eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ 🔶 اللهِ النُّور*بِسمِ اللهِ النُّرٍ النُّور*. . با تحیت و تعزیت در خدمت شما با ادامه .. ⚜از هاء جوهری/هاء سکت/ 🔶 واینک در آخر کلمه : بارها گفته ایم و فی الحال تعریف هاء ضمیر: =هاء ضمیر یا ⚜هاء مضموم و یا مکسوری است که کرات در قرآن دیده می شود و گاهاً در آخر آیات هم می بینیم و اسم می شود. [ ضمیر مفرد مذکّر غایب ] و معنی او و آن میدهد.. (لَهُ =برای او * برای آن) میبینید او و آن اینجا وجود ندارد و ❗️ بلکه ( ضمیر برای شخص غایبی که در باره اش صحبت می کنیم) در است. و شخص غایب را می کند ؛ (کِتَابِهِ =کتاب او ) و یا(نَصَرُوهُ = اورا یاری کردند )=( واو جمع پس فعل کردند هم جمع آمده ) 🔶گفته ایم و میدانید که ما نداریم ✅ هاء_ضمیر= از نظر اصطلاحی در قرآن : اینکه شما کسره هِ را انقدر سیر بدهی که تبدیل به یاء مدّی شود بِهِ=بِهِی و یا از هُ = واو مدّی حاصل شود لُهُ =لهُو 🔶⚜🔶⚜🔶 قبلاً عرض شده هر اصطلاحی که در تدریس از آن صحبت می شود : یک معنای لغوی دارد و یک معنای کاربردی ؛ که در اینجا بحث از اشباء و عدم اشباء هاء ضمیر می باشد... ✅ ابتدا = یعنی سیر کردن و پرکردن و مقصود از آن حرف با صدای کوتاه به حرکات کشیده( حروف مدّی ) و ✅بلا اشباء : ضدّ اشباء را گویند و معنای آن با صدا و یا حرکت کوتاه است) 🔶ابتدا با شرایط اشباء [ اگر خاطرتان باشد در دوره روخوانی گفتیم واو مدی در شش کلمه خوانده نمی شود ] و منظورمان أُ مضمومه بود 💢 أُو لَی =ضمه اشباء شد و واو = أُولَی / 💢 امَا در کلمه اشباء چرا که ضمه اشباء نمی شه و ناچار واو تلفظ نمی شود 💢و یا در کلمه جَاٶُو [ دقت بفرمایید اگر ما حرکت ضمه را از حذف کنیم دلیلی بر اشباء نداریم یعنی حرکتی وجود ندارد ] در واقع ضمه اشباء گردیده ولی در کلمه جَاٶُ ضمه اشباء نشد.. 🔶ذیلاً به موارد می پردازیم : 👇👇 ✅ (بلا اشباء) 🔶الف : وقتی دو طرف یا یکی از طرفین ؛ ساکن باشد: 💢
💢 مثال : الف💢اِليْهِ الْمَصِیرُ_ لَدَيْهِ خُبْرًا _مِِنْ َدُونِهِ الْبَاطِلُ _ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ _مَِنْهُ لَحْمًا _ و لَهُ الْحَُمْدُ ب💢 وقتی از هاء ضمیر حرف بیاید: ب_ بِهِ الَّذينَ- مِنْ دُونِهِ الشَّفاٰعَةَ- لَهُ الذِّكْرٰي- اَنٌزَلَهُ الَّذي ج_ وقتی از یکی از حروف بیاید: 💢مانند: اَنْزَلْناٰهُ اِلَيْكَ- اٰتَيْناٰهُ رَحْمَةً- فيهِ هُدًي- بالِغيهِ اِلاّٰ- وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ 🔶 اگر دو طرف هاء ضمیر باشد ؛ در این صورت می گردد ؛ یعنی اگر باشد به مدی و اگر.... مضموم باشد به مدی خوانده می شود: 💢( بِهِ وَلاٰ -> بِهي وَلاٰ )- ( فَلَهُ عَشْرُ -> فَلَهُو عَشْرُ ) ( في حُكْمِهِ اَحَداً -> في حُكْمِهي اَحَداً )- ( اِنَّهُ لَقَوْلُ -> اِنَّهُو لَقَوْلُ ) (مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً -> مِنْ دوُنِهي مُلْتحَداً) ( رَبُّهُ بِكَلِماتٍ -> رَبُّهُو بِكَلِماتٍ ) ( مَواٰضِعِهِ وَ نَسُوا -> مَواٰضِعِهي وَ نَسُوا ) (قاٰلَ لَهُ صاٰحِبُهُ -> قاٰلَ لَهُو صاٰحِبُه) 🔶به اشباع نیز می گویند. ⚜ در لغت به معنای و جایزه ؛ خویشاوندی و در اصطلاح کاربردی عبارت از: و به صورتی که از آنها و حاصل شود. 🔶البته در صورتی که صدای واو مدّی به خود بگیرد ؛ به این کار نیز ے میم جمع گویند ؛ و در قرائات دیگر تحت شرایطی انجام می شود. قرائت عاقم فقط زمانی که در کنار ضمیر قرار گیرد ؛ داده می شود. و در قرآن مکتوب است. ( اَنْزَلْتُمْ -> اَنْزَلْتُمُوهُ) - ( قَتَلْتُمْ -> قَتَلْتُمُوهُمْ ) 🔶 لذا قاری به اختیار خود نمی تواند هر را صله دهد. ✅نکات و : 🔶هاء ضمیر در دو کلمه ے " اَرْجِهْ "( سوره اعراف ۱۱۱)و(شعراء آیه ۳۶) و " فَاَلْقِهْ " ( در سوره نمل آیه ۲۸) نباید با اشتباه شود. 🔶 هاء ضمیر در #" اَنْساٰنِيهُ "(کهف _۶۳) و " عَلَيْهُ اللهَ "( فتح _۱۰) که قاعدتاً باید مکسور باشد ؛ بر خلاف معمول با خوانده می شود. بفرمایید. ۳🔶 هاء ضمیر در عبارت " " ( فرقان _۶۹) به خوانده می شود =(فيـهي مُهاٰناً ) ۴🔶 هاء ضمیر در عبارت " " ( زمر _۷ ) بر خلاف قاعده خوانده می شود. یعنی اشباع نمی شود. بفرمایید. ✅ البته تمام موارد اشباء به استثناءات هاء ضمیر در قرآن آمده و به خوبی مشهود است چه در وسط آیات و چه در هنگام وقف که (بنا به سنّت نبیّ مکرم اسلام صلواة الله موظف به وقف می باشیم ) و اگر بخواهیم آیه را به آیه بعد وصل کنیم تمام قوانین و موارد و مدّ نظر باشد. و موارد خاصّ( استثناء) باید حفظ شود تا برای شما بزرگواری که علاقه مندانه جزء حاملان قرآن هستید دروس را مطالعه می فرمایید: در زمان برخود با عبارات خاصّ به استناد کتاب حلیة القرآن سطح دو موارد هاء ضمیر . .. و... عمل شود شود. .. سنگین هست چندبن بار مطالعه بفرمایید.. به مواردی برخورد کردید که سٶال برانگیز باشد؛ پاسگو هستیم. . موفق باشید .. 🔶 @eshragholqoran 🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علیه السلام بر سوگ شهادت باب المراد سیدالساجدین دیدها گریان است. 🏴 شب شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام تسلیت باد. 🏴 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: و در تبلیغ آن بکوشیم. ..تا اهل عالم و آیندگان بدانند ؛ که اگر شهادت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش و خطبه های کوبنده زینب کبری سلام الله و سید سجاد علیه سلام در بارگاه یزیدیان نبود!!؟ اثری از آزادی بیان و آزادگی ؛ ایثار و انسانیت و اسلام و دین .. . باقی نمی ماند. . 🏴شهادت علی بن الحسین حضرت زین العابدین علیه السلام تسلیت باد.. 👇👇 درباره می‌خواهید بدانید، اینجا بخوانید👇 http://qurantv.ir/content/9727 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🏴 @laylatolghadrnoor
4_507651510750939118.mp3
12.2M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش ترتیل قرآن کریم 📖 🔶استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه هشتم
🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ 🔶 بسِم اللهِ کَلِمَةٍ النُّور: ✅ 🔶اين باب از ابواب و مباحث تجويد است؛ و قاري قرآن به فراگيري آن نيازي دارد. ⚜چرا كه شناخت و رعايت ، اساس عمل به ساير قواعد تجويدي است. در اين مبحث، از (جايگاه توليد) و خروج هر حرف در دستگاه_تكلّم بحث مي شود و در پايان ، قاري به محل توليد هر حرف و اندام هاي توليد كننده آن آگاهي مي يابد. ✅ : عمل (گفتار) باهماهنگی از مرکز فرماندهی و همکاری اندام هايي در بدن صورت مي گيرد كه عبارتند از : ١🔶- و : شامل عضله _ دنده هاي قفسه سينه_عضلات بين دنده اي ريه ها- ناي 🔶٢- حنجره و طناب هاي صوتي درون حنجره 🔶٣- حفره حلق 🔶٤- حفره دهان: شامل فضا و نيز اجزاء آن يعني - - دندان ها- لثه ها- سقف دهان 🔶٥- آرواره ها (فكّ ها) 🔶٦- لب ها 🔶٧- حفره خَيْشوم (فضاي بيني) البته مي توان به تعبيري، _شنوايي را نيز در اي امر دخيل دانست ! چرا كه در صورت دستگاه شنوايي ، انسان به طور معمول به خوبي قادر به فراگيري (گفتار) نخواهد شد. ( آنچه در درجه اول اهميت قرار دارد، اين است كه قاريان قرآن، تلفظ (عملي) حروف را در ابتدا، به صورت (سَماعي) يعني از راه گوش فرا گيرند؛ همچنان كه كودك از همين طريق زبان مادري را ياد مي گيرد. اما در مراحل پيشرفته، قاريان از لحاظ عملي نيازمند شناختِ (جايگاه توليد) نيز هستند تا بتوانند تلفظ حروف را بهتر و از طرق علمي اجرا و نيز تجزيه و تحليل كنند.) : *((اندام های دم و بازدم )) هوا را به بیرون می دمند ؛ و نتیجتاً در گفتار؛ را_ایفا_میکنند. 🔶۱-در برخورد با موانع دستگاه تکلم ؛ و را می سازند. 🔶۲- با تنظیم فشار خروجی هوا ؛ برخی از قسمت های و یا را(( رساتر ) ) و (( برجسته تر )) می کنند؛ و نیز از همین طریق ؛به ؛ساخت حروف پر فشار 💢مثل (( پ )) و (( ت )) و حروف کم فشار : 💢مثل ((ب)) و((د)) کمک می کنند. 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیفراگم را ( حجاب حاجز) پرده عضلانی بین شکم و قفسه سینه که نقش بسیار مُٶثری را ایفا می کند در این ودیو نقش پرده دیافراگم قفسه سینه و ریه ها و لوله نای را و عضلات قفسه سینه که در گفتار و نفس کشیدن ؛ به ما کمک می کند را مشاهده می کنید. خلقت. . 🔶@eshragholqoran
. . با کم و زیاد کردن فشار هوا؛ در ارتعاش(( اَوتار صوتی)) =جمع وَتر به معنای طناب و نیز👇👇 =صدای پایین و =صدای بالا ؛و نیز زیر و بمی؛ در گفتار مٶثرند. 🔶( ) و ارتعاش عنصر اصلی آن یعنی ؛ (( های صوتی) ) حروف و صداهایی را با وپژگی (( جَهر)) =💢 مثل صحبت بلند و ((هَمس )) 💢 مثل صحبت در گوشی) می رساند. *🔶فضای قفسه سینه و نیز حفره های ((حلق)) و ((دهان)) و ((خیشوم ) )=فضای درون بینی و (( )) به حنجره را می کند. *🔶 در (( حلق _ دهان _ و لب ها؛ ) ) حروف و صداهای گوناگون ساخته می شود. *🔶((آرواره بالا و آرواره پایین)) است. *🔶آرواره بالا (( اندام های =یعنی جایگاه های صدا را در بَر می گیرد. 💢این اندامها عبارتند از : / / / / ؛ که به و سپس به ختم می گردد. ( البته نرم کام ؛ گاهی نقش اندام متحرک را ایفا می کند) 🔶نزدیک شدن یا عنصری از اندام های متحرک ( آرواره پایین _لب پایین _زبان ) به نقطه اے از اندام های ؛ (( # مخارج_حروف )) را می سازد. 🌈⭐️ 🔶 @eshragholqoran 🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜
احتراماً ارسال مطالب کانال بدون لینک شرعاً مجاز نمی باشد در سلامت بمانید . .. شرمنده اگر ناچاراً مطلبی حذف و جابجا می شود گاهی. .. این مطالب را شخصاً در این کانال از کتاب حلیة القرآن سطح ۲ دکتر موسوی بلده تقدیم شما بزرگواران می نویسم.. شما هم در زحمت قرار می گیردید! ولی مطالب اضافی را حذف بفرمابید
http://www.namaz.ir/?p=40352 فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری ستان اقامه نماز کشور. ..
🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ 🔶 بِسمِ اللهِ النُّورٍالنُّور 🔶کلمه ے ((حرف))در لغت به معنای ((جانب_طرف_کنار_تیزی_هر_چیزی)) است. ⚜از آنجا که هر حرفی ؛ طرف و((لبهء )) اول و آخر کلمه را تشکیل می دهد .؛ لذا به اجزاء کلمه(حرف ) گفته اند. در کُتب فرهنگ لغات عرب ؛ تعداد حروف ( حروف الفبا )عرب؛ ۲۸ عدد است. و اسامی آن عبارت است از: (زای)_سین_شین_صاد_ضاد_طاء_ظاء_عین_غین_فاء_قاف_کاف_لام_میم_نون_هاء_واو_یاء 🔶در زبان فارسی ؛ ترکیب حروف آخر؛ بدین قرار است.: نون _واو_هاء_یاد_ ⚜البته حروفی که((هجاء)) یا اسمشان به ختم میشود ؛ در اول سُوَری که با حروف مقطعه آغاز می گردند آن حروف تلفظ نمی گردد. 💢باء=با 💢 فاء=فا/همزه نوشته نشد.. :(( هجاء)) ؛ یا دو حرفی و یا سه حرفی است. 🔶دو حرفی: ( حَیّ ِّطَهِر)=رَمز حرفی: ( حروف مقطعه سه حرفی) 🔶البته اکثر و جدید؛ در کُتُب خویش تعداد حروف عربی را ۲۹ عدد ذکر کرده اند ؛ و علت آن است که (( ااف مدی (( َا ؛ 'ا )) را و ((همزه )) را تیز از آن میدانند. 🔶آنجه باعث شذه گروه اول در بین ؛ فقط را حرف مستقل محسوب نموده. و تعداد حروف را ۲۹ عدد بدانند.؛ شاید این باشد که ؛ ((توجّه صوت در و تا حدِّ زیادی به مخرج واو و یاء مدّے معطوف است. این دو حرف مدّ حرف و صدای مستقلّی نیستند. ⚜اما در دستگاه تکلّم جایی نتوان یافت که مدی را بدانجا منتسب نماییم و مطلقاً از جوف( فضای عمومی ) دستگاه تکلّم خارج می شود. در درس مخارج حروف به تفصیل به این مطلب خواهیم پرداخت. 🔶به هر حال در حروف ؛ ،اولین حرف ((الف )) نام دارد د
4_5875502041018664220.mp3
1.55M
/ترتیل مبارک سوره واقعه سفارش بسیاراز پیامبر(ص)و ائمه طاهرین(ع) به تلاوت این سوره عظیم قبل از خواب⭐️🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ 🔶 بِسمِ اللهِ النُّورٍالنُّور 🔶کلمه ے ((حرف))در لغت به معنای ((جانب_طرف_کنار_تیزی_هر_چیزی)) است. ⚜از آنجا که هر حرفی؛ طرف و((لبه )) اول و آخر کلمه را تشکیل می دهد .؛ لذا به اجزاء کلمه(حرف ) گفته اند. در کُتب فرهنگ لغات عرب؛ تعداد حروف ( حروف الفبا )عرب ؛ ۲۸ عدد است. و اسامی آن عبارت است از: (زای)_سین_شین_صاد_ضاد_طاء_ظاء_عین_غین_فاء_قاف_کاف_لام_میم_نون_هاء_واو_یاء 🔶در زبان فارسی ؛ ترکیب حروف آخر بدین قرار است.: نون _واو_هاء_یاد_ ⚜البته حروفی که((هجاء)) یا اسمشان به ختم میشود؛ در اول سُوَری که با حروف مقطعه آغاز می گردد تلفظ نمی گردد. 💢باء=با 💢 فاء=فا/همزه نوشته نشد.. :(( هجاء)) ؛ یا دو حرفی و یا سه حرفی می باشد. 🔶دو حرفی: ( حَیّ طَهّر) حرفی: ( حروف مقطعه سه حرفی ) 🔶البته اکثر و جدید ؛ در کُتُب خویش تعداد حروف عربی را ۲۹ عدد ذکر کرده اند ؛ و علت آن است که (( الب مدی (( َا ؛ 'ا )) را و ((همزه )) را تیز از آن میدانند. 🔶آنجه باعث شده گروه اول در ؛ فقط را حرف مستقل محسوب نموده. و تعداد حروف را ۲۹ عدد بدانند.؛ شاید این باشد که ؛ ((توجّه صوت در و تا حدِّ زیادی به مخرج واو یاء مدّے معطوف است. این دو حرف مدّ حرف و صدای مستقلّی نیستند. ⚜اما در دستگاه تکلّم نمی توان یافت که مدّی را بدانجا منتسب نماییم و مطلقاً از جوف( فضای عمومی ) دستگاه تکلّم خارج می شود. در درس مخارج حروف به تفصیل به این مطلب خواهیم پرداخت. 🔶به هر حال در حروف یا هجا ؛ ،اولین حرف ((الف )) نام دارد. ✅الف خود بر دو نوع است. ۱🔶 که به آن((الف )) یا((الف جوفیّه)) و یا (( لَیِّنه)) نیز گویند و به اشکال مختلف نوشته می شود.: مانند : 💢 َ/'ا /ا / ّا / قّال /مَلِکَ/حَیوٰةُ /سَجيٰ/ : ( =شکم/اندرون چیزی و الف را جوفیّه گویند که از جوف شکم و بالای پرده دیافراگم خارج می گردد و =نرم و ملایم و بدون خّش )و الف لیّنه گویند که نرم و بدون خشونت =یک صدای کشدار. .. ۲🔶 =یعنی صدای کشدار نیست (همزه قطع) و علّت معروفیت آن بر خلاف مدّی که حالتی ثابت و ساکن دارد و نمی تواند در آغاذ کلمه بدون حرفی دیگر شود.--> قطع حرکات مختلف پیوسته به همراه دارد و بارها عرض شده # ءْ/ءّ /ءُ /ءآ /اول کلام/وسط کلام/ آخر کلام و حتی سکون را می پذیرد و بر خلاف الف مدّی صدا ندارد و به شکل اصلی آن[ ء ] است. و نیز گاهی ا و ی به عنوان یایه همزه مورد استفاده قرار می گیرد( هم در زبان فارسی و هم در کلام عربی قرآن ) 💢ءَامَنُوا / أَخَذَ /أُتُوا /أِلَهُ / یأخُذُ / فَیَٶُسُ / سُوءُ / 'امَنُوا /یَشَاءْ / 🔶باید داتست که محدوده ے تولید ((حروف )) در انسان به ۵_موضع اصلی تقسیم میشود که در این مواضع ؛ حروف قرار دارد. 🔶⚜🔶 ✅ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواهشمنداست متن های تجویدی دو۲ تخصصی را بسیار مطالعه فرمایید و میدانید این دروس توضیح و مطالب زیادی دارد و هرچه پیشتر رویم مطالب و تر خواهد بود .. موفق و پیروز باشید. . ✅ @eshragholqoran
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ} ✅ @eshragholqoran
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 💧یامهدی عج الله💧 زیارت ناحیه‌ی مقدسه زیارت نامه‌ای است که از ناحیه‌ی مقدسه‌ی امام زمان علیه السلام صادر شده است. متن زیارت، خطاب به سیدالشهداء و شهدای کربلاست و در آن نام یکایک آنان، اغلب با ذکر اوصاف و خصوصیاتشان و نیز اسامی قاتلان آن شهدا آمده‌ است. آغاز زیارت این گونه است: السلام علیک یا اول قتیل من نسل خیر سلیل ...»اگر چه این زیارت در کتاب «مفاتیح الجنان » ذکر نشده، ولی این چیزی را از آن کم نکرده و همچنان مورد توجه بزرگان شیعه بوده است. زیارت ناحیه‌ی مقدسه، همانند زیارت عاشورا برای روز عاشورا وارد شده و در غیر عاشورا نیز خوانده می‌شود. ✨بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم. . "أَلسَّلامُ عَلى ادَمَ صِفْوَةِ اللهِ مِنْ خَليقَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى شَيْث وَلِىِّ اللهِ وَ خِيَرَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى إِدْريسَ الْقــآئِمِ للهِِ بِحُـجَّتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى نُوح الْمُجابِ في دَعْوَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى هُود الْمَمْدُودِ مِنَ اللهِ بِمَعُونَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى صالِـح الَّذي تَـوَّجَهُ اللهُ بِكَرامَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى إِبْراهيمَ الَّذي حَباهُ اللهُ بِخُلَّتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى إِسْمعيلَ الَّذي فَداهُ اللهُ بِذِبْــح عَظيم مِنْ جَنَّتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى إِسْحقَ الَّذي جَعَلَ اللهُ النُّبُوَّةَ في ذُرِّيَّتِهِ💧 أَلسَّـلامُ عَلى يَعْقُوبَ الَّذي رَدَّ اللهُ عَلَيْهِ بَصَرَهُ بِرَحْمَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى يُوسُفَ الَّذي نَجّاهُ اللهُ مِنَ الْجُبِّ بِعَظَمَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى مُوسَى الَّذي فَلَقَ اللهُ الْبَحْرَ لَهُ بِقُدْرَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى هارُونَ الَّذي خَصَّهُ اللهُ بِنُبُـوَّتِهِ💧أَلسَّلامُ عَلى شُعَيْب الَّذي نَصَرَهُ اللهُ عَلى اُمَّتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى داوُدَ الَّذي تابَ اللهُ عَلَيْهِ مِنْ خَطيـئَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى سُلَيْمانَ الَّذي ذَلَّتْ لَهُ الْجِنُّ بِعِزَّتِهِ💧 اَلسَّلامُ عَلى أَيُّوبَ الَّذي شَفاهُ اللهُ مِنْ عِلَّتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى يُونُسَ الَّذي أَنْـجَـزَ اللهُ لَهُ مَضْـمُونَ عِدَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَـلى عُزَيْر الَّذي أَحْياهُ اللهُ بَعْدَ ميتَتِهِ💧 أَلسَّلامُ عَلى زَكَرِيـَّا الصّـابِرِ في مِحْنَتِهِ💧 اََلسَّلامُ عَلى يَحْيَى الَّذي أَزْلَفَهُ اللهُ بِشَهادَتِهِ💧..." { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ} 🔍 \ناحیه_مقدسه .. 💦 @eshragholqoran 🏴💧