فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ عوامل موثر در جنگ ترکیبی
✍ دقیقا اصلیترین حربه در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی، همین جداسازی مردم از رسانههای رسمی نظام و سوق دادن آنها بسمت رسانههای معاند است؛ آنگاه به راحتی میتوانند جای «جلاد و شهید»، «ظالم و مظلوم»، «خیانت و خدمت» را عوض کنند
#جنگ_ترکیبی
#جنگ_شناختی
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇 #یادداشت| بیداری جهانی، سم کشنده یهود
▪️يهود، قوم تحریفگری است که در مسیر رسیدن به حکومت جهانی و در دست داشتن کل منابع ثروت در جهان، از هیچ ظلم و جوری دست نمیکشد و چه خونهای پاکی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به همین جهت بر زمین ریخته است.
▫️«بیداری جهانی» طرح قطعی خداوند در زمین است و تمام انبیاء را به همین جهت مبعوث کرده است. یهود که سردمدار جبهه باطل است، با این طرح به مبارزه برخاسته و تمام اقداماتش در مسیر حذف فیزیکی یا شخصیتی جبههٔ حق، در این ریل تفسیر میشود؛ بهعبارت دیگر، یهود پیامبران را به شهادت میرساند و دین الهی را تحریف میکند تا «بیداری جهانی» محقق نگردد؛ چرا که «بیداری جهانی» برای قومی باطل که در صدد رسیدن به حکومت جهانی است، سمی کشنده است و ستونهای کاخ آنها را میلرزاند.
📎 ادامه مطلب
#دشمن_شناسی
📲موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
@FarajNezhad110
سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
رویای روم جدید
یا هذیانگویی امپراطوری محتضر؟
به بهانه فیلم «مگالوپولیس»
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۹ آبان ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇 ابراز رضایت مخاطبین محترم موسسهٔ استاد فرج نژاد از خرید دوره رسانه و جنگ شناختی
#معرفی_دوره
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | کاری که مصرفگرایی با ما کرد
🗣 استاد مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
اینفوگرافی کاربرد های هوش مصنوعی.jpg
204.5K
🔘کاربردهای #هوش_مصنوعی در عرصه های مختلف
▪️میتوانید با آموزش دیدن و ارتقای سواد رسانه خودتان، از همهی کاربردهای هوش مصنوعی استفاده نمایید.
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سینما مجاز را به واقعیت تبدیل میکند
🔸ویدئویی از یک فیلم سینمایی و یک بازی که در آن استفاده از تکنیک انفجار وسایل ارتباطی به تصویر کشیده شده بود.
⚠️ یاد پیچرها نمیافتید؟ سینما فقط ابزار سرگرمی و درآمدزایی نیست. این فیلمها بیدلیل ساخته نمیشود
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💢در میانهی یک جنگ سرد نوین با ابزاری داغ!
🔺جنگ جهانی سوم دیگر صرفاً تصوری از نبردهای سنتی با تانکها و موشکها نیست، بلکه اکنون شاهد #جنگ_ترکیبی هستیم که ابزارهای #شناختی، #رسانهای و #شبکههای_اجتماعی در آن نقشی کلیدی ایفا میکنند.
این جنگ به جای تسخیر خاک، ذهنها را هدف قرار داده و با استفاده از روایتگری و اطلاعات گمراهکننده، جوامع را تحت تأثیر قرار میدهد.
شبکههای اجتماعی به عرصه اصلی این نبرد تبدیل شدهاند. این فضاها نه تنها به انتشار اطلاعات، بلکه به خلق و مدیریت #روایتها میپردازند.
🔺در این جنگ، هر کاربر یک سرباز بالقوه است و هر پست یا پیام یک ابزار #نفوذ ! بازیگران مختلف، از قدرتهای جهانی گرفته تا سازمانهای غیردولتی و حتی افراد مستقل، با استفاده از فناوریهای پیشرفته، هوش مصنوعی و الگوریتمهای پیچیده، به شکلی سیستماتیک اقدام به مدیریت ادراک جمعی میکنند.
🚫جنگ شناختی و رسانهای ترکیبی، به دنبال ایجاد شکاف در جوامع، تضعیف عقاید و نهادهای مذهبی، و تحمیل هنجارهای فرهنگی و سیاسی خاص است.
در این میان، انتشار اطلاعات نادرست و اطلاعات گمراهکننده، ابزارهایی قدرتمند هستند.
➖از یک سو، بازیگران این جنگ، روایتهای جذاب و احساسی میسازند که افراد را به سمت باورهای خاص هدایت میکند.
➖از سوی دیگر، الگوریتمهای شبکههای اجتماعی با برجسته کردن محتوای بحثبرانگیز، قطببندی اجتماعی را تشدید میکنند.
🔺به طور کلی، ما در میانهی یک جنگ سرد نوین با ابزاری داغ قرار داریم.
پیروزی در این نبرد به توانایی جوامع در #شناخت و مقابله با ابزارهای شناختی، تقویت #سواد_رسانهای، و ایجاد ساختارهای مقاوم در برابر #نفوذ_اطلاعاتی بستگی دارد.
📌 آینده این جنگ نه در میدانهای نبرد فیزیکی، بلکه در ذهنها رقم خواهد خورد.
✍حسن باویر
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ #جنگ_ترکیبی اسرائیل؛ هم اهداف نظامی را میزنند، هم سنگرهای فرهنگی و ذهنی!
📌هدف رژیم صهیونیستی فقط نیروهای نظامی نیست، بلکه رسانهچیها، کتابفروشیها و حتی کودکان و زنان را نیز از بین میبرد.
📌کتابفروشی یار در بیروت فقط به کار فرهنگی مشغول بود اما از بمبارانهای وحوش اسرائیلی در امان نماند.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌 چرا محمد عفیف ترور شد؟
◽️ اسرائیل برای رسیدن به نقطهای همانند بهشهادترساندن محمد عفیف مسئول رسانهای حزبالله، در یکسال گذشته دهها خبرنگار و فعال رسانهای در غزه و لبنان را به شهادت رسانده و یا جانباز کرده است. این مسیر طی شده نشانه این است که اسرائیل یکی از میدانهای که احساس شکست سنگین و انتقام دارد، #میدان_رسانه و #افکار_عمومی است.
◽️ترور محمد عفیف، توسط اسرائیل چند دلیل مهم دارد، اما مهمترین دلیل این است که محمد عفیف یکی از مولفههای بود که با مهارتهای مؤثر رسانهای، سخنوری و #قدرت_اقناع قوی از طریق مصاحبهها و برگزاری کنفرانسهای خبری، اجازه نداد که اسرائیل پیروز میدان در افکار عمومی تصویر شود.
◽️دلیل دوم این بود که محمد عفیف فقط یک سخنگو ساده نبود بلکه توانسته بود یک جبهه متحد رسانهای علیه اسرائیل شکل بدهد. دلیل سوم هم این بود که عفیف در بحرانیترین وضعیتها، هم بیخطا و مؤثر عمل کرد. او الگوی از یک سخنگو تراز در شرایط جنگی را به نمایش گذاشت.
✍️ مهدی جهان تیغی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📘#معرفی_کتاب| ما کلاندادهایم
- آینده جامعه اطلاعاتی
👤مولف: زاندر کلوس
🖊مترجم: یاسر خوشنویس
🖇ناشر: کرگدن
🗓سال چاپ: ۱۴۰۳
🔹در عصر خردهدادهها، نمادها و فرایندها و نیز نحوۀ حصول نتیجه از دل دادهها همگی بر این پیشفرض بنا شده بود که دادهها کمیاباند. بنابراین، برای هر کاری، از کنترل کیفیت گرفته تا نظرسنجی پیش از رأیگیری، نمونههایی از دادهها را به کار میگرفتیم، نه همۀ آنها را.
🔹در موارد متعدد، میتوانیم دادههایی بیشتر، اگرچه آشفتهتر، گرد آوریم، بهجای آنکه به مقادیری محدود از دادهها بسنده کنیم. درنتیجه، میتوانیم با در دست داشتن حجمی بیسابقه از جزئیات به جهان بنگریم.
🔹تحلیلهای مبتنی بر کلانداده پرسشهای جدیدی نیز پدید آوردهاند. در بخش بزرگی از این تحلیلها نمیتوانیم از تحلیل معلولها به علت آنها پی ببریم. تحلیل دادهها معمولا نمیتواند به ما بگوید «چرا»، بلکه تنها میگوید «چگونه».
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #معرفی_مستند| ایلان ماسک در ایران به دنبال چیست؟! / روایتی از طمع آمریکا
💢 مستند «کودتای لیتیومی»؛ روایتی از کودتای آمریکا برای به دست آوردن معادن لیتیوم در کشور بولیوی است. ظاهراً اینبار کشف معادن عظیم لیتیوم؛ عامل نگرانی جدید بدخواهان ایران است! دوربین این مستند در فاصله هزاران کیلومتری از مرزهای ایران، تلاش انسانهای آزاده برای بازگرداندن حق مسلم خود را به تصویر میکشد.
📌 مستند «کودتای لیتیومی» به کارگردانی سجاد رضازاده و به همت مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) ساخته شده است. این اثر در کارنامه خود لوح افتخار بخش جنگ نرم در دوازدهمین جشنواره عمار را دارد.
🔻 مشاهده مستند:
🔗 ammaryar.ir/m/kgntd
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
❗️خداحافظیِ شرافتمندانهٔ مهندس ایرانی با گوگل
📎علیرضا ذاکری مدال طلای المپیاد کامپیوتر، فارغ التحصیل دانشگاه شریف و بریتیش کلمبیای کانادا بخاطر عدم همکاری با رژیم اشغالگر صهیونستی در پروژه نیمبوس (project nimbus) از شرکت #گوگل استعفا داد.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| سوئد به عنوان آزادترین کشور دنیا شناخته میشود
📲 به نظرتون در این کشور فیترینگ اجرا میشود؟
#فیلترینگ
#حفاظت_از_اطلاعات
#شبکه_ملی_اطلاعات
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
جهان آرا - شنبه 26 آبان 1403.mp3
44.16M
📌حکمرانی در فضای مجازی
🔻کشورها برای تامین منافع مردم خود، چگونه فضای مجازی را مدیریت میکنند؟
🎙رضا تقی پور
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔴 اینستاگرام متخصص "جعل" کردن شخصیت نوجوانان
🔺اینستاگرام بر اعتماد به نفس و حتی جهانبینی نوجوانان تاثیر میگذار و از روشهای مختلفی برای "جعل" شخصیت آنان بهره میبرد.
🔸ارائه ایدهآلهای غیرواقعی: اینستاگرام پر از تصاویر افراد با ظاهر بینقص و زندگیهای ایدهآل است. نوجوانان با مقایسه خود با این تصاویر، دچار احساس خودکمبینی و ضعف اعتماد به نفس میشوند.
🔸ترویج زندگی پر از مصرفگرایی: اینستاگرام با تبلیغات و نمایش لایفاستایلهای مصرفگرا، نوجوانان را به خرید و مصرف زیاد تشویق میکند و این روی ارزشها و شخصیت آنها تأثیر میگذارد.
🔸تشویق به جلب توجه بیشتر: سیستم لایکها و فالوورها نوجوانان را به دنبال جلب توجه بیشتر میکشاند. این رقابت برای محبوبیت و مقبولیت، ارزشهای آنها را تغییر داده و میتواند منجر به رفتارهای ساختگی برای جلب توجه شود.
🔸تحمیل استانداردهای خاص زیبایی: اینستاگرام استانداردهای خاصی از زیبایی را ترویج میدهد و این باعث میشود که نوجوانان از ظاهر طبیعی خود راضی نباشند و برای رسیدن به این استانداردها به تغییراتی در ظاهر خود فکر کنند.
🔸ایجاد حس عدم رضایت از خود: نوجوانان با دیدن زندگیهای فریبنده دیگران ممکن است دچار این احساس شوند که زندگی خودشان کمبودهایی دارد و دچار حس عدم رضایت از خود شوند.
🔸انتشار محتوای ناپایدار و موقتی: ویژگی استوریها و پستهای موقتی، نوجوانان را به انتشار بیشتر محتوای احساسی و غیرمنطقی تشویق میکند که میتواند شخصیت ناپایداری را در آنها ایجاد کند.
🔸الگوهای نادرست رفتاری: اینستاگرام با ترویج رفتارهای خاص مانند داشتن زندگی تجملاتی، ماجراجوییهای غیرواقعی و رفتارهای افراطی، الگوهای رفتاری نادرستی را به نوجوانان نشان میدهد.
🔸فشار اجتماعی برای همرنگی با دیگران: بسیاری از نوجوانان برای تطبیق با هنجارهای اینستاگرام و جلوگیری از احساس طردشدگی، ممکن است تغییراتی در شخصیت و سبک زندگی خود بدهند تا مقبولیت بیشتری داشته باشند.
🔸ایجاد شخصیت دوم و "نمایشی": برخی نوجوانان شخصیت واقعی خود را پنهان میکنند و شخصیتی نمایشی را برای اینستاگرام میسازند تا تصویر خاصی از خود نشان دهند. این "شخصیت دوم" میتواند با گذر زمان به تضادهای درونی و بحرانهای هویتی منجر شود.
🔸فیلترها و ابزارهای ویرایش: استفاده گسترده از فیلترها و ویرایش عکسها باعث شده که افراد به ظاهر ایدهآل دست پیدا کنند. این باعث میشود نوجوانان، تصویر غیرواقعی از خود ایجاد کرده و به دنبال آن باشند.
🔺اینستاگرام با استفاده از این روشها میتواند شخصیت و رفتار نوجوانان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و حتی جعلی از شخصیت واقعی آنها ایجاد کند که باعث چالشهای احساسی و روانی برای آنان میشود.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
بررسی پیمان جهانی دیجیتال از منظر راهبردی و حکمرانی.mp3
29.49M
📌بررسی پیمان جهانی دیجیتال از منظر راهبردی و حکمرانی
1️⃣ اهمیت راهبردی ردهی اسناد حقوقی در حوزهی سایبر؛
2️⃣ تنظیم روابط بینالملل و تدوین پروتکلهای فنی، دو مؤلفهی اعمال حکمرانی سایبرنتیکی غرب بر جهان؛
3️⃣ معرفی سند «پیمانی برای آینده» سازمان ملل متحد: تجدید میثاق جهانی با توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
4️⃣ معرفی سند «پیمان جهانی دیجیتال» سازمان ملل و نسبتشناسی با پیمانی برای آینده؛
5️⃣ تصریح بر حکمرانی جهانی (Global Governance) از طریق توسعهی پایدار ۲۰۳۰، مهمترین موضوع پیمانی برای آینده؛
6️⃣ توضیح مفهوم توسعهی پایدار در ادبیات بینالمللی حکمرانی؛
7️⃣ مروری بر سه سند بینالمللی توسعهی پایدار و نسبتشناسی ایران با آنها؛
8️⃣ نقش هوش مصنوعی در اعمال حکمرانی جهانی؛
9️⃣ عقب ماندن ایران از حکمرانی مطلوب سایبر، یک عمد تزریقی است تا ابعاد مختلف کشور قابل کنترل باشد؛
🔟 ج. ا. ایران، ظرفیت ایجاد قطب جهانی سایبر مبتنی بر مبانی تمدن نوین اسلامی را دارا است
🎙شکوهیان راد
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📲 #هک تدریجی شخصیت در شبکههای اجتماعی
🔻ساختار شبکههای اجتماعی ممکن است در ما تغییر رفتار ایجاد کند. مثلاً وقتی در برخی از رسانههای اجتماعی عکس و فیلم کوتاه از خودمان منتشر میکنیم و دیگران هم ما را تأیید میکنند، بعد از مدتی دچار #هک_تدریجی_شخصیت میشویم.
🔻وقتی میبینید قبلاً روح و خلق مستقلی داشتید و اگر به چیزی میرسیدید که درست است، لزوماً به دنبال تأیید دیگران نبودید، اما بعد از مدتی میبینید در فلان شبکه اجتماعی که در آن فعالیت دارید، نظر دیگران برای شما خیلی مهم شده است، این به معنای هک شخصیت شما است.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔹دوره مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی🔹
#استان_یزد
📣جلسه پنجم
📅پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳
🕰️ساعت ۱۴ الی ۱۷:۳۰
💠 مکان: حوزه هنری یزد
📖موضوع:
تعامل مؤثر با نوجوان امروزی با تأکید بر ویژگیها
🖋استاد:
حجهالاسلام و المسلمین محسن وافی
🔹 کارشناس ارشد مشاوره اسلامی
🔸 مشاور خانواده و مربی تربیتی
✅ مدیر گروه نوجوان مؤسسه شناخت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔹دوره مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی🔹
#شهرستان_ابرکوه
📣جلسه سوم
📅 جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳
🕰️ساعت ۸ الی ۱۱:۱۵
💠 مکان: ابرکوه، قرارگاه مهاجرین الی الله
📖موضوع:
تعامل مؤثر با نوجوان امروزی با تأکید بر ویژگیها
🖋استاد:
حجهالاسلام و المسلمین محسن وافی
🔹 کارشناس ارشد مشاوره اسلامی
🔸 مشاور خانواده و مربی تربیتی
✅ مدیر گروه نوجوان مؤسسه شناخت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸هماکنون؛ جلسه #به_روایت_سینما
به بهانه فیلم «مگالوپولیس» با موضوع «رویای روم جدید یا هذیانگویی امپراطوری محتضر؟»
با حضور دکتر محمد حسنی در حال برگزاری است
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔰 مصیبت مغزهای استعماری
#استعمار
#آمریکا
#غرب_زده
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔰رژیم صهیونیستی کدام قطعنامه ها را نقض کرده است؟
🔹با نگاهی به عملکرد رژیم صهیونیستی می توان به این موضوع پی برد که تل آویو تا کنون قطعنامههای متعددی را نقض کرده است، از جمله:
🔹قطعنامه 181 مصوب سال 1947 درباره تضمین حق حاکمیت دولت فلسطین،
🔹قطعنامه 194 مصوب سال 1948 درباره تضمین حق بازگشت فلسطینیان،
🔹قطعنامه 273 مصوب 1949 درباره شرایط پذیرش و تعهدات مربوط به اسرائیل در سازمان ملل متحد
🔹قطعنامه ۲۱۲ مصوب سال 1947 درباره کمک به آوارگان فلسطینی
🔹قطعنامه ۳۹۳ مصوب سال 1950 درباره کمک به آوارگان فلسطینی
🔹قطعنامههای 513 و 614 مصوب سال 1952 درباره کمک به آوارگان فلسطینی
🔹قطعنامه 2253 مصوب سال 1967 درباره وضعیت بیتالمقدس به عنوان پایتخت مشترک اعراب و یهودیان
🔹قطعنامه ۴۴6 مصوب سال 1979 و قطعنامه ۲۳۳۴ مصوب سال ۲۰۱۶ با درخواست توقف شهرک سازی در مناطق فلسطینی کرانه باختری
🔹علاوه بر اینها، اسرائیل به طور مداوم قطعنامه های الزام آور قانونی شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه های مربوط به آتش بس در جنگ غزه را از 7 اکتبر 2023 نقض کرده است و طبیعی است که چنین سرپیچی از قطعنامه های مشخص شورای امنیت سازمان ملل به منزله نقض آشکار ماده 25 منشور سازمان ملل است که در آن مجازات اعضای خاطی اخراج از سازمان ملل اعلام شده است.
#اسراییل
#غاصب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110