0003.mp3
7.39M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۳) چیستی معنویت دینی
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت دینی یعنی دیدن فراتر از ظاهر و توجه به باطن و حقیقت امور.
🔺 در اسلام، معنویت به این معناست که انسان با شناخت عمق وجود خود و جهان، به خداوند که سرچشمه تمام حقایق است، نزدیک شود.
🔺 معنویت دینی بر اساس حقایق و باور به غیب انسان را به خداوند متصل میکند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#یادداشت | نفوذ و ترویج عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید در ایران: علل، تأثیرات و راهکارها
💠 در سالهای اخیر، گسترش عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید در ایران به یکی از مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است. موضوعی که مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای، در مقاطع مختلف به آن اشاره کردهاند و به صراحت از تلاشهای دشمنان برای تضعیف ایمان مردم از طریق اشاعه بیبندوباری، عرفانهای کاذب و شبکههای کلیساهای خانگی و… هشدار دادهاند.
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ سید ابوالقاسم ظریف
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
0004.mp3
9.06M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۴) خاستگاه معنویت دینی ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔹 انسان تنها به مادیات محدود نیست؛ در درون او نیازی عمیق به معنویت و حقایق متعالی وجود دارد که او را به سمت کمال میکشاند.
🔸 سه نوع گرایش به معنویت وجود دارد:
🔺 یکی برای دستیابی به قدرتهای پنهان،
🔺 دیگری برای یافتن آرامش بدون توجه به خداوند،
🔺 سومی برای شناخت حقیقت و تقرب به خدا.
🔹تنها گرایش سوم اصالت دارد و انسان را به کمالات حقیقی و معنای واقعی زندگی میرساند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
عرفان نما
#معرفی_مقاله | هالیوود و برگزاری کلاس سحر و جادو ✍️ محمود علیپور 🔹 یکی از راههای ترویج و تبلیغ ع
#برشی_از_مقاله | هالیوود و برگزاری کلاس سحر و جادو
🔹 کابالا پس از تدوین به تعالیمی پنهانی در یهودیت مبدل شد، اما با تورات راستین که خداوند هدایت و نور را در آن قرار داده بود، مغایرت داشت؛ به همین سبب در انحراف یهودیت به سمت دنیاگرایی و جادو بسیار مؤثر بود. در قرآن کریم هم به سحر و جادوی مرسوم بین یهودیان اشارتی رفته است.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
عرفان نما
#برشی_از_مقاله | هالیوود و برگزاری کلاس سحر و جادو 🔹 کابالا پس از تدوین به تعالیمی پنهانی در یهودیت
#برشی_از_مقاله | هالیوود و برگزاری کلاس سحر و جادو
🔹 کابالا پس از تدوین به تعالیمی پنهانی در یهودیت مبدل شد، اما با تورات راستین که خداوند هدایت و نور را در آن قرار داده بود، مغایرت داشت؛ به همین سبب در انحراف یهودیت به سمت دنیاگرایی و جادو بسیار مؤثر بود. در قرآن کریم هم به سحر و جادوی مرسوم بین یهودیان اشارتی رفته است.
🔸 آنها میگویند: «آنچه که در مقوله حواس ما قرار میگیرد، میتواند در جهان مادی نیز تجلی یابد.» کابالا را میتوان ادامه سنت تفسیر رازآلود تلمود (کتاب تفاسیر شفاهی تورات که کمکم مکتوب شده و هنوز هم بر حجم آن افزوده میشود و برای یهودیان بسیار پراهمیت است) دانست.
🔹 پیش از کابالا، دانشمندان یهود در متون تلمود به دنبال رازهای پنهانی میگشتند و این روند به جایی رسید که آنها تلاش کردند با استفاده از کابالا به بررسی شیوههای کنترل ارواح بپردازند. کابالا در اکثر موارد بحثهایی از ریاضی و علوم غریبه هم دارد، یعنی طی آن با جایگشت یا بدون جایگذاری بیست و دو حرف الفبای عبری به این روند تلاش میشود تا روابط ریاضی بین اعداد و حروف کشف شود.
🔸 برای مثال، معتقدان به کابالا میکوشند تا با استفاده از ترکیب حروف و جمع و تفریق اعداد و استفاده از قواعد ابجد و تلاعب و بازی اعداد و کلمات عبری، رازهایی چون «چگونگی صدور انسان که وجودی ناقص دارد از خداوند که موجودی کامل است» را حل کنند.
🔹 در حالی که بعضی عالمان تصوف یهودی را در قلمرو متعالی متافیزیک میپندارند و برخی مجذوب جنبه علمی و ریاضی کتب کابالا شدهاند، دانستن راستین کابالا به تدریج اهمیت خود را در جهان مسیحی از دست داده است. هنوز جادوگرانی وجود دارند که تفال از مکتوبات مقدس و صناعت طلسم و کارهای خارقالعاده و کرامات کابالایی، اندیشه آنها را به خود مشغول کرده و روایات عجیبی درباره استادان زبر دست یهودی شایع شده است.
🔸 برای نمونه، میگویند که «آلیا اوچلم»، استاد یهودی قرن شانزدهم، به یاری سفر خلقت (Vezirah) یک آدم مصنوعی یا گولم (Golem، به معنای تحتاللفظی ماده بیشکل) ساخته و با نوشتن نام سری خداوند بر پیشانی مجسمه گلی، به آن جان داده بود! چنین عمل عجیبی را به رابی یهودا لاوی بن بزائل پراکی هم نسبت میدادند که وقتی متوجه شد آدم مصنوعی او بیش از حد رشد کرده و به هیولایی بدل شده است، نام اعظم خدا را از پیشانی او پاک کرد و باز گولم را به شکل تودهای بیجان درآورد! این موضوع ادعایی ثابت میکرد که اعجاز فقط در اسم اعظم با حروف عبری بوده است.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0005.mp3
8.57M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۵) خاستگاه معنویت دینی ۲
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت دینی به دو پرسش اساسی انسان درباره زندگی پاسخ میدهد: هدف زندگی چیست؟ و آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟
🔺در معنویت دینی، هدف انسان رسیدن به کمال الهی و تقرب به خداوند است، و این هدف به زندگی معنا و ارزش میبخشد.
🔺 این تفاوت اساسی معنویت دینی با معنویت سکولار است؛ جایی که معنویت دینی، حتی در دشواریها و چالشهای زندگی، انسان را به بنبست نمیرساند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#یادداشت | بنیانگذار خودخواندهٔ متافیزیک نوین اسلامی در بوته نقد: برونفکنی؛ هنر، علم، یا بازی با باورهای مردم؟
🔹 فرد محترمی که در تصویر مشاهده میکنید، خود را بنیانگذار متافیزیک نوین اسلامی میداند. با آرزوی موفقیت برای ایشان، چند پرسش از محضرشان دارم:
📌 شما فرمودید: «برونفکنی یک علم، هنر و فن است و در دانشکدههای متافیزیکی تدریس میشود.»
این دانشکدهها دقیقاً کجا هستند؟ نام و نشانشان چیست؟ چه میزان اعتبار علمی دارند و بر اساس کدام چهارچوبهای علمی و آکادمیک فعالیت میکنند؟...
📌 شما فرمودید: «برونفکنی شاهکار الهی و تجربهای متافیزیکی است.»
استفاده از تعابیر کلی و مبهم مانند «شاهکار الهی» دقیقاً چه معنایی دارد؟ آیا در قرآن کریم یا سخنان پیامبر و ائمه (علیهمالسلام) تأییدی بر برونفکنی وجود دارد؟...
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ سید ابوالقاسم ظریف
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
رمان راز فرشتگان.pdf
2.5M
#معرفی_کتاب | رمان راز فرشتگان
نویسنده: حمیدرضا مظاهری سیف
💠رمان «راز فرشتگان» به قلم استاد «حمیدرضا مظاهری سیف» در سال ۱۳۹۱ از سوی انتشارات صهبای یقین منتشر شد. چاپ دوم و سوم آن در سال ۱۳۹۲ انتشار یافت.
💠قهرمان این رمان فرشتهای است که هنگام آفرینش آدم حضور داشته و شاهد عصیان شیطان و رانده شدن آدم و حوا از بهشت بوده است. خداوند به او مأموریت میدهد که با قلب آدم (ع) ارتباط برقرار کند و در مواقع لازم او را هدایت نماید. او سالها با آدم همراه و همدم بود تا اینکه زمان مرگ آدم فرا میرسد و فرشته به پیشنهاد جبرئیل در زمین میماند و به مبارزه با شیطان و یاری فرزندان آدم ادامه میدهد.
💠ماجراهای این داستان به طور موازی در زمین و آسمان امتداد پیدا میکند و تأثیر وقایع آسمانی بر زمین نشان داده میشود. در این اثر به زبان بسیار ساده آموزههای عرفان و معنویت اسلامی بیان شده و معنویتهای کاذب به طور غیر مستقیم مورد نقد قرار گرفته است.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0006.mp3
8.06M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۶) خاستگاه معنویت سکولار ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت سکولار ریشه در تفکر مدرن دارد؛ جایی که انسان بهجای پایبندی به اصول دینی، بر عقلگرایی خودبنیاد، فردگرایی و تجربهگرایی تکیه میکند.
🔺 در این دیدگاه، به جای توجه به نیازهای معنوی از طریق دین، انسان مدرن به ساختن یک معنویت شخصی و خودساخته روی میآورد که با اصول مدرنیته همخوانی داشته باشد.
🔺 این معنویت بیشتر بر پایه تجربیات و احساسات فردی شکل میگیرد تا حقایق عمیق دینی.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#برشی_از_کتاب | «عرفانهای کاذب؛ راههای نفوذ و راهکارهای مقابله»، حمزه شریفیدوست، ص۱۷۰.
🔹 برخی درباره کوئلیو میگویند: «او حرفهای خوبی هم دارد؛ چرا ناقدان، محاسن کارش را نمیبینند و تنها به ذکر نواقص آثارش اکتفا میکنند؟!»
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#برشی_از_کتاب | «عرفانهای کاذب؛ راههای نفوذ و راهکارهای مقابله»، حمزه شریفیدوست، ص۱۷۰.
🔹 برخی درباره کوئلیو میگویند: «او حرفهای خوبی هم دارد؛ چرا ناقدان، محاسن کارش را نمیبینند و تنها به ذکر نواقص آثارش اکتفا میکنند؟!»
🔺 در پاسخ باید گفت: اگر نویسندهای مانند کوئلیو از ابتدا تا انتهای کتابش صرفاً به طرح مطالب و ایدههای سست و بیاساس میپرداخت، هیچکس جذب او و کتابهایش نمیشد.
🔺 مشکل این است که او حرفهای خوبی دارد، اما آسیبهای اندیشهاش چنان برجستهاند که قابل اغماض نیستند. از قضا این آسیبها در حوزههایی هستند که تمام محاسن کلام او را مخدوش و بیاثر میکنند.
🔺 محاسن آثارش بیشتر به قالبی مربوط است که برای ارائه پیام به کار گرفته است (قالب رمان و ادبیات)، اما نقص کار او در حوزه معنویت و عرفان است که تمام دارایی یک انسان خداجو محسوب میشود. هرچند قالب جذاب باشد، اشکالات نظام معرفتی را جبران نمیکند و نمیتواند نگرش غلطی را که در باب دین، اعتقادات و عرفان بر نوشتارش حاکم شده است، تصحیح نماید.
🔺برای نمونه، یکی از محاسن آثار کوئلیو این است که درک خوبی از درد بشر امروز دارد و متوجه شده است که اصلیترین بحران موجود در جوامع غربی، دوری از خداست.
🔺اما اگر کسی درد را تشخیص داد، آیا حتماً میتواند درمانگر خوبی هم باشد؟ آنچه کوئلیو تشخیص داده، پیش از او دیگران نیز دیده و فهمیده بودند و اکنون این زخم چنان عمیق شده است که با نیمنگاهی میتوان به عمق فاجعه پی برد.
🔺 بماند که نسخه کوئلیو نه تنها فاصله بین بشر بحراندیده و خدای او را کم نمیکند، بلکه میل خداجویی انسانها را به بیراهه کشانده و فطرت خداطلب آنها را مدفون میکند.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0007.mp3
8.31M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۷) خاستگاه معنویت سکولار ۲
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت سکولار، زاییده تلاش انسان مدرن برای کاهش رنج و دستیابی به آرامش است. انسانها در طول تاریخ به دنبال آرامش، شادی و امید بودهاند؛ ولی با گسترش زندگی مادی و فناورانه، به این نتیجه رسیدند که نیازهای درونیشان فراتر از مادیات است.
🔺 همین امر باعث شد تا به معنویتی روی آورند که به جای پاسخهای دینی، بیشتر به جنبههای روانشناختی و بهداشت باطنی توجه میکند.
🔺 ولی آیا این معنویت جدید توانسته آرامش واقعی را برای انسانها به ارمغان بیاورد؟ پاسخ روشن است: هرگز.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معجزه آب و قانون جذب: حقایق پشت پرده یک ادعای غیرعلمی
🎙 استاد حسین عرب
🔹 ادعای اثبات علمی قانون جذب، به ویژه از طریق پدیدههایی مانند «معجزه آب»، نمونهای از ترویج شبهعلم است. گفته میشود افکار مثبت و منفی میتوانند بر شکل کریستالهای آب تأثیر بگذارند؛ ولی بررسیهای علمی این ادعاها را تأیید نمیکنند.
🔸 آزمایشهای معروف «ایموتو» که به این موضوع نسبت داده میشود، فاقد اعتبار علمی هستند. با این حال، همچنان از چنین ادعاهایی برای پشتیبانی از قانون جذب استفاده میشود، در حالی که در محافل علمی معتبر، به عنوان خرافه رد شدهاند.
#قانون_جذب
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0008.mp3
8.87M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۸) مبانی معنویت سکولار ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت سکولار برخلاف معنویت دینی، بُعد نامرئی وجود انسان را بدون پیوند با روحانیت و قدسیت میپذیرد.
🔺 در این نوع معنویت، جهان تنها در چارچوب مادی درک میشود و حتی اگر به ابعاد فرامادی اشاره شود، آنها بیشتر به عنوان رمز و رازهای حیرتانگیز در نظر گرفته میشوند، نه حقایقی قدسی و متعالی.
🔺 خداوند یا انکار میشود، یا صرفاً به عنوان یک انرژی غیرفردی و غیرشخصوار تصور میگردد. بنابراین، مفاهیمی مانند تعبد و خداپرستی که در معنویت دینی اهمیت دارند، در معنویت سکولار معنای خود را از دست میدهند.
🔗قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#یادداشت | مدعیان عرفان و معنویت نوپدید سوار بر موجِ جنگ ترکیبی!
🔺 جریانهای مدعی عرفان و معنویت نوپدید که از حمایت معاندین نظام و انتشار دروغها و تهمتها علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده میکنند، به دنبال تخریب وحدت و امنیت کشور هستند.
🔺 آنها با ادعای بیطرفی و عدم دخالت در سیاست، پشت پرده اغتشاشات و ناآرامیها فعالیت دارند و از حامیان خود برای تحریک به خشونت، تخریب اموال عمومی و حمله به مدافعان امنیت استفاده میکنند.
🔺 این جریانها در پوشش معنویتگرایی، به بستر فتنهانگیزی و حمایت از آشوبگران بدل شدهاند و بقای خود را در دامنزدن به ناآرامی و جنگ ترکیبی میبینند.
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ حجت الاسلام مهدی قیاسی کارگرمقدم
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0009.mp3
9.24M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۹) مبانی معنویت سکولار ۲
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویتهای سکولار با دو رویکرد معرفتشناختی به جهان نگاه میکنند:
▪️برخی واقعگرا هستند و معتقدند گزارههای معنوی و تجارب دینی به واقعیتهایی در عالم خارج اشاره دارند؛
▪️ اما بیشتر این جریانها غیرواقعگرا بوده و باور دارند که گزارههای معنوی صرفاً برساختههای ذهن انساناند و حقیقتی در جهان خارج ندارند.
🔺در این دیدگاه، انسان خالق معنویت است و به ندای درونی خود بهعنوان تنها منبع معتبر برای شناخت خوبی و بدی اتکا میکند.
🔺این رویکرد بر نسبیگرایی افراطی استوار است و جایگاهی برای حقیقت مطلق قائل نیست.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
مـروری برشکلگیری گروههای تخدیری با تکیه برگروه شیطانپرستان.docx
62.4K
#معرفی_مقاله | مـروری بر شکلگیری گروههای تخدیری باتکیهبر گروه شیطانپرستان
✍️ وجیهه السادات سید محمد، کارشناس ارشد ادیان و عرفان
🔹 «معنویت تخدیری» عنوانی مناسب برای فرقهها و جریانهای نوین معنویتگراست. این نوع از معنویتها مستقیماً ارزشهای اخلاقی و انسانی را نشانه گرفته و امنیت اجتماعی را خدشهدار میسازند.
🔺 شیطانپرستان از جمله گروههایی هستند که تقریباً از درون این فرقهها و گروههای جدید سر برآوردهاند.
🔺 اگرچه فعالیت افـراد ایـن گروه در اغلب نقاط جهان مورد پذیرش مردم نیست و حتی در مواردی آنان را میتوان مطرود جامعه خود دانست، بااینوجود به دلیل شرایط اجتماعی این کشورها و به مدد بهرهگیری از فضای مجازی، روزبهروز بر دامنه انتشار و اشاعه افکار و عقاید گروههایی ازایندست افزوده میشود.
🔺 در کشور ما نیز فعالیت پیروان گروههای تخدیری و از جمله شیطانپرستان بهصورت بسیار محدود وجود دارد؛ اما فضای مجازی، این فعالیتهای کماثر را تـبلیغ و آن را گسترده ساخته و لذا پیروانی را در مـیان جـوانان بـرای خود پیدا کرده است.
🔺 پیروان این گروه بهتدریج هنجارهایی را در میان خود بسط میدهند که به دلیل تضاد شدید باارزشها و هنجارهای دیـنی و مـلی کـشورمان، آثار مخربی را در ابعاد اجتماعی و امنیتی در پی خواهد داشت.
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0010.mp3
6.88M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۱۰) مبانی معنویت سکولار ۳
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 در معنویتهای سکولار، انسانشناسی یکی از ارکان اساسی است. این جریانها با تکیه بر دیدگاه اومانیستی، انسان را مرکز تمامی شناختها و ارزشها قرار میدهند و به ندای درون به عنوان منبعی مطلق و معتبر توجه میکنند.
🔺 در این نگرش، انسان خود تعیینکننده هدفها و ارزشهای زندگیاش است و به ساحتهای معنوی تنها به عنوان ابزاری برای رهایی از مشکلات و بهبود کیفیت زندگی نگاه میشود.
🔺 برخلاف معنویتهای دینی که ساحت روحانی را هسته اصلی انسانیت و اصالت وجودی میدانند، معنویتهای سکولار آن را به ابزاری برای راحتی و شادی فردی تقلیل میدهند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
28.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چگونه خرافات مدرن در ذهن ما ریشه میدوانند؟
🔺 این ویدیو را دیدید؟ خیلی علمی بود؛نه؟!
🔺خرافات مدرن اغلب در قالب باورهای شبهعلمی ظاهر میشوند. استفاده از اصطلاحات علمی مانند «فرکانسهای ذهنی» یا «نیروی کوانتومی» باعث میشود این باورها به ظاهر علمی و معتبر به نظر برسند؛ ولی زمانی که این اصطلاحات بدون هیچ پشتوانه علمی معتبر بهطور مکرر تکرار میشوند، افراد بهتدریج آنها را به عنوان یک واقعیت علمی میپذیرند.
🔺یکی از دلایل اصلی گسترش خرافات در جوامع مدرن، تکرار مداوم این باورها در رسانههای اجتماعی و فرهنگ عامه است. بلاگرهای فضای مجازی با استفاده از تکنیکهای بصری و نمایشی، باورهای خرافی را در قالب مفاهیم جذاب و پرزرقوبرق به مخاطبان عرضه میکنند. این تکنیکها باعث میشوند که باورهای نادرست بهتدریج در ذهن مردم بهعنوان حقیقت جای گیرند.
🔺بارها گفته میشود که «تمرکز بر فرکانسهای ذهنی باعث جذب ثروت میشود». این باور که هیچ پایه علمی ندارد، با تکرار مکرر در رسانهها و پلتفرمهای اجتماعی، بهعنوان یک حقیقت در ذهن افراد جا میگیرد.
✍️ سیدابوالقاسم ظریف
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
May 11
📢 شروع فصلی جدید در گروه عرفاننما
🟢 گروه «عرفاننما» با هدف روشنگری دربارهی انحرافات و آسیبهای «معنویتهای نوپدید» و افزایش سطح آگاهی عمومی تشکیل شده است. اینجا محلی است برای گفتمانسازی و تحلیل جدی در این زمینه، همراه با استادان و متخصصان.
🟢 گفتوگوی عمومی دربارهٔ موضوعاتی چون: بازاریابی شبکهای و قانون جذب، شکرگزاری، نتایج مثبت و آسیبهای قانون جذب، فایلهای سابلیمینال، قانون جذب اسلامی، فنگشویی، کد کیهانی ثروت، یوگا، سایچی، برونفکنی، شیفیتینگ، جهانهای موازی، بررسی آثار هالیوودی و بازیهای رایانهای، موج کرهای، انیمههای ژاپنی، کابالا و شیطانگرایی، سحر و جادو، جن و دعانویسی و…
🟢 برنامه هفتگی گروه:
هر هفته یک موضوع داغ و چالشی درباره معنویتهای نوپدید مطرح میشود که یا توسط استادان تعیین شده و یا از نتیجه نظرسنجی اعضای گروه انتخاب میگردد.
پس از معرفی موضوع، اعضا فرصت دارند تا نظرات و تحلیلهای خود را به اشتراک بگذارند و بحث کنند.
در نهایت، جمعبندی نهایی توسط استاد محترم ارائه میشود؛ در قالب متن، صوت، فیلم یا یک گفتگوی زنده.
📢 به گروه عرفاننما بپیوندید!
اگر به دنبال درک عمیقتری از معنویتهای نوپدید هستید و میخواهید در بحثهای جذاب و پربار شرکت کنید، همین حالا به جمع ما بپیوندید.
این فرصت را از دست ندهید؛ نظرات شما در شکلگیری مباحث و تصمیمگیریهای گروه تأثیرگذار خواهد بود!
💠 گروه علمی نقد شبه معنویتهای نوپدید مؤسسه فرق و ادیان حقپژوهی
https://eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
0011.mp3
12.17M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۱۱) مبانی معنویت دینی ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت دینی برخلاف معنویتهای سکولار، بر پایه واقعگرایی و باور به مراتب عالم استوار است.
🔺 انسان معنوی دینی معتقد است که جهان تنها به ظواهر محدود نمیشود و دارای باطن و حقیقتی عمیقتر است که به سوی خداوند، بهعنوان مبدأ و منتهای هستی، بازمیگردد.
🔺 او بر اساس عقل استدلالی و شهود قلبی، به حقیقتهای عالم پی میبرد و زندگی خود را بر مبنای این شناختها تنظیم میکند.
🔺 در این نگاه، هدایت الهی، جاودانگی و هدفمندی هستی از اصول اساسی است که مسیر معنوی انسان را تعیین میکند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#یادداشت | ظرفیتهای رسانهایِ داخلی در خدمت موج ضد فرهنگی کره جنوبی!
📌 ترویج کی درام در صدا و سیما با پخش سریالهایی همچون جومونگ و گروههای کی پاپ همچون بی تی اس، در فیلمو نشان میدهد ظرفیتهای رسانهای در ایران غافل یا ناغافل از تاثیرات منفی این جریان ضد فرهنگی، در حال خدمت به آن و ترویج این موج هستند.
📌 سوغاتی موج کرهای برای نوجوانان ایرانی بهای سنگینی دارد. از تغییر فرهنگ، سبک زندگی، تمایلات جنسی تا خودکشی و میل به مهاجرت را برای نوجوان ایرانی در پی خواهد داشت...
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ حجت الاسلام مهدی قیاسی کارگرمقدم
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|