eitaa logo
اشارت
223 دنبال‌کننده
137 عکس
39 ویدیو
103 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
اشارت
سرودهٔ محمد مهدی عبداللهی برای شهید یحیی السنوار باز هم صدر خبرها شد غمِ سردارها تا حکایت‌ها کند از
. آری حقیقتا ما این جایی هستیم که آقای محمد مهدی عبداللهی در شعر خود به میان آورده اند. حضور در تاریخی اینچنین گشوده.که بشر امروز برای معنابخشی به خود به دنبال آن است تا نسبت هر روزین خود را در افق فرهنگ انتظار درک کند و در بستر چنین توجهی معنایی که در نسبت با حضرت امام حسین«علیه السلام» برایش پیش می آید؛ این نوع معنابخشی ممکن می شود و امروز شهید سنوار: اسیر و مجاهد و رهبر و شهید @esharat
یحیی شهادت قائد عظیم حماس، یحیی سنوار داغ سنگینی بود حقیقتا. من حتی بیشتر از سید حسن برایش زار زار گریه کردم. اما سنوار بیش از همه این اوصاف اسطوره وار که برایش گفته می شود و حقیقتا هم سزاوارش است، یک ویژگی منحصر بفرد دارد. او مبدع و مبتکر طوفان الاقصی است. واژه مبدع شاید چندان رسا نباشد. در حقیقت من حیران گوشی هستم که را به جان شنید و دست به کار شد. حالا چه این گوش سنوار باشد یا محمد الضیف. فرقی نمی کند. مهم این است که طوفان الاقصی در اوج است. و اتفاقا سنوار بی نسبت با شعر و هنر نبوده است. البته گوش شاعرانه داشتن لزوما به معنای اهل کتاب و هنر بودن نیست. چه بسا شاعری که بویی از شاعرانگی نبرده است. شاعر اهل انتظار است. شاعر همیشه در نقطه صفر است. او مدام بازی را از نو شروع می کند تا ما شاید در روزمرگی ها روزمرگ نشویم. به یکسال گذشته نگاه کنید ببینید چه شده است؟ همه این اتفاقات را یحیی شروع کرده است. و دوباره بازی را از نو شروع کرد. دوباره زنده مان کرد. یحیی همین است. اینها غلو سنوار نیست. ولی حس و حال ما در شهادت او فرق می کند. شاید اگر برخی از ماها در شهادت یحیی سنوار جور و طور دیگری شده ایم بی ربط با طوفان الاقصی نباشد. ✏️لعلنا @laallana @esharat
شهید یحیی سنوار و باز حضوری بیشتر در تاریخی که با انقلاب اسلامی آغاز شد آری! در پی آغاز شهادت حاج قاسم سلیمانی و آغازی که به سوی نهایت‌ها بود؛ آغازِ سید حسن نصرالله با شهادتی که آن حضور را با وسعت بیشتر به میان آورد و با مقاومتی عمیق‌تر. و حال مائیم و شهادت شهید یحیی سنوار و آغازی همراه با عزمی پولادین، که به تعبیر رهبر معظم انقلاب با تدبیر و شجاعت ادامه می‌یابد، در ادامه راهی که با ضربه جبران‌ناپذیر طوفان الاقصی شروع شد، بدون هرگونه توقفی. @esharat
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِ‌آن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و خودمان را تجربه می کردیم. این بار ضاحیه، وقتِ دیدار شد دیدار با ایمان مان، کُفرمان، دیدار با قُرآن... صفحات ِ آن لحظات را ورق می زنید! شنبه هشتم ماه مهر غروب ، جلسه تفسیر قرآن. متن کتاب را می توانید از لینک زیر دریافت کنید: + کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله.pdf
2.44M
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن در روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
اشارت
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِ‌آن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و
. «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَََّذينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ» یعنی در فهم جایگاه هایی که در راه خدا شهید می شوند با قواعد دنیایی محاسبه نکنید تا گمان کنید آنها مرده اند « بَلْ أَحْيَاءٌ» بلکه آنها زنده اند و از بهره هایی که نزد پروردگارشان می باشد، بهره می برند. اگر فردی تصادف کرد و رحلت نمود، روح او به برزخ می رود. آیا شهدا نیز وقتی شهید شدند مانند آن فرد به برزخ می روند؟ این معنای اَحیایی که آیه فوق متذکر است، نمی باشد. شهدا در همین صحنه هایی که شما در تاریخ خودتان حاضرید، در صحنه حاضر می باشند. آری! هرکســــی از دنیـــــا رفت به همــــــان معنـــــای «اَمْوَاتًا» به برزخ می رود. در حالیکه قرآن می فرماید شهدا زنده اند و در نسبت خاصی که با پروردگارشان پیدا می کنند از بهره های خاصی برخوردار می گردند. یعنی سید حسن نصرالله، به گفته رهبر معظم انقلاب که ذیل همین آیه نکاتی دارند، از این به بعد دستش بازتر و نطقش رساتر است. مقام معظم رهبری فرمودند: نطق شهدا بعد از شهیدشدن باز می شود و با مردم حرف ها دارند، صدایشان تازه بعد از رفتن بلندتر می گردد. با این نگاه باید به آینده جهان نگاه کرد، با توجه به این امر شهادت، برای بیشتر حاضرشدن شهید در صحنه است. صفحه 16 / کتاب @esharat
اشارت
. «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَََّذينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّه
62.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_راز ِزیارت شهدا در آینده ای است که رو به روی ما قرار می دهند! _حیات شُهدا ، نه حیات دنیایی است، نه حیات بعد از مرگ که برزخ است. حیات سومی هست که شهدا در آن حاضرند. حیاتی وَرای حیات دنیایی ما و غیر حیاتی که بعد از مرگ است. _فَرحِینَ بِمٰا اَتاهُمُ اللهُ مِن فَضْلِه ، به چیزی بیش از آنکه فکر می کردند رسیدند! و در ازای آن حیات ، بشتبشرون َ ، حیاتی را می دهند. یستبشرون ، خبر نیست، اشتبشار یک نوع حضور ِخاص است. _به ملتی و کسانی که به دنباله ی اینها (شهدا) هستند ، حضوری را می دهند که نگرانی آینده و غم گذشته را از بین می برد. أَلَّا خَوۡفٌ علیهمۡ وَلَا هُمۡ يَحزَنون _امروز دو آینده را رو به روی شما می گذارند. یک آینده ای که می گویند شما نمی توانید و نباید ادامه بدهید، و دوم آینده ای که از جنس توسعه یافتگی است. شهدا اما هیچ یک از این آینده ها را نمی گویند، نه آینده ای که نه از جنس دنیای مدرن است که مایوس بشوید نه بی آینده گی که دیگران به شما می گویند. @esharat
اشارت
گزیده ای از جلسه دوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» ◽️ما در کربلا بیش از آنچه
زبان سکوت.pdf
55.3K
گاهی سخن ها یا از اثر می افتند و یا شرایط طوری است که افراد به سخن ها گوش نمی سپارند. اینجا است که می توان گفت دعوتِ بی صدا مکمل دعوتِ با صدا است در عین گفتارهایی کوتاه و اشاره گونه، آنطور که در حکمتهای نهج البلاغه با گفتار موالی مان علی.ع. روبه رو می شویم.... وَ إن تَکوُنوا لَنا دُعاةَ صٰامِتِین دعوت کنندگان خاموش به مکتب ما باشید. شرح توصیه های امام کاظم.ع. به هشام امشب بعد از نماز مغرب و عشاء بصورت آنلاین از طریق کانال @matalebevijeh @esharat
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: ادامه حرکت ملت ایران در مقابله با استکبار،‌ نیازمند و و و است. ۱۴۰۳/۸/۱۲ @khamenei_ir @eshatat
اشارت
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده در روز شهادت
نظم جهانی فردا به دست شما است. کارتان سنگین است، راهی که ما میرویم راه کوتاهی نیست، راه آسانی هم نیست؛ همت لازم است، تلاش لازم است اما در این راه بیش از همه، پشتوانه ی معنوی لازم است. توصیه ی همیشگی من این است، که با قرآن مانوس بشوید. معرفت قرآنی را فرا بگیرید، این به شما کمک می کند در این راه بزرگ. / ۱۲ آبانماه ۱۴۰۳ +کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله از استاد طاهرزاده @esharat
آخر چه بود این مرگ نو؟ این مرگ عزرائیل‌کُش! نبض گلوی کیستی؟ ای صور اسرافیل‌کُش؟ گرم نبردی تن به تن، رخ در رخ مرگی کهن هایبلِ صورت‌بسته‌ای، در هیبتی قایبل‌کُش لَم داده بر عرشی مگر؟! مابین جنات و نَهَر عند ملیکِ مقتدر… ای آیه تأویل‌کُش در ناگهان واپسین، صد معجزه در آستین در چشم، خشمی آتشین، در کف عصایی نیل‌کُش دیدی نمی‌مانَد نهان! دار و درفشت بود هان! ریگی به کفشت بود هان! از ریگ‌های پیل‌کُش این فصل را بی‌خواب کن، این نسل را بی‌تاب کن میراث خود پرتاب کن؛ آن چوب اسرائیل‌کُش! @esharat
اشارت
آخر چه بود این مرگ نو؟ این مرگ عزرائیل‌کُش! نبض گلوی کیستی؟ ای صور اسرافیل‌کُش؟ گرم نبردی تن به تن،
❓ چگونه می‌توان حضور مردی را در این تاریخ فراموش کرد که با شهادتی این‌گونه، خبر از عزمی داد که آغازگرِ صبحگاهی است که زندگی را مقابل آدمیان می‌گشاید؟ چگونه اگر او را آن بشارت فرا نگرفته بود، این اندازه امیدوارانه و بدون هرگونه یأس تا آخرین نفس در میدان حاضر بود؟ @esharat
اربعین سید حسن نصرالله.MP3
40.12M
‌ 🎙اربعین شهید و احساس حضور در آینده 📅 ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۳ @soha_sima @esharat
هدایت شده از اشارت
زینبی بگو که غزه،کربلا چه شد.mp3
3.8M
زینبی بگو که غزه، کربلا چه شد... حضور نرم حضرت زینب «سلام الله علیه» بعد از عاشورا @esharat
اشارت
زینبی بگو که غزه، کربلا چه شد... حضور نرم حضرت زینب «سلام الله علیه» بعد از عاشورا #استاد_طاهرزاده
سلام بر زینب! سلام بر مقاومت!.pdf
71.7K
ای زن! ای کلام علی«علیه‌السلام» در کام! در آینه نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» چه حضوری را مشاهده کرده‌ای که این‌همه امیدوارانه و عاقلانه در میدانی؟ ای عقیله بنی‌هاشم! ای عقل مجسم! ای تفکری که همیشه در مواجهه با تاریخ، آن تفکر به سراغ انسان می‌آید! اگر افق بلندی از تاریخ در مقابل حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» گشوده نبود چگونه در دل آن همه مصیبت که در ظاهر همه چیز تمام بود، این‌همه امید در شخصیت آن حضرت به ظهور می‌آمد؟ تا آن‌جایی‌که آنگونه شورمندانه و سلحشورانه و حکیمانه در مقابل عُبیدالله و از آن مهم‌تر در مقابل یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این‌همه امید جز با توجه به تاریخی است که در مقابل او گشوده شده است؟ چرا که در هر تاریخی افقی در پیش است و انتظاری مناسب آن تاریخ برای انسان گشوده می‌شود. @esharat
اگر افق بلندی از تاریخ در مقابل حضرت زینب.س. گشوده نبود چگونه در دل آن همه مصیبت که در ظاهر همه چیز تمام بود، این‌همه امید در شخصیت آن حضرت به ظهور می‌آمد؟ تا آن‌جایی‌که آنگونه شورمندانه و سلحشورانه و حکیمانه در مقابل عُبیدالله و از آن مهم‌تر در مقابل یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این‌همه امید جز با توجه به تاریخی است که در مقابل او گشوده شده است؟ چرا که در هر تاریخی، افقی در پیش است و انتظاری مناسب آن تاریخ برای انسان گشوده می‌شود. قسمتی از یادداشت سلام بر زینب! سلام بر مقاومت! @esharat
اشارت
ای زن! ای کلام علی«علیه‌السلام» در کام! در آینه نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» چه حضوری را مشاهده کر
حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» و نهضت نرم‌افزاری.mp3
16.69M
ما در صحنه های کربلا و بعد از آن با زینبی روبه‌رو هستیم که نه‌تنها حضرت سجاد«علیه‌السلام» در وصف او می‌فرمایند: «أنتِ بِحَمدِ الله عالِمَةٌ غَيرُ معلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ» شما بحمدلله عالمی هستید بدون آن‌که از معلّمی تعلیم گرفته باشید و فهمی دارید بدون آن‌که انسانی به شما آن فهم را داده باشد؛ بلکه آن حضرت همین‌که به مدینه آمدند متوجه شدند با نور شهادتی که در نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» پیش آمد وجدان جهان اسلام را آماده کرده است تا رسالت دیگری به عهده بگیرند و آن، حضورِ غلبه نرم‌افزاری بر نظام استکباریِ امویان بود. لذا بعد از حضور در مدینه در راستای حرکت نرم خود، طوری در جهان اسلام حاضر شدند که درست در حساس‌ترین مناطق یعنی در شام و در مصر که هر دو تحت تأثیر امویان بود، آن‌چنان نقش‌آفرینی کردند که ما در مصر شاهد جریان فاطمیون و علاقه شدید مردم مصر به اهل بیت«علیهم‌السلام» هستیم و در شام با جریان علویون روبه‌رو می‌باشیم. حرکت نرم حضرت زينب«سلام‌الله‌علیها» بعد از رفتن از مدینه آن‌چنان عمیق و دقیق است که حتی مزار آن حضرت به طور مشخص معلوم نیست در مصر است یا در شام، و این معجزه حضور نرم است تا همه روح‌ها و وجدان‌ها خود را متعلّق به حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» یعنی بانویی بدانند که قهرمان نهضت کربلا است. +متن بحث حضرت زینب و نهضت نرم افزاری @esharat
اشارت
ای زن! ای کلام علی«علیه‌السلام» در کام! در آینه نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» چه حضوری را مشاهده کر
حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به اعتبار فهم تاریخی که در آن قرار دارد، عقیله است. با توجه به چنین فهم و عقلی در خطاب به آن حضرت می‌گوییم: ای عقیله دوران! چگونه صحنه را می‌نگری که بدون کوچک‌ترین مداهنه می‌فرمایی: «مَا رَأَیْتُ إِلاّ جَمِیلاً»؟ خدا می‌داند این کلام، کلام کسی می‌تواند باشد که در تمام تاریخِ آینده، پیروزی و حضور موفقیت‌آمیز امام حسین علیه‌السلام را نگریسته باشد و از قضای الهی رضایت تامّ و تمام داشته باشد و نسبت به آنچه پیش آمده راضی است. قسمتی از یادداشت سلام بر زینب! سلام بر مقاومت! @esharat
41.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند کوتاه «نصر من الله» 🔹️گوشه هایی از دیدارهای منتشر نشده «مجاهد خستگی ناپذیر»، شهید سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب اسلامی اگر رهبر معظم انقلاب زبان رازهای این تاریخ است آیا ما را با درک حضور تاریخی خود گوشی برای شنیدن آن سخنان هست؟ سخنانی که متذکر پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و غزه می‌باشد و ما باید با جان خود شنوای این سخنان باشیم وگرنه در این تاریخ حاضر نیستیم و معنای شکست و پیروزیِ حقیقی را گم می‌کنیم، زیرا به وعده الهی گوش نسپرده‌ایم... @khamenei_ir @esharat
اشارت
📹 مستند کوتاه «نصر من الله» 🔹️گوشه هایی از دیدارهای منتشر نشده «مجاهد خستگی ناپذیر»، شهید سید حسن نص
بسط وجود انسان در سایه بلا و ابتلا _ Tagabun-12.mp3
16.62M
. بسط وجود انسان در سایۀ بلا و ابتلا جلسه تفسیر سوره مبارکه و خطرکوتاهی‌ها ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۳ مگر جز این است که امروز نیز تنها آنهایی تا آخر در میدان مقابله با کفر و استکبار ایستاده‌اند که دغدغه‌هایی انسانی دارند؟ چه کسانی در اکنون تاریخی ما تذکرات رهبر معظم انقلاب را می‌توانند بشنوند؟ آیا جز آن‌هایی که خود را در تاریخی احساس می‌کنند که با حضرت امام و با انقلاب اسلامی آغاز شده و به زندگی با نگاه معنوی می‌نگرند؟ به همان معنایی که حضرت امام فرمودند: این قرن، قرنِ نابودی ابرقدرت هاست. و در ملاقاتی که شهید سید عباس موسوی بنیان‌گذار حزب‌الله با حضرت امام داشتند؛ ایشان به جهت ظرفیتی که در تاریخ برای عبور از جبهه استکبار پیش آمده بود، تشکیل حزب الله و جبهه مقاومت را پیشنهاد کردند. @esharat
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و توانایی‌هایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که برای انجام انواع بدی‌ها توانا بود ولی با درک خلأ بزرگ خود، وقتی با حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» روبه‌رو شد، متوجه گردید می‌تواند در میدان گسترده در انواع خوبی‌ها حاضر شود و این بسیار بالاتر از آن انسانی است که چون نسبت به ارتکاب بدی‌ها ناتوان است، نیک پنداشته می‌شود. امثال آوینی‌ها به خوبی فهمیدند ، درک احدیت و یگانگی حضرت محبوب است که انسان در مواجهه با یگانگی حضرت محبوب، بیکرانگی خود را که عین ربط به حقیقت و سیر به سوی اوست، درک کند. این در صورتی است که همه چیز را آینه‌هایی بیابد که حضرت محبوب را می‌نمایانند. در این حضور است که ایمان را احساس می‌کند و با خودآگاهی به ایمان که همان ایمانِ به ایمان است، خود را در زمره کسانی احساس می‌کند که . این یعنی انسان آخرالزمانی و ایمان آخرالزمانی که هر آن تازه و تازه‌تر است. وقتی انسان خود را در بستر وجودی یافت که در عین حقیقت بودن، تشکیکی است، چنین انسانی در هر منزلی از منزلگاه‌های وجود که باشد، به جهت هویت تعلّقی که آن منزل نسبت به منزل بالاتر دارد، خود را هیچ می‌یابد ولی امیدوارانه در حرکت به سوی افقی است که مقابل اوست. قسمتی از کتاب انسان و باز انسان / @esharat
21.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفن مشکی روایت مادر شهید یوسف داورپناه . پروردگارا! خداوندا! چه اراده‌ای کرده‌ای که تا این اندازه بنا داری برای که عظیم‌ترین حضور را برای بشر این دوران رقم خواهی زد ، تا این اندازه انسان‌ها در مقابل پست‌ ترین شیاطین ، عظمت خود را نشان دهند؟ قصه حضور ظلماتی است که باید برای عبور از آن این مادران صبر و خود را در جبهه مقاومت به نمایش بگذارند. آیا این حکایت حضور بزرگی نیست در ؟ @esharat
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء بصورت زنده از طریق کانال https://eitaa.com/matalebevijeh @esharat
اشارت
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و توانایی‌هایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که
✏️ با سلام تا چه حد با خوب است؟ چطور می‌توان با دیگران هم عالم شد؟ کتاب‌هایی سراغ دارین که در رابطه با هم عالم شدن با انسان ها باشند؟ استاد طاهرزاده: عرایضی در کتاب «عالم انسان دینی» پیش آمد که خوب است به آن کتاب رجوع شود. به هر صورت انسان‌ها در وسعت بیکرانه حضور خود در نزد خود به می‌توانند برسند که را محل حضور همه انسان‌ها حس کنند. قرآن می‌فرماید: «وَسَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ» به سوی مغفرت الهی و به سوی بهشتی سرعت بگیرید که عرض آن از همه آسمان‌ها و زمین گشوده‌تر است و آن را برای اهل تقوا قرار داده‌اند. و در همین رابطه در روایت داریم انسان مؤمن همه اهل بهشت را در بهشت خود جای می‌دهد و هیچ مشکلی و هیچ تنگی پیش نمی‌آید. و این قصه امروزین ما نیز هست که چگونه شخصیتی همچون حضرت امام خامنه‌ای«حفظه‌الله‌تعالی» همه انسان‌ها را که به دنبال انسانیت‌اند، در جان منوّر و با صفای خود جای می‌دهند و گویا به تک تک آن‌ها می‌اندیشند و عجیب آن‌که هر آن‌کس بهره‌ای از انسانیت دارد، خود را در عالم این مرد الهی احساس می‌کند و هم عالم‌بودن در این زمانه آن است که « ذیل اسلام عزیز و انقلاب اسلامی بزرگ، با مدّ نظرقراردادنِ شخصیت رهبر انقلاب، خود را در جهان همدیگر حاضر کنیم.» خدا می‌داند برای درک معنای زندگی و برای عبور از آزاردهندۀ این دوران و برای عبور از نیست‌انگاری و نیهیلیسم در این زمان هیچ راه دیگری نیست. @esharat
اشارت
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و توانایی‌هایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که
بسیج ، و بسیج یک مکتب است ، یک است. اگر من بخواهم آن منطق و پایه‌ای را که بسیج بر روی آن قرار گرفته در دو کلمه توضیح بدهم و عرض بکنم، باید بگویم آن دو کلمه عبارت است از «» و «»؛ یا می توانید تعبیر کنید: «خداباوری» و «خودباوری»؛ این دو پایه‌ی بسیج است. بسیج بر روی خداباوری و خودباوری بنا شده. هر چه هم این درخت، امروز و فردا و آینده ثمره بدهد، ناشی از همین دو چیز است: خودباوری و خداباوری. بسیج خصوصیّات زیادی دارد که همه از این دو پایه‌ی اصلی نشأت میگیرد. بسیج، شهامت دارد، ابتکار دارد، سرعت عمل در کارها دارد، دید وسیع دارد، دشمن‌شناسی دارد، در برابر تحرّکات گوناگون حساسیّت دارد ــ اینها مال بسیج است ــ امّا همه‌ی اینها و سایر خصوصیّات ممتاز بسیج، ناشی از همان دو خصوصیّت است که اگر فکر کنیم، بشکافیم، بحث کنیم، کاملاً روشن میشود. من البتّه یک کلمه‌ی مختصری حالا عرض میکنم. @esharat