کسب نمره، مقایسه کردن عملکرد تحصیلی فرزندان با سایر اعضای خانواده و دوستان، اجرای سیاستهای تنبیهی و ...
از جمله مواردی است که موجب تشدید استرس و اضطراب در دانش آموزان به خصوص در بدو بازگشایی مدارس می شود .
به بچه ها فرصت بدهیم تا خودشان را پیدا کنند ...
#روشهای_تربیتی
#تربیت_در_خانواده
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
@nooredideh
☝️درنگ
اگر می بینی کسی به روی تو لبخند😊 نمی زند، علت آن را در لبان فروبسته ی خود😒 جستجو کن!
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تماشایی | استعدادهای نجاتبخش
⛽️ یک استعداد میتواند یک کشور را از یک گذرگاه خطرناک عبور دهد
➕ تاکید آقا بر شناسایی و پرورش نوجوانهای بااستعداد
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
#استعداد_یابی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
📋 #نکته | دانشآموز خوب کیه؟! 😎
🔰 آقا به سوالی که تو ذهن خیلی از شماست، پاسخ دادن...
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
🔰طوبی کرمانی
زاده 1326
درگذشته 22شهریور 1399
#معلمان_بزرگ
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
🌱اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران
🔸استاد فلسفه و کلام اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
🔹برخی از سوابق ایشان:
▪️مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،
▪️عضو شورای مرکزی شورای فرهنگی اجتماعی زنان،
▪️اولین زن رایزن علمی و فرهنگی در یونان،
▪️مدیر مسئول کتاب علمی پژوهشی «زنان»،
▪️مولف و مترجم برتر بین الملل دانشگاه تهران،
▪️مدیرکل سابق امور اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور،
▪️عضو شورای سیاستگذاری زنان اهل بیت(ع)
و...
فانوس
🔰طوبی کرمانی زاده 1326 درگذشته 22شهریور 1399 #معلمان_بزرگ •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
#بازنشر
#بشنویم
🔹این صحبتهای خانم کرمانی را درباره ی فلسفه کودک که قبلا در کانال فانوس منتشر شده است، دوباره بشنویم:
https://eitaa.com/fanoosemellatha/182
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
روایت عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از نقش جهانگیری در اجرای سند ۲۰۳۰
تاریخ انتشار: 99/06/25 - 20:26
akhr.ir/6774262
#بسته_خبری
#سند_تحول
#عدالت_آموزشی
👇👇👇👇
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
فارس:
سلسله نشستهای گفتار روز، عصر امروز (سهشنبه ۲۵ شهریور) با موضوع عدالت آموزشی و با حضور سیّد محمّد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش و حجت الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد.
حجتالاسلام پارسانیا در این جلسه با بیان اینکه اصل عدالت اصلی است که جامعه مهدوی برای برقراری آن تشکیل میشود، گفت: در مقدمه سند بنیادین تحول آموزش و پرورش هم تحقق عدالت ذکر شده است.
وی با بیان اینکه عدالت به معنای مساوات نیست، گفت: عدالت به یک معنا، مساوات هست، آن هم به این معنا که همه افراد جامعه از امکانات لازم برای رسیدن به شایستگی برخوردار باشند. اما آنجا که تفاوت ظرفیتها وجود دارد و افراد بر اساس ظرفیت خود به شایستگیهایی میرسند، مساوات همان عدالت نیست.
عضو حقیقی شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عدالت آموزشی فقط موضوع کمیّت مطرح نیست، گفت: کیفیت آموزشی هم بسیار مهم است. وقتی در یک منطقه جغرافیایی به آموزشی خاص نیاز نیست و ما آن را در دستور قرار میدهیم، این بهمعنای تلف کردن وقت آن دانشآموزان است و نهتنها عدالت نیست، بلکه عین ظلم است.
وی نگاه بنگاهداری به بخشهای آموزشی و فرهنگی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بهداشت و درمان ما وقتی غرضش اقتصادی میشود، مرض تولید میکند. فرهنگ ما زمینه مناسبی دارد که مشارکتهای دیگران باید با نگاه فرهنگی باشد نه اقتصادی.
پارسانیا با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: وقتی این سند مطرح میشود، معاون اول رییسجمهور نامهای صادر میکند و کارگروههای مختلفی از جمله در سازمان برنامه و بودجه مأمور میشوند تا این سند را اجرایی کنند. این الگو، الگویی است که باید اسناد داخلی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس آن اجرایی میشد، اما این اقدام برای ۲۰۳۰ انجام شد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: مشکل سند ۲۰۳۰ این است که سیاستهای تعلیم و تربیت ما را در جایی دیگر تدوین کرده، حال که ما سند تحول بنیادین داریم.
پارسانیا تصریح کرد: وقتی ما آنقدر خوب و با سرعت یک سندی که غربیها تدوین کردهاند را جلو میبریم باید گفت انگار یک یارکشی جهانی علیه اسناد داخلی ما انجام میشود.
وی، تعهداتی که در مجامع بینالمللی نسبت به اجرای ۲۰۳۰ داده شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهداتی در این سطح از شئونات و حیطه رهبری است و از لحاظ حقوقی قابل پیگیری است که کسی که این تعهدات را داده، شانیت آن را داشته یا خیر.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله دانشگاه فرهنگیان کمبود بودجه نیست بلکه چگونگی توزیع بودجه است.
پارسانیا درباره عدالت آموزشی در کشور گفت: عزمی نظیر اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ در عدالت آموزشی وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا شورایعالی انقلاب فرهنگی صرفاً سند تدوین میکند، گفت: تدوین اسناد مختلف، حُسن شورا است نه ضعف آن. البته این را میتوان گفت که چرا بعد از سندنویسی، سایر بخشها مورد توجه قرار نمیگیرد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره اجرایی نشدن اسناد و مصوبات این شورا گفت: قوه قضاییه باید مدعیالعموم اجرایی نشدن اسناد شورایعالی انقلاب فرهنگی باشد و در این زمینه ورود کند.
#بسته_خبری
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
ostad haqshenas05.mp3
1.9M
♨حلم معلم.
🔰استاد علی حق شناس
🌺🌺🌺🌺
💥حلم ترکیبی از فروتنی و شکیبایی...حلم یعنی ظرفیت دانش داشتن.
💥حلم از صفات رهبری است. اگر حلیم نباشی نمی توانی #رهبر_کلاس باشی.
#اخلاق_معلمی
#حلم
🔺به فانوس بپیوندید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
♨برپا به جا ممنوع!/ قبل از دانش آموزان در کلاس حاضر شویم/ روش ابتکاری در حضور و غیاب.
نویسنده: غلام رضا خرامان
🔹در سال تحصیلی 57-56در دبیرستان سعادت بوشهر زنگ راحت دوم ضمن مراجعه به دفتر دبیرستان دانش آموزی را دیدم که به شدت تنبیه شده بود. علت را جویا شدم، معلوم شد چون به پای دبیرش بلند نشده تنبیه شده است. از همان روز تصمیم گرفتم هر جا کلاس داشته باشم جلوتر از دانش آموزان در کلاص حاضر شوم. تقریبا در تمام دوره ی خدمتم این مهم را رعایت کردم و در تمام مقاطع تحصیلی نتایج مطلوبی هم به دست آوردم.
🔹در کلاس های درس سعی می کردم روش های تدریس را به کار گیرم اما مخلوط با روش ابداعی خودم. مثلا دانش آموزان یا دانشجویان را مستقیم حضور و غیاب نمی کردم، بلمه پرسش های کوتاه جواب را از دروس پیشین طرح می کردم و به طور نا مرتب اسامی را می خواندم و پرسش می کردم و اگر کسی جواب صحیح را نمی دانست وقت می دادم تا پایان درس جواب را پیدا کند. نام افراد غایب را هم علامت گذاری می کردم.
📚منبع: فصل های بی تکرار،ص89
#معلم
#تجربه_نگاری
#روشهای_تربیتی
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
🔰سید محمدحسین بهجت تبریزی
(شهریار)
زاده 11دی1285
درگذشته 27شهریور 1367
#معلمان_بزرگ
#اهالی_فرهنگ
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha