فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مختصری درباره تاریخچه یوگا و حمایت غرب از آن
🎙 استاد حسین عرب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
📽 بسته موشنرئال «رهگذر پرآشوب» با موضوع نقد «قانون جذب»
💻تولیدشده در مؤسسهٔ فرق و ادیان حقپژوهی مشهد
👤 استاد حمیدرضا مظاهری سیف
🔗 ۱. نیاز به معنویت و چالشهای پیشرو
🔗 ۲. عرفان یا عرفاننما؟!
🔗 ۳. جدایی از خدا
🔗 ۴. شکرگزاری یا خیالپردازی؟!
🔗 ۵. جذب؛ قانون یا داستان؟!
🔗 ۶. قانون جذب؛ علم یا شبه علم؟!
🔗 ۷. قانون جذب اسلامی؛ ادعایی واهی
🔗 ۸. قانون جذب و تعبیر خواب
🔗 ۹. افسانهٔ شهادت آب
🔗 ۱۰. جذب انرژی؛ چالشها و تناقضها
🔗 ۱۱. قانون جذب و بازاریابی شبکهای
🔗 ۱۲. قانون جذب و روانشناسی مثبتگرا
🔗 ۱۳. قانون جذب و تداعی آینده
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
87.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 زنان و مردانِ آسایش!
کره جنوبی از استعمارِ ژاپن تا استعمارِ آمریکا
#موج_کره_ای
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
قانون جذب چه می گوید؟.mp3
14.48M
#صوت | قانون جذب چه میگوید؟
🎙حجتالاسلام امین شمشیری
🔺قانون جذب چه میگوید؟
🔻به طور خلاصه چه ادعایی دارد؟
🔺پیشینه این جریان چیست؟
🔻خاستگاه آن کجاست؟
🔺دامنهٔ فراگیری آن تا چه اندازه است؟
🔻چه نقدهایی بر این جریان وارد است؟
🔺راهکارهای مواجهه با آن چیست؟
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سه ویژگی مهم شب عرفه
🎙 مرحوم آیتالله آقا مجتبی تهرانی
🔸امشب را که شب عرفه هست از دست ندهید.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
عرفان نما
سوریاناماسکار، عبادتی برای خدای خورشید 🔸مرحله سوم #یوگا بخش آسانا است که حالتهای بدنی را شامل میش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سومین مرحلهٔ یوگا (آسانا) و پشت پردهٔ معانی و مفاهیم آن
🎙 استاد حسین عرب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
#یادداشت | دعای عرفه: منشور سلامت معنوی
🔹 گامهای نیل به سلامت معنوی بر اساس فقرات بلند این دعا:
۱. خوبیها و زیباییهای جهان و کمالات خدا را به شایستگی ببینیم. در این راستا، نعمتهای بیشمار الهی را در حد توان مرور کنیم و در مورد آنها بیندیشیم.
۲. روحیه شکرگزاری از معبود را در خود تقویت کنیم.
۳. كاستیهای خود را بهدرستی بشناسیم، و بهویژه در موقع عبادت، شمارش کنیم تا از دام غرور در امان بمانیم.
۴. بندگی را نردبان صعود بدانیم و به آن افتخار کنیم و پایبند باشیم.
۵. فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را توحیدی کنیم در حد توان در مکانهای حضور خود به گسترش عطر توحید بیفزاییم.
۶. در مسیر کسب سلامت معنوی، با توکل به خدا همراه با تعادل دو بال خوف و رجا پرواز کنیم.
🔹 انشاءالله دعای عرفه را در مواقع مختلف بهویژه امروز، باتوجهبه مضامین فوق، بامعرفت و خشوع بخوانیم و دیگران را دعا کنیم.
✍️ حجتالاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیئتعلمی و استادتمام «فلسفه دين» در مؤسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
33.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مردان زننما، از کمپهای آموزشی تا تمرینات طاقت فرسا
از استعمار کودکان و نوجوانان در صنعت موج فرهنگی کره چه میدانید؟
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
🖼 #طرح | غلو در مورد آسیب جنیان در عرفانهای نوظهور
🔹امروزه عرفان حلقه و برخی جریانهای مدعی درمان و نیز پارهای مکاتب اخباریمسلک در مورد آسیبرسانی جنّیان غلوهای فراوانی انجام میدهند.
🔸به نظر میرسد حیات این گروهها در گرو اشاعهٔ چنین باورهای افراطی است...
🗒 ورق بزنید
#عرفان_حلقه
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا مقالاتی که ادعای مفید بودن یوگا را دارند روشمند و علمی هستند؟
🎙 استاد حسین عرب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
عرفان نما
#برشی_از_مقاله | سکولاریزاسیون معنویت؛ تهدیدی فرهنگی 🔹یکی از رخدادهای مهمی که امروزه در غرب رخ داده
#برشی_از_مقاله | سکولاریزاسیون معنویت؛ تهدیدی فرهنگی، بهزاد حمیدیه.
🔹 بیگمان سکولار شدن معنویت با توصیفهای پیشگفته تهدید بزرگی علیه هویت دینی و انقلابی ماست. با سکولار شدن معنویت، بزرگترین برگ برندهای که ایران انقلابی را در چند دههٔ اخیر در برابر سیل تهاجم دشمنان مقاوم و رویینتن ساخته، از دست خواهد رفت و این آخرین خاکریز را نیز دشمنان فتح خواهند کرد.
🔸 معنویت سکولار به انسانها سیاستگریزی و فردگرایی را میآموزد. دستکم میتوان گفت سیاستورزی در عمدهٔ معنویتهای سکولار کمرنگ است و آنها به مبارزه همهجانبه و درگیری تمامعیار با ظلم و استکبار تا پای جان باور ندارند.
🔹 معنویت سکولار پلورالیسم را یاد میدهد و هرگونه تعصب دینی را از میان میبرد. معنویت سکولار به جهت جذابیت و کمتر درکشدن تعارض آن با معنویت اصیل نزد مخاطبان عام حتی در میان دینداران معتقد نیز قابل رشد سریع است؛ بنابراین باید تعریف واضحی از معنویت اصیل اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم گونههای مختلف و فراوان معنویت سکولار را تشخیص دهیم.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز | سخنرانان انگیزشی که بهجای ارائهٔ راهکار علمی و برنامهٔ عملیاتی، تنها احساسات مخاطب را برانگیخته میکنند.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
عرفان نما
#یادداشت | پائولو کوئلیو؛ از جادوگری تا ادعای معنویت 🔹 خدایی که در آثار کوئیلو زنده شده، همان خدای
سحر و جادو در آثار پائولو کوئیلو، حمیدرضا مظاهری سیف.pdf
1.09M
#معرفی_مقاله | سحر و جادو در آثار پائولو کوئیلو، حمیدرضا مظاهری سیف
🔹پائولو کوئیلو نیز مانند میلیونها نفر از اهالی عصر مدرن آوای روح را در فراق از وطن خویش شنیده و از معدود کسانی است که آن را جدی گرفته و برای التیام درد هجران دستبهکار شده است.
🔸ولی کاش او هم مثل میلیاردها بشری که ناله روح را میشنوند و کاری نمیکنند، خاموش میماند و دست به کاری نمیزد کاش نام خدا و یاد عالم غیب از راه آثار او به فرهنگ عمومی انسان امروز باز نمیگشت و کاش از خدا و معنویت نمینوشت.
🔹مظاهری سیف در مقالهٔ خود ردپای سحر و جادو در اندیشه و آثار کوئیلو و نسبت آن را با معنای زندگی میکاود و کاستیها و کژیهای اندیشه او را بررسی میکند.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا واقعاً فکر ما زندگی ما رو میسازه؟!
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دانشمند عارف؛ شهید چمران در کلام مقام معظم رهبری
به مناسبت ۳۱ خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران.
🔹 چمران اینجور هم نبود که یک آدم خشکی باشد که لذات زندگی را نفهمد؛ بهعکس، بسیار لطیف بود، خوشذوق بود، عکاس درجهٔ یک بود، هنرمند بود.
🔸 دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلک توحیدی و سلوک عملی هم پیش کسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.
مطالعهٔ بیشتر
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پیشکسوتان ایرانی یوگا پاسخ میدهند: آیا یوگا ورزش است؟
🎙 استاد حسین عرب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
عرفان نما
#معرفی_مقاله | آسیبشناسی رابطهٔ زنان و جنبشهای نوپدید دینی نویسنده: مدنی، آزاده؛ ابراهیمی، زینب.
#برشی_از_مقاله | «آسیبشناسی رابطهٔ زنان و جنبشهای نوپدید دینی»
🔹از نظر مؤلف بیشتر آسیبهای جنبشهای مدرن نه بهجهت مؤلفههای دینی خاص، بلکه بهسبب نوع نگاهی است که جنبشها از جوامع مدرن و پستمدرن وام گرفتهاند.
🔸این مهم که در متن نیز به آن اشاره شد، عبارت استاز:
🔺ابتدا عفیفبودن تبدیل به یک ضد ارزش شده است.
🔺دوم اینکه عشق آزاد در مقابل خواهشِ ازدواج، نوعی بلوغ بهشمار آمده است.
🔺و سوم اینکه برخی از فمینیستها گرایشهایی را در میان زنان رایج کردهاند که بیشتر، ارزشهای مردان بهشمار میرود.
🔹اما بسیاری از منتقدان جنبشهای مدرن دینی موارد زیر را از آسیبهایی میدانند که این جنبشها به آنان دامن زدهاند:
🔻نگاه مردسالارانه برخی گروهها.
🔻سؤاستفادههای جنسی.
🔻برهم ریختن نهاد خانواده و تغییر آن بهشکل نوعی کمونیسم جنسی.
🔻سقطهای اجباری و یا ازدواجهای اجباری و برنامهریزیشده.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
📽 بستهٔ «موشنرئال معنویت بیسامان»
💻تولیدشده در مؤسسهٔ فرق و ادیان حق پژوهی مشهد
👤 استاد مظاهری سیف
بازنشر بهمناسبت ۲۱ ژوئن، روز جهانی یوگا!
🔗 ۱. تناسخ
🔗 ۲. قانون جذب
🔗 ۳. آسیبهای فرهنگی اجتماعی یوگا
🔗 ۴. درمانگریِ یوگا
🔗 ۵. ارمغان یوگا؛ نابودی جسم
🔗 ۶. یوگای ایرانی یا عرفان هندی؟
🔗 ۷. ورزش انگاری یوگا
🔗 ۸. آرامش حقیقی
🔗 فایلهای صوتی و تصویری نشست تخصصی «بررسی حقیقت یوگا و مدیتیشن»، ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #موشن_رئال | ریکی؛ از ادعای درمانگری تا عقاید الحادی!
📌 از انرژیدرمانی، #عرفان_حلقه، شعور کیهانی، کارما و اینجور شبهعلمها چی میدونید؟
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
تبیین جامعهشناختی تمایل دانشآموزان به جنبشهای نوین شبهدینی (مورد مطالعه دانشآموزان استان آذربایجانشرقی).pdf
459.2K
#معرفی_مقاله | تبیین جامعهشناختی تمایل دانشآموزان به جنبشهای نوینِ شبهدینی (مورد مطالعه: دانشآموزان استان آذربایجانشرقی)، کمال کوهی
💠 چکیده:
🔹 یکی از مهمترین عواملی که در دهههای اخیر بنیان جامعه و باورهای مردم بهویژه جوانان را تهدید میکند، جنبشهای نوین شبهدینی است.
🔸پژوهشهایی که در ایران در زمینه جریانهای نوین شبهدینی انجامشده، اغلب به صورت نظری است و پژوهش تجربی و میدانی، کمتر انجام شده است.
🔹 همچنین نمیتوان نتایج و دلالتهای پژوهشهای انجامشده در جوامع غربی را بیکموکاست و بدون توجه به تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی پذیرا شد.
🔸 در پژوهش حاضر میزان تمایل دانشآموزان به جنبشهای نوین شبهدینی و عوامل مرتبط با آن بررسی شده است.
🔹 براساس یافتههای توصیفی پژوهش، از هر ۱۰۰ دانشآموز ۲۵ نفرشان به جنبشهای نوین شبهدینی تمایل نشان دادهاند.
🔸 بالاترین میزان تمایل به ترتیب به «سایبابا» و «اکنکار» و پایینترین میزان تمایل نیز به «پائولو کوئلیو» و «کاستاندا» تعلق دارد.
🔹 نتایج تحقیق نشان داد که «میزان دینداری»، «میزان شناخت از جنبشها»، «کیفیتِ گذرانِ اوقات فراغت» و «میزان اعتقاد به سحر و جادو» تأثیری معنادار بر تمایل دانشآموزان به چنین جنبشهایی داشته است.
🔸 از میان متغیرهای تأثیرگذار، «میزان دینداری» و «کیفیت گذران اوقات فراغت»، نقشی کاهنده و پیشگیریکننده و «میزان شناخت» و «اعتقاد به سحر و جادو» نقشی افزایشی و ترغیبکننده در تمایل به جنبشهای نوین شبهدینی دارند.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چرا خندهدار است که یوگا را ورزش بدانیم؟!
🎙 استاد حسین عرب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا