eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
12.6هزار ویدیو
671 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه داستان یوسف در صفحه۲۴۲قرآن 🍃🌸 پس از گفتگوهايى كه ميان يوسف و فرستاده پادشاه رد و بدل شد و بى گناهى و در عين حال مراتب علم و حكمت يوسف معلوم گرديد، پادشاه گفت: يوسف را نزد من آوريد تا او را همنشين مخصوص خود كنم. پادشاه مى خواست از علم و دانش يوسف در اداره مملكت خود استفاده كند، لذا دستور آزادى او را از زندان داد و او را پيش خود فراخواند. وقتى يوسف نزد پادشاه آمد، پادشاه با او صحبت كرد و جريان خواب خود را بار ديگر با او در ميان گذاشت و يوسف همان تعبيرى را كه به فرستاده پادشاه گفته بود تكرار كرد و براى مقابله با هفت سال خشكسالى كه در انتظار مردم مصر بود، رهنمودهايى ارائه كرد. پس از اين گفتگو، پادشاه به يوسف گفت: تو امروز نزد ما مقام و منزلت و قدرت و مكنت دارى و مورد اعتماد ما هستى، يوسف كه زمينه را براى خدمت به مردم و اجراى برنامه هاى خاص خود آماده ديد، همكارى با پادشاه مصر را پذيرفت و پيشنهاد كرد كه او را بر گنجينه هاى سرزمين مصر بگمارد و اختيار همه خزانه ها و انبارهاى مصر با او باشد. همان گونه كه يوسف پيش بينى كرده بود، منطقه مصر و شامات دچار قحطى و خشكسالى شد. يوسف براى مقابله با اين بحران، از مدتها پيش برنامه هاى خاصى را تدارك ديده بود و انبارها را پر از گندم كرده بود، وقتى بحران شروع شد مردم از اطراف و اكناف به سوى عزيز مصر مى شتافتند و از او گندم مى خريدند و يوسف به صورت جيره بندى به آنان در مقابل گرفتن قيمت، گندم مى داد. در كنعان ـ شهر يعقوب ـ نيز مردم دچار قحطى شده بودند. يعقوب به فرزندانش گفت: شنيده ام كه حاكمى در مصر حكومت مى كند كه شخص با انصاف و خوبى است و هر كس پيش او مى رود، از او گندم مى گيرد، شما نيز پيش او برويد و از او غلّه بگيريد تا دچار گرسنگى نشویم.@TafsireRuzane (اين قسمت از داستان كه گفتيم در متن قرآن نيامده ولى سياق قصه به آن دلالت دارد و ناگفته پيداست. اين يكى از شيوه هاى قرآن در بيان قصه هاست كه گاهى قسمتهايى را كه معلوم است حذف مى كند.) قرآن، داستان را از اينجا پى گيرى مى كند كه برادران يوسف نزد او آمدند. يوسف آنها را شناخت چون مى دانست كه در كنعان نيز قحطى است و دير يا زود برادرانش پيش او خواهند آمد. ولی برادران يوسف را نشناختند زیرا كه چهل سال از جريان به چاه انداختن يوسف گذشته و قيافه او كاملا تغيير كرده بود و آنها احتمال نمى دادند كه يوسف به چنين مقامى برسد. يوسف دستور داد بار آنها را بستند و به هر كدام به اندازه بار يك شتر گندم داد و با آنان مذاكره كرد و احوالشان را پرسيد. آنان گفتند كه ما دوازده برادر بوديم كه يكى از آنها را گرگ خورد و پدرمان يعقوب كه از پيامبران خداست در فراق او بسيار غمگين شد و ما ده نفر پيش تو آمده ايم و يك برادرمان نزد پدر پيرمان مانده است... (گفته شده كه با اينكه يوسف زبان آنها را مى دانست ولى براى آنكه شناخته نشود، توسط مترجم با آنها صحبت مى كرد!) يوسف در ادامه گفت كه اگر آن برادرتان را نزد من نياوريد، ديگر به شما گندم نخواهم داد. علت درخواست يوسف، ديدن برادر خود بنيامين بود ولى در ظاهر چنين وانمود مى كرد كه آن برادر كه پيش پدر مانده حتما نزد پدر محبوبتر از شماهاست و چون مى گوييد پدرتان پيامبر است، معلوم مى شود كه آن برادرتان به جهت كمالاتى كه دارد نزد او گرامى است لذا من علاقمند شدم كه او را ببينم و به كمالات او پى ببرم. برادران يوسف گفتند: ما بزودى آن برادر را از پدرمان خواهيم خواست و نزد تو خواهيم آورد و توانايى انجام اين كار را داريم. برادران يوسف براى گرفتن غلّه مانند ديگران چيزى را به عنوان قيمت پرداخت كردند كه از قبيل كالا و يا پول بود، يوسف به طور پنهانى به غلامان خود گفت: وجه پرداختى آنان را در بارشان بگذاريد، تا وقتى به شهر خود بازگشتند و بارهاى خود را باز كردند، آن را ببينند و اين باعث شود كه دوباره به سوى من بازگردند. هنگامى كه برادران يوسف از مصر به كنعان برگشتند، نزد پدرشان رفتند و جريان را به او گزارش دادند و از جمله گفتند: پدرجان! عزيز مصر، به ما گفته است اگر دفعه بعد برادر كوچكتان را نياوريد، به شما غله نخواهم داد. بنابراين دفعه بعد، برادرمان (بنيامين) را همراه ما بفرست تا غله بگيريم و ما او را حفظ خواهيم كرد.. ادامه دارد... 🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
‌🔴هیچ‌‌کدام از شهدای حادثۀ دمشق ایرانی نیستند 🔺منابع محلی به خبرنگار فارس گفته‌اند هیچ کدام از شهدای حمله‌ جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمانی در دمشق ایرانی نبودند. 🔺رسانه های سوری دقایقی قبل از شهادت ۷ نفر از جمله چند زن و کودک  در این حادثه پایتخت سوریه خبر می‌دهند. 🔺در چند روز گذشته اخبار نادرستی از شهادت سردار قاآنی نیز در رسانه‌های عبری و غربی منتشر شد که توسط معاون سپاه قدس تکذیب شد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔆فهم زمان ♦️رهبر معظم انقلاب :خصوصیت امام حسین(ع) شناختن «موقع» است؛ در فهم موقع اشتباه نکرد. ♦️در قبل از حادثهٔ کربلا، ده سال امامت و مسئولیت با او بود. آن حضرت در مدینه مشغول کارهای دیگری بود و کار کربلایی نمیکرد، اما به مجرد اینکه فرصت به او اجازه داد که آن کار مهم را انجام دهد، فرصت را شناخت و آن‌را از دست نداد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️کلیپی که ارزش هزار بار دیده شدن را دارد پس ببینید و برای همه ارسال کنید 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
35.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کار فرهنگی تمیز👇 آفرین به استاندار و معاونین ومسئولین یزد... شاهکار کرده اند یزدیها. این فیلم در وزارت کشور تهران تحسین و برگزیده شده است... اونایی که دغدغه کادر سازی دارند یاد بگیرند پس میشود کار خوب ارائه داد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شخص پرفسور ابومحمد عسکرخانی هستند بعد برملا کردن جناب ظریف در زمان صدارت ایشان از دانشگاه تهران اخراج و بعد چند روز روانه بیمارستان و بعد هم دارفانی را وداع گفت .... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
❌کشف حجاب و گسترش اقتصاد سیاه در رژیم پهلوی ( ۷ ) ⭕️ تنها جریانی که با قدرت در مقابل رضاخان صف آرا
❌کشف حجاب و گسترش اقتصاد سیاه در رژیم پهلوی ( ۸ ) ⭕️ استفاده روشمند از زنان برای پیشبرد سیاست‌های دیکتاتوری پهلوی 🔹لشکرکشی لات‌ها و کنترل‌چی‌های خانه‌های فساد و بدکاره‌های تجارت قلعه به سردمداری شعبان بی‌مخ برای فعالیت‌های سیاسی و مذهبی مخالفین در دهه سی و نقش زنان بدکاره تهران در کودتای 28 مرداد 1332ش، هنوز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نشده است. شهر نو در روزهای مرداد 1332ش. بر زبان‌ها افتاد. کودتاچی‌ها با اجیر و رها کردن عده‌ای از این زنان در خیابان‌های تهران به آنها گفته بودند تا با شعارهای زنده باد شاه، مرگ بر توده‌ای و مرگ بر مصدق، از جنوب شهر به سمت خانه نخست‎‌وزیر در انتهای خیابان کاخ(فلسطین کنون) و سپس تا خیابان پاستور حرکت کنند. 🔸محمود مسگر که یکی از لات‌های آن روزگار بود، با دویست نفر همراه در دروازه قزوین جمع شده بودند. او یکی، دو نفر را فرستاده بود به قلعه، سراغ خانم‌ها که حضور و همراهی‌شان را برای اجرای کودتا لازم می‌دانستند. پری بلنده، پری آژدان قزی و ملکه اعتضادی هر کدام با لشگری از زن‌های همراه‌شان هم به کمک کودتاگران علیه دولت مصدق تا زندان رفته بودند تا رخصت همراهی نوچه‌های شعبان بی‌مخ، لات‌ مهم تهران و دست نشانده دربار را هم بگیرد. 🔹 یکی از عکس‌های مهمی که از روز کودتای 28 مرداد ماه به یادگار مانده، تصویر یکی از همین زن‌هاست که روی یک جیپ در حالی که چماقی در دست دارد نعره می‌کشد و خیابان‌های تهران را می‌پیماید. 🔸دست‌خوش زنان سردمدار قلعه برای همراهی با دربار، زمین‌هایی بود که برای ساخت خانه‌های بیشتر در محله قلعه صرف شد و سهام‌هایی که در بانک‌ها به نامشان شد . 🔹یک سال پس از کودتا، یعنی در سال 1333ش. به دستور فضل‌الله زاهدی نخست‌وزیر وقت کودتا، دیواری به دور محله «شهر نو» کشیده شد و این محله پس از آن به «قلعه زاهدی» معروف شد. 📚 فصلنامه 15 خرداد، دوره سوم، سال بیست و یکم، شماره 77 و 78، ص131- 132. 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️محسن بهرامی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و عضو شورای رقابت و دبیر پیشین ستاد تنظیم بازار ایران گفته: 🔹تا عضو FATF نباشیم شبکه بانکی جهانی با ما کار نمی‌کند و هیچ بانکی تراکنش‌های ما را انجام نمی‌دهد.(۱۴۰۳/۷/۱۷) ✍جناب بهرامی! دروغ تا کی!! آقای که معمار کبیر این قبیل لوایح و قراردادهای خفت بار است، فرموده‌اند که چنین تضمینی نمی‌توانند بدهند! آیا تضمین میدهید که اگر عضو FATF شدیم، تمام مشکلات شبکه بانکی بین المللی ما حل خواهد شد؟! قبول میکنید اگر طبق حرف شما امضا کردیم و باز هم مشکلات رفع نشد شما را به عنوان خائن به کشور و ملت محاکمه کنند؟ قطعا پاسخ نخواهید داد. این مردم چه گناهی کردند که معیشتشان گره خورده به تصمیمات یک عده غربگرای دروغگوی ساده لوح! و یا شاید خائن... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⭕️ برگزاری جشنهای شاهانه در نزدیکی حلبی‌آباد 💢دکتر محمدعلی کاتوزیان، استاد اقتصاد دانشگاه کنت انگلستان که یک سال بعد از برپایی جشن‌های شاهنشاهی از شیراز دیدن کرده است، صحنه‌های اسفناک حلبی آبادهای شیراز را چنین توصیف می‌کند: 🔸 «شهری که محل برگزاری جشن‌های سالیانه هنر بود. سوای محله‌های متعدد فقیرنشین، دو حلبی‌آباد بزرگ نیز داشت که به خوبی از انظار پنهان بود… من توانستم به کمک دو راهنما از یکی از این نواحی و نیز یکی از آلونک‌های آن دیدن کنم. 🔸 این آلونک به طور کامل از تکه‌های حلبی (بشکه‌های بزرگ و مستعمل نفت) ساخته شده بود. فضای تقریبی آن پانزده متر مکعب بود و یک خانواده هشت نفری شامل شش بچه از شش ماهه تا دوازده ساله و والدینشان در آن ساکن بودند. 🔸 پدر این خانواده یک کارگر فصلی بود. شغل وی تخلیه چاه فاضلاب محلات فقرنشین بود که لوله‌کشی نداشتند. او به تریاک معتاد بود زیرا آنگونه که می‌گفت در غیر این صورت نمی‌توانست به این کار بپردازد. همچنین وی اعتیادش را به همسرش منتقل کرده و همسرش نیز به نوبه خود آن را به کوچکترین فرزند خانواده انتقال داده بود. 🔸آثار تراخم در چشمان پنج بچه بزرگتر دیده می‌شد. هیچ نوع اثاث خانه‌ای در این آلونک به جز تکه‌های بزرگ مقوا، چند دست رختخواب مستعمل و یک منقل برای گرما وجود نداشت. زمستان بسیار سردی بود و برف روی زمین نشسته بود. در هیچ کجای این ناحیه حمام عمومی یا خصوصی و مستراح وجود نداشت. 🔸در این منطقه تنها یک کیوسک کوچک شرکت نفت که جایگاه فروش روغن پارافین بود مشاهده می‌شد. بالای آن، پارچه‌ای آویخته بودند و روی آن نوشته شده بود زنده باد والاحضرت رضا پهلوی، ولیعهد محبوب ما.» 📚منبع: محمد علی کاتوزیان، اقتصاد سیاسی ایران، ترجمه: محمد رضا نفیسی و کامبیز عزیزی، نشرمرکز، چاپ پنجم، 1374، ص 322 -323. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
1_14090708949.pdf
1.71M
💢سرنوشت نکبت‌بار یک گانگستر سیاسی؛ مهدی هاشمی، آغاز و پایان یک مرداب 🔶آنچه شخصیت و سرنوشت را رقم زد، مبانی فکری در بین چهل تا پنجاه سالگی بر اساس بی‌تجربگی و علی‌رغم مشاوره با نیک‌اندیشان، پیرو تفکرات روحانی گمراهی به نام که دارای افکاری مشابه وهابیون بود را استاد عالیقدر خود دانسته و در همه سخنرانی‌های خود به دلیل بدبینی به علمای تشیع، آنها را وابسته به دربار پادشاهان و سرمایه‌داران معرفی می‌کرد. 🔷وی تحت تاثیر اندیشه‌های انحرافی از حوزه بیرون رفته و ضمن نابودی کتاب‌های خود، به مبارزه علیه رژیم شاه پرداخت. اگر چه پس از دستگیری توسط و آزادی از زندان با تعهد، خدمت سربازی را به همکاری با آن سازمان در بخش نویسندگی دادرسی کل ژاندارمری شاهنشاهی منصوب و بعد از آن، دوباره راه انقلابی را با الهام‌گیری از رهبر انقلابی کمونیستی چین، قهدیرجان را تبدیل به پایگاه مبارزه‌های علیه رژیم کرد. به دلیل روحیه خودخواهی، مورد تایید رژیم شاه، روحانیون و یا انقلابیون نبود و بهمراه گروه خود، به دلیل اعتقاد التقاطی، مجهز به سلاح سرد و گرم بودند و مانند رفتار گانگسترهای قرن هجده غرب وحشی با مردم و مخالفان، تمایل به دست گرفتن اصفهان داشتند. 🔶سید مهدی هاشمی برخلاف مبارزه با رژیم شاه، در اصل برای اهداف نفسانی خود در اوایل دهه پنجاه اقدام به تشکیل گروهی معروف به "گروه هدفی‌ها" نمود. زیرا را دینی یک‌بعدی می‌پنداشت و اسلام و مکتب تشیع را تنها یک "هدف انقلابی" می‌دانست. 🆔@emamsadegh_ir