eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 رشد تک‌بعدی یا رشد جامع؟ ✍️ بهروز دلاور، طلبه سطح 4 حوزه و پژوهشگر مطالعات تمدنی و فقه ‏حکومتی سال‌های طولانی بر حوزه‌های علمیه گذشت. عالمان وارسته بسیاری ‏چشم به جهان گشودند و کرسی مرجعیت طلاب و مردم را به عهده ‏گرفتند؛ اما همچنان پادشاهان سلطنتی سوار بر اسب حکومت طاغوتی ‏خود می‌تازیدند و زور می‌گفتند. تا اینکه در سال 1342 روحانی ‏گران‌قدری از درون حوزه علمیه جوشید و فریاد مرگ بر طاغوت و ‏ظلم را سر داد.‏ مردم در حیرت پیشوای خود بودند. در اذهان همگان یک سؤال ‏به‌خوبی می‌درخشید. «آیا پیروزی بر سلطنت‌های پادشاهی ممکن ‏است؟» اما امام بزرگوار ایمان دیگری را به مردم نشان داد. ایمانی از ‏جنس ما می‌توانیم. ایمانی از جنس مسئولیت و تعهد اجتماعی و ‏تمدنی. ایمانی که طلاب را بین درس و اجتماع، بین فقه و فلسفه، بین ‏حجره و جهاد مردد کرده بود. ایمانی که پیروزی قطعی را در ادای ‏تکلیف می‌بیند و حیات طیبه را در عمل کردن به قرآن و مکتب اسلام ‏ناب جاری و ساری می‌داند.‏ حال که انقلاب شده است و تجربه 4 دهه از انقلاب سرشار از شور و ‏شعور بر ما گذشته است. پرسشی در میان محافل علمی و اجتماعی ‏حوزیان و طلاب مطرح می‌شود و آن اینکه رمز موفقیت مکتب امام ‏چیست؟ چگونه امام خمینی (رضوان‌الله تعالی) علیه توانست حرکتی ‏تاریخی را رقم بزند؟ طلبه عصر انقلاب چه شاخصه‌هایی باید داشته ‏باشد تا بتواند با تنفس در مکتب امام، ادامه‌دهنده مسیر ایشان باشد؟ عده‌ای رمز موفقیت را شأن فقاهت ایشان می‌دانند و عده‌ای دیگر ‏شأنیت فیلسوف بودن. عده‌ای مکتب امام را در لابه‌لای آثارعرفانی ‏جستجو دنبال کرده و عده‌ای دیگر حضور ایشان درصحنه‌های ‏اجتماعی و سیاسی را عامل اصلی موفقیت او می‌دانند. عده‌ای برای ‏استمرار مکتب او به انزوای حجره‌ها پناه می‌برند و عده‌ای دیگر به ‏فریادهای خروشان خود در دل مردم؛ و شاید ده‌ها راه‌رفته و نرفته ‏دیگر.‏ اما برای پاسخ این پرسش باید ساعت‌های طولانی به دل تاریخ رفت ‏و ساعت‌ها با امام نشست‌وبرخاست نمود. اگر بخواهیم پاسخ دقیقی ‏را برای این پرسش بیابیم باید چند صباحی با سیره و آثار این حکیم ‏فرزانه زندگی کنیم. باید از او بگوییم و بشنویم. باید نه از روی ذوق ‏و لذت لحظه‌ای، بلکه به خاطر معرفی دقیق شاخصه‌های مکتب او، ‏بخوانیم و اندیشه کنیم.‏ نگارنده با مختصر زمانی که برای دستیابی به پاسخ این پرسش مهم ‏گذاشته است، پاسخ را در دو واژه «رشد جامع» می‌بیند. رشدی از ‏جنس همه نیازهای یک طلبه. رشدی از جنس اسلام ناب محمدی که ‏خلوت و جلوت، فقه و فلسفه، عقل و نقل، معنویت و سیاست، ‏شجاعت و عقلانیت، علم و عمل و... را در خود جمع می‌کند. البته ‏منکر ضرورت تخصص گرایی نیستم؛ اما در شرایط حاضر برای ‏استمرار بخشیدن نورانیت انقلاب اسلامی، نیازمند رشد جامع با ‏محوریت یک تخصص علمی هستیم.‏ ادامه دارد... 🆔@manaar_ir
13950323_15902_192k.mp3
732.2K
#دعای_پایانی
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
🔰 صلح برای جنگ! 📜 نگاهی به فلسفه‌ی صلح امام مجتبی (علیه‌السلام) از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ به بهانه‌ی ۲۶ ربیع‌الأول، سالروز انعقاد پیمان صلح ✍ علی‌رضا ملااحمدی ؛ طلبه سطح ۴ حوزه 🔸 پذیرش صلح از سوی حضرت ابامحمّد (علیه‌السلام) بصورت معمولی اصلاً قابل پیش‌بینی نبود؛ زیرا در هیچ‌یک از اقدامات و موضع‌گیری‌های ایشان، کوچکترین نشانی از تردید یا سستی یا سازش و کوتاه‌آمدن یا چیزی شبیه اینها نبود. 🔹 مثلاً وقتی سپاهش را روانه‌ی میدان جنگ کرد، دو نامه نوشت: یکی خطاب به معاویه؛ آنچنان مقتدرانه و تهدیدآمیز که به تن هر خواننده‌ای رعشه می‌انداخت و دیگری خطاب به فرمانده‌ی سپاهش (همان عبیدالله‌بن‌عباس که ناگهان خیانت کرد و بستر تحمیلِ صلح به امام را فراهم نمود)؛ آنچنان شورانگیز و شجاعانه که هر انسان خمود و بی‌‌انرژی‌ای را بر جنگِ شجاعانه و استوار و قدرتمندانه با معاویه تشجیع میکرد. بخاطر همین‌ها بود که پذیرش صلح از سوی ایشان، دوست و دشمن را سخت غافلگیر کرد! اما چه چیزی پذیرش صلح از سوی حضرت را «ضروری» کرد؟ پس از خیانت بعضی خواصّ و جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن در میان خودی‌ها و ساده‌لوحی و عافیت‌طلبی عموم مردم و ازهم‌پاشیدگیِ سپاه پس از خیانت‌ها، حضرت در سخنرانی‌ای پرشور در مدائن برای مردم فلسفه‌ی این جنگ و اهمّیت آن را توضیح داد و یک دو راهی را برایشان ترسیم کرد: از طرفی جنگ برای اعتلای کلمه‌ی توحید که "یکی از دو پایان شیرین (شهادت یا پیروزی) را در پی دارد" و دیگر پذیرش صلح و عافیت که با ذلّت و پایانی تلخ همراه است. اینجا بود که فریادها از سوی مردم بلند شد که "البَقیة البَقية" که یعنی دیگر حوصله‌ی سختی و مشقت نداریم و نمیخواهیم به پیشگاه مرگ برویم و صلح کن!... بنابر این امام حسن(علیه السلام)، بخاطر فاصله‌ی ذهنی و قلبی‌ای که مردم زمانه با ولیّ‌شان داشتند و لازم بود هزینه‌ای بپردازند و تجربه تاریخی ای را کسب کنند و عقل و ایمان‌شان ارتقاء یابد، استراتژی و چشم‌انداز مبارزه‌ی خودش را از کوتاه‌مدت به بلندمدّت و تاکتیک مبارزه را -به‌تعبیر دقیقی که در کتاب تبیین شده- از روی زمین به زیر زمین تغییر داد و در طرحی هوشمندانه، «امکان قیامِ عاشورا» را فراهم کرد. چنانکه بقول علامه شرف‌الدین (ره) «قیام عاشورا، بیش و پیش از آنکه حسینی باشد، حسَنی است.» و بقول آیت‌الله شیخ راضی آل‌یاسین (ره) «قیام عاشورا، آخرین تیری بود که از چلّه‌ی کمانِ سیاست‌ورزیِ امام‌ مجتبی علیه‌السلام خارج شد و به هدف هم خورد و کارِ بنی‌امیّه را یکسره کرد.» پی نوشت: راستی کتاب دو امام مجاهد را هنوز نخوانده‌اید؟ پس چیز زیادی از صلح امام حسن علیه‌السلام و یکی از نقاط اوجِ هوشمندی و سیاستمداریِ جریان امامت نمیدانید! 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی 📋 تفسیر و تحلیل رویکرد مقام معظم رهبری نسبت به گرانی‌های اخیر با نگاهی گذرا به تاریخ اسلام ✍️ مجتبی میرزایی، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی " گرانی‌های اخیر ارتباطی با تحریم ندارد". این جمله بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در روز ۱۳ آبان است. در این یادداشت بر آن هستیم تا اندیشه رهبر انقلاب اسلامی درباره حل مشکل اقتصادی را با نگاهی به تاریخ اسلام تبیین و تحلیل کنیم. در تاریخ اسلام، با شروع نهضت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله) مسلمانان از ناحیه قریش و ثروتمندان مکه سخت‌ترین فشارها و تحریم‌های اقتصادی را تحمل می‌کردند و در زمان ما نیز به شکل‌های دیگری ادامه دارد. اما چه عواملی باعث دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌شود؟ با بررسی گزاره‌های تاریخی و بیانات رهبر انقلاب به این موارد دست می‌یابیم: ۱. قناعت ورزی و تغییر سبک زندگی در زمانه‌ای که رسول اکرم و اصحابشان هیچ‌گونه نیروی قاهره و منابع مادی در اختیارشان نبود، با قناعت‌پیشگی در زندگی‌، زمانه تحریم را سپری کردند و با ثروت حضرت خدیجه کبرا (سلام‌الله علیها)، و ایجاد کانال‌هایی اقتصادی در نواحی‌ای که تحریم قریش در آنجا وجود نداشت و استفاده از شخصیت‌هایی که دارای نفوذ در قریش بودند، نیازهای اقتصادی را برطرف می‌نمودند. (نهج‌البلاغه، صبحی صالح، ص ۳۶۸. و تاریخ یعقوبی، ج ۲، ص ۳۱). توصیه درباره قناعت و پرهیز از مصرف‌گرایی به‌عنوان یک دستور اسلامی ازجمله دغدغه‌های جدی آیت‌الله خامنه‌ای است. به‌عنوان نمونه ایشان گسترش فرهنگ قناعت را متوجه دستگاه‌های مسئول و تبلیغاتی و فرهنگی می‌دانند و بر این باورند که راه علاج حل مشکل پرهیز از مصرف‌گرایی افراطی است. (بیانات در خطبه‌های نماز عید فطر،15/09/1381) ۲. ایجاد تشکیلات منسجم جهت دور زدن تحریم‌ها از دیدگاه رهبر انقلاب، در زمان تمامی ائمه نیز ایشان کاملاً تحت تحریم اقتصادی و مراقبت‌های ویژه‌ای بوده‌اند اما با ایجاد تشکیلات منسجمی به‌دوراز چشمان دشمنانشان، نیازهای اقتصادی جامعه شیعی را برطرف می‌نمودند. (کتاب انسان ۲۵۰ ساله). ۳. اتکا به توان داخلی و به ویژه تقویت بنیه کشاورزی و دامداری اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هیچ‌گاه برای برون‌رفت از این مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، نسخه مذاکره و تسلیم را تجویز نمی‌کردند. بلکه مردم را به اصلاح مصرف و عدم اسراف دعوت کرده و همه افراد را تشویق به کار و فعالیت اقتصادی و ایجاد حرفه و شغل‌های متعدد می‌نمودند و بیشتر از همه برآبادانی و کشاورزی تأکید داشتند. (مبانی روایی بیانیه گام دوم انقلاب، ص ۱۸۹). ۴. عمل به توصیه‌های اقتصادی دینی از دیگر توصیه‌های اکید اسلام برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در زمانه تحریم، پرداخت صدقه‌های واجب الهی است. همچنین استفاده و مصرف صحیح و دقیق این سرمایه‌ها در مصارف واقعی که درنتیجه میوه اقتصاد مقاومتی را تولید می‌کند. (مبانی روایی بیانیه گام دوم انقلاب، ص ۱۸۹). ۵. اصلاح نگاه مسئولین و حرکت به سمت قوی شدن مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرمایند: "مسئولین بایستی یک مقداری تحرّک بهتری داشته باشند. ... باید تلاش‌هایمان را افزایش بدهیم. درزمینهٔ اقتصاد نگاه صحیح و اصولی این است که مطلقاً به بیرون کشور نگاه نکنیم. علاج را از دیگران نخواهیم، علاج را از بیرون خودمان نخواهیم؛ علاج در درون خود ما است، در داخل کشور است که یک‌قلم عمده‌اش هم افزایش تولید است. بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. با مدیریت هماهنگ دستگاه‌ها این مشکلات قابل برطرف شدن است... باید قوی بشویم، بایستی این ابزارهای قدرت را -قدرت واقعی، نه قدرت پوشالی- در خودمان تقویت کنیم، ملّت قوی بشود، کشور قوی بشود" (۱۳ آبان ۱۳۹۹) 🆔@manaar_ir
13950416_16113_128k.mp3
314.3K
#دعای_پایانی
📋 گفتمانِ این مرتیکه یا اون مرتیکه؟ ✍️ مهدی کشت کاران، طلبه سطح 4 حوزه و کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی یکی دو ماهی هست که واکنش‌های متفاوتی راجع به انتخابات آمریکا در محیط‌های مختلف دیده می شه. از فضای مجازی و رسانه‌ها گرفته تا محفل دلالان دلار و سکه و بورس بازان عزیز این مرزوبوم! شاید بعضی (به درست یا غلط) این‌طور می‌گفتند که اگر Joe رأی بیاره دلار ارزون می شه و اوضاع درست! اما اگر Donald رأی بیاره اونوقته که قیمت دلار سر به فلک می‌کشه و همه چی گرون می شه! وقتی چند روز پیش دیدم که یک مغازه دار به همکارش گفت فعلاً برای خرید لوله مسی اقدام نکن تا ببینیم این مرتیکه رأی میاره یا اون مرتیکه، فهمیدم این روزها گفتمانی در جامعه شکل‌گرفته به اسم گفتمان این مرتیکه یا اون مرتیکه! آخه می‌دونید گفتمان تو یه اصطلاح به معنای فکر رایج بین مردم هست. اینجا بود که سؤالی به ذهنم اومد که واقعاً چی باعث شد حرفی که قبلا مسخره به نظر می رسید، امروز در کف جامعه تبدیل به یک گفتمان شده در حالی که برخی مطالبات رهبری مانند فرزند آوری، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخل اون طور که باید تبدیل به گفتمان نشده.؟ شاید حرفم را تأیید نکنید ولی این چند روزه این‌قدر از این‌طرف و آن‌طرف و تو جمع‌های مختلف این حرف رو شنیدم که اوضاع کاسبی و بازار ما به انتخابات آمریکا ربط داره تا اطمینان پیداکردم مذاکره جویان تا حدودی در این قضیه موفق بوده‌اند. گفتمان یعنی اون حرفی که نُقل مجالس شده! همین‌الان می تونید برید ببینید تو دور همی‌های کرونایی امروز ما، حرف از بحران جمعیت و حمایت از تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف هست یا گرون شدن دلار و انتخابات آمریکا؟ هنوز وقتی میگیم ا‌یها الناس ایران تا حدود 25 سال دیگه با این روند وارد یک بحران جمعیتی می شه، حتی بعضی از مذهبی‌های ما جواب میدن با کدوم حقوق و امکانات 4 فرزند بیاریم؟ از اصلاح الگوی مصرف که نمیشه اصلاً حرف زد که اگر حرف زدی سریع فلان مسئول و آقازاده و هفت‌جد و آبادش رو جلو روت حاضر می‌کنند که خودت بگی غلط کردم! انگار اصلاً «ولا تسرفوا» هم از اول تو قرآن نبوده و همین آخوندها بهش اضافه کردن! حمایت از تولید داخل هم شعاریه که فقط مردم فرانسه و انگلیس و خوش‌تیپ‌های اروپایی باید برن طرفش! واقعاً چرا باید ببینیم گاهی حرف مزخرفی تبدیل به گفتمان شده و حرف‌های به‌حق بر زمین مونده‌ای داریم که هنوز در موردش تشکیک می‌کنن؟ به نظرم سؤال مهمیه! امروز اگر نگیم گفتمان سازی مهم‌ترین وظیفه جوان مؤمن انقلابیه، قطعاً یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هاست! البته ناگفته نماند که ما تجربه‌های موفق گفتمان سازی هم کم نداشتیم! اصلاً خود انقلاب و انقلابی بودن یک گفتمان هست که بیش از 40 ساله تو این کشور مطرح هست و امروز این گفتمان داره به سایر کشورها صادر می شه! از تجربه‌های دیگه موفق ما (بخونید موفقیت رهبر ما) گفتمان نهضت نرم افزاری، عدالت‌خواهی (با اماواگرهایش)، استکبارستیزی، دفاع از حقوق ملّی مانند انرژی هسته‌ای، مردم‌سالاری دینی و ... هست که هر کدوم با کم‌وزیادش در فضای گفتمانی این جامعه تأثیرگذار بوده‌اند. ادامه دارد ... مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13950101_15522_128k.mp3
1.25M
#دعای_پایانی
انقلابِ قَلم
🔰 از زمین به آسمان می‌بارد؟ (بخش اول) ✍️حمید شخم گر، طلبه حوزه علمیه و محصل در رشته فقه اقتصاد مرکز
🔰 از زمین به آسمان می‌بارد؟ (بخش دوم) ✍️حمید شخم گر، طلبه حوزه علمیه و محصل در رشته فقه اقتصاد مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر بنابراین بسیار واضح است که قلوب مؤمنین از این اتفاق نابخردانه آمیخته به درد و اندوه و خشم شود؛ اما از این خشم باید در جهت مثبت استفاده کرد و از همان حربه‌ای که دشمن استفاده کرده بر ضد خودش استفاده کنیم و به جهانیان نشان دهیم که دشمن بسیار ازآنچه که در جهان نشان می‌دهد حقیرتر است. در این جهت چند پیشنهاد ارائه می‌شود: 1- برجسته‌سازی اتفاقات تاریخی مهم فرانسه: بر تمامی کسانی که زبان رسانه را می‌فهمند لازم است در جهت برجسته‌سازی تاریخ سیاه فرانسه و هر کشوری که به‌ظاهر، از فرهنگ والایی برخوردار است اما سراسر تاریخشان مشحون از امور غیرقابل‌دفاع است کوشش کنند. نویسندگان به زبان‌های مختلف بنویسند و هنرمندان از هنرشان در این جهت استفاده کنند. 2- حمله به فرهنگ غربی: امروزه نه‌تنها اندیشمندان اسلامی بلکه اندیشمندان غربی نیز معترف‌اند که فرهنگ غربی با اشکالات متعددی مواجه است. فرهنگی که لذت شخصی را مبنای تمامی رفتارهای جامعه قرار داده است و ارتباط باخدا را به‌طورکلی قطع کرده است حتماً از آسیب‌های روانی جدی و مشکلات مهم اخلاقی رنج خواهد برد. خصوصاً فرانسه که در مشکلات اخلاقی از اکثر کشورهای غربی جلوتر است. در فرانسه ارتباطاتی که دیگر کشورهای غربی برای زن و مرد متأهل قبیح شمرده می‌شمارند امری عادی و مقبول است. هم‌جنس‌بازی و ارتباط با حیوانات در فرانسه امری جاافتاده و عادی است؛ و از این قبیل امور به فراوانی یافت می‌شود. روشنفکران اسلامی در این زمینه به بهترین وجه می‌توانند ایفاء نقش کنند. 3- حمله به نظامات اجتماعی غربی: نظام سکولار غرب در عرصه‌های مختلف با مشکلات جدی روبرو است. هرچند در تبلیغات و تصاویر به ما تلقین کرده‌اند که این جوامع از پیشرفت‌های خوبی برخوردار هستند اما هر انسان منصف و اندیشمندی که با نظامات اجتماعی غرب مواجه می‌شود این اشکالات را قبول دارد. دانشمندی بعد از سال‌ها زندگی دریکی از کشورهای غربی می‌گفت: مردم غرب نیز از وضعیت اداره این کشورها خسته شده‌اند ولی چون راه‌حل جایگزینی به ایشان نشان داده نشده است مجبور به قبول این نظامات هستند. امروز فاصله طبقاتی یکی از معضلات کشورهای غربی است. به‌طوری‌که جنبش‌های مختلفی مانند جنبش جلیقه زردها در این کشورها بر ضد مسائل اقتصادی و فاصله طبقاتی و از این قبیل امور شکل‌گرفته است. بنابراین بر هر اندیشمند مسلمان و حتی غیرمسلمان لازم است که در جهت دفاع از کیان اسلام و انسانیت بپا خیزد و هرکس به‌اندازه توانش در جهت حمایت از فرهنگ اسلامی و نمادهای آن‌که به نحوی نماد بخشی از پیشرفت‌های دنیا نیز هستند علی‌الخصوص نبی مکرم اسلام، جهانیان را وادار کند که به اندیشه فرو روند و سؤالات خویش را از زمامداران خود بپرسند و آن‌ها را مجبور به پاسخگویی نمایند. 🆔@manaar_ir
47.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | فتح سوسنگرد 🔻به مناسبت سالروز فتح سوسنگرد، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخشی از مستند «در لباس سربازی» را که به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آزاد سازی سوسنگرد پرداخته است، بازخوانی می‌کند. 💻 @khamenei_ir
🔰 مدیر طراز جامعه اسلامی (بخش اول)‏ ‏ ‏ 📚 بررسی ویژگیهای مدیران جامعه اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب ‏ ‏ ✍ مجتبی میرزایی، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی ‏ ‏ در نظام اسلامی، همه از حقوق شهروندی برخوردارند‎.‎ جمله بالا بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان هم‌وطنان مسیحی است (۱۳۸۲/۱۰/۱۵)‏ اما آیا برخورداری از حقوق شهروندی در انتخاب مدیران هم اثرگذار است و میشود مسئولیت‌ها ‏را به افراد بیگانه با اندیشه اسلامی واگذار کرد؟ ما در ادامه برخی از ویژگیهای مدیران جامعه اسلامی را در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای بررسی ‏خواهیم کرد.‏ ‏ ‏ ‏1. انتخاب مدیران با معیارهای الهی ‏ ‏ جمهوری اسلامی ایران دارای اهداف والای الهی است. جهت جامه عمل پوشاندن به این اهداف، ‏مسئولین و سکان‌داران این کشتی بینظیر باید مدیرانی با معیارهای الهی باشند.‏ مگر امکان دارد شخصی که هیچ‌گونه اعتقادی به مبانی فکری یک نظام ندارد بتواند کارگزارش باشد؟ رهبر انقلاب اسلامی دراین‌باره میفرمایند:‏ ‏"یکایک معاونین را، یکایک مدیران را، یکایک مسؤولین سراسر کشور را، در بخش خودتان، با ‏معیارهای الهی انتخاب کنید: کاردان، لایق، متدیّن، پاک و آراسته به خصوصیاتی که برای یک ‏مدیر لازم است". (بیانات در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری.۱۳۷۲/۰۵/۱۲)‏ ‏2. احساس تعهد مدیران به خدا و مردم در بین مدیران کشورهای خارجی مواردی دیده‌شده است که در صورت بروز خطا در مجموعه‌ها ‏و زیرمجموعه‌هایشان نسبت به مردم تواضع نموده و عذرخواهی میکنند. اخلاقی پسندیده که ‏باید در میان مسلمانان بیشتر برجسته باشد.‏ اما نکته منفی که این افراد دارند بیتفاوتی آنان نسبت به احکام الهی و مقاصد خلقت است.‏ مطابق بیان رهبری، آنچه در ارزیابی مسئولان اهمیت دارد احساس تعهد در قبال خداوند و مردم ‏است و این هر دو باید در منش مدیران وجود داشته باشد. (بیانات در دیدار کارگزاران نظام. ‏‏۱۳۸۵/۰۷/۱۸)‏ احساس تعهد داشتن نسبت به مردم به‌تنهایی ارزشمند نیست زیرا که نیاز اجتماعی انسان‌ها بر ‏آنان لازم میکند که قوانین اجتماعی را رعایت نموده تا به خواسته‌های مادیشان برسند ‏ولی اگر این تعهد به نیت تبعیت از خداوند متعال باشد قابل‌ستایش خواهد بود.‏ ادامه دارد...‏ 🆔@manaar_ir
13950229_15697_128k.mp3
181.3K
#دعای_پایانی
🔰 فریادهای بی‌صدا ✍️زهرا نجاتی. طلبه سطح دو حوزه سال 2005 رابرت فوریسون، مورخ و اندیشمند معروف فرانسوی، در مصاحبه با تلویزیون برون‌مرزی ایران جنایات هولوکاست را انکار کرد و یک سال بعد به سه ماه زندان و پرداخت 7500 یورو جریمه محکوم شد. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم واکنش‌های منفی از سوی مدعیان هولوکاست در کشوری که سال‌هاست نام مهد دموکراسی را یدک می‌کشد صورت می‌گیرد. کشوری که روزانه اتفاقاتی نظیر ماجرای جرج فلوید توسط پلیس در آن رخ می‌دهد اما در هیچ رسانه‌ای بازتاب نمی‌یابد. کشوری که با صدایی بلند دموکراسی و آزادی را فریاد می‌کند ولی در برخورد خشن با مردم، آن را نقض می‌کند. کشوری که دلیل حمایت از توهین یک نشریه به پیامبر اسلام را آزادی بیان عنوان می‌کند ولی در برابر دخترکی که پدرش به سبک جرج فلوید کشته شد و از مکرون توضیح خواست، سکوت می‌کند. کشوری که در هنگام جنگ ایران و عراق سلاح شیمیایی به عراق می‌دهد و در ماجرای ورود خون‌های آلوده به ایران نیز متهم است. جالب است که اهانت به پیامبر مهربانی و دفاع تمام‌قد مکرون از این اقدام خبیثانه، در حالی رخ می‌دهد که بیش از شش میلیون نفر از مردم آن کشور، مسلمان هستند. البته جرائم فرانسه در دنیا بیش از آن است که این یادداشت گنجایش آن را داشته باشد اما مشارکت در اعمال خبیثانه آمریکا و انگلیس، تجاوز و استعمار کشور الجزایر و مانند آن، تنها بخشی کوچک از این، قصه پرسوزوگداز است. ایجاد موج رسانه‌ای بر ضد معترضان به ماجرای توهین نیز بخش دیگری از اقداماتشان است. برای نمونه توییتر، پیام کوتاه رهبر انقلاب خطاب به جوانان فرانسه را حذف کرد. اما جای ناامیدی نیست و همان‌طور که آیت‌الله خامنه‌ای پیروزی اسلام و شکست دشمنان را نوید داده‌اند باید امیدوار بود چون درواقع جهت‌گیری عمومی مردم در تمام جهان برخلاف این اهانت‌هاست و هیچ غباری بر چهره نورانی رسول اکرم نخواهد نشست. 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
🔰 فریادهای بی‌صدا ✍️زهرا نجاتی. طلبه سطح دو حوزه سال 2005 رابرت فوریسون، مورخ و اندیشمند معروف فر
🌐 پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است + عکس https://b2n.ir/196376
انقلابِ قَلم
🌐 پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنی
44.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اگر یک نفر پیدا شد و علیه صهیونیسم حرف زد -مثل آن آقای فرانسوی که چند جلد کتاب علیه صهیونیستها نوشت و گفت این که می‌گویند یهودیان را در کوره‌های آدم‌سوزی سوزاندند، واقعیت ندارد- طور دیگری با او رفتار می‌کنند! اگر کسی وابسته به سرمایه‌داران نباشد و مراکز قدرت سرمایه‌داری نباشد، نه حرفش زده می‌شود، نه صدایش به گوش کسی می‌رسد و نه آزادی بیان دارد!» ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ رهبر انقلاب اسلامی پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله که باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شد، در پیامی خطاب به جوانان فرانسوی این اقدام توهین آمیز را محکوم کردند و از جوانان فرانسوی خواستند تا از رئیس جمهور خود بپرسند: «چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟». پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر همین اساس گزارش خبری «کاریکاتور آزادی» را منتشر میکند. 🎥 تماشای برخط: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=46773
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
13950314_15755_128k.mp3
890.2K
همراهان گرامی هرشب ساعت ۲۲، پایان فعالیت روزانه کانال با یکی از دعاهای رهبر انقلاب خواهد بود. 🆔@manaar_ir
13950809_18517_192k.mp3
3.39M
📚جای کتاب را هیچ چیز نمی گیرد رهبر انقلاب اسلامی، کم‌توجهی به «کتاب و کتابخوانی» را یکی از موانع مهم رسیدن جامعه‌ی ایرانی به جایگاه مطلوب خود می‌دانند: «[مردم] باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه‌ی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید.» ۱۳۷۴/۲/۲۶ و معتقدند: «در جامعه‌ی ما بی‌اعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت! انسان تعجب میکند. ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.» ۱۳۹۱/۷/۲۰ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیست‌وچهارم آبان‌ماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کلیپ صوتی «جای کتاب را هیچ چیز نمی‌گیرد» را درباره‌ی ارزش کتاب و کتابخوانی منتشر می‌کند. جزئیات بیشتر: https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=34777