eitaa logo
انقلابِ قَلم
385 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز با آن همه راز و رمزی که در حقیقت نماز نهفته است که معراج هر مؤمن است، قُربانُ کُلِّ تَقی است، وسیله‌ی فوز و سعادت است، از همه‌ی اعمال برتر و بالاتر است، حتّی نماز دارای جنبه‌ی اجتماعی هم هست. بیانات در حرم مطهر رضوی،۱۳۹۴/۰۱/۰۱ #ما_و_نماز
🗒 نقش مردم در حکومت چیست؟ بخش اول: منشأ مشروعیت از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی چیست؟ ✍️ ‏▪️ساعتی پس از رحلت فقیه و حکیم مجاهد، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، ‏قلم‌به‌دستان معاند و در مواردی دوستان نادان کینه‌های چندین و چندساله خود را ‏دوباره برجسته کردند و ازآنجایی‌که توانایی رویارویی علمی با نظریات ایشان ‏نداشتند و ندارند، شروع به تخریب و مهم‌تر از آن، تحریف شخصیت ایشان ‏نمودند.‏ ‏▪️نخ تسبیح این نوشته‌ها این بود که به مخاطب القاء کنند آیت‌الله مصباح شخصیتی ‏ضد مردم بود و برای مردم هیچ ارزشی قائل نبود.‏ ‏▪️در این نوشته سعی‌مان را می‌کنیم تا خلاصه‌ای از مبنای ایشان و پشتوانهٔ علمیِ ‏اتخاذ این مبنا کمی صحبت کنیم.‏ ‏▪️آیت‌الله مصباح تشکیل را ضروری می‌دانستند؛ اما سؤالی که اینجا ایجاد ‏می‌شود این است که منشأ حکومت چیست؟ ‏▪️طبیعی و مبرهن است که اگر مردم این حکومت را بخواهند، حکومت ‏خواهد داشت؛ اما آیا منشأ مشروعیت، مقبولیت است؟ ‏▪️پس در ابتدا باید ببینیم معنای مشروعیت چیست؟ ایشان مشروعیت در حوزه فلسفه سیاسی را این‌گونه معنا می‌کند که بدانیم چه ‏کسی حق دارد بر مسند حکومت بنشیند و ادارهٔ امور جامعه را در دست بگیرد. ‏به‌عبارت‌دیگر ملاک اینکه فرد یا گروهی در امور اجتماعی حق امرونهی کردن داشته ‏باشند و مردم ملزم به اطاعت باشند، چیست؟ ‏▪️درواقع منظور ایشان از مشروعیت، است.‏ به این معنا که آیا حق این مَسند نشینی را دارند؟ ‏▪️حال برگردیم به پرسش اصلی بحث:‏ منشأ این مشروعیت چیست؟ یکی از نظریات مهم در این باب به این صورت است که رضایت و خواست ‏‏ را منشأ مشروعیت حکومت می‌داند.‏ ‏▪️نقش مردم در حکومت را می‌توان به دو صورتِ حکومتِ مستقیم تمام مردم ‏‏(دموکراسی کهن) و حکومت نمایندگان اکثریت بر مردم (دموکراسی جدید) تصور ‏کرد. به دموکراسی کهن چندان اقبالی نشد و لذا متفکران سیاسی بر آن شدند تا آن ‏را به‌گونه‌ای اصلاح و تعدیل کنند.‏ ‏▪️منشأ مشروعیت حکومت در دموکراسی جدید، همچون دموکراسی قدیم، مردم‌اند؛ ‏اما در اینجا افراد بخشی از حقوق خود را به حکومت واگذار می‌کنند؛ یعنی انسان ‏که بر سرنوشت خود حاکم است و می‌تواند برای رفتار خود مقررات و قوانینی ‏جعل کند، این حق را به حکومت واگذار می‌کند. این واگذاریِ حقِ حکومت و ‏حاکمیت، به دستگاه حکومت را امروزه در دنیا با نام جدید می‌شناسند.‏ ‏▪️بر اساس این دیدگاه، مقبولیت و مشروعیت توأمان هستند؛ یعنی دلیل و معیارِ ‏مشروع و قانونی بودن حکومت و داشتن حق حاکمیت، فقط به این است که ‏اکثریت مردم به آن رأی بدهند؛ به‌عبارت‌دیگر مشروعیت در سایهٔ مقبولیت به ‏دست می‌آید و وقتی مردم کسی را پذیرفتند، حکومت او مشروع و قانونی خواهد ‏بود.‏ ادامه دارد...
هدایت شده از انقلابِ قَلم
رهبر معظّم انقلاب: «نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود]... هم در بین خودتان و هم محیطی که در آنجا قرار دارید و هم حتّی در ارتباط با کشورهای دیگر و جوانهای دیگر.» (۱۲ آبان ۱۳۹۷) کانون فرهنگی منار به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید برگزار میکند: فراخوان یادداشت‌نویسی با موضوع 📣 از همۀ طلاب و دانشجویان فرهیخته و نویسنده دعوت میشود در موضوع اندیشۀ مقاومت و با محوّریت دیدگاه‌های رهبر معظّم انقلاب که در کتاب «اندیشه‌ی مقاومت» تشریح شده است، دیدگاه‌های خود را بنویسند و برای ما ارسال نمایند. به سه نفر از برترین نویسندگان (با معیارهای کمّی و کیفی) جوایزی به شرح زیر اعطاء میشود: نفر اول: ۵۰۰ هزار تومان نفر دوّم: ۴۰۰ هزار تومان نفر سوم: ۳۰۰ هزار تومان دیدگاه‌های خود را در قالب یادداشت و همچنین آفرینش‌های هنری (پادکست صوتی، نماهنگ تصویری، پوستر و...) برای ما ارسال کنید. 🔰 جزئیات بیشتر در مطلب بعدی توضیح داده می شود. 🆔@manaar_ir
مسئولان واکسن مطمئن تهیه کنند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد.» ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا ضمن تشکر و قدردانی از آیات عظام ، علماء و فضلاء ، امت حزب الله، مردم مؤمن و انقلابی، و همه عزیزانی که به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی (قدس سره) ، با ارسال پیامهای تسلیت، شرکت در مراسم وداع و تشییع و مجالس بزرگداشت نام و یاد این عالم مجاهد فی سبیل‌الله، در شهرها و کشورهای مختلف ابرازهمدردی کردند ،به اطلاع می‌رساند: مراسم شب هفت آن عزیز سفرکرده در تاریخ یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) ، شبستان امام خمینی (قدس سره) ، بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مجلس باشکوه شرکت فرمایند. بیت و دفترمرحوم حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی(رحمة الله علیه) 🏴 @mesbahyazdi_ir
این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن، شبکه نور و رادیو معارف پخش خواهد شد.
نامه به آقای خامنه‌ای در مورد ولایت مطلقه فقیه‌،۲۱ دی ۱۳۶۶/ ۲۰ جمادی الاول ۱۴۰۸،تهران، جماران بسم الله الرحمن الرحیم‌ جناب حجت الاسلام آقای خامنه‌ای، رئیس محترم جمهوری اسلامی- دامت افاضاته مرقوم شریف جنابعالی واصل و موجب خرسندی گردید. این جانب که از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته‌ام و همان ارتباط بحمد الله تعالی تا کنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می‌دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می‌کنید، می‌دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می‌دهید. مع الاسف‌ جمهوری اسلامی و سران محترم آن به جرم اسلامخواهی و بسط عدالت اسلامی در جهان مورد تاخت و تاز تبلیغاتی جهانخواران شده‌اند و مثلًا اگر بگویند آفتاب روشن است، فردا تبلیغات جهانی به شرح و تفصیل و توجیه و تحلیل پرداخته و جمهوری اسلامی و یاران آن را به طوری محکوم می‌کنند و چون آشنا به فقه اسلامی و به ملت فداکار اسلام و ایمان راسخ آنان نیستند، بسیاری از اوقات تبلیغات آنان به نفع جمهوری اسلامی تمام می‌شود. متن کامل را از اینجا بخوانید. 📚جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۵۵ تا صفحه ۴۵۶
13860914_8732_40k.mp3
50.2K
#دعای_پایانی
انس با قرآن ما حرکت خودمان را به سمت قرآن ادامه بدهیم. عزیزان من، جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی! آشنایی‌تان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفاده‌تان از قرآن را روزبه‌روز بیشتر کنید؛ این مایه‌ی قوّت شما است، این مایه‌ی اقتدار شما است، این مایه‌ی عزّت شما است. امیدواریم ان‌شاءالله همه‌ی ما بیدار بشویم، دنیای اسلام بیدار بشود و بتوانیم این کارها را انجام بدهیم. بیانات در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۷/۰۲/۲۷
📋 نقش نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن اندیشه مقاومت در جامعه/ ‏«با تأکید بر کتاب اندیشه مقاومت»‏/ بخش اول ‏✍️رضا کفیلی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم سیاسی ازجمله کارهایی که انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی آن را به جهان ‏اسلام عرضه نمود؛ فرهنگ مقاومت در برابر مستکبرین است. مقاومت در برابر ‏دشمنان درسی بود که امام خمینی (رضوان‌الله علیه) از زمان بنیان‌گذاری انقلاب ‏بابرکت اسلامی آن را به مردم آموخت. نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه سبب ‏پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس شد به‌طوری‌که شهدا با خونشان درخت ‏تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند تا ایران اسلامی متکی به غیر، وابسته و ‏نیازمند به مستکبرین نباشد. بنا به‌تصریح آیات الهی و بر اساس تجربه چهل‌ساله ‏انقلاب، در هر موقعیتی که ایران اسلامی با اتّکا به خدای متعال در مقابل ‏مستکبرین، زورگویان و متجاوزان استقامت می‌کند، پیروز گشته (وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن ‏یَنصُرُه) و باعث عقب‌نشینی آنان می‌شود؛ اما با همه تلاش‌ها، پیشرفت‌ها و ‏موفقیت‌ها درزمینه مقاومت، نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جامعه لازمه‌هایی دارد ‏که باید قدم‌هایی در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب برداشت. در این راستا ‏مجموعه‌ای از بیانات و آثار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب اندیشه مقاومت ‏جمع‌آوری‌شده و نگارنده یادداشت درصد پاسخ به این سؤال است که «وظایف و ‏مسئولیت نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جامعه چیست؟».‏ توجه به نقشه فرهنگی، پاسخگویی به سؤالات، رصد و مقابله با تهاجمات فکری و ‏تقویت اعتمادبه‌نفس در اقشار وظایف، ازجمله مسئولیت‌هایی هستند که آیت‌الله ‏خامنه‌ای برای نهادهای فرهنگی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جامعه ‏تعیین کرده‌اند که در ادامه با استفاده از بیانات ایشان، به تحلیل هر یک از آنان ‏می‌پردازیم.‏ جمهوری اسلامی ایران با نهایت اقتدار و عزت، تنها راه علاج کشور را مقاومت در ‏مقابل مستکبران و ظالمان می‌داند به‌طوری‌که آیت‌الله خامنه‌ای، آن را «دولت ‏مقاومت» معرفی کرده و می‌فرمایند: «ما امروز دولت مقاومتیم؛ یعنی تسلیم ‏زورگویی نشدن، تسلیم زیاده‌طلبی نشدن، در موضع اقتدار ایستادن. دولت مقاومت ‏در موضع اقتدار قرار می‌گیرد.»(بیانات در دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) – ‏‏20/02/96)‏ ادامه دارد...
✍ پیام به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز بسم الله الرحمن الرحیم قرآن کریم در توصیف قدرتمندان ِ مؤمن و در صدر وظایف آنان اقامه‌ی نماز را نام برده است: الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلاة... این وظیفه، در عمل شخصی، کیفیت بخشیدن به نماز است، و در تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی کردن آن. کیفیت یافتن نماز بدین معنی است که نماز، با حال و حضور ادا شود؛ نمازگزار به نماز با چشمِ «میعاد ملاقات با خدا» بنگرد و در آن، با خدای خود سخن بگوید و خود را در حضور او ببیند؛ نماز را تا میتواند در مسجد و تا میتواند به جماعت بگزارد. و ترویج نماز، هر حرکت و تلاشی است که در راه همگانی کردن آن، و تبیین اهمیت آن، و آسان کردن دسترسی به آن، بتوان صورت داد. صاحبان اندیشه و بیان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنری؛ مسئولان دستگاهها هر یک متناسب با کارکرد آن دستگاه، میتوانند این وظیفه‌ی بزرگ را ادا کنند. کمبود مسجد در شهر و شهرک و روستا؛ نبود جایگاه نماز در مراکز اجتماعات همچون ورزشگاه و بوستان و ایستگاه و مانند آن؛ مراعات نشدن وقت نماز در وسائل مسافرتهای دور دست؛ نپرداختن شایسته به نماز در کتابهای درسی؛ نپرداختن به پاکیزگی و بهداشت در مساجد؛ نپرداختن امام جماعت به تماس و رابطه با مأمومین؛ و هر کمبود دیگری از این قبیل‌ ها، نقاط ضعفی است که باید همتهای بلند بر زدودن آن برانگیخته شود و نشانه‌ی ایمان صاحبان تمکّن یعنی اقامه‌ی نماز، در جامعه‌ی اسلامی ما روز بروز نمایان‌تر گردد. ان شاءالله والسلام علیکم و رحمة‌الله سیّد علی خامنه‌ای ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 تصویری دیده نشده از امام خمینی رضوان الله علیه در نوفل لوشاتو (پاریس) 📅 به مناسبت ۲۲ دی ماه،سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام راحل قدس الله نفسه الزکیه 🆔https://eitaa.com/manaar_ir
🔰مبارزه ادامه دارد... 📅 به مناسبت 22 دی ماه،سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام راحل قدس الله نفسه الزکیه توضیح: پایه شورای انقلاب هنگام اقامت امام در پاریس ریخته شد. در آذر ماه 1357 به دستور امام اعضای آن انتخاب و از طرف آیت الله مرتضی مطهری مصاحبه و دعوت شدند و عبارت بودند از آقایان: طالقانی، مطهری، منتظری، هاشمی رفسنجانی، دکتر بهشتی، مهدوی کنی، دکتر باهنر، موسوی اردبیلی، سید ابوالفضل موسوی زنجانی. همچنین آقایان مهندس بازرگان، دکتر سحابی، دکتر یزدی، احمد صدر حاج سید جوادی، مهندس کتیرایی، دکتر شیبانی، مهندس عزت الله سحابی، سرتیپ مسعودی و سرلشگر قرنی. پس از تعیین دولت موقت و خارج شدن وزراء از شورای انقلاب آقایان بنی صدر، قطب زاده، مهندس موسوی، آیت الله خامنه ای، دکتر پیمان و جلالی عضو شورا شدند. اسامی اعضای شورای انقلاب، هیچگاه به صورت رسمی اعلام نشد. شورای انقلاب از ابتدای تاسیس هفته ای یک بار و بعدها دو بار به طور مخفی در محلهای مختلف تشکیل می شد. ر.ک. بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، داود علی بابائی، انتشارات امید فردا، جلد اول، صفحه90 متن پیام حضرت امام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم‌ سلام و تحیت بر ملت قهرمان و شریف ایران! سلام بر شهدای راه حق! اکنون که روز پیروزی ملت شجاع نزدیک می‌شود، اکنون که خونهای پاک عزیزان بیگناهی که برای دفاع از حق و حقیقت به دست جلادان خون‌آشام شاه بر زمین ریخته شده است بارور می‌گردد، لازم می‌دانم مراتب ذیل را به اطلاع ملت ایران و مردم جهان برسانم: 1- به موجب حق شرعی و بر اساس رای اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران که نسبت به این جانب ابراز شده است، در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت، شورایی به نام «شورای انقلاب اسلامی» مرکب از افراد با صلاحیت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق موقتاً تعیین شده و شروع به کار خواهند کرد. اعضای این شورا در اولین فرصت مناسب معرفی خواهند شد. این شورا موظف به انجام امور معین و مشخصی شده است؛ از آن جمله ماموریت دارد تا شرایط تاسیس دولت انتقالی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و مقدمات اولیه آن را فراهم سازد. دولت موقت در اولین فرصت که مناسب و صلاح دانسته شود به ملت معرفی و شروع به کار خواهد نمود. دولت جدید موظف به انجام مراتب زیر است: الف- تشکیل مجلس موسسان از منتخبین مردم به منظور تصویب قانون اساسی جدید جمهوری اسلامی. ب- انجام انتخابات بر اساس مصوبات مجلس موسسان و قانون اساسی جدید؛ ج- انتقال قدرت به منتخبین جدید. 2- دولت کنونی، «۱» که منصوب شاه مخلوع و مجلسینْ غیر قانونی می‌باشد، هرگز مورد قبول مردم نخواهد بود. همکاری با این دولت غاصب به هر شکل و به هر نحوی شرعاً حرام و قانوناً جرم است. همان طوری که کارمندان محترم و مبارز بعضی از وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی عمل کرده‌اند باید از اطاعت وزرای غاصب سرپیچی نموده و در صورت امکان آنان را به وزارتخانه‌ها راه ندهند. خواست ملت مظلوم ایران تنها رفتن شاه و برچیده شدن بساط نظام سلطنتی نیست، بلکه مبارزه ملت ایران تا استقرار جمهوری اسلامی که متضمن آزادی ملت و استقلال کشور و تامین عدالت اجتماعی باشد ادامه خواهد داشت. تنها با رفتن شاه و انتقال قدرت به ملت است که آرامش به کشور عزیزمان باز گشت. تنها با استقرار حکومت عدل اسلامی مورد تایید و پشتیبانی مردم و با شرکت فعالانه همه ملت است که می‌توان خرابیهای عظیم فرهنگی و اقتصادی و کشاورزی را که رژیم فاسد شاه به وجود آورده است جبران نموده و نوسازی مملکت را به نفع طبقات زحمتکش و مستضعف آغاز نمود. 3- احتمال این هست که شاه خائن که در حال رفتن است، دست به یک جنایت بزرگتری بزند و آن یک کودتای نظامی است که کراراً تذکر داده‌ام که این آخرین ضربه اوست و لکن ملت دلیر می‌داند که در ارتش به جز تنی چند سرسپرده و خونخوار، که از قرار مذکور در پستهای مهم مستقر شده‌اند و به من نیز معرفی کرده‌اند، جناحهای شریف ارتش به این سرسپردگان اجازه نخواهند داد تا دست به چنین جنایتی که مخالف با ملیت و مذهب آنان است بزنند. من بر حسْب وظیفه الهی و ملی خود به ارتش ایران هشدار می‌دهم و از صاحب منصبان و درجه داران می‌خواهم که در صورتی که چنین توطئه‌ای در کار باشد شدیداً از آن جلوگیری کنند و راضی نشوند چند نفر خونخوار، ملت شریف ایران را به خاک و خون کشند. این وظیفه الهی شما ارتش محترم است که در صورت‌ فرمانبرداری از خائنان بالفطره، پیش خدای تبارک و تعالی مسئول و در جوامع بشریت محکوم و مورد نفرین نسلهای آتیه خواهید بود. ادامه در مطلب بعدی👇
بر ملت شجاع ایران است که خود را در مقابل چنین توطئه‌ای به هر وسیله ممکن مجهز کنند، و با اتکا به خدای تعالی از اشخاصی که به جز سودطلبی چیزی در نظر ندارند نهراسند، که مبارزات پر شور ملت ایران نشان داده است که نمی‌هراسند؛ و می‌دانند که اینان هم مثل آن خائنین که فرار را اختیار و با مال ملت در خارجْ زندگی را انتخاب کرده‌اند، استقامت را از دست داده‌اند. ملت ایران موظف است که به درجه داران و افسران و صاحب منصبان شریف احترام بگذارند. باید توجه داشته باشند که چند نفر ارتشی خائن نمی‌توانند اکثریت ارتش را آلوده کنند؛ حساب این چند نفر ارتشی خونخوارْ معلوم و از حساب ارتش ایران جداست. ارتش از ملت است و ملت از ارتش؛ با رفتن شاه خائن خللی بر آن وارد نخواهد شد. 4- ملت شریف باید تا نتیجه نهایی، دست از مبارزات پر شور خود برندارند، که نمی‌دارند. باید به اعتصابات و تظاهرات ادامه دهند و در صورتی که چماق به دستان و یا مفسدین به آنان حمله کردند، می‌توانند دفاع از خود کنند اگر چه منتهی به قتل آنان شود. از خداوند تعالی نصرت اسلام و مسلمین و نابودی مخالفین ملت شریف را خواهانم. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته. روح الله الموسوی الخمینی‌ (۱) - دولت شاپور بختیار. امام خمینی (ره)؛ 22 دی 1357 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/10/22/1
302360_803.gif
122.8K
مصاحبه با خبرنگار «ای. بی. سی» درباره مسائل عمومی ایران‌،۲۲ دی ۱۳۵۷/ ۱۳ صفر ۱۳۹۹،پاریس، نوفل لوشاتو توضیح تاریخی تظاهرات‌های عاشورا و تاسوعا آن‌چنان پرابهّت بود که کابینه ازهاری کنار رفت. آخرین تیر ترکش روی کار آوردن بختیار بود. وی سابقه مبارزه با رژیم را داشت و عضو جبهه ملی بود. شاپور بختیار سال 1354 پس از اعلام حزب رستاخیز به همراه تعدادی از هم‌فکرانش در جبهه ملی، نامه‌ای سرگشاده و انتقادی به شاه نوشته بود. 17 دی‌ماه شاه، بختیار را برای نخست‌وزیری معرفی کرد. بختیار می‌خواست نخست‌وزیری‌اش قانونی باشد. منتظر ماند تا مجلس به او رای دهد. در مجلس گفت که روی کار آمدن وی نتیجه انقلاب مردم است و خواست که به دولت او فرصت دهند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 228. مصاحبه‌کننده: خبرنگار تلویزیون ای. بی. سی امریکا سوال: [حضرت آیت الله، شاپور بختیار مخالف شاه است. چرا مخالف شاپور بختیار هستید؟] جواب: اولًا بختیار مخالف شاه نیست. او می‌خواهد شاه را نگه دارد. ایشان با امریکا بند و بست دارد. و ثانیاً بر فرض اینکه مخالف شاه باشد خودش مخالف قانون است. مجلسین مخالف قانونند و شاه هم مخالف قانون است. از این جهت ما مخالف او هستیم. متن کامل را از اینجا بخوانید. 📚جلد ۵ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۳۱ تا صفحه ۴۳۳
13870404_8321_32k.mp3
182K
#دعای_پایانی مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
⛔️ از صورت دارایی‌ها و اموال امام خمینی‌ رضوان الله علیه چه می دانید؟ فردا در کانال مَنار از جزئیات سرمایه ایشان مطلع خواهید شد.👇 🆔https://eitaa.com/manaar_ir
امروز ما به قرآن احتیاج داریم؛ راه صحیح زندگی جوامع اسلامی و امّت اسلامی، عمل به قرآن است؛ در یک روایتی میفرماید: اِنَّ هٰذَا القُرآنَ حَبلُ الله -اینکه در قرآن دارد که «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ این حبل‌الله، همین قرآن است- وَ هُوَ النُّورُ المُبین؛ خاصیّت نور چیست؟ نور فضا را روشن میکند، راه را به انسان نشان میدهد، انسان قدرت بینایی پیدا میکند، بصیرت پیدا میکند؛ نور که نبود، چشم هم به کار نمی‌آید و فایده‌ای ندارد، چون جایی را نمیبیند. ما دارای عقل هستیم، دارای توانایی‌های گوناگون هستیم، دارای قدرت فکری هستیم، امّا اگر نور نباشد، اینها نمیتواند به ما کمک کند؛ نور لازم است. این نور، قرآن است؛ و الشِّفاءُ النّافِع؛ [ما] مریضیم، بیماری داریم. عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی را ببینید؛ تسلّط کفّار بر بسیاری از کشورهای اسلامی را ملاحظه کنید؛ اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت می‌ایستد آنجا و میگوید اگر ما نباشیم، بعضی از این کشورهای عربی یک هفته هم نمیتوانند خودشان را حفظ کنند، این تذلیل مسلمانها است؛ این به‌خاطر این است که این بیماری است، از این بیماری ذلّت هیچ بیماری‌ای بالاتر و بدتر نیست. بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن،۱۳۹۷/۰۲/۰۶
همه‌ی کارهای مهندسی بزرگ بایستی یک پیوست مسجد و نمازخانه داشته باشد. وقتی مترو طراحی میکنیم، برای ایستگاه مترو، مسجد در آن ملاحظه شود؛ ایستگاه قطار طراحی میکنیم، فرودگاه طراحی میکنیم، مسجد در آن حتماً دیده شود. شهرک طراحی میکنیم، مسجد در مراکز لازم که ممکن است بیش از یکی لازم باشد، در او حتماً ملاحظه شود. آیا ممکن است ما یک شهرک را طراحی کنیم، خیابان‌کشیِ او را فراموش کنیم؟ میشود شهرکِ بدون خیابان؟ با این چشم باید به مسجد نگاه کرد. شهرک بدون مسجد معنی ندارد. وقتی انبوه‌سازان ساختمان میخواهند مجوز بگیرند برای انبوه‌سازی و ساختمان بسازند، در نقشه‌ای که ارائه میدهند که مجوز بر اساس او صادر میشود، باید نمازخانه دیده شود. ما باید با نمازخانه اینجوری برخورد کنیم. بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هفدهمین اجلاس نماز،۱۳۸۷/۰۸/۲۹ #ما_و_نماز
1360-10-23_064k_سخنرانى_در_جمع_مسئولان_(هدايت_و_نجات_انسانها،_هدف_انبيا).mp3
7.88M
سخنرانی در جمع مسئولان (هدایت و نجات انسانها، هدف انبیا)،صبح ۲۳ دی ۱۳۶۰/ ۱۷ ربیع الاول ۱۴۰۲،تهران، جماران بسم الله الرحمن الرحیم‌ متقابلًا تبریک این عید سعیدی که ولادت دو شخصیت بزرگ اسلامی است به همه آقایان و به ملت ایران و دولت ایران و همه مسلمین جهان عرض می‌کنم و این روز، روز مبارکی است و برای ما مبارک آن وقتی است که خودمان بتوانیم خودمان را بسازیم و دنبال آن کشور را. هر اصلاحی نقطه اولش خود انسان است. چنانچه خود انسان تربیت نشود نمی‌تواند دیگران را تربیت کند. و شما دیدید که در این طول سلطنتها از اول تا حالا و این سلطنتهای اخیری که بسیاریتان همه‌اش را درک کردید و بعضی از شما بعضی‌اش را که چون کارها دست اشخاصی بود که تربیت اسلامی نداشتند و خودشان درست نشده بودند، برای خاطر همین نقیصه بزرگ، کشور ما را کشاندند به آنجایی که ملاحظه می‌کنید و ملت ما را هم کشاندند به آنجایی که سالها باید طول بکشد تا اینکه ان شاء الله، اصلاح بشود. از این جهت، آن چیزی که بر همه ما لازم است ابتدا کردنِ به نفس خودمان است و قانع نشدن به اینکه همان ظاهر درست باشد و از قلبمان شروع کنیم، مغزمان شروع کنیم و هر روز دنبال این باشیم که روز دوّممان بهتر از روز اوّلمان باشد. متن کامل را از اینجا بخوانید. 📚جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۹۱ تا صفحه ۴۹۵
13950318_15872_128k.mp3
528K
#دعای_پایانی
اگر با قرآن اُنس گرفتیم، آن‌وقت این فرصت پیدا خواهد شد که صاحبان فکر از قشرهای مختلف، بر روی نکات قرآنی تدبّر کنند، چیزهایی را از قرآن استفاده کنند، استنباط کنند، بفهمند و به سؤالات گوناگون زندگی جواب بدهند. بیانات در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۶/۰۳/۰۶ #ما_و_قرآن
عده ای از مبارزان علیه شاه میگفتند: به جای «حىّ علی الصّلوة»، بگویید «حىّ علی الجهاد» یک وقتی در دوران طاغوت و در بعضی از سلولهای زندانهای دشوار و هولناکِ آن رژیم که زندانیهای گوناگونی در آن جا زندانی بودند؛ از زندانیهای مسلمان و با تفکر اسلامی، تا بعضی که با گرایشهای حزبی و ایدئولوژیهای گوناگونی که بهرحال اسمش اسلامی بود، ما شنیده بودیم - شاید خود من به غیر واسط هم شنیده بودم، اگر دیگران هم شنیده بودند که نقل میکردند - که بعضی از اینها میگفتند: چقدر میگویید «حىّ علی الصّلوة»، بگویید «حىّ علی الجهاد». فضای مبارزه، این تفکر و این نگاه را به مسائل به وجود آورده که دائم چسبیده‌اید به صلوة و مرتب میگویید «حىّ علی الصّلوة، حىّ علی الصّلوة»، خوب بگویید «حىّ علی الجهاد» و مردم را به جهاد فرا بخوانید. اما تجربه‌های روزگار نشان داد که بیاعتنایی به نماز، چه بر سر یک انسانی و چه بر سر جهاد انسانها میآورد؛ هم جهاد را تعطیل میکند، هم جهت مبارزه را از جهاد بودن خارج میکند و به مبارزه‌ی برای قدرت و برای هوای نفس تبدیل میکند. آن چیزی که مبارزه‌ی یک انسان و چالش یک امت را رنگ جهاد و معنای جهاد میبخشد، همان توجه به خداست، که قوامش به نماز است. بیانات‌ در دیدار دست‌‌اندرکاران ستاد اقامه‌‌ی نماز،۱۳۸۵/۰۶/۲۷ #ما_و_نماز