
🌐 پیغمبر خدا برای چه می آید؟ می آید برای به تکامل رساندن انسان، می آید برای تخلق دادن انسانها به اخلاق الله، می آید برای کامل کردن و به اتمام رساندن مکارم اخلاق.
🌐 از چه راهی و از چه وسیله ای پیغمبر استفاده می کند برای ساختن انسان؟ پیغمبر برای ساختن انسان، #کارخانه_انسان_سازی درست می کند. پیغمبر ترجیح می دهد که ده سال، بیست سال، دیرتر موفق بشود؛ اما آنچه می سازد، يك انسان و دو انسان و بیست تا انسان نباشد؛ کارخانه انسان سازی درست کند که به طور خودکار انسان کامل پیغمبر پسند تحویل بدهد.
🌐 کارخانه انسان سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی، جامعه و نظام اسلامی است. #جامعه_اسلامی یعنی آن جامعه ای، آن تمدنی است که در رأس آن جامعه خدا حکومت می کند، قوانین آن جامعه، قوانین خدایی است، حدود الهی در آن جامعه جاری می شود، عزل و نصب را خدا می کند، در مخروط اجتماعی، رأس مخروط خداست و پایین تر از خدا، همه انسانیت و همه انسانها. تشکیلات را دین خدا به وجود می آورد. قانون صلح و جنگ را مقررات الهی ایجاد می کند، روابط اجتماعی را، اقتصاد را، حکومت را، حقوق را، همه و همه و همه را دین خدا تعیین می کند و دین خدا اجرا می کند و دین خدا دنبال این قانون می ایستد؛ این #جامعه_اسلامی ست. مثل مدینه. همچنانی که پیغمبر آمد در مدینه يك جامعه ای تشکیل داد.
🌐 پیغمبرها می آیند يك چنین جامعه ای درست کنند. در این جامعه هر که بیاید، انسان می شود. اگر #انسان_کامل هم نشود، مجبور می شود به رفتار انسانها حرکت کند. هر که بخواهد خوب باشد، در جامعه پیغمبر می تواند خوب باشد؛ در جامعه های غیر الهی این جوری نیست. در جامعه های غیر اسلامی و غیر الهی، آدمها می خواهند خوب باشند، نمی توانند؛ شما دلت می خواهد متدین باشی، نمی توانی. دلت می خواهد ربا ندهی و ربا نخوری، می بینی نمی شود. زن دلش می خواهد از عفت اسلامی خارج نشود، محیط، او را در فشار می گذارد. همه عوامل و انگیزه ها انسان را از یاد خدا دور می کند. عکس و نمایش و تفصیلات و رفت و آمدها و معاملات و گفتگوها، همه انسان را از خدا دور می کند و ذکر خدا را از دل انسان بیگانه می کند. در جامعه اسلامی عکس قضیه است. در #جامعه_اسلامی، بازارش، مسجدش، دار الحكومه اش، رفیقش، خویشاوندش، پدر خانواده، جوان خانواده، همه و همه انسان را به یاد خدا می اندازند، به طرف خدا می کشانند، با خدا آشتی می دهند، با خدا رابطه ایجاد می کنند، بنده خدا می سازند و از بندگی غیر خدا دور می کنند.
@almorsalat
🌐 اگر جامعه اسلامی زمان پیغمبر، پنجاه سال ادامه پیدا می کرد، همان رهبری بر سر کار می ماند، یا بعد از پیغمبر، علی بن ابی طالب علیه اسلام با همان رهبری ای که پیغمبر معین کرده بود، جای پیغمبر مینشست، شما این را مطمئن باشید، بعد از پنجاه سال، همه آن منافقین تبدیل می شدند به مؤمنین واقعی. اگر می گذاشتند که حکومت نبوی و علوی دنبال یکدیگر ادامه پیدا بکند، آن جامعه انسان ساز، به طور قهری، همه آدمهای غش دار را هم بی غش می کرد، همه دل های منافق را هم مؤمن می ساخت، همه کسانی که روحشان با ایمان آشنا نبود نیز آشنا با خدا و با ایمان می شدند، این طبع قضیه مربوط به #جامعه_اسلامی ست.
🌐 پیغمبر وقتی که می آید، برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان #کارخانه_انسان_سازی است، تشکیل بدهد؛ برای این کار احتیاج دارد به يك جمع به هم پیوسته متحد، دارای ایمان راسخ، از اعماق قلب مؤمن و معتقد به این مکتب، با گام استوار، پویا و جویای آن هدف. يك چنین جمعی را پیغمبر اول کار لازم دارد. لذا پیغمبر بنا می کند این جمع را فراهم آوردن و درست کردن.
🌐 يك عده و يك جبهه را پیغمبر به وجود می آورد اینها در میان چه جامعه ای دارند زندگی می کنند؟ در میان جامعه جاهلی. مثلا مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه، اینها آنجا دارند زندگی می کنند. اگر بخواهند این جریان باریك، که به نام اسلام و مسلمین به وجود آمده، در میان آن جامعه جاهلی پر تعارض و پرزحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود، از بین نرود، هضم نشود، حل نشود، بایستی این عده مسلمان را مثل پولاد آبدیده به همدیگر بتابند. این مسلمانها را باید آن چنان به هم #متصل و #مرتبط کنند که هیچ عاملی نتواند اینها را از یکدیگر جدا کند. به قول امروزی ها و فرهنگ های امروزی، يك #انضباط_حزبی بسیار شدید و سختی را، باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند. باید اینها را هر چه بیشتر به هم بچسبانند، هر چه بیشتر به هم بجوشانند و گره بدهند، و هر چه بیشتر از جبهه های دیگر، از جریانهای دیگر، از انگیزه های مخالف، دور نگه دارند؛ چون اینها در اقلیتند.
🌐 جمعیتی که در اقلیتند، فکرشان تحت الشعاع فکر اکثریت، ممکن است قرار گیرد. عملشان، حیثیتشان، شخصیتشان، ممکن است در لابه لای حیثیت ها و شخصیتها و عمل های بقیه مردم، که احیانا مخالف با آنها هستند گم بشود، نابود بشود، هضم بشود، از بین برود. برای اینکه اینها هضم نشوند، برای اینکه اینها نابود نشوند، برای اینکه اینها بتوانند به عنوان يك جمعی باقی بمانند، تا در آینده، جامعه اسلامی با دست های استوار اینها بنا بشود و اداره بشود و ادامه پیدا بکند و اینها یاوران پیغمبر باشند، برای اینکه اینها بتوانند بمانند، اینها را هر چه بیشتر به همدیگر متصل می کنند و هر چه بیشتر از سایر جبهه ها جدا می کنند.
این به هم بستگی يك اسمی دارد یا نه؟ این پیوستگی مسلمانان جبهه آغاز دین، که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی پذیر نیستند، با دیگر جبهه ها به کلی منقطعند، با خودشان هر چه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دستند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا نه؟ بله؛ این نام، #ولایت است، #ولایت. البته بعدها که جامعه اسلامی به يك امت عظیمی تبدیل می شود، بازهم #ولایت لازم است.
🌐 همین جای مطلب بیاییم به ولایتی که #شیعه می گوید، دقت کنیم. ما گفتيم يك جمع كوچك در میان يك دنیای ظلمانی، در میان يك دنیای جاهلی، باید به همدیگر متصل و مرتبط باشند تا بتوانند بمانند. اگر باهم چسبیده و جوشیده نباشند، ماندن و ادامه حیاتشان ممكن نیست. مثال زدیم به جمع مسلمان آغاز اسلام در میان جامعه جاهلی مکه، یا در اولی که به مدینه آمده بودند. مثال دیگری هم دارد یا نه؟ بله. جمع کوچك #تشیع در زمان خلافت های ضدشیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام.
🌐 شما خیال می کنید که شیعه به آسانی می توانست بماند؟ شما خیال می کنید که حربه های تبلیغاتی از طرفی، خفقان و اختناق از طرفی، زندانها و شکنجه ها و کشتن ها از طرفی، ممکن بود اجازه بدهد که يك جمعی بماند؟ يك جمع فکری مثل شیعه، که این قدر با قدرت های زمان خودش معارض و موجب دردسر آنها بود، چطور شد که ماند؟ برای خاطر #ولایت ماند. ائمه يك به هم پیوستگی و هم جبهگی عجیبی میان شیعه زمان خلافت های اسمی ایجاد کرده بودند تا در سایه این #ولایت، بتواند این جریان تشیع در میان جریانهای گوناگون دیگر محفوظ بماند.
🌐 چه چیزی توانسته عامل بقای این جریان شیعی بشود؟ وجود آن ولی ای که ولایت را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می کند، آنها را به همدیگر می بندد، آنها را باهم مهربان می کند، #ولایت را ترویج می کند، این هم به همان ولایت معنای زمان پیغمبر. #ولایت_شیعی، آن ولایتی که این همه روی آن تأکید شده، يك بعدش این است، بعدهای دیگر هم دارد.
📚 طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 502-510 با تلخیص
#کلام_ولی
#تمدن_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚩 مشی سیاسی علامه مجلسی
🔹 علامه مجلسی از سال ۱۰۹۸ در زمان شاه سلیمان صفوی و در حالی که ۶۱ ساله بود به منصب #شیخ_الاسلامی رسید. بعد از مرگ این پادشاه و جانشینی سلطان حسین، مجلسی از سوی پادشاه جدید بر منصب شیخ الاسلامی ابقا شد.
🔹 شیخ الاسلام در دوران صفویان علاوه بر دریافت وجوهات شرعی به نظارت بر اجرای احکام شرعی و دستگاه قضاوت، اداره امور مدارس و مساجد و زیارتگاهها و تعیین #ائمه_جمعه و سایر مسائل مذهبی کشور میپرداخت.
🔹 مهم ترین اثرسیاسی علامه مجلسی، کتاب «آداب سلوک حاکم بارعیت» است. نگاه ایشان در این کتاب که ترجمه #عهدنامه_مالک_اشتر است، فقط به مباحث و مسائل #سیاسی است.
🔹 علامه مجلسی در معرفی این رساله و انگیزه تالیف آن می گوید: «این رساله ای است درترجمه بعضی از احادیث شریفه که در کیفیت سلوک ولات عدل با کافه عباد که ودایع رب الاربابند وارده شده. برای تنبیه ارباب غفلت و اصلاح اصحاب دولت که هم گنان منوط به صلاح ایشان است، و فساد ایشان، مورث اخلال نظام بنی نوع انسان که زبده مکنونات و اشرف مخلوقاتند.»
🔹 علامه مجلسی بعد از محقق کرکی از با نفوذترین علمای دوران صفوی بود. از فعالیتها و اقدامات مهم سیاسی وی در دوران تصدی شیخ الاسلامی که در تاریخ این دوران از آنها سخن به میان آمده است:
1️⃣ شکستن بت کفار هند در شهر اصفهان
2️⃣ بستن شمشیر سلطنت به کمر شاه و انشا خطبه مراسم تاجگذاری
3️⃣ به نگارش رساله «آداب سلوک حاکم با رعیت»
🗓 به مناسبت 30 مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢برخورد شدید شهید سیدمصطفی خمینی با نفوذی غربزده
🔹« در تاريخ خردادماه 1349 آقاى صادق قطبزاده براى نخستين بار به #نجف آمد و در شب يكشنبه 31 خرداد ماه در منزل برادر #سيدمصطفى به سر برد. بايد تأكيد كنم، شناختى را كه ملت عزيز ايران امروز از آقاى #قطبزاده پيدا كرده است، برادر شهيد در همان يك شب از او به دست آورد و براستى دريافت كه او چه عنصر خطرناكى براى انقلاب ايران خواهد بود.
🔸گويا وضع امروز و سوءاستفادههايى را كه آقاى قطبزاده و باند او، از #انقلاب و رهبر آن به عمل آورده و سپس توطئههايى را كه عليه انقلاب و #جمهورى_اسلامى به كار گرفت با چشم دل مىديد، و از اين رو به شدت رنج مىبرد. بارها به من و ديگر برادران روحانى توصيه مىكرد كه از هرگونه همكارى و حتى ديدار با قطبزاده بپرهيزيم و خود نيز از آن شب كه قطبزاده در منزلش بود تا روزى كه به شهادت رسيد ديگر حاضر نشد كه با او روبهرو شود و تلاشهاى همه جانبۀ آقاى قطبزاده براى تنها يك ساعت ديدار و گفتگو با آن شهيد آگاه با شكست روبهرو شد
◀️و جالب آنكه آقاى قطبزاده در سال 1350 ـ كه بار ديگر راهى نجف شده بود ـ پس از ورود، ساك دستى خود را به دست يكى از افرادى كه در منزل امام كار مىكرد ـ بهنام غلامرضا ـ داد تا به منزل شهيد سيدمصطفى خمينى ببرد و به او خبر دهد كه آقاى قطبزاده به آنجا وارد خواهد شد! در حضور شهيد حاج سيد مصطفى بودم كه غلامرضا ساك او را آورد و پيام او را به آن شهيد رسانيد؛ ليكن او با عصبانيت ساك را به بيرون افكند و به غلامرضا گفت: از قول من به او بگو كه حق آمدن به منزل مرا ندارد!
🔹فرداى آن روز آقا سيدمصطفى در بيرونى منزل #امام نشسته بود، آقاى قطبزاده وارد شد و به او سلام كرد، شهيد سلام او را پاسخ داد و روى خود را از او برگردانيد و پس از لحظهاى از جا برخاست و از مجلس بيرون رفت.
اين برخورد قاطع و انعطافناپذير آن شهيد با آقاى قطبزاده براى بسيارى از افراد كه از ماهيت او آگاهى نداشتند شگفتآور بود و برخى نيز به حاج سيد مصطفى اعتراض مىكردند كه شما چگونه افراد #ماركسيست را به حضور مىپذيريد و با آنان به گفتگو مىنشينيد، ليكن از پذيرش و گفتگو با آقاى قطبزاده سر باز مىزنيد؟
🔸او پاسخ مىداد كه فرق يك ماركسيست با صادق قطبزاده، فرق #كافر و #منافق است. وقتى كه با يك ماركسيست روبهرو مىشوم مىدانم كه طرف حساب چكاره است اما در برخورد با افرادى مثل قطبزاده نمىدانم طرف حساب من كيست و چكاره است و از اين آمد و رفت چه نقشهاى در سر دارد، آنچه برايم مسلم است اين است كه قطبزاده و قطبزادهها در راه #خمينى نيستند و به روحانيت ايمان ندارند و خلاصه آدمهاى مرموزى به نظر مىآيند و لذا ترجيح مىدهم كه اصلاً از هرگونه تماس و مذاكرات با اينگونه افراد پرهيز كنم تا از شرّشان درامان باشم.»(نهضت امام خمینی ج2 ص591-590)
✳️پینوشت:
حوزه علمیه به عنوان مرکز تصمیمسازی و فرماندهی عمومی همواره مورد توجه #نفوذیهای_منافق بوده و هست. گرچه امروز نیز قطبزادهها و #پادوهای_میدانیشان در حوزه مقدسه قم حضور دارند اما #سیدمصطفیها نیز زندهاند و قطعا نخواهند گذاشت اهداف شوم لیبرالمسلکهای منافق در قم و نظام اسلامی محقق شود و تاشناسایی و محاکمه و کوتاه کردن دست همه نفوذیها به روشنگریهای خود ادامه خواهند داد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بیداری طلاب
#ایستگاه_آخر_فرید_مدرسی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻#پرده_اول: #فرید مدرسی ۲۵ آذر ۱۳۵۹ در قم متولد شد. او در رشته ارتباطات تحصیل کرده و حوزه تخصصی او در روزنامهنگاری حوزههای علمیه و روحانیون شیعی است؛ اگرچه پیش از آن خبرنگار سیاسی روزنامه شرق، اعتماد و هممیهن بوده است. او همچنین مدتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بودهاست.
🔻#پرده_دوم: #فرید مدرسی در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراضهای دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگنویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد.
این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام صادر شد.
🔻#پرده_سوم: فرید جوان خبرنگاری است که زیر دست #محمد_قوچانی بزرگ شده است. مربی #فرید کسی است که به وی لقب سلطان تعطیلی روزنامه ها را داده اند. #قوچانی تا کنون در کارنامه خود سابقه انتشار روزنامه هایی را داشته است که بارها به اتهام توهین به مقدسات دینی یا ارکان نظام اسلامی تعطیل شده است.
حال چگونه #شاگرد چنین مدرسه ای از حوزه علمیه سر درآورده است و دلسوز حوزویان شده است؟؟؟
🔹شیفتگان #حوزه_سکولار امروز در حوزه کباده دفاع از #مرجعیت شیعه می کشند و حال آنکه اربابان ایشان تیشه به ریشه #مرجعیت زدند. مرجعیت شیعه که همواره یک #مرجعیت_دینی_سیاسی بوده است، امروز از سوی جریان خزنده و خطرناکی در حال #تحریف است.
🔻#پرده چهارم: فرید مدرسی در کارنامه خود فهرستی بلند از اقدامات در راستای اهداف جریان #خاص دارد. او گویی کارویژه خود را #تخریب بزرگان حوزه و چهره های انقلابی می داند. در این مسیر از #خلاف_گویی و یا #خبر_سازی_های_جهت_دار ابایی ندارد.
🔹فرید مدرسی کسی بود که برای تخریب آیت الله میرباقری خبر #دروغ انتصاب ایشان به امامت جمعه تهران را منتشر کرد. فرید مدرسی از این دست اخبار بی پایه و اساس کم ندارد.
🔻#پرده_آخر: اما امروز آخرین سکانس از #بازیگری این #مهره_سوخته_اصلاحات در قم است.
🔸شاید فرید وقتی خبر دیدار آیت یزدی را به صورت جهت دار تنظیم می کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد آن آتش چنین دامن خودش را بگیرد. اما او با تنظیم جهت دار یک خبر، به گونه ای محتوا را در کشور منتشر کرد که واکنش های مشخصی را در راستای تخریب آیت الله یزدی در پی داشته باشد.
🔸او باید بداند #رسانه_دینی دامن خود را از #دروغ و #رذالت پاک می دارد؛ هر چند دروغ و رذالت از اجزای لاینفک #رسانه_مدرن است.
🔹خبرنگار شهرت طلب اصلاحطلبان امروز در پایان خط قرار گرفته و باید پاسخگوی #تنش_آفرینی هایش در فضای حوزه و جامعه باشد. اینجا ایستگاه آخر است...
سید طاها یزدانی
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
@rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
[شهید بهشتی درباره انتخاب اعضای مرکزی حزب به ما گفتند:]«کسانی را که انتخاب میکنید یک خصوصیت را حتماً در آنها ملاحظه کنید و آن خصوصیت این باشد که اینها حاضر باشند سلیقهها و هوسها و خلاصه منیّتهای #خود را قربانیِ #جمع کنند؛ که آن جمع ناگزیر هدفگراتر و آرمانگراتر است. یعنی این خصوصیات را در آن کسانی که انتخاب میکنید ملاحظه کنید.»
📰 روزنامه جمهوری اسلامی - ۱۳۶۰/۱۱/۲۹
💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5