radio-goftego-98_10_05- عرفانها و معنویتهای نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویتهای نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 2
📆5 دی 1398
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️منشا خرافات دین یهود
▫️قبالائیان ادعا دارند که هر حرف و عدد و حتی هر نقطه و حرکتی که در کتاب تورات آمده است، با حساب ابجد و یا به صورت رمزآمیز، گویای اسرار هستی و انسان و خدا و قوم برگزیده اش میباشد.
▫️این نوع حساب ابجد بعد ها به بازی و ملاعبه حروف و اعداد تبدیل شد و منشا بسیاری از خرافات و اوهام اروپائیان شد و سیاست مداران نیز از این بازی های عددی و حرفی و پیشگویی و آخرالزمان گرایی عوامانه، به نفع دنیای خویش، نهایت استفاده را بردند. هنر غرب هم همیار قدرتمندان در ترویج خرافه و جادو و بازی با اعداد شده است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۶۷، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️پیشینه جعلی کابالا
▫️برخی از افراد که نظریه آنها پشتوانه جدی علمی نیز ندارد، برای کابالا پیشینه ای کهن قائل اند. مثلا مادام بلاواتسکی، رهبر فرقه تئوسوفی، مدعی است که قباله (کابالا) در اصل کتابی است رمزگونه که از سوی خداوند به پیامبران، آدم و نوح و ابراهیم و موسی (علیهم السلام)، نازل شده و حاوی دانش پنهان قوم بنی اسرائیل بوده است!
▫️به ادعای بلاواتسکی، نه تنها پیامبران، بلکه تمامی شخصیت های مهم فرهنگی و سیاسی و حتی نظامی تاریخ، چون افلاطون و ارسطو و اسکندر و غیره، دانش خود را از این کتاب گرفته اند. البته وی و همفکرانش، شواهد چندی از تاریخ بدین ادعای گزافشان ارائه ندادهاند.
▫️مادام بلاواتسکی، برخی متفکرین غربی چون اسپینوزا و بیکن و نیوتون، را از پیروان آیین کابالا میداند. اما با کاوش در تاریخ، پیشینه جدی برای قباله به عنوان یک مکتب مستقل فکری، نمیتوان یافت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۷۴، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_06- عرفان ها و معنویت های نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویتهای نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 1
📆6 دی 1398
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_06- عرفان ها و معنویت های نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفانها و معنویتهای نو ظهور و فرق و ادیان انحرافی، سینمای معناگرای هندوئیسم 2
📆6 دی 1398
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️پیشینه جعلی کابالا ▫️برخی از افراد که نظریه آنها پشتوانه جدی علمی نیز ندارد، برای کابالا پیشینه ا
◾️قبالا چیست؟
▫️قباله یا قبالا دو اصطلاح دارد؛ در یک اصطلاح عام معادل کل مکاتب عرفان یهودی به کار رفته و در یک اصطلاح خاص، به معنای عرفان یهودی زوهری به کار رفته است.
▫️پیش از تشکیل منسجم مکاتب عرفان یهودی، این کلمه به سنت های شفاهی گفته میشد که در میان یهودیان نسلبهنسل می چرخید و از اواسط قرون میلادی به بعد کم کم در کتب مرکابایی و قبالی نگاشته شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۷۴، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️قبالا چیست؟ ▫️قباله یا قبالا دو اصطلاح دارد؛ در یک اصطلاح عام معادل کل مکاتب عرفان یهودی به کار ر
◾️نقش قبالاییان در جنگ های صلیبی
▫️در جنگ های صلیبی، ثروتمندان یهودی که پشتیبان سپاه پاپ بودند، با همکاری مغولان فشار خود بر جهان اسلام را از دو طرف بیشتر کردند و نهایتا باعث سقوط بغداد و متلاشی شدن قدرت حکومت عباسیان شدند.
▫️قبالائیان به نام مسیح و به یاد جنگ سرنوشت ساز نهایی، مردم مسیحی و یهودی را تحریک به تداوم نبردهای صلیبی می کردند. در همین زمان ها بود که خلافت عباسی در بغداد به وسیله هلاكوخان مغول سرنگون شده بود و بوداییان مغول در اتحادی همسو با صلیبیون اروپا، فشار زیادی به دولت ممالیک ترک در مصر و بازماندگان عباسیان در بغداد می آوردند.
▫️پیوند سران دنیاطلب یهود و قدرت مداران مسیحی در این دوران بسیار زیاد شده بود. آنان نیاز داشتند با ترویج ادبیات مسیحاگرایی و معرفی مسلمانان به عنوان شر و کفار شیطان صفت، انسجام بیشتری به جنگجویان صلیبی در اندلس و غرب اروپا بدهند تا در نبرد علیه مسلمانان پیروز شوند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۷۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
🎬بیتوجهی به ماهیت رسانه
💬ما در مورد رسانهها زیاد صحبت میکنیم؛ اما به چیزی که نمیپردازیم خود رسانه است! آنقدر با حواشی و هیاهوها و حرف و حدیثهای این رسانه درگیر میشویم، آنقدر درگیر سازمان مدیریتی و اقتصاد سیاسی و پشت صحنه این رسانه میشویم که فرصت تأمل و بررسی اصل رسانه به ما داده نمیشود؛ چه در فضای نخبگانی و چه در فضای عمومی.
💬علت این هست که اساساً هیچوقت احساس نیاز نکردیم. زیرا این را امر بدیهی میدانیم. میگوییم خب رسانه است دیگر! این رسانه ظرف است. اگر آقای قرائتی در آن پخش بکنیم خوب است، اگر آهنگ پینک فلوید در آن پخش بکنیم بد است!
📎قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانهای استاد محمدحسین فرج نژاد
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️عرفان یهودی و زوهر
▫️مهم ترین کتاب عرفان یهودی، که آن را به صورت نظامی منسجم در آورد، زوهر یا ظُهر است. در دوران پیش از عرفان زوهری که به طور خاص با نام قباله شناخته میشود، دو رساله سفر يصيرا (آفرینش نامه /کتاب خلقت) و سفر بهیرا (روشنایی نامه/ کتاب نور) بود که برای یهودیان ارزش داشت.
▫️بنا به نظر محققان، این دو رساله متأثر از مفاهیم عرفانی رایج در دنیای اسلام بود. مفاهیمی چون «نور»، «سلوک»، «تجلی»، «جدایی»، «وصل» و غیره بواسطه همین کتب به میان یهودیان راه یافت؛ اساس آن سالها را دوران ترجمه علوم و عرفان و فلسفه رایج در بین مسلمانان توسط یهودیان و مسیحیان میدانند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۰، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_12- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 1
📆12 دی 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_12- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 2
📆12 دی 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ تضعیف معاد اخروی در یهود
▫️ در کتاب مقدس، فقط در چند صفحه بسیار قلیل درباره پاداش و جزای انسان سخن رفته است که در همان جاها نیز خبر چندانی از «معاد اخروی» نیست و پاداشها، همه مادی هستند مثل بیشتر شدن باران و محصولات و فرزندان و ثروت و... .
▫️ بهنوشته حسین توفیقی، معاد در تورات، بلکه در هیچ جای عهد عتیق نیامده است؛ پس باید گفت که تعبیر کلی آخرت در تثنیه ۱۶:۸ و مراقب ارمیا ۱۸:۴، به معنای «عاقبت دنیوی» است. از نظر تورات (در سفر لاویان، باب ۲۶ و سفر تثنیه، باب ۲۸) دینداری، در جلب نعمتهای این جهان و بیدینی، درس سلب آنها تاثیر مستقیم و قطعی دارند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۴، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی
▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده میشود، در جریان انسان مداری و اومانیستی غرب نیز نفوذ کرد و جهان غرب را به سوی جسمانگاری و انتروپومورفیسم و جادو و ... پیش برده است. اومانیسم جریانی بود که در اواخر قرون وسطی، در میان هنرمندان جنوب اروپا خصوصاً ایتالیا و فرانسه سر برداشت.
▫️ متاسفانه در تاریخنویسی رسمی، تعامل اما نیست و کابالا چندان مورد توجه قرار نگرفته است. مالاچی مارتین نویسنده مشهور و استاد «انستیتوی پاپی کتاب مقدس واتیکان» کتاب مطول خود موضوع کشمکش صدها ساله کاتولیک، کاپیتالیسم و سوسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|مهمترین و اساسیترین پرسش در حوزه رسانه؛ ماهیت رسانه
👤دکتر محمد حسنی
#سواد_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺 پرسش اساسی در مورد ماهیت رسانه
💬 باید از کسانی که در مورد ماهیت رسانه تحقیق، پژوهش و تولید محتوا کردند بپرسیم که در تفکر شما رسانه چه تصویری از جهان به ما ارائه میدهد؟ جهان را چگونه به ما نشان میدهد؟
💬 وقتی ما مطالعهای در این موارد انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حرفهای آنها از جهاتی مرتبط هست اما لازمه و تکمله آن این است که پرسشی باشد و ما با آن نخ تسبیح اینها را گرد هم بیاوریم و پرسش این است که جهان در رسانهها چگونه منکشف میشود؟
💬 این اندیشمندان باید بگویند این رسانهای که میانجی میان انسان و جهان است، چه تصویری از جهان برای ما ارائه میکند، ویژگیها و مختصات این تصویر چیست.
📎 قسمتی از جلسه بازنمایی فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|به استراتژی دشمن حمله کنید، نه خود دشمن
👤استاد روح الله رفیعی
#دشمن_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1
📆9 اسفند 1398
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2
📆9 اسفند 1398
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
⭕️ تکنولوژی، ارتباط با حقیقت را از انسانها دور میکند!
📑 «ژان بودریار» میگوید در hypperreality بویژه hypperabjectivity تکنولوژی رابطه انسان را کاملا با واقعیت قطع کرده است.
🌐 یک زمان شما با یک واقعیتی ارتباط مستقیم دارید، در یک مرحله دیگر شما یک بازنمایی از یک واقعیت را میبینید برای مثال یک تصویری از آن برای شما میکشند که بخشهایی از واقعیت در آن وجود دارد اما عین واقعیت نیست.
⚜️ در مراحل بعد این مسئله به جایی میرسد که دیگر شما هیچ ارتباطی با واقعیت ندارید. دیگر آن پدیده که با آن بوسیله بازنمایی ارتباط داشتیم، تبدیل به یک جهان شده که ما را اقناع میکند و همچنین القاء میکند که شما دیگر نیازی به واقعیت و جهان واقعی پیدا نکنید!
📎 قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی ▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده میشود، در جریا
◾️ پروتستانتیسم و اصلاحات دینی
▫️ ایام اصلاحات دینی در مسیحیت و نهضت اعتراض پروتستانتیسم از سال ۱۵۱۷ آغاز شد و تا سال ۱۶۰۰ ادامه پیدا کرد. در ۱۵۱۷ کشیش معترض به مناسک و تجملات کلیسای کاتولیک با نام «مارتین لوتر» در آلمان اعلامیهای را با نود بند نوشت کلیسای «ویتن برگ» آلمان برد.
▫️از آنجا که زمینه درونی در کلیسای اشرافی و رومزده و میترائیستی و خرافی واتیکان، برای برخی اعتراضات لوتر فراهم بود، این نارضایتی به سرعت در میان برخی کشیشها و مردم فراگیر میشود.
▫️ بسیاری از کشیشها و روحانیون که از فساد و بهشتفروشی و تظاهر و خرافات کلیسای منحرف رُم خسته شده بودند و نیز بسیاری از اشراف محلی بهخصوص در آلمان، اعتراضات را پذیرفتند و سلطنت مرکزی واتیکان را تضعیف و خود را تقویت کردند.
▫️تئوری سیاسی مارتین لوتر این بوده است که «به جای اینکه آلمان تابع نظام امپراطوری مقدس روم و به عبارتی تحت تاثیر کلیسای کاتولیک باشد، لازم است شورایی از شاهزادگان، آلمان را اداره کنند.» یهود گرایی مارتین لوتر، در کنار دشمنی مشترک لوتر و یهودیان با قدرتمندی کلیسا، باعث همراهی برخی کابالیستها با وی در این نهضت شد و تاکنون نیز پروتستانتیسم نسبت به کاتولیسم، به یهودیت نزدیکتر است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۱ و ۹۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#تاریخ_ادیان
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
رسانه، میانجی بین انسان و جهان.mp3
3.68M
🎙#بشنوید| رسانه، میانجی بین انسان و جهان
👤دکتر محمد حسنی، کلاس فلسفه و ماهیت سینما
#سواد_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📜تاریخ یهود (دوره چهارم)
🔘دوره چهارم: پس از فوت حضرت موسی (ع)، یوشع بن نون، رهبری بنی اسرائیل را به دست گرفت و حوالی سال 1407 ق.م. وارد فلسطین شدند. در سفر یوشع از تورات، این ورود به همراه خونریزیها و کشتار فلسطینیان تصویر شده است.
🔘مبنای «سیاست سرزمین سوخته» غاصبان کنونی فلسطین، نیز برخی مضامین این کتاب است؛ درصورتی که یوشع از اولیای الهی بوده باشد، این تصویر تورات قابل خدشه است. سکونت در میان اعراب و بومیان فلسطین و حکومت قضات بر بنی اسرائیل نیز در همین دوران است.
🔘نبردهای مختلفی که بین آنها و کنعانیان شکل گرفت، در فیلمهایی چون داوود به تصویر کشیده شده است. در این ایام، بنی اسرائیل تحت تأثیر بت پرستی کنعانیون و فینیقی ها قرار گرفتند و بت بعل، جایگاه عمیقی نزد دنیاطلبان بنی اسرائیل پیدا کرد. این دوره حدود 200 سال تداوم یافت.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 121 و 122
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad122
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگیهای آن
📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیوود تولیدات خود را کم نکرده و سرعت بیشتری هم داده است زیرا متوجه است که با فیلم حرفهایی زده میشود که هیچگاه با رسانه قابل بیان نیست؛ میتوان در ناخودآگاه انسانها اثراتی گذاشت که هیچگاه با فضای مجازی قابل اجراء نیست.
🌐 جریانسازی سینما یعنی از لایهای به لایه دیگر انتقال و از پرده سینما به زندگی روزمره مردم میرسد و نکته بعدی هم عمیق بودن و پیچیدهتر بودن سینما نسبت به دیگر هنرهای دیگر است.
🔘 برای مثال در روش تحلیل سینما به رمزگان سینما میپردازیم: رمزگان دوربین، صدابرداری، چهرهپردازی،رمزگان اجتماعی، زمان، مکان و تدوین و... هرکدام از اینها پیچیدگیهای زیادی دارند در صورتی که رسانههای دیگر این پیچیدگیها را ندارند!
🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی
#سینمای_غرب
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگیهای آن 📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیو
💡هر رسانه ساحت جداگانهای دارد!
📔از این که میگوییم دیگر رسانهها، پیچیدگی سینما را ندارند برداشت نشود که اهمیتی هم ندارند. متاسفانه اشتباهی که در فضای ذهنی و در کشور ما وجود دارد این است که فکر میکنیم هرگاه رسانه جدیدی آمد، رسانههای قبلی را باید نادیده گرفت! این اشتباه هست.
📔الگوی رسانهای همچون یک انسان است. مغز آن کتاب است، دست راست و چپ آن رادیو و مطبوعات و پای راست و چپ آن هم تلویزیون و سینما است. فضای مجازی هم سایه این انسان است و همهی بخشهای آن هست ولی در واقع هیچکدام نیست.
📔هرکدام از این رسانهها یک کارکردی دارد. مثلاً کارکردی که رادیو داشته هنوز هم دارد و درحال استفاده است. هنر سیاستگذاران باید این باشد که از همهی رسانهها در کارکرد خودش استفاده کند، ما اشتباهاً فکر میکنم رسانهها جای یکدیگر را پر میکنند و رسانه جدید جای قبلی را میگیرد درصورتی که هرکدام در جای خودش باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام درحال پیشرفت هست.
🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ پروتستانتیسم و اصلاحات دینی ▫️ ایام اصلاحات دینی در مسیحیت و نهضت اعتراض پروتستانتیسم از سال ۱۵۱
◾️ تاثیر کابالیستهای یهودی بر مسیحیت
▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیستهای یهودی به تدوین برخی رسالههای کابالی منطبق با زبان و فرهنگ مسیحیان دست زدند. این رسالهها در ایتالیا و بهویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار موثر بود.
▫️به نوشته دائرةالمعارف یهود، بدینسان مکتب کابالا به نیروی متنفذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمانهای مسیحایی و صلیبی جدید دامن میزد و طلوع قریبالوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید میداد.
▫️ به تاثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان ظهور مسیح را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت، رسالههای کابالی است. در نتیجه، رویکردی گسترده به فراگیری زبان عبری، بهویژه در ایتالیا آغاز شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad