~🕊
🌿#ڪݪام_شـھید💌
چہ زیبا گفت این شیر مرد:
یادمون باشه!
که هرچی برای خُدا
کوچیکی و افتادگی کنیم••
خدا در نظر
دیگران بزرگمون میکنه...
#شهید_حسین_خرازی
💯 #فقـــــطخــــــــــدا
🌸
🍃🌸
┈┈•✾🌸✾•┈┈
@eslam20
🌺🌿🌺🌿❣
✨أَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّرَاتٍ فِي جَوِّ
🕊السَّمَاءِ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا اللَّهُ
✨ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿۷۹﴾
✨آيا به سوى پرندگانى كه در فضاى آسمان
🕊رام شده اند ننگريسته اند جز خدا كسى
✨آنها را نگاه نمى دارد راستى در اين
🕊قدرت نمايى براى مردمى كه ايمان
✨مى آورند نشانه هايى است (۷۹)
📚 سوره مبارکه النحل
✍آیهٔ ۷۹
@eslam20
🔴درمان مشکلات و بیماری ها با صدقه!
✍مردی خدمت امام کاظم (علیهالسلام) رسید و عرض کرد: ده نفر عائله دارم تمامشان بیمارند، نمیدانم چه کنم و با چه وسیله گرفتاریشان را بر طرف سازم؟
امام(علیه السلام) فرمود: آنان را به وسیله صدقه و احسان به نیازمندان مؤمن در راه خدا، معالجه کن که هیچ چیزی سریع تر از صدقه حاجت را بر آورده نمیکند و هیچ چیز برای بیمار سودمندتر از صدقه نمیباشد... گاهی امام سجاد (علیهالسلام) چيزی كه به سائل مرحمت میفرمودند، دست مبارك خود را میبوييد و مي گفت: اين دست به دست الهی رسيده؛ چون خداوند در آیه 104 سوره توبه فرموند: خداست که توبه را از بندگانش می پذیرد و اوست که صدقات آنها را میگیرد...
📚بحارالانوار،ج 62، ص 269.
┈┈•✾🌸✾•
@eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
سیره اخلاقی امام حسین ع درمنزل.MP3
40.29M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری :موضوع سیره اخلاقی امام حسین علیه درمنزل (جلسه 448) سمیرم
https://eitaa.com/eslam20
📚 تعداد نمازهای قضا
❓ سوال: من نمازقضا دارم ولی نمیدونم چه تعدادی هست بایدچیکارکنم؟
✅ جواب: در فرض سوال هر تعداد نماز که یقین دارید بجا نیاوردید بر عهده شما بوده و انجام باقی مانده واجب نیست هر چند مطابق احتیاط است.
#احکام
#احکام_نماز
#نماز_قضا
https://eitaa.com/eslam20
🔹زیبایی در لباس تقواست
ما در مورد خانم ها ، حجاب و آن حفاظ زنانه را که در واقع احترام به زن است مظهر تقوا می دانیم.
📚 حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
۱۳۷٧
https://eitaa.com/eslam20
🔴 🔴 شناخت وهابیت و ریشه های آن ( به مناسبت هشتم شوال ؛ سالروز تخریب قبور ائمه بقیع )
✅ ابن تيميه; پايه گذار سلفى گرى دينى
و پيرو او محمد بن عبدالوهاب
✅ ابن تيميه حرّانى پايه گذار سلفى گرى دينى است، او در سال 661هجرى قمرى در شهر «حرّان» از توابع شام ديده به جهان گشود و در پى حمله مغول به شامات همراه پدرش به دمشق مهاجرت كرد. پدرش عالم حنبلى بود از اين جهت او را براى يادگيرى فقه حنبلى به مدارس حنابله فرستاد و تا سال 698 قمرى در دمشق از وى لغزشى ديده نشد، اما با آغاز قرن هشتم، كم كم آثار انحراف در وى ظاهر گشت .
✅ ابن تيميه با تكيه بر نقل گرايىِ احمد بن حنبل از يك سو، و تأكيد بر اجتهادى خاص در منابع دينى از سوى ديگر، قرائتى حتّى مغاير با انديشه احمد بن حنبل ارائه نمود، و با انداختن طرحى نو در انديشه هاى احمد بن حنبل، رسماً مكتب سلفى گرى را ابداع كرد. از نتايج اجتهادهاى او كه اغلب آن را به اجماع علماى گذشته مستند مى كرد، تحريف مفهوم توحيد و شرك بود كه موجب خروج وى از چارچوب اعتقادى علماى اسلام گشت، برخى از پى آمدهاى اين انحراف اعتقادى او ـ گذشته از انحراف در امر توحيد ـ عبارتند از:
1 . انديشه تشبيه و تجسيم;
2 . عقيده به حركت كردن خداوند در پايان هر شب;
3 . نشستن او بر تخت فرمانروايى در آسمان ها;
4 . كاستن از مقامات انبيا و اولياى الهى، از طريق تحريم طلب شفاعت و توسل به آنان;
5 . تكفير مسلمين، به سبب طلب شفاعت و توسل به اولياى الهى،
6. نابودى آثار انبيا و اوليا.
✅ بازتاب فتاواى ابن تيميه در شام، واكنش اغلب علماى معاصر او را در پى داشت. وى به قصر سلطان احضار شد و پس از محاكمه، زندانى گشت. شوكانى در اين باره مى گويد: «پس از زندانى شدن ابن تيميه، (براساس فتواى قاضى مالكى دمشق كه حكم به كفر او داده بود) در دمشق ندا در دادند كه هر كس داراى عقايد ابن تيميه باشد، خون و مالش حلال است».
✅ ابن تيميه در نهايت به مصر تبعيد شد، اما در مصر نيز از نشر عقايد خود دست برنداشت، تا اين كه پس از مناظره با علماى آن جا، توسط قضات هر چهار مذهب (شافعى، حنبلى، مالكى و حنفى) محكوم شد و به زندان افتاد و پس از انتقال به دمشق در سال 728هجرى در زندان درگذشت.
ابن تيميه نويسنده اى پركار بود، ابن شاكر در فوات الوفيات فهرست آثار او را آورده است، مهم ترين آثار او عبارتند از: العقيدة الواسطية، العبودية، منهاج السنة النبوية، قاعدة جليلة فى التوسل و الوسيلة، تلبيس عقايد الجهمية، درء تعارض العقل و النقل و... .
✅ انتقادهاى مستمر دانشمندان وقت موجب انزواى ابن تيميه شد و مرامش به تدريج در طاق نسيان قرار گرفت، چندان كه ديگر كسى از افكار او دم نمى زد، گويى در جهان چنين كسى نبوده و چنين افكارى را عرضه نكرده است. دانشمندان معاصر وى به حق، در مقابله با انحرافات وى به وظيفه دينى خود عمل كردند و به سخن رسول خدا تجسّم بخشيدند، آن جا كه مى فرمايد:
«اذا ظهرت البدع فى أمّتى فعلى العالم ان يظهر علمه فمن لم يفعل فعليه لعنة الله»;
«آن گاه كه بدعت ها در جامعه آشكار مى شود لازم است دانشمندان با روشنگرى هاى عالمانه خويش با آن ها به مبارزه برخيزند».
✅ براثر مبارزات ياد شده، از نام و نشان مكتب ابن تيميه جز در كتاب هاى دو شاگرد وى; ابن قيم جوزى (691-751ق)، و ابن كثير شامى مؤلف تفسير، نامى باقى نماند. حتى خود ابن قيم نيز در كتاب «الروح» برخى از انديشه هاى استاد خود را به چالش كشيده است.
🔴 ✅ اكنون بايد ديد چگونه اين مكتب بار ديگر در قرن دوازدهم هجرى از زاويه انزوا و گمنامى درآمد و آراء و افكار ابن تيميه مجدداً منتشر و ترويج شد. پاسخ اين پرسش از مطالعه تاريخ زندگى محمد بن عبدالوهاب روشن مى شود.
1⃣
⬇️⬇️⬇️
#وهابیت
#هشتم_شوال
https://eitaa.com/eslam20
⬆️⬆️⬆️
🔴 🔴 محمد بن عبدالوهاب; مجدد افكار ابن تيميه در قرن دوازدهم
✅ محمد بن عبدالوهاب در سال 1115ق در شهر «عيينه» از توابع نجد به دنيا آمد. پدرش شيخ عبدالوهاب، از فقيهان حنبلى و قاضى شهر بود. وى در جوانى براى انجام فريضه حج رهسپار مكه شد و سپس به مدينه و بصره سفر كرد. او در اين سفرها با مطالعه كتاب هاى ابن تيميه، تحت تأثير افكار وى قرار گرفت و با هر گونه توجه به اولياى الهى كه آن را شرك مى خواند، به مبارزه برخاست. مردم و علماى بصره او را به علت عقايد انحرافى اش، با خوارى از شهر بيرون كردند، لذا مجبور شد به منطقه اى نزديك زادگاهش به نام «حريمله» باز گردد. و در مجلس درس پدرش حاضر شد، اما پيوسته ميان او و پدرش در مسائل ياد شده، نزاع در مى گرفت. پدر در سال 1153ق چشم از جهان فروبست. وى كه ديگر مانعى در برابر خود نمى ديد، مبانى فكرى خود را اعلام كرد و پرده از عقايد انحرافى خود برداشت، اما پس از مدتى با خوارى از شهر «حُريمله» اخراج شد و ناچار به زادگاه خود«عُيينه» برگشت، در آن ديار نيز با مخالفت حاكم آن جا رو به رو شده و به شهرى در نزديكى آن جا به نام «درعيّه» رفت.
✅ ابن عبدالوهاب با همكارى محمد بن سعود; حاكم «درعيه» كه براى رسيدن به قدرت و ثروت با شيخ همراه شده بود دعوت سلفيه را پى ريزى كرد و با تكفير ساكنان جزيرة العرب آنان را به توحيدى كه خود ارائه مى داد فرا خواند.
✅ او با مشرك خواندن مخالفان خود، خون و مال و ناموس آنان را مباح شمرد و فجيع ترين جنايت ها را در حق آنان روا داشت تا آن جا كه وى پس از حمله به «عُيينه» ـ زادگاه خودش و شهرى كه عالمان بزرگى را در خود جاى داده بود ـ مردان آن ها را كشت و زنان را اسير كرد، اموالشان را به غنيمت برد و شهر را چنان ويران ساخت كه تا يك قرن بعد نيز جز تلى از خاك و ويرانه، چيزى از آن بر جاى نماند.
✅ به گفته مورخان، وهابيان هر جا پا مى گذاشتند، مردان را مى كشتند و دارايى آن ها را به غارت مى بردند و زنان را به عنوان كنيز تصاحب مى كردند. سپاه وهابى به هر منطقه اى كه مى رسيد، كم ترين دارايى مسلمانان را غارت مى كرد و بسيارى از افرادى كه از تيغ وهابيان در امان مى ماندند، از گرسنگى تلف مى شدند. هر طايفه يا منطقه اى كه تسليم نمى شد، ويران مى گشت و هر منطقه اى كه از ترس، مذهب وهابيت را مى پذيرفت، مجبور بود جزيه های نقدى و جنسى فراوان به دولت درعيه بپردازد، چنان كه ابن غنام به بسيارى از موارد اشاره كرده است.
✅ حاكمان آل سعود در بسيارى از موارد حتى زمين ها و خانه هاى مردم را به زور تصاحب مى كردند، هنگامى كه عبدالعزيز در سال 1187 قمرى، رياض را فتح كرد، به جز موارد معدودى، تمامى خانه ها و نخلستان هاى آن را به ملكيت خود در آورد. اگر مناطقى كه تحت سيطره آل سعود بود، تمرد مى كردند، همه دارايى ها و حتى خانه هايشان مصادره مى شد و آنان مستأجر امير شده و بايد هر سال مبالغ هنگفتى به عنوان اجاره مى پرداختند. با ترس و رعبى كه وهابيون بر دل ساكنان جزيره العرب انداخته بودند در مدت كوتاهى توانستند بر بخش بزرگى از عربستان تسلط يابند .
🔰🔰 كشتار مردم عراق
✅ كشتار وهابيان در عتبات عاليات به راستى صفحه اى سياه در تاريخ اسلام است. صلاح الدين مختار كه از نويسندگان وهابى است، مى نويسد:
✅ در سال 1216ق امير سعود با سپاه بسيار متشكل از مردم نجد و عشاير جنوب و حجاز و تهامه و ديگر نقاط، به قصد عراق حركت كرد. وى در ماه ذى قعده به شهر كربلا رسيد و آن جا را محاصره كرد. سپاهش برج و باروى شهر را خراب كرده و به زور وارد شهر شدند و بيشتر مردم را كه در كوچه و بازار و خانه ها بودند به قتل رساندند. سپس نزديك ظهر با اموال و غنايم فراوان از شهر خارج شدند و در نقطه اى آبى به نام «ابيض» گردد آمدند. خمس اموال غارت شده را شخص سعود برداشت و بقيه، به نسبت هر پياده يك سهم و هر سواره دو سهم، بين مهاجمان تقسيم شد.
2⃣
⬇️⬇️⬇️
#وهابیت
#هشتم_شوال
https://eitaa.com/eslam20
🐜🌼
🔸امام علی علیه السلام
به خدا قسم!
اگر آسمانها و زمین را به من بدهند
تا پوست دانهای جو را از
به ستم از مورچهای بگیرم
هرگز چنین نخواهم کرد.
📚نهج البلاغه، خطبه ۲۲۴
https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
امید.MP3
44.27M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع :امیددرقران وروایات (جلسه 449) سمیرم
https://eitaa.com/eslam20
📊 #اینفوگرافیک/ چند مقبره توسط وهابیت تخریب شد؟
♦️ در قبرستان بقیع ۱۰ بقعه قرار داشت که همگی تخریب شدند. تخریب بقیع توهین به جهان اسلام (از جمله شیعه و سنی) است چرا که بسیاری از بقعهها مربوط به بزرگان اهل سنت است.
▪️ امروز هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط آل سعود بود
https://eitaa.com/eslam20
🌷 آیت الله #هاشمی_خراسانی :
👌 #احترام پدر و مادر ، لازم و واجب است.
☘ دستورهای آنان اگر تلخ هم باشد ، خدای متعال آثارش را شیرین می کند و اگر مخالفت آنان شیرین به نظر رسد ، در نهایت تلخ و زننده خواهد بود.
#احسان_به_والدین
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
@eslam20
❤️ #امیرالمؤمنین(علیهالسلام):
🍀 سودی که شما از #بخشش خود میبرید بیشتر از
سودی است که درخواستکننده از بخشش میبرد.
📚 غُررالحِکم،حدیث۱۸۷۴
@eslam20
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
🌷 آيت الله #مجتهدی_تهرانی(ره) :
✍ من علمای بسياری را درک كردم ، از #امام_خمينی گرفته تا آيت الله بروجردی و آيت الله شاه آبادی و آيت الله حایری و ... و اگر بخواهم در يک كلام نصيحت تمام بزرگان را بگويم می گويم :
👌 اگر دنيا و آخرت می خواهيد ، اگر رزق و روزی می خواهيد و در يڪ كلام اگر همه چيز می خواهيد #نماز_اول_وقت بخوانيد.
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
@eslam20
⚜ ذکر صالحین ⚜
🍃🌺
از امور👈 مجربه توسل_به_امام_جواد(علیه السلام)
می باشد
آن را 👈چهاردہ مرتبه در 👈نه روز بخوانید برای رسیدن به حوائج دنیاواخرت و خصوصاً
فروش منزل و ملک و ازدواج کردن وغیره...
بسیار مجرب است.👇👇
اللّٰهُمّ اِنّے اسْئلُڪ بِحقُّ ولیِّڪ مُحمّدِبْنِ علِیٍّ اِلاّٰ جُدْت بِهِ علیّ مِنْ فضْلِڪ و تفضّلْت بِهِ علیّ مِنْ وُسْعِڪ و وسّعْت علیّ مِنْ رِزْقِڪ و اغْنیتنے عمّنْ سِواٰڪ و جعلْتُ حاٰ جتے اِلیْڪ و قضٰا ءهٰا علیْڪ اِنّڪ لِمٰا تشٰاءُ قدیرٌ
📚تحفه الرضویه/۲۱۵
@eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
تبین.MP3
38.39M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع :تبیین (جلسه 450) مکان تبلیغ شهرستان سمیرم
https://eitaa.com/eslam20
*۹سفارش از قران ڪه اگر عمل ڪنیم خیلی از رفتارهایمان شاید شڪل دیگری بخود گیرد*
*👌فتَبَيَّنُوا:*
اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینڪه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق ڪنید.
*👌فأَصْلِحوُا*
اگر بین دوستان و آشنایان شما ڪدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار ڪنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید.
*👌وأَقْسِطُوا:*
عادل باشید و براساس حق قضاوت ڪنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید.
*👌لا يَسْخَر:*
دیگران را مسخره نڪنید، مردم و اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید.
*👌ولَا تَلْمِزُوا:*
به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نڪنید.
*👌ولَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب:*
لقبهای زشت و ناپسند بر یڪدیگر مگذارید و از اینڪه یڪدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب ڪنید.
*👌اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ:*
از بسیاری از گمانها دوری ڪنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری ڪنید.
*👌ولَا تَجَسَّسُوا:*
اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در ڪار و زندگی دیگران سرڪ نڪشید.
*👌ولَا يَغْتَب:*
اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را ڪه در آن غیبت ڪسی می شود، ترڪ ڪنید.
*🗣
🌹این سفارشات ۹گانه در سوره مبارڪه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسانها را به اختصار بیان فرموده است.🌹
#قرآن
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
@eslam20
*حکومت علوي*
ــــــــــــــــــــــــــــ
علی علیه السلام کیست ؟
🔸 امیرالمومنین علیه السلام در نامه ای به کارگزارانشان فرمودند:
◻️ نوک قلم های خود را تیز کنید. و فاصله بین خطوط نوشته هایتان را کم کنید. و در نامه هایی که به من مینویسید، بیشتر از نیاز حرف نزنید و لبّ کلام را بنویسید.
◻️ شما را از نوشتن بیش از نیاز، منع میکنم؛ چرا که *بیت المال* مسلمانان تاب ضرر را ندارد.
✍ الخصال، ص 310.
@eslam20
📚 حرکت بی اختیار بدن در ذکر واجب
❓سوال: حکم حرکت بی اختیار در هنگام گفتن ذکر واجب نماز چیست؟
✅ جواب: اگر نمازگزار موقعی که ذکر واجب (مانند ذکر سجده) را می گوید، بی اختیار به قدری حرکت کند که بدن از حال آرامش خارج شود، باید [1] بعد از آرام گرفتن بدن [2] دوباره ذکر را بگوید؛ ولی حرکت های ناچیز و کمی که بدن را از حال آرام بودن خارج نکند (مانند: حرکت دادن انگشتان یا مشت کردن دست) اشکال ندارد. [3]
#احکام_نماز
#حرکت_بدن_درنماز
-----------
🏷پی نوشت:
[1]. سیستانی: بهتر این است.
[2]. امام: بنابر احتیاط واجب.
[3]. توضیح المسائل ده مرجع، م 1031؛ امام، تحریرالوسیله، ج 1، القول فی الرکوع، ص، 311، با استفاده از م 8؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، الرکوع، م 21 و 22؛ بهجت، استفتائات، ج 2، س 2042 و 2043؛ خامنه ای: استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 996.
>>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 119.
@eslam20
🦋سوره ممتحنه - آیه 2🦋
🌷اعوذ بالله من الشیطان الرجیم🌷
💐إِنْ يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاءً وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ💐
🌸هر گاه آنها بر شما تسلط یابند باز همان دشمن دیرینند و هر چه بتوانند به دست و زبان بر عداوت شما میکوشند و چقدر دوست میدارند که شما کافر شوید.🌸
@eslam20
❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁