فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید|محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت اول)
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه طلب کرد»
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸هماکنون؛ دومین جلسه از دوره آموزشی نویسندگی با همکاری موسسه شناخت با حضور استاد آتشین صدف در حال برگزاری است.
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📗«خسته نباشید عمو قاسم» به چاپ رسید / سرکار خانم خدیجه بابایی محتوای کتاب را قبل از وفاتشان آماده کرده بود.
🔰انتشارات جمکران با همکاری بنیاد مکتب حاجقاسم، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» را به قلم و تصویرگری زندهیاد خدیجه بابایی، منتشر کرد.
🔗لینک خبر در خبرگزاری فارس:
🌐 fna.ir/1swh9y
#اطلاعیه
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم کامل نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور مهندس فاطمه کریمی دردشتی در تاریخ 21 آبان 1401 برگزار شد.
🌐 aparat.com/v/8joSX
#زن_و_رسانه
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر 👤 مدرس: مهدی شهیدی 📆 ۸ جلسه، روزهای یکشنبه و سهشنبه
❗️ #اطلاعیه| به دلیل درخواست مخاطبان، ساعت برگزاری «دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر» از ساعت 16 تا 18 به 18 تا 20 منتقل شد. علاقه مندان میتوانند جهت ثبت نام در دوره به آیدی @Media_Institute مراجعه کنند.
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ انسانگرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعتگرایی رنسانس (قسمت سوم) ▫️ برخی از طبیعت گرایان در مرز بین
◾️نکاتی درباره پیکو (قسمت اول)
▫️ وی یکی از معروفترین اعضای حلقهای است که تحت تأثیر «مارسیلیوس فیکینوس» قرار داشت. وی به دو زبان عبری و یونانی آشنا بود و تلاش داشت که نشان دهد چگونه یونان گرایی و یهود گرایی قبالایی را میتوان در نظامی افلاطونی - مسیحی تلفیق کرد.
▫️ همچنین وی، از صاحبنامان صدر رنسانس و بهعنوان یک کابالیست (قبالایی) مسیحی، بلکه بهعنوان پدر این جنبش التقاطی، مطرح بوده است.
▫️ مهمترین کار وی ارائه ۹۰۰ تز به علمای مسیحی در شهر رم در سال ۱۴۸۶ م. بود. وی این تزها را از متون مختلف و با کمک و تاثیر گیری از دوستان و اساتید یهودی خویش ارائه داد. از جمله، وی در یکی از پیشنهاداتش آورده بود: «هیچ علمی چون جادو و کابالا حقانیت مسیح را بر ما ثابت نمیکند.»
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️نکاتی درباره پیکو (قسمت اول) ▫️ وی یکی از معروفترین اعضای حلقهای است که تحت تأثیر «مارسیلیوس فی
◾️ نکاتی درباره پیکو ( قسمت دوم)
▫️ این تز از جانب کلیسای رسمی آن زمان پذیرفته نشد ولی در جلب توجه مسیحیان به کابالا بسیار موثر واقع شد و رسالههای کابالایی که دوستان یهودی وی به لاتین ترجمه کردند، به منبع تغذیه فکری کابالیسم مسیحی مبدل شد.
▫️ دایره المعارف یهود مینویسد: «کشف قباله رازآمیز یهود، که تاکنون کاملا ناشناخته بود، هیجانی در دنیای فکری مسیحیت پدید ساخت نوشتههای بعدی پیکو درباره کابالا، به گسترش بعدی علاقه نوافلاطونیان مسیحی به این منابع کشف شده جدید، بهویژه در ایتالیا و آلمان و فرانسه دامن زد.»
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ نکاتی درباره پیکو ( قسمت دوم) ▫️ این تز از جانب کلیسای رسمی آن زمان پذیرفته نشد ولی در جلب توجه
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم)
▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی میباشد، تحت تاثیر وی به کابالیسم گرایش پیدا کرد و عبریشناس نامدار درباره فردریک سوم و شاگرد یعقوب بن جهیل بود.
▫️«پیکو» و «روشلین» که دو شخصیت نامدار فرهنگی اروپایی آن زمان بودند، تاثیر عمیقی در بسط این اندیشه در محافل مسیحی و گرایش این محافل به نوافلاطون گرایی با تقریر کابالایی داشتهاند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
کی پشتوانهی ماست؟.mp3
1.61M
🎙#بشنوید|کی پشتوانهی ماست؟
◽️تأثیر گذاری قهرمانان در فیلمهای سینمایی
👤دکتر محمد حسنی
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|فقط زاویه دوربین، در انتقال احساس مؤثر نیست
◽️گوشهای از دوره مستند سازی با موبایل، استاد روح الله رفیعی
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مخاطب شناسی در سینما.mp3
1.32M
📻 #بشنوید| هر فیلمی مخاطب خاص دارد و بدان دلیل باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد
👤 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران»
📆 12 آبان 1401
#مخاطب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥 #ببینید|محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت اول) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دخت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید|محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت دوم)
📎 خانم دکتر مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه طلب کرد»
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش اول 1️⃣ گروه اول آنارشیسم در سینما، آنارشیسم اجتماعی است. آنارش
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم
2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلمهایی که نقد حاکمیت است رقم میخورد. بنده این مسئله را که میگویند در فیلمهای غربی به خصوص اروپایی - هالیوودی که نظامهای سرمایهداری بر آنجا حاکم است، دموکراسی در آنجا حاکم است، بحث آنارشیسم را به عنوان یک امر مقبول نشان بدهند، قبول ندارم. حتی در مورد فیلم جوکر، مسائل فیلم را که به عنوان حق جا میزنند، واقعیت نیست.
❕ شما میبینید حتی آن طبقه ضعیف که شروع به اغتشاش و آشوب میکند، دنبال طلب حق خود هستند، توسط یک طبقهی مخفی بالادستی در حال اداره شدن هستند. یعنی حتی آن طبقه کارگر هم بازیچه طبقه بالادستی است. از طرف دیگر غالباً این حرکتهای آنارشیستی سرکوب و نابود میشود.
❕یک مثال برای آنارشیسم سیاسی: یکی از فیلمهای مارول به نام (black panther)، یک دختر جبههای به راه میاندازد و یک مطالبهی حق دارد و برای این مطالبه جبهه ضعیف را برای مقابله با حکومت میخروشاند. اینجا نه بر اساس نظریه یا انقولت شدید، بلکه با رویکردی سیاسی هستند و آنارشیسم سیاسی را به نمایش میگذارند که نه یک نظریه خاص، بلکه حاکمیت را براندازی کنند.
❕شما میبینید که غالباً در فیلمهای کارگری، در مورد حق و حقوق خود حرف میزنند و به خاطر ندادن حقوق، جریان آنارشیستی به راه میاندازند که این کارخانه حق اینها را بدهد. آنها هم از یک محور و قانون پیروی میکنند؛ اما در این سریال میبینیم که این دختر یک تیم بزرگ و بینالمللی راه انداخته برای نابودی حاکمیت و دولت را مورد هجوم قرار میدهد.
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#بصیرت_رسانهای
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥 #ببینید|محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت دوم) 📎 خانم دکتر مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| محورهای بررسی فیلمهای جنوب غرب آسیا (قسمت سوم)
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه طلب کرد»
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم 2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلمهایی که
🖇 دستهبندی آنارشیسم در سینما - بخش سوم
3️⃣ دسته سوم آنارشیسم، فراتر از بحثهای اجتماعی و سیاسی است. در این نوع آنارشیست، الگودهی میشود. بحث در سیستم سینمای استراتژیک قرار گرفته و معنا میشود. پس آنارشیسمی است که فراگیرتر از مباحث اجتماعی و سیاسی است و در اکثر فیلمهای آخرالزمانی تبلور پیدا میکند، در حقیقت به دنبال آن تفکراتی است که در سینمای استراتژیک موجود میباشد و تلاشهایی که سینمای استراتژیک میکند، به نمایش و ظهور میرساند.
❕ برای مثال خیزشی که در هریپاتر مشاهده میکنید، خیزش ولدمورتها که از همان جمع جادوگران هستند، برضد حاکمیت و قوانین میباشد. آنها قیام و لشکرکشی میکنند و به دلایلی که در فیلم بود، یک نوع خیزش اجتماعی است که میخواهد حاکمیت را به کل از بین ببرد. این هم یک نوع آنارشیست و خیزش اجتماعی است. خیزشی اجتماعی با این پیوست که میخواهد حاکمیت موجود را به کل از بین ببرد.
❕چرا بحث فیلمهای آخرالزمانی مطرح شد؟ به این دلیل که سینمای آخرالزمان غالباً یک سینمای استراتژیک است. سینمای استراتژیک، نسبت به گذشته، حال و آینده نظر دارد. سینمای استراتژیک گذشته شما را تحریف و امروز را برای شما به گونهای تعریف میکند که تغییر ماهیت میدهد و برای امروز شما دروغپردازی میکند، همچنین آینده را برای شما ترسیم میکند و الگودهی میکند برای شما که در آینده چه کارهایی انجام دهید.
❕در حقیقت در آنارشیسمی که فراگیر است و در فیلمهای آخرالزمانی به کار میرود، مشاهده میکنیم که یک نوع آموزش به مخاطبان داده میشود که در شرایط اینچنینی، این نوع رفتارها را باید داشته باشیم.
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#بصیرت_رسانهای
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
موقعیت شناسی در تولیدات رسانه ای.mp3
1.37M
🎙موقعیت شناسی در تولیدات رسانهای
👤استاد روح الله رفیعی
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید| نقطهی شروع پروژه یک مستند
👤استاد روح الله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل»
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم) ▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی می
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول)
▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک پانتئیست ظاهراً ضد مسیحیت بود. وی را برجستهترین فیلسوف طبیعت گرای ایتالیایی رنسانس میدانند. او متولد نولا در نزدیک ناپل بود و عضو فرقه دومینیکی شد.
▫️ اما در سال ۱۵۷۶ به عقاید بدعتآمیز متهم شد و خرقه بر کند و به جنوا و سپس فرانسه و انگلیس و دوباره فرانسه و آلمان رفت ولی بیاحتیاطی کرد و دوباره به ایتالیا بازگشت.
▫️ در سال ۱۵۹۲ دادگاه تفتیش عقاید شهر ونیز وی را بازداشت و محاکمه کرد و سرانجام به جرم پافشاری بر عقاید بدعتآمیز، در رم سوزانده شد. متاثر از نوافلاطونیان به معنای وحدت وجودی و طبیعت گرایان و فرضیه ستاره شناختی کپرنیک بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#فلسفه_غرب
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 وجوب احاطهی فیلمبردار بر محیط
💬 ما همیشه باید موقعیت فیلمبرداری خود را بشناسیم و به عوامل محیطی آن اشراف کامل داشته باشیم. یک مثال برای فهم بیشتر، موضوع صحنههای فیلمبرداری از جنگها است. صحنه جنگ، یک زمان و مکان بحرانی است. اگر ما میخواهیم در یک منطقه جنگی قرار بگیریم باید دشمن را کامل بشناسیم، به شیوه جنگ آنها اشراف داشته باشیم، به سلاحهای آنها اشراف داشته باشیم.
💬 باید به همه چیز مشرف باشیم تا هم بتوانیم فیلمبرداری خوبی انجام دهیم و هم امنیت جانی خودمان را حفظ کنیم. اگر به عوامل طبیعی و انسانی و عوامل دیگر بیتوجه باشیم، کار ما به نحو احسن جلو نخواهد رفت.
📎 استاد روحالله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل»
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|جنگ اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
👤استاد امیر ایوب
🎬فیلم کامل این نشست:
🌐 aparat.com/v/ezgb1
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬#اطلاعیه|عرض سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🖇قصد ارسال اقلام زیر را برای جمعی از شیعیان نیازمند زاهدان داریم:
◽️لباس و کفش کودک و بزرگسال (نو و دست دو)
◽️پتو
◽️وسایل گرمایشی
◽️لوازم التحریر
◽️مواد غذایی
◽️پول جهت خرید نان
◽️صدقه و قربانی اول ماه
👈برای تحویل گرفتن اقلام در یزد به آیدی @salavatt313 اطلاع بدید تا امروز یا فردا بیاییم تحویل بگیریم. یا مبلغ مورد نظر را به این شماره کارت واریز کنید:
6037697454116713💳زهره فرج نژاد 💡مقدارش مهم نیست. حتی در حد یک دفتر و مداد هم اگر میتوانید، کمک کنید. انشاءالله این سنّت حسنه، ادامه دار خواهد بود. #استاد_فرج_نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
اسلام ستیزی.mp3
3.22M
📻 #بشنوید| بررسی خط ایرانستیزی و اسلامستیزی در سریال «Tehran» و سریال «homeland»
👤 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران»
📆 24 آبان 1401
#نقد_فیلم
#سریال_تهران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول) ▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت دوم)
▫️ وی مسؤولیت طرح مابعدالطبیعی نوافلاطونی را، آنطور که از افلاطونیان ایتالیا و از نیکولاس کوسایی متاثر بود، به عهده گرفت. او در کتاب «در سایه مُثُل» طبیعت را با موجودات کثیر آن، ناشی از وحدت «فراجوهری» الهی دانست. او معتقد بود در طبیعت، از ماده تا غیر ماده و از ظلمت تا نور، سلسله مراتبی وجود دارد.
▫️ نوافلاطون گرایی همواره جهان را به مثابه «صدور» الهی خلقت به مثابه اندیشه خدا نشان داده بود اما همواره بر تعالی و ادراکناپذیری خدا تاکید میکرد، ولی حرکت مرکزی اندیشه برونو به سوی «سریان» الهی و بنابراین به سوی وحدت وجود بود. او هرگز به نفع یکی از دو دیدگاه سخن قطعی نگفت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#فلسفه_غرب
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید|جنبشهای زنان در اوایل انقلاب - بخش اول
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین جلسه از دوره آموزش مقدماتی تدوین (نرم افزار پریمیر) امروز با تدریس آقای مهدی شهیدی در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad