eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
869 عکس
211 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯️ بعد از تو نفهمید کسی عمق غمم را... ‏«النظر فيك إرتواء فكيف عناقك ؟» «نگاه كردن به تو آرامش است، پس آغوشت چگونه است ؟» ___ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
4_5895530259498929068.mp3
1.84M
غزلیات شمس تبریزی، غزل شماره‌ی ۲۹۴۷: یا من عَجَب فُتادم، یا تو عَجَب فُتادی چندین قَدَح بِخوردی، جامی به من ندادی تو از شرابْ مَستی، من هم زِ بویْ مَستَم بونیزنیست اندک، در بَزمِ کیْقُبادی بسیار عاشقان را، کُشتی تو بی‌گُناهی در رنج و غَم نکُشتی، کُشتی زِ ذوق و شادی ای تو گُشادِ عالَم، ای تو مُرادِ آدم خانه چرا گرفتی در کویِ بی‌مُرادی؟ زیرا چراغِ روشن، در ظُلْمَتِ شب آید دَرمان به دَرد آید، این است اوسْتادی بَستی زبان و گوشم، تا جُز غَمَت نَنوشَم نی نُکتهٔ عَمیدی، نی گفتهٔ عِمادی تبریز شَمسِ دین را، خِدمَت رَسان زِ مَستان سَجده کُن و بِگویَش اَوْحَشْتَ یا فُؤادی ___ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
مراقب باشیم از نقطه ی برگشت ناپذیر مثبت به نقطه ی برگشت ناپذیر منفی سقوط نکنیم! ✍دکتر محمدحسن علایی(جامعه شناس) جوانان ما بیدار شده اند دختران و پسران ما می خواهند در تعیین سرنوشت خویش مشارکت کنند می خواهند سبک زندگی خویش را سامان دهند می خواهند از جانب ما و حکومت به رسمیت شناخته شوند؛ به عنوان یک جامعه شناس عرض می کنم این یک نقطه ی برگشت ناپذیر مثبت است؛ یعنی دیگر در تاریخ این کشور باید حضور ایشان جدی گرفته شود جوانان همیشه به داد این وطن رسیده اند در دفاع مقدس هم با سربندهای یاحسین و یا زینب کاری حسینی و زینبی کردند؛ از فریادهای آنها نهراسیم اینان همان آینده سازانی هستند که فردای کشور را خواهند ساخت. هزینه های تحول را تنها با وفاق می توان کاهش داد. دشمن شاد نشویم؛ نگذاریم ذهن و زبان جوانان ما را بیگانگان و رسانه های ایشان از ما بدزدد؛ اگر بیش از این تعلل کنیم و از خواب غفلت بیدار نشویم از این که ما را به جان هم بیاندازند کیفور می شوند و دنباله ی نقشه های پلید خودشان را برای تجزیه و تفرقه حریص تر از گذشته پی می گیرند. در یک کلام دست در دست هم بدهیم و مراقب باشیم به آن نقطه ی برگشت ناپذیر منفی سقوط نکنیم. راه حل کم نیست عزم و اراده ی ملی می طلبد. همین برنامه ی "شیوه" را اول از همه خود مسئولین بشنوند بیشتر از کسی که وی را نماینده ی خودشان می دانند به سخنان میهمان مقابل وقع بنهند همین ها هم خیر و صلاح ملک و ملت را می خواهند و فرزندان این آب و خاکند. می توانیم کاری بکنیم که فردا در پیشگاه تاریخ روسفید شویم؛ مقهور سیاه بازی های دشمنان و خوارج نباشیم طرف حق را بگیریم، این کشور با حقیقت کشور می شود؛ نه با مقدس مآبی ها و فرصت طلبی ها. به هوش و استعداد و غیرت و حمیت ایرانی اعتماد کنیم. نسل جدید که در بستر امکانات ارتباطی و اطلاعاتی بالیده و رشد یافته اند و حتی از ایشان به نسل آنلاین هم تعبیر می شود، از امکان بیشتری برای فهم خویش در افق جهانی برخوردارند و خواست و اراده ی ایشان تحقق نوعی هویت جهانی متناسب با زیست جهان جدید است جوان ایرانی خواهان آن است که سبک زندگی خویش را در تشابه و تناظر با جوانان سایر نقاط جهان تحقق بخشد. اما مسئله انقطاع فرهنگی هم مسئله ای جدی و حیاتی‌ست به هر دلیل چه در سایه ی ناکارآمدی‌ها چه در اثر همین جهانی شدن و فراگیر شدن تکنولوژی‌های جدید و تفوق عقلانیت علمی-تکنولوژیک این گسست و انقطاع مع الوصف رخ داده است. با توجه به آنچه گفته شد می توان نقاط قوت و ضعف این نسل را در کنار هم به پیش چشم آورد و در راستای رفع کاستی ها و کژی های نظام آموزشی و تربیتی با تکیه به مطالعات نسل پژوهانه به ارتقای سطح اندیشگی جوانان و جبران ضعف ایشان در کنار به رسمیت شناختن نقاط قوتشان امیدوار بود. به عنوان کسی که دو دهه از حیات خویش را در مقام معلم و متعلم در دانشگاه گذرانده است با توجه به نیاز فوری و حیاتی جامعه برای تحقق تولدی دوباره و زایشی ضمن این جستار از همه ی اساتید بزرگوار دانشگاه و البته همه نخبگان فکری خارج از آکادمی دعوت می کنم از ایده ی "تبیین آکادمیک تحولات اجتماعی" حمایت کنند تا جامعه ای که آبستن تغییرات اساسی و بنیادین است از چشم انداز نظری مغتنم ایشان، خویش را محروم نسازد و مجبور به تکرار تاریخ و هدر رفت نیروهای اجتماعی تاریخی نگردد. حال به جهت امید به تاثيرگذاري بر بخشی از کنشگران و مسئولان لازم می دانم از همه ی دانشگاهیان خاصه علمای علوم انسانی و اجتماعی دعوت به عمل بیاورم تا جهت "تبیین آکادميک تحولات اجتماعی" و گفتگو با جامعه و مسئولان پای به عرصه نقد و نظر در این شرایط خطیر تاریخی بگذارند و حتی با جبران برخی کاستی ها نقش و رسالت خویش را برای احیای حیات اجتماعی جامعه ی ایران به نحو مطلوب ایفا نمایند. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
☕ به ياد ان كسى كه چشم هايش برده جانم را تفال ميزنم هر شب مَفٰاتيحُ الجَنانَم را من آن آموزگارم كه سوال از عشق ميپرسم وليكن خود نميدانم جواب امتحانم را كمى از درد ها را با بُتم گفتم مرا پس زد دريغا كه خدايم هم نمى فهمد زبانم را به قدرى در ميان مردم خوشبخت بدنامم كه شادى لحظه اى حتى نمى گيرد نشانم را تو دريايى و من يك كشتى بى رونقِ كُهنه كه هى بازيچه ميگيرى غرورم ، بادبانم را شبيه قاصدك هاى رها در دشت ميدانم لبت بر باد خواهد داد روزى دودمانم را دلم مى خواهد از يك راز كهنه پرده بردارم امان از دست وجدانم كه مى بندد دهانم را ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
♦️ چگونه برابری خواهی با آزادی خواهی سازگار است؟ یادداشتی از ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami