#یادداشت
⚠️زن و آزادی، از عصر مدرن تا فروشنده
🔻چارلی چاپلین در فیلم عصر مدرن(the modern time)، به ظاهر غرب سرمایه داری را به چالش میکشد.
او در این فیلم معروف، از حقوق کارگران دفاع و البته با زیرکی تمام، بر حقوق زنان نیز تأکید میکند.
نقش مکمل چارلی چاپلین در این اثر سینمایی را دختری جوان بر عهده دارد.
دختری که از طبقه فرودستان است به طوری که از شدت گرسنگی مجبور به دزدیدن نان از نانوایی شده و چارلی چاپلین تلاش میکند تا او به زندان نرود.
با این حال، در انتهای فیلم او در کنار چارلی چاپلین میرقصد، مشروب مینوشد، لباسهای شیک به تن میکند و به #آزادی می رسد!
۱. غرب با استفاده از ابزار هنر، برداشت خود از مفهوم آزادی را به دنیا صادر کرد.
از منظر تمدن غرب، آزادی برابر است با «اباحیگری»، انسان موجودی آزاد است و هیچ چارچوبی نمیتواند او را محدود کند.
انسان آزاد است تا هر کار که میخواهد بکند، هر جور که دوست دارد لباس بپوشد، با هر فردی که تمایل دارد رابطه داشته باشد و هیچ کس حق مخالفت با او را ندارد!
۲. شعار آزادی به معنای غربی آن، از زمان #مشروطه وارد ایران شد. در آن مقطع، روشنفکران غرب زده، مخالفین آزادی را، مستبد مینامیدند!
بنابراین هر کس با شعار آزادی مخالف بود، از نظر آنها فردی عقب مانده، متحجر و حتی مستبد بود.
۳. نمیدانم چرا اما حداقل در صد سال اخیر، چه در ایران و چه در غرب، همیشه اینگونه بوده که هر جا شعار آزادی سر داده شده، کنار آن مفهوم "زن" نیز بکار رفته است! شاید بگویید از سر اتفاق بوده اما بعید به نظر میرسد که این حد از باهم بودن شعار «آزادی و زن» اتفاقی بوده باشد.
۴. وقتی برای اولین بار سینما به ایران آمد، رضا شاه شخصاً به سینما رفت تا اولین فیلم سینمایی را در کنار مردم ببیند، فیلم سینمایی «دختر لُر» که از قضا ماجرای زنی را به تصویر میکشید که در انتهای فیلم به #آزادی میرسید! زنی که از جامعه سنتی به سمت جامعه مدرن با محوریت آزادی به پیش میرفت و در این مسیر هیچ چیز جلودارش نبود!
۵. با نگاهی گذرا به سینمای قبل از انقلاب و حتی -با کمال تأسف- سینمای بعد از انقلاب، شاهد این هستیم که مفهوم زن در دایره پرگار آزادی قرار گرفته، گویی مراد از آزادی چیزی جز آزادی زن و یا بهتر بگویم، آزادی دسترسی به زن نمیباشد!
قطعا سینمای منحط قبل از انقلاب را نمیتوان با سینمای ارزشی بعد از انقلاب مقایسه کرد اما اگر بخواهیم قدری با عینک واقع بینی نگاه کنیم، باید بگوییم که رد پای جریان روشنفکری غربگرا همچنان در آثار سینمایی بعد از انقلاب نیز دیده میشود. تقریبا در عمده آثار سینمایی چند دهه اخیر، ظلم به زن، احیای حقوق زنان، آزادی زنان و موضوعاتی از این دست، محور کار فیلم سازان بوده است.
۶. نسل نوجوان و جوان کنونی که بخشی از آنها حاصل تربیت اشتباه رسانه و ولنگاری شبکههای اجتماعی در دو دهه اخیر هستند، متاسفانه در آشوب ها و اغتشاشات اخیر نیز حضوری پر رنگ داشتند.
اگر بپذیریم که رسانه و شبکههای اجتماعی صرفاً زمینه و بستری هستند برای انتقال پیام، بنابراین منشأ و محل پیدایش مفاهیم و شعارهایی همچون «آزادی و زن» را باید در جایی دیگر جستجو کرد، جایی که با استفاده از ابزار هنر و رسانه، برای مخاطب خود #انگاره_سازی میکند و تصویری نوین از زن و آزادی خلق میکند و آن چیزی نیست جز #سینما.
۷. سینما -که متأسفانه همچنان از اهمیت آن غافل هستیم- نقش بسیار مهمی در تولید محتوا، تولید ادبیات و خلق رفتار دارد.
سینما قدرت این را دارد که ذهن را مسخ کند و با انس و تکرار و تلقین، برای مخاطبش ذهنیت، زاویه نگاه و در نهایت، تصمیم و رفتار خلق کند.
۸. متأسفانه تصویری که امروز بوسیله سینما از جایگاه زن در جامعه کنونی ایران به دنیا منتقل میشود، تصویری سرد و تاریک و بعضاً همراه با لودگی و تمسخر است، از فیلمی مانند فروشنده، که اساساً بر همین مبنا ساخته شده، تا فیلم هایی مانند هزارپا، آنتن و ده ها فیلم دیگر.
آیا براستی مقام و منزلت زن در ایران امروز، اینگونه است؟
✍محسن مومنی
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
فهرست نمایش
سال ۵۲ هفته است و بر همین اساس بیش از ۵۲ مستندِ سیاسی-تاریخی فهرست و تقدیم شده است.
ناگفته پیداست که اگر فیلمهای سینمایی سیاسی-تاریخی نظیر سیانور، ماجرای نیمروز۱و۲، موقعیت مهدی، آن ۲۳ نفر، ایستاده در غبار، چِ، یتیم خانه ایران، به وقت شام و نیز مستندهای خارجی دوبله شده را به این فهرست اضافه نماییم، محتوای به مراتب بیشتری برای نمایش در اختیار خواهید داشت.
مستند ۴۲۰۰
داستان اتم
هنر تحریم
روایت رهبری
جمهور
صراط
غیررسمی ۱، ۲، ۳، ۴، ۵
فروشنده ۱، ۲، ۳
قائم مقام
تهران دمشق
آقای نخست وزیر
خارج از دید ۱، ۲
سازمان
ادواردو
لاتاری در بیروت
پرزیدنت آکتور سینما
ارثیه پدری
شورش علیه سازندگی
هویدا
هاشمی زنده است
دربرابر طوفان
روزهای خرداد
چرا سوریه
یک روز بخصوص
نیمه شب ۲۴ آوریل
پدر طالقانی
گزارش اقلیت
مصاف
ساعت ۶ به وقت واشنگتن
من تکنوکرات هستم
کابوس در بیداری
یزدان تفنگ ندارد
ایکسونامی
انقلاب جنسی ۱، ۲
مردی با آرزوهای دوربرد
آسوده بخواب کوروش
ریتالین
شب نامه
نفر سوم
قمار چهار گزینهای
دیوار کشی
عقلا
غرب دور شرق نزدیک
خون ریزی
طراحی کووید
عملیات دماوند
دموکتاتور
گزارش آشوب
بر باد رفته
کابوس نیمه شب
در میانه آتش
ملاقات با تاریخ
روزهای انگلیسی
دستهای خالی
سربازی
فَاستَقِم
کابوس نیمه شب
میراث آلبرتا ۱، ۲، ۳
استعمار دلار
اختاپوس
رؤیای آمریکایی
کارخانه جهان
هستهای
پشت دیوار اشرف
گرگها
زیر پوست اشرف
به نام خلق
برای دخترم سمیه
دفاع مقدس
اتاق جنگ
پرواز ۱:۲۰
۷۲ ساعت
برجام
و...
۱. aparat.com/movies/documentary
۲. filimo.com/tag/documentary
۳. plus.telewebion.com/s/Documentary
۴. ammaryar.ir
۵. safirfilm.ir/sproduct_category/all-sproducts
۶. 1film.ir/movies
۷. filmgardi.com/s/Documentary
۸. www.sorayatv.ir/content/documentry/
#مستند
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
کتاب شناخت استعمار.pdf
2.57M
#اسلام_سیاسی
📗 شناخت استعمار؛ نویسنده: مصطفی اسکندری
🔹 این کتاب از معدود کتابهایی است که نگاهی منظومه وار به ابعاد مختلف استعمار دارد و استعمار را تا زمان پیدایش اینترنت توضیح داده است.
#استعمار
#معرفی_کتاب
🆔https://eitaa.com/eslamesyasi
سیدعلیِحسینیخامنهای،😍
درنگاهِسیاستمدارانِدنیا
🥀https://eitaa.com/eslamesyasi
14091-fa-sazman-mojaheden-khalegh-koli.pdf
20.23M
#اسلام_سیاسی
📗 سازمان مجاهدین خلق از پیدایی تا فرجام
انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی
منبع بسیار خوبی برای آشنایی با این سازمان مخوف است. خیلی هم زیاد نیست فقط سه هزار صفحه 😁
#معرفی_کتاب
🆔 https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
#یادداشت
⚠️زن و آزادی، از عصر مدرن تا فروشنده
🔻چارلی چاپلین در فیلم عصر مدرن(the modern time)، به ظاهر غرب سرمایه داری را به چالش میکشد.
او در این فیلم معروف، از حقوق کارگران دفاع و البته با زیرکی تمام، بر حقوق زنان نیز تأکید میکند.
نقش مکمل چارلی چاپلین در این اثر سینمایی را دختری جوان بر عهده دارد.
دختری که از طبقه فرودستان است به طوری که از شدت گرسنگی مجبور به دزدیدن نان از نانوایی شده و چارلی چاپلین تلاش میکند تا او به زندان نرود.
با این حال، در انتهای فیلم او در کنار چارلی چاپلین میرقصد، مشروب مینوشد، لباسهای شیک به تن میکند و به #آزادی می رسد!
۱. غرب با استفاده از ابزار هنر، برداشت خود از مفهوم آزادی را به دنیا صادر کرد.
از منظر تمدن غرب، آزادی برابر است با «اباحیگری»، انسان موجودی آزاد است و هیچ چارچوبی نمیتواند او را محدود کند.
انسان آزاد است تا هر کار که میخواهد بکند، هر جور که دوست دارد لباس بپوشد، با هر فردی که تمایل دارد رابطه داشته باشد و هیچ کس حق مخالفت با او را ندارد!
۲. شعار آزادی به معنای غربی آن، از زمان #مشروطه وارد ایران شد. در آن مقطع، روشنفکران غرب زده، مخالفین آزادی را، مستبد مینامیدند!
بنابراین هر کس با شعار آزادی مخالف بود، از نظر آنها فردی عقب مانده، متحجر و حتی مستبد بود.
۳. نمیدانم چرا اما حداقل در صد سال اخیر، چه در ایران و چه در غرب، همیشه اینگونه بوده که هر جا شعار آزادی سر داده شده، کنار آن مفهوم "زن" نیز بکار رفته است! شاید بگویید از سر اتفاق بوده اما بعید به نظر میرسد که این حد از باهم بودن شعار «آزادی و زن» اتفاقی بوده باشد.
۴. وقتی برای اولین بار سینما به ایران آمد، رضا شاه شخصاً به سینما رفت تا اولین فیلم سینمایی را در کنار مردم ببیند، فیلم سینمایی «دختر لُر» که از قضا ماجرای زنی را به تصویر میکشید که در انتهای فیلم به #آزادی میرسید! زنی که از جامعه سنتی به سمت جامعه مدرن با محوریت آزادی به پیش میرفت و در این مسیر هیچ چیز جلودارش نبود!
۵. با نگاهی گذرا به سینمای قبل از انقلاب و حتی -با کمال تأسف- سینمای بعد از انقلاب، شاهد این هستیم که مفهوم زن در دایره پرگار آزادی قرار گرفته، گویی مراد از آزادی چیزی جز آزادی زن و یا بهتر بگویم، آزادی دسترسی به زن نمیباشد!
قطعا سینمای منحط قبل از انقلاب را نمیتوان با سینمای ارزشی بعد از انقلاب مقایسه کرد اما اگر بخواهیم قدری با عینک واقع بینی نگاه کنیم، باید بگوییم که رد پای جریان روشنفکری غربگرا همچنان در آثار سینمایی بعد از انقلاب نیز دیده میشود. تقریبا در عمده آثار سینمایی چند دهه اخیر، ظلم به زن، احیای حقوق زنان، آزادی زنان و موضوعاتی از این دست، محور کار فیلم سازان بوده است.
۶. نسل نوجوان و جوان کنونی که بخشی از آنها حاصل تربیت اشتباه رسانه و ولنگاری شبکههای اجتماعی در دو دهه اخیر هستند، متاسفانه در آشوب ها و اغتشاشات اخیر نیز حضوری پر رنگ داشتند.
اگر بپذیریم که رسانه و شبکههای اجتماعی صرفاً زمینه و بستری هستند برای انتقال پیام، بنابراین منشأ و محل پیدایش مفاهیم و شعارهایی همچون «آزادی و زن» را باید در جایی دیگر جستجو کرد، جایی که با استفاده از ابزار هنر و رسانه، برای مخاطب خود #انگاره_سازی میکند و تصویری نوین از زن و آزادی خلق میکند و آن چیزی نیست جز #سینما.
۷. سینما -که متأسفانه همچنان از اهمیت آن غافل هستیم- نقش بسیار مهمی در تولید محتوا، تولید ادبیات و خلق رفتار دارد.
سینما قدرت این را دارد که ذهن را مسخ کند و با انس و تکرار و تلقین، برای مخاطبش ذهنیت، زاویه نگاه و در نهایت، تصمیم و رفتار خلق کند.
۸. متأسفانه تصویری که امروز بوسیله سینما از جایگاه زن در جامعه کنونی ایران به دنیا منتقل میشود، تصویری سرد و تاریک و بعضاً همراه با لودگی و تمسخر است، از فیلمی مانند فروشنده، که اساساً بر همین مبنا ساخته شده، تا فیلم هایی مانند هزارپا، آنتن و ده ها فیلم دیگر.
آیا براستی مقام و منزلت زن در ایران امروز، اینگونه است؟
✍محسن مومنی
#اسلام_سیاسی
🆔 @rasanewsagency
#یادداشت
یادداشت «زن و آزادی، از عصر مدرن تا فروشنده» نوشته محسن مومنی را در #حوزه_نیوز مطالعه کنید.🔻
https://hawzahnews.com/xc2Mb
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از احوال حوزه
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
💻 دوره جامع رسانه ای ( روایت آشوب)
🔍 بررسی تحولات اخیر کشور از دیدگاه رسانه و علوم شناختی
📜 همراه با اعطاء گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی
👤مدرس: حجت الاسلام دکتر محسن مومنی
🗓 زمان برگزاری کلاس: شنبه و یکشنبه ۳و۴ دی ماه
⏰ساعت برگزاری: ۱۶(۴عصر)
📲کلاسها به صورت برخط در اسکای روم
لینک ورود به کلاس در فضای اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/ieks/course-1
☎️تلفن تماس ۰۷۱۳۲۲۸۱۱۷۴ داخلی ۱۱۱
🖊کانون علمی رسانه موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) استان فارس
@azadieks
🖊موسسه فرهنگی مرآت
@meratedu
🖊مرکز آموزش های مهارتی کاربردی صبا وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز
@sabastc_ir
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
@Researchassistantshirazlmam
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
3.10.1401.MP3
19.04M
صوت جلسه امروز، سوم دیماه، با موضوع «تحلیل جنگ ترکیبی شناخت مبنا»
🎙محسن مومنی
#صوت
https://eitaa.com/eslamesyasi
جنگ ترکیبی.pdf
3.11M
پاورپوینت جلسه امروز، سوم دیماه، با موضوع «تحلیل جنگ ترکیبی شناخت مبنا»
✍محسن مومنی
https://eitaa.com/eslamesyasi
4دی1401 جنگ ترکیبی2.MP3
22.02M
صوت جلسه امروز، چهارم دیماه، با موضوع «تحلیل جنگ ترکیبی شناخت مبنا»
🎙محسن مومنی
https://eitaa.com/eslamesyasi
1_1662991774.pdf
682.2K
📚تلخیص کتاب صعود چهل ساله در ۶صفحه قابل استفاده برای مبلغین
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
پهلوی به روایت تاریخ 1.pdf
10.6M
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
یک ون شبه.pdf
33.36M
🔰 مجموعه پوستر نمایشگاهی کتاب «یک وَن شُبهه»
⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربی متمدن #آزادی وجود ندارد؟
⁉️چرا باید #حجاب_اجباری باشد؟
‼️ظلم جمهوری اسلامی به زنان!
⭕️ چرا نظام خود را به #رفراندوم نمیگذارد؟
⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟!
⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد!
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔻بخشی از کتاب «آمریکای جهان سوم»
دیوید پلوف، مدیر تبلیغات اوباما، به من گفت: «ما یک هدف را جلوی رویمان قرار دادیم و بر اساس آن، پیش رفتیم. در راهمان خطاهایی داشتیم، اما همیشه این را به خاطر داشتیم که دلیل تلاشهایمان، به قول باراک، این است که رؤیای چندصدسالهمان در حال محوشدن است. رؤیایی که قرنها برایش جنگیدهاند.» خب، این روزها باید تلسکوپی بسیار قوی داشته باشید تا هدف را ببینید.
پلوف گفت که اوباما و تیمش تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند؛ چون معتقد بودند که «رهبران اصلی فاسد شدهاند» و «مردم تحت فشار قرار دارند.» اما فشاری که مردم و طبقهٔ متوسط تحمل میکنند، زمانی به چشم میآید که کمک مالی ناچیز میناستریت را با کمک مالی تمامعیار و انبوه والاستریت مقایسه کنیم. به یاد داشته باشید که بحران اقتصادی طبقهٔ متوسط در درازمدت، تهدید جدیتری برای ثبات کشورمان است، جدیتر از تهدیدی که باعث شد میلیاردها دلار از مالیاتدهندگان گرفته شود و بهطور مستقیم یا غیرمستقیم، به جیب والاستریت حواله شود.
طبقهٔ متوسط همان قدری در شرف نابودی است که ای.آی.جی در سال ۲۰۰۹ بود و اینبار، فقط یک شرکت و همکاران بانکیاش در خطر نیستند، بلکه دههامیلیون آمریکایی سختکوش و قانونمند در خطرند. طبقهٔ متوسط به سرنوشت بانک لیمن برادرز دچار خواهد شد و جلوی چشمانمان از بین خواهد رفت. سراشیبی ملایمی که چند دههٔ پیش شروع شد، اکنون به سقوط آزاد تبدیل شده است.
الیزابت وارن، رئیس هیئت نظارتی کنگره برای برنامهٔ کمک به داراییهای مشکلدار، وخامت اوضاع را اینطور خلاصه کرد: از هر پنج آمریکایی، یک نفر بیکار یا کمکار است. از هر نُه خانواده، یک خانواده نمیتواند بدهیهای اعتباریاش را بپردازد. از هر هشت آمریکایی، یک نفر با کوپن غذا زنده است. هر ماه، ۱۲۰ هزار خانواده اعلام ورشکستگی میکند. بحران اقتصادی پنجتریلیون دلار از حقوقهای بازنشستگی و پساندازها کم کرده است.
افراد اوباما و بوش به بانکهای بزرگ کمک مالی کردند؛ چون حس کردند احتمال فروپاشی اقتصادی زیاد است. اگر نگاه دقیقی به طبقهٔ متوسط آمریکا بیندازیم، میبینیم که نهتنها فروپاشیاش ممکن است، بلکه بدون اقدامی جدی، گریزناپذیر خواهد بود.
#معرفی_کتاب
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
❓از نسل z چه می دانید؟
🔷 نسل نت یا زد (Gen Z) اولین نسلی اند که در عصر دیجیتال یعنی اواخر دهه 90 (حدود 1995) یا اواخر دهه 2000 (حدود 2010) به دنیا آمدهاند،
از همان ابتدا با ابزارهای دیجیتال آشنا شدهاند و خیلی از کارهای خود را بوسیله آنها انجام میدهند.
🔷 به آنها نسل اینترنت، نسل نت، بومیهای دیجیتال یا دیجیتالهای مادرزادی نیز می گویند.
🔷 آنها اولین نسلی هستند که در دوران جهانی سازی، چندگانگی فرهنگی و پسانوگرایی متولد شدهاند و با اینترنت قابل حمل بزرگ شده اند.
🔷 در واقع مهم ترین ویژگی و شاخصه این نسل رها شدن در دنیای دیجیتال می باشد. با وجود اینکه نسل هزاره که نسل پیش از آن ها می باشد اولین برخورد را با دنیای دیجیتال داشته اند اما نسل Z اولین نسلی بود که دوران نوجوانی و جوانی را در ارتباط مستقیم با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و اینترنت گذراند.
⭕️ البته این ارتباط گسترده با اینترنت برای این نسل مزایا و معایبی هم داشته است برای مثال
1️⃣ در جستجوی حقایق شخصی و اجتماعی هستند و برای این منظور هزینه می کنند. این جستجو منجر به آزادی بیان در جوامعشان خواهد شد؛ بنابراین این افراد پذیرش بیشتر در مورد انواع متفاوت انسانها خواهند داشت. هویت فردیشان برایشان بسیار مهم است اما از اینکه بخواهید آنها را در یک قالب مشخص بگنجانید بشدت گریزانند.
2️⃣ استفاده بیش از حد از اینترنت و وقت گذرانی در فضای مجازی باعث شده این نسل نسبت به نسل پیشین خود از مهارت های اجتماعی کمتری برخوردار باشد و باعث ایجاد مشکلات روانی و اضطراب شده است.
3️⃣ اهمیت دادن به عمل گرایی و مسائل مالی، از آنجا که این نسل شاهد مشکلات مالی والدین خود و از خود گذشتگی آنها بوده اند می خواهند دوران جوانی خود را به کسب ثروت و مسائل عملگرایانه بپردازند. بر عکس نسل پیشین خود که همان نسل هزاره بودند و دیدگاهی آرمان گرایانه داشتند نسل زد عملگرا هستند و بیشتر دنبال سرمایه گذاری و مشاغل پایدار می باشند.
4️⃣ مشکلات روانی و چالش های رفتاری، همانطور که گفتیم استفاده زیاد از فضای مجازی و غرق شدن در دنیای اینترنت باعث شده این نسل تنهاترین نسل بشر از نگاه روانشناسان شناخته شود. استفاده افراطی از شبکه های مجازی و دوستی های دیجیتالی به جای دنیای واقعی باعث افسردگی این نسل شده است.
همچنین مسائل و چالش های به ارث رسیده از نسل های قبلی هم روی دوش نسل زد جمع شده و سنگینی می کند.
5️⃣ ویژگی پنجم این نسل زیرک بودن آن ها در خرید کردن و نحوه مصرف می باشد: در حالی که نسل قبلی جزو مصرف کنندگان ساده بودند و قدرت انتخاب و تنوع زیادی در هنگام خرید نداشتند، نسل زد بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی و با حجم زیادی از تنوع محصولات و کالاهای مورد نیاز خود انجام میدهند که همین امر باعث رونق شغل هایی مثل دیجیتال مارکتینگ و آنلاین شاپ ها شده است.
این نسل بدون ترس و تعارف نظر خودش را در مورد محصولات مصرفی در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارد و در نقش مصرف کننده عادت ها و ارجحیت های متفاوتی با نسل قبلی دارد.
6️⃣ ویژگی ششم نسل زد دیدگاه متفاوت سیاسی است. آن ها بر خلاف نسل پیش نگاه محافظه کارانه به مسائل سیاسی ندارند و عقاید خاص خودشان را دارند که پیشرو با زمان می باشد. حتی اگر جوانان محافظه کاری هم در این نسل وجود داشته باشد بیشتر از نسل قبلی با تغییرات و تحولات سیاسی سازگار هستند.
⭕️به صورت کلی در مورد شاخصه ها و خصوصیت های نسل زد باید بگوییم که این نسل در پی واقعیت و حقیقت می باشد و ارزش به احساسات و نظرات فردی و دوری از برچسب زدن ویژگی اصلی آن ها می باشد. تصمیم گیری نسل Z بسیار واقع گرایانه و گفتگو محور است. این نسل بین دوستان واقعی و دوستانی که در فضای مجازی پیدا می کنند تفاوتی قائل نمی شوند و همه گرا هستند.
🔻پس از نسل زی یا زد، نسل آلفا می باشد که متولدین سال 1385 به بعد یا دهه نودی ها را شامل می شود.
✍️امامی
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
✅ در نبردهای ترکیبی، چریک رسانهای باشیم...
🔻فتنه امروز یک نبرد ترکیبی تمام عیار است و بدون شک، بیشترین سهم از اثرگذاری را رسانهها دارند.
🔻دشمن به خوبی متوجه این مسئله شده و این روزها رسانههایش در خط مقدم نبرد، بیشترین نقش را ایفا میکنند.
🔻بنابراین اگر تا دیروز به فکر تربیت افسران جنگ نرم بودیم، با پیچیده تر شدن ابعاد ماجرا، باید به فکر تربیت چریکهای رسانهای باشیم!
⬇️ اما ملزومات چریک رسانهای چیست؟
1️⃣ دشمن شناسی
(شناخت دشمن، پی بردن به اهداف و روشهایش در ضربه زدن، آگاهی از نقاط قوت و ضعف و...)
2️⃣ اهل مطالعه بودن
(مطالعه منابع مهم، معتبر و به روزِ کتب و مقالات، چه همسو و چه غیرهمسو)
3️⃣ مسلط به سواد رسانهای
(شناخت رسانهها، قالبهای رسانهای، کارکردها، حوزههای اثرگذاری و...)
4️⃣ مسلط به مبانی دینی و انقلاب اسلامی
5️⃣ نقطه زنی در نبردهای رسانهای
6️⃣ آینده پژوهی در رابطه با واکنشهای بعدی دشمن
(این مهم با رصد و تحلیل توأمان رسانههای دشمن اعم از فیلمها، انیمیشنها، بازیهای رایانهای، شبکه های ماهوارهای، شبکههای اجتماعی و... بهدست میآید.)
7️⃣ نباختن بازی در نبرد روایتها
8️⃣ تربیت نیروهای دارای دغدغه و استعداد
9️⃣ زمانه شناسی
(توجه به مقتضیات، شرایط و اوضاع و احوال زمانه)
🔟 اهل قلم بودن
(قلم، اسلحه ممتازی است که در نبردهای رسانهای هیچ پیشنیاز و تکلفی برای مقابله با هجمههای دشمن ندارد و از قدرت تخریب بسیار بالایی بهخصوص در شبکههای اجتماعی برخوردار است.)
#اسلام_سیاسی
https://eitaa.com/eslamesyasi
۸۱ شهید برای امنیت ایران
🔹مدعیان آزادی ظرف سه ماهه گذشته دهها خانواده را داغدار کردند.
https://eitaa.com/eslamesyasi
💚به خاطر مادرم💚
عجله ای به کارام رسیدم که از اتوبوس جا نمونم با استرس تمام رسیدم سر جاده، بعد از نیم ساعت معطلی، خدا را شکر بالاخره اتوبوس رسید و سوار شدم.
وارد اتوبوس که شدم شاگرد راننده جا را نشونم داد. وقتی نشستم دلم یه ذره آروم شد که از اتوبوس جانموندم، یه نفس عمیق کشیدم تا یه کم از استرسهایی که بهم وارد شده بود کم بشه ولی ناگهان که به خودم اومدم دیدم صندلی کناریم یه خانمی هست که روسریش را کامل درآورده، بچش هم تو بغلش خوابیده بود.
با دیدن این وضع حجاب غمی سنگین رو دلم نشست.😔
تو دلم گفتم خدایا چیکار کنم چطور بهش بگم که تاثیر کنه و اتفاقی نیافته؟ اگر نتونم بگم تکلیف نهی از منکرم چی میشه؟ جواب خداراچی بدم؟
تو همین فکرها بودم که با دیدن بیرق های عزای فاطمیه یه لحظه متوسل شدم به مادرم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها که خودش کمکم کنه تا وظیفه نهی از منکرم را درست انجام بدم.
به دلم افتاد کمی صبر کنم، دنبال فرصت مناسب بودم، یه کمی دختر کوچولوش را ناز کردم به موهاش دستی کشیدم و شروع کردم باهاش حرف زدن تا بلکه بتونم از این طریق به مادرش تذکر بدم اما دختر کوچولو چیزی نگفت، ناامید شدم و دیگه نتونستم حرفی بزنم و باز سکوت کردم.
راننده خیلی با سرعت میرفت، منم فقط تو فکر فرصت طلایی بودم یه وقت دیدم خانم جاش را با دخترش عوض کرد اومد لبه صندلی، منم از خداخواسته فرصت را غنیمت شمردم و یه متن با این مضمون تو گوشیم نوشتم
《سلام عزیزم بنده از سادات هستم یه خواهشی ازتون داشتم ممنون میشم به خاطر مادرم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها روسریتون را سر کنید آخه موهاتون خیلی زیباست پشت سرمون آقایون هستند دوست ندارم موهاتون را ببینند》
گوشیم را بهش دادم و گفتم ببخشید لطف میکنید این متن را بخونید.
خدا رادشکر عنایت مادر کارخودش را کرد بدون عکس العمل بد، به آرامی، متن را خوند و خدا را شکر روسریش را سر کرد.
خوشحال شدم 😊 آرامشی عجیب وجودم را فرا گرفت، آرامش بعد از انجام تکلیف،
الحمدلله که وظیفم را انجام دادم البته مثل همیشه با عنایت و مهر مادرم...
✍امامی
https://eitaa.com/eslamesyasi